• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

 Det går nok åt skogen deg også. God natt.

Morkel

Quote from: Corran on August 04, 2018, 09:31:36 AM
Quote from: Lasaron on August 04, 2018, 08:47:40 AMMorkel: Er Petter Strand ok teknisk eller har han sinn spisskompetanse teknisk? Du skrev begge deler, og i mine ører lød det litt disharmonisk.
Det betyr vel at han ikke er så god når han bare er OK god på noe som er hans spisskompetansen?

Jeg formulerte meg muligens litt dårlig. La oss si det sånn: Han er god med ballbehandling og grunnteknikk, men han er ikke en spiller som nødvendigvis er så god til å drible når han ikke er i fart. 

Gulløl

August 05, 2018, 06:31:26 AM #1452 Last Edit: August 05, 2018, 06:43:41 AM by Gulløl
Quote from: Crispo 2 on August 04, 2018, 22:55:55 PMI følge Pamer på Twitter, har Brann vært i kontakt angående Oldrup.
Pamer på twitter skriver dette:
Vi har sjekket dette med Oldrup - et av få norske ankere som kan være interessante. Brann har også sjekket, men det siste jeg hørte fredag - rett nok fra én kilde - var at han var langtidsskadet. Hvis han var på benken, er det ganske åpenbart feil.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 05, 2018, 06:40:51 AM #1453 Last Edit: August 05, 2018, 08:26:23 AM by Gulløl
Jaja, fikk seg i det minste en løpeeøkt med Helge Haugen ser det ut til. Gutten fikk sikkert sjokk og åndenød. Kan godt tenke meg at dette er test nr. 1 om noen skal ha den minste sjanse å spille på Brann :)
Pamer på twitter skriver dette :
Denne Mohammed Mohammed hadde visst en kjapp økt med Branns fysiske trener i går. Etter det var han i hvert fall ikke aktuell.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 05, 2018, 09:03:04 AM #1454 Last Edit: August 05, 2018, 09:05:34 AM by Gulløl
Christian Gauseth triller terningkast seks på Moldes overgangsvindu. Hva han triller på Brann er ikke godt å si, men tipper maks tre så langt.
https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/signeringene-kommer-med-et-klart-budskap_mfk_sto6872329/story.shtml
Men fremdeles kan det komme inn et par klassesigneringer til Brann før vinduet stenger. Men forstår at folk tviler for viljen virker lav hos Brann til å investere i spillerene som skal til for å løfte første elleveren. Rett og slett gripe tak i årets gyldne sjanse til seriegull. Kan bli mange år til neste gang posisjoneringen før siste halvdel av sesongen er så god.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Stril Power

Pamer på Twitter:

Da er infoen jeg fikk feil. Men nå skjer det noe annet der oppe.

[...]

Ja, når vi har info klar og kvalitetssikret, kommer det nok på bt.no. Mange baller i luften!


https://twitter.com/Pamerotti/status/1026010769845112832

OhAhCantona

Skal vi tippe Løkeberg blir klar siden Rosenborgkampen er spilt ?

Belfort

Quote from: OhAhCantona on August 05, 2018, 11:39:10 AMSkal vi tippe Løkeberg blir klar siden Rosenborgkampen er spilt ?

Er nok mest sikkert at Halldor Stenevik er offisielt tilbake i Brann igjen.

OhAhCantona

Er det noe Pamer må kvalitetssikre informasjonen for da?

Jose Arrogantio

Vito til Molde og Haugen til Celtic.

Crispo 2

Per Pettersen 1960-1964

Lasaron

Ingen Stenevik i troppen til Nest i kveld.
Tren på langskudd

krakra

Stenevik spilte for Brann 2 i følge Brann

tintin

Er det brann som har fått avslått bud på fardal opseth? Håper vi legger listen litt høyere

Lasaron

Quote from: krakra on August 05, 2018, 16:33:13 PMStenevik spilte for Brann 2 i følge Brann

De skriver at bare Pettersen var med fra førstelaget. Mener nok A-stallen. Stenevik var en del av A-stallen før han drog til Nest. Er han tilbake i Brann nå, men flyttet ned på Akademiet?

Ellers verdt å merke seg at Kalsaas har blitt en nomade på banen. Stopper nå, midten for litt siden, har spilt mest back før. Også verdt å merke seg at Moldenes har spilt indreløper i det siste, han som før har spilt ving.
Tren på langskudd

ostraume

Grøgaard på benken for Odd i dag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

brannl

Oldrup Jensen hadde vært meget bra. Passer bra som anker i 4-3-3 og ville vært en kjempeforsterkning. Sleng med Håvard Nielsen og Nicolai Næss, som begge kan spille i flere posisjoner, så er vi godt skodd ut sesongen. Petter Strand burde også tilbys kontrakt, og evt komme etter sesongen, da jeg ikke tror Molde selger han til Brann nå.

Belfort

August 05, 2018, 18:34:37 PM #1467 Last Edit: August 05, 2018, 18:36:50 PM by Belfort
Bamba herjer mot Odd i kveld iflg Jesper Mathisen. Han kan ikke skjønne at noen ikke har hentet han allerede.

ACHTUNG

August 05, 2018, 18:45:44 PM #1468 Last Edit: August 05, 2018, 19:13:03 PM by ACHTUNG
Dang herjer med Viking ikveld, 2 mål og heading i stolpen, som den kommende storscoreren Liseth setter inn. 3-2 til Nest like før slutt. Dang er giftig som f, det er helt sykt at ikke han spiller i ES, men for Brann er han alt for dårlig selvsagt. I min bok er han MYE bedre enn de spissene vi har i Brann pr nå.

Dang er sterkere i kroppen enn man kan tro, han har lavt tyngdepunkt, tverrvender på en femøring, har et beinhardt og presist skudd, er god på hodet, jobber som f og har en sinnsyk målapetitt. Men han er selvsagt AAAALT for dårlig for Brann, for topp OBOS er jo himmel og hav vs ES. Han kan bare glemme det!

Belfort

Quote from: ACHTUNG on August 05, 2018, 18:45:44 PMDang herjer med Viking ikveld, 2 mål og heading i stolpen, som den kommende storscoreren Liseth setter inn. 3-2 til Nest like før slutt. Dang er giftig som f, det er helt sykt at ikke han spiller i ES og for Brann er han alt for dårlig selvsagt. I min bok er han MYE bedre enn de spissene vi har i Brann pr nå.

Sang er sterkere i kroppen enn man kan tro, han har lavt tyngdepunkt, tverrvender på en femøring, har et beinhardt og presist skudd, er god på hodet, jobber som f og har en sinnsyk målapetitt. Men han er selvsagt AAAALT for dårlig for Brann, for topp OBOS er jo himmel og hav vs ES. Han kan bare glemme det!

Hørt at han er dårlig på defensiv dødball, så er nok ikke noe for LAN

krakra

"Dang er giftig som f"


7. plass på toppscorerlista i OBOS-ligaen... Hvor mange millioner er han verdt?

Men det er klart. Når man tydeligvis kun ser de kampene hvor han scorer og leverer gode prestasjoner, og ikke får med seg det flertallet av kampene han verken scorer ellet utmerker seg så er det jo fort gjort å mene det er "helt sykt" at han ikke spiller i ES.

Jeg syns ikke det er sykt at en spiss med seks spillere foran seg på toppscorerlista, som har scoret i 6/18 kamper i OBOS, ikke spiller i ES.

Bare sånn til sammenligning: Skålevik spilte 11 kamper for Start i OBOS, en av dem som innbytter. Han scoret ti mål. Dang har spilt i 18 kamper, 17 fra start, og scoret åtte mål.

krakra

Quote from: Belfort on August 05, 2018, 18:54:55 PM
Quote from: ACHTUNG on August 05, 2018, 18:45:44 PMDang herjer med Viking ikveld, 2 mål og heading i stolpen, som den kommende storscoreren Liseth setter inn. 3-2 til Nest like før slutt. Dang er giftig som f, det er helt sykt at ikke han spiller i ES og for Brann er han alt for dårlig selvsagt. I min bok er han MYE bedre enn de spissene vi har i Brann pr nå.

Sang er sterkere i kroppen enn man kan tro, han har lavt tyngdepunkt, tverrvender på en femøring, har et beinhardt og presist skudd, er god på hodet, jobber som f og har en sinnsyk målapetitt. Men han er selvsagt AAAALT for dårlig for Brann, for topp OBOS er jo himmel og hav vs ES. Han kan bare glemme det!

Hørt at han er dårlig på defensiv dødball, så er nok ikke noe for LAN
I tillegg har han et helt middels målsnitt i OBOS-ligaen og er milevis bak Skålevik på den defensive jobbingen.

Lasaron

Han spiller på et dårligere lag enn Skåle gjorde, riktignok.
Tren på langskudd

krakra

August 05, 2018, 19:06:49 PM #1473 Last Edit: August 05, 2018, 19:11:17 PM by krakra
Nest Sotra har 31 mål på 18 kamper. Et målsnitt på 1,72 per kamp.

Start hadde i fjor 57 mål på 30 kamper. Et målsnitt på 1,72 per kamp.

Akkurat like målfarlige lag altså, men en enorm forskjell på målsnittet til Skålevik og Dang likevel. Dang var jo ikke engang toppscorer på Nest. Furdal hadde flere mål, før han gikk til Viking. Nest Sotra sliter først og fremst defensivt. Offensivt er de mer enn gode nok til at en spiss som er "giftig som f" skal score langt mer enn 0,45 mål per kamp. Da Skålevik gikk til Brann i 2015 hadde han scoret 10 mål på 12 kamper for Nest den sesongen.

ACHTUNG

Krakra, du mangler fullstendig nese og jeg tviler på at du har sett noe av Dang. Og du må holde deg til fakta, 9 mål er fasiten. Og det er ikke mot hvem som helst målene har kommet, 2 mot Mjøndalen borte og 2 på Viking Stadion. Og når det gjelder defensiv jobbing, Dang løper ræven av seg, noe han ikke gjorde før og som er en av årsakene til at han ikke kommer til like mange sjanser som før. Men de han får , de setter han. Men bare fortsett med denne kroniske nedsnakkingen, Krakra, du var sikkert en av dem som snakket ned Huse en gang i tiden.

Romarius

Hva med Liseth? Har ikke sett ham selv, men virker å være en riktig spilletype; sterk og relativt målfarlig, samt ung og lokal. En vi bør hente før neste sesong?

krakra

Dang har åtte mål på 18 kamper.

ACHTUNG

Quote from: Romarius on August 05, 2018, 19:20:06 PMHva med Liseth? Har ikke sett ham selv, men virker å være en riktig spilletype; sterk og relativt målfarlig, samt ung og lokal. En vi bør hente før neste sesong?

Absolutt! Kanskje en mer komplett spiss enn Dang, men fortsatt i støpeskjeen.

For øvrig har Krakra rett med 8 på 18. Men som sagt, Dang gjør mer drittarbeid i år.

krakra

Vi har allerede en spiss som gjør drittarbeid og som i tillegg er betydelig mer målfarlig enn Dang.

ACHTUNG

Quote from: krakra on August 05, 2018, 19:39:13 PMVi har allerede en spiss som gjør drittarbeid og som i tillegg er betydelig mer målfarlig enn Dang.

Min venn, der tar du så feil, Dang er av et annet kaliber enn både Skålevik og Kjelsrud, men jeg registrerer til min forundring at han ikke er hentet til ES enda.

piotrl

Tror heller ikke Dang har det som skal til for å lykkes i Brann. Han kunne helt sikkert tilført bunnlag i Eliteserien noe. Også Liseth synes jeg er spennende. En typisk LAN-spiss som er god til å holde på ball, og er konstant både pest og plage for motstanderens forsvarere. Han er riktignok ikke like målfarlig. Ingen av disse er, i mine (og trolig Rune Soltvedt sine) øyne.

krakra

Du har jo tallene. De er veldig tydelige. Skåleviks scorte omtrent dobbelt så mye i OBOS som Dang. Selv i ES scorer han cirka like mye som Dang gjlr i OBOS

Superjack

Quote from: ACHTUNG on August 05, 2018, 19:42:14 PM
Quote from: krakra on August 05, 2018, 19:39:13 PMVi har allerede en spiss som gjør drittarbeid og som i tillegg er betydelig mer målfarlig enn Dang.

Min venn, der tar du så feil, Dang er av et annet kaliber enn både Skålevik og Kjelsrud, men jeg registrerer til min forundring at han ikke er hentet til ES enda.

Han spiller i Nest, han går til ES snart. Kanskje allerede i vinter. Nest er veldig flink å sende spillere videre til ES.
Brannsupporter.

Superjack

Håper Brann sikter høyere enn Dang. Dang kunne sikkert tatt rollen til Skålevik, som burde være back-up spissen.
Brannsupporter.

Superjack

Hva med han Pedersen på Strømsgodset? 13 mål på bunnlaget er jo fabelaktig 😊
Brannsupporter.

dr_cyanid

https://www.transfermarkt.co.uk/adam-nemec/profil/spieler/55210

https://www.youtube.com/watch?v=1ryFtGUkC0Y


Kontraktsløs slovak. Tilknyttet det samme agentnettverket som Sahin-Radlinger, bør derfor være lett tilgjengelig for Brann. Ønsket i hjemlig liga men vil selv spille utenlands. Lang erfaring fra tysk fotball, sist sett i Dinamo Bucuresti. Stor og sterk. Rutinert. 40 landskamper. Oppnåelig og kan levere fra dag én.

Rune, er du ved telefaksen?

ACHTUNG

Quote from: dr_cyanid on August 05, 2018, 23:41:50 PMhttps://www.transfermarkt.co.uk/adam-nemec/profil/spieler/55210

https://www.youtube.com/watch?v=1ryFtGUkC0Y


Kontraktsløs slovak. Tilknyttet det samme agentnettverket som Sahin-Radlinger, bør derfor være lett tilgjengelig for Brann. Ønsket i hjemlig liga men vil selv spille utenlands. Lang erfaring fra tysk fotball, sist sett i Dinamo Bucuresti. Stor og sterk. Rutinert. 40 landskamper. Oppnåelig og kan levere fra dag én.

Rune, er du ved telefaksen?


Send tips til Rune og Brann!

Brannorama

Quote from: ACHTUNG on August 06, 2018, 08:02:38 AM
Quote from: dr_cyanid on August 05, 2018, 23:41:50 PMhttps://www.transfermarkt.co.uk/adam-nemec/profil/spieler/55210

https://www.youtube.com/watch?v=1ryFtGUkC0Y


Kontraktsløs slovak. Tilknyttet det samme agentnettverket som Sahin-Radlinger, bør derfor være lett tilgjengelig for Brann. Ønsket i hjemlig liga men vil selv spille utenlands. Lang erfaring fra tysk fotball, sist sett i Dinamo Bucuresti. Stor og sterk. Rutinert. 40 landskamper. Oppnåelig og kan levere fra dag én.

Rune, er du ved telefaksen?


Send tips til Rune og Brann!

Han her var jo rett og slett spennende. Ser ut som en typisk målsnik pluss han har god hodestyrke. Hent hent!

Superjack

Quote from: ACHTUNG on August 06, 2018, 08:02:38 AM
Quote from: dr_cyanid on August 05, 2018, 23:41:50 PMhttps://www.transfermarkt.co.uk/adam-nemec/profil/spieler/55210

https://www.youtube.com/watch?v=1ryFtGUkC0Y


Kontraktsløs slovak. Tilknyttet det samme agentnettverket som Sahin-Radlinger, bør derfor være lett tilgjengelig for Brann. Ønsket i hjemlig liga men vil selv spille utenlands. Lang erfaring fra tysk fotball, sist sett i Dinamo Bucuresti. Stor og sterk. Rutinert. 40 landskamper. Oppnåelig og kan levere fra dag én.

Rune, er du ved telefaksen?


Send tips til Rune og Brann!

Neitakk! På tide å få inn en som er ung og sulten, med stor fart.
Brannsupporter.

Brannorama

Quote from: Superjack on August 06, 2018, 10:38:05 AM
Quote from: ACHTUNG on August 06, 2018, 08:02:38 AM
Quote from: dr_cyanid on August 05, 2018, 23:41:50 PMhttps://www.transfermarkt.co.uk/adam-nemec/profil/spieler/55210

https://www.youtube.com/watch?v=1ryFtGUkC0Y


Kontraktsløs slovak. Tilknyttet det samme agentnettverket som Sahin-Radlinger, bør derfor være lett tilgjengelig for Brann. Ønsket i hjemlig liga men vil selv spille utenlands. Lang erfaring fra tysk fotball, sist sett i Dinamo Bucuresti. Stor og sterk. Rutinert. 40 landskamper. Oppnåelig og kan levere fra dag én.

Rune, er du ved telefaksen?


Send tips til Rune og Brann!

Neitakk! På tide å få inn en som er ung og sulten, med stor fart.

Det er jo selvsagt det beste. Men om alternativet er å beholde skåle og kjelsrud så vil jeg gjerne ha inn et alternativ ut sesongen ihvertfall.

Giles

Hent denne slovaken om det ikke finnes noen ess i ermet. Ohi ville også gjort seg bra. Midtstopper med fart og en temposterk solid sentral midtbanespiller også.
Brann har sett slitne og fantasiløse ut i det siste, akkurat som i fjor. Med den posisjonen Brann er i skulle man tro at det ble tatt kontante grep men dengang ei.
Ambisjonsløse og tafatte.
Molde og RBK tar seg av gullkampen.
Hvis ikke det kommer nye spillere inn tenker jeg 6 plass vil passe Brann godt. Med 7000 på Stadion...

Huff

Quote from: Giles on August 06, 2018, 11:46:38 AMHvis ikke det kommer nye spillere inn tenker jeg 6 plass vil passe Brann godt. Med 7000 på Stadion...

og 4000 neste år...

Dersom Brann slipper en nøkkelspiller, og ikke henter inn noen dyktige spillere før vinduet stenger vil dette nærmest være tidenes forrederi mot supporterne, det vi si, de få av oss som fremdeles gidder å møte opp på stadion. Hva i all videste verden er det for et signal å sende til egne tilhengere dersom Brann nærmest sier at ''joda, vi hadde muligheten til å vinne serien, men det passet ikke helt da, vi fant ikke helt de riktige typene, så vi gadd ikke prøve''.

Signaleffekten kan bli dramatisk, og jeg håper inderlig at de på stadion ser dette. Brann kan ikke fremstå som en apatisk klubb som ikke engang prøver.

nero

August 06, 2018, 13:00:06 PM #1492 Last Edit: August 06, 2018, 13:05:13 PM by nero
Det er sikkert mange som meg, som sitter med en klump av skuffelse over at vi ser ut til å komme svekket ut av et vindu i en sesong der vi ledet serien ved sommerpausen. Vi får klamre oss til håpet om at vinduet ikke er stengt ennå. Det har i hvert fall virket som en våt klut på min entusiasme før høstsesongen. Det signaliserer en mangel på ambisjoner som er skremmende. Har de gitt opp gullkampen allerede? Spennende å se hvordan dette påvirker publikumstallene. OK, litt krisemaksimering, greit nok, men jeg er skuffet over Brann nå.
Lions led by donkeys.

Brannfan23

Kommer det ingen inn, så kan Brann kan bare droppe hele planen å bli en toppklubb.

Superjack

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/start-med-frieri-for-kveldens-kamp-onsker-a-hente-brann-spiller/s/5-8-852157

Dette virker jo like seriøst som Horsens som var etter Sivert, så så blir nok solgt for 3 glansbilder og en bugg innen en uke....
Brannsupporter.

Henki

Quote from: Superjack on August 06, 2018, 13:52:10 PMhttps://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/start-med-frieri-for-kveldens-kamp-onsker-a-hente-brann-spiller/s/5-8-852157

Dette virker jo like seriøst som Horsens som var etter Sivert, så så blir nok solgt for 3 glansbilder og en bugg innen en uke....

Får ikke lest saken. Hvem er det de ønsker å hente?
Ballen skal fremover!

SK

August 06, 2018, 14:21:02 PM #1496 Last Edit: August 06, 2018, 14:22:44 PM by SK
Skålevik. Men mer som "skulle han bli tilgjengelig så er vi interessert". En overskrift uten særlig substans, altså.

Giles

På bakgrunn av korte glimt må jeg si at både Liseth og Dang ser typete ut. Verd et forsøk selv om det ødelegger for Nest.

Billy Elliott

Quote from: Superjack on August 06, 2018, 13:52:10 PMhttps://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/start-med-frieri-for-kveldens-kamp-onsker-a-hente-brann-spiller/s/5-8-852157

Dette virker jo like seriøst som Horsens som var etter Sivert, så så blir nok solgt for 3 glansbilder og en bugg innen en uke....

Får håpe han ikke har muntlig avtale med Rune.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Brannfan23 on August 06, 2018, 13:03:32 PMKommer det ingen inn, så kan Brann kan bare droppe hele planen å bli en toppklubb.

Hva er en toppklubb? Jeg vil også bli svært skuffet dersom det ikke kommer noen inn. Men vi har forsterket til neste år og ingenting tyder på at vi ikke kan kjempe om medalje og e-cup også neste år.
Rød makt på Hansa

Go Up