• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Christophe Psyché signert for Kristiansund etter at han trente med Brann forrige uke.
https://www.tk.no/sporten/fotball/kbk/kbk-skriver-kontrakt-med-fransk-midtstopper/s/5-51-501134
Betyr at Henrik Gjesdal fremdeles står i midtstopper køen. Har 0 kamper og kun 1 kamp på benken i år. Vet ikke om Brann vurderer han som tredjevalg. Må han spille mye om Vito eller Bismar er skadet er han nok langt fra god nok, men innhopp av og til burde fungere. Han er ihvertfall bosman. Men er vel en nødløsning. Kristiansund vurderer nok Psyché som Brann vraket som en bedre midtstopper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Med Psyché-signeringen så signaliserer jo KBK ganske greit at de ikke anser Gjesdal som god nok for benken sin en gang. Ganske sykt da om han skulle være god nok for vår. Nei, sats heller på Marthinussen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

July 30, 2018, 15:16:54 PM #1152 Last Edit: July 30, 2018, 15:20:24 PM by Falkman
Quote from: SKBCPH on July 30, 2018, 14:29:04 PMSkal si SHN-tråden havnet på sidelinjen i en helsikkens fart. :-P La oss håpe det er snakk om dager, helst timer, før det er et nytt navn her vi kan diskutere...

Bare og glemme SNH, spillere som ikke vil være her, har vi ikke bruk for.

Han bekrefter dessuten hyptesen om at fotballspillere  i alminnelighet kun har Donald Trump under seg på skalaen hva gjelder troverdighet.

På den annen side er jeg glad for at jeg ikke jobber i en bransje  hvor det oppfattes som illegitimt  og på grensen til umoralsk å takke ja til et jobbtilbud som gir  50 lønnsøkning ( forutsatt at tallene som er blitt antydet stemmer, 1 mil mot 1,5).

Men det MÅ hentes inn erstatter. Hvis ikke ender det som ifjor. Brann sender ut invitasjon, i god tid, om en syvretters middag på slottet. Til  slutt kulminerer det  hele med en gratis pølse på fergen fra Halhjem.

Finfin respons

Leker med lagoppstillinger her for å se på bredden i stallen.

Radlinger
Teniste Vito Acosta Grøgaard
Haugen Barmen Kehinde
Vega Skålevik Marengo

Kalsaas/
Rolântsson Østli Marthinussen Kristiansen
Løkberg Braaten O.Larsen
Koomson Karadas Stenevik (Bildøy evt. til Nest)

Vi må kunne stille med en såpass bredde som dette i høst. Kjenner jeg holder en knapp på å bare hente inn Lokos, og la det stå til. Kanskje en ny keeper hvis Kalsaas ikke er tilgjengelig nok?
Kanskje.

Crispo 2

Quote from: Finfin respons on July 30, 2018, 15:47:35 PMLeker med lagoppstillinger her for å se på bredden i stallen.

Radlinger
Teniste Vito Acosta Grøgaard
Haugen Barmen Kehinde
Vega Skålevik Marengo

Kalsaas/
Rolântsson Østli Marthinussen Kristiansen
Løkberg Braaten O.Larsen
Koomson Karadas Stenevik (Bildøy evt. til Nest)

Vi må kunne stille med en såpass bredde som dette i høst. Kjenner jeg holder en knapp på å bare hente inn Lokos, og la det stå til. Kanskje en ny keeper hvis Kalsaas ikke er tilgjengelig nok?

Liker at du tar Kehinde inn som en selvfølge👍
Per Pettersen 1960-1964

Finfin respons

Ja det er en del ting som må på plads for å si det sånn. Hvis Strand er bedre enn denne ungutten så er det også ok.
Kanskje.

Billy Elliott

Kalsaas er for øvrig back, ikke keeper.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Crispo 2

Quote from: Billy Elliott on July 30, 2018, 16:34:08 PMKalsaas er for øvrig back, ikke keeper.

Vi snakker skikkelig bredde i troppen når backene kan stå i mål også.
Per Pettersen 1960-1964

Superjack

Quote from: Crispo 2 on July 30, 2018, 16:40:25 PM
Quote from: Billy Elliott on July 30, 2018, 16:34:08 PMKalsaas er for øvrig back, ikke keeper.

Vi snakker skikkelig bredde i troppen når backene kan stå i mål også.

Kan vi ikke heller sette Radøinger på topp? Bedre med bena enn hendene og høyt fyrtårn....
Brannsupporter.

Lasaron

Som jeg skrev i SHN-tråden velger jeg å vise forståelse for han.

Spørsmålet er om ikke tre mill var altfor lavt. Hvis tre mill var i henhold til den muntlige avtalen burde man vært langt tøffere da man reforhandlet kontrakten som gav forlengelse.
Tren på langskudd

SeLyren

Dette var en absurd overgang. Visst ikke Soltvedt trekker er jevngod eller bedre spiller opp av hatten bør dette alene være nok til å gi mannen sparken. For en timing og for et latterlig beløp. En kan ikke være dumsnill når en skal ta seriegull. Troppen må være rasende

M.I.P

Quote from: Lasaron on July 30, 2018, 16:58:04 PMSom jeg skrev i SHN-tråden velger jeg å vise forståelse for han.

Spørsmålet er om ikke tre mill var altfor lavt. Hvis tre mill var i henhold til den muntlige avtalen burde man vært langt tøffere da man reforhandlet kontrakten som gav forlengelse.


Ja jeg tror nok ikke Sivert har forlatt Brann med lett hjerte, her ligger det nok mye mer bak enn det vi vet, ser at han ikke vil svare Nettavisen om hvorfor han forlater Brann, og det tror jeg er for og ikke lage for mye uro rundt klubben, han sier også at han føler seg ønsket  i Horsens.

Om han har hatt følelsen av og ikke bli verdsatt i Brann, så har jeg full forståelse for avgjørelsen hans, at Sivert yter 100% på treninger og i kamp levner jeg liten tvil, da forventer man også å bli behandlet med respekt, om man da føler at det ikke verdsettes, så må man jo heller gå til en klubb som virkelig ønsker hans kvaliteter


Spelaren

Nilsen er førstevalget, og har vært det siden han kom. Ny kontrakt med bedre vilkår fikk han óg, så hvis han føler seg uønsket nå tre uker etter at han i intervju drømte om å vinne gull med favorittklubben så kjøper eg enkelt og greit ikkje den.

Og med det driter eg i ham heretter.
Gå av.

SK

Hvorfor skulle ikke Sivert føle seg verdsatt i Brann ? Faren hans er jo trener for svarte. Og han er dønn sentral på laget.

Og det blir en tolkning på noe tynt grunnlag, men når man ser hvordan enkelte spillere uttaler seg virker det ikke å være unison jubel over at han drar, akkurat. Ergo er det tvilsomt at han er blitt frosset ut av gruppen. Henge med flere av dem på fritiden har han jo også gjort.

ACHTUNG

Quote from: M.I.P on July 30, 2018, 17:20:49 PM
Quote from: Lasaron on July 30, 2018, 16:58:04 PMSom jeg skrev i SHN-tråden velger jeg å vise forståelse for han.

Spørsmålet er om ikke tre mill var altfor lavt. Hvis tre mill var i henhold til den muntlige avtalen burde man vært langt tøffere da man reforhandlet kontrakten som gav forlengelse.


Ja jeg tror nok ikke Sivert har forlatt Brann med lett hjerte, her ligger det nok mye mer bak enn det vi vet, ser at han ikke vil svare Nettavisen om hvorfor han forlater Brann, og det tror jeg er for og ikke lage for mye uro rundt klubben, han sier også at han føler seg ønsket  i Horsens.

Om han har hatt følelsen av og ikke bli verdsatt i Brann, så har jeg full forståelse for avgjørelsen hans, at Sivert yter 100% på treninger og i kamp levner jeg liten tvil, da forventer man også å bli behandlet med respekt, om man da føler at det ikke verdsettes, så må man jo heller gå til en klubb som virkelig ønsker hans kvaliteter




Du kan gjerne prøve å forstå ham ihjel, men faktum er at Heltne er en av de støsrte kynikerne som har spilt i Brann. (like kynisk som sin far) Han har fått spille seg god via klippekort fra paps og nå stikker han til underpris. Jeg tipper vi får se noen bannere til hans ære mot Start hjemme, en avskjedshilsen eller to.

M.I.P

Quote from: SK on July 30, 2018, 17:31:01 PMHvorfor skulle ikke Sivert føle seg verdsatt i Brann ? Faren hans er jo trener for svarte. Og han er dønn sentral på laget.

Og det blir en tolkning på noe tynt grunnlag, men når man ser hvordan enkelte spillere uttaler seg virker det ikke å være unison jubel over at han drar, akkurat. Ergo er det tvilsomt at han er blitt frosset ut av gruppen. Henge med flere av dem på fritiden har han jo også gjort.


Tviler også på at det er spillegruppen han har problemer, vil heller tro det er Soltvedt eller Nilsen senior, vi så jo hvor vanskelig det var for Haugen før han signerte ny kontrakt, tror ikke han heller var langt unna og signere for en annen klubb, å jeg er heller ikke i tvil om at hans hjerte er i Brann

ACHTUNG

LAN påstår at spillerlogistikk og overganger, kjøp og salg ikke er hans bord. I tilfellet Grønner, sa han at nå er det  kanskje på tide at VI lar ham få viljen sin. I tilfellet Heltne er det visstnok ikke VI lenger.  Av og til er det endel, unnskyld uttrykket, pissprat fra LAN.

Crispo 2

Det neste blir vel at Kåre Ingebrigtsen tar over etter LAN......
Per Pettersen 1960-1964

Jose Arrogantio

Quote from: ACHTUNG on July 30, 2018, 17:48:43 PMLAN påstår at spillerlogistikk og overganger, kjøp og salg ikke er hans bord. I tilfellet Grønner, sa han at nå er det  kanskje på tide at VI lar ham få viljen sin. I tilfellet Heltne er det visstnok ikke VI lenger.  Av og til er det endel, unnskyld uttrykket, pissprat fra LAN.

Veldig lite LAN sier i media er til å stole på. Jeg tror LAN er typen som om han kunne aldri ville sagt et ord til media, så når han må snakke så er det med lukkede kort.

huleste

Altså, i intervjuet med Soldtveit i BT virker det som han ikke har noe plan for å erstatte han. Mer opptatt av å fortelle om hvor gode spillerene som fortsatt er der er.

Skaanes, Gønner og Sviker Heltne Nilsen har forsvunnet og ingen er erstattet. To og en halv bergenser er vekke.

EspenF

Kjære vakre vene, LAN og Soltvedt har ført oss fra OBOS til toppen av ES, SHN har vært en sentral spiller i den perioden. Ja det er kjipt å miste gode spillere, ja det er kjipt å stå utenfor og ikke vite alt som foregår på kontoret hvor avgjørelser om klubben i vårt hjerte tas. Men vi kan ikke drive på med sånn sutring når en ung spiller griper sjangsen til å bli utenlandsproff, en drøm som er fellesnevneren til de fleste som begynner på løkka. Vi bør takke SHN for alt han har gjort for klubben og ønske han lykke til videre og velkommen tilbake en gang. Og den evige idioterklæringen av Soltvedt... det er ikke Bruun vi snakker om, det er en nøktern dyktig type som gjør det han kan hver dag for å gjøre klubben bedre. Ærlig talt..

SKBCPH

Quote from: EspenF on July 30, 2018, 18:15:15 PMKjære vakre vene, LAN og Soltvedt har ført oss fra OBOS til toppen av ES, SHN har vært en sentral spiller i den perioden. Ja det er kjipt å miste gode spillere, ja det er kjipt å stå utenfor og ikke vite alt som foregår på kontoret hvor avgjørelser om klubben i vårt hjerte tas. Men vi kan ikke drive på med sånn sutring når en ung spiller griper sjangsen til å bli utenlandsproff, en drøm som er fellesnevneren til de fleste som begynner på løkka. Vi bør takke SHN for alt han har gjort for klubben og ønske han lykke til videre og velkommen tilbake en gang. Og den evige idioterklæringen av Soltvedt... det er ikke Bruun vi snakker om, det er en nøktern dyktig type som gjør det han kan hver dag for å gjøre klubben bedre. Ærlig talt..

Vi har alle forskjellige forventinger og ambisjoner. Du er fornøyd med at en ung (26 år?) får lov til å dra til det store utland (Horsens?) for noen få jyske dollars. Det er ikke vi (flertallet her tror jeg), sånn er det.

Og hallo, vi er Brann, selvsagt skulle vi tilbake fra OBOS til øvre halvdel av Eliteserien, alle andre som IKKE hadde klart det hadde fått sparken..
- Vi har den treneren vi har.

Belfort

Quote from: EspenF on July 30, 2018, 18:15:15 PMKjære vakre vene, LAN og Soltvedt har ført oss fra OBOS til toppen av ES, SHN har vært en sentral spiller i den perioden. Ja det er kjipt å miste gode spillere, ja det er kjipt å stå utenfor og ikke vite alt som foregår på kontoret hvor avgjørelser om klubben i vårt hjerte tas. Men vi kan ikke drive på med sånn sutring når en ung spiller griper sjangsen til å bli utenlandsproff, en drøm som er fellesnevneren til de fleste som begynner på løkka. Vi bør takke SHN for alt han har gjort for klubben og ønske han lykke til videre og velkommen tilbake en gang. Og den evige idioterklæringen av Soltvedt... det er ikke Bruun vi snakker om, det er en nøktern dyktig type som gjør det han kan hver dag for å gjøre klubben bedre. Ærlig talt..

Herlig ironisk!

Finfin respons

Quote from: Crispo 2 on July 30, 2018, 16:40:25 PM
Quote from: Billy Elliott on July 30, 2018, 16:34:08 PMKalsaas er for øvrig back, ikke keeper.

Vi snakker skikkelig bredde i troppen når backene kan stå i mål også.
Quote from: Superjack on July 30, 2018, 16:42:48 PM
Quote from: Crispo 2 on July 30, 2018, 16:40:25 PM
Quote from: Billy Elliott on July 30, 2018, 16:34:08 PMKalsaas er for øvrig back, ikke keeper.

Vi snakker skikkelig bredde i troppen når backene kan stå i mål også.

Kan vi ikke heller sette Radøinger på topp? Bedre med bena enn hendene og høyt fyrtårn....

Ehh, eneste kriteriet for keeperposisjon er å være god med beina, så det var der Kalsaas fikk plass i oppstillingen.
I alle fall, Harloff(!) og selvsagt Pettersen, andre gulljagende lag ville nok kjørt på med mer rutine, og da tenker jeg ikke på poteter som Braaten eller Barmen..
Kanskje.

blobby winters

Hvorfor er SHN plutselig Ronaldo eller Messi?
Hvor har det blitt av de som klaget på tversover og støtte pasninger i vårt angrepsspill? At ting går for sakte fremover?

ACHTUNG

Quote from: EspenF on July 30, 2018, 18:15:15 PMKjære vakre vene, LAN og Soltvedt har ført oss fra OBOS til toppen av ES, SHN har vært en sentral spiller i den perioden. Ja det er kjipt å miste gode spillere, ja det er kjipt å stå utenfor og ikke vite alt som foregår på kontoret hvor avgjørelser om klubben i vårt hjerte tas. Men vi kan ikke drive på med sånn sutring når en ung spiller griper sjangsen til å bli utenlandsproff, en drøm som er fellesnevneren til de fleste som begynner på løkka. Vi bør takke SHN for alt han har gjort for klubben og ønske han lykke til videre og velkommen tilbake en gang. Og den evige idioterklæringen av Soltvedt... det er ikke Bruun vi snakker om, det er en nøktern dyktig type som gjør det han kan hver dag for å gjøre klubben bedre. Ærlig talt..


Fjas fra ende til annen.

Huff

Ettersom Barmen var backup for SHN og nå skal være førstevalg trenger førstnevnte en backup i ankerrollen, spesielt med tanke på Barmens nakkeproblemer. Det logiske er vel da å finne en norsk stopper som også har erfaring som DM. Gjør vi ikke det bør vi egentlig handle en renspikket DM, med mindre vi har tenkt å flytte frem Wormgoor. Det tviler jeg på, og Haugen er som han selv påpekte ikke et alternativ i alle kamper, da han ikke har de evnene LAN setter pris på for å løse rollen.

Ser en på de andre posisjonene der vi trenger og har annonsert at vi trenger større bredde betyr vel dette at følgende bør komme inn de neste to ukene:

Ny back.
Ny stopper/DM*
*Evt ny DM i tillegg.
Ny indreløper.
Ny spiss.

Klarer Soltvedt nå og få oss styrket ut av overgangsvinduet skal jeg bake en kopi av hatten min og spise den.

 

Quote from: blobby winters on July 30, 2018, 18:59:37 PMHvorfor er SHN plutselig Ronaldo eller Messi?
Hvor har det blitt av de som klaget på tversover og støtte pasninger i vårt angrepsspill? At ting går for sakte fremover?

SHN var ingen Pirlo, men 2018 versjonen hadde tatt syvmilssteg i positiv retning i pasningspillet.

EspenF

Quote from: ACHTUNG on July 30, 2018, 19:02:08 PM
Quote from: EspenF on July 30, 2018, 18:15:15 PMKjære vakre vene, LAN og Soltvedt har ført oss fra OBOS til toppen av ES, SHN har vært en sentral spiller i den perioden. Ja det er kjipt å miste gode spillere, ja det er kjipt å stå utenfor og ikke vite alt som foregår på kontoret hvor avgjørelser om klubben i vårt hjerte tas. Men vi kan ikke drive på med sånn sutring når en ung spiller griper sjangsen til å bli utenlandsproff, en drøm som er fellesnevneren til de fleste som begynner på løkka. Vi bør takke SHN for alt han har gjort for klubben og ønske han lykke til videre og velkommen tilbake en gang. Og den evige idioterklæringen av Soltvedt... det er ikke Bruun vi snakker om, det er en nøktern dyktig type som gjør det han kan hver dag for å gjøre klubben bedre. Ærlig talt..


Fjas fra ende til annen.

Takk for en saklig respons, argumentene dine har vunnet meg over, jeg hadde ikke tenkt på det på den måten.

EspenF

Quote from: SKBCPH on July 30, 2018, 18:26:27 PM
Quote from: EspenF on July 30, 2018, 18:15:15 PMKjære vakre vene, LAN og Soltvedt har ført oss fra OBOS til toppen av ES, SHN har vært en sentral spiller i den perioden. Ja det er kjipt å miste gode spillere, ja det er kjipt å stå utenfor og ikke vite alt som foregår på kontoret hvor avgjørelser om klubben i vårt hjerte tas. Men vi kan ikke drive på med sånn sutring når en ung spiller griper sjangsen til å bli utenlandsproff, en drøm som er fellesnevneren til de fleste som begynner på løkka. Vi bør takke SHN for alt han har gjort for klubben og ønske han lykke til videre og velkommen tilbake en gang. Og den evige idioterklæringen av Soltvedt... det er ikke Bruun vi snakker om, det er en nøktern dyktig type som gjør det han kan hver dag for å gjøre klubben bedre. Ærlig talt..

Vi har alle forskjellige forventinger og ambisjoner. Du er fornøyd med at en ung (26 år?) får lov til å dra til det store utland (Horsens?) for noen få jyske dollars. Det er ikke vi (flertallet her tror jeg), sånn er det.

Og hallo, vi er Brann, selvsagt skulle vi tilbake fra OBOS til øvre halvdel av Eliteserien, alle andre som IKKE hadde klart det hadde fått sparken..

Selvfølgelig skulle vi tilbake i ES, men det så mørkt ut en stund før LAN kom. Jeg kalte heller ikke et middels dansk lag for det store utland. Men han blir nå utenlandsproff. Er jeg fornøyd med å miste en nøkkelspiller? Nei selvfølgelig ikke, men jeg mener vi må holde oss for gode for å brenne alle bruer til en spiller som vi er skyldige mye.

Superjack

Ok, Brann holder lovnaden fra 2015 og 2017, og om man velger å tro både styreleder og sportslig leder har Brann prøvd å beholde Sivert. Og da regner jeg med dette også har vært ang lønnsøkning, ny kontrakt +++.

Da har Sivert valgt pengene, enkelt å greit.

I mine øyne er det bare en å skylde på, Sivert. At han hadde skam til å stille på Branntrening i Branntøy er rett og slett usmakelig.

Han får sikkert blomster i pausen mot Start...
Brannsupporter.

Henki

Når stenger vinduet forresten?
Ballen skal fremover!

Lasaron

Ja, det tynnes ut. Fire lokale nå, der den ene er relativt eldgammel og den andre kanskje er i ferd med å bli fotballinvalid.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: EspenF on July 30, 2018, 19:21:41 PM
Quote from: SKBCPH on July 30, 2018, 18:26:27 PM
Quote from: EspenF on July 30, 2018, 18:15:15 PMKjære vakre vene, LAN og Soltvedt har ført oss fra OBOS til toppen av ES, SHN har vært en sentral spiller i den perioden. Ja det er kjipt å miste gode spillere, ja det er kjipt å stå utenfor og ikke vite alt som foregår på kontoret hvor avgjørelser om klubben i vårt hjerte tas. Men vi kan ikke drive på med sånn sutring når en ung spiller griper sjangsen til å bli utenlandsproff, en drøm som er fellesnevneren til de fleste som begynner på løkka. Vi bør takke SHN for alt han har gjort for klubben og ønske han lykke til videre og velkommen tilbake en gang. Og den evige idioterklæringen av Soltvedt... det er ikke Bruun vi snakker om, det er en nøktern dyktig type som gjør det han kan hver dag for å gjøre klubben bedre. Ærlig talt..

Vi har alle forskjellige forventinger og ambisjoner. Du er fornøyd med at en ung (26 år?) får lov til å dra til det store utland (Horsens?) for noen få jyske dollars. Det er ikke vi (flertallet her tror jeg), sånn er det.

Og hallo, vi er Brann, selvsagt skulle vi tilbake fra OBOS til øvre halvdel av Eliteserien, alle andre som IKKE hadde klart det hadde fått sparken..

Selvfølgelig skulle vi tilbake i ES, men det så mørkt ut en stund før LAN kom. Jeg kalte heller ikke et middels dansk lag for det store utland. Men han blir nå utenlandsproff. Er jeg fornøyd med å miste en nøkkelspiller? Nei selvfølgelig ikke, men jeg mener vi må holde oss for gode for å brenne alle bruer til en spiller som vi er skyldige mye.

Hva f? Skylder vel ikke han en dritt når han stikker midt i gullkampen for å spille for Danmarks svar på Sogndal. Han har fått lønn og Brann har opptrådd eksemplarisk tydeligvis. Det svarer han med å pisse på.
Brannsupporter.

SKBCPH

Men at lovnaden ble videreført i 2017, etter SØLV i Eliteserien, er så amatørmessig og skandaløst at det SKAL være lov å stille spørsmålstegn ved de som sitter med styringen. Virker som de har litt mindreverdighetskomplekser der oppe pga en smule svak økonomi.

Det er uakseptabelt, vi er BRANN, vi selger ikke nøkkelspillere for knapper og glansbilder til bondeklubber på Jylland! Eller, vi gjør jo tydeligvis det. Og det er vel en del av forklaringen på reaksjonene fra oss fans.
- Vi har den treneren vi har.

pidre

At sønnen stikker er forståelig. At Brann selger er forståelig mtp muntlig avtale. Det positive er at vi får en god slump penger inn.

Nå må vi rette blikket fremover, men får vi noen nye inn? Det henger vel i en tynn tråd.

Er det slik at denne agenten til Kehinde fortsatt er i byen? I så fall tyder vel det på at han dukker opp.


Saludar a los monos!

Superjack

Quote from: pidre on July 30, 2018, 20:27:48 PMAt sønnen stikker er forståelig. At Brann selger er forståelig mtp muntlig avtale. Det positive er at vi får en god slump penger inn.

Nå må vi rette blikket fremover, men får vi noen nye inn? Det henger vel i en tynn tråd.

Er det slik at denne agenten til Kehinde fortsatt er i byen? I så fall tyder vel det på at han dukker opp.




Forståelig å gå til bunnklubb i Danmark, når man har uttalt at man er født Brannsupporter?
God slump penger, har du sjekket prisen på habile midtbanemenn?

Blikket skal alltid gå frem, men dette blir husket.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: SKBCPH on July 30, 2018, 19:37:36 PMMen at lovnaden ble videreført i 2017, etter SØLV i Eliteserien, er så amatørmessig og skandaløst at det SKAL være lov å stille spørsmålstegn ved de som sitter med styringen.

Tja, hvorfor skal en spiller som har fått innvilget en slik avtale og deretter spilt så bra at klubben ønsker han med videre, gi opp denne avtalen? Forhandlinger handler om å gi og ta. Og en klubb med lønnstak må gjerne gi litt andre steder.
Rød makt på Hansa

SK

Fordi forutsetningene var betydelig endret fra forrige runde. Brann var ikke lenger i OBOS, men hadde tatt sølv i ES. Og vil anta Nilsen fikk høyere lønn også. Hadde Nilsen flere bedre tilbud fra andre steder når han re-signerte i 2017 ?

Hva i all verden skulle Brann signere ny i kontrakt for hvis Nilsen bare kunne dra slik det passet han ?

USEDVANLIG slett håndverk fra Soltvedt.

ACHTUNG

Dagen har gått og jeg er fortsatt like forbannet på Heltne. Helvetes utakknemlige pappagutt, få bort Branndrakten fra Twitter- og Instagramkontoen din pronto, din sviker!!

SKBCPH

Vel, om dette er måten vi må gi andre steder så bør det lønnstaket være historie raskere enn fy..
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Quote from: ACHTUNG on July 30, 2018, 21:35:36 PMDagen har gått og jeg er fortsatt like forbannet på Heltne. Helvetes utakknemlige pappagutt, få bort Branndrakten fra Twitter- og Instagramkontoen din pronto, din sviker!!

Vi er to som er like sinte... Grinegutt.
Brannsupporter.

ACHTUNG

Vi kommer til å drømme i natt om at vi gir Heltne grisedeng, alle mann!

Superjack

July 30, 2018, 22:17:56 PM #1192 Last Edit: July 31, 2018, 07:26:18 AM by Superjack
Quote from: ACHTUNG on July 30, 2018, 22:01:05 PMVi kommer til å drømme i natt om at vi gir Heltne grisedeng, alle mann!

Håper å drømme noe triveligere.

Edit etter fasit. Drømte at RBK feide over Celtic og kom seg i CL. Så i dag e eg sur.
Brannsupporter.

SannBrannMann

Det neste blir vel at LAN går til Rosenborg.

Nixon

Quote from: SK on July 30, 2018, 21:23:37 PMFordi forutsetningene var betydelig endret fra forrige runde. Brann var ikke lenger i OBOS, men hadde tatt sølv i ES.

Hvis vi skal snakke om endrede forutsetninger så hadde Sønnen også bedre kort på hånden. Han hadde bevist sin verdi for laget.

Ikke at jeg frikjenner Brann helt her. De kunne sikkert vært tøffere. Men kanskje risikert at Nilsen ikke signerte, men gikk ut kontrakten med null penger til Brann dersom denne avtalen var en dealbreaker for han. Og så har man jo poenget med at klubben neppe hadde sett for seg at Sønnen skulle bruke avtalen til noe annet enn å gå til en klubb på samme nivå eller bedre. Og i alle fall ikke når vi ledet serien etter halvspilt sesong...
Rød makt på Hansa

Huff

Ikke bare vi som lurer på hva i all verden som gjorde at Brann slapp Sivert og Sivert stakk.

Ifølge Pamer får byens sportsjournalister samme spørsmål fra Brans spillere som tydeligvis ikke heller fatter noen ting.

Superjack

Quote from: Huff on July 31, 2018, 06:44:49 AMIfølge Pamer får byens sportsjournalister samme spørsmål fra Brans spillere som tydeligvis ikke heller fatter noen ting.
Viser hvor drøyt dette er.
Kanskje ikke Sivert har vært helt integrert i garderoben, siden medspillerne ikke skjønnet noe?

Dette som var grunnen, Sivert rett og slett ikke trivdes sosialt?
Brannsupporter.

Gulløl

July 31, 2018, 07:32:01 AM #1197 Last Edit: July 31, 2018, 07:41:31 AM by Gulløl
Noen spillere vet nok eller kommer til å få vite. SHN hadde vel tette relasjoner til noen av medspillerne, f. eks. de han var på VM med. Tror det etterhvert vil lekke ut mer info. Er det kun de ekstra millionene i lønningsposen over kontraktperioden i Danmark hadde vel Sivert fortalt det og unngått uro og spekulasjoner. Kanskje han brukte Horsens tilbudet som brekkstang til til å få "Haugen lønn" eller "Vito lønn", noe Soltvedt ikke ville gi han. Han har vel følt seg sentral og som en kaptein nummer to. Som grunn til at en ikke føler seg verdsatt i et ansettelsesforhold har ofte med penger å gjøre. Hele måten han tar farvel  på er i en ganske fornærmet tone. Har ikke lest i media enda at han har takket noen eller tatt farvel på en skikkelig måte.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Palmer skriver at salget ble gjort i ekspressfart, men interessen fra Horsens ble vel kjent for over en måned siden. Så det burde gi Brann og Soltvedt veldig god tid til å finne en erstatter.

Men mer interessant, hvem kommer inn?

Strand, Aasen, Zachariassen, ....?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ACHTUNG

Quote from: Huff on July 31, 2018, 06:44:49 AMIkke bare vi som lurer på hva i all verden som gjorde at Brann slapp Sivert og Sivert stakk.

Ifølge Pamer får byens sportsjournalister samme spørsmål fra Brans spillere som tydeligvis ikke heller fatter noen ting.
te author=Superjack link=msg=532423 date=1533018213]
Quote from: Huff on July 31, 2018, 06:44:49 AMIfølge Pamer får byens sportsjournalister samme spørsmål fra Brans spillere som tydeligvis ikke heller fatter noen ting.
Viser hvor drøyt dette er.
Kanskje ikke Sivert har vært helt integrert i garderoben, siden medspillerne ikke skjønnet noe?

Dette som var grunnen, Sivert rett og slett ikke trivdes sosialt?

[/quote]


Er du på styr? De er jo en kompisgjeng de yngste, Skålevik, Barmen, Haugen og Heltne. MEN, Pamers beskrivelse stemmer med slik jeg har fått høre det, via min kilde, at spillergruppen er forbannet. De vet like godt som oss, at laget nå er svekket og det er klart at de er forbannet på vegne av egne og klubbens gulldrøm. Det er nok også et element av at man ser at Heltne får en annen behandling enn andre.

Saken med Heltne gjør uansett at man blir flau av sin egen klubb. Mindre klubber som 08 sørger for å få klekkelig betalt for spillere de selger og hva tror dere Sogndal endte opp med da de solgte Hovland til RBK? Lusne 3 mill? Brann, Amatørenes Teater.

Go Up