• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Quote from: krakra on June 27, 2018, 23:01:33 PMDet er jo en ting å være nysgjerrig på hvordan Dang kan gjøre det i Eliteserien, men det er denne ekstreme beskrivelsen av en «målmaskin» som ligger på åttendeplass på toppscorerlisten i OBOS som gjør det umulig å ta noen av dine vurderinger seriøst. Norges Vardy? Han dominerer jo ikke engang på nest øverste nivå.

Er du villig til å sette penger på at han blir toppscore i OBOS i år?

Ja, jeg kunne satt penger på at han blir toppscorer i OBOS, om han spiller i OBOS ut sesongen, noe jeg tviler på at han gjør.

Gepard

Hva med han Henrik Bjørdal, blitt noe mer eller mindre aktuell ?

Gulløl

Quote from: Superjack on June 28, 2018, 08:44:16 AMNeymar passer ikke inn i LAN sine krav til treningsdisiplin, ikke tror jeg han hever nivået på humør i garderoben. Er nok da uaktuell.
Sønnen hadde ihvertfall hatt mye å lære av Neymar når det gjelder overspilling og rulling på bakken og skjære grimaser. Sønnen er rene amatøren på dette området i forhold til Neymar.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings Hund 2

SHN har dog blitt stadig "bedre" til det, mulig han har sett en god del Neymar-videoer dette året.

Spelaren

Neymar hadde blitt spist levende i den brutale vikingfotballen her oppe. I fire minus hadde han hatt nok med å holde seg i live.
Gå av.

osoerli

June 28, 2018, 11:40:02 AM #555 Last Edit: June 28, 2018, 12:38:03 PM by osoerli
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Kagain

Quote from: ACHTUNG on June 27, 2018, 12:50:22 PMJeg tror uansett både Dang og Furdal ender i en ES-klubb i sommer, for det er pakken Furdal - Dang som er interessant, de har en kjemi og spilleforståelse sammen som få andre har. Det samme har åpenbart Soltvedt og LAN også sett, men det har alltid kommet noe i veien for signering, nå i år var det blant annet skaden på Furdal.

Om Sogndal hadde spilt i Eliteserien så hadde de kanskje tatt sjansen på å hente denne pakken. Det er en type "funn" som Sogndal har vært flink til tidligere (f.eks. Petter Strand).

Det kan også hende at Særpingane eller noen kunne risikert et slikt kjøp. Brann kommer nok ikke gjøre noen investeringer på disse to med mindre Haugen forsvinner. Da kan det kanskje bli aktuelt med et risikokjøp av denne duoen. Eller i alle fall Furdal. Så er det jo lov å spørre seg om Furdal kan funke i LAN-systemet som noe annet enn innbytter...

marsboer

Hva med Ranheims Michael Karlsen? Jeg kjenner ikke til spilleren, men han skal tidligere ha spilt for Hødd under LAN. Han skal være høy og arbeidsom. Er han god i duell?

Norlings Hund 2

Karlsen ville nok ha vært en god match, ikke utenkelig at det jobbes med å hente ham. Han er dog veldig viktig for Ranheim, og er vel ikke på utgående kontrakt, så spørsmålet blir nok også hvor mye han kommer til å koste og hvor mye penger vi har.

I tillegg til en rekke andre faktorer, selvsagt, som hvor mange posisjoner vi ser etter forsterkninger i, hvilke spillere vi har i kikkerten ellers, og hva de koster, og hvorvidt vi har noen støttespillere som er villige til å bidra.

Gulløl

Joda Michael Karlsen er på utgående kontrakt, kan signere for en ny klubb om 3 dager (1 juli).
Mitt innlegg fra 27 mai:

I kategorien løpssterke og gode midtbanespillere og spiss er vel dette ganske attraktive spillere i eliteserien for tiden, de to siste også fordi de er på utgående kontrakt:
- Gjermund Åsen(27 år). Kontrakt med Tromsø ut 2019.
- Mads Reginiussen(30 år). Kontrakt med Ranheim ut 2019.
- Kristoffer Løkberg(26 år). Utgående kontrakt med Ranheim, kan signere for ny klubb i juli.
- Michael Karlsen(28 år). Utgående kontrakt med Ranheim, kan signere for ny klubb i juli

Klipp 1:
Mens Løkberg har vært Ranheim-spiller siden han kom tilbake fra England sommeren 2011, er Michael Karlsen inne i sin andre periode i klubben. Begge har spilt viktige roller for at Ranheim er blitt eliteseriens store askeladd, «Løken» som indreløper, Karlsen som midtspiss. Syv måneder før kontraktene deres går ut har det ikke vært konkrete forhandlinger mellom Ranheim og duoen.
- Jeg hadde en løs prat med Frank (Lidahl, daglig leder) før sesongen. Men det har ikke vært noe konkret. Lidahl vet at jeg fortjener mer enn i dag. Så han får snekre sammen en god pakke for å få til en deal også utover 2018, smiler Løkberg.

Klipp 2:
Ranheim har som policy at ingen skal være heltidsspillere. Klubben har et lønnstak på 25 000 kroner i måneden før skatt. Verken Løkberg eller Karlsen passerer 15 000 kr i måneden, og jobber 70 prosent ved siden av. Løkberg er tydelig på at Ranheim må fortsette denne modellen, selv om det går an å justere tallene noe, særlig for dem som tilhører de lavere sjiktene i denne stigen.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Profilene-kan-snakke-fritt-med-klubber-i-juli-Apner-for-a-bli-heltidsproffe--utenfor-Ranheim-255510b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

I følge BT er Grønner på vei til Aafk. Trenger v8 da ny stopper inn, eller fyller vi på med våre unge?
Saludar a los monos!

Gulløl

June 28, 2018, 18:15:29 PM #562 Last Edit: June 28, 2018, 19:06:22 PM by Gulløl
Fotballkanalen 25.06
Fredrik Pallesen Knudsen kan være aktuell for en overgang til Strømsgodset hvis Jakob Glesnes skulle bli solgt i sommer. Jostein Flo og co skal være interessert i å sikre seg U21-landslagspilleren som har slitt med å spille seg til fast plass hos de hvite og blå i det siste.


Haugesunds Avis 28.06
Fredrik Pallesen Knudsen sliter med spilletid i FKH. Agenten bekrefter interesse fra andre klubber, men selv vil han bli.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Av og til får jeg syke drømmer som går ut på at en eller annen überstjerne får seg bergensk kjæreste/kone som nekter å flytte - kjærligheten er så stor at vedkommende flytter til Bergen og begynner hos oss.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

Grønner ut på lån eller permanent? Hvem blir back-up? LAN synest allerede det er tynne greier i backrekken, tviler på at Grønner går ut, uten at det er noen på vei inn. Men hvem? 
Brannsupporter.

ACHTUNG

Brann vil nok ha en erstatter klar, før de slipper Grønner, en erstatter som finner seg i å slite benken for en klekkelig lønn, ut sesongen.

krakra

Magnus Bruun Hanssen er vel en stoppper etter LANs smak

osoerli

Pallesen kan vel like godt slite benken i Bergen enn Haugesund.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Lasaron on June 28, 2018, 19:42:11 PMAv og til får jeg syke drømmer som går ut på at en eller annen überstjerne får seg bergensk kjæreste/kone som nekter å flytte - kjærligheten er så stor at vedkommende flytter til Bergen og begynner hos oss.
Bergenske småtøser har ein jobb å gjera.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ACHTUNG


Corran

Kor mange skal du hente fra Nest?
Er vel en grunn til at de ikke er bedre ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Ja, Glesnes, Zachariassen og Vetti er jo alle søppel. Disse ble hentet fra 08 da Nest befant seg i Oddsen, da må jo det være mye verre å hente Nestspillere, som spiller i OBOS. Nest er en mellomstasjon og en talenfabrikk, som av en eller annen grunn får frem spillere som tar nivåene over ganske greit. Ellers er jeg også enig i at Magnus Bruun Hansen er et alternativ. Man må huske på at om Grønner forsvinner, så henter ikke Brann en stopper som skal utkonkurrere Acosta eller Vito, da er det for å ha en back up og en spiller som har tålmodighet, til å få slippe til på sikt.

Kagain

Quote from: Gulløl on June 28, 2018, 15:18:14 PMJoda Michael Karlsen er på utgående kontrakt, kan signere for en ny klubb om 3 dager (1 juli).


Jeg må si at det er interessant hvor mange spillere i Ranheim som kan passe Brann (Reginiussen, Løkberg, Karlsen og muligens enda noen andre har blitt nevnt). Da har de gjort noe rett på speiderfronten. Her kunne Brann i så fall ha lært en del av dem...

marsboer

Quote from: Kagain on June 29, 2018, 10:12:56 AMDa har de gjort noe rett på speiderfronten. Her kunne Brann i så fall ha lært en del av dem...

Nesten alle er trøndere. Hvordan de fikk det til, vet jeg ikke. Nest-Sotra eller Åsane er dessverre ikke på nivået til Ranheim.

Kanskje det er heller noe med treningskulturen de har i Ranheim?

LøvHam var jo noenlunde samme nivå som Ranheim, helt til de gikk nesten konkurs og slo seg sammen med Fyllingsdalen. Det rotet de tydeligvis til og er nå i samme divisjon som Brann 2 :(

Gulløl

June 29, 2018, 14:44:10 PM #575 Last Edit: June 29, 2018, 14:48:18 PM by Gulløl
Betyr vel at erstatteren til Grønner også snart er klar. Brann slipper nok ikke Grønner før han er erstattet.

Klipp:
Etter det Eurosport.no erfarer er midtstopperen svært nær en overgang til Aalesund.
Sunnmøringene la denne uken inn et bud på 24 år gamle Grønner.
Eurosport.no vet at budet er i sjiktet til at Brann har åpnet for å slippe midtstopperen, og at samtaler mellom partene har vært gode. Midtstopperen kan bli klar for tangotrøyene innen kort tid.


Nærmer seg overgang til OBOS-klubb
https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/naermer-seg-overgang-til-obos-klubb_fot_sto6826178/story.shtml
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 29, 2018, 14:57:03 PM #576 Last Edit: June 29, 2018, 15:10:04 PM by Gulløl
Når Bergens avisene ikke klarer å spore opp hvilke spillere Brann jakter på kan jeg opplyse at Brann jakter Manchester United sin midtbanespiller Tosin Kehinde. Blant annet er også Barcelona interessert.

http://www.tribalfootball.com/articles/barcelona-move-for-man-utd-prospect-tosin-kehinde-4237924?utm_source%3Dgoogle-newsstand%26utm_medium%3Drss-feed%26utm_campaign%3DFeed-Latest%2BArticles%2Bfor%2BManchester%2BUnited
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Fant denne beskrivelsen på han fra desember 2017.
Klipp:
Kehinde beskrives som en pasningssterk, posisjoneringsdyktig (Matic, anyone?) og allsidig spillertype, noe som har bidratt til at han har fått mye spilletid på U23 denne sesongen.
Da han scoret et mål som ble nominert til klubbens månedens mål i september, spilte han blant annet ving.
19-åringen ble født i Lagos i Nigeria, men ble oppdratt i Storbritannia. Han var innom Tottenham-akademiet før han signerte for United sommeren 2014.
Ifølge diverse nigerianske medier følger angivelig det nigerianske landslaget midtbanespilleren tett, og vurderer å muligens kalle ham inn til et av U-lagene.
Og i tillegg er det faktum at han har skilt seg såpass for Mourinho ut at han får trene med førstelaget alltids et kvalitetstegn.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/far-han-debuten-mot-bristol-city/


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Artig å nevnes i samme åndedrag som klubber som Amiens og Anderlecht.
Gå av.

Superjack

Quote from: Gulløl on June 29, 2018, 14:57:03 PMNår Bergens avisene ikke klarer å spore opp hvilke spillere Brann jakter på kan jeg opplyse at Brann jakter Manchester United sin midtbanespiller Tosin Kehinde. Blant annet er også Barcelona interessert.

http://www.tribalfootball.com/articles/barcelona-move-for-man-utd-prospect-tosin-kehinde-4237924?utm_source%3Dgoogle-newsstand%26utm_medium%3Drss-feed%26utm_campaign%3DFeed-Latest%2BArticles%2Bfor%2BManchester%2BUnited
Skjer dette så er det et tydelig tegn på at Peddilusken er tilbake for fullt!
Brannsupporter.

Gulløl

TOSIN KEHINDE - Crazy Speed, Goals and Skills - 2017/2018 || HD
https://www.youtube.com/watch?v=Ajn5T3S2bfU
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Superjack on June 29, 2018, 22:15:56 PMSkjer dette så er det et tydelig tegn på at Peddilusken er tilbake for fullt!

Men det skjer ikke. Brann må gjøre en ryddejobb i stallen for å få plass til en spiss som sannsynligvis vil komme fra utlandet. Da kjøper de ikke en midtbanespiller fra Nigeria. Så tviler sterkt på at Brann "jakter" på denne spilleren på noen som helst måte.
Rød makt på Hansa

Superjack

Tror også dette er usannsynlig, men samtidig lukter det Peddilusk av noe sånn. Har en følelse av at Brann har noen spennende planer i sommer.
Skal ikke se bort fra at det finnes ekstern sponsing i det Bergenske næringsliv for en eller to skikkelig spennende overganger, nå når Brann realistisk kjemper om seriegull i år.
Brannsupporter.

pidre

Quote from: Nixon on June 29, 2018, 23:47:16 PM
Quote from: Superjack on June 29, 2018, 22:15:56 PMSkjer dette så er det et tydelig tegn på at Peddilusken er tilbake for fullt!

Men det skjer ikke. Brann må gjøre en ryddejobb i stallen for å få plass til en spiss som sannsynligvis vil komme fra utlandet. Da kjøper de ikke en midtbanespiller fra Nigeria. Så tviler sterkt på at Brann "jakter" på denne spilleren på noen som helst måte.

Har mine tvil om at det blir noe av dette.

Når det gjelder antall utlendinger kan dette løses - og en mulighet er utlån. Bør være bra interesse for både Islendingen og Ordagic, i det minste i OBOS.
Saludar a los monos!

Kagain

Kunne Patrick Berg vært noe å gamble på?


https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/eliteserie-spiller-forsvinner-fra-glimt_bg_sto6828758/story.shtml


Det er vel usannsynlig at han uten videre sier seg villig til å være stallfyll all den tid deler av avgjørelsen hans om å forlate Glimt begrunnes med mangel på spilletid. Men sett bort fra dette: er det noen som vet hvilke ferdigheter unge herr Berg besitter?

Jeg vet at han er 1.80 høy og jeg forestiller meg at han er en indreløper av noen sort.... Men jeg har ikke sett han i kamp.

Superjack

Patrick Berg har fått spille på Glimt pga at Ørjan er faren hans. På langt nær god nok der, selv i Obos i fjor.
Veldig sikker kilde, både internt fra Glimt miljøet og at jeg har fulg Glimt en del siste par årene.
Brannsupporter.

Norlings Hund 2

Vega ikke på benken en gang, er det mye som tyder på at han ofres for en utenlandsk spiss?

Spelaren

July 01, 2018, 17:46:58 PM #587 Last Edit: July 01, 2018, 17:50:23 PM by Spelaren
Bare tar ballen frå Haugen som om han var en smågutt.

Edit feil tråd
Gå av.

Belfort

Quote from: Norlings Hund 2 on July 01, 2018, 16:28:24 PMVega ikke på benken en gang, er det mye som tyder på at han ofres for en utenlandsk spiss?

Tviler. Vi ender nok opp med 4 valget til Sandefjord

Lasaron

BT skriver at Jonas Fredriksen går til Sogndal. Noen som vet noe? Bak betaling.
Tren på langskudd

ACHTUNG

For at Brann skal ha noen som helst mulighet til å henge på i gullkampen:

Ny og rask stopper inn ved siden av Vito. For at Brann skal kunne stå høyt med forsvaret, er laget avhengig av å ha en stopper som kan rydde opp, om det kommer løp i bakrom. Er Carvahlio ledig i juli?

Tenist er snart tilbake og Ruben blir vel frisk om han får hvile i juli, men før eller siden må en erstatter inn for Ruben, som har kontrakt ut året og hvorfor ikke hente ham allerede nå i sommer.

Brann MÅ ha inn en indreløper, som kan stå for endel målpoeng.

Dersom ikke Brann signerer en robust og målfarlig midtspiss, av et annet kaliber enn det vi har nå, kan Brann bare glemme å være med i gullkampen. Det er ikke nok kreativitet og teknikk på midtspissene vi har pr idag, til at Brann kan være sikre på å få mål mot etablert forsvar.

Og hvor lenge skal man vente på at det løsner for Komsoon og hvor lenge skal man se på at Marengo er en skygge av det han var, i mai.

osoerli

Kjøp Runar Espejord for 8-10 mill. Mohn betaler heile kjøpesummen. Bra for Tromsø, bra for Brann, bra for Espejord, bra for Mohn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ACHTUNG

Skeptikerne bør holde godt kjeft, uavhengig av om han kan løpe like mye fra boks til boks som de andre, denne mannen må signeres nå i sommer:


https://www.bt.no/100Sport/fotball/Forst-utlignet-Nests-toppscorer-med-perle-i-krysset-Sa-reddet-han-poeng-pa-overtid--Han-er-en-tryllekunstner-257544b.html

krakra

Spilte ikke Dang?

Furdal tror jeg kunne tatt nivået i Eliteserien. I motsetning til Dang har han iallefall levert på toppnivå i nivået under, og det over flere sesonger. Men han er jo skadeutsatt og gammel og ikke den spilletypen LAN liker på midten. Da hadde man hentet en ny spiller  i 30-årene for å sitte på benken. Helt feil vei å gå. Hadde han vært ti år yngre så.


Problemet med dine "analyser" Torvanger er at du viser til enkeltprestasjoner og fremstiller det som at det er noe vi vil se regelmessig. Det er noe urealistisk ved det. Man kan ikke bare på en spillers beste prestasjoner på et lavere nivå og si "dette hadde styrket Brann". Fyren har ganske mange svakheter og, som er særlig gjeldende under LAN. Han er 32 år, og ikke en spiller som kan få tid på seg til å utvikle seg akkurat

krakra

Det er en spiss i OBOS som både gjør det langt bedre enn Dang, og som også har vist at han holder Eliteserie-nivå. Tommy Høiland. En dritt, men også en rimelig god spiss som også jobber knallhardt og har de spissegenskapene LAN liker. Vil kanskje koste litt for et opprykksjagende Viking. Samtidig kunne vi kanskje tilbudt Grønner motsatt vei?

ACHTUNG

Du argumenterer som en fjott, Krakra, men jeg er enig at Høiland er en mann som hadde passet inn i Branns ellever, det skal du ha. Men at du ikke ser at Brann kan ha mye å tjene på å kjøre inn Furdal på en korttidskontrakt, enten ut året eller frem til sommeren 2019, det skjønner jeg ikke at du kan ha problemer med. Drit i alderen, er en spiller god nok, så er han god nok. Brann er ikke like avhengig av å selge, slik klubber som 08 virker å være og da kan det være grei å kjøpe ferdig vare. Og det blir for useriøst om man hele tiden skal vise til at det nå kommer nok en 30+ inn. Furdal har scoret 7 mål og har 4 målgivende, det er djevelsk sterkt for en midtbanespiller.

Og Dang er absolutt god nok, er like giftig som Høiland, men mangler endel av murbrekkeregenskapene siddisen har. Men Brann må nok sikte enda høyere enn som så og jeg tviler dessverre på at denne finnes, nå i sommer.

Nixon

Jeg tror Brann vegrer seg for å svekke en lokal klubb når sjansen er stor for at han blir sittende mye på benken. Det vil ikke ta seg særlig bra ut og de ville garantert fått kritikk dersom det f.eks. gjorde at Nest raknet og rykket ned.
Rød makt på Hansa

krakra

Dang er god nok for OBOS-ligaen. Uten å prege ligaen nevneverdig.

krakra

Og Furdal er ikke akkurat en spiller som herjer på toppnivå. Sjansen for at han ikke går rett inn og sanker poeng for Brann er rimelig høy. Å ødelegge for Nest ved å hente en viktig spiller for dem på korttidskontrakt når sjansen er stor for at han ikke løfter oss er rimelig dumt.

Nixon

Man kan jo spørre seg hvorfor topplaget i Norge skal hente en spiller som det virker å være null interesse for i den øverste divisjonen. Lagene på den nedre halvdelen burde jo ligge langflate...
Rød makt på Hansa

Go Up