• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns slagord/motto?

Started by ACHTUNG, March 12, 2018, 13:11:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

March 12, 2018, 13:11:29 PM Last Edit: March 12, 2018, 13:17:30 PM by ACHTUNG
Flere engelske klubber er kjent for å ha slagord, som ofte er like innarbeidet og kjent som klubbnavnet. Man har Spurs med To dare is to to, Arsenal med Victoria Concordia Crescit > Victory grows through harmony, Nottingham Forest med Together we are forest, Leeds med MOT > Marching on together etc. Har Brann et offisielt slagord/motto? Det eneste jeg vet om, er "Ekte lidenskap har et navn", men mener å ha lest et sted at det var et annet motto/slagord som fulgte klubben, tidlig, i stiftelsesfasen.

Er det noen som vet? (finner ingenting på google, eller via andre kilder)

Norlings Hund 2

Quote from: ACHTUNG on March 12, 2018, 13:11:29 PMFlere engelske klubber er kjent for å ha slagord, som ofte er like innarbeidet og kjent som klubbnavnet. Man har Spurs med To dare is to to, Arsenal med Victoria Concordia Crescit > Victory grows through harmony, Nottingham Forest med Together we are forest, Leeds med MOT > Marching on together etc. Har Brann et offisielt slagord/motto? Det eneste jeg vet om, er "Ekte lidenskap har et navn", men mener å ha lest et sted at det var et annet motto/slagord som fulgte klubben, tidlig, i stiftelsesfasen.

Er det noen som vet? (finner ingenting på google, eller via andre kilder)

Det er da viden kjent at Branns slagord er "Ekte lidenskap har et navn"?

Forøvrig et langt bedre slagord enn alle du nevner.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Hva med: "No blir det kok!" :)

Edit: Neida. "Ekte lidenskap har et navn" er bra, den. Om man vil bytte ut lidenskap med lidelse? Nei.
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Kva med å berre gjere «de hjeleløses hjelper» til det offisielle mottoet? Det er noko fint og litt bibelsk over det...

DumboMumbo

"Ekte lidenskap har et navn" synes jeg er mer en reklame gimmick enn et motto. Setningen er meningsløs når den står alene. Sammenlignet med "Den som våger vinner" "Sammen er vi sterke" etc.

Go Up