• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

25/4 kl 18:30 Ranheim - Brann

Started by ACHTUNG, March 03, 2018, 16:57:38 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Litt overraskende at Ordagic foretrekkes foran Orry. Positivt. Typisk at Gilli foretrekkes foran Marengo. Skeptisk. Litt overraskende at Skålevik nok en gang får fornyet tillitt.
Tren på langskudd

Norlings Hund 2

En stor overraskelse, men gledelig om han faktisk vurderes som såpass god at han starter fremfor Orry.

SeLyren

Håper at tilvenningen er over og at han virkelig er på gang, Ordagic altså. Ellers håper eg på tipset til Lasaron.

osoerli

Eit par feil på dette laget.  Tippar tap eller i beste fall 1-1.  Første mål vinner.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SeLyren

Og jeg synes ikke det er rart at Skålevik får fortsette, dette er jo året for å gi han ubegrenset tillit. Hypotesen er jo at han kan bli en meget god spiss med tillitt og kamperfaring. Han er vår #1, ihvertfall frem til sommeren!

SeLyren

Quote from: osoerli on April 25, 2018, 16:42:16 PMEit par feil på dette laget.  Tippar tap eller i beste fall 1-1.  Første mål vinner.
Fortell

Romarius

Litt overraskende. Både Marengo og Orry har grunn til å føle seg litt snurt, etter meget gode kamper/innhopp i det siste. At vi starter med Gilli denne kampen kan jeg skjønne, mens jeg er mer usikker på Ordagic. Synes ikke han har fremstått veldig overbevisende det jeg har sett, men ingen ting er bedre enn om han viser seg knallgod.
Særdeles spennende, men redd det blir årets vanskeligste kamp så langt.

Alonso Solis

Lurer på hva Marengsen tenker nå. Hvis det han gjorde i forrige kamp ikke er nok til å starte mot selveste Ranheim, hva skal da til?

Er også skeptisk til Ordagic. Han har tilgode å overbevise, men i dag får han muligheten.

Billy Elliott

Ordagic spilte en meget bra kamp mot begrenset kvalitet i køppen.

De eneste andre tellende kampminuttene han har for Brann er snaue tretten minutter mot Stabæk. Likevel mener en del her inne å vite at han ikke er god nok. Man får sannelig ikke mye tid på seg i denne byen.

Ellers; banen ser fortsatt helt forjævlig ut. Utrolig at de har fått dispensasjon til å benytte det lappeteppet der. Motstanderne deres på Extra Arena etter sommeren vil ha en stor fordel kontra oss, som møter dem før det nye dekket legges.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Alonso Solis

Jeg sier ikke at han ikke er god nok, jeg sier at han ikke har overbevist. Det er en vesentlig forskjell. Han fikk også spille i treningskampene før sesongen. Selvsagt skal man ikke avskrive han etter så få muligheter, men det må da være innafor å synse at han enda ikke har overbevist på et synseforum.

Romarius

Så han da i et par treningskamper også, men er helt for at han skal få sjansen til å vise seg frem. Men litt overrasket er jeg, etter Orrys gode innhopp de to siste kampene, og at kampen burde passe ham bra.
Men alltid spennende med nye spillere, måtte han putte minst ett i dag:)

Serez

April 25, 2018, 17:33:40 PM #211 Last Edit: April 25, 2018, 17:37:43 PM by Serez
Der var dommeren begynt ja.

Jose Arrogantio



Serez

Veldig lite som skjer på venstrekanten. Synes godt Marengo kunne fått tillit på bortebane også.

Spelaren

UBEGRENSET TILLIT!!! Skårevik! Svakt plassert, men mål er mål.
Gå av.

Serez

Herlig med 1-0. Håper målet kan gi Skålevik litt mer ro med avslutningene. Også litt morsomt at det er Barmen som er ute og legger inn - merker kanskje savnet etter Haugen

Spelaren

Det er sant, en typisk Haugen-posisjon å befinne seg i når me angriper sånn. Flott innlegg av Barmen!
Gå av.

Spelaren

Kjensli overser alle obstruksjoners mor.
Gå av.

Serez

April 25, 2018, 18:18:23 PM #219 Last Edit: April 25, 2018, 18:27:53 PM by Serez
Kjensli burde ikke dømme eliteserie. Håper vår midtbane kan heve seg litt mer i andreomgang, både sivert og gilli har vært svake.

Ordagic også. Han var så usynlig at jeg glemte han. Var knapt nok involvert utenom veldig tilfeldige situasjoner.

Billy Elliott

Fint med ledelse, men kjenner jeg er pissenervøs hver gang de kommer over midten. Hvorfor må vi legge oss så lavt?

Soleklart beste laget vi har møtt så langt i år, forresten.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Var det ikke 11 i odds på hjemmeseier det stod på skjermen?
Kan bli lettjente penger...
Rød makt på Hansa

Romarius

Ranheim er ikke dårlig offensivt, så kan fort komme en i fleisen. Men vi har ganske bra trøkk fremover, og bør kunne få det herlige andremålet.
Synes vi har vært klart best, og langt fra gjort en dårlig omgang i en vanskelig kamp.

Eivind

Kristiansen tydelig vondt. Få no fingen ut LAN. Gilly på back. Vega eller marengs på ving.

Spelaren

Skålevik opp på delt toppscorerplass med Wormgoor.
Gå av.

Nixon

Satt akkurat og tenkte på at nå må Brann skåre i sin gode periode før Ranheim tar over igjen. Og som tenkt som gjort. Flott angrep og flott skåring av Skålevik. Det er i slike situasjoner han er god!
Rød makt på Hansa

Serez

Er kun obstruksjon når det er Brann som gjør det.

Spelaren

Nå er vi for lave. En bedre spiss hadde redusert der, enorm sjanse pga lavt men passivt press.
Gå av.

SeLyren


Gulløl

Vi e Brann serie leder !
Lettelse. Nytelse. Herlig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Jævlig deilig seier, men på ingen måte enkelt.

Holder på at Ranheim er det beste laget vi har møtt i år. De kjørte oss skikkelig i slutten av begge omgangene, og hadde vel totalt sett flest sjanser.

Marengo viste vel for øvrig ganske greit på slutten der hvorfor han spiller i Eliteserien og ikke Eredivisie.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

blobby winters

Seier og 3 nye poeng. Klarer ikke kommentere noe mer nå. Er bare så glad for 3 poeng.

krakra

Koomson viser også at han er en klart bedre spiller enn Marengo. Marengo kan drible. Koomson kan drible, løpe fra, legge inn og som vi forhåpentligvis får se etterhvert: skyte. Han er så komplett og kurven peker oppover.

Skålevik får seg to mål etter en ny god kamp. Forhåpentligvis kan han få litt fred og ro nå uten alt maset om at han er det som står i veien for gullet eller at Kjelsrud skal spille neste kamp. Skålevik er en god spiss som kler LAN-systemet godt. Kjelsrud er en ok innbytter

Alonso Solis

Tre observasjoner: Vito er for god for Eliteserien, og Barmen er ikke langt unna. Koomson spiller sin beste kamp i dag og bør fortsette på ving. Og Skålevik MÅ være førstevalg (minst) frem til sommeren.

krakra

Det har blitt stilt spørsmål ved Radlingers evner som skuddstopper. Etter seks kamper er det umulig å svare på.

osoerli

Seier utan å imponere, bortsett frå starten av andre omgang der Ranheim ikkje kom seg over midtbanen.  Men skade på Ruben dårleg nytt som det var med Haugen sist.  Det er tull å la folk som ikkje er heilt restituert starte, når det finns gode nok alternativ.  
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

blobby winters

2 baklengs etter 6 kamper.
1 var selvmål den andre var en utrolig merkelig keepertabbe.
Vi kommer ikke til å tape mange kamper i år.

Lasaron

Nå lukter det fugl. Veldig innenfor at Skålevik putter. Koomson med sin beste kamp sålangt i år. Ordagic er i gang, og hadde andreassist på det andre målet. Forsvaret er temmelig bunnsolid. Har noensinne en keeper blitt satt på så få prøver i løpet av seks kamper? Flott at vi kan vinne en såkalt vanskelig bortekamp uten Haugen.

Litt skuffet over at LAN driver å bruker spillere som er halvskadet. Først Haugen, nå Kristiansen.

Selv om jeg tippet 5-0 til oss på forhånd, syns jeg dette var veldig innenfor :)
Tren på langskudd

Pelle


Ser i VG at Davy Wathne sier : - Nei, jeg har ikke tro på at de tar gull.

Men det står ingenting om at han skal spasere til Oslo igjen ;-)

https://www.vg.no/sport/fotball/i/4dga7G/brann-treneren-om-matchvinneren-high-class
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

nero

April 26, 2018, 09:16:39 AM #239 Last Edit: April 26, 2018, 09:20:31 AM by nero
Vi er pokker meg imponerende gode for tiden! Vi er klart bedre enn motstander nesten hele tiden. Deilig opplevelse. Laget er helt annerledes enn 07-laget, men får noe av samme feelingen...
Lions led by donkeys.

ACHTUNG

Quote from: Pelle on April 26, 2018, 08:57:25 AMSer i VG at Davy Wathne sier : - Nei, jeg har ikke tro på at de tar gull.

Men det står ingenting om at han skal spasere til Oslo igjen ;-)

https://www.vg.no/sport/fotball/i/4dga7G/brann-treneren-om-matchvinneren-high-class


Wathne er en negativ surmage, når det kommer til Brann, ikke ulik min far, som tilhører samme generasjon. Er man så uheldig å nevne at Brann holder gullskjema, får man "tullprat!" i retur. Hehe! Det er ekstremt mange i 65-70+, såkalte Brannsupportere, som har et fryktelig kynisk forhold til klubben de påstår at de elsker.

Norlings Hund 2

Heter faren din Asgeir?  ;D

Det er absurd hvor sterke vi ser ut i år når man tenker et par år tilbake på hvordan vi lå nede med brukket rygg. Bare å ta av seg hatten for arbeidet LAN og ledelsen har gjort, og å glede seg til fortsettelsen.

Det er alltids ting underveis man ikke er enig i, og føler kunne ha blitt gjort bedre, men totalt sett, over tid, er det liten tvil om at det har blitt gjort en solid jobb med lite ressurser.

Go Up