• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

25/4 kl 18:30 Ranheim - Brann

Started by ACHTUNG, March 03, 2018, 16:57:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hallais

Bra for oss at seriestarten ikke gikk mot Ranheim. Bra for oss at de har fått seg noen seire og avstand ned mot bunnen. Motstanden de har møtt har ikke vært all verden. Stabæk ser svake ut, Sandefjord ser enda verre ut og LSK har vært et bunnlag i mange år nå. Det er lenge siden de var noe særlig. Det er også bra for oss at de fikk 120 minutter i cupen, at de har en dag mindre å hvile på og at de må rett på jobb den kommende uken. Den gode sesongstarten forsikrer oss også om at spillere og trenere tar de på alvor. Bra for oss at vi ser solide ut. Vi kunne ikke drømt om et bedre utgangspunkt. Så dette blir tap.

marsboer

Utfra hva jeg har sett av Ranheim, så har de ingen kvalitetspiller. Men de har en enorm stå-på-vilje og selvtillit. De jobber og atter jobber selv om de er sliten.

Vi må bare spille smarte og yte 100% som disse bortekampene, så skal det gå bra. Om dommeren ikke plutselig deler ut 2-3 straffer til Ranheim.

Lasaron

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Tror luften går ut av ballongen nå. Ranheim møter veggen. Går på en Brink. Tipper resultatet blir 0-5 eller noe lignende.
Tren på langskudd

Belfort

Onsdag kommer sesongens første tap. Viktig at man kommer raskt tilbake på sporet mot Sandefjord igjen.

Gulløl

At Ranheim scorer 0 mål tror jeg ikke etter hele 8 mål på de to hjemmekampene de har har spilt hittil. Tror absolutt det ikke er lurt at Brann fyrer på for mye fremover fra start, det er sikkert det Ranheim håper på. Men lavt og kompakt spill og gode kontringer der en bruker egenskapene til Koomson og Marengo kan Ranheim knekkes. Men uavgjort bør også være et akseptabelt resultat i denne kampen. Banen der opp er helt elendig, ujevn og knallhard, en bane Ranheim behersker perfekt. Brann hadde hatt en større sjanse til poeng der oppe om de hadde spilt der etter sommerpausen når det nye kunstgresset er lagt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Ja, kanskje det er rett medisin. Ligge i rammen og skyve, som det heter. Satse på kontringer. Ranheim er gjerne ikke vant med å møte slike motstandere. Det er visst en kunst å kunne ligge lavt, og samtidig presse aggressivt når motstanderne kommer så og så nært. Å ligge lavt uten å bli passiv. Ligge å vente på 30-40 meter, og sørge for at når Ranheim tar med seg ballen opp dit møter de et vepsebol.
Tren på langskudd

Chrisstah

Quote from: marsboer on April 23, 2018, 08:26:33 AMUtfra hva jeg har sett av Ranheim, så har de ingen kvalitetspiller. Men de har en enorm stå-på-vilje og selvtillit. De jobber og atter jobber selv om de er sliten.

Vi må bare spille smarte og yte 100% som disse bortekampene, så skal det gå bra. Om dommeren ikke plutselig deler ut 2-3 straffer til Ranheim.

Vet ikke om du så kampen i går,
men denne Mads Reginiussen var enorm i går.
Stabilt gode i alle ledd og veldig løpssterke.

Har en stil som minner litt om vår, kanskje litt mer direkte ut fra hva jeg har sett.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

marsboer

Quote from: Chrisstah on April 23, 2018, 10:46:36 AMVet ikke om du så kampen i går,
men denne Mads Reginiussen var enorm i går.
Stabilt gode i alle ledd og veldig løpssterke.

Så ikke nøye på kampen, men jeg synes at spillernes kvalitet er ikke så høye. De gjør mange "amatørfeil" som er typisk 1.divisjon, men de gir ikke opp. De kjemper og kjemper. Jeg så at de var utslitne på slutten av kampen, men de fortsatte å løpe / kjempe.

Det kan være smart av oss å legge lav og bruke lite energi - og la dem løpe rundt. Så slår vi til i 2.omgang. Om de ikke skårer et tidlig mål mot oss da.

Gulløl

BA i dag:
- Hver eneste bevegelse gjorde vondt, forteller Fredrik Haugen, som frykter at kampen mot Ranheim ryker.
Haugen har slitt med en vond hofte denne uken, etter å ha fått en smell i kampen mot Sarpsborg 08 forrige helg. Likevel startet han mot Stabæk, men det var ingen fornøyelse.
- Jeg kjente allerede på oppvarmingen at dette kom til å gjøre vondt. Jeg klarte å gjennomføre store deler av kampen, men til slutt måtte jeg bare gi meg, sier Fredrik Haugen.
- Helt ærlig, hver eneste bevegelse gjorde vondt, fortsetter midtbanespilleren.
Allerede på onsdag spiller Brann ny kamp, når de reiser til Trondheim for å møte Ranheim. Haugen frykter at hengekampen mot trønderne ryker.
- Hoften er helt stiv, og det kjennes ikke så bra ut. Vi får se på tilstaden mandag, sier han.
- Du sier du spiller med smerter. Frykter du ikke å forværre skaden ved å gå på banen?
- Jeg tror ikke dette er alvorlig. Det er bare smertefullt. Det er ikke en strekk eller noe sånt, mer som en typisk lårhøne.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 23, 2018, 12:13:40 PM #159 Last Edit: April 23, 2018, 12:34:15 PM by Gulløl
Kampen mot Ranheim henger nok i en tynn tråd for Fredrik Haugen. Hvem skal erstatte han om han ikke spiller ?

- Ordagic er vel "reserven til Haugen" og den mest naturlige erstatteren men er han i god nok form etter skade og sykdomsperioden ? Viste lite i innhoppet mot Stabæk. Men har kanskje vist god form på trening ??

- Orry Larsen viste godform i innhoppet mot Stabæk, et mål og fryktelig nær et mål til. Kanskje den som blir fortrukket som erstatter for Haugen.

- Vega vist mye bra etter han kom inn mot Stabæk, begynner å vise en god del av det som gjorde han til høstens beste Brann spiller i fjor. Han er først og fremst høyrekant, men kan også lage masse trøbbel for Ranheim fra høyre indreløperplass. Spesielt skuddstyrken kan bli verdifull og kan i tillegg skape mye kreativt sammen med Koomson. Har Brann råd til og ha han på benken ? Et luksusproblem.

Braaten er nok ikke aktuell til en startplass i denne kampen, på den knallharde og dårlige kunstgressbanen. Men kan gi laget et verdifullt innhopp på slutten enten på indreløper eller kant.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Ranheim har vel hatt eit forholdsvis enkelt program til no.  Blei knust 4-0 av Tromsø.  Kun 4-2 seieren over Haugesund har vært direkte overraskande, i ein kamp FKH keeperen hadde ein dårleg dag på jobben.  No skal dei møte Brann heime, Vålerenga heime, RBK borte, Odd heime, Kristiansund borte, og Molde heime i dei 6 neste kampane.  Blir neppe lett for dei å ta mange poeng i den perioden.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ACHTUNG

Dersom LAN ønsker, dreper han kampen og ror i land en sikker uavgjort. Men det tror jeg ikke kommer til å skje, for gevinsten av å slå Ranheim er så uendelig mye større, enn å sikre seg 1 poeng. Brann kan tillate seg å tape og likevel være fullt med, så her er det bare å gå til oppgaven med senkede skuldre og høye kneløft.

Norlings Hund 2

Her er det bare å gå for seier. De har vunnet mange kamper på akkurat det vi er gode på - figthing og vilje. Vi har mange andre strenger å spille på, og bør ha gode forutsetninger, men Ranheim må absolutt ikke undervurderes!

Lasaron

Opprykkslag som gjør det urimelig bra i starten av sesongen har en tendens til å falle fra. Grunnen er, så vidt jeg kan se, tredelt.

1. Luften går ut av ballongen etterhvert.
2. De har ofte tynn stall.
3. Motstanderne lærer seg etterhvert motgrep, hvordan de skal håndtere laget.

Punkt 2 er gyldig for Ranheim. Punkt 1 kan utmerket godt være rundt hjørnet, særlig fordi de er langt inne i et tett kampprogram.

Når det gjelder punkt 3 tror jeg LAN og Hauge gjør forhåndsleksa skikkelig. Jo flere kamper som er gått, jo lettere er det å identifisere "motgiften" mot et slikt lag. Motgiften blir presentert på onsdag, den blir dødelig.

Tren på langskudd

blobby winters

Jeg så faktisk på Ranheim LSK.
Fortjent seier for Ranheim. LSK trener/spillere etter kampen var enige om en ting i intervju etter kampen. De tapte for mange dueller og andre baller.
Ranheim hadde en spillestil som minnet meg litt om Brann da vi ryket opp. Løp mye, dekket rom og når motstanderen hadde ballen var det alltid minst 2 mann i nærheten som presset. Imponerende lag moral, og en spillestil som alle på laget behersket godt.

Hvis Brann kriger og går inn i duellene like hardt som Ranheim bør Brann ha for mye kvalitet for Ranheim og vinne kampen. Hvis Brann møter opp og tenker at de skal få ro med ballen for å spille fin fotball, slik som mot Stabækk, så er det garantert til å ende med tap.

Atlet Orvanger


Gulløl

Det var ledige billetter på bortefeltet før i dag men nå er det helt utsolgt.

Klipp:
I ettermiddag ble det klart at det ikke er mulig å kjøpe flere billetter til den utsatte seriepremieren Ranheim-Brann. Det betyr billettluka Vil ikke være åpen på onsdag.
- Det lå lenge i kortene at det kom til å bli utsolgt, men jeg hadde aldri i verden sett for meg at det ble over to døgn før kampen skulle spilles om igjen, sier salgsansvarlig privatmarkedet Fredrik Rostad Eriksen.
Mange bergensere tar turen til Trondheim. Billettene til bortesupporterne er også revet unna.
Brann er et populært lag, så denne kampen har vært av stor interesse lenge. Samtidig er Brann serieleder og Ranheim har imponert med 4 seirer av 5 mulige, som gjør det attraktivt å gå på Ranheimskamp.

http://www.ranheimfotball.no/nyheter/ranheim-brann-er-utsolgt
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Quote from: blobby winters on April 23, 2018, 19:28:06 PMJeg så faktisk på Ranheim LSK.
Fortjent seier for Ranheim. LSK trener/spillere etter kampen var enige om en ting i intervju etter kampen. De tapte for mange dueller og andre baller.
Ranheim hadde en spillestil som minnet meg litt om Brann da vi ryket opp. Løp mye, dekket rom og når motstanderen hadde ballen var det alltid minst 2 mann i nærheten som presset. Imponerende lag moral, og en spillestil som alle på laget behersket godt.

Hvis Brann kriger og går inn i duellene like hardt som Ranheim bør Brann ha for mye kvalitet for Ranheim og vinne kampen. Hvis Brann møter opp og tenker at de skal få ro med ballen for å spille fin fotball, slik som mot Stabækk, så er det garantert til å ende med tap.


Det blir spennende å se om Ranheim orker å være Duracell-kaniner i ny 90 minutter, kun 3 dager etter en hard bortekamp mot LSK. Det er en fordel for Brann at LAN og Heltne kjenner Michael Karlsen godt, for mye av nøkkelen til å stagge Ranheims offensiv, er å ta ham ut av kampen, på samme måte som nøkkelen til Ranheim, er å ta Barmen bort. Så får man se hvilket lag som mestrer både den biten og det øvrige. Jeg innbiller meg at Brann er sterkere enn Ranheim på offensive dødballer, cornere spesielt.

marsboer

Jeg vil selvsagt at Brann skal vinne denne kampen, men vi må også huske at det er ingen krise om Brann taper den. Da er vi kun 2 poeng bak serielederen. Ranheim vil neppe greie å holde seg oppe hele sesongen med tanken på deres tynne stall. Karantener eller skader vil "kollapse" denne gjengen.

Men med en seier, så er vi 3 poeng foran Molde. Det hadde vært herlig (lov å drømme litt, hehe). Men vi leder også tabellen med 1 poeng - så det er helt greit for min del.

osoerli

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Haugen-trener-ikke-Mister-Ranheim-kampen-254068b.html

Vil heller ha Vega enn Orry.  Vega har dødballfot, er meir kreativ, evnen til å dra seg forbi ein mann, er også god til å takle.  Mot Sandviken viste han at han løyser indreløperrolla.

                  Radlinger

Teniste   Worm   Acosta   Gilli

 Vega           Sivert       Ramos

Koomson   Kjelsrud    Marengs
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Tror ikke LAN tør å ha Vega i den rollen i en vanskelig bortekamp på et dårlig underlag.
Så blir nok Orry, MEN de kan da veksle litt mer på hvilken side de slår høye baller da Orry og er hodesterk så Vega/Koomson kan bli brukt litt mer.
Personlig håper jeg Braaten eller Vega inn for Koomson
Håper også Gilli fortsetter på back men er Ruben klar er jeg redd det blir ruben og gilli på venstre og ingen Marengo
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Banen er nok for hard og dårleg for Braatens skjøre kropp.  Han kjem nok til å spela mest på naturgras i år.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

April 24, 2018, 11:43:25 AM #173 Last Edit: April 24, 2018, 11:48:20 AM by osoerli
Fodelen med Marengs er jo at også venstresida vår blir farleg.  I dei første kampane var det først og fremst høgresida med Teniste, Haugen og Koomson som skapte frykt hos motstandaren.  Sist var det venstresida med Gilli, Ramos og Marengs som var skumlast. 

Kan gjerne bruka Ruben i staden for Gilli også.  Det blir omtrent det same, og no har Ruben fått kvilt ein kamp, så kan Gilli kvila denne.  Så kan kanskje Skålevik kvile, og Kjelsrud som kvilte sist spela denne.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Om en skal tro på det BA skriver er ikke Braaten med til Ranheim.
Klipp:
Haugen trente ikke tirsdag, og er neppe med til Trondheim. Det er heller ikke Daniel Braaten, som til tross for 90 spilte minutter i cupkampen mot Sandviken (6-1) for en snau uke siden ikke klarer å utkonkurrere de andre kantene i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 24, 2018, 12:17:02 PM #175 Last Edit: April 24, 2018, 12:28:43 PM by Gulløl
Så lenge venstresiden fungerer så bra som den gjorde mot Stabæk bør Ruben Kristiansen få hvile videre i forhold til lyskeskaden selv om han selv sikkert mener at han er klar. Ingen vits å ta sjanser, det er bare en uke siden han hadde ganske vondt etter å ha spilt. Kristiansen er nok muligens litt redd for å miste plassen og presser seg kanskje mer enn han bør. Lyskeskaden kan bli kronisk og langvarig med for mye belastning og to kamper i uken så her bør LAN, sette foten ned og heller la han være reserve mot Ranheim.

Tror dette blir laget LAN velger, eneste jeg er usikker på er om han velger Ordagic eller Orry Larsen som høyre indreløper. Tror LAN satser på det mest trygge her og da blir det Orry Larsen. Men BA oppgir at Ordagic ble først drillet i posisjonen på dagens trening så godt mulig at det kan bli han. Det hadde vært spenstig med Vega på denne plassen men jeg tror ikke LAN velger det, blir nok litt mye for han med to litt "uryddige" spillere på høyresiden samtidig fra start i denne kampen. Men jager Brann mål i siste del av kampen og trenger mer kreativitet kan nok Vega ble satt inn som høyre indreløper.

                    Radlinger
Teniste - Wormgoor - Acosta - Rólantsson
   Orry Larsen - Heltne Nilsen - Barmen
       Koomson -  Skålevik - Marengo


Klipp fra BT:
Det betyr endringer på Branns midtbane kommende kamp. Sivert Heltne Nilsen og Kristoffer Barmen får med stor sannsynlighet selskap av Peter Orry Larsen, midtbanereserven som kom inn som spiss og scoret mål i helgen.


Klipp fra BA:
På tirsdagens trening drillet Nilsen først inn Amer Ordagic som indreløper for å erstatte Fredrik Haugen. Og en liten overraskelse til: Den samme venstresiden som mot Stabæk, til tross for at Kristiansen er frisk igjen. Senere kom Kristiansen til på back, og da skjøv Rólantsson ut Marengo på kanten.
Branns 18 mann på trening var disse: Samuel Sahin-Radlinger, Markus Olsen Pettersen - Taijo Teniste, Ruben Kristiansen, Vito Wormgoor, Jonas Grønner, Bismar Acosta - Sivert Heltne Nilsen, Kristoffer Barmen, Amer Ordagic, Peter Orry Larsen - Deyver Vega, Ludcinio Marengo, Steffen Lie Skålevik, Gilbert Koomson, Henrik Kjelsrud Johansen, Gilli Rólantsson, Azar Karadas.
Ut siden sist: Fredrik Haugen og Nicholas Marthinussen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lidenskapen

noen som vet om en plass i stavanger som viser kampen?
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Gepard

Dette blir en veldig anderledes kamp enn mot godset og s08.  Tror også lan fort kan velge å ligge lavt mot Ranheim og la de prøve å styre spillet, noe de nok er mindre komfortable med enn å skulle kontre brann i senk.

Ranheim 60-40 favoritter.

Forøvrig interessant å se at bataljonen forumet er langt mer balansert enn ballesparkgjengen som mener det er bare å kjøre på med samme taktikk som i de to første kampene.

Dette blir jo en totalt anderledes motstander.

Gulløl

Quote from: Lidenskapen on April 24, 2018, 13:16:15 PMnoen som vet om en plass i stavanger som viser kampen?
Tror nok ganske sikkert at "Champs Sportsbar, Skagen" viser den. Dette er den største sportsbaren i Stavanger med flest skjermer. De viste ihvertfall Odd-Sarpsborg 08 i går.
https://www.facebook.com/champssportsbar/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Kampen i morgen dømmes av Trygve Kjensli, ja dere vet han som diktet opp to straffespark til hjemmelaget da vi gjestet Color Line i fjor.

Ifølge den alltid troverdige kilden Wikipedia er han attpåtil født i Trondheim. Dette kan bli gøy!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Hva er egentlig hensikten til Nilsens lille tirade mot Ranheim i dagens BT? Som om ikkje trønderne er giret nok frå før, liksom.
Gå av.

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on April 24, 2018, 15:32:03 PMHva er egentlig hensikten til Nilsens lille tirade mot Ranheim i dagens BT? Som om ikkje trønderne er giret nok frå før, liksom.

Enig, virker fryktelig unødvendig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

April 24, 2018, 15:44:51 PM #182 Last Edit: April 24, 2018, 15:49:30 PM by Gulløl
Quote from: Spelaren on April 24, 2018, 15:32:03 PMHva er egentlig hensikten til Nilsens lille tirade mot Ranheim i dagens BT? Som om ikkje trønderne er giret nok frå før, liksom.
LAN har nok en plan og en hensikt med dette som den strategen han er. At han bruker det som et moment og ekstra liten motivasjon til å gire opp sine egne spillere synes jeg er helt greit. Alt han sier til avisen om den forrige Ranheim turen stemmer jo, ikke noe stygt der. Bra at han byr mer på seg selv mot avisene og gir de saker, noe han og Brann blir kritisert jevnlig for at de gjør for lite.
Klipp fra BT:
Treneren bruker den spesielle marskvelden som motivasjon når Brann nå igjen reiser til Trøndelag.
- Vi har ekstremt lyst å sette dem på plass. Oppførselen da vi var der gjør oss ekstra trigget på å ta dem, sier Nilsen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Quote from: Billy Elliott on April 24, 2018, 15:31:36 PMKampen i morgen dømmes av Trygve Kjensli, ja dere vet han som diktet opp to straffespark til hjemmelaget da vi gjestet Color Line i fjor.

Ifølge den alltid troverdige kilden Wikipedia er han attpåtil født i Trondheim. Dette kan bli gøy!

Kjensli ja, ok alt kan skje. Han nyter å gi rødt ;) https://www.vgtv.no/video/142501/sjekk-oppfoerselen-ser-ut-som-han-nyter-det

Saludar a los monos!

Billy Elliott

Problemet er ikke at LAN byr på seg selv, problemet er at det han byr på er sutring. Noe spesielt å fremdeles skulle surmule såpass over en unnskyldning han mener seg snytt for. Det til tross for at unnskyldningen ble levert allerede for godt over en måned siden. Både i media og til Soltvedt personlig.

Hvorfor rippe opp i dette igjen? Enig med Spelaren, dette vil bare gi dem enda mer blod på tann.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: ACHTUNG on April 24, 2018, 08:08:56 AMDet er en fordel for Brann at LAN og Heltne kjenner Michael Karlsen godt, for mye av nøkkelen til å stagge Ranheims offensiv, er å ta ham ut av kampen, på samme måte som nøkkelen til Ranheim, er å ta Barmen bort

Ja, uten Haugen på banen blir nøkkelen for Ranheim å ta ut Barmen. Og Koomson og Marengo, da - uten at de samtidig slipper til Skålevik. Samt å ta bort Wormgoor og Acosta på dødballer imot. Og holde unna for uthvilte Karadas, Kjelsrud Johansen og Vega når vi jager mål og noen av dem kommer inn. Det er ikke mer som skal til, i alle fall ikke så veldig mye mer, så har de full kontroll på Brann. ;-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hallais

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 24, 2018, 18:58:09 PM
Quote from: ACHTUNG on April 24, 2018, 08:08:56 AMDet er en fordel for Brann at LAN og Heltne kjenner Michael Karlsen godt, for mye av nøkkelen til å stagge Ranheims offensiv, er å ta ham ut av kampen, på samme måte som nøkkelen til Ranheim, er å ta Barmen bort

Ja, uten Haugen på banen blir nøkkelen for Ranheim å ta ut Barmen. Og Koomson og Marengo, da - uten at de samtidig slipper til Skålevik. Samt å ta bort Wormgoor og Acosta på dødballer imot. Og holde unna for uthvilte Karadas, Kjelsrud Johansen og Vega når vi jager mål og noen av dem kommer inn. Det er ikke mer som skal til, i alle fall ikke så veldig mye mer, så har de full kontroll på Brann. ;-)

Du glemte Orry Larsen :)

Gulløl

April 24, 2018, 20:01:40 PM #187 Last Edit: April 24, 2018, 20:04:34 PM by Gulløl
Quote from: Hallais on April 24, 2018, 19:45:17 PMDu glemte Orry Larsen :)
Potensielt kommer Orry Larsen helt udekket til å brasse inn et mål, han er grisegod til det.
Ranheim bør ha to mann på han.
https://www.vgtv.no/video/142093/2011-brasse-fra-orry-larsen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on April 24, 2018, 20:01:40 PM
Quote from: Hallais on April 24, 2018, 19:45:17 PMDu glemte Orry Larsen :)
Potensielt kommer Orry Larsen helt udekket til å brasse inn et mål, han er grisegod til det.
Ranheim bør ha to mann på han.
https://www.vgtv.no/video/142093/2011-brasse-fra-orry-larsen

Han såg litt lettare ut den gongen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Ranheim som serieleder etter seks runder? Urealistisk. Slike ting skjer ikke. Ranheim er et klassisk eksempel på et lite opprykkslag som, full av entusiasme og adrenalin, har en god sesongstart før realitetene innhenter dem. De tapte dessuten 0-4 mot Tromsø tidligere i vår, var visstnok elendige mot Haugesund, det jeg har sett har vært dårlig, osv.

Trenerteamet kommer til å ha gjort hjemmeleksen. Spillerne kommer til å være disiplinerte, konsentrerte og levere kvalitet. Ranheim får ødelagt onsdagsfesten sin. Vi vinner lett.
Tren på langskudd

Lasaron

Dessuten har Ranheim hatt et klart tøffere kampprogram enn Brann i det siste, med en tynnere stall. Jeg tror de vil fremstå som "overraskende" energiløse. At man vil si etter kampen at de manglet den spruten de har pleid å hatt. Osv.
Tren på langskudd

Tom C

Ikke glem han løken av en selvhøytidelige dommer som allerede har vist ut en feil spiller, for noe som ikke en gang var utvisning. Gir vel Ranheim et par straffespark pluss et rødt kort til oss tipper jeg...
Spår dommerskandale...
Aldri mer Obos....

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 25, 2018, 10:09:31 AM #193 Last Edit: April 25, 2018, 10:12:21 AM by Gulløl
Ranheim melder at Øyvind Storflor som ble hvilt i bortekampen mot LSK er tilbake mot Brann i kveld.
Aslak Fonn Witry er også tilbake etter skaden han fikk mot FK Haugesund.
http://www.ranheimfotball.no/skjulte-artikler/tilbake-i-tropp-etter-skaden-copy
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ustemten

Jeg har billett på bortefeltet men fordi jeg må jobbe overtid, får jeg ikke brukt den. Kjøpte den før seriestarten som så ble flyttet så den skal fortsatt være gyldig. Noen som trenger? Har den på mail så kan sende. Fordel om du allerede er i Trondheim selvsagt...

Billy Elliott

Se opp for spillere som hopper over ballen og lar den gå videre til mannen bak i dag. Utfra det jeg har sett av Ranheim i år har de virkelig perfeksjonert denne kunsten, og lykkes med den flere ganger. Både nå i sist kamp mot LSK, men også i knuseseierne mot Haugesund og Stabæk.

Vi møter et fintspillende lag, som meget vel kan vise seg å være vår største utfordring så langt denne sesongen. Både Sarp og Godset ser betydelig vanskeligere ut på papiret, men ingen av dem har hatt særlig gode seriestarter. Kanskje vi har blitt lurt til å tro at Brann er bedre enn de faktisk er?

Spådommer om lett kamp og enkel 5-0 seier til oss er i alle fall tøv. Dette blir en rysare, og mest sannsynlig vårt første tap for sesongen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on April 25, 2018, 11:50:14 AMSpådommer om lett kamp og enkel 5-0 seier til oss er i alle fall tøv. Dette blir en rysare, og mest sannsynlig vårt første tap for sesongen.
Lenge siden jeg har vært så spent foran en Brann kamp. Enig i at det blir en rysare. Grådig spent på hvordan LAN angriper denne kampen, håper på en god plan.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings Hund 2

Ekstremt realt av Lidahl å spandere overnatting og middag på de tilreisende som hadde en bomtur sist. Det må vel koste skjorta?

Corran

Spenningen er på topp i kroppen så dette grugleder eg meg til.
Ser at Ranheim kun har møtt lag som ikke skal hevde seg, mens Brann har på papiret hatt et par tøffe lag borte (sil og 08) så utav det kan en konkludere med egentlig ingenting ;-)

I ene øyeblikket er eg super optimist og de fleste øyeblikkene glad om de klarer uavgjort.
Blir spennende
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Ordagic foretrekkes foran Orry, og Kristiansens retur sender Marengo tilbake på benken. Skåle på topp.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Go Up