• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

25/4 kl 18:30 Ranheim - Brann

Started by ACHTUNG, March 03, 2018, 16:57:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Det eneste positive opp i dette her er at utsettelsen kan redde Osdal sin uavbrutte rekke med kamper fra 1996. Det er hele tre uker til neste bortekamp. Hjelp fra høyere makter ? Er omtrent som nÃ¥r KrøvelVellevold vinner i lotto dette  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on March 10, 2018, 17:21:43 PMDet eneste positive opp i dette her er at utsettelsen kan redde Osdal sin uavbrutte rekke med kamper fra 1996. Det er hele tre uker til neste bortekamp. Hjelp fra høyere makter ? Er omtrent som nÃ¥r KrøvelVellevold vinner i lotto dette  : )


Her må noen snuse opp hvor i all verden Denne Osdal befant seg i natt.
GÃ¥ av.

Gulløl

March 10, 2018, 17:45:27 PM #102 Last Edit: March 10, 2018, 17:50:48 PM by Gulløl
Er vel ingen tvil om at NFF har gjort lite eller ingen vurdering av banen dagene i forkant. Holder ikke om de bare har ringt en overivig Ranheim leder som forteller at det har vært mer ille forhold på tidligere kamper i Gud vet hvilken divisjon. Er vel ikke bare snødybde som skal vurderes ? Er det den minste tvil bør en NFF representant besiktige banen et par dager før. Brann bør absolutt få dekket alle sine utgifter med ny reise og opphold, ellers bør det bli advokatmat. Synd for de reisende supporterne, de kommer vel ingen vei med å få dekket utgiftene.

Klipp:

https://www.adressa.no/100Sport/fotball/Ranheim-Brann-avlyst-251715b.html?_ga=2.9732277.1820165370.1520699328-330391968.1520699328

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Skandale! At man så sent opp mot kampstart skal bestemme at banen ikke kan spilles på. Dette er et stygt flerr i lakken til Ranheim. Brann og supportere bør få kompensasjon. Elendig at Ranheim ikke kan stille med bane, når de har kunstgress, i eliteserien. Mikke Mus-klubb. Har de ikke varmekabler? Trodde det var lisens, også for kunstgress, i eliteserien.
Tren på langskudd

Spelaren

Jaja, me inviterer neppe til en strøken golfplen neste runde...
GÃ¥ av.

osoerli

March 10, 2018, 17:51:10 PM #105 Last Edit: March 10, 2018, 19:00:31 PM by osoerli
Ranheim-spiller Kristoffer Løkberg er ikke enig i avgjørelsen til dommer Eskås.
â?? Banen er ikke optimal, jeg ser den, men jeg har spilt pÃ¥ verre gressmatter før. Vi fÃ¥r dessverre ikke gjort noe med at dommeren avlyser kampen.

Du er i eliteserien no Løkberg!  Ikkje ein eller annan regionsserie i Trøndelag.

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Daglig leder i Ranheim. Hva i helsikens vurderingsevne har han, tror han dette er 5 divisjon ?  Tipper det er han som har meldt inn banens flotte tilstand.

Klipp fra i går:
Under samtalen med Eurosport bikker klokken 18.45. Det vil si at om nøyaktig et døgn er kampen klubben har brukt månedsvis på å glede og forberede seg til, halvspilt. Om kunstgressbanen er klar?
Vi må jobbe litt gjennom natten med noen områder som har vært litt ekstra hardt. Der setter vi på noen heatere, så når kampen blåses i gang skal spillflaten skal være ok, sier den daglige lederen bekymringsløst.

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/alt-er-nesten-klart-for-ranheims-store-dag-som-lille-julaften_sto6669202/story.shtml
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings Hund 2

Tror du bør rette den til Løkberg, og ikke Eskås, som tok en modig og trolig veldig riktig avgjørelse ;)

Men hva i alle dager er det NFF driver med? De visste at kunstgresset til Ranheim var så dårlig at det må byttes ut i løpet av sesongen, da det er åtte år gammelt! Likevel valgte de Ranheim som hjemmelag i serieåpningen.

Allerede her må man begynne å lure på hva i alle dager de holder på med. Man skulle tro at det ville være noe mer tankevirksomhet enn å legge selveste serieåpningen til en bane som i utgangspunktet ikke holder ES-nivå, og det uten å i det hele tatt sjekke forholdene dagene før kamp (helt hårreisende hvis det stemmer).

Gulløl

Tviler på om Skaanes hadde kommet seg opp av det hullet der .....

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Norlings Hund 2 on March 10, 2018, 18:05:00 PMTror du bør rette den til Løkberg, og ikke Eskås, som tok en modig og trolig veldig riktig avgjørelse ;)

Ja, sjølsagt Løkberg!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Dei 300 som har reist til kampen bør vurdera eit felles søksmål til NFF, så blir omkostningane peanuts pr. snute.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Det er bra at NFF tar selvkritikk og mener at de burde vært mer proaktive og selv sjekket hvordan banen var og ikke bare stolt på optimistiske trøndere.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on March 10, 2018, 19:16:09 PMLitt av en tweet fra Hanøy:
https://mobile.twitter.com/Haneye/status/972510250342469632
Ja helt bak mål, og legge seg flat i etterkant vil han heller ikke. Dermed var han slettet i alle kanaler fra min side.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: Billy Elliott on March 10, 2018, 19:16:09 PMLitt av en tweet fra Hanøy:

https://mobile.twitter.com/Haneye/status/972510250342469632


Det der må være en av de dummeste kommentarene jeg har sett i forhold til fotball noensinne.

haak

Her driter mr Hanøy seg loddrett ut

Spelaren

Apropos drite seg ut:

"Det er ikke noe tvil om hva som har skjedd her. Brann har jobbet særdeles aktivt de siste dagene for at denne kampen ikke skulle spilles. Og har sikkert drevet masse lobbyvirksomhet også, vil jeg tro"


- Svein Maalen, hovedtrener Ranheim  ;D

NFF er jo som alle vet nedi lommen på mektige Brann.
GÃ¥ av.

Nixon

De glade amatører med i Trøndelag med trener Maalen i spissen sier rett ut at de tror at Brann har spekulert i å få avlyst kampen fordi Brann var redde for å tape kampen:



Edit: Spelaren var litt kjappere enn meg. Men helt enig at de driter seg ut!
Rød makt på Hansa

nero

Knallhard konkuranse om å bli ukens dimling, mellom NFF, Ranheimledelsen og Erik Hanøy. For en gjeng!
Lions led by donkeys.


ACHTUNG

Ranheim må ta mye av skylden, de burde ha vett nok til å be om utsettelse, når de åpenbart har sett hvilken tilstand banen var i. Telehiven og resultatet av den, var så klart som dagen.

marsboer

Ranheim burde enten ha lånt en innendørshall hvis de absolutt vil ha i gang kampen, eller så burde helt klart bedt om utsettelse. Det er ikke så vanskelig. Men jeg forstår at de vil ha mediaoppmerksomhet (årets første kamp liksom), men de gamblet stort her og tapte. Så ble de sure.

Nixon

Quote from: marsboer on March 11, 2018, 09:30:37 AMRanheim burde enten ha lånt en innendørshall hvis de absolutt vil ha i gang kampen,

Det er ikke lov. Et lag kan ikke veksle mellom arenaer i løpet av en sesong.
Rød makt på Hansa

Pelle

Fatter ikke at det ikke går an i Norge i 2020 å ha skikkelig spirende grønt naturlig gress året rundt på Eliteserie baner.

Vi er jo i verdens klasse på omtrent alle mulige andre områder.

Miljøvennlig kunne det også ha blitt med solceller etc.

Ser de har banantre på milde Milde.

"Vi er stolte av å vise frem vårt eksotiske banantre som har klart seg ute i mer enn 4 år nå", forteller driftsleder Alf Helge ved Arboretet.

http://www.uib.no/arboretet/109175/banan-p%C3%A5-milde-milde




Klimaregulering
Plantene i de ulike avdelingene i veksthuset er tilpasset forskjellig klima. Noen planter settes inn i veksthuset om vinteren fordi de ikke tåler frost, mens andre krever tropisk klima hele året.

http://www.uib.no/arboretet/67382/klimaregulering




Det er "endel" som liker plastikk eg for min del liker fantastisk naturlig liv!

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Kagain

Quote from: Gulløl on March 10, 2018, 17:21:43 PMDet eneste positive opp i dette her er at utsettelsen kan redde Osdal sin uavbrutte rekke med kamper fra 1996. Det er hele tre uker til neste bortekamp. Hjelp fra høyere makter ? Er omtrent som nÃ¥r KrøvelVellevold vinner i lotto dette  : )


Tenkte akkurat det samme. Unner denne Osdal all suksess med å følge Brann på bortebane.

Norlings Hund 2

Quote from: Pelle on March 11, 2018, 15:15:11 PMFatter ikke at det ikke går an i Norge i 2020 å ha skikkelig spirende grønt naturlig gress året rundt på Eliteserie baner.

Vi er jo i verdens klasse på omtrent alle mulige andre områder.

Miljøvennlig kunne det også ha blitt med solceller etc.

Ser de har banantre på milde Milde.

"Vi er stolte av å vise frem vårt eksotiske banantre som har klart seg ute i mer enn 4 år nå", forteller driftsleder Alf Helge ved Arboretet.

http://www.uib.no/arboretet/109175/banan-p%C3%A5-milde-milde




Klimaregulering
Plantene i de ulike avdelingene i veksthuset er tilpasset forskjellig klima. Noen planter settes inn i veksthuset om vinteren fordi de ikke tåler frost, mens andre krever tropisk klima hele året.

http://www.uib.no/arboretet/67382/klimaregulering




Det er "endel" som liker plastikk eg for min del liker fantastisk naturlig liv!



Dette må være en slags rekord i absurde eksempler.

Det at noen planter vokser og overlever i et klima, er ikke et bevis på at man kan få andre plantevekster til å vokse i samme klima. Jeg ønsker deg lykke til med å plante tomater fra Toscana i hagen over vinteren. go for it!

Norlings Hund 2

Osdal-karma!

Krøvel fortjente en break, liten tvil om det. Ikke bare det, det ble jo mye moro som et resultat.

Pelle

Quote from: Norlings Hund 2 on March 11, 2018, 16:33:15 PMDette må være en slags rekord i absurde eksempler.

Det at noen planter vokser og overlever i et klima, er ikke et bevis på at man kan få andre plantevekster til å vokse i samme klima. Jeg ønsker deg lykke til med å plante tomater fra Toscana i hagen over vinteren. go for it!


Syntes du bjeffer litt no Norlings Hund, er du i plastikk bransjen kansje?

Om så kan du kanskje se på muligheter om plastikk kan brukes til varme og lys til spirende voksende "planter"

Om eg har gitt uttrykk for å plante tomater fra Toscana i hagen over vinteren, så har du nok misforstått meg all den tid der finnes helårige Norske tomater å få kjøpt i butikken.
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Norlings Hund 2

Quote from: Pelle on March 11, 2018, 17:49:12 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on March 11, 2018, 16:33:15 PMDette må være en slags rekord i absurde eksempler.

Det at noen planter vokser og overlever i et klima, er ikke et bevis på at man kan få andre plantevekster til å vokse i samme klima. Jeg ønsker deg lykke til med å plante tomater fra Toscana i hagen over vinteren. go for it!


Syntes du bjeffer litt no Norlings Hund, er du i plastikk bransjen kansje?

Om så kan du kanskje se på muligheter om plastikk kan brukes til varme og lys til spirende voksende "planter"

Om eg har gitt uttrykk for å plante tomater fra Toscana i hagen over vinteren, så har du nok misforstått meg all den tid der finnes helårige Norske tomater å få kjøpt i butikken.

På ingen måte, jeg bare syntes du sammenlignet epler med appelsiner i det første innlegget ditt.

Lasaron

I anledning avlysningen av kampen kommenterer Pamer den tidlige sesongstarten. Han påpeker at Sverige klarer å avvikle 30 serierunder på en god del kortere tid enn oss.

Det forundrer meg at Pamer, journalist i 100%-stilling i BT, ikke setter seg bedre inn i saken. Sverige starter med cupen lenge før seriestart. Det betyr at når Norge avvikler cuprunder kan Sverige avvikle serierunder. Dermed er ikke Sverige "flinkere" likevel.
Tren på langskudd

Xminator

Det er jo på slike baner småklubbene i alle tider har overrasket. Skjønner Ranheim godt når de er snurt for å ha blitt fratatt konkurransefordelen. Det blir nok spark og spring ved neste sjanse også.

Nixon

Rød makt på Hansa

Atlet Orvanger

Bortefeltet ser nå ut til å være utsolgt.

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

April 09, 2018, 22:39:11 PM #135 Last Edit: April 09, 2018, 22:41:04 PM by Gulløl
Quote from: Atlet Orvanger on April 09, 2018, 14:43:42 PMBortefeltet ser nå ut til å være utsolgt.
Helt sikker? Tror ikke de har begynt å selge enda. Eller så er det slik at dei som kjøpte billett til den utsatte kampen kan bruke billetten på denne kampen. Men det kan vel noen som kjøpte billetter fortelle hvilken ordning de fikk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Atlet Orvanger

April 09, 2018, 23:30:43 PM #136 Last Edit: April 10, 2018, 13:18:13 PM by Atlet Orvanger
Står iallefall at det er utsolgt når en prøver å kjøpe via Ticketco.

You cannot see attachments on this board.

Lasaron

Jeg så store deler av kampen demses mot Sandefjord. Ble ikke skremt. Syns de var dårlige, rett og slett.
Tren på langskudd

Lasaron

Dette blir Ranheims sjette kamp på 18 dager, med ny kamp tre dager etter. Tynn stall. Jeg tror luften kan ha gått ut av ballongen innen den tid, og at Brann fort kan ende opp med å vinne med mange mål.
Tren på langskudd

Lasaron

Ranheim med ubehagelig sliteseier. Brukte to faste, og flere med en del spilletid. Hvilte mindre enn Brann, altså.
Tren på langskudd

OhAhCantona

Hvordan spiller Ranheim?

Tiki taka eller traktorfotball ala Kristiansund?

Gulløl

April 18, 2018, 20:52:14 PM #141 Last Edit: April 18, 2018, 20:56:22 PM by Gulløl
Quote from: OhAhCantona on April 18, 2018, 20:26:44 PMHvordan spiller Ranheim?
Tiki taka eller traktorfotball ala Kristiansund?
Hurtig og god angrepsfotball på hjemmebanen ihvertfall. På et dårlig underlag(slit, hardt og ujevnt kunstgress) som
de behersker og er vant med. Hele åtte mål på de to hjemmekampene(!!). En tøff utfordring for Brann.

(Ranheim skal bytte banedekke i sommerpausen).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters

Begynner å bli en stund siden vi spilte mot Ranheim i OBOS. Men, husker at det var en dritt kjedelig 0-0, lite kvalitet, slitekamp.
Mye som har skjedd siden men likevel regner jeg med noe liknende.
I en slik kamp med mange dueller kan tett kamp program være en faktor. Vi har en ekstradags hvile siden vi har kamp lørdag og de har kamp søndag.

Gulløl

Ranheim med knallsterk seier på bortebane mot Lillestrøm i kveld.
Onsdagens kamp kan bli Brann sin største utfordring på bortebane hittil i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Er det å slå lsk knallsterkt?
Bra for dem men lsk er vel ikke noen som skremmer vannet av noen lengre. De har slått jumbolaget start hjemme og spilt uavgjort mot 08 ellers har de tapt resten av kampene sine (4)
Ja det kommer til å bli tøft mot ranheim men at det er knallsterkt å slå lsk er jeg ikke enig med ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Corran on April 22, 2018, 20:18:47 PMJa det kommer til å bli tøft mot ranheim men at det er knallsterkt å slå lsk er jeg ikke enig med ;-)
FÃ¥r jekke meg ned fra knallsterk til kruttsterk da, som Aftenposten mener ;)

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Ranheim-med-kruttsterk-borteseier-Har-vunnet-fire-av-fem-kamper-og-er-pa-medaljeplass-253987b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

April 22, 2018, 21:12:53 PM #147 Last Edit: April 22, 2018, 21:15:51 PM by ACHTUNG
Ranheims borteseier mot LSK endrer neppe Brann og LANs plan for kampen onsdag. Fordelen Brann har, utenom at Brann er et mye bedre lag, er at laget har spilt hjemme, uten reisevirksomhet til og fra, Brann har tre dager fra helgens kamp vs Ranheim med to, i tillegg til at RILs ellever spiller tredje kamp på en uke vs Brann, som stilte med B-laget i cupen. Fordelen RIL har, er at de kjenner makkverket av et underlag, som de har klint ut på hobbyarenaen i utkanten av Trondheim. Brann ankommer nok Trondheim tirsdagen, der de får føling med hva de skal spille på, så vi får håpe at de tar sine forhåndsregler vs hvor på banen det kan være utfordringer.

Brann bør satse på å ha ballen i laget, spille RIL trøtte og hente tre poeng, som kan gi luke på tre poeng til Molde og fem til RBK. Jeg tror mulighetene er store.

Gulløl

Ranheim spillerne tok turen til Lillestrøm som dagstur i dag. I morgen tidlig er det rett på jobb og samme tirsdag og onsdag. Men den gjengen der er som duracell kaniner så de løper og kjemper nok med minst like stor innsats som Brann spillerne på onsdag. Håper LAN har en god plan og han der Mads Reginiussen må temmes.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Har sagt det siden Ranheim rykket opp, dette er sesongens sikreste tap. At RIL banker alt og alle om dagen gjør meg ikke noe mindre sikker på det.

Med seier mot oss på onsdag går forresten trønderne forbi og inntar tabelltoppen, og kan dermed synge «vi æ Raanheim serieleder!». Det kommer til å bli en særs ydmykende tur til Trøndelag til uken. De har vi jo hatt en del av før, men dette kan fort bli den verste av dem alle.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Go Up