• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

25/4 kl 18:30 Ranheim - Brann

Started by ACHTUNG, March 03, 2018, 16:57:38 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

March 03, 2018, 16:57:38 PM Last Edit: April 09, 2018, 17:25:18 PM by ACHTUNG
Se der, nå kan man endre headingen også!

Gulløl

March 04, 2018, 11:33:18 AM #1 Last Edit: March 04, 2018, 12:13:27 PM by Gulløl
Ut fra hva som ble vist av spillerne i går og med vurdering også av de foregående treningskampene tror jeg dette laget er det beste Brann kan starte med mot Ranheim.

                          

Vurderinger:

Skadete spillere som neppe er aktuelle mot Ranheim:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Ikke uenig i den oppstillingen, men jeg er litt skuffet over at ikke LAN ser potensialet i å ha Gilli på venstreback. Mot 08 var færingen venstreback, med to målgivende, man mister ikke de offensive bidragene med å flytte ham bak i backrekken. Jeg tror uansett at Barmen starter i midtbanetrioen.

huleste

Hva slags bortetribune kan man forvente seg? Blir det utsolgt?

Gulløl

Bortefeltet blir nok helt sikkert utsolgt siden det bare er 300 billetter, men enda er det billetter igjen.
Klipp:
https://www.adressa.no/100Sport/fotball/Supporterklubbene-slakter-den-tidlige-seriestarten--Det-er-helt-idiotisk-og-tapelig-251245b.html

Ellers melder Ranheim at det ser ut som at hele Ranheim Stadion kan bli utsolgt.
Klipp:
http://tronderfotball.no/2018/03/ser-ut-til-at-det-kan-bli-utsolgt/

Her kan billetter på bortefeltet på seksjon EA bak mål kjøpes:
https://ticketco.events/no/nb/events/43558/seating_arrangement/?item_type_id=2647183

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 04, 2018, 13:22:13 PM #5 Last Edit: March 04, 2018, 13:25:05 PM by Gulløl
Både Storm og Yr melder om temperaturer så vidt under 0 grader ved kampstart på lørdag. Fra 0 grader til minus 3 grader under kampen. Nedbør er det  omtrent ikke meldt frem til kampdag. Så fare for avlysning er det nok ikke lenger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Selvsagt blir det utsolgt. RBK spiller jo ikke før dagen etter. Dette blir en ydmykelse av verste sort. Ikke bare foran «hele» Trondheim, men også foran hele Norge siden dette er åpningskampen for sesongen.

Tror dette blir oppstillingen:

Radlinger
Teniste - Grønner - Acosta - Jonsson
SHN
Haugen - Barmen
Koomson - Skålevik - Gilli

Og det er vel egentlig helt greit, utifra skadesituasjonen. For et par dager siden var jeg nokså sikker på at HKJ ville starte, men når Skålevik har scoret hver gang han har gått på banen i vinter tror jeg selv ikke LAN klarer å benke han i en slik kamp. En variant kan jo dog være å bruke HKJ som spiss og skyve Skålevik ut på kant. Ville overrasket meg mindre.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Ranheim har nettopp slått KBK 3-2 i treningskamp på Aler Stadion. 1-0 ble til 1-1 i første omgang, i andre ledet Ranheim 3-1 før KBK reduserte til 3-2.

Det positive er om denne seieren medfører at Ranheim går ut med høye kneløft og gir Koomson bakrom. Vi får se.

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on March 04, 2018, 17:56:42 PMRanheim har nettopp slått KBK 3-2 i treningskamp på Aler Stadion. 1-0 ble til 1-1 i første omgang, i andre ledet Ranheim 3-1 før KBK reduserte til 3-2.

Det positive er om denne seieren medfører at Ranheim går ut med høye kneløft og gir Koomson bakrom. Vi får se.
En sterk seier til Ranheim mot Kristiansund borte. Lars Arne Nilsen fulgte kampen fra tribunen.  Brann spillerne  må være 100 % skjerpet  når kampen starter på lørdag ellers kan de lett gå på en smell og stå med null poeng etter første runde.
https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Brann-treneren-sa-Ranheim-imponere-i-generalproven-251390b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Får inderlig håpe at ikke LAN går for kampdrap.

SeLyren

Jeg tror ikke Ordagic starter. Lan vill garantert gå for mest mulig fysikk og Barmen kommer til å starte.
Videre tror jeg det blir få overraskelser.

                 Radlinger

Teniste Grønner Acosta Kristiansen

     Haugen Nilsen Barmen
 
  Koomson Skålevik Gilli

Nixon

Tror også på dette laget. Nilsen går for det trygge på midtbanen og eneste usikkerhetsmomentet er vel venstrekanten.
Rød makt på Hansa

Corran

Har en følelse for at Ari starter på venstre back og Gilli som kant
Barmen får vel indreløper plassen.
Ser på de 3 plassene som de eneste litt usikkre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

SeLyren treffer nok med sin oppstilling.

marsboer

Jeg har ikke sett en eneste treningskamp i vinteren (nekter å betale BA for sine useriøse dårlige streaminger), så jeg er ganske spent på seriestarten. Tradisjonelt vil Brann tape en "drittkamp" som dette, men LAN gir meg håp. Han vet nesten alltid hva han driver med. Jeg vil også tro at LAN "kjenner" Ranheim godt fra sin tid i 1.divisjon og vet hva som skal til for å slå dem.

Jeg håper selvsagt på en underholdende kamp, men jeg tror dette blir en kjedelig kamp hvor vi klarer knapt 1-0.

Corran

Quote from: marsboer on March 05, 2018, 11:02:33 AMJeg har ikke sett en eneste treningskamp i vinteren (nekter å betale BA for sine useriøse dårlige streaminger), så jeg er ganske spent på seriestarten. Tradisjonelt vil Brann tape en "drittkamp" som dette, men LAN gir meg håp. Han vet nesten alltid hva han driver med. Jeg vil også tro at LAN "kjenner" Ranheim godt fra sin tid i 1.divisjon og vet hva som skal til for å slå dem.

Jeg håper selvsagt på en underholdende kamp, men jeg tror dette blir en kjedelig kamp hvor vi klarer knapt 1-0.
BT har vel sendt flesteparten av Brann sine treningskamper. Er vel kun 2 kamper på en treningsleir BA har hatt rettigheter til.
I fjor tapte Brann borte mot Kristiansund og LAN har uttrykt at han IKKE liker å møte nyopprykkede lag tidlig i sesongen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morkel

Quote from: ACHTUNG on March 05, 2018, 10:37:42 AMSeLyren treffer nok med sin oppstilling.

Så du har altså på følelsen at det er din favoritt Marengo som offres og ikke Gilli?

ACHTUNG

Marengo er skadet, så han er nok ikke aktuell uansett.

Superjack

Sånn typisk drite seg ut kamp. Ranheim starter topp, topplag etter 5-7 kamper, og så går det trått for dem. Men de starter med en smell, mot Brann... Det er regelen i Norsk fotball. Håper jeg tar feil. I det minste blir det fulle tribuner ser det ut som (2500 mennesker? ) Sikkert samme tilskuertall som kommer til å gå igjen de fleste steder i denne latterlig tidlige serierunden. Har lyst å si hahahahaha til NFF og klubbene som vil ha tidlig seriestart for å bli gode i Europa. Hahahahaha, latterlig.
Brannsupporter.

Gulløl

March 05, 2018, 14:05:58 PM #19 Last Edit: March 05, 2018, 14:09:48 PM by Gulløl
Quote from: SeLyren on March 04, 2018, 20:46:33 PMJeg tror ikke Ordagic starter. Lan vill garantert gå for mest mulig fysikk og Barmen kommer til å starte.
Videre tror jeg det blir få overraskelser.

                 Radlinger

Teniste Grønner Acosta Kristiansen

     Haugen Nilsen Barmen
 
  Koomson Skålevik Gilli
Normalt vil Barmen starte, enig i det. Men det som er viktig å huske på er at han så vidt har begynt å trene igjen etter skaden. At han mangler en del på formen såg vi mot Sogndal, han løp mindre og gikk i mindre antall hodedueller enn han pleier. Før kampen mot Sogndal stod det i BT at han skulle "tåle å spille en omgang etter en trøblete vinter". Nå er det absolutt ikke sikkert at Ordagic er et bedre alternativ likevel, så spennende hvem LAN velger fra start. Trolig får begge spillerne spilletid i posisjonen. LAN kan også overraske og ta et taktisk valg i forhold til føre og underlag og hvem han tror behersker det best. Blir det glatt og jævlig kan en lett og liten spiller bli foretrukket, da kan Skaanes være aktuell også. Tror ikke LAN endelig bestemmer seg for hvem som skal starte i den posisjonen før tidligst fredag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Espen Eskås dømmer. Er ikke han relativt flink?
Tren på langskudd

ACHTUNG

Han er relativt ukjent for meg, eller rettere sagt, han er fullstendig ukjent for meg. Spenstig navn, dog.

Norlings Hund 2

March 05, 2018, 15:57:37 PM #22 Last Edit: March 05, 2018, 15:59:17 PM by Norlings Hund 2
Quote from: Gulløl on March 05, 2018, 14:05:58 PM
Quote from: SeLyren on March 04, 2018, 20:46:33 PMJeg tror ikke Ordagic starter. Lan vill garantert gå for mest mulig fysikk og Barmen kommer til å starte.
Videre tror jeg det blir få overraskelser.

                 Radlinger

Teniste Grønner Acosta Kristiansen

     Haugen Nilsen Barmen
 
  Koomson Skålevik Gilli
Normalt vil Barmen starte, enig i det. Men det som er viktig å huske på er at han så vidt har begynt å trene igjen etter skaden. At han mangler en del på formen såg vi mot Sogndal, han løp mindre og gikk i mindre antall hodedueller enn han pleier. Før kampen mot Sogndal stod det i BT at han skulle "tåle å spille en omgang etter en trøblete vinter". Nå er det absolutt ikke sikkert at Ordagic er et bedre alternativ likevel, så spennende hvem LAN velger fra start. Trolig får begge spillerne spilletid i posisjonen. LAN kan også overraske og ta et taktisk valg i forhold til føre og underlag og hvem han tror behersker det best. Blir det glatt og jævlig kan en lett og liten spiller bli foretrukket, da kan Skaanes være aktuell også. Tror ikke LAN endelig bestemmer seg for hvem som skal starte i den posisjonen før tidligst fredag.

Dette blir en krigekamp, der Barmen trolig starter. Jeg blir veldig overrasket hvis noe annet er tilfelle, men det gjenstår selvsagt å se. Jeg tror duellstyrken vår kommer til å bli viktig de første serierundene og at laguttakene vil bli deretter. Galskap å starte så tidlig, noe jeg tror kan være en fordel for duellsterke lag som vårt.

ACHTUNG

Dersom Vito blir kampklar, starter han på bekostning av Grønner.


Gulløl

Når Ranheim kan slå Kristiansund borte i generalprøven kan de nok også slå Brann hjemme. Innsatsen og evnen til å kjempe seieren i havn må være tilstede i minst like stor grad hos Brann som hos Ranheim, da kan det være mulig at Brann kan sikre seg poeng.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Bare å glemme poeng i denne kampen, altfor imponerende om man skulle klare det.

Tipper Radlinger går på en blemme eller to, det litt hasardiøse småpasningspillet funker neppe særlig bra i serienåpningen på en isete\glatt kg-bane mot et supertent Ranheim lag

Gulløl

March 05, 2018, 17:21:22 PM #27 Last Edit: March 05, 2018, 17:33:00 PM by Gulløl
Ingen planer om utsatt seriestart.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/2018/03/05/195377177/ingen-planer-om-utsatt-seriestart.

Her et bilde av Ranheim Stadion for tre dager siden. Bortefeltet i høyre bildedkant.
Bilder av alle Stadionene i eliteserien(før helgen) i linken nederst.



https://www.nettavisen.no/sport/fotball/kulde-og-sn-skaper-trbbel-fr-eliteserie-starten---hvem-gidder/3423420651.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

BRANN-TROPPEN
Dette er troppen Brann har registrert til første serierunde:

Keepere: Samuel Sahin-Radlinger og Markus Olsen Pettersen.

Forsvarsspillere: Taijo Teniste, Vito Wormgoor, Jonas Grønner, Vidar Ari Jonsson, Bismar Acosta, Ruben Kristiansen, Gilli Rólantsson og Emil Kalsaas.

Midtbane: Peter Orry Larsen, Fredrik Haugen, Kasper Skaanes, Amer Ordagic, Sivert Heltne Nilsen og Kristoffer Barmen.

Angrep: Steffen Lie Skålevik, Ludcinio Marengo, Azar Karadas, Daniel Braaten, Henrik Kjelsrud Johansen og Marius Bildøy.

Lasaron

Hva menes med registrert? Her er 20 utespillere. Frem til i fjor var det bare mulig med seks utespillere på benken. Er det forandret på? Eller er dette troppen Brann har registrert til første halvår som A-listen?
Tren på langskudd

marsboer

Alle 3 Jonsson, Gilli og Marengo med? Jeg trodde at vi måtte bli kvitt med en av dem. Eller er det fordi Vega er skadet, får vi lov å bruke en "ekstra" frem til den reale fristen?

OhAhCantona

Hvorfor tror flere at dette blir en krigerkamp? Om man så kvalikkampene mot Sogndal i fjor, så man at Ranheim var et spillende lag med flere teknisk gode spillere.

Magefølelsen er at Brann står godt til Ranheim, mitt tips er 0-3

Corran

Quote from: marsboer on March 06, 2018, 08:20:01 AMAlle 3 Jonsson, Gilli og Marengo med? Jeg trodde at vi måtte bli kvitt med en av dem. Eller er det fordi Vega er skadet, får vi lov å bruke en "ekstra" frem til den reale fristen?
Får ikke lov til å bruke en ekstra Det er Vega som ikke er med og utelatt enn så lenge. Innen starten av april må de melde inn den endelige troppen for første halvdel av sesongen og da kan det være en av de andre som blir utelatt. Vega ble det nå siden han er skadet og ikke rekker seriestarten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Lasaron on March 06, 2018, 06:54:12 AMHva menes med registrert? Her er 20 utespillere. Frem til i fjor var det bare mulig med seks utespillere på benken. Er det forandret på? Eller er dette troppen Brann har registrert til første halvår som A-listen?

A-ha. Dette er altså ikke kamptroppen, men A-troppen. Den kan forandres på frem til 4. april og kan bare inneholde 9 spillere som ikke er forbundsutviklet.
Tren på langskudd

Gulløl

March 06, 2018, 10:58:25 AM #34 Last Edit: March 06, 2018, 11:05:16 AM by Gulløl
Brann kan forandre denne troppen med registrerte spillere foran hver av de fire første runde om de vil. Altså skadesituasjonen styrer dette til 04 april så sant ikke alle de 10 spillere som ikke er utviklet i Norge er friske og kampklare samtidig foran en av rundene.
Pr. i dag er tre av de skadet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

marsboer

Hvis Vega er ute i lang tid, kan vi vel "droppe" ham og sette ham tilbake på listen under sommervinduet? Det spørs helt klart hvor lang tid det tar før Vega er tilbake.

Gulløl

Det skal vist være et lite håp om at Vito blir klar til kampen, men uansett mener jeg at det er galskap om han skal risikere å slå opp skaden på den knallharde kunstgress banen på Ranheim Stadion. Kunstgresset er ikke skiftet siden 2010 på banen og er absolutt ikke av toppkvalitet. Klubben har krav på seg fra NFF å skifte det før høsten.
Klipp fra des.2017:
Fredag var NFFs Ole Myhrvold og Dag Vestlund på befaring hos Ranheim, og de påpekte flere ting som må utbedres. Lysanlegget må oppgraderes, og hele kunstgresset må skiftes. Dette vil koste 4 millioner kroner, og må være på plass før høsten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 06, 2018, 11:43:03 AM #37 Last Edit: March 06, 2018, 11:45:07 AM by Gulløl
Bilde under av den nystøpte bortetribunen på Ranheim Stadion som de kjemper med å få ferdig.
Klipp:
Sju år siden undervarmen på banen ble lagt opp, er det endelig koblet ferdig og strømmen slått på. En ny borteseksjon er støpt, og vil stå klar til å ta imot 300 Brann-supportere. (Dersom bergenserne orker å ta turen da). Og på langsiden nærmest byen er det kommet opp midlertidige tribuner med kapasitet til 1000 tilskuere. I tillegg er det gjort justeringer både på gjerdene rundt banen og på flomlyset.


https://www.bt.no/100Sport/fotball/Ranheim-oppgraderer-arenaen-for-om-lag-2_5-millioner--Vi-er-sikkert-ferdige-sann-i-03-tiden-natt-til-lordag-251427b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain


Kagain

En annen trist ting er at dette er slik denne kampen burde være



Men jeg frykter at det blir et knepent tap. Nyopprykket klubb som skal forsøke å vise seg frem mot selveste Brann fra Bergen.

Helt på siden av det andre så vil jeg jo påstå at det er litt trist at det ikke er noen så brutale stoppere som Kippe i Brann for øyeblikket. Mot Ranheim hadde kanskje skitne tricks og litt brutalitet hjulpet. Da kunne man egentlig bare byttet ut det tredje bildet med følgende



og antageligvis hadde serien blitt litt mer sann...

 

Kagain

March 06, 2018, 11:58:46 AM #40 Last Edit: March 06, 2018, 12:02:04 PM by Kagain Reason: MEr informasjon
Huh. Quick Edit-funksjonen virket ikke, verken i Edge eller Epic. Det var i alle fall dette bildet jeg ville legge til



Hadde man hatt et slikt dyr så kunne man i alle fall skremt Trønderne noe... Acosta må ta frem sitt indre beist her tenker jeg...

Nixon

Har ikke Acosta fått mye kritikk fordi han har vist dette bestet for mye tidligere? Jeg tror ikke det er her vi eventuelt kommer til å tape kampen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Acosta kan vel sørge for brutalitet om nødvendig. Og Brann er absolutt et mer fysisk lag enn Ranheim som er et spillende teknisk lag med god lagmoral og klart definert spillestil og et godt innarbeidet spillemønster.
Ranheim spiller 4-3-3 og uansett hvem Ranheim møter så vil de spille sitt spill blir det sagt. Ranheim treneren blir beskrevet som at han aldri går på akkord med egen stil og egne ideer.
LAN skal ikke være i tvil eller hva han møter fra Ranheim. Håper han han en god plan og klarer å motivere spillerene til like høy innsats som Ranheim spillerene. Jeg frykter en ubevist undervurdering fra Brann spillerne, håper jeg tar feil.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Skjønner ikke at det er noe vits i å diskutere en gang. Om man ikke forstår at dette blir tap, da har man ikke vært Brann-supporter særlig lenge. Spørsmålet er bare om seieren blir marginal eller om det blir total ydmykelse akkompagnert av hornmusikk og ellevill trønderjubel.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Jeg har vært Brannsupporter særlig lenge, og jeg har en god følelse.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Mener dette bør bli laget:

Samuel
Teniste - Acosta - Grønner - Ari
Haugen - SHN - Ordagic
Koomson - Skålevik - Skaanes

Gilli og Kristiansen nær startplass. Barmen og Vito må vi ikke risikere noe med. Jeg er veldig for å bare bruke helt skadefrie spillere.
Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings Hund 2

Dette blir fort en krigekamp, noe mange kamper i begynnelsen av sesongen kommer til å bli. Da setter man ikke inn Skaanes for SHN.

Kagain

QuoteHar ikke Acosta fått mye kritikk fordi han har vist dette bestet for mye tidligere? Jeg tror ikke det er her vi eventuelt kommer til å tape kampen.

Jeg er en komplisert person. Jeg liker spisser med noe litt ekstra og fancy, men jeg liker også brutale stoppere av Ruddock/Butcher/Pearce-klassen. Akkurat i dette trønder-selskapet tror jeg beistet Acosta vil være den rette Acosta.

Hallais

Koomson er ikke registrert altså. Jeg tipper vi vinner 6-1, og taper dermed kampen 3-0 for bruk av en ikke-spilleberettiget spiller.

Go Up