• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Taijo Teniste

Started by Nixon, January 30, 2018, 12:09:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Tror høyrebacken blir hans resten av denne sesongen. Tror også vi kommer til å bli positivt overrasket over de offensive bidragene hans.
Rød makt på Hansa

Kagain

Spørsmålet er: vil han være veldig avhengig av hva Kromosomen gjør (eller vice versa) eller vil han også klare å etablere dugende relasjoner til de som erstatter Kromosomen når han blir langtidsskadd?

Gulløl

April 26, 2018, 09:34:59 AM #2 Last Edit: April 26, 2018, 09:42:48 AM by Gulløl
Denne mannen fortjener mer enn to innlegg i kamptråden sin. Noen som savner Nouri selv om han absolutt var en god høyreback ? Jeg synes Teniste er bedre på det meste:
- minst like god defensivt.
- mer disiplinært.
- bedre løpskraft. Denne mannen er knallgodt trent.
- klart raskere.
- bedre teknikk.
- klart bedre innkast, nesten som corner.
- bedre hodespiller.
- samarbeider bedre med høyrekanten.
- absolutt bedre innlegg, to assist på de seks første kampene.

Klipp fra BA:
Fremover har det også gått riktig så bra. I går sørget han for sin andre målgivende pasning til nå i år, da han servert Steffen Lie Skåleviks andre mål.
- Det ser ut som han har spilt med oss fem år allerede. Det er så lett å spille med ham. Han er så kjapp at han kan plukke opp det meste. Og selv om han er liten, har han en enorm spenst, sier kaptein Vito Wormgoor.
- I denne kampen var han rett og slett strålende, sier Brann-trener Lars Arne Nilsen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hallais

En Ylønen som funker! Forventer gåll på Lerkendal når den tid kommer.

Corran

Helt enig med at Teniste er bedre enn Nouri og at savnet er lik null. Få samme kvalitet på venstrebacken nå så er forsvaret komplett
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Nouri var god og tilgjengelig over tid. Synes han var hakket nedre defensivt enn det Teniste har vist, men så er det kun 6 kamper gått av sesongen. Savner ikkje Nouri, nei.
Gå av.

Lasaron

Selvkritikk. Jeg var ganske surmaget over signeringen av Teniste. Han har vært solid hele sesongen, og toppet det i går. Samspillet mellom ham og Koomson er også en faktor. Jeg tok feil.
Tren på langskudd

Corran

Er ikke det deilig å måtte innrømme feil når det er den veien feilen går? ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Savner fortsatt ikkje Nouri. Teniste går villig på løp, kan faktisk få flere baller av makker Gilbert, og jobber bra defensivt. Litt å gå på mann mot mann, men alt i alt en meget god erstatning!
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 07, 2018, 12:10:22 PMSavner fortsatt ikkje Nouri. Teniste går villig på løp, kan faktisk få flere baller av makker Gilbert, og jobber bra defensivt. Litt å gå på mann mot mann, men alt i alt en meget god erstatning!
Og Teniste er også ganske rask. En speed på de første meterene som bare Koomson gjør bedre. Og teknisk ganske bra også. Og innsatsen er helt super, en 100 % lagspiller.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Leffen

Jeg var også surmaget til TT, men innrømmer gladelig at han har vært sesongens store positive overraskelse! En motor uten sidestykke

Gulløl

Siden artikkelen er litt gammel, fra 26 januar tar jeg sjansen på å lime inn hva Anders Pamer skrev om Teniste når de var på Gran Canaria.

Navnet har du kanskje hørt, men du har neppe lagt merke til ham. 1,72 meter høye Taijo Teniste er Branns nye back. Da han ble signert gratis i august fjor, var det få som brydde seg.
Enda en back. Enda en kar på rundt 30 år. Enda en anonym fyr.
Det var tre kryss på rad om man spiller Lars Arne Nilsen-bingo, og brettet ble smekk fullt da vi fikk høre beskrivelsen av ham og begrunnelsen for hvorfor han ble hentet fra Sogndal:
«Dønn seriøs og proff back med lange innkast».
Nettopp, ja.
Heldigvis kan man legge til litt på en slik beskrivelse etter å ha fulgt Branns treninger i mer enn en uke:
* Han har meget stor fart, ikke minst på de første metrene.
* Han er pokker så lei å komme forbi, bortimot glimrende én-mot-én defensivt.
* Han er ikke bare proff, han setter en helt ny standard.
Det siste illustrerer jeg på følgende måte. Brann starter alle sine treninger med en halvtime med styrkeøvelser. Det ser passe corny ut, men hvem kan argumentere mot et medisinsk apparat som har sørget for at Brann-troppen har få skadedøgn. Det lyser ikke akkurat motivasjon av gjengen som ligger i ring på gresset og vifter med bein og trekker i gummistrikk. Med ett unntak. Taijo Teniste benytter ikke anledningen til å tøyse eller fjase. Han er på trening, og utfører alle øvelser til perfeksjon.
Ofte avsluttes også Branns treninger med repeterte sprinter med vendinger. Heller ingen variant som får Brann-spillerne til å boble av virketrang. Samtlige av dem sprinter et stykke, før de sakker av før vendingen og stanser sprinten et par meter før målstreken og siger inn. Samtlige - utenom Teniste.
Han vinner hver gang. Og han fullfører hver centimeter. Hver gang.
Brann har hentet en idrettsmann. En virkelig profesjonell en. Og om vi trodde han var hentet som backup og reserve, tror jeg vi skal tenke om igjen. Mannen med over 60 estiske landskamper kommer til å starte kamper, mange kamper. Det er jeg overbevist om.



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

May 07, 2018, 14:38:38 PM #12 Last Edit: May 07, 2018, 17:41:34 PM by nero
Et kanonkjøp. Satt på felt C på Sparebanken Vest, og kunne nyte sampillet hans med Koomsom i hele førsteomgangen. Jobber steinhardt, god defensivt og offensivt, gode avleveringer. Herlig type.
Lions led by donkeys.

Superjack

Teniste må vel være årets kjøp så langt i årets ES?
Brannsupporter.

Hallais

Årets investering er kanskje mulig, men årets kjøp kan det umulig være. Pirkpirk.

Chrisstah

Årets signering!
Han har hvertfall imponert meg.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Kagain

Ja, jeg var også en surmaget surpomp når TT ble signert, men i likhet med flere andre tok jeg feil. Og det gjør så godt å ta feil! En positiv overraskelse!

marsboer

Jeg håper ikke at det er noe alvorlig og han er snart tilbake. Han har vært veldig god for oss.

Spelaren

Det så fryktelig stygt ut på reprisen, får håpe oppholdet ikkje blir for lenge. Barmen var ute etter smellen i Haugesund i 2014, og gikk glipp av kvalikkampene.
Gå av.

Churchill

Får håpe vi snart får vite hvordan det går med gutten. Jeg håper inderlig inderlig inderlig vi ser han på fotballbanen igjen snart. Både for hans egen og brann sin del.

Saker som dette burde forresten klubben informere godt om på hjemmesidene. Sitter mange bekymerde fans rundt om i de mange milliarder hjem.
...we shall never surrender.

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

Oppdatering på brann.no. To klipp:

Brann-backen Taijo Teniste er fortsatt under utredning. Foreløpig er det konstatert brudd i hånden.

-  Han er en tøffing og ville helst blitt utskrevet av sykehuset i kveld. Nå avventer vi ytterligere undersøkelser og observasjoner på sykehuset før vi trekker flere konklusjoner, sier Soltvedt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

VG skrev: Ut i fra det VG erfarer er det snakk om et brudd i skulderen for Estlenderen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Corran on May 12, 2018, 23:02:19 PMVG skrev: Ut i fra det VG erfarer er det snakk om et brudd i skulderen for Estlenderen.
Stoler mer på det brann.no skriver. Siden spilleren ville utskrives i kveld er det vel et lite brudd i handen det er snakk om kanskje.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Brudd i hånden? Parr spilte for Aafk rett etter å ha fått konstatert brudd (2008). Ajer var ute drøye uken etter lignende skade for Start i 2016. Får håpe Teniste kan komme kjapt tilbake...
Gå av.

Nixon

Ja, vi får håpe at det går kjapt. Men jeg frykter det verste med tanke på smellen han fikk. Det er jo ikke bare bruddet som kan gi problemer her. At Teniste ville utskrives legger jeg lite vekt på. Pasienten er ofte den som vurderer slikt dårligst.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Krysser fingrene for at han kommer raskt tilbake. Brudd er vel fort 4-6 uker på sidelinjen.

Nesten mer bekymret for Barmen. Så ut som det kunne være korsbåndet. Det hadde vært urolig kjipt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Norlings Hund 2

Vi trenger begge for å kjempe om gullet i år.

marsboer

Utfra TV så ut som en skulderskade da han lå nede og holdet hånden over skulderen/nakken. Men jeg antar at smerten er så sterk at den kom helt opp fra hånden til skulderen. Håper at hånden blir bra igjen snart. Det er jo mulig å spille med gips, men det spørs kanskje hvor skadet hånden er.

krakra

Brudd i hånden og et lite, ufarlig, brudd i ryggen i følge LAN. Naturligvis ute 16. mai, men usikkert hvor mye han mister utover det.

Norlings Hund 2

Liten av vekst, men en kjempe på banen så langt. Håper han er tilbake innen kort tid!

Gulløl

LAN må være smart hvordan han disponerer stallen ut mai. Skader og slitasje setter sine spor allerede. Fra og med 16 mai er det fire kamper over 14 døgn. Hvor mange som er disponible i cupkampen mot Lillestrøm 30 mai skal bli spennende og se. Noen i B-gjengen kan bli både på benk og startoppstilling.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Bra at det tross alt ikke var verre - selv om to brudd selvfølgelig er ille nok. God bedring, så håper vi på en rask retur til banen!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

Teniste er klar om omtrent to uker skriver BA. Så da er det et håp om at han rekker VIF kampen 10 juni.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Står ikke at han er klar om to uker i den BA artikkelen jeg leste. Det står "som uansett vil mangle Taijo Teniste et par uker til." Det er litt mer usikkert enn klar om omtrent to uker. Det er vel mer å forstå som minst et par uker?
Men krysser fingrene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Stril Power

Etter trening i går, sa LAN at han ikkje reknar med å ha Teniste tilbake før til haustsesongen. Intervju på Facebook-sida til Hordalandsfotball.

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Gulløl on July 06, 2018, 19:58:58 PMhttps://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/jeg-kjenner-ingen-smerter_bra_sto6835681/story.shtml

Jeg mener dette helt seriøst. Brann 2 skal spille hjemmekamp mot Førde en ukes tid før kampen mot Start. Jeg mener det er en selvfølge at Teniste skal spille minst en omgang i denne kampen, og at det skal gåfint, for at han skal være aktuell for kampen mot Start.
Tren på langskudd

Corran

Tror du ikke det kommer en treningskamp eller to før den start kampen som Teniste kan spille om han er klar? Da får han også spilt med de han skal spille start kampen med
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Lasaron on July 07, 2018, 12:41:21 PMJeg mener dette helt seriøst. Brann 2 skal spille hjemmekamp mot Førde en ukes tid før kampen mot Start. Jeg mener det er en selvfølge at Teniste skal spille minst en omgang i denne kampen, og at det skal gåfint, for at han skal være aktuell for kampen mot Start.
Det er satt opp en treningskamp mot FKH 29 juli i Haugesund, står i terminlisten på brann.no. I den kampen får nok ganske trolig Teniste spilletid og kamptrening. Godt mulig at han også får spilletid og en forsiktig start i kampen du nevner mot Førde 24 juli.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up