• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Lillestrøm 05.11.17 kl 18:00

Started by Lasaron, October 29, 2017, 18:49:51 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Lillestrøm spiller i morgen. I følge altomfotball har de åtte, 8, spillere som risikerer karantene mot oss ved gult kort i morgen.
Tren på langskudd

Corran

Mao får ingen av dem gult kort i morgen eller erstatterne gjør sitt livs kamp mot Brann
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gamleørn

Vi rykker aldri ned for vi er brann


actanon

Rikard Norling er vår mann!

Torvanger

Vinner LSK ikveld, så er de på 34 poeng og i realiteten ute av nedrykksstriden, inklusiv kvallik. Det vil med andre ord da, om så skjer, ikke være et LSK med kniven på strupen, som møter Brann 5.11. Jeg tror uansett vi kan få oss en nedtur, om vi håper på 3 eller 4 plass, for lagene foran kommer til å holde koken de også. Slår vi Godset borte og TIL hjemme i siste, tror jeg det beste vi kan håpe på er en fjerdeplass, for tredjeplassen tar 08. Hjemmetapet for KBK og poengtapet for Molde var katastrofalt i så måte. Og så får man bare håpe at 08 vinner cupfinalen, om Brann tar 4.

Her er oversikten over pengepremiefordelingen:

1: 22,9 mill
2: 19,4
3: 15,9
4: 11,1
5: 10.2
6: 9,8
7: 9,4
8: 8,9
9: 8,9
10: 8,9
11, 12, 13: 8,5
14: 8,0
15 og 16: 7,6

Brann ligger an til å ende på 10.2 eller 11.1 mill, en dropp på rundt 8 mill vs ifjor. (ifjor ga andreplassen rett i overkant av 18)

Lasaron

På den andre siden: Taper Lillestrøm mot Aalesund, kan vi med seier virkelig mane fram nedrykksspøkelset. Det vil være gøy!
Tren på langskudd

Malimba

Quote from: Torvanger on October 30, 2017, 09:54:52 AM
Vinner LSK ikveld, så er de på 34 poeng og i realiteten ute av nedrykksstriden, inklusiv kvallik. Det vil med andre ord da, om så skjer, ikke være et LSK med kniven på strupen, som møter Brann 5.11. Jeg tror uansett vi kan få oss en nedtur, om vi håper på 3 eller 4 plass, for lagene foran kommer til å holde koken de også. Slår vi Godset borte og TIL hjemme i siste, tror jeg det beste vi kan håpe på er en fjerdeplass, for tredjeplassen tar 08. Hjemmetapet for KBK og poengtapet for Molde var katastrofalt i så måte. Og så får man bare håpe at 08 vinner cupfinalen, om Brann tar 4.

Her er oversikten over pengepremiefordelingen:

1: 22,9 mill
2: 19,4
3: 15,9
4: 11,1
5: 10.2
6: 9,8
7: 9,4
8: 8,9
9: 8,9
10: 8,9
11, 12, 13: 8,5
14: 8,0
15 og 16: 7,6

Brann ligger an til å ende på 10.2 eller 11.1 mill, en dropp på rundt 8 mill vs ifjor. (ifjor ga andreplassen rett i overkant av 18)


Hva har Brann budsjettert med foran årets sesong da?
E bonde som kjøre traktor, ikkje le av meg då!!

Spelaren

Forventet rundt 9-10, budsjetterte med midt+ på tabellen.
Gå av.

Torvanger

Quote from: Spelaren on October 30, 2017, 11:07:30 AM
Forventet rundt 9-10, budsjetterte med midt+ på tabellen.



Da treffer Brann godt.

Lasaron

Ingen gule kort til Lillestrøm etter første omgang i kveldens kamp. Kommer karantenene i andre?
Tren på langskudd

Gulløl

Tror LAN velger dette laget. Våger nok fornuftig nok ikke å stille med for mange "småtasser" mot dødballsterke LSK. Vi husker de store problemene mot FKH på corner.

                     

Siste 25-30 min: Børven inn for Skaanes. Børven på spissplass og Barmen ned som indreløper.
Siste 20 minutter: Marengo inn for Gilli på venstrekant, altså kvikke og raske ben på slutten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger


Nixon

Brann-treneren frykter LSK-fysikken: - Spiller vi med småtassene, griser de inn fire dødballmål
Lars Arne Nilsen må gjøre et valg før søndagens kamp.


Da spøker det for Skaanes i alle fall. Hvem andre regnes som småtasser?
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on November 04, 2017, 20:16:37 PM
Brann-treneren frykter LSK-fysikken: - Spiller vi med småtassene, griser de inn fire dødballmål
Lars Arne Nilsen må gjøre et valg før søndagens kamp.


Da spøker det for Skaanes i alle fall. Hvem andre regnes som småtasser?


Vega og Marengo kan jeg tenke meg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Vega tror jeg starter Marengo blir byttet mot Gilli
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Quote from: Corran on November 04, 2017, 23:18:25 PM
Vega tror jeg starter Marengo blir byttet mot Gilli


Er ikke Vega en av småtassene??
"og der snubler Sæternes igjen"

1908

Dette sier LAN i bt om kampen i morgen: Jeg er redd for at det er vi som må styre, ja! Vi får se hvordan vi skal ta dem. Det er litt kinkig. Vi har et kvikt lag, men kan mangle litt fysikk. Altså hva faen? Er han redd Brann skal styre kampen????

Torvanger

November 05, 2017, 11:07:27 AM #18 Last Edit: November 05, 2017, 11:17:04 AM by Torvanger
Det pussige med LAN er at han innbiller seg at det er ett fett hvordan Brann spiller, så lenge det ender med 3 poeng. Det er jo et angrepsvillig lag vi ønsker å se hjemme mot LSK, ikke kompakt boksligging på egen halvdel. Og så må han ikke bare se seg blind på centimetre, for LSK har som Brann, både kvikkasser, småtasser og noen store beist. Det er ingenting i veien for å kjøre uendret ellever.

Sjekket LSKs stall og de har Kippe og en på 198 i forsvar, ellers er de veldig lik Brannspillerne høydemessig, med flere av de beste afrikanerne på 172-173. Knudzon er 178, samme høyde som Vega. Så LAN må ikke lage et problem av noe som ikke er et problem. Vito på Kippe på dødballer, ellers er nesten ett fett. Brann bør heller være obs på kjappe, små LSKere, som Knudzon og Matthew.

Gulløl

Håper Piotr har trent på feltarbeid denne uken, var kaotisk i Haugesund. Og at dommeren i dag er bevist på at LSK kommer til å filme seg til en god del frispark på Brann sin halvdel. Dødballer og stange inn blir nok LSK sin taktikk pluss kontringer. LSK kommer til å ligge ganske lavt og Brann vil styre kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Kan snakket om fysikk tyde på at LAN vurderer Barmen som indreløper og Azar som spiss fra start, for å slåss med Kippe i angrep og bidra defensivt når LSK får dødballer? Så kan evt. Børven komme inn på slutten hvis Brann må jage mål?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

kabelmann

I følge en bekjent som var på et foredrag med LAN ute på Sotra tidligere i år, så hadde han sagt noe slikt som at med den troppen han hadde til disposisjon var det kun flaks som gjorde at de tok sølv i fjor og at det var kun flaks som gjorde at de lå så høyt tidligere i år. Ingen skal beskylde ham for å snakke opp laget i hvert fall. Og at han praktiserer rimelig tough love viste han vel også i den artikkelen om Branns talenter i BT for et par dager siden.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ninja-Bob

Hohoi, det er ganske iskaldt sagt. Får det liksom ikkje til å gå opp med at han samtidig seier at han er meir opptatt av å beholde dei han har en å få inn nye spelarar.

Gulløl

Quote from: Ninja-Bob on November 05, 2017, 12:39:25 PM
Hohoi, det er ganske iskaldt sagt. Får det liksom ikkje til å gå opp med at han samtidig seier at han er meir opptatt av å beholde dei han har en å få inn nye spelarar.


Han er garantert interessert i å få inn nye spillere og forsterke stallen. Selv om han smart nok viser stor tillit til spillerne som er i stallen til enhver tid. Han har nok et sterk ønske om å ta gullet hem i hans tid som hovedtrener selv om Brann sin økonomi begrenser den muligheten sterkt. Håper Per Ove sin inntreden, noen smarte kjøp og noen økonomiske støttespillere kan gjøre at en kan nærme seg Rosenborg neste år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Skaanes ut, Orry inn. Marengo fornyet tillit, Gilli på benk.
Tren på langskudd

Torvanger




Spelaren

Ok, her kommer man heim frå basar, Brann leder - og ingen har nevnt noe?
Gå av.


Spelaren

Tåpelig valg av Haugen. Ballen spretter litt, og i stedet for å bruke gullvristen tupper han den på gamlemåten. Over...
Gå av.

Spelaren

Liten tillitt til boksspillerne? Det nøles mykje med å slå inn, har mistet ball og fått to kontringer i mot på kort tid nå.
Gå av.

Jose Arrogantio


OmOssSjølOgHansaøl

Fortjent nok pauseledelse til Brann, selv om LSK hadde en god sjanse (Takk Piotr)!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on November 05, 2017, 19:05:59 PM
Er Barmen skada?


Vondt i nakken, best å være forsiktig siden den har plaget ham lenge nå.
Gå av.

Giles

Se å få ut Orry og inn med Skaanes! Trist taktikk.

Spelaren

Grønner smart plassert! Flaks med kneet men det tar me.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

2-0-seier.

Jeg synes Branns spill virket litt uinspirert. Eller var det bare jeg som var uinspirert på tampen av sesongen? Uansett er det veldig bra å ta med 3 poeng i en kamp der vi ikke spiller opp mot vårt beste. Og bronse er fortsatt innenfor rekkevidde.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Ninja-Bob

Med både Molde og Sarpsborg-tap og Brann-seier så er jo dette ein god runde for vår del. Kampen borte mot Strømsgodset blir viktig.

krøvel vellevold

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 05, 2017, 19:58:44 PM
2-0-seier.

Jeg synes Branns spill virket litt uinspirert. Eller var det bare jeg som var uinspirert på tampen av sesongen? Uansett er det veldig bra å ta med 3 poeng i en kamp der vi ikke spiller opp mot vårt beste. Og bronse er fortsatt innenfor rekkevidde.


Sølv er innenfor rekkevidde!

To Brann-seire og Molde-uavgjort mot LSK (b) og S08 (h), så tar vi faktisk sølv!
Legg ned hele klubben!

Nixon

I dag var det bare skåringene som gledet. For ellers var det fint lite som gikk som planlagt fra vi fikk ballen til en eventuell avslutning. Haugen sitt innlegg og Vega sitt løp bak stopperne til Lillestrøm på den første skåringen var overlegent det beste som ble prestert i denne kampen.

Men for all del! Seier, tre poeng og heng på både det ene og det andre i medalje- og e-cup-kamp. Kan ikke klage alt for mye da!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 05, 2017, 20:44:47 PM
I dag var det bare skåringene som gledet. For ellers var det fint lite som gikk som planlagt fra vi fikk ballen til en eventuell avslutning. Haugen sitt innlegg og Vega sitt løp bak stopperne til Lillestrøm på den første skåringen var overlegent det beste som ble prestert i denne kampen.

Men for all del! Seier, tre poeng og heng på både det ene og det andre i medalje- og e-cup-kamp. Kan ikke klage alt for mye da!



Første omgang var bra. Andre omgang var ræv. Marengo dagens lyspunkt utenom målene og seieren selvsagt.
Legg ned hele klubben!

krakra

Ingen kamp som fyller tribunene mot TIl. Vi vinner fordi motstanden var svak, en genial prestasjon fra Haugen og Vega, et litt heldig mål nummer to og en god Piotr.

Lasaron

Dette var finfint. Til tider godt angrepsspill. Vega og Marengo med finesser. Orry med sin beste kamp fra start. Acosta var god der bak. Flott innhopp av Grønner, interessant at han ble kaptein.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: krakra on November 05, 2017, 20:49:32 PM
Ingen kamp som fyller tribunene mot TIl.


Hvis vi slår Godset 3-0 (b), MFK taper for LSK (b) og S08 taper for et desperat AaFK (h), slik at tabellen ser slik ut før siste runde:

2. MFK 50 p
3. Brann 49 p
4. S08 47 p
5. Godset 47 p.

...så har jeg tro på over 9000 på den siste mot TIL. Selv uten kampanje.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Litt kjedelig kamp men OK i første og ok kontroll i andre
MEN irriterte meg som faen over det litt (etter min mening) feige byttet med å putte inn Azar på som ekstra forsvarer på slutten. Eneste det ført til var at venstre siden ble enda svakere da det manglet en mann der.
Ut med Marengo var helt riktig men var Gilli som skulle kommet inn der (etter min mening).
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Lasaron on November 05, 2017, 20:53:40 PM
Dette var finfint. Til tider godt angrepsspill. Vega og Marengo med finesser. Orry med sin beste kamp fra start. Acosta var god der bak. Flott innhopp av Grønner, interessant at han ble kaptein.


Ikke uenig i at det kom noen finesser fra Vega og Marengo, men syns vel at Vega var den som fikk det meste ut av sine fikse finesser slik som snedige hælpasninger til andre og så videre. Marengo hadde jo noen fine involveringer, men syns på en måte at han kjørte seg fast. Lite overblikk hos mange av brannspillerne.

Men deilig trommehetsing mot LSK-fansen.

Go Up