• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2018

Started by Nixon, October 26, 2017, 09:47:00 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Quote from: blobby winters on September 18, 2018, 18:23:53 PM
Quote from: Falkman on September 17, 2018, 21:12:28 PMMed fare for å trekke sammenligningen for langt, men det er virkelig skummelt mye som minner om 2006. Sesongutviklingen er en ting. I tillegg kommer et par spektakulære overganger, på vinduets siste dag. Og så er det  kamp-oppsettet. Hvis man ser bort fra godset og Kristiansund, som ikke var i eliteserien for 12 år siden,er det kun hjemmekampen mot Lillestrøm som ikke sto på programmet høsten 2006, av de kampene vi har igjen nå. Rekkefølgen er dog stokket om på, men hjemmekampen mot RBK går nesten samtidig, en uke senere denne gangen. Nuvel, nok jinxing.

Mener å huske at de jobbet med den andre langsiden i 2006 og SpV åpnet 2007.

Begge årene hadde de, som nå, en terrier på midten som het Haugen (!!!)
Kanskje.

Erifos

Er det endelig bestemt at siste serierunde spilles lørdag 24. november eller kan NFF/Discovery finne på å flytte hele denne runden til dagen etter?

Norlings Hund 2

https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/matches/format/

"November
8 November: Group stage, matchday four
29 November: Group stage, matchday five"

Skal vel godt gjøres å forsvare noen flytting av kamper der, så den tror jeg er spikret i stein. Hva sesongen som sådan angår, har jeg vanskelig for å se for meg at vi ikke havner på minst sølv i år - forskjellen på sølv og 5. plass er vel omtrent 10 millioner, og jeg vil neppe tro at vi har budsjettert med noen medalje. Det betyr at vi trolig kan signere minst én spiller i samme prisklasse som Koomson og Bamba, samtidig som resten av stammen i laget allerede er ganske solid.

Vi håper alle på gull, og det løpet er på ingen måte kjørt etter seieren mot FKH. Men selv med sølvmedalje er dette til å få ståpels av, vi er virkelig i ferd med å stabilisere oss i toppen av den øverste divisjonen - uten å ha skakkjørt oss helt økonomisk for å få det til.

Nixon

VG melder lystig at Rosenborgs «supertrio» er ventet tilbake på banen i tide til å rekke kampen mot oss på Stadion. Det vil si Helland, Adegbenro og Bendtner. Det er bare å begynne å glede seg!
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: blobby winters on September 18, 2018, 18:23:53 PM
Quote from: Falkman on September 17, 2018, 21:12:28 PMMed fare for å trekke sammenligningen for langt, men det er virkelig skummelt mye som minner om 2006. Sesongutviklingen er en ting. I tillegg kommer et par spektakulære overganger, på vinduets siste dag. Og så er det  kamp-oppsettet. Hvis man ser bort fra godset og Kristiansund, som ikke var i eliteserien for 12 år siden,er det kun hjemmekampen mot Lillestrøm som ikke sto på programmet høsten 2006, av de kampene vi har igjen nå. Rekkefølgen er dog stokket om på, men hjemmekampen mot RBK går nesten samtidig, en uke senere denne gangen. Nuvel, nok jinxing.

Mener å huske at de jobbet med den andre langsiden i 2006 og SpV åpnet 2007.

BT/OBOS-tribunen ble ferdigstilt i 2006, ja. Innviet 16.mai, om jeg ikke husker helt feil. SPV var klar til seriestart året etter😄

SKBCPH

Vel, Adegbenro er vel helt ute av kampform da, Bendtner har hodet i en rettshal i København og Helland må nok som vanlig ut med en ny skade etter 19 minutter, så akkurat det uroer meg ikke alt for mye.
- Vi har den treneren vi har.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on September 20, 2018, 13:56:06 PMVG melder lystig at Rosenborgs «supertrio» er ventet tilbake på banen i tide til å rekke kampen mot oss på Stadion. Det vil si Helland, Adegbenro og Bendtner. Det er bare å begynne å glede seg!

Mens vi nok vil stille med en ujevn ungdom i buret. Supert!

ACHTUNG

RBK glitrer sjelden på spillfronten, men de er djevelsk effektive og det er det som gjør at de kan ende opp med å ta The Double i år. Det er hevet over enhver tvil, at om Komsoon og flere hadde utnyttet sjansene bedre, gjort jobben sin rett og slett, så hadde Brann vært tettere på RBK poengmessig, kanskje forbi. Jeg kan ikke se at dette er noe som på magisk vis skal endre seg over natten, at våre ineffektive spillere brått skal få en forløsning, som gjør at de setter de sjansene de får og derfor er det bare å vinke et endelig adjø til gullet. Spesielt når man ser RBK levere igjen, i cupen mot VIF. RBK kommer til å ta tre poeng i Molde på søndag og da hjelper det ikke en millimeter hva Brann henter på mandag mot TIL. Jeg håper at det er mulig å få solgt unna billetten til Brann - RBK hjemme, for den kommer neppe til ha den betydningen den kunne få.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on September 27, 2018, 11:02:24 AMJeg håper at det er mulig å få solgt unna billetten til Brann - RBK hjemme, for den kommer neppe til ha den betydningen den kunne få.

Så vi kan like godt slutte å gå på kamp når vi er ute av gullkampen?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Stig Inge Bjørnebye sier dette om Rosenborgs tette kampprogram:

- Vi vil ha det sånn. Vi forstår oss ikke helt på snakket om tett kampprogram i negativ forstand. For oss er det en positiv greie. Vi ønsker å stå i konkurranse og ha et tøft kampprogram. Vi har erfaringer med at vi får mer trøkk og kommer i en stim der kampene kommer slag i slag, sier Rosenborgs sportslige leder Stig Inge Bjørnebye.

- Vi ser på det som en fordel. Det er vel også sånn de beste lagene i Europa har det. Hvis vi skal mene noe med at vi skal være med på dette, må også vi tåle det, legger han til.

Dette er helt rett tilnærming, etter min mening. Det vitner om en vinnermentalitet.
Tren på langskudd

Superjack

3 mann som jukser så det holder i returløpene. Ikke sikkert det er så ille å møte.

Skal spilles noen kamper før også, de er viktigere.
Akkurat nå er kampen mot Tromsø sesongens viktigste.

Brannsupporter.

Gulløl

Birger Meling blir ute med skade noen uker. Tipper det travle kampprogrammet kan tynne ytterligere i RBK stallen i oktober.
https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/nedslaende-nyheter-for-rosenborg_fot_sto6949693/story.shtml
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 28, 2018, 10:35:44 AM #962 Last Edit: September 28, 2018, 10:43:16 AM by Gulløl
Skadelisten til Rosenborg pr. i dag:
- Nicklas Bendtner
- Pål André Helland
- Samuel Adegbenro
- Birger Meling
- Anders Konradsen

De tre førstnevnte ble for seks dager siden rapportert noen uker unna spill. Konradsen er det like før er tilbake i spill, muligens søndag. Med den store og bredde stallen til RBK er de ikke så mye påvirket enda av skadelisten, vinner stort sett det meste likevel i eliteserien. Men blir det flere inn på denne listen kan det merkes inn mot Brann kampen 28 oktober. Noen kan være tilbake i slutten av oktober men er neppe i sin beste kampform.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Noen som ble overrasket over at RBK trakk semifinale heime? Virker som Newton kunne ha formulert en 4. lov.
Gå av.

Lasaron

Ironi: Jeg syns det er bra. Vi trenger et lokomotiv i norsk fotball. Jeg vil ikke klandre NFF, de gjør bare jobben sin.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on September 28, 2018, 12:10:21 PMIroni: Jeg syns det er bra. Vi trenger et lokomotiv i norsk fotball. Jeg vil ikke klandre NFF, de gjør bare jobben sin.

Ja, NFF gjør bare det som de har fått mandat til fra hele Norges RBK.
Brannsupporter.

blobby winters

Når Teniste ble skadet var det Braathen som spilte høyre back for Brann 16. mai mot Haugesund og borte mot Lillestrøm. Gilli spilte høyre back og en halvskadet Ruben spilte venstreback hjemme mot Vålerenga. Vi var svekket og tapte 2 poeng i alle de kampene.

Nå som Meling er skadet er det en Australsk landslags back som erstatter han.

Det er største forskjell mellom Brann og Rosenborg 2018.

Hva må Brann gjøre for å bygge opp så sterk en stall til 2019? Er det bare penger som gjelder?

Jose Arrogantio

Quote from: blobby winters on September 28, 2018, 19:28:55 PMNår Teniste ble skadet var det Braathen som spilte høyre back for Brann 16. mai mot Haugesund og borte mot Lillestrøm. Gilli spilte høyre back og en halvskadet Ruben spilte venstreback hjemme mot Vålerenga. Vi var svekket og tapte 2 poeng i alle de kampene.

Nå som Meling er skadet er det en Australsk landslags back som erstatter han.

Det er største forskjell mellom Brann og Rosenborg 2018.

Hva må Brann gjøre for å bygge opp så sterk en stall til 2019? Er det bare penger som gjelder?

Hva annet enn penger skulle gjelde?

blobby winters

Quote from: Jose Arrogantio on September 28, 2018, 21:19:36 PM
Quote from: blobby winters on September 28, 2018, 19:28:55 PMNår Teniste ble skadet var det Braathen som spilte høyre back for Brann 16. mai mot Haugesund og borte mot Lillestrøm. Gilli spilte høyre back og en halvskadet Ruben spilte venstreback hjemme mot Vålerenga. Vi var svekket og tapte 2 poeng i alle de kampene.

Nå som Meling er skadet er det en Australsk landslags back som erstatter han.

Det er største forskjell mellom Brann og Rosenborg 2018.

Hva må Brann gjøre for å bygge opp så sterk en stall til 2019? Er det bare penger som gjelder?

Hva annet enn penger skulle gjelde?

1. Talent utvikling?
2. Mer rullering av spillere? For meg er det mer uro blant Brann spillere som pleier å sitte på benken enn hos andre lag. Vega forsvinner i vinteren. Han kunne vi ha beholdt hadde han fått mer spilletid. Neste sesong hvem erstatter Koomson dersom han blir skadet?

SeLyren

Molde vant over RBK, vi er fremdeles på skuddhold til seriegull!

nero

RBK ble rett og slett rundspilt av Molde. Et lag vi fint kan slå på Stadda på en god dag. Skal dette bli spennende likevel?
Lions led by donkeys.

SeLyren

Vanvittig at Molde ikke klarte å putte flere, de hadde enorme rom å boltre seg i.

Nixon

Jeg tror nesten mindre på seier nå mot Tromsø etter denne gavepakken enn jeg gjorde før.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on September 30, 2018, 21:04:05 PMJeg tror nesten mindre på seier nå mot Tromsø etter denne gavepakken enn jeg gjorde før.

Ja, dette RBK-tapet er lite verdt hvis ikke vi gjør jobben i Tromsø. Men det kan bli en fantastisk vitamininnsprøytning hvis vi skulle klare å ta tre poeng der oppe!
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: Henki on September 30, 2018, 21:47:18 PMMen det kan bli en fantastisk vitamininnsprøytning hvis vi skulle klare å ta tre poeng der oppe!

Ja, da kan vi håpe på over 10.000 mot Lillestrøm på søndag!;)
Rød makt på Hansa

Sint balle

Quote from: Nixon on September 30, 2018, 21:57:34 PM
Quote from: Henki on September 30, 2018, 21:47:18 PMMen det kan bli en fantastisk vitamininnsprøytning hvis vi skulle klare å ta tre poeng der oppe!

Ja, da kan vi håpe på over 10.000 mot Lillestrøm på søndag!;)

Sånn som vi spiller når det er mer enn 10k tilskuere så håper jeg på 9999 maks!

Spelaren

Quote from: Nixon on September 30, 2018, 21:57:34 PM
Quote from: Henki on September 30, 2018, 21:47:18 PMMen det kan bli en fantastisk vitamininnsprøytning hvis vi skulle klare å ta tre poeng der oppe!

Ja, da kan vi håpe på over 10.000 mot Lillestrøm på søndag!;)

Rolig nå.
Gå av.

Gulløl

October 01, 2018, 11:53:20 AM #977 Last Edit: October 01, 2018, 11:56:10 AM by Gulløl
Pessimisen er fremdeles tung i Bergen by rundt Brann. Gullet skal liksom til Trondheim, opplest og vedtatt. Gullfeber er det ikke, mer en begynnende irriterende forkjølelse. Og gulltoget som har tøffet rundt siden april er inne på full overhaling i BT garasjen. Anders Pamer har fullt fokus på å selge vår mestscorende spiss og lokale supporteryndling, den utrolig viktige og spennende kampen i Tromsø i kveld er ikke noe som fenger og gir tro på kan gi mer klikk.
Men ikke umulig å klare 10.000 mot Lillestrøm med en knusende seier og målfest mot TIL. Da vil nok TV2 ta kameraet med seg ut på Torgallmenningen og "fyre opp stemningen" ved å snakke med noen gamle damer som aldri har vært på Stadion men har stoooor tro på gull.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Sint balle on October 01, 2018, 07:51:06 AM
Quote from: Nixon on September 30, 2018, 21:57:34 PM
Quote from: Henki on September 30, 2018, 21:47:18 PMMen det kan bli en fantastisk vitamininnsprøytning hvis vi skulle klare å ta tre poeng der oppe!

Ja, da kan vi håpe på over 10.000 mot Lillestrøm på søndag!;)

Sånn som vi spiller når det er mer enn 10k tilskuere så håper jeg på 9999 maks!
Er boikotten avlyst?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on October 01, 2018, 12:07:22 PMEr boikotten avlyst?

Jeg tror de glade guttene ganske kjapt innså at dette var en fiasko. Nå er de jo litt pretensiøse og høye på seg selv (min mening), men det virker litt underlig at de trodde at dette kom til å få noe særlig oppslutning. Det skal sågar ha vært ganske stor motstand innad i gruppen også.

Nå har det vært svært stille om boikotten nesten siden den ble offentliggjort, det siste jeg hørte var det det "kom til å bli forandringer" i opplegget. Så de dukker vel opp og skal gjøre et poeng av synging vs ikke synging slik som LSK-fansen prøvde seg på forleden. De skulle jo holde kjeft til det var spilt 19,17 minutter av kampen siden klubben ble stiftet i 1917. Guttene skal jo markere mot NFF, og skal jeg komme med et tips kan de holde kjeft i 75 minutter siden NFF holder til i Sognsveien 75. Blir det for lenge kan man alltids korte det ned til 8,40 minutter som henspiller til 0840 Oslo.

Bare noen tips med på boikottveien...
Rød makt på Hansa

Spelaren

En real protest måtte jo være å synge i utakt med resten av tribunen.
Gå av.

Sint balle

Quote from: osoerli on October 01, 2018, 12:07:22 PM
Quote from: Sint balle on October 01, 2018, 07:51:06 AM
Quote from: Nixon on September 30, 2018, 21:57:34 PM
Quote from: Henki on September 30, 2018, 21:47:18 PMMen det kan bli en fantastisk vitamininnsprøytning hvis vi skulle klare å ta tre poeng der oppe!

Ja, da kan vi håpe på over 10.000 mot Lillestrøm på søndag!;)

Sånn som vi spiller når det er mer enn 10k tilskuere så håper jeg på 9999 maks!
Er boikotten avlyst?

Aner ikke, blir vel like vellykket som Kjernen sitt opplegg igår.

Gulløl

Quote from: Spelaren on October 01, 2018, 15:35:59 PMEn real protest måtte jo være å synge i utakt med resten av tribunen.
Slik dei pleier altså  ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Det enkle er ofte det beste. En hvit duk + 3 liter sortmaling + mekke teksten HATER NFF   : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Er nærliggende å konkludere med at den fantastiske starten først og fremst skyldtes en helt utrolig gunstig terminliste, og flaks i et par avgjørende situasjoner i noen vanskelige bortekamper, sarpsborgs straffemiss helt på slutten, og RBKs feilaktige annulering.  Etter den heldige seieren på Lerkendal har vi prestert omtrent slik de fleste fleste tabelltips antydet at vi ville gjøre før sesongen startet, som en middelmådighet. Skal være sjeleglad hvis vi klarer å holde Molde bak oss nå, skal bli tøft nok det.

Billy Elliott

Etter å ha snakket om kampen om å klare topp 3 i hele år har LAN nå endelig begynt å snakke om gull. Noe merkelig timing, men ok.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Falkman on October 01, 2018, 21:03:15 PMEr nærliggende å konkludere med at den fantastiske starten først og fremst skyldtes en helt utrolig gunstig terminliste

Kanskje det, men akkurat nå har vi i alle fall en gunstig terminliste med 4 av 6 kamper hjemme. Vi har alle muligheter til medalje og e-cup neste år selv om den ene kampen blir mot seriemesteren.

Men nå som den verste skuffelsen har lagt seg etter kveldens kamp så er det litt bekymringsfullt at skuffelsen ikke var så veldig stor hos undertegnede. Det var heller en oppfyllelse av en spådom, ikke minst etter at vi fikk servert en mulighet i Molde i går kveld. Det var uunngåelig.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Uenig. Vi spilte godt omtrent uansett motstand i starten, det har ingenting med terminlisten å gjøre. RBK var i runde 12, det går ikke å si at vi hadde gunstig terminliste opp til da når vi hadde spilt mot tre fjerdedeler av ligaen fram til da. At vi driter oss nå ut mot Sandefjord hjemme og dårlig spill mot Tromsø har også lite med terminlisten å gjøre.

Vi har en tynn stall med en trener som rullerer lite og fikk flere skader utover sesongen. Nå er skadene for det meste borte ser det ut til, men i mellomtiden har vi kommet ut av flyten vi var i og har måttet venne seg til en ny måte å spille på med Heltne Nilsen borte.

Om man skal peke på en ting vil jeg påstå at Tenistes skade var viktigst for hvorfor flyten forsvant. Med ham borte så ble det altfor mye slitasje på Gilli og Kristiansen. Om vi bare ikke hadde sendt vekk Jonsson for å la Vega slite benken...


osoerli

October 02, 2018, 12:46:15 PM #988 Last Edit: October 02, 2018, 12:51:15 PM by osoerli
Vi tar ikkje seriegull, og neppe heller sølv.  Og det er fleire grunnar til dette.  Først og fremst:

1. Lite rokering på laget.  Evalueringa etter fjorårssesongen konkluderte bl.a med at det var for lite rokering på laget då kampane kom for tett i mai.  Då skulle ein jo tru at det vart rokert meir på laget i år, men nei.  LAN kjørte same laget i kamp etter kamp i mai og starten på juni.  Det vart ein del skadar og slitasjar i den tida, og rovdrifta på enkelte spelarar kan nok vera årsaka til det.  I tillegg vart spelarar slitne etter høgtrykksfotballen som me knapt har sett sidan før 16. mai.

2. Salget av Sivert.  Idiotisk og meiningslaust og har garantert fråtatt Brann poeng.  Ruben2 er god, men er ein heilt annan spelartype og dekker ikkje same rommet.  Sivert var svært taklingssterk, god på hovudet, sterk, flink å piske fram medspelarar og god til å få frispark.  Den spelaretypen er sakna no. Salget har gjort at LAN må endre på måten å spela på.  Delvis med 2 defensive på midten for å dekke romma, med ein offensiv midtbanespelar som også gjer at laget får mindre offensiv kraft.  LAN har vel spelt med Sivert i den defensive rolla i alle lag han har trent, og har ikkje heilt klart å knekka den nye koden enno.

3.  Bytter kjem for seint.  Mot Tromsø såg dei fleste at særleg Grøgaard, Barmen og Gilli var svake i første omgang.  Det burde vore føretatt bytter allerede i pausen.  I alle fall minst 1, med f.eks Orry inn for Barmen, som nok hadde satt meir fart og trøkk på midten.  Tromsø gjekk opp til 2-1 etter 73 minutt.  Allikevel venta LAN til 82 minutt med å sette inn Karadas.  Det samme skjedde sist.

Dette er etter mi meining dei 3 hovudårsakene til at det ikkje blir særleg edelt metall i år.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Grøgaard har vært en enorm kvalitetsforringelse på backplass. Og jevnt over har kvaliteten duppet stort siden mai. Siden 16.5 har Brann spilt som en medaljekandidat men knapt mer. Det enorme forspranget forsvant fort når trønderne gav gass og ingen grep har fungert for å få oss på sporet skikkelig igjen.
Gå av.

Gulløl

Nils Arne Eggen "har troen" på at RBK ikke får gull ; )

Klipp fra Aftenposten:
- Det er ikke så lett å få til samhandling når man blir så rundspilt som man ble i går. Jeg så bare annenomgangen i går, som var noe jevnere. Det var heller ikke bra nok, men jeg stoler på at Rini og Trond kan gjøre noe med det.
Eggen innrømmer at den dårlige trenden kan koste laget gullet i Eliteserien.
- Gullkampen er helt åpen. Den er ikke avgjort før det nærmer seg slutten.
Rosenborg troner fortsatt øverst på tabellen i Eliteserien med 52 poeng - fire ned til Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Sandefjord skal i allefall ha kred for å holde liv i spenningen. Enn så lenge.

Spelaren

Denne sesongen kan bare avsluttes. Me ramler ned til tredje eller fjerdeplass med maks to seire til. Kapteinen har allerede kapitulert, ingen av de nye viser noe utover det greie og LAN har null påvirkningskraft lengre.
Gå av.

ACHTUNG

Molde stikker av med gullet, bare vent og se.

Belfort

Det verste er jo at noen tror Brann har vært en seriøs gullkandidat denne høsten, noe de selvfølgelig aldri har vært.
Tipper at gjedden i sivet(Molde) kan fint ta gullet.

gladiporno

Quote from: Belfort on October 08, 2018, 09:01:12 AMDet verste er jo at noen tror Brann har vært en seriøs gullkandidat denne høsten, noe de selvfølgelig aldri har vært.
Tipper at gjedden i sivet(Molde) kan fint ta gullet.

Jeg hadde aldri på forhånd trodd at Brann skulle ta seriegull. Men slik RBK har spilt de siste kampene, hadde kanskje vært mulig med SHN på laget. Det er bittert å tenke på nå. SHN-salget kan dessverre har vært avgjørende faktor for at gullet ikke havner i Bergen.

At det er trenerens sønn som svek faren gjør denne Shakespeare-tragedien komplett.

Kagain

Quote from: ACHTUNG on October 08, 2018, 08:55:24 AMMolde stikker av med gullet, bare vent og se.

I så fall så vil jeg jo si at det er bedre enn at Troillongan gjør det. Ikke bra, men bedre enn. Pest og kolera, liksom.

ACHTUNG

Tapene for Molde har ødelagt mer enn man er klar over. Når det gjelder Heltnes avgang, så tror jeg også at folk overvurderer den negative effekten av det. For Brann har ikke sluppet inn veldig mange mål, bortsett fra i oppgjørene mot Molde, hvorav den første på Stadion, der Heltne var med. Problemet til Brann er at laget har sluttet å score mål, akkurat som i fjor høst. På våren ifjor pøste man inn mål og i vår har laget, om ikke pøst på med mål, så ihvertfall scoret nok til at via har vunnet endel. I de 3 siste oppgjørene har Brann puttet 1 mål pr kamp, noe som har gitt to uavgjorte og et tap. Brann har sluppet inn 1 mål i to av oppgjørene og 2 i det oppgjøret der man tapte for TIL. Det er helt åpenbart at Brann må sette mer enn 1 mål for å vinne, for det er ikke unaturlig at man ofte kan få et mål mot, som igår, selv om det kommer ut av ingenting. Brann stresser for mye, safety first virker å gjennomsyre laget fortsatt og det er en dårlig kombinasjon, spesielt når man ikke klarer å utnytte sjansene bedre, de få sjansene man skaper. Brann var mye skarpere på corner og dødball før, nå er det ikke klare målsjanser lenger og en av årsakene er at Haugen ikke er like presis og skarp som han pleier å være. Mye går enten i motstander, veldig ofte blir cornerne slått for kort.

Det kunne ha blitt greiet ut i det vide og det bredre, om alle mulige medvirkende faktorer, men det er bare å konstatere at Brann scorer for lite og at klubben har endt opp som en kjedelig uavgjortspesialist. Og det blir det ikke mye poeng av og innimellom kommmer de knepne tapene. LAN fikk som fortjent en lønnøkning, men kontrakten burde IKKE ha blitt forlenget ut 2022, det hadde holdt med ut 2020.

Nixon

Han ble mer optimistisk, opp mot de fem siste kampene, tross poengtapet mot Lillestrøm. Nilsen mener det var fremgang, stor fremgang, at han fikk se Christian Eggen Rismark være den stopperen han håpet, en som kan ta med seg ballen ut fra forsvar. Med Eggen Rismark og Yttergård Jenssen der, mener Nilsen at Brann står godt rustet til de gjenstående fem kampene.

Nilsen ble mer optimistisk enn de fleste av oss etter kampen i går. Men det blir jo spennende å se om Barnebarnet virkelig er med i planene for de siste kampene når Acosta kommer tilbake. Det ville jo vært veldig ulikt den godeste Nilsen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

To poeng på de tre siste kampene, mot den motstanden, med to hjemmekamper, er så dårlig at medalje fort kan ryke.

For å være litt arrogant: I sommer var vi noen som pekte på ting som minnet om i fjor. Bortsett fra at vi holdt lengre denne sesongen ser det ut til at det stemmer. Dessverre. Tror vi blir forbigått av Haugesund og Molde.
Tren på langskudd

Go Up