• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2018

Started by Nixon, October 26, 2017, 09:47:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

nero

Sjekker forumet ofte, for det må da komme noe nytt inn stadionporten nå?

Rimelig sært å svekke laget i sommerpausen når man leder serien, og har en sjanse på gullet som det kan bli lenge til vi får igjen.
Lions led by donkeys.

Belfort

Quote from: nero on July 29, 2018, 18:49:31 PMSjekker forumet ofte, for det må da komme noe nytt inn stadionporten nå?

Rimelig sært å svekke laget i sommerpausen når man leder serien, og har en sjanse på gullet som det kan bli lenge til vi får igjen.

Nettopp. Jeg tror både Rbk og Molde kommer til å bli langt mer dominerende i årene fremover. De har en helt annen økonomisk kapasitet enn oss. En 10 mill overgang for dem er ingenting. Når skal vi egentlig bli i stand til det??

krakra

Kanskje hvis vi klarer å bli god på spiller- og talentutvikling og får mer enn 3-4 millioner for våre viktigste spillere?

Spelaren

Nilsen vs BT fortsetter med denne godbiten.

"LAN nektet altså å stille til intervju med BT dersom han fikk spørsmål om Sivert. Hvis vi stilte spørsmål han ikke reagerte på, kunne han delta. Brann sier helt vanlig praksis med TV 2 og Eurosport. Er det rett?"
Gå av.

Nixon

Latterlig av Nilsen. Han bør kunne stille til intervju uansett spørsmål. Dersom han ikke vil eller kan svare på ett eller flere spørsmål får han si "ingen kommentar" eller noe under intervjuet. Men stille opp bør han.

Og hva er egentlig så kontroversielt her? At sønnen hans var spiller her har jo tilsynelatende vært helt uproblematisk hele veien. Da burde spørsmål om overgangen også være uproblematisk.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Hvorfor skal det alltid ende med mageplask, når man tror at Brann er på skinner igjen? LAN er ute og fabler om topp 5 og krever nye spillere, etter å ha vært med på å gi tommelen opp til at sønnen fikk forlate skuten for et lattervekkende beløp. På tross av det forsøker han å antyde at alt vedrørende Heltnes avgang er utenfor hans makt. LAN og Soltvedt jobber som et team, han vet veldig godt hvilke rammer kollegaen jobber innenfor og det blir bare for dumt når LAN er ute og bruser med fjærene og maser om nye spillere. Samtidig gir de den nigerianske toppscoreren knapt en sjanse, ikke en gang treningskampen mot FKH får han gjennomføre.

Jeg ble rett og slett i dårlig humør av å lese tullet til LAN i avisene idag, man får så lite tro på høstsesongen at det er kvalmt. Og hvilke signaler sender han ut, med det han lirer av seg, vs de spillerne som er i troppen pr idag? At de ikke er gode nok!

ACHTUNG

Brann, med Soltvedt og Brann i kompaniskap, har gitt seg selv et kjempeproblem ved å la Heltne svinge avgårde til nedrykksstrid med Horsens. Med førsteelleveren intakt, kunne LAN og Soltvedt kun hatt fokus på spissplass og eventuelt andre posisjoner de ønsket å forsterke. Nå MÅ Brann bruke krefter på å løse ankerfloken i tillegg. Vi snakker om tap, tap, tap, det er rett og slett bare fordømt negativt, ingen plusser, laget ligger nede med brukket rygg, før høstsesongen har begynt.

Og Sivert,han kan bare ryke og reise.

pidre

Klart at det er en svekkelse av laget at SHN forsvinner, men vi må også se hen til den økonomiske situasjonen i klubben. Tanken er å hente gratis og selge videre med gevinst. Om noen år kan vi være gjeldfri, og det gir større muligheter. Om vi frem til den tid greier medaljer og e-cup er det bare veldig bra.

Når det gjelder salg av spillere så er det dessverre ofte de beste som forsvinner. Blir ikke forbauset om Vito er nstemann ut.

Så har Soltvedt gjort gode signeringer for 2019.

Når det gjelder Lokosa er det vel antydet at han hadde av avtale med en annen klubb, og dessuten ble han priset høyt, rundt 3 mill - mye for et usikkert kort.

Tviler på at det kommer noe inn noe i dette vinduet som vi betaler for.

Kanskje kunne det vært mulig å låne etpar spillere fra engelske klubber, men koster jo fort skjorta det...
Saludar a los monos!

Spelaren

Gode og gode... Løkberg har spilt godt. Grøgaard er en helt grei venstreback frå en helt grei TL-klubb. Ingen av disse kommer til å selge så mye som ett ekstra partoutkort når vinteren er her. Gjelden vår kommer me til å ha de neste 20 årene, spesielt om Brann vegrer seg for å investere og bruke unggutter og snarere satser på middels ok bosmenn.
Gå av.

SK

Quote from: pidre on July 29, 2018, 20:08:44 PMKlart at det er en svekkelse av laget at SHN forsvinner, men vi må også se hen til den økonomiske situasjonen i klubben. Tanken er å hente gratis og selge videre med gevinst. Om noen år kan vi være gjeldfri, og det gir større muligheter. Om vi frem til den tid greier medaljer og e-cup er det bare veldig bra.

Nei, tanken til klubben er å vinne titler. Å hente gratis og selge med gevinst er et av flere virkemidler for å kunne nå slike mål. Da kan man ikke i samme vending bevisst sabotere en reell og tilstedeværende gullmulighet, det blir helt selvmotsigende.

Klubben er ikke i en så presset økonomisk situasjon at dette var et nødvendig salg. Det virker ikke å være snakk om store summer heller.

Henki

Quote from: SK on July 29, 2018, 20:20:41 PM
Quote from: pidre on July 29, 2018, 20:08:44 PMKlart at det er en svekkelse av laget at SHN forsvinner, men vi må også se hen til den økonomiske situasjonen i klubben. Tanken er å hente gratis og selge videre med gevinst. Om noen år kan vi være gjeldfri, og det gir større muligheter. Om vi frem til den tid greier medaljer og e-cup er det bare veldig bra.

Nei, tanken til klubben er å vinne titler. Å hente gratis og selge med gevinst er et av flere virkemidler for å kunne nå slike mål. Da kan man ikke i samme vending bevisst sabotere en reell og tilstedeværende gullmulighet, det blir helt selvmotsigende.

Klubben er ikke i en så presset økonomisk situasjon at dette var et nødvendig salg. Det virker ikke å være snakk om store summer heller.

Og ikke minst, hvis det var noen sesong man burde akseptere å gå utenfor budsjettet, burde det være i år. Det er rett og sett litt fortvilende å bivåne mangelen på selvtillit og gjennomføringsevne på Stadion for tiden.
Ballen skal fremover!

Superjack

Han skal få ut overgangsvinduet, han Soltvedt. Men om det går på en dårlig start på høsten og ingenting fornuftig på overgangsfronten så mener jeg han Soltvedt må gå. Så enkelt er det.
Brannsupporter.

pidre

Litt morsomt at mange av de som nå klager over salget av sønnen, er de samme som har hakket og mast over hvor dårlig han er, hvordan han sinker spillet vårt, støttepasninger, m.v.
Saludar a los monos!

ACHTUNG

Husk at LAN er medansvarlig, han hadde i aller høyeste grad noe han skulle ha sagt vs sin egen sønns skandaleovergang.

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on July 29, 2018, 21:06:30 PMHusk at LAN er medansvarlig, han hadde i aller høyeste grad noe han skulle ha sagt vs sin egen sønns skandaleovergang.
Er nå ikke helt sikker på det. Sivert er godt voksen, 26 år. Mine barn sluttet langt på vei å lyte på hva jeg mente om deres valg når de var 18-19 år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Quote from: Gulløl on July 29, 2018, 21:12:53 PM
Quote from: ACHTUNG on July 29, 2018, 21:06:30 PMHusk at LAN er medansvarlig, han hadde i aller høyeste grad noe han skulle ha sagt vs sin egen sønns skandaleovergang.
Er nå ikke helt sikker på det. Sivert er godt voksen, 26 år. Mine barn sluttet langt på vei å lyte på hva jeg mente om deres valg når de var 18-19 år.


Jeg tenker ikke på forholdet far - sønn, men LAN som en av de sportslig ansvarlige sammen med Soltvedt vs spilleren Heltne.

Superjack

July 29, 2018, 21:26:10 PM #516 Last Edit: July 29, 2018, 21:28:39 PM by Superjack
Quote from: ACHTUNG on July 29, 2018, 21:06:30 PMHusk at LAN er medansvarlig, han hadde i aller høyeste grad noe han skulle ha sagt vs sin egen sønns skandaleovergang.

Ikke så sikker her.
Dette er nok det som skjedde:
Danskene la nok penger på bordet til å få mobilnr til Heltne.
Heltne er Sunnmøring, og kronasjer var det som skulle til for å fange hans oppmerksomhet.
Vipps, Heltne borte.
Soltvedt står igjen som en dust.

X - faktoren er om Peddilusken har fått frem noe gull som gjør at Sivert saken er glemt før august er borte.

Er vel noen likheter til 2007 sesongen. Dumme seg ut og stortap og selge en av de antatt viltigste mitt i sesongen (Sæternes...), også til Danmark.
Brannsupporter.

ACHTUNG

Sæternes, spilleren som kun scorte en haug med mål i et fåtall kamper? Den overtrente saltstøtten?

Kagain

Quote from: Serez on July 29, 2018, 18:48:12 PMKommer til å bli skuffet om det ikke kommer inn forsterkninger som faktisk er det, men forutenom SHN har vi vel et greit vindu så langt. Mangler enda spissen, som mange har nevnt men enkelte her inne mener jo at Skålevik er blant eliteseriens beste spisser så det er vi vel godt skådd.


Med respekt å melde er jeg litt uenig med deg der, Serez. Nå er det ikke 100% klart at SHN er ute, men selv om han er igjen i Brann når vinduet lukker seg vil jeg påstå at DETTE vinduet ikke har vært så godt. Ja, Brann har fått to forsterkninger, men ingen av dem kommer før i NESTE vindu. Det som har skjedd i dette vinduet er at Brann har solgt unna en reservestopper. Det har ikke kommet noen forsterkninger til i dette vinduet. Ryker SHN ut så er Brann enda litt mer svekket.

Men de har en god start på neste overgangsvindu, da...

Superjack

Sommervinduet 17 var ganske katastrofe, på kort sikt.  Inn med Marengs, som trengte høsten og oppkjøringen i vinter å trene seg opp og komme inn i LAN systemet.

Vinduet mellom 2017 /18 sesongen var bedre, men ikke fantastisk. Gikk fra at det virket som Gilli og Haugen var på vei ut, til at de to signerte på nytt + Komsom inn. Vinduet virket kanskje bedre enn det var, tatt i betrakting at det virket som sentrale spillere var på vei ut, til at vi klarte å beholde (fanfare - ironi) og Koms inn fra Sogndal. Ja og så Kjellsrud karen da.....

I dette vinduet pr nå virker det som vi mister midtbanemotoren vår, og vi vet ikke om det er noe på vei inn i det hele tatt. Pr 30.07 kl 10.25 så vil jeg si at Soltvedt har vist seg som en totalt ubrukelig mann, og bør få bannere og klar beskjed om å pakke sakene sine og komme seg bort.
MEN, dette kan endre seg. Og jeg tror det endrer seg. Virket på LAN som han trodde noe kunne komme inn.   


Brannsupporter.

pidre

Kom ikke Teniste også inn i perioden, og hva med Ordagic og Radlinger?
Saludar a los monos!

Lasaron

Fjorårets sommervindu vra bra på den måten at vi lærte omgivelsene våre at nå er det en ny linje. Dette ga mange positive utslag i årets vintervindu. Nå kan det virke som vi er tilbake på RBH-linjen. Vi slapp Grønner for å være grei, SHN er på vei vekk da vi ærer en muntlig avtale fra 2015 selv om ny kontrakt er skrevet senere.

Jeg vil presisere at begge sommerens overganger isolert kan være rett, og at vinduet ikke er ferdig enda. Dessuten får vi gjerne inn mer penger for Grønner og SHN nå enn vi ville gjort med den gamle linjen.

Jeg er usikker.
Tren på langskudd

krakra

Ja, vinervinduet var bra. Tre av spillerne i dagens førsteelver ble hentet da og selv om Radlinger ikke er så god på å stopp skudd så har ballferdighetene hans vært viktige. Særlig siden vi har en såpass teknisk begrenset backfirer.

Nixon

Er det ikke veldig defensivt av Nilsen å si at vi må ha nye spillere for å bli blant de fem beste?
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on July 30, 2018, 09:47:29 AMEr det ikke veldig defensivt av Nilsen å si at vi må ha nye spillere for å bli blant de fem beste?

Slik jeg leser / hører intervjuene så tolker jeg Nilsen til at han med topp 5 lag = lag som kan ende alt fra 1 til 5 på tabellen. Der er jeg enig med LAN at stallen ikke virker å være pr i dag.
Er vel også en veldig tydelig melding til Soltvedt at det laget han jobber med pr i dag, ikke er nok.

Vi har en latterlig tynn stall. Ingen alternativer på midtstopperplass, og med mannen fra Balkan sin begrederlige innsats på indreløperplassen i går, sånn ca ingen alternativer der heller ut over Orry og Haugen.
Backplass har vi en fungengerende spiller, om Gilli og Kristiansen begge sliter med lyskene.

Stallen pr Haugesund kampen i går var på grensen til tragisk.


Brannsupporter.

krakra

July 30, 2018, 09:57:22 AM #525 Last Edit: July 30, 2018, 10:01:31 AM by krakra
Det er en krevende oppgave å holde bredden i en stall når treneren aldri rullerer. Man må lokke med veldig lite og svært sporadisk spilletid. Ambisiøse spillere er jo ikke interesser i det. Ikke rart det er vanskelig å finne en ny stopper f.eks. Vedkommende vet jo at han fort kan ende med null kamper. Kanskje 2-3 hvis han er heldig.

Hadde vi vært gode på talentutvikling kunne vi brukt det til å fylle noen backuproller. Både med egenutviklede og innkjøpte talenter. Men det er vi jo dårlig på. Så det går ikke. Vi har også en forkjærlighet for spillere fra 25 år og oppover. Det er begrenset hvilken kvalitet vi får på spillere i en slik alder som er villige til å sitte på benken. De utvikler seg jo heller ikke uten spilletid.

Finfin respons

Quote from: krakra on July 30, 2018, 09:57:22 AMDet er en krevende oppgave å holde bredden i en stall når treneren aldri rullerer. Man må lokke med veldig lite og svært sporadisk spilletid. Ambisiøse spillere er jo ikke interesser i det. Ikke rart det er vanskelig å finne en ny stopper f.eks. Vedkommende vet jo at han fort kan ende med null kamper. Kanskje 2-3 hvis han er heldig.

Akkurat den mynten der har to sider. Det er nemlig Desto Mer Attraktivt for den halvparten av stallen som får spille fast, med faste relasjoner. Spillere med tro på seg selv og med ambisjoner søker seg normalt sett til en slik klubb.
Kanskje.

Nixon

Quote from: Superjack on July 30, 2018, 09:53:36 AMSlik jeg leser / hører intervjuene så tolker jeg Nilsen til at han med topp 5 lag = lag som kan ende alt fra 1 til 5 på tabellen. Der er jeg enig med LAN at stallen ikke virker å være pr i dag.

Det er vel svært sjelden at det er fem lag med i gullkampen. Kommer man på femteplass har man sannsynligvis ikke vært i nærheten av gullet store deler av sesongen. Så å trekke det ned til femteplass virker litt feigt etter min mening.
Rød makt på Hansa

ostraume

Dette må vel bare leses som at LAN går langt i forlange forsterkninger. Støttes. Stallen nå ser rimelig skrøpelig ut.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Quote from: Nixon on July 30, 2018, 11:14:06 AM
Quote from: Superjack on July 30, 2018, 09:53:36 AMSlik jeg leser / hører intervjuene så tolker jeg Nilsen til at han med topp 5 lag = lag som kan ende alt fra 1 til 5 på tabellen. Der er jeg enig med LAN at stallen ikke virker å være pr i dag.

Det er vel svært sjelden at det er fem lag med i gullkampen. Kommer man på femteplass har man sannsynligvis ikke vært i nærheten av gullet store deler av sesongen. Så å trekke det ned til femteplass virker litt feigt etter min mening.

LAN har vel siden opprykket snakket om topp 5. Og er man topp 5 så erdet tilfeldigheter og detaljer som gjør forskjell fra 1. eller 5, men at man kan kjempe om medaljer og også seriegull. Altså et topplag eller lag med muligheten å være et topplag.

Pr. i dag mener han at han ikke har et slikt lag, jeg er ikke uenig og det virker realistisk, og det er helt klart en solid beskjed å gi til sin sportssjef at det MÅ forsterkninger på plass.


Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on July 30, 2018, 11:30:58 AMog det er helt klart en solid beskjed å gi til sin sportssjef at det MÅ forsterkninger på plass.

Det er det definitivt. Noe som igjen sannsynligvis betyr at det ikke er bestilt flybilletter til nye spillere de neste dagene og at det er det vi har nå som kommer til å starte høstsesongen.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Finfin respons on July 30, 2018, 10:51:32 AM
Quote from: krakra on July 30, 2018, 09:57:22 AMDet er en krevende oppgave å holde bredden i en stall når treneren aldri rullerer. Man må lokke med veldig lite og svært sporadisk spilletid. Ambisiøse spillere er jo ikke interesser i det. Ikke rart det er vanskelig å finne en ny stopper f.eks. Vedkommende vet jo at han fort kan ende med null kamper. Kanskje 2-3 hvis han er heldig.

Akkurat den mynten der har to sider. Det er nemlig Desto Mer Attraktivt for den halvparten av stallen som får spille fast, med faste relasjoner. Spillere med tro på seg selv og med ambisjoner søker seg normalt sett til en slik klubb.
Ambisjon og tro på egne ferdigheter er en ting. Å være urealistisk er en annen. Jeg vil si at når Sæthre velger

AaFK foran Brann fordi han vil ha spilletid  så skyldes det realisme. Ikke manglende ambisjoner eller tro på egne ferdigheter. Han vet at det å vise seg som en bedre stopper enn de to er krevende nok, men samtidig neppe nok til å få spilletid. Han må være så mye at han overbeviser LAN om å splitte opp stopperparet han har spilt fast med i nesten to år. Det skal mye til. Samme med midtbanen. Det er en midtbane som har spilt sammen i over to år, og fungerer bra. Det er urealistisk for de fleste spillere å komme inn og ta plassen fra noen av dem. Å være bevisst på det er ikke ambisjonsløst.
I stopperjakten må vi enten hente noen som er klart bedre enn Vito og Acosta, eller hente noen som er komfortabel med å sitte de fleste kampene på benken. Det er nok realiteten. Så kan man snakke om ambisjoner og spillere med tro på egne ferdigheter så mye man orker. Det forandrer ikke realitetene.
Det har åpnet seg på midtbanen etter at SHN dro. Jeg tror vi nå har en reell mulighet på Strand. Noe vi neppe hadde hatt hvis SHN hadde blitt. For Strand drar fra Molde av to grunner: 1. Han vil til utlandet: 2. Han er lei av å være potet. Da drar han neppe til en svakere klubb for å være backup i mange forskjellige posisjoner. Kan han bli fast som indreløper derimot.
Vi kan nok hente  spillere fra en rimelig høy hylle når vi skal hente spillere som skal konkurrere om en plass i førsteelveren. Altså virkelig konkurrere. Når vi derimot henter spillere som åpenbart er tiltenkt en rolle som backup så blir det vanskeligere. Jeg tror ikke det er tilfeldig at vi har størst bredde i de posisjonene vi har hatt svakest førstevalg og mest reell konkurranse om plassene.

krakra

Quote from: Superjack on July 30, 2018, 11:30:58 AM
Quote from: Nixon on July 30, 2018, 11:14:06 AM
Quote from: Superjack on July 30, 2018, 09:53:36 AMSlik jeg leser / hører intervjuene så tolker jeg Nilsen til at han med topp 5 lag = lag som kan ende alt fra 1 til 5 på tabellen. Der er jeg enig med LAN at stallen ikke virker å være pr i dag.

Det er vel svært sjelden at det er fem lag med i gullkampen. Kommer man på femteplass har man sannsynligvis ikke vært i nærheten av gullet store deler av sesongen. Så å trekke det ned til femteplass virker litt feigt etter min mening.

LAN har vel siden opprykket snakket om topp 5. Og er man topp 5 så erdet tilfeldigheter og detaljer som gjør forskjell fra 1. eller 5, men at man kan kjempe om medaljer og også seriegull. Altså et topplag eller lag med muligheten å være et topplag.

Pr. i dag mener han at han ikke har et slikt lag, jeg er ikke uenig og det virker realistisk, og det er helt klart en solid beskjed å gi til sin sportssjef at det MÅ forsterkninger på plass.



r var det 14 poeng mellom 1. og 5. plass og fire poeng mellom 5. og 3. plass. I 2016 var det seks poeng mellom 5. og 3. plass, og 24 poeng mellom 1. og 5.

Jeg syns ikke det er tilfeldigheter. Det er tett mellom medalje og 5. plass, men nok avstand til at vi ikke kan snakke tilfeldigheter. Og gullet er suverent. Vi var nesten like nære nedrykk som gull i fjor.

Spelaren

Gorm ta Nilsen litt i nakkeskinnet her?

"...når Brann-sjefen fikk høre om Rosenborgs planlagte kjøp av Liverpool-talentet Pedro Chirivella, ristet han bare på hodet.

- Jaja, sant... Gullet ska hem, gliste Nilsen til BA før han forsvant inn i spillerbussen."


Nilsen skal drite i de andre. Det er Brann som leder serien og som skal forsvare posisjonen til haustsesongen, då forventer eg at klubben oppfører seg som en serieleder og ikkje som en sutrete grinunge.
Gå av.

Superjack

July 30, 2018, 12:51:21 PM #534 Last Edit: July 30, 2018, 12:56:04 PM by Superjack
I Ba + saken i dag så skinner det tydelig at LAN ikke er fornøyd. Kan vi risikere at LAN er nestemann ut med denne tydelig latterlige håndteringen av både klubb og Heltne???

Du selger ikke midtbanemotoren din midt i sesongen, når man er i førersetet for seriegull. Bare 3. årsaker er spiselige.
1. Spilleren er kommet på kant med resten av gruppen og kan ikke fortsette.
2. Budet er så latterlig høyt at det ikke kan unngås å bli takket ja til.
3. Klubben står i akutt fare for konkurs...



Brannsupporter.

krakra

Ser ikke helt denne misnøyen hos LAN. Han virker mer bekymret over manglene dekning på backene enn for at SHN forsvinner.

ostraume

Quote from: Spelaren on July 30, 2018, 12:29:24 PMog ikkje som en sutrete grinunge.

Synes du bommer litt med "sutrete grinunge" der. Kan du hjelpe meg å forstå hva som var som et sutrete barn her?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on July 30, 2018, 14:19:32 PMSynes du bommer litt med "sutrete grinunge" der. Kan du hjelpe meg å forstå hva som var som et sutrete barn her?

Dette + den absurde forhåndssensuren mot BT i går framstiller klubben som en sur unge som griner på nesen over omstendighetene. I stedet for å opptre voksent og sette skapet på plass overfor reisekåte folk under kontrakt som strekker strikken for hva "godt bud" er.
Gå av.

Finfin respons

Quote from: krakra on July 30, 2018, 11:34:16 AM
Quote from: Finfin respons on July 30, 2018, 10:51:32 AM
Quote from: krakra on July 30, 2018, 09:57:22 AMDet er en krevende oppgave å holde bredden i en stall når treneren aldri rullerer. Man må lokke med veldig lite og svært sporadisk spilletid. Ambisiøse spillere er jo ikke interesser i det. Ikke rart det er vanskelig å finne en ny stopper f.eks. Vedkommende vet jo at han fort kan ende med null kamper. Kanskje 2-3 hvis han er heldig.

Akkurat den mynten der har to sider. Det er nemlig Desto Mer Attraktivt for den halvparten av stallen som får spille fast, med faste relasjoner. Spillere med tro på seg selv og med ambisjoner søker seg normalt sett til en slik klubb.
Ambisjon og tro på egne ferdigheter er en ting. Å være urealistisk er en annen. Jeg vil si at når Sæthre velger

AaFK foran Brann fordi han vil ha spilletid  så skyldes det realisme. Ikke manglende ambisjoner eller tro på egne ferdigheter. Han vet at det å vise seg som en bedre stopper enn de to er krevende nok, men samtidig neppe nok til å få spilletid. Han må være så mye at han overbeviser LAN om å splitte opp stopperparet han har spilt fast med i nesten to år. Det skal mye til. Samme med midtbanen. Det er en midtbane som har spilt sammen i over to år, og fungerer bra. Det er urealistisk for de fleste spillere å komme inn og ta plassen fra noen av dem. Å være bevisst på det er ikke ambisjonsløst.
I stopperjakten må vi enten hente noen som er klart bedre enn Vito og Acosta, eller hente noen som er komfortabel med å sitte de fleste kampene på benken. Det er nok realiteten. Så kan man snakke om ambisjoner og spillere med tro på egne ferdigheter så mye man orker. Det forandrer ikke realitetene.
Det har åpnet seg på midtbanen etter at SHN dro. Jeg tror vi nå har en reell mulighet på Strand. Noe vi neppe hadde hatt hvis SHN hadde blitt. For Strand drar fra Molde av to grunner: 1. Han vil til utlandet: 2. Han er lei av å være potet. Da drar han neppe til en svakere klubb for å være backup i mange forskjellige posisjoner. Kan han bli fast som indreløper derimot.
Vi kan nok hente  spillere fra en rimelig høy hylle når vi skal hente spillere som skal konkurrere om en plass i førsteelveren. Altså virkelig konkurrere. Når vi derimot henter spillere som åpenbart er tiltenkt en rolle som backup så blir det vanskeligere. Jeg tror ikke det er tilfeldig at vi har størst bredde i de posisjonene vi har hatt svakest førstevalg og mest reell konkurranse om plassene.

Du har nok rett, og det er fremsiden av mynten nå, ser det ut for.

Kanskje man kan si at uttakene fra 2015 har vært bygget rundt shn, og hans styrker og svakheter, og at kabalen nå må legges på ny? At lagsammensetningen virkelig må revideres? LAN er opptatt av balansen i laget, og han vet at en offensiv kraft kan demme opp for svakheter defensivt, det har vi sett med kantene i vår. Jeg tror det kan åpne seg for Vega igjen, blant annet. Spesielt hvis vinduet blir elendig, da tror jeg Vega blir indreløper, noe som kan bli fiasko, men det kan også bli helt fabelaktig hvis han Tar rollen. Kanskje i enn 4-2-1-3formasjon, der Vega har Haugen og Barmen bak seg. Vega jobber bedre defensivt enn Koomson og Marengo, og er en mye bedre ballvinner enn spesielt førstnevnte. Hovedproblemet hans har vært samhandlingen: å levere ballen fra seg uten omstendeligheter, noe Koomson også sliter med.

LAN er en utrolig dyktig trener, uansett hva som skjer i sommer så har jeg troen på brilliante løsninger.
Kanskje.

Billy Elliott

Siden dette ikke bare handler om kampen mot Start, men mer generelt om hvordan vi bør spille i en post-SHN tilværelse limer jeg inn innlegget mitt fra kamptråden her. Jeg mener vi bør seriøst vurdere en omlegging av systemet for å få det beste ut av stallen vi nå besitter:

Noe slikt som dette tror jeg kunne vært både defensivt solid, og meget offensivt slagkraftig.

Radlinger
Teniste - Vito - Acosta - Ruben
Haugen - Barmen
Koomson - Vega - Gilli
Skålevik

Er ingen hemmelighet at vi har slitt noe fryktelig mot etablert, spesielt mot slutten av vårsesongen. Et oppsett som over tror jeg kunne bøtet på det. Klarer man å få inn f.eks. Grøgaard allerede nå, vil vi også være godt forspent på de fleste plasser (unntatt midtstopper). Man kunne se for seg et slikt backup-lag:

Pettersen
Kalsaas - Karadas - Marthinussen - Grøgaard
Ordagic - Orry
Bildøy - Braaten - Marengo
HKJ
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Selveste Billy Elliot skrev det jeg ville skrive. Dette er Vega sin mulighet til å by på seg selv. Håper han får den. Og håper han tar den.
Kanskje.

Lasaron

Spørsmål: Molde, Rosenborg og Sarpsborg har drevet på med e-cup i det siste. Litt Lillestrøm også, men ikke så lenge. Er det slik at spillerne der har hatt mye mindre ferie?
Tren på langskudd

SKBCPH

Ja, alle de fire lagene har holdt på non stop med trening og kamper de ukeneresten av lagene har hatt "sommerferie".
- Vi har den treneren vi har.

krakra

Storspill fra Grønner for AaFK i kveld. Stør rundt seg med gode pasninger, og full kontroll bakover. Ikke at Åsane la noe voldsomt press da. Først og fremst de offensive prestasjone det var høyt nivå på. Bare den sjuende kamper fra start det siste året, siste var for over åtte måneder siden. Så kan bli veldig bra med fast spilletid. Håper Brann har sikret seg videresalgsklausuler.

Nixon

Og Kristoffer Larsen med to målgivende og skåring i dag.

Aahh, det som kunne vært...
Rød makt på Hansa

krakra

For de som ikke liker at tidligere Brann-talenter gjør det bra kan det riktignok nevnes at Lorentzen ikke fikk til noe mot Grønner og at Finne igjen var svak for VIF. (som med nød og neppe bereget ett heldig poeng hjemme mot superbunnlaget Sandefjord).

Nixon

Quote from: krakra on August 05, 2018, 19:13:01 PMFor de som ikke liker at tidligere Brann-talenter gjør det bra kan det riktignok nevnes at Lorentzen ikke fikk til noe mot Grønner og at Finne igjen var svak for VIF. (som med nød og neppe bereget ett heldig poeng hjemme mot superbunnlaget Sandefjord).

Kanskje det bare er meg, men når jeg klikker seg inn på et nytt innlegg i "Brann - Sesongen 2018" så forventer jeg å finne noe om Brann og ikke om en Aalesund-spiller. Uansett om han har vært i Brann eller ikke. Vi har en annen del av forumet for sånt.

Men klart. Du har jo alltid hatt større omsorg for enkeltspillere enn for laget. Uansett om han spiller for Brann eller ikke.
Rød makt på Hansa

krakra

Kan ikke huske at du var så på hugget da samme tråd ble brukt for å påpeke at en småskadet Grønner satt på benken i første kamp etter overgangen

Men selv forumpoliti har vel sommerferie ;)

Falkman

Litt mer om spillere på andre lag, god frisparkskytter hun der Lene på LSK.

krakra

Oppe i 8 mål nå Lehne Olsen(like mye som superspissen Dang har i OBOS-ligaen). For et bunnlag med 18 mål så langt i år.'

En spiller som LSK betalte drøye millionen for i vinter, og som såvidt jeg vet Brann aldri viste interesse for. Av en eller annen merkelig grunn. Lehne Olsen er både bra i duellene, og jobber hardt. I tillegg til at han er en rimelig god spiss.

Go Up