• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2018

Started by Nixon, October 26, 2017, 09:47:00 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg tror det bare er bra for Brann at RBK skifter trener midt i sesongen - med mindre de henter inn LAN (det skjer ikke) eller gamle Eggen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Billy Elliott

Etter alle solemerker blir Hamrén erstatteren. Neppe positivt for oss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on July 19, 2018, 17:17:51 PMEtter alle solemerker blir Hamrén erstatteren. Neppe positivt for oss.

Hvilke solemerker er dette?
Rød makt på Hansa

Falkman

Sjansen for at de ansetter en ny trener som synes det er smart og bruke Bendtner som ving er vel heller lik null. Dårlig nytt for oss.

Billy Elliott

Quote from: Nixon on July 19, 2018, 17:45:38 PM
Quote from: Billy Elliott on July 19, 2018, 17:17:51 PMEtter alle solemerker blir Hamrén erstatteren. Neppe positivt for oss.

Hvilke solemerker er dette?

Mine kilder. Vi får se om de har rett.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Etter å ha sett pressekonferansen om RBKs trenersparking så vil jeg si at dette fort kan være en avgjørelse på like hjernedød nivå som da Lyn sparket treneren som serieleder for en del sesonger siden. Hjelpes for en avgjørelse.

Tror dette er en kjempeavgjørelse for oss.
Brannsupporter.

Lasaron

De har vurdert det i lang tid, sparker ham i dag, og har ikke jobbet med å skaffe ny trener. Spennende. Har Koteng gitt oss gullet på bronsefat?
Tren på langskudd

krakra

Så kraftig som RBK har underprestert i år er det vanskelig å se at dette skal gi noen gevinst for oss

Nixon

Dersom spillerne ble like overrasket som oss andre og ikke har vært en pådriver her, kan vi jo håpe at det ikke blir en umiddelbar effekt der oppe. Men jeg ville ikke satt mye penger på det.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Billy Elliott on July 19, 2018, 17:56:56 PM
Quote from: Nixon on July 19, 2018, 17:45:38 PM
Quote from: Billy Elliott on July 19, 2018, 17:17:51 PMEtter alle solemerker blir Hamrén erstatteren. Neppe positivt for oss.

Hvilke solemerker er dette?

Mine kilder. Vi får se om de har rett.

Merkelig hvis de ansetter Hamrén igjen. Han står vel ikke for det som regnes som den tradisjonelle RBK-stilen, gjør han?
Ballen skal fremover!

Corran

Hverken negativt eller positivt for Brann dette. Tror ikke det gjør noen forskjell på serien (som de tar uansett)
Men kom ikke som et sjokk er vel snart to måneder siden jeg sa at Kåre for sparken i sommer.
Han gir negativ oppmerksomhet til hele norges rbk når han sutrer i media over alt mulig rart. Med den stallen rbk har skulle de  prestert bedre. De takler dårlig at de har halset etter Brann og de spiller ikke underholdende rbk fotball.
Så ikke noen overraskelse for andre enn de såkalte fotballekspertene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Hm, både Ingebrigtsen og Hoftun må gå, altså, og trønderne satser på et internt, midlertidig opprykk. Coolen som overtar har vært akademitrener i RBK et halvår og har nå lyst til å endre spillestil.

Sjansen for å forverre RBK-sesongen virker ganske stor, om noen spør meg.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Dette med at Rosenborg har en så sterkt tropp er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Hadde Brann relativt sett hatt like store skadeproblemer hadde vi kavet i bunnstriden, iallfall hvis LAN og Soltvedt har rett i hvor dårlige talentene våre er.
Tren på langskudd

krakra

I fjor endte vi på en kjedelig 5. plass etter en sesong med ganske kjedelig fotball. Det var urimelig å kritisere angivelig. Fordi LAN tok over en klubb i OBOS. Hvor lenge vil det være sånn? Vi leder serien nå, som i fjor, men pilen peker nedover og det er ikke utenkelig at det ender med nok en sesong utenfor pallen. Spillet var bra i starten av sesongen, nå er det tamt og fullstendig uten kreativitet. Vi kan løfte oss, men vi kan også fortsette å falle og spille kjipt. Hva hvis vi ender utenfor pallen igjen, uten med kjipt spill ut sesongen og ikke en eneste ung og lovende spiller på vei fremover? Skal vi igjen unnskylde LAN med at han tok over et OBOS-lag? Er det fortsatt for tidlig å kreve noe fra en trener som tross alt er _ekstremt_ resulatsorientert og som stort sett ofrer det meste av langsiktig utvikling i jakt på resultater her og nå?
Eller for å si det på en annen måte: Hvilke krav er det rimelig å ha til Lars Arne Nilsen i år? Det er tross alt hans tredje fulle sesong i Brann. Og vi har tross alt det nest største budsjettet i Eliteserien. Uansett hvor blakke vi blir fremstilt som, så har det blitt lagt ned ressurser i LAN-prosjektet. Både på overganger og ikke minst lønn. Tviler på vi står nevneverdig tilbake for noen andre enn RBK på lønn.
Jeg er sånn passe fornøyd med en medalje hvis det kommer på samme måte som i 2016. Altså med defensiv, kynisk fotball og ingen talentutvikling. Ingenting annet enn resultatene som trekker opp. Da vil medalje være helt ok. Gull er selvfølgelig fantastisk, nesten uansett hvordan det kommer. Ser vi flott fotball så vil en medalje smake enda bedre, sleng på at vi klarer å få fram en unggutt eller to(enten en av våre egne eller noen vi henter) så vil en medalje også være veldig bra.
Uten spill eller spillerutvikling vil en plassering utenfor tabellen være skuffende. Det vil være for dårlig. Skal man ha en «kun resultatene teller»-holdning må man levere resultater. En 4.-5. plass er ikke et resultat som er bra nok. Men igjen. Ser vi det spillet vi så i vår så kan jeg si meg fornøyd med en 4.-5. plass jeg og.
Tar opp dette nå fordi vi er klubben med nest størst budsjett i Eliteserien. Klubben med størst budsjett sparket nettopp  treneren som løftet dem fra en både sportslig og økonomisk hengemyr og ledet dem til tre seriegull på rad, og Europaspill to ganger på tre år. De sparket ham fordi spillet var for dårlig og fordi de ikke trodde han var den rette til å utvikle RBK videre.
Brann har det nest største budsjettet. Vi kan ikke ha krav i nærheten av RBK, men etter tre og en halv sesong som Branntrener er det vel på tide at LAN får -noen- krav? Og hva er det da fornuftig å kreve?

Superjack

July 20, 2018, 15:12:23 PM #464 Last Edit: July 20, 2018, 15:14:25 PM by Superjack
Quote from: krakra on July 20, 2018, 14:34:42 PMI fjor endte vi på en kjedelig 5. plass etter en sesong med ganske kjedelig fotball. Det var urimelig å kritisere angivelig. Fordi LAN tok over en klubb i OBOS. Hvor lenge vil det være sånn? Vi leder serien nå, som i fjor, men pilen peker nedover og det er ikke utenkelig at det ender med nok en sesong utenfor pallen. Spillet var bra i starten av sesongen, nå er det tamt og fullstendig uten kreativitet. Vi kan løfte oss, men vi kan også fortsette å falle og spille kjipt. Hva hvis vi ender utenfor pallen igjen, uten med kjipt spill ut sesongen og ikke en eneste ung og lovende spiller på vei fremover? Skal vi igjen unnskylde LAN med at han tok over et OBOS-lag? Er det fortsatt for tidlig å kreve noe fra en trener som tross alt er _ekstremt_ resulatsorientert og som stort sett ofrer det meste av langsiktig utvikling i jakt på resultater her og nå?
Eller for å si det på en annen måte: Hvilke krav er det rimelig å ha til Lars Arne Nilsen i år? Det er tross alt hans tredje fulle sesong i Brann. Og vi har tross alt det nest største budsjettet i Eliteserien. Uansett hvor blakke vi blir fremstilt som, så har det blitt lagt ned ressurser i LAN-prosjektet. Både på overganger og ikke minst lønn. Tviler på vi står nevneverdig tilbake for noen andre enn RBK på lønn.
Jeg er sånn passe fornøyd med en medalje hvis det kommer på samme måte som i 2016. Altså med defensiv, kynisk fotball og ingen talentutvikling. Ingenting annet enn resultatene som trekker opp. Da vil medalje være helt ok. Gull er selvfølgelig fantastisk, nesten uansett hvordan det kommer. Ser vi flott fotball så vil en medalje smake enda bedre, sleng på at vi klarer å få fram en unggutt eller to(enten en av våre egne eller noen vi henter) så vil en medalje også være veldig bra.
Uten spill eller spillerutvikling vil en plassering utenfor tabellen være skuffende. Det vil være for dårlig. Skal man ha en «kun resultatene teller»-holdning må man levere resultater. En 4.-5. plass er ikke et resultat som er bra nok. Men igjen. Ser vi det spillet vi så i vår så kan jeg si meg fornøyd med en 4.-5. plass jeg og.
Tar opp dette nå fordi vi er klubben med nest størst budsjett i Eliteserien. Klubben med størst budsjett sparket nettopp  treneren som løftet dem fra en både sportslig og økonomisk hengemyr og ledet dem til tre seriegull på rad, og Europaspill to ganger på tre år. De sparket ham fordi spillet var for dårlig og fordi de ikke trodde han var den rette til å utvikle RBK videre.
Brann har det nest største budsjettet. Vi kan ikke ha krav i nærheten av RBK, men etter tre og en halv sesong som Branntrener er det vel på tide at LAN får -noen- krav? Og hva er det da fornuftig å kreve?


Kan kreve? Pr i dag er det umulig å spå og ha en sterk formening utenom at Brann har vist enorm fremgang fra 2015. Sesong for sesong.
Toppnivået til Brann var bedre i 2016 enn 2015, bedre i 2017 enn 2016, og enda bedre i 2018 så langt enn 2017.
Brann har en tynn stall sårbar for skader og med 2-3 sentrale ute har de ikke bredde eller midler å hente stjerner fra andre Norske klubber.

Stort budsjett er ikke det samme som stor økonomisk handlingsrom. Klubben ligger finansielt fortsatt bare i knestående etter forrige seriegull kombinert med nedrykket.

Med mindre Brann får fullstendig kollaps og kjører 14 kamper ala Molde på bortebane så skal ikke LAN erstatter være tema overhodet.

Å sammenligne Brann med det som skjer i hodet på de som leder RBK er meningsløst. Der er det CL som gjelder.
De har millioner på bok, beste spillertroppen på papiret, beste spilleren i ES, Bendtner +++  Selv om Agbenro, Helland, DeLanlay er ute så er det forventet at de skal cruise inn til overbevisende seiere.

De stiller med Bendtner OG Søderlund. Søderlund som alene var for dyr for Brann.

Jeg tror RBK driter seg ut, og jeg mener det er å drite seg ut å begynne å ta de siste 3-4 kampene til Brann som grunn til å vurdere LAN sin posisjon.

Så langt har LAN prestert vanvittig, og igjen, med stort sett de spillerne som rykket ned med Brann og vrakgods fra andre klubber. Har brukt penger på 1, EN spiller av betydning. Koms, som ikke var dyr i det store bildet.

LAN har jo selv sagt at hadde han fått 10-15 millioner til spillerkjøp før denne sesongen så skulle han ta RBK. Ikke langt unna, uten de midlene også.

Om/Når LAN får midler, får hente spillerne han ønsker og om han da ikke leverer topp så skal jeg heller ta diskusjonen. Så ta opp igjen denne om det skjer.
Brannsupporter.

krakra

July 20, 2018, 15:21:02 PM #465 Last Edit: July 20, 2018, 15:25:49 PM by krakra
Hvor lenge skal en "enorm fremgang fra 2015" være godt nok? Altså hvor lenge skal vi være fornøyd med å være i Eliteserien? Si en sjetteplass i år etter en sprekk i høst, og en 8. plass i 2019. Tre år med nedadgående kurve, men fortsatt en "enorm fremgang fra 2015". På et eller annet tidspunkt så må klubben med det nest største budsjettet i Eliteserien stille litt sterkere krav enn å være bedre enn nedre halvdel i OBOS-ligaen.

Realiteten er at det var en enorm prestasjon at vi tok sølv rett etter opprykket, men å få til en stor utvikling fra Norling er noe veldig, veldig mange kunne fått til. For vi underpresterte av en annen verden under Norling. Det var ikke spillerne som ledet oss til OBOS. Det var treneren.

Brann har ikke brukt penger på en spiller av betydning. Wormgoor er blant de høyest lønnede spillerne i Eliteserien, Kristiansen kostet vel nærmere to millioner, Skålevik 1 mill, Heltne Nilsen halvannen mill. For alle andre klubber enn Brann, Molde, RBK og VIF er dette solide summer. Og vi har et lønnsnivå som er helt i toppsjiktet av norsk fotball. Så det skulle bare mangle at vi er i toppen. Det er ikke en vanvittig prestasjon.

krakra

Den siste setningen er jo beskrivende for ditt forhold til LAN forresten. Du vil ikke stille krav til ham før han får hente spillere som han vil? Hvilke trenere i Eliteserien er det som bare kan hente hvem de vil? Det er jo en ganske vanvittig forutsetning du mener må på plass før vi stille krav til LAN.

Jeg tipper 80-90% av spillerne vi har hentet etter at LAN kom inn har vært spillere LAN ville ha. Så finnes det spillere han sikkert heller ville hatt hvis han hadde hatt mer penger tilgjengelig. Men det vil det jo alltid være. Om vi så bruker like mye som Molde og RBK tilsammen så _kunne_ vi hentet enda bedre spillere med enda mer penger. Hvor stort overgangsbudsjett må LAN få før du vil stille krav til ham?

Superjack

Quote from: krakra on July 20, 2018, 15:24:51 PMDen siste setningen er jo beskrivende for ditt forhold til LAN forresten. Du vil ikke stille krav til ham før han får hente spillere som han vil? Hvilke trenere i Eliteserien er det som bare kan hente hvem de vil? Det er jo en ganske vanvittig forutsetning du mener må på plass før vi stille krav til LAN.

Jeg tipper 80-90% av spillerne vi har hentet etter at LAN kom inn har vært spillere LAN ville ha. Så finnes det spillere han sikkert heller ville hatt hvis han hadde hatt mer penger tilgjengelig. Men det vil det jo alltid være. Om vi så bruker like mye som Molde og RBK tilsammen så _kunne_ vi hentet enda bedre spillere med enda mer penger. Hvor stort overgangsbudsjett må LAN få før du vil stille krav til ham?

Stort budsjett er ikke det samme som å ha god råd. Budsjettet til Brann er at det går akkurat rundt, uten midler til spillerkjøp.

Når det gjelder SKB og LAN så har vi forskjellige synspunkter på det meste virker det som. Jeg mener det er meningsløst å diskutere dette midt i sesongen, når Brann leder, med bare ett tap. Ikketema. Med sånn tankegang som du har er vi tilbake til klovnevendedagene på 80 tallet, med nye Brann trenere sånn hver sesong.
Klart Brann kan bli bedre, og som jeg påpekte, jeg mener de har prestert bedre for hver sesong etter at LAN overtok. Og ja, jeg mener sesongen i fjor var bedre enn 2017, spillemessig. 2016 var en kombinasjon av superkynisk spill og litt stang inn. I år har Brann til tider vært outstanding, men ikke hver kamp, men dødelig effektiv fotball.

Ja klart LAN har hentet spillerne selv, men han har jo hentet det etter tom lommebok prinsippet. First price og Kiwi sin utgått på dato hylle.

Utenom Haugen som kanskje hadde fått plass på RBK benken er det ikke en spiller som hadde gått i troppen til RBK.

Å sikte på trenerskifte er langt nede på listen over hva som bør gjøres sånn på kort og mellomlang sikt om resultaten butter.
Brannsupporter.

krakra

July 20, 2018, 15:41:53 PM #468 Last Edit: July 20, 2018, 16:11:48 PM by krakra
Brann har kjøpt spillere hvert vindu, og vi har et lønnsnivå som ligger et stykke over det de aller fleste klubbene kan matche. Vi har gode økonomiske rammer. Midler til mer enn 1-2 millioner til spillerkjøp, med mindre man har solgt spillere for noen titalls millioner som andre klubber får til, er det veldig få klubber i Eliteserien som har.
Ser du på backrekken vår så har vi en spiller med over hundre kamper i Eresdivise, en annen spiller med over femti landskamper mot Estland(ikke verdens beste landslag), en med landskamper for Norge og en siste med landskamper for Costra Rica, som spilte i VM senest i år. Vi har en av Eliteseriens bedre kantspillere de siste par årene i Koomson, Haugen som er en av de bedre midtbanespillerne, Heltne Nilsen som er en av de bedre ankerne. Det er ikke first price-spillere vi har. Det er kvalitet. Særlig i løpskraft, duellstyrke og defensive ferdigheter. Vi har brukt betydelige ressurser på å bygge den defensive delen av stallen. Det offensive har vært mindre prioritert. Det har vært en bevisst prioritering fra treneren. Da Demidov forsvant så var det ikke bra nok med Grønner som hadde levert bunnsolid i alle kampene han spilte i 2016. Vi måtte ha en kvalitetsstopper. Vi sprengte lønnstaket og hentet Vito. Det gikk utover handlekraften framover. Det var et valg Brann neppe gjorde mot LANs vilje.

I år har vi satset litt mer offensivt med signeringen av Koomson og hentingen av en offensivt anlagt keeper.

Spillet var bra i starten. Men det skyldtes jo først og fremst et strålende, men arbeidskrevende, press som holdt i ganske nøyaktig ti kamper. Med ballen er det fortsatt ganske grått. Særlig når vi angriper mot etablert.

Jeg har ikke snakket om å skifte trener. Verken nå, etter sesongen eller neste sesong. Det jeg snakker om er at det etterhvert bør begynnes å forventes og kreves noe fra det sportslige i Brann. Du er tydeligvis fornøyd så lenge vi ikke spiller i OBOS-ligaen. Siden det er enormt mye bedre enn 2015. At en trener ikke innfrir forventningene, eller kravene, èn sesong betyr ikke at han skal sparkes. Men det er meningsløst at Brann skal være en klubb det ikke stilles noen krav til. Fordi en svenske drev dem ned i OBOS-ligaen for fire år siden.

Hadde virkelig ikke "Eliteseriens beste stopperpar" fått plass på benken til RBK? Koomson hadde også sannsynligvis fått mye spilletid for RBK i år. Særlig med alle skadene.
 

Lasaron

En del personer tyr til overdrivelser, og forventer ikke at det skal tas bokstavelig. Jeg tror Superjack er en slik. Dog syns jeg det er vanskelig å forholde seg til slike i diskusjoner, kanskje det er jeg som har et forbedringspotensial.

Superjack: Når du skriver at bare Haugen ville fått plass i troppen til Rosenborg, hvordan vil du bli tolket? Bokstavelig? Eller skal vi skjønne at det er overdrivelse? Det er jo ikke en overdrivelse av typen: "LAN har sagt tusen ganger at..."
Tren på langskudd

Lasaron

Det kan ikke være direkte lett for denne Rino Coolen å overta treningene og kampledelsen slik stemningen er der oppe nå. Jeg sitter med en snikende følelse av at dette sirkuset øker sjansene for at vi tar gull.
Tren på langskudd

Superjack

Lasaron: Joda, sikkert litt overdrivelser fra min side, men i forhold til Brannstall vs RBK sin så mener jeg det at knapt en Brannspiller ville fått plass i RBK troppen, iallefall 1. oppstillingen. Mulig Haugen, Vito. Hadde det vært noen i Brann som tydelig hadde hevet nivået på RBK så hadde de fort prøvd seg.
Jeg mener fortsatt at prestasjonene i å sette sammen en slagkraftig spillertropp med det jeg mener er begrensede midler er forbilledlig.
Fotball er ferskvare men jeg mener at totalen denne sesongen har vært strålende.

Jeg leser kanskje krakra sitt spørsmål feil også. Hva skal til for å vurdere LAN sin posisjon? Jeg ser bare ikke poenget med spørsmålet. Om spillet blor som i fjor høst mot f.eks Molde, om det ikke kan begrunnes i akutt skadesituasjon eller lignende, og resultatene i tillegg uteblir, da skjønner jeg mer at det er et relevant spørsmål. Men ikke når Brann leder serien, selv med begrensede resultater og spill siste 3-4-5 kampene.



Brannsupporter.

krakra

Det handler ikke om å vurdere hans posisjon, men hva han skal måles etter. Hva skal skal til for at man er fornøyd eller misfornøyd. Etter tre år er det naturlig å stille noen krav, ha noen forventninger. Uten at man trenger å sparke ham fordi han ikke innfrir.

Selv mener jeg at en trener i Brann skal måles på flere ting. Ikke bare resultatene. Både spillet og spiller/talentutvikling er ting han bør måles på. Skal han bare måles på resultater bør jo kravene til disse resultatene være høyere enn hvis han også leverer på andre områder. Kortsiktig fokus bør jo gi raske resultater. Hva er ellers så bra med dette kortsiktige fokuset? Akkurat nå ligger vi jo på en posisjon som selvfølgelig er mer enn bra nok, men pilen peker nedover. Og hvor langt kan Brann falle før resultatene ikke er bra nok?

Superjack

Nå tipper jeg Eikrem går til Molde i sommer. RBK tror jeg har skumle hensikter. I ene intervjuet med Kåre Ingebrigtsen trodde han det var møte om at «nå er overgangen gått i vasken». Lurer på hvem de har på
gang...

RBK kan nok fort «blåse 30-40 milliner på spillere evt trener / spillere. Kommer de i EL er pengene tilbake, kommer de i CL er de pengene tilbake x 5.

Det satses knallhardt i Rosenborg og Molde. Tror fort 3. plass kan være
bra, totalt sett, men med tanke på våren og det Brann er så er det jo eventuelt skuff...
Brannsupporter.

krakra

Ender vi på 3. plass så er vi bak de to eneste klubbene som har sterkere økonomiske muskler enn oss. Og foran den ene klubben med omtrent like sterke muskler som oss(VIF) og de med svakere muskler. Det er helt ok, men hvis vi ikke har noe annet å vise til så blir det middels minus i min bok. Moldes muskler henger forøvrig sammen med at de tjener ganske fete penger på spillersalg. Fordi spillere med potensiale kommer dit, videreutvikles og selges for en fet penge og også med videresalgsklausuler. Dette er Brann dårlig på.

Vi har hentet noen lovende spillere under LAN også: Vega, Ordagic, Jonsson og Koomson. Ingen av de har slått igjennom, ingen av talentene har slått igjennom, ingen av de "voksne" talentene har blitt gode nok til å selges for noe særlig. (Da LAN tok over hadde vi jo U21-landslagskapteinen her, pluss en 20 år gammel Skaanes med en god 2014-sesong bak seg, en Haugen som fortsatt var ung og lovende, Hansson, Lorentzen osv). Dette er et av områdene jeg mener LAN skal komme på.

Hvis det er sånn at Brann ikke kan ta gull uten vesentlig sterkere økonomiske muskler så må man jo klare å bygge disse musklene og jeg ser ikke helt hvordan vi skal klare det uten å spille en fotball som tiltrekker publikum, og en spillerutvikling som gjør oss i stand til å dra inn noen spillersalgsmillioner.

Falkman

Grønner har inntatt en velkjent plass, ser jeg.

Spelaren

Quote from: Falkman on July 22, 2018, 17:31:42 PMGrønner har inntatt en velkjent plass, ser jeg.

Ifølge en av fansen på VGD sliter han litt med en småskade.
Gå av.

gladiporno

Grønner har slitt med en hamstringsskade i vel en måned, og trente alternativt med Brann foran flere kamper før han gikk til Aalesund.

Lasaron

Ruben Kristiansen fortsatt skadet. Mon tro hva som kan være grunnen til det? Kan det kanskje ha noe med å gjøre at han ar spilt flere kamper halvskadet i stedet for å bli helt frisk? Det er klart, har man klippekort på Brann må man være alvorlig skadet for å "slippe unna." Dette fordi relasjoner er så viktig. I neste runde går LAN rundt og er bekymret for skadene, som han selv aktivt og velvitende har gitt næring.
Tren på langskudd

Kagain

Gilli var visst også skadd. Lysketrøbbel der også. Er det noe med treningen som gjør at backene får lysketrøbbel eller er det bare tilfeldigheter?

Gulløl

En spiller inn i dette vinduet som er god både på venstreback og midtstopper hadde vært en god kombiløsning nå. Brann må sikre seg siden det er spørsmålstegn ved både Gilli og Kristiansen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Quote from: Lasaron on July 27, 2018, 09:42:39 AMRuben Kristiansen fortsatt skadet. Mon tro hva som kan være grunnen til det? Kan det kanskje ha noe med å gjøre at han ar spilt flere kamper halvskadet i stedet for å bli helt frisk? Det er klart, har man klippekort på Brann må man være alvorlig skadet for å "slippe unna." Dette fordi relasjoner er så viktig. I neste runde går LAN rundt og er bekymret for skadene, som han selv aktivt og velvitende har gitt næring.

Er det dette som kalles stråmannsargumentasjon?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: kabelmann on July 27, 2018, 12:30:44 PM
Quote from: Lasaron on July 27, 2018, 09:42:39 AMRuben Kristiansen fortsatt skadet. Mon tro hva som kan være grunnen til det? Kan det kanskje ha noe med å gjøre at han ar spilt flere kamper halvskadet i stedet for å bli helt frisk? Det er klart, har man klippekort på Brann må man være alvorlig skadet for å "slippe unna." Dette fordi relasjoner er så viktig. I neste runde går LAN rundt og er bekymret for skadene, som han selv aktivt og velvitende har gitt næring.

Er det dette som kalles stråmannsargumentasjon?

Nei.
Gå av.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Nilsen har jo uttrykt viktigheten av relasjoner + bekymring for skadesituasjon til tross for at han har stablet krøplinger på beina til kamp etter kamp. Eg synes ikkje Lasaron presenterer Nilsen på en feilaktig måte her, for klippekort er utdelt, lagoppstillinger kjent og skadesituasjonen utvilsom.
Gå av.

SKBCPH

Én ting vi kan konstantere med denne sesongen og Brann-epoken vi er inne i generelt, er at; Man selger ALT så lenge det er en liten økonomisk gevinst inne i bildet, om det er snakk om langsider, tomt, sentrale spillere, sjel, stolthet, gull, ALT. En gjeng med blåruss/økonomer i ledelsen som kun ser på det økonomiske i ting, ikke i det hele tatt på det sportslige, engasjementet, identiteten... Brann er blitt en traus, grå bedrift.
- Vi har den treneren vi har.

kabelmann

Jeg ser ikke for meg at sykepleieren kjører sitt eget løp uten å ha forhørt seg med medisinsk apparat først, og fått en bekreftelse på at det er ok å spille med RK.
Han virket ikke veldig bekymret for å bruke Braaten på backplass, så når Ruben ble brukt igjen, tror jeg det var i den forståelse av at skaden ikke ville forverre seg - eller at legingen av denne ville utsettes.
Det faller litt på sin egen urimelighet at han skulle risikere kanskje hele sesongen på en som etter sigende har klippekort og er så viktig for laget.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Finfin respons

Quote from: SKBCPH on July 27, 2018, 14:42:34 PMÉn ting vi kan konstantere med denne sesongen og Brann-epoken vi er inne i generelt, er at; Man selger ALT så lenge det er en liten økonomisk gevinst inne i bildet, om det er snakk om langsider, tomt, sentrale spillere, sjel, stolthet, gull, ALT. En gjeng med blåruss/økonomer i ledelsen som kun ser på det økonomiske i ting, ikke i det hele tatt på det sportslige, engasjementet, identiteten... Brann er blitt en traus, grå bedrift.

Næh, mitt inntrykk er at det er noen slu rever i ledelsen nå. LAN er slu, Peddien er slu, Vibeke er dyktig og Soltvedt har hjertet på rett plass. Større garantier for suksess får man ikke, og jeg mener det bokstavlig, for suksessgaranti finnes jo ikke.
Kanskje.

OmOssSjølOgHansaøl

Med salget av Hetle Nilsen har vi solgt unna gullsjansen vår, men betyr det at vi samtidig kan gi opp alt håp om medalje? Ikke nødvendigvis.

Gitt at Brann klarer 20 poeng på de 14 siste, i likhet med i fjor (et snitt på 1,43 bør være et overkommelig mål), og gitt at også de andre lagene i toppen får samme poengfangst i høst som de hadde de siste 14 rundene i fjor, blir tabellen slik:

2. Molde, 56 p (nå har de 3. pl. med 29 p; i fjor tok de 27 p på 14 siste)
3. Brann, 55 p (nå har vi 1. pl. med 35 p, i fjor tok vi 20 p på 14 siste)
4. Ranheim, 52 p (nå har de 4. pl. med 29 p, i fjor tok de 23 p på 14 siste i Obos)
5. Sarpsborg 08, 50 p (nå har de 6. pl. med 26 p, i fjor tok de 24 p på 14 siste)

Haugesund og Tromsø skal heller ikke avskrives, men de skal både gjøre en bedre sesongavslutning enn i fjor og øke sitt eget poengsnitt fra de første 16 rundene i år for å ta oss igjen. Alle andre ligger minst 12 poeng bak og trenger dermed en vanvittig høst om de skal passere oss (fortsatt under forutsetning av at vi klarer 20 poeng til).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Romarius

Med shn ut, er det behov for rokeringer i laget. Mest nærliggende er Barmen i shn-rollen, men et annet alternativ vil være Barmen og Haugen i mer tilbaketrukne roller, med Orry eller evt han ManU-duden i en offensiv rolle i midten. Trolig en formasjon som passer spillermaterialet bedre.
Men selvsagt; må vurderes opp mot ulemper ved endringer i formasjon.

osoerli

Utan Sivert kjem me til å sleppa inn masse mål i haustsesongen. Og utan ein ny spiss som scorar mål og kompenserer for dette, kjem me til å tapa mange kampar. Det ligg det an til 6-8 plass.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Quote from: osoerli on July 29, 2018, 17:03:05 PMUtan Sivert kjem me til å sleppa inn masse mål i haustsesongen. Og utan ein ny spiss som scorar mål og kompenserer for dette, kjem me til å tapa mange kampar. Det ligg det an til 6-8 plass.

Tror du er ganske tett på sannheten her.

haak

RBK legger inn bud på 35-40 mill på enkelt spiller. Vi selger en av våre viktigste for knapper og glansbilder. Enorm forskjell på ambisjonsnivået.

Superjack

Quote from: haak on July 29, 2018, 17:30:39 PMRBK legger inn bud på 35-40 mill på enkelt spiller. Vi selger en av våre viktigste for knapper og glansbilder. Enorm forskjell på ambisjonsnivået.

Vi får satse på at vi klarer hente United talentet «gratis» og får full klaff, mens RBK hentet Liverpool talenter og ender opp med flopp til 30 mill.
Brannsupporter.

Spelaren

July 29, 2018, 17:47:13 PM #494 Last Edit: July 29, 2018, 18:33:32 PM by Spelaren
Med fortsatt sommerform ender det i hvertfall utenfor ecup-plass. I BT og BA går nå Nilsen ut og krever spillerkjøp i sommer dersom topp 5 skal oppnås. Til BT sier han at spillersalget av Nilsen ikkje er "hans bord", og at han forstår irritasjon blandt supportere over det som skjer på Kniksens plass nå.
Gå av.

Henki

Merker egentlig at luften har gått ut av meg med tanke på høstsesongen. Det ser ut som at vi går til høstsesongen med svekket førsteellever, svekket stall, og uten den spissen det har vært snakket om hele sesongen at vi må ha inn.
Jeg er skuffet. Skuffet over at Brann ser ut til, nok en gang, å ikke stå distansen. Skuffet over at Brann velger å svekke sin egen stall når vi hadde den beste muligheten på lenge. Og skuffet over at Brann ikke ser ut til å klare å hente inn en skikkelig spiss.

Nå er jeg sur.
Ballen skal fremover!

Nixon

Vi får se. Nilsen ønsker forsterkninger.
Det er i alle fall en start.
Rød makt på Hansa

Belfort

I morgen forventer jeg at en ny spiss og midtbanespiller blir presentert. Da har de knappe en uke på å samspille dem før kampen mot Start neste mandag. Mindre tid enn det bør det ikke være

Serez

Kommer til å bli skuffet om det ikke kommer inn forsterkninger som faktisk er det, men forutenom SHN har vi vel et greit vindu så langt. Mangler enda spissen, som mange har nevnt men enkelte her inne mener jo at Skålevik er blant eliteseriens beste spisser så det er vi vel godt skådd.

Klarer vi europaspill vil jeg kalle sesongen godkjent + utifra dagens utgangspunkt, men jeg håper på forsterkninger som vil gi meg tro på mer!

Spelaren

Quote from: Nixon on July 29, 2018, 18:40:33 PMVi får se. Nilsen ønsker forsterkninger.
Det er i alle fall en start.

Samme tid i fjor var han fornøyd bare me beholdt de me hadde.
Gå av.

Go Up