• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Rosenborg | 22. oktober | Kl. 20.00

Started by Nixon, October 16, 2017, 20:08:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Vi spiller jo egentlig veldig en bra kamp i kveld. RBK scorer på et flaksemål og den største dommertabben jeg har sett. At de kontrer innn 3-0 nå vi går all inn for så være. Vi burde scoret flere mål i dag. Brann burde gå ut på denne måten samtlige kamper ut sesongen. Det er dette laget bør bygges på. Det er ikke hver gang vi møter en motstander med dommertrioen på lønningslisten

Ninja-Bob


Gepard

Handler om kvalitet på spillerstallen. Vi har en god trener, og en defensivt solid tropp. Fremover er det syltynt. Haugen er klasse, og forsvinner mest sannsynlig etter sesongen. Ergor trenger vi 4-5 klassespillere som påfyll til det defensive ankeret, om vi i det hele tatt skal TENKE på å ta opp kampen med Rbk. Altså trengs det penger.

krakra

Meningsløst å klage på den offensive beholdningen framover i dag. Hvem mener du var svak av de offensive? Skaanes og Vega var strålende og Haugen og  Marengo var også gode. Børven var svak. Men ellers er det lite å utsette på de offensive. Når vi spiller slik en gang hver åttende kamp er det imidlertid ikke rart at timingen og samhandlingen ikke sitter helt

Corran

3 annullerte mål. 2 av dem mindre offside til sammen enn rbk sin. Den første er vel litt bob bob
1 av de annullerte var for en hands som ikke var noe verre enn de 2 rbk hadde inne i egen 16 meter og hadde dommeren vært konsekvent så hadde det vært 2 straffer til Brann. Men det er jo gått ut et memo i fra NFF om at Brann ikke under noen omstendigheter skal ha straffer.
Mange store sjanser i tillegg til Brann. resultatet var kun 1 må bedre enn eg forventet men spillet var mange hakk opp fra hva jeg forventet.
Er det lov å håpe på samme taktikk borte neste helg? Tviler på det men håper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

Skaanes sin hands foran Haugen-målet som blei annulert er ikkje tydeligare enn situasjonen der RBK-stopparen skyt ballen rett i handa si innanfor 16-metaren deira i førsteomgang.

Uansett: denne kampen kan me vere stolt av på ein heilt anna måte enn Molde-kampen.

Ninja-Bob

Men no kom eg på at Heltne Nilsen kasta seg i eit forsøk på å få frispark før 0-3, og blei dritflau. Det der må han gje seg med, altså.

Tom C

Tenkte jeg faktisk ikke på før du sa det. Dersom han skal blåse fordi ballen touchet hånden til skånes rett før den annulerte scoringen vår, så skal han jo faen meg være konsekvent og blåse straffe NPR RBK gjør akkurat det samme i egen 16. Feige jævla nff. Blir kvalm ...
Aldri mer Obos....

Lasaron

Synd at Mike Jensen kom innpå. Da snudde kampen. Synd at NFF er.
Tren på langskudd

Tom C

Men det er vel en grunn til at vi ikke har fått straffe siden tidenes morgen..
Aldri mer Obos....

Brann_ruler86

October 22, 2017, 22:02:51 PM #61 Last Edit: October 22, 2017, 22:05:38 PM by Brann_ruler86
Quote from: Ninja-Bob on October 22, 2017, 21:56:30 PM
Men når Heltne Nilsen kastar seg i eit forsøk på å få frispark før 0-3 blei eg dritflau. Det der må han gje seg med, altså.


Heltne Nilsen er en stor sutreunge! Prøver å fremstå tøff, men det er vel få spillere på Brann som faller enklere enn han??

Børven må ut av laget fortere enn fy! Bidrar med null og niks. Alt det offensive spillet vårt er det kantene våre som står for.

Ellers syns jeg vi gjør en god 1.omgang i dag, og denne gangen kan vi med rette si at det er marginer i mot. At laget rakner noe etter 0-2 er forståelig, men må stille bittelitt spørsmålstegn ved kampledelsen siste halvtimen. Vi ligger under med to mål, får til veldig lite og vi gjør kun to bytter, der det siste er Karadas inn etter 85 min.
Gå ta banen!

Leffen

October 22, 2017, 22:03:05 PM #62 Last Edit: October 22, 2017, 22:05:18 PM by Leffen
Mye oppløftende i dag! Bortsett fra resultatet seff. De scorer på sine sjanser + skandalemålet. Denne kampplanen er jo fra en annen galakse enn den bussparkeringen de drev med i Molde. Som jeg håper LAN gir seg med først som sist.

Tidvis friskt av Vega og Marengo. Deyver må gjerne få beskjed om å kutte 30% av fintingen sin, roter seg litt ofte bort. Og marenges kan gjerne øve litt på innlegg. Børven var usynlig. Som vanlig...

Det er jo som Rekdal nevnte 113 ganger i løpet av kampen; RBK trenger bare en sjanse (Og litt hjelp)

Spelaren

Helland fair nok til å innrømme assist på den, og spøker med at linjedommer må ha ham på fantasy.
Gå av.

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

6-4 i sjansestatistikken til VG. Det forteller om et Brann-lag som tross en offensiv tilnærming klarte å stenge seriemesterne og det suverent mestscorende laget ute ganske bra, men NPR motstander er RBK, har dommeren på sin side og en uttelling på 75% så blir det en tøff oppgave

Gepard

Quote from: krakra on October 22, 2017, 21:07:24 PM
Meningsløst å klage på den offensive beholdningen framover i dag. Hvem mener du var svak av de offensive? Skaanes og Vega var strålende og Haugen og  Marengo var også gode. Børven var svak. Men ellers er det lite å utsette på de offensive. Når vi spiller slik en gang hver åttende kamp er det imidlertid ikke rart at timingen og samhandlingen ikke sitter helt


Selvsagt går det an å klage på feks Skaanes, sluttproduktet er totalt fraværende, fotball handler om å score på sjansene sine. Kan løpe herfra til månen uten at det hjelper.

Klubben er nødt å nå legge fokuset sitt på å hente offensive kvalitetspilllere som er knallharde i hodet. Vi har de spillerne defensivt, og en dyktig trener, men han må få jobbe med de rette emnene også offensivt. Foruten Haugen og Azar sin spisskompetanse i slutten av kamper, finnes de ikke i stallen

Gepard

October 22, 2017, 23:00:34 PM #67 Last Edit: October 22, 2017, 23:04:21 PM by Gepard
Quote from: krakra on October 22, 2017, 22:27:58 PM
6-4 i sjansestatistikken til VG. Det forteller om et Brann-lag som tross en offensiv tilnærming klarte å stenge seriemesterne og det suverent mestscorende laget ute ganske bra, men NPR motstander er RBK, har dommeren på sin side og en uttelling på 75% så blir det en tøff oppgave


En sånn kamp skal man vinne, hvis man har de rette spillerne offensivt. Som Rosenborg, 4 sjanser - 3 mål. Ikke at 4 sjanser bør bety 3 mål, men det viser hva man får ut av klassespillere i det offensive.

Så er bare spørsmålet hvordan Brann skal skaffe seg midler ..... Noen rikinger som er klare ? Soltvedt sin spillerlogistikk genererer hvertfall ikke noen intekter

krakra

Jeg syns dette er sutring for sutringens skyld. Brann er blant de mest effektive lagene i Eliteserien. Vi har ikke noe problem med omsetningen generelt. Det største problemet har vært produksjonen av sjanser og at vi har slitt med å skape noe mot de beste. I dag spilte vi tidvis ut RBK. Det er synd vi ikke scorer, men det er snakk om marginer. Vi hadde også noen marginale annulleringer. At denne kamper viser er behov for fire-fem klassespillere offensivt er en påstand som i mine øyne er helt bak mål.

Spelaren

Nå kommer denne kampen som nr fire av tap på rad, med ett mål som tellende i protokollen. Denne kampen ser mer ut som et offensivt blaff enn noe som kan forventes videre. Hvor mange av sjansene kommer av systematisk utspilling av motstander? Som regel er det tilfeldigheter som setter oss opp, og uten tid og rom er det sjelden tid til å stille inn siktet. Første sjansen er Wormgoor på corner, og presset setter han den høyt over. Deretter er Marengo på plass for å plukke nedfallsfrukten etter en corner. Vegas sjanse i samme omgang er det nærmeste et systematisk angrep som ender med sjanse - vi er altfor avhengige av C-momenter eller tilfeldigheter. Kontringene våre er utrolig trege, vinkles altfor ofte ut mot sidelinjen framfor i lengderetningen (trolig pga flere spilleres manglende ferdigheter, når driblet eks Haugen seg forbi en motspiller?) og det er fortsatt slik at det spilles omstendelig fram og tilbake mellom stoppere, Haugen og Nilsen fordi vingene og backene står plantet og håper andre gjør jobben. Beklager, men eg klarer ikkje å la meg rive med etter denne kampen. Et trøtt Rbk som kommer heim etter fiasko i Russland, med sin beste midtbanedirigent på benken. Alikevel null mål, stadige brudd imot på midten og svake relasjoner på sidene. Dette er Nilsens produkt nå i haust, og det er ulidelig kjedelig å sjå på.

Eg vil sjå et Brann med taktikk og spillere som skaper tid og rom. Der pasninger og bevegelser skaper større bevegelsesfrihet for medspillere slik andre medaljejagende lag makter. Ikkje det der trange forsvarsangrepet me driver med i dag. For det fungerer bare når de bak holder tett og de foran klarer å krangle inn mål i de hektiske angrepene me har.
Gå av.

SeLyren

Quote from: Spelaren on October 22, 2017, 23:28:57 PM
Nå kommer denne kampen som nr fire av tap på rad, med ett mål som tellende i protokollen. Denne kampen ser mer ut som et offensivt blaff enn noe som kan forventes videre. Hvor mange av sjansene kommer av systematisk utspilling av motstander? Som regel er det tilfeldigheter som setter oss opp, og uten tid og rom er det sjelden tid til å stille inn siktet. Første sjansen er Wormgoor på corner, og presset setter han den høyt over. Deretter er Marengo på plass for å plukke nedfallsfrukten etter en corner. Vegas sjanse i samme omgang er det nærmeste et systematisk angrep som ender med sjanse - vi er altfor avhengige av C-momenter eller tilfeldigheter. Kontringene våre er utrolig trege, vinkles altfor ofte ut mot sidelinjen framfor i lengderetningen (trolig pga flere spilleres manglende ferdigheter, når driblet eks Haugen seg forbi en motspiller?) og det er fortsatt slik at det spilles omstendelig fram og tilbake mellom stoppere, Haugen og Nilsen fordi vingene og backene står plantet og håper andre gjør jobben. Beklager, men eg klarer ikkje å la meg rive med etter denne kampen. Et trøtt Rbk som kommer heim etter fiasko i Russland, med sin beste midtbanedirigent på benken. Alikevel null mål, stadige brudd imot på midten og svake relasjoner på sidene. Dette er Nilsens produkt nå i haust, og det er ulidelig kjedelig å sjå på.

Eg vil sjå et Brann med taktikk og spillere som skaper tid og rom. Der pasninger og bevegelser skaper større bevegelsesfrihet for medspillere slik andre medaljejagende lag makter. Ikkje det der trange forsvarsangrepet me driver med i dag. For det fungerer bare når de bak holder tett og de foran klarer å krangle inn mål i de hektiske angrepene me har.

Dette med at alt av spill vinkles ut på sidene er det som irriterer meg, ihvertfall når innleggene (les. Nouri) er av  dårlig kvalitet. Det hadde vært kjekt med flere strenger å spille på offensivt. En god spiss må inn, og vi må drille inn spill gjennom midten, slik at det ikke blir så forutsigbart. Når det er sagt sitter eg med en ambivalent følelse etter denne kampen. Elendig resultat, men en god innsats og positivt spill.

Giles

Dette var en god kamp av Brann, men både marginer og litt udyktighet gjør resultatet dårlig. For meg er det to posisjoner som gjør forskjellen og fører til det litt stereotype og hakkete spillet. En sentral midtbane med ballferdigheter og selvfølgelig defensiv pondus hadde gjort uendelig mye med samspill og bevegelser på midten og ikke minst tempo i kontringsfasen. Der kommer Heltne aldri til å holde mål. På spissplass må det enten være en murbrekker av en Ojo type eller en spillertype med flere strenger å spille på. Børven er ingen av delene dessverre.
Resten av laget ser bra ut.
En siste ting, midtstopperne må heller slå langpasningen selv enn la Pjotr kaste bort ballen hver eneste gang.

Tom C

Må si at jeg lurer fælt på hvordan vi hadde gjort det om Søderlund hadde signert for oss i sommer... Noe sier meg at det hadde blitt en del flere mål enn det vi har sett de siste kampene. Lenge siden Mohn har bidratt med en storsignering. På tide nå.
Aldri mer Obos....

nero

Quote from: Tom C on October 23, 2017, 08:31:28 AM
Lenge siden Mohn har bidratt med en storsignering. På tide nå.

Er han fremdeles sur fordi bestis Roald ble skvist ut?
Lions led by donkeys.

Torvanger

Godkjent kamp av Brann, men en ting må Brann slutte med og det er å la Piotr pole ballen høyt opp på Børven, i de kampene Barmen av en eller grunn ikke er med, uten at det er aktive Brannspillere rundt ham. Dette skjedde igjen og igjen, med påfølgende balltap som resultat. Børven er heller ikke i stand til å vinne hodeduellene, så det er rett og slett poengløst.

Barmen vinner 9 av 10 dueller, så når han er i elleveren, da er denne polingen av større verdi. Selv om det selvsagt er å foretrekke at man spiller seg ut bakfra.

Billy Elliott

Tenkte å la kampen synke litt, før jeg kommenterte, i håp om at alt kanskje ville se litt lysere ut da. Usikker på hvor godt det virket, men dette er hva jeg sitter igjen med etter gårsdagen:

- Bra kamp av oss.
- Regner med Marengo var skadet, ellers er det skandale å ta han ut. Var fryktelig nær både mål og assist i første.
- Det som irriterer meg mest med RBK er faktisk flaksen deres, ikke dommerhjelpen. 1-0, uansett hvor bra det er av Bendtner, er flaks. Et dårlig skudd av fisse-Mike blir til en "genial" assist.
- Ingen blir skadet av et pappkrus kastet fra tribunen. Jeg ser Hagen påstår at det ble kastet både flasker og lightere. Jeg sitter like bak SS og så ingen av delene på gresset. Er det i det hele tatt mulig å få med seg en flaske inn på stadion i disse dager?
- Dette bør være spikeren i kisten for Børven-prosjektet.
- Den første scoringen som Brann fikk annullert ser ut til å være utelatt fra de ulike oppsummeringsvideoene som ligger ute, men denne virket å være den mest kontroversielle. Var det ikke flere hands i den situasjonen, også av RBK-spillere? Hvorfor diskuteres ikke dette mer?
- Jeg frykter, frykter at den offensive innstillingen var en engangsgreie fra LAN. Litt sånn "her har vi ingenting å tape, så hvorfor ikke". Blir ikke overrasket om både Vega og Marengo er benket til neste kamp, til fordel for Gilli og Braaten.  
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Det er på tide å prøve ut Vega eller Braaten som midtspiss. La både Vega, Braaten og Marengo starte.
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Marengo hadde problem med ryggen, og ville bli tatt ut dersom det ikkje bedra seg, sa LAN til tv-folka i pausen.

Henki

Quote from: Ninja-Bob on October 23, 2017, 09:55:10 AM
Marengo hadde problem med ryggen, og ville bli tatt ut dersom det ikkje bedra seg, sa LAN til tv-folka i pausen.


Det kan nok også forklare hvorfor han var ute på banen i pausen og holdt seg i bevegelse.
Ballen skal fremover!

Torvanger

Ifjor hadde Brann knapt skader, mens det i år har vært et mannefall uten like. Er Branns treningsbane problemet?

Ninja-Bob

Er det berre meg eller hadde SHN ein mykje bedre kamp i går enn på lenge? Ikkje misforstå, det var plenty tull og sutring og feilpasningar, men langt fleire pasningar framover på bana, og opptil fleire av dei traff mottakar også.

Malimba

Såg tydelig at Marengo hadde trøbbel med ryggen når han gjekk/jogga i pausen, og det var ikkje samme sprut over han i andre omgang. Første omgang med Marengo var som å tygge mentos og drikke cola!! Håper LAN også såg dette.... Marengo og Vega på vingene og Braaten som spiss, den er eg med på!
Sønnen til sjefen gjorde det han er best på, som han gjer i hver forbanna kamp: Kjæfter og sutrer....Sørgelig å se på.

Noen som veit hvem som "mista" snusboksen sin på eller i området til Andre Hansen igår?? :)
E bonde som kjøre traktor, ikkje le av meg då!!

Billy Elliott

Quote from: Ninja-Bob on October 23, 2017, 10:04:19 AM
Er det berre meg eller hadde SHN ein mykje bedre kamp i går enn på lenge? Ikkje misforstå, det var plenty tull og sutring og feilpasningar, men langt fleire pasningar framover på bana, og opptil fleire av dei traff mottakar også.


Enig, særlig i førsteomgang var han god. Slo mange fremoverrettede pasninger som traff medspiller. Jeg ser dog at han får dårlige børskarakterer av en del. Muligens er man noe farget av hans involvering forut for 3-0, eventuelt er det kanskje bare en ren refleks hos folk, å gi SHN dårlig karakter.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Eller det at folk ikkje ser seg blind av at me nesten klarer å score mål mot et halvslitent rbk, og at de gjentatte, stillestående manøvrene våre på midten og bakover ikkje gjør annet enn å la klokken gå. Nilsens stadige hang til å gå for frispark når han føler seg presset gav trønderne en gratis kontring, og Piotrs hjerneblødning lot målet skje sekunder etter.
Gå av.

Morkel

Quote from: SeLyren on October 23, 2017, 07:50:00 AM
Dette med at alt av spill vinkles ut på sidene er det som irriterer meg, ihvertfall når innleggene (les. Nouri) er av  dårlig kvalitet. Det hadde vært kjekt med flere strenger å spille på offensivt. En god spiss må inn, og vi må drille inn spill gjennom midten, slik at det ikke blir så forutsigbart. Når det er sagt sitter eg med en ambivalent følelse etter denne kampen. Elendig resultat, men en god innsats og positivt spill.


LAN uttalte vel i fjor at ønsket var at indreløperne skal presse innover mot midten og at man skulle ha samtidige løp fra spisser og vinger. Pluss at backer skulle komme på dobling. En av argumentene for at Orlov ble leid ut var at han i LANs taktikk ikke ville få nok innlegg. Det var i hvert fall TEORIEN. Praksis nå er at spillet stopper litt opp rett over midtbanen og man blir stående med en trekant mellom indreløper, back og ving. Hvis det først vris så går ballen som regel også igjennom forsvaret som gir motstander god tid på å forflytte seg. Spissen involveres sjelden utenfor boks og man gjør få forsøk på å skape overtall ved å forskyve midtbanen. Det er generelt lite bevegelse i etableringsspill. Da gjør man det vanskelig for seg selv hvis man ønsker å spille igjennom midten, spillet blir lite variert og motstanderen kan lett forutse hva som skjer. Nå skal det sies at å ligge så balansert som vi gjør fungerte bedre på våren når man hadde en Braaten og Gilli i (en viss) form. Det var også da lite variasjon i spillet, men det var bedre enn det har vært fra Juni til nå.

Jeg er uansett positiv. Men nå må Soltvedt gjøre jobben, skal vi virkelig ta nivået trenger vi to spiller av en kvalitet som løfter laget, ikke bare ferdighetsmessig, men også mentalt. Spillere som går foran. Og disse spillerne  skal være i det offensive leddene (komplett, målscorende spiss og ving/indreløper). For bakover på banen har vi flere spillere som går foran i krigen, men vi mangler det absolutt på topp.

Gamleørn

Par tanker om kampen.
En grei gjennomført kamp. Synd vi ble dømt bort, og kampen stod og vippet før 2-0 målet til RBK. Ble overrasket hvordan vi overrumplet hele norges RBK de første 20 spesielt.
Synes Marengo var pigg, selvom han ikke har spilt mye fotball i det siste ser han bra ut. Tør og dra av en mann og er nok en håndfull for de fleste TL-backene når han er i form. Kan bli spennende å se han etter en sesongoppkjøring.
Børven får verken en eneste stikker eller et eneste innlegg, så det at prosjekt Børven skal skrinlegges synes jeg er på trynet. Tror neppe Søderlund hadde fått til så mye i går heller, for å ta en sammenligning.
Rotete løst av Piotr og Grønner på igangsettinger. Da Piotr satte i gang kort på Grønner hadde han sjelden gode alternativer videre. Et godt eksempel skjedde i 1omg da Grønner endte opp nede med eget cornerflagg.
Synes at SHN var et hakk bedre enn normalt i går, men fremdeles - ekstremt mye støttepasninger og/eller bare dytte ballen videre i midtbaneleddet. Var flere anledninger i går at han hadde plass til å gå fremover eventuelt slå en fremoverrettet pasning til spillere i bevegelse, men det endte opp med nok en støttepasning. Håper Barmen blir drillet i denne rollen til sesongen 2018, men det skjer neppe.
Ellers er det gledens at Braathen er i gang igjen.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Billy Elliott

Quote from: Gamleørn on October 23, 2017, 11:03:23 AM
Børven får verken en eneste stikker eller et eneste innlegg, så det at prosjekt Børven skal skrinlegges synes jeg er på trynet.


Fyren har 3 mål på de siste fire sesongene. Og 2 av dem kom i samme kamp. Hvor lenge mener du man skal vente før man innser at dette ikke funker?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Quote from: Billy Elliott on October 23, 2017, 11:29:52 AM
Quote from: Gamleørn on October 23, 2017, 11:03:23 AM
Børven får verken en eneste stikker eller et eneste innlegg, så det at prosjekt Børven skal skrinlegges synes jeg er på trynet.


Fyren har 3 mål på de siste fire sesongene. Og 2 av dem kom i samme kamp. Hvor lenge mener du man skal vente før man innser at dette ikke funker?



En skarpere spiss enn Børven, hadde puttet på innlegget til Marengo i først og på minst et av Vegas i andre. Man så at Børven hele tiden kom sekundet for sent og da gjør han ikke det han er ansatt for.

Morkel

Quote from: Torvanger on October 23, 2017, 11:34:06 AM
Quote from: Billy Elliott on October 23, 2017, 11:29:52 AM
Quote from: Gamleørn on October 23, 2017, 11:03:23 AM
Børven får verken en eneste stikker eller et eneste innlegg, så det at prosjekt Børven skal skrinlegges synes jeg er på trynet.


Fyren har 3 mål på de siste fire sesongene. Og 2 av dem kom i samme kamp. Hvor lenge mener du man skal vente før man innser at dette ikke funker?



En skarpere spiss enn Børven, hadde puttet på innlegget til Marengo i først og på minst et av Vegas i andre. Man så at Børven hele tiden kom sekundet for sent og da gjør han ikke det han er ansatt for.


Det handler ikke kun om at tilrettelegger skal gjøre det lett for spiss, spissen må også gjøre det lett for tilrettelegger. Børven har blitt dårlig på det han var best på før, å frigjøre seg og posisjonere seg riktig. Tenk Helstad i 2007, han var ekspert på å komme i posisjon alene rundt 5-meteren, da var det sjelden vanskelig for de andre å legge en god pasning eller et godt innlegg når de kommer inn mot boks. Hvis forsvaret prøver å markere tettere blir det ofte forskyvninger og det åpner opp rom for andre spillere.

Kampen i går er egentlig et perfekt eksempel på det. Bendtner er egentlig boss på bevegelse og løp. Men han er veldig god på å posisjonere seg og å avslutte. Da trenger man ofte ikke mer enn en sjanse (resten av kampen dasset han jo bare rundt). Børven fikk jo egentlig bedre arbeidsforhold i går enn Bendtner, som stort sett fikk et skudd i foten og en klar offsidepasning å jobbe med. Nå vil jeg ikke ha Bendtner til Brann, men det er klart at han har to egenskaper som vi savner i klubben.

krakra

Tenker på målet til Grønner. Nå var det riktignok offside, men det var jo egentlig en god spissbevegelse utover det. Fult trøkk på bakerste stolpe. Det var en god del innlegg som forsvant ut forbi bakerste stolpe i år der en spiss som var mer på hugget bare kunne puttet. Enig i overnevnte taler. Man kan ikke bare klage på innleggene når det er så dårlige bevegelser å slå på. Og den suverent dårligste på dette var Børven. Både Haugen, Skaanes og Vega klarte å gjøre seg spillbar inne i feltet og kom til avslutninger. Børven var stort sett bortevekk.

Torvanger

Det er ofte hovefproblemet til en spiss uten selvtillit, som hele tiden kommer litt for sent, eller som ikke står på rett sted til rett tid. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan Børven har endt i dette uføret, men faktum er at Brann ikke har tid til å vente på ham lenger.

Corran

Synes også han er for veik, lar seg lett skubbe unna og gir fort opp løpet/duellen
Selv håpløse baller skal en av og til jage for ofte blir forsvarer stresset da.
Gode eksempler her er Skaanes og Orlov
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Morkel

Quote from: Corran on October 23, 2017, 16:47:29 PM
Synes også han er for veik, lar seg lett skubbe unna og gir fort opp løpet/duellen
Selv håpløse baller skal en av og til jage for ofte blir forsvarer stresset da.
Gode eksempler her er Skaanes og Orlov


Men han var ikke sånn før. Jeg tror problemet er at han er en litt entusiastisk spiss som alltid har spilt litt på selvtilit. Men som bare virker å ha mistet all drivkraften bak spillet sitt.

Se feks på de målene her, det er en helt annen energi i bevegelsene hans. Han virker rett og slett 10 ganger mer selvsikker. Nå vet jeg det er lett å si dette basert på enkeltepisoder. Men fremdeles, det er som dag og natt fra det man ser fra ham nå.

https://www.youtube.com/watch?v=dIwHr8KPGPI
https://www.youtube.com/watch?v=bjeBjwA6ds4
https://www.youtube.com/watch?v=Kmc7hCA36Kg (Vi vant jo denne så jeg tillater å ta den med)

Utmedsnolken

5 år med hofteskade kan ødelegge litt av hvert i en karriere
"og der snubler Sæternes igjen"

Torvanger

Dersom det er helsen som setter en stopper, håper jeg at Børven og det medisinske apparatet til Brann er så ærlige, at man setter en sluttstrek etter sesongen.


Serez

Handler mer om forskjellen mellom denne kampen og de foregående enn hvor god denne var. Dette var en akseptabel (spillemessig) kamp som kunne vippet begge veier der Brann gikk ut offensivt med kreative spillere (på papiret) på banen, til forskjell fra mot Molde der vi forsvarte oss til poengtap med et utrolig kjedelig Brann lag på banen.

Torvanger

Selvsagt hadde Brann trengt Bendntner på laget, han er jo flere klasser over Orlov og Børven. Og det skulle jo bare mangle, Arsenal signerer som regel kvalitet.

Billy Elliott

October 24, 2017, 09:46:43 AM #99 Last Edit: October 24, 2017, 09:54:18 AM by Billy Elliott
Quote from: Nils A. Eggen on October 23, 2017, 22:55:46 PM
Det som reddet Rosenborg var kvalitetsforskjellen på spillerne.


Var det egentlig det? For all del, det er bra gjort av Bendtner på 1-0, men det er jo også megaflaks at et elendig skudd av Mike Jensen blir til en genial assist. 2-0 dreper kampen. Begge disse målene kommer i en 5 minutters periode fra 55 til 60. Synes Brann var best både før og etter dette, så og si at det var RBKs overlegne kvalitet som avgjorde synes jeg ikke er presist i det hele tatt.

Nå var det ikke jeg som sa at jeg ikke ville ha Bendtner i SKB, men jeg vil tro personen som ytret det henviste til at klubben ikke har råd til å betale 5 millioner kroner i året, pluss sign-on fee på 2,5 mill, til én spiller. Slik jeg forstår det strekker danskens kontrakt seg over 3 og et halvt år, og man betalte Nottingham Forest 1 mill i overgangssum.

Kjøpssum: 1 mill
Sign-on: 2,5 mill
Lønn: 5 mill x3,5 = 17,5
Totalt: 21 mill

Et slikt utlegg ville nok knekt Branns økonomi, som nylig var i rød sone, fullstendig. Så kan det jo være at man kan få noe igjen ved et eventuelt salg, men hvor interessant er han egentlig for noen med penger? Fyren har jo failet totalt alle andre steder enn Norge og fyller straks 30 år.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Go Up