• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Rosenborg | 22. oktober | Kl. 20.00

Started by Nixon, October 16, 2017, 20:08:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Mike Jensen utgjorde den store forskjellen.

Leffen

Quote from: Nils A. Eggen on October 23, 2017, 22:55:46 PM
Tror det blir viktig for Brann å ikke bli for fornøyd med denne kampen (og bruke det som sovepute)


Akkurat det tror jeg ikke blir noe problem. Vi har vært ræv i lang tid nå. Vet ikke om du fikk med deg at vi tapte 0-4 mot Kristiansund?

Og til de som mener Børven trenger mer tid. Hvor mye tid snakker vi? Han har da fått flere enn nok sjanser i år. Forventer ikke at han skal være en toppspiss. Men har da vitterlig vist INGENTING.

Morkel

Quote from: Nils A. Eggen on October 23, 2017, 22:55:46 PM
Til Morkel: Hvorfor ville du ikke hatt Bendtner til Brann? Ble bare nysgjerrig når jeg leste det du skrev. Vi snakker altså om en dansk landslagspiss med 17 mål hittil i sesongen, 12 mål på de 11 siste kampene. Ville du valgt Børven/Orlov foran han?


Det er et litt stort spørsmål. Ikke fordi det er vanskelig, men det kommer ned til en rekke faktorer. Hvis man spurte fiktivt som du gjør: Ville du hatt Bendtner istedenfor Orlov/Børven? Så ville jeg svart ett klart ja. Han er betraktelig mye bedre på posisjonering og avslutning enn de spissene vi har i dag. Da må det også legges til: På samme lønnsnivå. For Brann har per i dag ikke råd til Bendtner.

Men hvis man istedenfor spør: Hvilke egenskaper trenger en ny Brannspiss? Eller hvilke personlighetstrekk skal han ha for å passe inn i stallen? Er han komplementær med de andre spillerne? Kan han fylle rollen som treneren ønsker at han skal ta? Så er jeg mer usikker. Posisjonering og avslutning/målteft er helt klart noen av egenskapene man trenger. Men jeg tror at Brann har behov for en mer bevegelig senterspiss enn det Rosenborg har.

Det er som du vet ikke gitt at spisser med spesifikk spisskompetanse passer like godt inn overalt. Det handler om hvor de får brukt spisskompetansen sin best. Og Bendtner har de siste 4 årene scoret 5 offisielle mål i 4 ulike klubber. Det betyr på ingen måte at han er dårlig spiss, men siden han har litt internasjonal klasse over noen av ferdighetene sine, vil jeg påstå at han er desto dårligere på noen av de andre. Dette tror jeg gjør at han passer dårligere i Brann enn i Rosenborg. Nettopp fordi i RBK kan han være seg selv og gjøre det han er best på. I Brann måtte han hatt en bredere rolle, litt fordi man ikke har like gode spillere rundt å lene seg på. 

Så ja, Bendtner ville nok scoret en del mål for Brann. Ville han scoret like mye som i Rosenborg? Mest sannsynlig ikke. For meg er risikoen knyttet til Bendtner større enn gevinsten jeg tror man ville fått. Selv om det sikkert er mange her inne som er uenige i det.

Go Up