• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN-SOGNDAL 09.09.2017 18:00

Started by Torvanger, August 21, 2017, 08:37:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

August 21, 2017, 08:37:15 AM Last Edit: August 21, 2017, 09:01:34 AM by Torvanger
Never change a winning team, er det noe som heter, men mot Sogndal 9 september, bør LAN gjøre en endring og det er å sette Gilli inn for Jonsson på venstrebacken. Islendingen er alt for uferdig og han er for het i hodet, ruser for mye, noe som var årsaken til straffen mot Viking igår. I tillegg har Jonsson en lei tendens til å stoppe opp, når han er i fullt driv fremover, istedenfor å skape ubalanse i motstanderlaget, det er noe han gjør igjen og igjen, full rulle og så bom stopp og støttepasning. Med Gilli vil vi også få en langt mer målfarlig back inn og han er like god med ball som islendingen.

Ellers bør laget holdes intakt, selv om det holder toppscorer Barmen utenfor elleveren.

Det er lenge til kamp, men gudbedre som vi gleder oss!

Lasaron

Også en mulighet å ha Ari på høyre og Gilli på venstre. Ruben på benken. Skal vi prøve det ut?
Tren på langskudd

Nixon

Dersom islendingen ikke får fornyet tillit, noe jeg syns han bør, vil jeg heller ha Nouri inn igjen. Det er greit med spillere som kjenner rollen og har spilt godt tidligere. Ikke at jeg tror Gilli ville gjort seg bort, men Nouri er bedre som back etter min mening.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Nouri inn, nå er det på tide å satse mot medaljer med sterkest mulig mannskap. Jonsson har vist at ham kan bekle rollen men trenger kanskje en pause frå startoppstillingen nå.
GÃ¥ av.

Torvanger

Quote from: Nixon on August 21, 2017, 08:57:58 AM
Dersom islendingen ikke får fornyet tillit, noe jeg syns han bør, vil jeg heller ha Nouri inn igjen. Det er greit med spillere som kjenner rollen og har spilt godt tidligere. Ikke at jeg tror Gilli ville gjort seg bort, men Nouri er bedre som back etter min mening.


Ja, Nouri er nok et enda tryggere valg.

ostraume

Ikke lett det der. Nouri er helt klart et sikrere valg, men Jonsson bør gjerne få mer spilletid for å bli varm i trøya.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on August 21, 2017, 08:37:15 AM
I tillegg har Jonsson en lei tendens til å stoppe opp, når han er i fullt driv fremover, istedenfor å skape ubalanse i motstanderlaget, det er noe han gjør igjen og igjen, full rulle og så bom stopp og støttepasning.


Her må jeg si meg dypt uenig. Backene våre har hatt en lei tendens til å gjøre dette mye, ja, spesielt Nouri og Kristiansen, men Jonsson er den av dem som gjør det minst. Han er meget god til å vende av første pressledd og bli med fremover. Var uheldig ved to anledninger i går, men det går seg til. Gud skal vite at vi har hatt forsvarsspillere som har gjort store blundere i år uten å bli benket i neste kamp av den grunn.

Ellers er jeg enig i at laget bør forbli mye av det samme. Spesielt Vega må få fornyet tillit, uansett om Braaten er tilbake eller ikke. Det blir for dumt å skulle levere en slik kamp og så bli vraket i neste. Tror dog Skaanes lever litt farlig. For min del skulle jeg gjerne sett Barmen ned i den dype rollen, og Skaanes som indreløper, men tviler på LAN ser det på samme måte mot fysisk sterke Sogndal.

Tipper denne oppstillingen:
Horwath
Jonsson - Vito - Acosta - Ruben
SHN
Haugen - Barmen
Vega - Børven - Marengo
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Det er på tide at LAN lar motstanderne sette opp laget etter Brann og at man ikke kjører inn bestemte spillertyper mot Sogndal. Dvs luftsterke og duellsterke, bare for å møte SIL på deres premisser. Jeg blir fryktelig skuffet, om ikke LAN kjører uendret, bortimot. Jeg tror nok uansett at Barmen kommer inn for Skaanes og det svekker nok ikke elleveren, men det blir feil signal vs Skaanes, som løp hjertet av seg og spilte en glimrende kamp mot Viking.

krakra

Marengo trenger ikke starte. Han hadde en god kamp ja, men det var også endel preg på manglende samhandling, og at han ikke var kjent med ligaen. Duellspillet var ikke all verdens, bevegelsene satt ikke og avleveringene bommet ofte. Tror han får seg en nedtur mot sterkere motstand hvis han skal bli i førsteelveren.

Han er en type som er god å ha på benken. Hvis vi sliter med å skape noe så kan han komme inn å skape uro. Så kan han bygge opp erfaring over tid.

Torvanger

Quote from: krakra on August 21, 2017, 10:38:50 AM
Marengo trenger ikke starte. Han hadde en god kamp ja, men det var også endel preg på manglende samhandling, og at han ikke var kjent med ligaen. Duellspillet var ikke all verdens, bevegelsene satt ikke og avleveringene bommet ofte. Tror han får seg en nedtur mot sterkere motstand hvis han skal bli i førsteelveren.

Han er en type som er god å ha på benken. Hvis vi sliter med å skape noe så kan han komme inn å skape uro. Så kan han bygge opp erfaring over tid.



Og du reagerer på mine kommentarer? Hva er dette for noe vissvass? Marengo, som tilfører Brann en ny dimensjon og gjør Brann livsfarlige offensivt, sammen med Vega på motsatt flanke? Vil du heller ha en forutsigbar Gilli?

Nixon

Det er klart at Marego var preget av manglende samhandling. Det skulle bare mangle. Men de positive bidragene hans overskygget dette med god margin så lenge han hadde beina med seg. Nå er det tre uker til neste kamp; mer enn god nok tid til å få inn noen gode relasjoner.
Rød makt på Hansa

Lasaron

I går var det ingen lange innkast. Deilig.
Tren på langskudd

dudo

Marengo er en helt typisk LAN-innbytter. La Gilli løpe backen trøtt, og inn med Marengo siste 20.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

For første gang denne sesongen har vi vel luksusproblemer på flere plasser enn på ene midtstopperplassen.

Laget mot Viking gjorde en kjempejobb. Hvem skal egentlig ut?
Sogndal kommer til å ligge lavt, og kjempe knallhardt, som vanlig. Tipper LAN vet at dette blir krig og tar krigen. Da er det Gilli, Orlov og skulle gjerne hatt Braathen også. Skaanes blir for lett i denne kampen ser jeg for meg.

Eller så kan han prøve å ta kampen på samme måte som mot Viking, kvikke bein som angriper kantene, med Haugen og Skaanes som indreløpere, og Barmen som sentral....
Brannsupporter.

ostraume

Barmen må inn igjen her, vi trenger duellstyrke sentralt mot Sogndal.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: ostraume on August 22, 2017, 09:03:07 AM
Barmen må inn igjen her, vi trenger duellstyrke sentralt mot Sogndal.


Men, må vi automatisk spille på Sogndal`s premisser?

Torvanger

Quote from: Belfort on August 22, 2017, 09:07:17 AM
Quote from: ostraume on August 22, 2017, 09:03:07 AM
Barmen må inn igjen her, vi trenger duellstyrke sentralt mot Sogndal.


Men, må vi automatisk spille på Sogndal`s premisser?



Godt poeng! Men det kan tenkes at LAN ser for seg at annet kampbilde, enn borte mot Viking. SIL vil ligge lavt, mens Viking var nødt til å angripe. Blir SIL liggende lavt, er det ikke utenkelig at LAN vil ha Barmen inn, slik at man får et oppspillspunkt og mulighet for hodestusser videre.

Superjack

Quote from: Belfort on August 22, 2017, 09:07:17 AM
Quote from: ostraume on August 22, 2017, 09:03:07 AM
Barmen må inn igjen her, vi trenger duellstyrke sentralt mot Sogndal.


Men, må vi automatisk spille på Sogndal`s premisser?


Vi har tapt nok poeng mot Sogndal på at de har spilt meget tøft, på grensen til det ufine. Dette er Sogndals største kamp, og muskler og kraft er det de har å by på.

Personlig tror jeg spillere som Skaanes blir for lett her. Men det kan hende at LAN har fått nok guts ut av selv lettvekterne til at de kan spille, og ta Sogndal på hurtig og lettbent fotball, men har mine tvil.
Brannsupporter.

Xminator

Det er så lenge til denne kampen at LAN nesten må ta form fra treningsarbeidet med i betrakning også.

Spiller Brann treningskamper i september eller er det virkelig så glissent med kamper fremover?

Lasaron

Jeg leste et sted at de skal ha treningskamp mot Haugesund.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on August 24, 2017, 08:20:45 AM
Jeg leste et sted at de skal ha treningskamp mot Haugesund.


Såvidt jeg vet går den på Stadion om nøyaktig en uke. Altså torsdag 31. august.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

HÃ¥per Marengo blir Ã¥ sjÃ¥ pÃ¥ banen tross Sørensens friskmelding. Gjerne mer enn 15 minutter pÃ¥ tampen, ogsÃ¥. Dersom Braaten er tilbake spørs det jo litt, Vega spilte seg absolutt nærmere en startoppstilling etter ein periode der Sørensen har dalt litt sammen med resten av laget, men med gamlefar tilbake er det et spørsmÃ¥l om Nilsen gjør de helt store forandringene frÃ¥ den vante oppstillingen. Sørensen er pdd fast i startoppstillingen, i motsetning til nederlenderen. Braaten har heng pÃ¥ andrekanten, selv om Vega skulle være skadefri. 
GÃ¥ av.

Billy Elliott

Synes det blir for dumt å benke Vega etter en slik forestilling han leverte sist. Det snakkes hele tiden om at konkurranse om plassene er bra. Men det blir jo meningsløst om man ikke belønnes med mer spilletid når man får sjansen og tar den. Synes heller ikke Braaten var særlig god i kampene før han ble skadet, så det bør ikke være noe automatikk i at han skal rett inn på laget igjen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Hvis ikke Vega får starte mot Sogndal bør LAN aldri mer snakke om at det er viktig å gripe sjansen og slike ting.
Tren på langskudd

Gulløl

Vega skal selvfølgelig starte mot Sogndal. Braaten kan eventuelt få seg et innhopp for han om han er frisk og i form.
Skaanes bør også starte. Barmen kan få seg et innhopp i Skaanes eller helst SHN sin posisjon.
Jeg tror den eneste forandringen LAN gjør i forhold til Viking kampen er at Rólantsson starter for Marengo. Marengo kan få seg et innhopp enten for Børven(spiss) eller for Rólantsson(venstrekant).

                      Horwath
Jonsson - Wormgoor - Acosta - Kristiansen
                       SHN
          Haugen    -   Skaanes
        Vega  - Børven  -  Rólantsson
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Blir nok dette laget uansett om Gilli og Braaten blir frisk eller ei:

                     Horwath
Jonsson - Wormen - Acosta - Kristiansen
                        SHN
           Haugen    -   Barmen
       Vega  -   Børven  -  Marengsen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Det vil overraske meg om klippekort-Nilsen gjør slike endringer. Positivt overraske :) .

Horwath
Jonsson - Wormgoor - Acosta - Kristiansen
Haugen - Nilsen - Barmen
Vega - Børven - Sørensen

...er laget eg tror det blir.
GÃ¥ av.

Corran

Få inn Orlov i den startoppstillingen så tror jeg den stemmer.
Tror nok LAN vil ha en arbeidshest der framme i starten.
Om da ikke han satser mest på de som har kontrakt etter neste sesong?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

actanon

Håper på:

Horwath
Jonsson - Wormgoor - Acosta - Kristiansen
Haugen - Barmen - Skaanes
Vega - Børven - Marengo
Rikard Norling er vår mann!

Corran

Hva med Gilli på back for Kristiansen?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Nei, vi kan ikke både ha innoverback og -kant. Noen må kunne slå inn med venstre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Ruben kan jo ikke slå inn Har han noen gang hatt et vellykket innlegg? Dessuten liker jo Ruben og å gå innover så ser ikke helt problemet. Tror at Gilli kan komme til flere og bedre innlegg enn Ruben
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Hva sier Stig Lillejord vist spilleren han nylig kåret til den beste venstrebacken i Norge i år blir vraket ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Problemet er at vi da ikke har noen naturlige breddeholdere på venstre side.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Joda Gilli kan holde bredden vel så godt som Ruben.
Men lanserte det som et forsøk ikke en fasit ;-)
Tror såpass på at det kan gi bedring offensivt at jeg synes det er verd forsøket
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Gilli på Rubens plass er verdt et forsøk. Samtidig er Ruben glimrende defensivt, jeg er veldig trygg på ham og Nouri. Det er verre med Jonsson.

Spelaren

Quote from: Corran on August 25, 2017, 10:55:12 AM
Har han noen gang hatt et vellykket innlegg?


Høy klasse  over innlegget til Orlov mot rbk i fjor.
GÃ¥ av.

Corran

Det sier vel det meste når en husker det gode innlegget ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Inn med Orlov og Nouri. Gilli også. Resten som før. Ellers har Ruben helt rett. Beste venstreback i Eliteserien hittil i år.

Torvanger

Quote from: Giles on August 26, 2017, 08:54:27 AM
Inn med Orlov og Nouri. Gilli også. Resten som før. Ellers har Ruben helt rett. Beste venstreback i Eliteserien hittil i år.


Hva med toppscorer Barmen?

Giles

Den er vanskelig. Skaanes fortjener å fortsette, Barmen fortjener å komme inn. Må overlate den til LAN.

Torvanger

Quote from: Giles on August 28, 2017, 16:38:46 PM
Den er vanskelig. Skaanes fortjener å fortsette, Barmen fortjener å komme inn. Må overlate den til LAN.



Hehe, vi kan være glade for at vi slipper å ta avgjørelsen.

osoerli

Kun Alex av keeprane som er kampfit om dagen.  Med Piotr og Marcus pÃ¥ skadelista og unge Krumsvik som var pÃ¥ femmerlista utlÃ¥nt til Sandviken ut sesongen, blir det smÃ¥tt med keeprar pÃ¥ benken.  Ein overtrÃ¥kk tar vel minst 2 veker.  Kor lang tid det tar med Piotrs mystiske skade er det vel ingen som veit.  Skal sjÃ¥ han blir frisk dagen etter at det polske vinduet stenger.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Då er det full keeperkrise.
Piotr er halvskada, men kan tydlegvis spela kampar, om han ikkje sparkar til ballen?
Horwath er ferdig for sesongen.
Pettersen har fått ein overtråkk og er nok ute minst eit par veker.
Krumsvik er ikkje lenger på B-lista sidan han er utlånt ut sesongen.  trudde det var slik at minst ein på B-lista måtte vera keeper.  Men har ikkje lest noko om at ny ung keeper er inne på B-lista.  Uansett er vel ein B-listekeeper kun ei nødløysing på benken i ein kamp eller to.
LAN vil henta ny keeper som er Bosman.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

...og da er spørsmålet: hvem skal han hente?

Torvanger

Så får man se om LAN vektlegger gårsdagens treningskamp, der de som i utgangspunktet er ute av førsteelleveren, hadde mer å bevise, enn de som leverte mot Viking. Etter min mening bør Barmen inn på midtbanetreeren, ellers er det ikke sikkert at det er korrekt å endre så mye, selv om Børven var fryktelig veik mot FKH.

Nixon

LAn går langt i å antyde at han kommer til å ta hensyn til Sogndal når han tar ut laget. Så da blir det vel et passe fysisk lag?
Rød makt på Hansa

Gulløl

Er vel sannynlig at LAN stiller med et lag ganske nært dette:                      

                      Leciejewski
Jonsson - Wormgoor - Acosta - Kristiansen
        Haugen - Nilsen - Barmen
            Vega - Orlov - Rólantsson


Løpssterke og lette spillere byttes inn utover i andre omgang.
-  Orry Larsen for Barmen.
-  Marengo for Rólantsson.
-  Skaanes for Vega.

Nouri, Grønner og Børven er også ganske nært spilletid. Flott at det er gode alternativer på benken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Spiller de fortsatt med tre bak? Da er det viktig med hurtige vinger. Mulig at Skaanes bør starte sentralt pga løpsstyrke og for å finne mellomrom mellom forsvar og midtbane.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Quote from: Nixon on September 01, 2017, 12:15:10 PM
LAn går langt i å antyde at han kommer til å ta hensyn til Sogndal når han tar ut laget. Så da blir det vel et passe fysisk lag?



Det at Brann legger opp laget etter motstanderen og ikke kjører sitt løp og lar motstanderen legge opp laget etter Brann istedenfor, det er noe som jeg vet irriterer mange. Det er en litt luen-i-hånden-holdning, som ikke kler Brann. Jeg savner en mer offensiv holdning, der LAN sier at nå kjører vi på og så får motstanderen innrette seg etter oss.

Lasaron

Quote from: Torvanger on September 01, 2017, 13:12:03 PM
Quote from: Nixon on September 01, 2017, 12:15:10 PM
LAn går langt i å antyde at han kommer til å ta hensyn til Sogndal når han tar ut laget. Så da blir det vel et passe fysisk lag?



Det at Brann legger opp laget etter motstanderen og ikke kjører sitt løp og lar motstanderen legge opp laget etter Brann istedenfor, det er noe som jeg vet irriterer mange. Det er en litt luen-i-hånden-holdning, som ikke kler Brann. Jeg savner en mer offensiv holdning, der LAN sier at nå kjører vi på og så får motstanderen innrette seg etter oss.


Det fins vel en mellomting som er noe slikt som dette: Brann har sin stil, og alle i Brann skal lære og kunne den stilen. Så er det likevel slik at noen er mer fysiske enn andre, mens andre har andre kvaliteter. Mot fysisk sterke lag kan det tenkes det er en fordel å bruke noen av de sterkeste spillerne vår til å spille vår stil.
Tren på langskudd

osoerli

Akkurat no er dette den beste startelveren:

                     Piotr
Nouri    Wormen     Acosta    Ruben
     Orry         Sivert        Barmen
    Vega        Børven       Marengs

Bytter:
Orlov for Børven
Gilli for Marengs
Haugen for Barmen eller Orry
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Orry bedre enn Haugen? Aldri i livet. Klasseforskjell. Knapt et kreativt bein i den midtbanetreeren der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Brann ble mer kreative i går når Haugen gikk ut og Skaanes ble flyttet og Barmen og Orry kom inn.
Ble mer kreativ og mye bedre offensivt.
Var dog en treningskamp en ikke skal legge for mye i, men Haugen har vel vært svak i det siste så ikke helt utenkelig valg.
Tror dog på at Barmen og Haugen starter og at Gilli tar en kanten og Vega andre.
Ikke dumt at Marengsen kommer inn mot trøtte sogndal bein
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: osoerli on September 01, 2017, 14:16:50 PM
Akkurat no er dette den beste startelveren:

                     Piotr
Nouri    Wormen     Acosta    Ruben
     Orry         Sivert        Barmen
    Vega        Børven       Marengs

Bytter:
Orlov for Børven
Gilli for Marengs
Haugen for Barmen eller Orry



Må vel være en skrivefeil? Byttet du Skaanes og Orry?

Haugen, SHN og Barmen på midten, evt kan Barmen ta sentrale og Skaanes Barmenplassen.
Brannsupporter.

osoerli

Quote from: Superjack on September 02, 2017, 01:16:48 AM
Quote from: osoerli on September 01, 2017, 14:16:50 PM
Akkurat no er dette den beste startelveren:

                     Piotr
Nouri    Wormen     Acosta    Ruben
     Orry         Sivert        Barmen
    Vega        Børven       Marengs

Bytter:
Orlov for Børven
Gilli for Marengs
Haugen for Barmen eller Orry



Må vel være en skrivefeil? Byttet du Skaanes og Orry?


Nei.
Det verkar som Orry er pÃ¥ gong.  Var frisk mot Haugesund.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Skaanes også på gang og har mer enn en god treningskamp å vise til

Nixon

Skaanes har bevist at han fortjener en plass. Men tror Barmen blir prioritert. Kanskje han kan ta en kantplass dersom Nilsen ikke tar sjansen på Marengos defensive kvaliteter.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Tipper Marengo blir værende i startoppstillingen. LAN har en forkjærlighet for spillere med ekstremferdigheter, og de svært så rosende ordene om Marengsen i lokalpressen nylig kan vanskelig feiltolkes. Tipper han mer eller mindre blir fast på venstrekanten denne høsten, med mindre man ønsker å prøve han som spiss, som jeg også så LAN bemerket at han kunne spille. Noe slik kunne vært spennende å prøve (men kanskje ikke hjemme mot Sogndal):

Vega - Marengo - Skaanes
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Eg tipar LAN meiner Skaanes blir litt for lett mot eit krigande Sogndal.  Orry har meir tyngde og scorar alltid mot Sogndal.  Men det er mogleg han er rekna som ein betre innhoppar enn frÃ¥ start?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Sutre-Bakke er klar for Brann:

"Fleire fekk prøvd seg
I andre omgang gjorde Sogndal seks spelarbyter, og Bakke likte det han såg på bana.
- Det er viktig at fleire får prøvd seg mot Eliteseriemotstand, og det passa oss bra med ein treningskamp i Stavanger.

- No set me fokuset mot Brann til neste helg. Då skal me trøkke til, avsluttar Bakke."

Superjack

Quote from: Torvanger on September 05, 2017, 09:28:58 AM
Sutre-Bakke er klar for Brann:

"Fleire fekk prøvd seg
I andre omgang gjorde Sogndal seks spelarbyter, og Bakke likte det han såg på bana.
- Det er viktig at fleire får prøvd seg mot Eliteseriemotstand, og det passa oss bra med ein treningskamp i Stavanger.

- No set me fokuset mot Brann til neste helg. Då skal me trøkke til, avsluttar Bakke."


Se opp for stygge taklinger og spill helt på grensen. Blir ikke overrasket om det ligger inne noen ordrer om å komme seg i dueller med Acosta og få spilt på han gult kort. Bakke er nesten like uspiselig som Fagermo.
Brannsupporter.

Torvanger

Hva het det klessetrynet til SIL igjen, som terget Acosta og Vito så godt han kunne i vår?

gladiporno

Henrik Furebotn. En av ytterst få spillere fra Sogn og Fjordane som har vært i nærheten av en startoppstilling på Sogndal de siste par årene.

Furebotn starter neppe kampen mor Brann.

SeLyren


gladiporno

Joda, beklager. Leste feil og tenkte på utvisningen i fjor. Ramsland kan terge på seg en lyktestolpe. For øvrig en god spiss som jeg tror hadde passet meget bra i Brann.

Torvanger

Joda, Ramsland var navnet. Samtidig har vi nok av provokatører i Brann og er nok i besittelse av en "skitnere" spillerstall en Sogndal.

osoerli

Quote from: Torvanger on September 06, 2017, 09:54:12 AM
Joda, Ramsland var navnet. Samtidig har vi nok av provokatører i Brann og er nok i besittelse av en "skitnere" spillerstall en Sogndal.


Totalt uenig!  Sogndal er blant dei desidert værste i klassen.  Brann er ikkje i nærleiken.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Quote from: osoerli on September 06, 2017, 11:05:32 AM
Quote from: Torvanger on September 06, 2017, 09:54:12 AM
Joda, Ramsland var navnet. Samtidig har vi nok av provokatører i Brann og er nok i besittelse av en "skitnere" spillerstall en Sogndal.


Totalt uenig!  Sogndal er blant dei desidert værste i klassen.  Brann er ikkje i nærleiken.



I beg to differ, Brann er full av tjuvtriks.

Kagain

September 07, 2017, 11:53:30 AM #70 Last Edit: September 07, 2017, 11:56:02 AM by Kagain
Helt på siden og for de av oss med interesse for tyngre toner og fotball. Slut Machine burde gjenforenes slik at de kunne dra på med den der Brann-trallen de spilte inn for en hel halv evighet siden. Sogndal har f.eks. punkbandet Beinkjør om har gjort sin versjon av Stao Nao Pao


Nixon

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-treneren-om-Braatens-budskap--Han-ma-kodde-241599b.html

Braaten har småjogget litt og håper å rekke Sogndal-kampen.
Nilsen bare ler og tror han kødder...
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Kagain on September 07, 2017, 11:53:30 AM
Helt på siden og for de av oss med interesse for tyngre toner og fotball. Slut Machine burde gjenforenes slik at de kunne dra på med den der Brann-trallen de spilte inn for en hel halv evighet siden. Sogndal har f.eks. punkbandet Beinkjør om har gjort sin versjon av Stao Nao Pao




Slut Machine har verdens tøffeste kjærlighetslåt, som selvfølgelig heter «I love you», bare for å trekke det lenger ut på sidelinjen. «Pissed and pleasure seaking» er også flotters

Gulløl

Quote from: Nixon on September 07, 2017, 15:10:40 PM
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-treneren-om-Braatens-budskap--Han-ma-kodde-241599b.html

Braaten har småjogget litt og håper å rekke Sogndal-kampen.
Nilsen bare ler og tror han kødder...


Det er bortedysten mot Sandefjord 17. september Braaten håper å nå. Eller kødder.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Nixon

Quote from: Gulløl on September 07, 2017, 15:54:27 PM
Quote from: Nixon on September 07, 2017, 15:10:40 PM
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-treneren-om-Braatens-budskap--Han-ma-kodde-241599b.html

Braaten har småjogget litt og håper å rekke Sogndal-kampen.
Nilsen bare ler og tror han kødder...


Det er bortedysten mot Sandefjord 17. september Braaten håper å nå. Eller kødder.


Ja, overså en liten "den etter" Sogndalkampen.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Torvanger on September 07, 2017, 15:42:16 PM

Slut Machine har verdens tøffeste kjærlighetslåt, som selvfølgelig heter «I love you», bare for å trekke det lenger ut på sidelinjen. «Pissed and pleasure seaking» er også flotters


De har også en veldig kul remix av den samme låten. Sluppet i 50 eksempler. Brent på CD-R. I Loathe You Remix. Men ja, de hadde mye trivelig med seg og jeg vil påstå at Brann-sangen deres var en höydare slik jeg husker den. Men det er lenge siden jeg har hørt den nå. Mon om den er mulig å høre noen steder? Sånn for å fyre seg opp før kampen, lzm.

Corran

Tror jaggu slut machine ligger ute på Tidal men ikke Brann sangen
Uansett lenge siden eg har hørt de
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Ja, de ligger faktisk ute på Spotify også. Det er nytt, for jeg mener at jeg søkte etter dem for ikke så lenge siden og da fikk jeg ikke noen treff. Her finner man heller ikke Brann-sangen. Mener å huske at det var en del andre interessante sanger på den BrannCDen også. Litt trist om de skal forsvinne etterhvert som folk stuer CD-samlingene sine på loftet eller gir de vekk til loppemarked.

Corran

Tror jeg har den liggende hjemme i stuen et sted
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: Kagain on September 08, 2017, 12:20:04 PM
Ja, de ligger faktisk ute på Spotify også. Det er nytt, for jeg mener at jeg søkte etter dem for ikke så lenge siden og da fikk jeg ikke noen treff. Her finner man heller ikke Brann-sangen. Mener å huske at det var en del andre interessante sanger på den BrannCDen også. Litt trist om de skal forsvinne etterhvert som folk stuer CD-samlingene sine på loftet eller gir de vekk til loppemarked.


Bandcamp:


https://slutmachinebergen.bandcamp.com/track/i-love-you

Nixon

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/derfor-vil-ikke-nilsen-bruke-samme-lag-som-knuste-viking/s/5-8-646054

Piotr Leciejewski
Vidar Ari Jonsson, Bismar Acosta, Vito Wormgoor, Ruben Kristiansen
Kristoffer Barmen, Sønnen, Fredrik Haugen

Dette er det BA har klart å lese ut av treningene denne uken. De tre siste plassene fremst på banen er usikre. Men siden Nilsen snakker om en fysisk kamp starter nok Orlov på topp. Og Gilli og Vega tar kantene.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det står at Vito sliter med tåen. Da bør Grønner starte i stedet. Rart med kamp igjen.
Tren på langskudd

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Leciejewski
Jonsson - Acosta - Wormgoor - Kristiansen
Haugen - Nilsen - Barmen
Vega - Børven - Rolantsson


Markus Pettersen
Jonas Grønner
Peter Orry Larsen
Kasper Skaanes
Jakob Orlov
Ludcinio Marengo
Azar Karadas


Nouri ute av troppen - tåpelig. Han er den beste backen.
GÃ¥ av.

osoerli

Quote from: Spelaren on September 09, 2017, 15:54:38 PM
Leciejewski
Jonsson - Acosta - Wormgoor - Kristiansen
Haugen - Nilsen - Barmen
Vega - Børven - Rolantsson


Markus Pettersen
Jonas Grønner
Peter Orry Larsen
Kasper Skaanes
Jakob Orlov
Ludcinio Marengo
Azar Karadas


Nouri ute av troppen - tåpelig. Han er den beste backen.


Kven ville du satt på tribunen i staden?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

Overraskende at Nouri ikke er i troppen. Samtidig liker jeg at benken er full av folk som kan komme inn og gjøre en forskjell offensivt. Uttaket viser at LAN har lyst til å vinne.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Billy Elliott

Har bange anelser om at Piotr ikke holder 90 min. Håper Pettersens skade er skikkelig leget. Hadde ikke forventet han tilbake allerede nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

GÃ¥ av.

osoerli

Quote from: Spelaren on September 09, 2017, 17:26:08 PM
Forsvarsspill frå helvete.


Altfor fÃ¥ folk inne i boksen,  stÃ¥r med 3 mann for Ã¥ dekke eventuell retur!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Eivind

Skuffende at Sogndal kjører kampen så langt..

gladiporno

Begynte ok, men slet voldsomt fra 10-15 min av. Sogndal mye mer aggressive i presset. Litt heldig at Brann ikke ligger under til pause.

Billy Elliott

September 09, 2017, 17:53:37 PM #93 Last Edit: September 09, 2017, 18:00:08 PM by Billy Elliott
Jeg trodde hele poenget med å ikke bruke Grønner var at Vito og Acosta er så mye mer erfarne og bedre duellspillere? Likevel gir Acosta vekk et mål ved å helt umotivert miste mannen sin. Når han først oppdager tabben gjør han ingen forsøk på å rette opp, men i stedet bare lunter etter. Vito er jævlig heldig med å fremdeles være på banen. Albuer Ramsland helt unødvendig i hodet. Ser dommeren den er det rett ut.

Jeg vil gjerne også ha forklart hvorfor Gilli fortsatt prioriteres? Har vært ute av form i månedsvis, men velges likevel over andre formsterke alternativer som Skaanes og Marengo. Regner med det byttes i pausen. Vi lar nedrykkskandidaten styre det meste utpå der. Ubersvakt. Rett og slett.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

gladiporno

Børven hadde noen gode flikker til Rolantsson i begynnelsen som færingen rotet bort pga dårlig teknikk og feilvalg. Ikke bra.

osoerli

Marengsen inn for Gilli, Orry inn for Barmen, Orlov inn for Børven.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Første 5 av andre bedre enn de første 45 til sammen. Fortsett sånn! Ikke bli passive nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Dobbeltbytte nÃ¥r ein ledar?  Hadde kanskje vore meir fornuftig og gjort 2 separate bytter for Ã¥ fÃ¥ brukt meir tid.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

GÃ¥ av.

osoerli

Overraskande at lette Skaanes blir valgt framfor Marengsen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

September 09, 2017, 18:40:44 PM #101 Last Edit: September 09, 2017, 18:55:58 PM by Billy Elliott
Ikke faen om dette holder for ekspertene på å slippe inn sene mål, vi lager jo frispark i farlig posisjon hvert andre minutt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Eivind

Hva skjedde med den offensive satsningen fra Vikingkampen? Sorry LAN men dette gir meg ikke en dritt å se på. Sannsynligvis får vi en i trynet på slutten også. #ALTforlavtliggende

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Viktig, men jævlig heldig seier. Blir spennende å se om Vito får noen reaksjon fra forbundet i etterkant.

Jeg håper LAN forstår at det er det offensive spillet fra Viking-kampen som lønner seg på sikt. Ikke dette defensive mølet her. Kunne veldig fort endt med poengtap.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

OmOssSjølOgHansaøl

Seier er seier. Ingen festforestilling, men takk for 3 poeng! :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Jose Arrogantio

Quote from: Billy Elliott on September 09, 2017, 18:55:43 PM
Viktig, men jævlig heldig seier. Blir spennende å se om Vito får noen reaksjon fra forbundet i etterkant.

Jeg håper LAN forstår at det er det offensive spillet fra Viking-kampen som lønner seg på sikt. Ikke dette defensive mølet her. Kunne veldig fort endt med poengtap.


Ikke så heldig seier. Vi lot de styre mye uten at de skapte all verdens. De var mer udyktige enn uheldige.


Billy Elliott

Quote from: Jose Arrogantio on September 09, 2017, 19:03:10 PM
Quote from: Billy Elliott on September 09, 2017, 18:55:43 PM
Viktig, men jævlig heldig seier. Blir spennende å se om Vito får noen reaksjon fra forbundet i etterkant.

Jeg håper LAN forstår at det er det offensive spillet fra Viking-kampen som lønner seg på sikt. Ikke dette defensive mølet her. Kunne veldig fort endt med poengtap.


Ikke så heldig seier. Vi lot de styre mye uten at de skapte all verdens. De var mer udyktige enn uheldige.


Tja, det er mye tilfeldigheter som avgjør hvor de lange ballene som pumpes inn i boksen vår gjennom hele andre omgang lander. Vi har brent oss på det mange ganger tidligere i sesongen, men var heldig i dag.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Giles

Svak kamp. Tilbake til det småfeige og stereotype spillet. Alltid et problem når Heltne og Pjotr bytter på å være playmakere.

Falkman

Møkkakamp deluxe, men tre herlige poeng. Og nå som vi har brutt den magiske 36poengs-grensen, kan vi vel endelig tillate oss å kikke oppover tabellen, også.

Lasaron

Ja, nÃ¥ er kontrakten sikret  :D

Viktig at vi klarer å hale i land en ettmålsseier. Det lover godt for resten av sesongen.

Hvorfor var ikke Teniste i troppen?
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Meinar å hugse at dei sa at han var skada på ballspark før kampen.

Spelaren

Helt utrolig kor mange idiIIOOOtiske frispark me lagde på egen halvdel. Og det mot luftskytset til Sogndal.
GÃ¥ av.


gladiporno

Innlegget til Haugen er for øvrig ren kunst. Slik skal innlegg slås. Knallhardt foran men utenfor keepers rekkevidde. Ekstrem vanskelig å forsvare seg mot.

Lasaron

Quote from: gladiporno on September 09, 2017, 20:51:48 PM


� sette Karadas inn på slutten av slike kamper har jo vært nytteløst.

Jeg la merke til at Brann fikk frispark på midten på siden mot slutten av kampen. I stedet for å sende folk opp i boks, løfte inn, prøve å få en avslutning som kunne bli mål eller føre til femmeterutspark - så sentret man bakover og fikk press med en gang. Uforståelig. Hvorfor?
Tren på langskudd

Spelaren

Kanskje me var redde for brudd i mot og kontring? Ved å spille bakover kan man jo dra sogndal framover for så å lempe i bakrom ut mot vingene. Alle sekund teller!
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Lasaron on September 10, 2017, 08:13:08 AM


Du tenker på kampen i Sogndal tidligere i år?

Jeg syns Skaanes-byttet i går var unødvendig på det tidspunktet. Det var vårt siste bytte, det var et kvarter igjen og Nilsen satte seg i en situasjon der han hadde null spillerom fra sidelinjen dersom Sogndal hadde skårt et mål.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on September 10, 2017, 08:43:17 AM
Quote from: Lasaron on September 10, 2017, 08:13:08 AM


Du tenker på kampen i Sogndal tidligere i år?




Nei, for det var en annen type kamp. Jeg skrev "slike kamper". Der vi skal ri inn poeng.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Spelaren on September 10, 2017, 08:15:27 AM
Kanskje me var redde for brudd i mot og kontring? Ved å spille bakover kan man jo dra sogndal framover for så å lempe i bakrom ut mot vingene. Alle sekund teller!


Vi kunne nøyd oss med å sendt opp tre-fire spillere på dødballen og latt resten ligge igjen. Det syns jeg er en bedre idé.
Tren på langskudd

Lasaron

Forøvrig: gledelig at Brann droppet lange innkast i går :)
Tren på langskudd

Tomas

Som det har vært sagt i inngangen til kampen så skulle ikke dette bli en fintspillende kamp. Man skulle gå i krigen man visste ville komme mot Sogndal. Dette gjorde guttene så absolutt. Litt ufine midler til tider, ja, det har vært brukt av oss og andre lag lenge. Så er bare å glemme en debatt om akkurat dette når man snakker om kampen. Spillerne vil jo alltid ligge på grensen av det dommerne tillater, sånn er det bare.

Fasiten er at vi tok tre poeng, og jeg synes det er en styrke at man kan gå i strupen på motstanderen som mot Viking, og tidvis mot AaFK også (selv om det ikke ble tre poeng der), men samtidig kunne krige seg til trepoenger som mot Sogndal.

Hjelper ikke å spille fin fotball, eller noe som er hakket mer underholdende om ikke resultatet kommer. Prestasjonen glemmer man fort. Jeg ønsker selvsagt at vi skal kunne underholde enda mer, og spille direkte offensiv fotball slik som vi i flere tilfeller har gjort denne sesongen. Tre poeng!

Så kan vi snakke om sviktende markeringer og posisjonering på Sogndal sitt mål, men for all del. Vi vant, og nå må guttene trene og se framover mot neste kamp!

Gulløl

At Ramsland er en kjerring og bruker venstreneven til Ã¥ klype Vito i siden viser reprisen tydelig nÃ¥r en ser situasjonen i sakte kino. At Ramsland er en løgner ble bekreftet i intervju situasjonen i etterkant.  Prøver Ramsland Ã¥ provosere frem enn reaksjon og utvisning i forkant av at Vito veivet med armen mot han og han faller lett ?

http://www.eurosport.no/fotball/her-mener-wormgoor-sogndal-spilleren-lyver-han-rett-opp-i-ansiktet_bra_sto6327562/story.shtml
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Ramsland er en liten sytekuk.
Det som bekymrer meg er at kapteinen ikkje klarer å holde hodet kaldere. I verste fall blir det sett av dommeren, og er det slag+kontakt blir det temmelig stygt utfall av det for vår del.
GÃ¥ av.

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on September 11, 2017, 09:09:08 AM
Prøver Ramsland å provosere frem enn reaksjon og utvisning i forkant av at Vito veivet med armen mot han og han faller lett ?

http://www.eurosport.no/fotball/her-mener-wormgoor-sogndal-spilleren-lyver-han-rett-opp-i-ansiktet_bra_sto6327562/story.shtml


Det gjør han helt sikkert, men idiotisk av Vito å bite på agnet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Om en får en person i ryggen på seg og får et kraftig klyp i siden enten det er på fotballbanen eller andre plasser får de fleste en refleksreaksjon fordi det er uventet og en kvepper til. At reflekreaksjonen er en arm som blir løftet og slått til siden/bak er vel ganske naturlig. Er noe annet om personen er i front av seg og med øyekontakt og en har mer kontroll på hva som har skjedd og kan tenke seg mer om før en reagerer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Samtidig litt forståeleg at ein småklubb som Sogndal, med stort sett middelmådige spelarar, ser som ein metode å vinna kampar på å prøva å få motspelarar utvist.  Sogndal har vist før at dei satsar bevisst  på dette.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Ikke forståelig i det hele tatt. Trenger jo ikke være usportslig selv om en er en småklubb og en middelmådig spiller. At en spiller fysisk og helt på grensen hardt er en annen ting
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

gladiporno

Komplett idiotisk av Wormgoor å albue Ramsland i straffefeltet. Kunne lett fått både rødt kort og straffespark imot.

Christian

No har eg sett situasjonen flere ganger og at det der skal være noe å fyre seg opp over - og ramle i bakken av! - no må folk gi seg. Slag? Albu? Han slenger armen bakover for å ha vekk sogndalspilleren som klenger og kniper. Aldri i verden om det der skal gi rødt kort og aldri i verden om den kontakten slår ned noen.

No er det to ganger på to år at Sogndal viser fram denne fallesyken. Bakke bør konsentrere seg om å stramme opp sine egne.

gladiporno

Har du lest artikkelen? Wormgoor sier jo selv at han ble provosert av Ramsland som knep ham på siden og derfor albuet ham hardt, men ikke hardt nok til at han skulle falle. Klart at Ramsland filmer, men albuen til Wormgoor har ingenting der å gjøre. Har ikke han lært noenting fra Aalesund-kampen. De var i straffefeltet og ballen var i spill. Lar dommer seg lure av fallet til Ramsland er det rødt kort OG straffe.

krakra

Helt klart rødt. Idiotisk av Wormgoor

Christian

Eg ser at han slenger ut en arm, men at det skal være rødt kort skjønner eg ikkje av de bildene.

gladiporno

Quote from: Christian on September 11, 2017, 13:41:09 PM
Eg ser at han slenger ut en arm, men at det skal være rødt kort skjønner eg ikkje av de bildene.


Poenget at han selv innrømmer at han slo ham hardt tilbake, men ikke så hardt at han skulle falle. Hvorfor i helvete gjorde han det? Det KUNNE blitt straffe og rødt kort.

krakra

Han sier selv at han så. Så hva er det å diskutere egentlig ?

Christian

Quote from: krakra on September 11, 2017, 13:45:57 PM
Han sier selv at han så. Så hva er det å diskutere egentlig ?

Dommeren viste han ikkje ut. Hva er det å diskutere...?

gladiporno

Jeg er forsåvidt enig i at det ikke er noe å diskutere. Det er idiotisk og urutinert av Wormgoor, og han må slutte med det tullet.

Superjack

Ramsløk er uspiselig, men om Vito er så lett å provosere at han slenger ut en albu / arm etter litt klyping i feltet så har Brann fort ett problem.
Slag, eller forsøk på slag er rett i dusjen om dommeren oppfatter det.
Brannsupporter.

Corran

Kan jo se ut som at dommeren har fått med seg hva som skjer og derfor ikke dømmer på noen av dem. Han ser det er en som veiver med hånden eller slår mot motstander etter å ha blitt provosert og at motstander prøver å gjøre det meste ut av det for å få kort på han.
Helt greit at dommeren overser hele bataljen.
Alternativt så ser ikkje dommeren noen ting så da er det heller ikke et problem.
Slike situasjoner er det flere av i de fleste kamper så ser ikke problemet.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

September 11, 2017, 16:36:18 PM #139 Last Edit: September 11, 2017, 16:38:25 PM by krakra
Hvis dommeren ser et slag, og velger å ikke dømme så følger han ikke regelverket og det er vel en formell feil og grunnlag for omkamp?

Det er uansett helt, absolutt og fullstendig idiotisk å slå til en motstander innenfor eget straffefelt på den måten. Etter regelverket er det straffe og rødt kort. Hvorfor i all verden ta den sjansen?

Morkel

Er det bare jeg som er pÃ¥ tur her? Den episoden skjedde vel ikke innenfor eget straffefelt? Jeg mener bevisst at det var etter en corner/dødball inni Sogndal sitt felt, nÃ¥r Vito var pÃ¥ vei tilbake mot egen banehalvdel. 

Ingen seriøs episode. Men hadde på ingen måte reagert på rødt kort. Reglene på slikt er klare.

Morkel

Quote from: krakra on September 11, 2017, 16:36:18 PM
Hvis dommeren ser et slag, og velger å ikke dømme så følger han ikke regelverket og det er vel en formell feil og grunnlag for omkamp?


Ja, hvis det står i reglene at en albue eller ett slag ALLTID skal være rødt kort. En feilaktig, subjektiv vurdering er ikke nok til omkamp.

Et eksempel fra virkeligheten (Alvdal mot Tiller 2012): Forsvarspiller forsøker Ã¥ redde ett skudd med hÃ¥nden, ballen gÃ¥r innom hÃ¥nden, men ender opp i mÃ¥l. Dommer gir rødt kort og godkjenner mÃ¥let. Det stÃ¥r i reglene at man ikke bÃ¥de kan gi rødt kort og mÃ¥l i en slik situasjon. Man mÃ¥ enten gi rødt kort og straffe, eller mÃ¥l og advarsel til spiller.  NFF er et byrÃ¥krati. Siden det stÃ¥r i boken konkret at dette er reglene, ble det det vurdert til omkamp. Itillegg til at de definerte situasjonen som avgjørende for kampen. Hadde dommer her gitt rødt kort og straffe. Ville det faktisk blitt definert som riktig, selvom ballen var i mÃ¥l mens den var i spill.

Slik jeg oppfatter det er det mye lettere å få omkamp på situasjoner hvor reglene er helt klare (dvs. der hvor det står at dommer alltid skal foreta ett bestemt valg). Enn basert på situasjoner hvor alle ser at det er en feil dommeravgjørelse, men hvor reglene er førende og dommer skal foreta den endelig avgjørelsen ut ifra hans egen oppfatning av situasjonen.

Innenfor regel 12 NFF og Norsk toppfotballs spilleregler:
"Om en spiller bevisst slår en motspiller eller annen person i ansiktet eller i hodet med arm eller hånd når det ikke er kamp om ballen, er denne skyldig i voldsom opptreden, om ikke kraften i slaget er så liten/ubetydelig at man kan se bort fra det."

Siden det her står at kraften i slaget er definerende. Er det opp til dommeren å vurdere situasjonen. Derfor tror jeg det største utfallet man ser i henhold til Vito er karantene for både spiller og dommer. Karantene kan da bli noe lenger siden man skal kompensere for at man ikke mistet spiller i kampen.

Corran

At dommeren ikke ser noe eller bedømmer det som ikke noe å straffe så gir ikke det automatisk rett til omkamp.
I så fall kunne en jo fått en omkamp nesten hver serierunde for det er ofte noe som kunne vært et rødt kort men ikke blir det.
Synes ikke den situasjonen er noe å lage styr om
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Wormgoors hånd og arm er da ikke i nærheten av Ramslands hode?

Ramsland løper inn i Wormgoor, begynner å klenge, lener hodet bakover i forberedelse, venter til Wormgoor skubber borti ham, kaster så overkroppen bakover med armene i været og deiser i bakken som et slakt. Hvis Wormgoor skulle hatt noe straff for det der, skulle Ramsland hatt minst like streng straff for først å skape situasjonen og deretter å filme som om det sto en Oscar på spill.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Morkel

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 11, 2017, 20:05:51 PM
Wormgoors hånd og arm er da ikke i nærheten av Ramslands hode?


Ok. Hvis han ikke er borti hodet eller slår mot hodet til spiller må det vurderes på linje med alle andre overtredelser. Det er da disse vurderingsordene som er førende:

Uforsiktig; viser manglende aktsomhet, er uoppmerksom eller viser en mangelfull vurderingsevne, og begår en handling som innebærer en liten/ ubetydelig fare for motspiller(e).
En slik handling medfører normalt ingen ytterligere disiplinærreaksjoner.

Hensynsløs; gjennomfører en handling som en burde ha forstått, eller ser bort ifra risikoen for at handlingen vil eller kan utgjøre en fare for motspiller(e)
En slik handling medfører at spilleren skal gis advarsel. (gult kort)

Unødig mye kraft; gjennomfører en handling med unødvendig mye kraft slik at motspillers sikkerhet settes i fare
En slik handling medfører at spilleren skal gis utvisning.

gladiporno

Quote from: Morkel on September 11, 2017, 17:02:51 PM
Er det bare jeg som er pÃ¥ tur her? Den episoden skjedde vel ikke innenfor eget straffefelt? Jeg mener bevisst at det var etter en corner/dødball inni Sogndal sitt felt, nÃ¥r Vito var pÃ¥ vei tilbake mot egen banehalvdel. 



Det er jeg som er på tur. Du har helt rett, det var på straffefeltet til Sogndal. Så straffe hadde det ikke vært uansett.

gladiporno

Synes det er uinteressant å diskutere om det skulle vært rødt kort eller ikke. Poenget er at det KUNNE blitt rødt kort, og Wormgoor burde vært rutinert nok til å la være skape situasjoner som kan føre til røde kort. Fornærm gjerne Ramsland og hans famile på det groveste hvis han er så provosert, men hold hendene nede.

Falkman

Quote from: krakra on September 11, 2017, 16:36:18 PM
Hvis dommeren ser et slag, og velger å ikke dømme så følger han ikke regelverket og det er vel en formell feil og grunnlag for omkamp?

Det er uansett helt, absolutt og fullstendig idiotisk å slå til en motstander innenfor eget straffefelt på den måten. Etter regelverket er det straffe og rødt kort. Hvorfor i all verden ta den sjansen?


Etter regelverket? er det noe jeg ikke har fått med meg her? har det blitt det innført basket-regler over natten?

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

September 12, 2017, 14:02:03 PM #149 Last Edit: September 12, 2017, 14:04:19 PM by Torvanger
Quote from: krakra on September 11, 2017, 16:36:18 PM
Hvis dommeren ser et slag, og velger å ikke dømme så følger han ikke regelverket og det er vel en formell feil og grunnlag for omkamp?

Det er uansett helt, absolutt og fullstendig idiotisk å slå til en motstander innenfor eget straffefelt på den måten. Etter regelverket er det straffe og rødt kort. Hvorfor i all verden ta den sjansen?



Hva er dette for ralling? Er det hangen din til Grønner, som gjør at du hopper til hver gang det er en kontroversiell sak med Acosta og Vito. Den med Vito mot Sogndal er en bagatell, Ramsland kaster seg for null og niks, etter å he kløpet Vito, det er en ikke-sak, punktum! Etter min mening burde NFF heller straffe Ramsland for alle de tjuvtriksene. Og, jeg vil ikke ha de sokkene du eventuelt måtte røyke på, Krakra.

Giles

Forfølgelsen av Vito og Acosta er meningsløs. De er ikke perfekte men likevel Branns beste stopperpar.

Billy Elliott

Både Acosta og Vito gjør store feil i denne kampen. Acosta da han helt umotivert mister mannen og lunter etter på utligningen. Vito når han gjør utslag mot Ramsland. Ser dommeren den er det rett ut, uansett hvor stor en kødd Ramsland er. Men dette skal helst ikke nevnes, for grøss og gru, skulle de to faste stopperne våre faktisk bli holdt ansvarlig for alle feilene de gjør, så må vi kanskje stille med Grønner der bak.

Var samme etter Odd- og AaFK-kampene. Acostas hasardiøse rett-i-dusjen-takling skulle ikke nevnes. Vitos idiotiske livtak som kostet oss poeng skulle det holdes kjeft om. Nåde Grønner om han holdt på så uvørent når han fikk sjansen. Hadde han gjort bare halvparten av feilene de to andre har denne sesongen ville dette forumet bugnet over av kritikk om hvilken skandaledårlig spiller han er.

Merk, det var ikke jeg som brakte inn Grønner i denne diskusjon, men nÃ¥r noen legger ut agnet sÃ¥ mÃ¥ man jo bite pÃ¥  ;) #brannfakkel
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Jose Arrogantio

Halve forumet:

"Er så lei av at pro-Grønner campen pirker i alt Acosta og Vito gjør når de lett hadde unnskyldt Grønner for det samme!"

Andre halvdelen:

"Er så lei av at anti-Grønner campen pirker i Grønner gjør når de lett hadde unnskyldt Acosta/Wormgoor for det samme!"

Utrolig lei alle tre. Ja til Karadas/Barmen som ny forsvarsduo.






gladiporno

Quote from: Giles on September 12, 2017, 17:48:24 PM
Forfølgelsen av Vito og Acosta er meningsløs.


Absurd å sutre om forfølgelse når man påpeker feil som spillerne gjør. Spesielt når feilene er gjentagende. Omtrent like absurd som å hevde at Mjøndalen hadde et bedre forsvar enn Brann høsten 2015.

gladiporno

Quote from: Jose Arrogantio on September 12, 2017, 21:50:08 PM
Halve forumet:

"Er så lei av at pro-Grønner campen pirker i alt Acosta og Vito gjør når de lett hadde unnskyldt Grønner for det samme!"

Andre halvdelen:

"Er så lei av at anti-Grønner campen pirker i Grønner gjør når de lett hadde unnskyldt Acosta/Wormgoor for det samme!"

Utrolig lei alle tre. Ja til Karadas/Barmen som ny forsvarsduo.


Verken pro- eller anti-Grønner, men er en del skuffet over Vito Wormgoor. Har ikke fremstått som en verdig arvtager som forsvarssjef etter Vadim Demidov.

Torvanger

Har du dårlig hukommelse? Hvem var det som kjeftet mest og nærmest tok strupetak på motstanderne når han ble sint? Dersom Ramsland hadde knepet Demidov, tror virkelig stjernespilleren til Minnesota hadde løpt videre, uten å reagere?

gladiporno

Jeg snakker ikke om én episode, men generelt. Forsvaret er ikke like solid som når Demidov var der. Det skyldes flere grunner, blant annet tar Brann større sjanser offensivt i enkelte kamper enn de gjorde før. Men en av grunnene tror jeg er bytte Demidov/Wormgoor. Vi slipper inn mål ofte i sluttminuttene. Forsvaret fremstår litt for ofte ikke som en enhet. Demidov hadde drept Kristiansen og Acosta på 1-1-målet til Sogndal. Eller at det ikke hadde skjedd. Demidov gjorde noen tåpelige feil han også, som straffesparket borte mot Molde. Men han gjør ikke samme type feil igjen og igjen.

Demidov holdt forresten hodet kaldt da han fikk seg en på trynet av Kastraten i serieåpningen i fjor. Litt usikker på om Wormgoor hadde gjort det samme.

Jose Arrogantio

Hvilken feil er det han gjør om og om igjen? Albue motspillere? Mister han ofte besinnelsen, spesielt sammenlignet med Demidov?

gladiporno

Lager unødvendgi straffe mot Ruzemberok, mot Aalesund (hva faen gjør hånden hans på skulderen til Abdellaoue), holder ikke hodet kaldt mot Ramsland, lager unødvendige frispark mot Sarpsborg som ledet til mål, lar seg finte ut av Gaustad mot Mjøndalen, pluss generelt kritikkverdig ledelse av forsvaret, særlig når det gjelder å ri inn ledelse.

Per i dag fremstår Branns forsvar svakere enn i fjor, og som høygasjert forsvarssjef må han ta sin del av ansvaret.

Morkel

Selvfølgelig kommer Wormgoor, Acosta og Grønner til å gjøre noen feil i løpet av sesongen. Det gjør alle midtstoppere, selv de beste i verden har jeg hørt. De sene målene er kritikkverdige, men det kan ikke midtstopperne ta alene på sine skuldre.

Brann har per nå det nest beste forsvaret i Eliteserien med tanke på innslupne mål, delt med Sarpsborg. Vi ligger under ett innsluppet mål i snitt per kamp. Holder vi rent mot Sandefjord har vi sluppet inn mindre mål enn i fjor etter like mange spilte kamper.

Jeg er stort sett fornøyd med midtstopperne våre. Det er fortsatt utviklingspotensial og ting å ta tak i, men jeg forstår ikke helt motivasjonen for å prøve å "ta" verken Wormgoor eller Grønner på personlige feil, når mål i mot generelt er et av de mindre problemene Brann har å jobbe med nå. Feks var nedturen vår i større grad utløst av manglende scoringer enn at vi kollapset bakover.

Lasaron

I fjor var Brann mesterlige på å ri inn ledelser. I år har vi vært ELENDIG (beklager ropingen) på overtid. Kanskje klagingen på Wormgoor vs Demidov har med det å gjøre?
Tren på langskudd

Morkel

Quote from: Lasaron on September 13, 2017, 16:37:40 PM
I fjor var Brann mesterlige på å ri inn ledelser. I år har vi vært ELENDIG (beklager ropingen) på overtid. Kanskje klagingen på Wormgoor vs Demidov har med det å gjøre?


OvertidsmÃ¥lene er forskjellen pÃ¥ gullkamp og medaljekamp, sÃ¥ selvfølgelig er det en viktig faktor. Det er latterlig og det er idiotisk Ã¥ slippe seg nedpÃ¥ sÃ¥ mange ganger pÃ¥ slutten av kampene. Og det kan hende at Wormgoor  som kaptein mÃ¥ ta skylden for det. Men da mÃ¥ man ogsÃ¥ vedkjenne at spillet frem til overtid har blitt mye bedre, for vi slipper inn like mange mÃ¥l i Ã¥r som i fjor.

Corran

Enig med at Vito har litt å gå på når det gjelder sjefsrollen og at Demidov var meget god og spesielt siste sesongen.
Demidov var borte stort sett hele første sesongen og fikk 3 gule på 6 kamper. Andre sesongen var han OK i starten men ble bedre og bedre og siste sesongen var han god hele året. Han fikk siste sesongen 7 gule kort. Vito har 2 gule kort på 19 kamper så at han er mer ufin enn Demidov tviler jeg på. Demidov kjeftet etter noens mening også for mye på dommeren til tider ;-)
En annen ting er at forsvaret (inkl midtbane og angrep) har jo klart å slippe inn omtrent like lite som i fjor på tross av at de tar mer sjanser framover så det er vel ikke mye å klage over defensivt (foruten noen overtidsmål i mot). I fjor hadde vi litt mye flaks i enkelte kamper mens i år har vi hatt mer uflaks. Dette er ting som jevner seg ut over tid.
Vi er vel ogsÃ¥ det laget som har scoret nest mest i Ã¥r sÃ¥ at det tas flere sjanser enn i fjor og at vi har bedret spillet der og er det jo ikke tvil om.  
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Enig. Lite baklengs på tross av generelt høyere risiko i fjor. Det er ikke akkurat nytt av året at vi får litt trykk imot på tampen når vi leder med et mål. Baklengsene på overtid skyldes først og fremst marginer, og så var kanskje Demidov et knepp bedre på å renske unna enn Vito er. Men at Demidov sine skyllebøtter gjorde andre bedre? Tja, det vet jeg ikkr. Tabbe-Ruben er blitt til bunnsolide-Ruben fra i fjor til i år. De andre i forsvaret ligger vel sånn ca på samme nivå som ifjor.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


SeLyren

Eg er fornøyd med forsvaret alt i alt. Det eneste eg misliker er disse evige albuene fra Acosta. I hver eneste kamp går han opp i dueller med armene hevet, og pådrar seg dumme frispark. Eg synest det er veldig rart at dommerene ikke er enda litt mer ops på måten han duellerer på. Når det er sagt ligger eg ikke så mye merke til Vito ila kampene, og det er jo gjerne et godt tegn. Vi legger ikke merke til spissene heller, men det er jo ikke like gunstig.

Go Up