• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2017/18

Started by Lasaron, August 17, 2017, 20:46:15 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Men de er jo nesten alle skadet samtidig
Vega skadet, men ser nå ut til å bli klar til 2 serierunde
Braaten skadet Ingen vet når er tilbake
Azar skadet Usikkert hvor alvorlig da de venter på røntgenbilder
Marengsen skadet inne og tar røntgen i dag Helt usikker
Barmen tilbake i trening men er samtidig backup for def midt og kjemper om indreløper posisjonen så egentlig en nødløsning
Koomson må vi jo bruke på kant siden alle andre kantspillere er skadet

Så pr i dag er ingen av disse alternativer til spissplassen, kanskje til nød Barmen. 

Og det pisset med 7 keepere kan du spare deg for det blir bare for dumt.
Sannheten er at vi har 1 spiss skadefri i stallen pr nå. De som kan brukes der er de fleste skadet eller så vidt tilbake i trening etter skade
Og om et klart førstevalg (f.eks Koomson) skal brukes som spiss så svekkes jo den lagdelen vi akkurat har styrket.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

February 28, 2018, 12:54:25 PM #851 Last Edit: February 28, 2018, 13:01:03 PM by Billy Elliott
Quote from: Corran on February 28, 2018, 12:37:14 PMMen de er jo nesten alle skadet samtidig
Vega skadet, men ser nå ut til å bli klar til 2 serierunde
Braaten skadet Ingen vet når er tilbake
Azar skadet Usikkert hvor alvorlig da de venter på røntgenbilder
Marengsen skadet inne og tar røntgen i dag Helt usikker
Barmen tilbake i trening men er samtidig backup for def midt og kjemper om indreløper posisjonen så egentlig en nødløsning
Koomson må vi jo bruke på kant siden alle andre kantspillere er skadet

Så pr i dag er ingen av disse alternativer til spissplassen, kanskje til nød Barmen. 

Og det pisset med 7 keepere kan du spare deg for det blir bare for dumt.
Sannheten er at vi har 1 spiss skadefri i stallen pr nå. De som kan brukes der er de fleste skadet eller så vidt tilbake i trening etter skade
Og om et klart førstevalg (f.eks Koomson) skal brukes som spiss så svekkes jo den lagdelen vi akkurat har styrket.

Vega sier han mest sannsynlig er klar til første runde, til nøds andre. Med Karadas sier LAN at det er usikkert, men at man satser på det ikke er alvorlig. Marengos skade omtales "småplunder". Barmen trener for fullt.

Etter alle solemerker vil alle disse være klar til Ranheim-kampen. Men uansett om bare en av dem blir det, så har vi mer enn nok dekning på spissplass. Særlig siden Barmen allerede er friskmeldt. Dermed blir det noe råflott å skulle kjøpe HKJ sånn kun i tilfelle ikke alle 6 alternativer skulle være skadefri akkurat til seriestart. Spesielt siden mannen de fleste mener skal bli førstevalget (men som jeg ikke tror blir det om HKJ signeres) er frisk og rask.

Kjøper man en spiller er det jo ikke bare for en måned eller to. Jeg regner med HKJ vil få minst en toårskontrakt. Mest sannsynlig lengre. Det er lenge å være belemret med en spiller jeg mener ikke er god nok, kun for å ha flere enn 2 spissalternativer til en, maksimum to, serierunder.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Norlings Hund 2

Hvorfor tror du han blir hentet inn som førstevalg? Jeg tror han først og fremst blir hentet inn som andrevalg, men også for å gi oss en ekstra streng å spille på i kamper med et noe annerledes kampbilde enn det som passer Skålevik.

Billy Elliott

Quote from: Norlings Hund 2 on February 28, 2018, 13:11:04 PMHvorfor tror du han blir hentet inn som førstevalg? Jeg tror han først og fremst blir hentet inn som andrevalg, men også for å gi oss en ekstra streng å spille på i kamper med et noe annerledes kampbilde enn det som passer Skålevik.

Jeg tror ikke han nødvendigvis blir hentet som førstevalg, men jeg tror fort han kan bli det, med mindre Skålevik skyter ut av startblokkene i en enorm fart.

Vi vet alle hvor glad LAN er i å legge opp spillet etter motstanderen, og det vil nok bli veldig lett for han å argumentere for hvorfor HKJs duellkraft trengs mot både den ene og andre. Skulle så skje tror jeg ikke Skålevik vil få den nødvendige roen eller tilliten over tid til å få ut sitt beste. Som Huseklepp skrev:

«Det jeg synes er alfa og omega hvis man skal få en spiss til å fungere, er tillit. Jeg kan trekke frem et eksempel fra min egen karriere:

I 2009 valgte Steinar Nilsen å satse på meg på spissplass for Brann. Det mange kanskje ikke husker er at jeg faktisk ikke laget mitt første mål den sesongen før i 7. runde. Likevel endte jeg på respektable 15 mål den sesongen. Poenget mitt er at uten den tilliten Steinar viste meg den sesongen, hadde jeg ikke endt opp med å score de målene jeg gjorde. Det å få tillit i kamp etter kamp gir trygghet og gjør underverker for en spiss. Uten selvtillit scorer man ikke de målene man gjerne har potensial til å gjøre.»

https://www.bt.no/100Sport/meninger/Huseklepp-blogger-for-BT-Her-er-hans-forste-rad-til-Brann-treneren-251064b.html
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Jeg mener: det bør forsterkes på spissplass, men ikke med mer stallfyll. Karadas/Barmen, pluss en del andre, kan fylle rollen som backup frem til sommeren om man ikke klarer å finne noen gode kandidater i dette vinduet.

Hva om det dukker opp et skikkelig varp i sommer, skal vi da selge HKJ etter kun et par måneder i klubben? Eller skal vi plassere han på tribunen? Eventuelt Skåle på tribunen, igjen?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Eg bare registrerer at vi har helt forskjellig innfallsvinkel og derfor kommer til helt forskjellige konklusjoner.
En av de som du har som spissalternativer skal også mest sannsynlig enten ut av troppen eller ha kant da andre kant alternativ skal ut av troppen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hallais

Problemet med alternativene er at de egentlig er tiltenkt andre roller i laget, og blir derfor bare en reserveløsning. Vi mangler dobbel dekning på samme måte som vi har i de fleste andre posisjoner; Vi har for eksempel spillere som utfordrer Haugen, og som vil ta hans plass dersom han blir skadet eller får karantene. Spillere som hører hjemme i hans posisjon og som er vant til det. Det trengs en slik utfordrer for Skålevik også. Ikke nødvendigvis fordi Skålevik skal bli utkonkurrert, men fordi det er en lang sesong og at spissplassen i Brann er såpass krevende at det er utenkelig at Skålevik skal kunne spille 90 minutter hver kamp. Jeg vet lite om hva som skjer på trening, men jeg tenker det må være frustrerende og lite relasjonsskapende å hele tiden skulle ha én posisjon hvor det er spillere i uvante posisjoner hele tiden fordi man mangler et klart andrevalg (eller konkurranse om førstevalget).

Norlings Hund 2


Chrisstah

HKJ er hvertfall en som blør for drakten og en er en helt ok squadspiller.
Er nok ikke like god som Orlov, men det nærmeste vi kommer en erstatter for han.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

1908




ACHTUNG

February 28, 2018, 19:38:05 PM #863 Last Edit: February 28, 2018, 19:45:45 PM by ACHTUNG
Velkommen skal du være, Kjelsrud og måtte du peke nese til surmagene blant oss, her inne, håper du slår til!

PS! Jeg er surmage i andre anledninger, såpass ærlig må jeg være.

Måtte vi få flere av dette kaliberet og bli gjerne vår Rosenborg-dødare:

https://youtu.be/ijmeaIfdcwY




.



SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

ACHTUNG

February 28, 2018, 20:17:23 PM #865 Last Edit: February 28, 2018, 20:19:35 PM by ACHTUNG
Han utlignet mot Sogndal, i 2-5: (1-1)

https://youtu.be/o9QtpIL1Vzk

Fint  mål i 5-1 over AAFK: (VIF-scoring nr 5)

https://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/vif-party-da-aalesund-ble-banket-ned-i-nedrykksgjoerma-ydmykende/a/24163793/

Flott stupheading i 3-0 over FKH: (mål nr 2)

https://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/vaalerenga-fikk-pusterom-etter-lekestue-mot-haugesund/a/24162199/

Konklusjonen er vel at han er en hodesterk herremann. Får han de rette innleggene, setter han nok noen mål.


ACHTUNG

BA sikret seg foto av agent og spiller, i det begge ankom Flesland ikveld:


Giles

Konklusjonen er at dette kjøpet!!! er en turn off og at POL magien er borte. Er fristet til å påstå at de ikke har sett han i aksjon. Han hadde ikke overlevd et prøvespill.
Håper på et mirakel og det må også til.
Når det er sagt så velger jeg å tro at han får et ekstra gir og gyllen touch!
Støtte og lykke til skal han få når jeg nå har fått ut kloakken.

Billy Elliott

Quote from: SKBCPH on February 28, 2018, 20:16:52 PM

Selv om Karadas fikk en smell i forrige kamp, betyr ikke det at han har sluttet å eksistere. Så det folk har ment er at det er bedre å gå til seriestart med to spisser, og en haug med andre alternativer som blant annet Barmen, enn å hente en ny middelmådighet.

Du kaller han brukbar, jeg synes ikke 6 mål på over 80 kamper som spiss kvalifiserer til den betegnelsen. Før Brann kom på banen var han svært nær en overgang til 2. divisjon. Nå skal han inn å ta spilletid fra Skåle.

Barmen som spiss hadde forresten også åpnet for Ordagic på midten, noe jeg ikke tror vil vært en særlig svekkelse. Kanskje heller det motsatte.

Nå har vi tre spisser i troppen. En av dem kommer til å sitte på tribunen hver uke. Skadet eller ikke.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Leffen

Hvis premisset er "bedre enn ingenting" hadde jo alle spisskjøp vært gode spisskjøp. Som sagt; han var på vei til FFK. Spilte kun grunnet skader på andre spisser i fjor. Svært få VIF-supportere (som jeg kjenner mange av) har noe særlig tro på han. Seff skal han få en sjanse, men dette er en stor nedtur, etter de andre lovende kjøpene som er blitt gjort i dette vinduet

bernu

Bortsett fra noen få unntak forteller vel historien oss at, for å vinne serien eller ta medalje må du ha en spiss på laget som er med og kjemper om toppscorer tittelen.
Brann har i år 2 spisser, der ingen mest sannsynlig scorer over 10 mål.
Trist.....
HANSA - Z

Belfort


ACHTUNG

February 28, 2018, 21:36:58 PM #872 Last Edit: February 28, 2018, 21:44:18 PM by ACHTUNG
Det er nesten komisk hvor mye skepsis det er her inne. Skålevik er Branns nummer 1 pr nå, det kunne ikke Børven leve med, derfor ble klubben enige med Odd. Nå har Brann blitt enig med en spiss som aksepterer å være utfordrer til Skålevik. Når Brann ikke hadde mulighet til å få tak i en bedre spiss enn Steffen, i tillegg til at Soltvedt har krøllet det til med utenlandskvoten, var Brann nødt til å gå for et alternativ, som i utgangspunktet stiller bak Skålevik i køen.

Jeg tror Brann har gjort et lurt kjøp, et kjøp som kan vise seg å bli et av de bedre i åretd ES.

Og det er jo en egen kontigent med Brannfans, på Gjøvik og Toten, som følger Brann på bortebane i østkanttraktene, dette bør vel bidra til at rekrutteringen øker. (vi snakker ikke om utflyttede bergensere, dette er ektefødte opplendinger)

Nixon

Quote from: ACHTUNG on February 28, 2018, 21:36:58 PMSkålevik er Branns nummer 1 pr nå, det kunne ikke Børven leve med, derfor ble klubben enige med Odd.

Stemmer dette? Var det ikke slik at Børven på direkte spørsmål fikk bekreftet at Brann jaktet på et ubestridt førstevalg og at han derfor forlot klubben?

Om dette er et lurt kjøp får tiden vise. Jeg tviler. Tror dette blir en ny Castro. Men det var et nødvendig kjøp.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

February 28, 2018, 22:02:11 PM #874 Last Edit: February 28, 2018, 22:05:47 PM by ACHTUNG
HJK virker å både tåle juling, i tillegg til at han gir juling. LAN ønsker nok å ha en jævel på topp innimellom.

Og til dette med scoringsstatistikk, hvem hadde forventet at Braaten skulle bli en goalgetter i 2017, basert på tidligere historikk?

Giles

Kontrakt ut 2020, var det virkelig nødvendig?
Kjeldsrud har prøvd det meste og mislyktes. Tre år er lang tid, overflødig i VIF skulle også tilsi null i overgangssum. Så en veldig god avtale for VIF og spilleren. Ikke bra for Brann.

nero

Uten å kjenne så mye til fyren får jeg litt Mika Kottila/Armann Bjørnsson-assosiasjoner av dette... Men jeg har tatt feil før, jeg.
Lions led by donkeys.

Hallais

Jeg velger å være avmålt positiv (som dere sikkert har skjønt). Jeg synes motviljen mot Kjelsrud kanskje er litt for stor, men for å kaste en (SK) Brann-fakkel har dere kanskje sett VIF mer enn det jeg har. Det blir fokusert mye på 81 kamper og 3 mål, og jeg forstår da at en del er skeptisk. Men det er langt fra 81 fullstendige kamper. Noen har også publisert spilletiden og delt det på antall mål, som viser et lavt målsnitt. Det er jo også en god indikasjon på hvem man har med å gjøre, men jeg vil peke på to ting.

Først og fremst, hvis det er slik at han er en stor og sterk spiller slik det blir fremstilt så kan det hende han ofte har blitt byttet inn enten for å trygge en ledelse eller jage mål. Det er dermed vanskelig å si noe om spilleren hvis kampbildet allerede er satt. Deretter er det ikke sikkert at han alltid har blitt satt inn som midtspiss. i tredje serierunde ble han byttet inn etter 76 minutter for Bård Finne rett etter at Sandefjord hadde gått opp til 1-2. Vanskelig kampbilde. I andre og femte runde hadde han assist, som må sies å være greie bidrag selv om han ikke var sist på ballen. I sjuende runde så reduserte de til 1-1 etter at han kom inn på banen. Selvfølgelig svært abstrakt å skulle gi han noe av æren hvis han ikke var direkte involvert, men duellstyrke og det at andre motstandere er obs er vel et argument for å sette inn Azar Karadas, så det kan vel i det minste nevnes. I tiende runde kom han inn etter 79 minutter på stillingen 2-0 til Sarpsborg på bortebane. Vanskelig å endre det kampbildet. Veldig abstrakt selvfølgelig.

Jeg gidder ikke gå gjennom alle kampene, og det er selvfølgelig begrenset hva man kan lese ut av slik statistikk uten å ha sett kampene, men jeg tenker dette ikke er så hakkende galt. Målene som er linket til ovenfor viser vel også at han virker hardtarbeidende. Det andre målet hans synes jeg var veldig fint. Han kommer også til et bedre lag, og tror han kan finne seg til rette som andrevalg med Koomson og Vega på vingene. Hvis Niasse kan spille på Everton kan vel Kjelsrud være andrevalg i Brann.

M.I.P

Quote from: Hallais on February 28, 2018, 22:59:42 PMJeg velger å være avmålt positiv (som dere sikkert har skjønt). Jeg synes motviljen mot Kjelsrud kanskje er litt for stor, men for å kaste en (SK) Brann-fakkel har dere kanskje sett VIF mer enn det jeg har. Det blir fokusert mye på 81 kamper og 3 mål, og jeg forstår da at en del er skeptisk. Men det er langt fra 81 fullstendige kamper. Noen har også publisert spilletiden og delt det på antall mål, som viser et lavt målsnitt. Det er jo også en god indikasjon på hvem man har med å gjøre, men jeg vil peke på to ting.

Først og fremst, hvis det er slik at han er en stor og sterk spiller slik det blir fremstilt så kan det hende han ofte har blitt byttet inn enten for å trygge en ledelse eller jage mål. Det er dermed vanskelig å si noe om spilleren hvis kampbildet allerede er satt. Deretter er det ikke sikkert at han alltid har blitt satt inn som midtspiss. i tredje serierunde ble han byttet inn etter 76 minutter for Bård Finne rett etter at Sandefjord hadde gått opp til 1-2. Vanskelig kampbilde. I andre og femte runde hadde han assist, som må sies å være greie bidrag selv om han ikke var sist på ballen. I sjuende runde så reduserte de til 1-1 etter at han kom inn på banen. Selvfølgelig svært abstrakt å skulle gi han noe av æren hvis han ikke var direkte involvert, men duellstyrke og det at andre motstandere er obs er vel et argument for å sette inn Azar Karadas, så det kan vel i det minste nevnes. I tiende runde kom han inn etter 79 minutter på stillingen 2-0 til Sarpsborg på bortebane. Vanskelig å endre det kampbildet. Veldig abstrakt selvfølgelig.

Jeg gidder ikke gå gjennom alle kampene, og det er selvfølgelig begrenset hva man kan lese ut av slik statistikk uten å ha sett kampene, men jeg tenker dette ikke er så hakkende galt. Målene som er linket til ovenfor viser vel også at han virker hardtarbeidende. Det andre målet hans synes jeg var veldig fint. Han kommer også til et bedre lag, og tror han kan finne seg til rette som andrevalg med Koomson og Vega på vingene. Hvis Niasse kan spille på Everton kan vel Kjelsrud være andrevalg i Brann.


Helt enig med deg, gi mannen noen kamper for Brann, før man dømmer han nord og ned, vi har handlet spillere som ikke var god i VIF før, og man kan vel si vi har vært rimelig fornøyd så langt.

Vil også ønske Henrik Kjelsrud, velkommen til Bergen og Brann

Kagain

March 01, 2018, 07:43:29 AM #879 Last Edit: March 01, 2018, 07:46:19 AM by Kagain

dr_cyanid

Orlov > Kjelsrud

Kjelsrud > Børven

Kort oppsummert hadde jeg heller sett at vi beholdt Orlov. Jeg forstår at Orlov ville bort med all vinglingen til LAN på spissplass.

Når en ser på Børven og hans bidrag tror jeg ikke det er så tragisk å få erstattet han med Kjelsrud Johansen som et tilskudd til stallen. Jeg tror nok at Soltvedt og co fortsatt er på utkikk etter den nye nummer 9 spissen som skal være et klart førstevalg. Først må det ryddes i utlendingekvoten.


Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


Norlings Hund 2

March 01, 2018, 08:28:07 AM #883 Last Edit: March 01, 2018, 08:38:47 AM by Norlings Hund 2 Reason: Addition
Det er åpenbart at han vet han kommer som andrevalg, og han ser ut til å ha glimrende holdninger og null primadonna-nykker eller vrangforestillinger om egne ferdigheter. Dessuten tror jeg heller ikke han får spesielt mye i lønn.

Jordnær og herlig type som fort kan overraske. Håper virkelig han gjør alle pessimistene til skamme.

marsboer

Vi solgte ubrukelige Børven for 1.5 mill(?) og kjøpte inn en bedre spiss for 500.000 kr. Det er ingen dårlig deal, det. Også håper jeg at LANs VIF-magi kan gjøre noe med Kjelsrud. Hadde jo suksess med de tidligere VIF-spillerne.

Lasaron

LAN om overgangen: - Nææææi, eg tenke no at me treng ein so kan trøkka te litt. Næææææi, eg e fornødd om han scora eit mål elle to. Næææææi, eg lika at spissa bidreg meir defansivt enn offansivt.
Tren på langskudd

Norlings Hund 2

Quote from: Lasaron on March 01, 2018, 08:49:30 AMLAN om overgangen: - Nææææi, eg tenke no at me treng ein so kan trøkka te litt. Næææææi, eg e fornødd om han scora eit mål elle to. Næææææi, eg lika at spissa bidreg meir defansivt enn offansivt.

ostraume

Vi er i et litt morsomt bakvendtlang når "hardtarbeidene" tilsynelatende blir noe negativt.

Om HKJ har betongmottak og elendige avslutninger så kan vi snakke om reell kritikk. Foreløbig virker det som folk er negative fordi han er sterk og jobber godt og det høres litt rart ut.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Norlings Hund 2

Quote from: ostraume on March 01, 2018, 09:20:26 AMVi er i et litt morsomt bakvendtlang når "hardtarbeidene" tilsynelatende blir noe negativt.

Om HKJ har betongmottak og elendige avslutninger så kan vi snakke om reell kritikk. Foreløbig virker det som folk er negative fordi han er sterk og jobber godt og det høres litt rart ut.

Jeg tror Kjelsrud Johansen er et enda større arbeidsjern enn Orlov, og føler meg ganske sikker på at enkelte som dømmer denne overgangen nord og ned gjerne skulle ha beholdt Jacob Orlov, som vi alle husker hadde et fantastisk førstetouch, en skuddfot av en annen verden, målteft man ikke har sett siden Helstad og en teknikk som var til å måpe i beundring av.

Pelle

Husker Trenere som ble ansatt i "toppklasse" kordan gikk det ?

Samt spillere i "Europeisk toppklasse" nå blir det garantert gull ble det sagt, om eg ikke husker feil havnet de på tribunen Ahlsen, Soler med flere.



Det viktigste er samhandlingen og få flyten også på tribunen :-)


Be in the flow

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

ACHTUNG

Nå roer det seg og neste punkt på agendaen, er hvem av våre utenlandske venner, som må finne seg en ny arbeidsgiver? Dersom utleie er en mulighet, så bør Brann definitivt gå for den løsningen og Gilli på utgående, er den man bør vurdere å få en avtale på. Gilli til TIL på utlån ut kontraktstiden? Dersom ambisjonen er å styrke senterspiss, med et udiskutabelt førstevalg og om dette førstevalget må hentes internasjonalt, så får Soltvedt jobbe med å få avgårde en spiller til, til sommervinduet, slik at det blir åpning for en ny niendemann.

Norlings Hund 2

Vi har vel 10 nå, og må kvitte oss med to spillere om vi vil hente en ny?

ACHTUNG

Quote from: Norlings Hund 2 on March 01, 2018, 09:37:14 AMVi har vel 10 nå, og må kvitte oss med to spillere om vi vil hente en ny?

Ja, med Gilli til TIL synker det til 9 og med 1 til avgårde når sommervinduet åpner, er det først da Brann kan agere på spissfronten, internasjonalt. Dersom Peddilusk gjør det han kan best til dess, kan Brann komme vesentlig styrket ut, når del 2 av serien 2018 står for døren. (det kan jo også tenkes at det blir noen utskiftninger på det norske matriellet også)

Gulløl

March 01, 2018, 10:19:33 AM #893 Last Edit: March 01, 2018, 10:21:12 AM by Gulløl
Når det gjelder TIL sin interesse rundt Skaanes tror jeg ikke Brann kommer til å selge han med det første. Brann har som kjent tidligere sagt nei til bud fra Sarpsborg på 1,6 millioner, er vel lite trolig at TIL byr høyere enn dette. Selv om Brann har en del kantspillere i stallen har tre av de skadeproblemer. Braaten er ute noen uker til. Vega er så vidt tilbake i trening etter skade. Ludcinio Marengo sliter med kneet. For mye usikkerhet rundt nevnte kantspillere gjør at Brann absolutt bør holde på Skaanes. I tillegg til overnevnte kantspillere er følgende kantspillere skadefrie:
-   Rólantsson (men høyaktuell å selge i forbindelse med utenlandskvoten).
-   Koomson.
-   Stenevik (høyaktuell på lån til Nest Sotra, er på  treningsleir med klubben til Marokko for tiden).
-   Bildøy (høyaktuell for utlån)

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Vi har generelt en venstreside som pdd kaster opp flere spørsmål enn svar.

Hvem skal spille venstreback? Kristiansen, det opplagte valget, er på utgående kontrakt som han ikke vil forlenge, og har stort sett blitt plassert på benken i oppkjøringen. Kan fort bli Jonsson.

Hvem skal spille venstre indreløper? Barmen eller Ordagic? Den kampen virker enn så lenge å være nokså jevn.

Hvem skal spille venstrekant? Både Gilli og Marengo ryktes ut, det samme gjør Skaanes. For min del blir det opplagte valget Vega, men han har nesten ikke fått prøve seg der før i Brann og sliter med å holde seg skadefri lenge nok. Det kan fort gå fra himmel til helvete og motsatt for både Marengo og Gilli. Enten blir man solgt, eller så får man fast plass. Fiffig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

March 01, 2018, 10:58:02 AM #895 Last Edit: March 01, 2018, 10:59:56 AM by Billy Elliott
Quote from: ostraume on March 01, 2018, 09:20:26 AMVi er i et litt morsomt bakvendtlang når "hardtarbeidene" tilsynelatende blir noe negativt.

Om HKJ har betongmottak og elendige avslutninger så kan vi snakke om reell kritikk. Foreløbig virker det som folk er negative fordi han er sterk og jobber godt og det høres litt rart ut.

Ser poenget ditt, men...nå er vel HKJ kjent både for å være hardtarbeidende OG for å ha elendig touch og avslutninger. Fra en som så VIF en del i fjor (dessverre) kan det inntrykket bekreftes. Nokså lik Orlov på mange måter, bare at han scorer mindre.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

March 01, 2018, 11:35:12 AM #896 Last Edit: March 01, 2018, 11:38:38 AM by Gulløl
I dag er siste frist for at Brann kan selge, fristille eller låne ut  én av utlendigene om de ikke skal sitte på tribunen fram til i sommer i eliteseriesammenheng. Det er ikke bare Brann som er i denne situasjonen. Start har tre for mange og Molde har to for mange.

https://www.nordicbet.com/no/blogg/fotball/eliteserien/utlendingstrobbel-eliteserietrio-tjaernas/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Asgeir Kleppa

Får vel bare håpe at han slår til i Brann som annet vif "vrakgods" vi har, og har hatt i stallen.

For meg bekrefter det bare at vi støtter en inkompetent klubb, en klubb som gjør panikkkjøp, som ikke har en etablert filosofi, som ikke har en strategi, som ikke har kontroll over spiller logistikk (bra gjort med ca 20 "produkter") og som bare krever at det jobbes i forsvar. Hullet blir bare dypere, og jeg ser at mange allerede har brukt ord som jeg allerede tenkte, Kottila osv.... La oss håpe vi alle må svelge de ordene.

Og for de som faktisk klarer å forsvare dette, lønn skal betales til 2020, og vi prater om en spiller som var på vei til FFK som nå spiller i hvilken divisjon? Tror ikke det var så mye interesse fra andre klubber.....

Samtidig ser jeg at Bataljonen skriver så fint på forsiden at det er den sterkeste stallen på år..... Jeg skulle ønske, og ville gjerne trodd på det, men jeg tror nok at pilen vil fortsette å peke nedover for SKB med LAN ved roret, og Soltvedt som innkjøper. Man overrasker bare en gang med ny stil i tippeligaen, så blir den enkel å forholde seg til for motstandere, håper bare ikke det innebærer Obos igjen. Håper jeg tar feil, men jeg ser svartere på Brann enn jeg noensinne har gjort, Brann viser igjen på mange felt at de ikke har evnen til å lære av tidligere feil, og dessverre er de i særklasse i Norge på det.

Gulløl

Quote from: Asgeir Kleppa on March 01, 2018, 12:12:35 PM...................... og som bare krever at det jobbes i forsvar.

Jaja, likevel var det kun Rosenborg som scoret mer en Brann i fjor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Det som er så jævlig inkompetent er at de ikke har fullstendig kontroll på spillerlogistikken. Hadde de hatt de, så hadde de skjønt at de måtte uansett holde av en "utlendigsplass" til en kvalitetsspiss.

Go Up