• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Ružomberok 20.juli 19:00

Started by Ricky, July 14, 2017, 23:44:45 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

July 20, 2017, 20:10:06 PM #100 Last Edit: July 20, 2017, 20:21:33 PM by krakra
Quote from: Giles on July 20, 2017, 19:58:50 PM
Forsvaret var ikke topp, men alle unntatt deg Krakra ser at det er det offensive spillet som er Brann sitt problem. Og det er LAN sitt ansvar slik han legger opp spillet,  men også valget av spillere, spesielt på midtbanen. Ser grått ut lenger framme også. Forsvarerne har knapt et spillalternativ framover på banen og ender med tilbakespill til keeper. Elendig.
To baklengs hjemme holder ikke i Europa. Branns offensive mangler har da alle visst om helt siden Brann rykket opp. Brann prioriterte i vinter å blåse så og si hele overgangsbudsjettet på en stopper som uten et solid kollektiv foran seg fremstår helt ordinær. Offensivt gjorde man ingenting. Det var valget Brann gjorde. Man skulle basere en ny sesong på forsvar. Nå ser en hvor langt det rekker når man ikke er i flytsonen. Ikke veldig langt.

Det eneste lyspunktet i dag var de som har vært i kulden hele året. Skaanes var vår beste spiller og Orry hadde et bra innhopp. At de to er for dårlige til at det kan rulleres har jeg ingen tro på. Til neste kamp vil jeg se Orry inn for Heltne Nilsen og Barmen ned. Hvis Braaten er klar er det ikke Skaanes som skal ned. Børven på topp. Spiller Grønner bra skal han fortsette i midtforsvaret.

osoerli

Quote from: osoerli on July 15, 2017, 12:39:02 PM
Scorar Rozinburk først er det over og ut og god natt.  Vi er ikkje såå mykje betre enn dette laget.


Eg fekk rett
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

LAN har klart å kjøre laget på ræv etter Stabæk hjemme, med sitt tabellfokus og feige tilnærming til etter hans mening vanskelige kamper. Han har blitt høy på alle uavgjortene, på tross av at Brann har hatt griseflaks i disse. Og når han legger opp til uavgjort hjemme ikveld, mot ynkelige Rozumberik, da er det bare god natt

Kjell249

Quote from: Koffert1 on July 20, 2017, 19:59:53 PM
LAN kan ryke og reise. Han har rett og slett ikke mer å tilføre dette laget. Vi har spillere som ville tatt store steg dersom de spilte for et lag som turte å spille mer ball, rintignok på benken.

Ghayas zaids utblåsning mot KBK treffer like godt om han retter det mot brann..

LAN skal ha for jobben han har gjort, men det å være ett topplag i Eliteserien krever langt mer enn det som var nødvendig for å rykke opp fra OBOS.

Du tenker på spillerne som spilte oss ned i 1 div, og lå på 9ende plass i 1 div når lan tok over?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Det mest komiske er jo når vi jager to mål, får frispark på midten og ender med å spille ballen tilbake til Horwath som bare lemper opp. Hva i all verden?

Koffert1

July 20, 2017, 20:22:24 PM #105 Last Edit: July 20, 2017, 20:28:48 PM by Koffert1

Du tenker på spillerne som spilte oss ned i 1 div, og lå på 9ende plass i 1 div når lan tok over?
[/quote]

Om jeg mener at feks Skaanes, skålevik, børven og Vega ville tatt store steg om de spilte for et lag som tør å spille fotball? Absolutt!

Tror også  Haugen, Grønner, Orry Larsen, Braaten og rolantsson ville vært langt bedre fotballspillere om vi fikk en trener som har skjønt at man må spille fotball over hele banen for å score flere mål enn man slipper inn.

Edit: mens Sivert tror jeg hadde vært stikk motsatt. En mer begrenset spiller kan jeg ikke huske å ha sett noen sinne

krakra

July 20, 2017, 20:26:51 PM #106 Last Edit: July 20, 2017, 20:37:53 PM by krakra
Det er ikke sånn at offensiv fotball betyr at man må ofre hele forsvarsspillet og drite i duellspill og løpskraft som Norling gjøre. Det betyr heller ikke at man ikke kan være kynisk i enkelte kamper eller enkelte kampbilder. Vi har gått fra et ytterpunkt til et annet. Jeg foretrekker helt klart dagens ytterpunkt, men er fortsatt overbevist om at det finnes en middelvei der et sted som funker enda bedre.

Når det gjelder Skaanes så er det jo påfallende hvor mange pasninger slått mot ham som faktisk traff. Mens de øvrige pasningene stort sett gikk til slovakene. Skaanes er sannsynligvis vår smarteste spiller når det gjelder bevegelser og er en spiller enhver trener med offensive fibre hadde dyrket.

Saepsborg under Bakke behersker begge deler og det er mer imponerende enn Brann under LAN.

bernu

Forbanna klovner hele gjengen....
HANSA - Z

Jokke75

Pinlig av LAN å skylde tett kampprogram...  Skulle tenkt på dette litt tidligere og gjort litt rokeringer. De siste kampene har vært trøstesløse og ingen av spillerne fortjener klippekort startoppstillingen.    Også pinlig at han ikke har innstillingen om at dette er et lag vi skal være bedre enn...  Feig innstilling., feigt spill...

blobby winters

Lenge siden jeg har vært så skuffet.
Nå ser vi svakheter overalt med dette Brann laget. Det lukter kamp mot nedrykk.
Sportsjefen må jobbe knallhardt med begrenset økonomi i sommervindu og LAN må bruke sommerpausen til å utvikle en plan B.

krakra

July 20, 2017, 21:18:35 PM #110 Last Edit: July 20, 2017, 21:24:45 PM by krakra
Det lukter overhodet ikke nedrykk. Vi har en formsviit som så og si alle lag i ligaen opplever. Det er ingen krise, og det er oppsiktsvekkende hvor fort sånt prat kommer med en gang vi møter motgang. Cluet her er ikke at Brann nå er en nedrykkskandidat, men at hvis vi vil bli en stabil toppklubb så må vi unngå slike formsvikter. Da må vi ha en konkurransesituasjon der man ikke presser de samme elleve spillerne gjennom kamp etter kamp i et tøft kampprogram og der spillere ute av form har klippekort. Der har både sportssjefen og treneren sviktet.

Det er ni poeng ned til kvalikk. Der ligger et lag som har ett poeng mer enn oss på de siste fem. Tretten til direkte nedrykk og der ligger et lag i enda dårligere form enn oss. I mellom oss og disse lagene er AaFK og Odd med dårligere form. Jeg tipper vi ikke trenger mer enn tre poeng til for å sikre plassen. Seks poeng så er vi veldig safe.

Corran

Synd å si det men dette var ikke noen overraskelse heller som forventet. Har dessverre gått med følelsen av det i en uke spesielt siden alt og alle mente at det var helt greit å se mot Everton og bestille fly og hotell.
Brann i dag var vel det svakeste og meste hjelpeløse vi har sett på gud vet kor lenge.
Var vel knapt nok en presis pasning og spesielt ikke fra Nouri og SHN.
en forferdelig kamp det ingen fortjener noe skryt. Om jeg skal prøve meg på noe så var det Skaanes som var frisk og klarte og løpe opp noen av feilpasningene og hadde et fantastisk løp på en av kampens få gode pasninger. Men han er jo like hjelpeløs som resten når det gjelder pasninger, innlegg og avslutninger.
Og hvor lenge ba SHN om at de måtte bytte ut Barmen? I alle fall 5 om ikke 10 minutter så hvorfor kommer ikke byttet raskere? Og hvorfor kommer det ikke flere bytter på 1-0 for det er tydelig at Brann må få gjort noe og de må ha et mål så ingen vits å vente til ekstraomgangene for som det viste seg då er det gjerne for sent
Men nå har vi fått samkjørt reservene så nå er det bare å kjøpe inn førstelaget ;-)
Jeg tror ikke dette ender med nedrykk og skal ikke tegne fanden på veggen heller, men nå begynner eg å tro at tabelltipset mitt med Brann rundt 7-8 plass fort kan bli riktig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Elendig av klippekortlaget. Elendig. De er ukonsentrerte, fantasiløse, uten sprut, veldig mange elendige berøringer. Prøvde virkelig Haugen å filme????

Klagde virkelig LAN på tett kampprogram? Isåfall kan han ta seg en bolle. Han har bare kjørt på med klippekort til spillere som spiller elendig i kamp etter kamp. Utrolig irriterende at en noksagt som meg forstår dette bedre enn hovedtreneren til Brann  >:( >:( >:(

Symptomatisk var Skaanes vår beste spiller (selv om han slet med innlegg) etter å ha fått litt spilletid i det siste. Kanskje flere av "reservene" våre hadde vært i bra slag om de hadde spilt litegrann mer, og kanskje de med klippekort hadde vært litt mer på og hatt litt mer sprut om de ikke hadde hatt så lett for å få startplass?
Tren på langskudd

Nixon

Herregud! Satt på byens beste indiske da skåringer og meldinger tikket inn. Og det verste var at ingen rundt bordet ble overrasket. Feigt og defensivt var det som ble sagt, og ser at flere er enige her. Hvilken fremtid har egentlig dette regimet med en sånn tilnærming til en slik viktig kamp?
Rød makt på Hansa

dudo

Hva holder du som byens beste indiske?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Synes Skaanes er et godt eksempel på hva som mangler i dette laget, kåres overalt til Branns beste i kveld. Men hva leverer han egentlig ? Utenom steinhardt arbeid? Javel, det er prisverdig at en gir alt, men hjelper det egentlig når man ikke leverer den siste avgjørende pasningen eller klinker kulen i nettet ? Det mangler fullstendig sluttprodukt i dette laget. Vi trenger en ny type alla Thorstein Helstad, kvalitet  i siste ledd

Nixon

Quote from: dudo on July 20, 2017, 22:06:49 PM
Hva holder du som byens beste indiske?


He he, ikke Bergens. Hadde jeg vært i Bergen hadde jeg vært på Stadion!:)
Rød makt på Hansa

nero

Skaanes jobbet steinhardt, men han var jo like hjelpeløs som de andre, ja.
Lions led by donkeys.

dudo

Ang Skaanes var det jo aldri noen å levere sluttprodukt til. Jeg er på nippet til å frikjenne han for det i denne kampen. Men det er langt mellom gode innleggsføtter i Brann, spesielt i fart. Som jeg nevnte tidligere kunne jeg tenke meg å se han sentralt. Er det umulig å få både Skaanes og Haugen til å fungere sammen sentralt?

Nixon: Smell. Trenger et alternativ til butter chicken på Arti snart.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: Lasaron on July 20, 2017, 21:40:37 PM
Klagde virkelig LAN på tett kampprogram? Isåfall kan han ta seg en bolle.


Spesielt ettersom NFF gav e-cupklubbene muligheten til å få utsatt en seriekamp nå i juli for å få forberedt seg bedre til kvaliken. Odd og Haugesund takket ja og fikk seg en hvilehelg, Brann gjorde ingenting.

Corran

Quote from: dudo on July 20, 2017, 22:18:47 PM
Ang Skaanes var det jo aldri noen å levere sluttprodukt til. Jeg er på nippet til å frikjenne han for det i denne kampen. Men det er langt mellom gode innleggsføtter i Brann, spesielt i fart. Som jeg nevnte tidligere kunne jeg tenke meg å se han sentralt. Er det umulig å få både Skaanes og Haugen til å fungere sammen sentralt?

Nixon: Smell. Trenger et alternativ til butter chicken på Arti snart.

Jeg frikjenner ikke Skaanes for han hadde dårlige valg de gangene han kunne gjort noe. Han hadde et latterlig dårlig skuddforsøk. Han hadde noen latterlig dårlige innlegg og han velger feil løsning et par ganger. Men at han ikke er frikjent gjør ham likefult til den minst dårlige i dag

Og et godt alternativ til Butter Chiken på Arti er å lage den selv fra grunnen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Ricky on July 20, 2017, 22:27:16 PM
Quote from: Lasaron on July 20, 2017, 21:40:37 PM
Klagde virkelig LAN på tett kampprogram? Isåfall kan han ta seg en bolle.


Spesielt ettersom NFF gav e-cupklubbene muligheten til å få utsatt en seriekamp nå i juli for å få forberedt seg bedre til kvaliken. Odd og Haugesund takket ja og fikk seg en hvilehelg, Brann gjorde ingenting.

Dette er jo egentlig det som er mest alvorlig. Hvorfor gjorde ikke Brann det sånn i etterpåklokskapens navn?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ricky

Har ikke fjerneste anelse. Kanskje de ville ha muligheten til gode i tilfelle vi skulle ta oss hele veien til playoff?

En like sannsynlig teori er vel "dette visste vi ingenting om", type RBH og momsrefusjon.

Giles

July 20, 2017, 22:34:12 PM #123 Last Edit: July 20, 2017, 22:35:47 PM by Giles
Skaanes var Branns klart beste og må fortsette i en eller annen posisjon.
Orry må inn for Heltne for der er det natta. Eneste som eventuelt holder Haugen inne er dødballfoten. Islendingen inn for Nouri, og Grønner inn for Vito, som er en begrenset spiller helt uten tempo.  Vega inn og Braaten inn. Gilli indreløper kanskje sammen med Skaanes. Må ha frekvens på midten. Azar på topp, men kjøp gjerne inn en spiss som kan ta i mot en ball, drible og true bakrom. Kaosønsker, men denne kampen var grusom og tendensen har vært klar.
Tror vi nå vil se far/sønn konstellasjonens nedside.

Ninja-Bob

Barmen har fungert godt som defensiv midt i dei kampane SHN har vore ute. Han har ein mykje bedre pasningsfot, og har same duellstyrke. Han har kanskje litt å gå på med tanke på posisjonering, men det kan han lære seg. Eg vil sjå Skaanes i Barmen si rolle, også fordi han er smart uten ball og vil vere kjappare til å kome seg i retning boksen når Braaten står og heldt på ballen på høgre kant. Greit at det mangla litt på sluttproduktet for han i dag, men han er jo langt meir målfarlig enn Barmen. Han scora ganske godt med mål i 2014, gjorde han ikkje?

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on July 20, 2017, 16:59:00 PM
Klippekortene består. Orlov foretrekkes denne gangen, Skaanes får fornyet tillitt, Horwath i mål pga skadet Piotr, ellers de samme gamle.


Hvem skulle man ellers startet med av de som ikke startet?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on July 20, 2017, 19:27:05 PM
Kunne godt tenkt meg løpsstyrken og entusiasmen til Skaanes sentralt, merker jeg.


På tide ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Billy Elliott on July 20, 2017, 19:44:04 PM
Quote from: Kjell249 on July 20, 2017, 18:33:55 PM
Quote from: Billy Elliott on July 20, 2017, 17:58:52 PM
Var ikke noe problem for Grønner at Vito ble signert, they said. Ville fremdeles få massevis av sjanser, they said. Måtte bare være tålmodig, they said.

Vi som heier på sk Brann og ikke sk Grønner er ikke så bekymret, for hvis Vito og Acosta spiller så godt at de holder Grønner ute av startelveren så har vi en veldig bra stopperpar.


Men de spiller jo ikke særlig bra...


Riktig ja.
Det var de som var problemet i dag. Vi hadde jo en haug med sjanser og vi presset og rullet opp angrep, men forsvaret feilet. På corner og en billig straffe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 20, 2017, 19:51:59 PM
Skaanes var god, Orry hadde et godt innhopp. Resten var dårlige i første og elendige i andre. Ligaen beste forsvar my ass.


For noe tull. De skapte virkelig lite mot oss, men de vinner en hodeduell og skaffer en billig straffe.
Ikke der vi taper kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Nixon on July 20, 2017, 22:12:35 PM
Quote from: dudo on July 20, 2017, 22:06:49 PM
Hva holder du som byens beste indiske?


He he, ikke Bergens. Hadde jeg vært i Bergen hadde jeg vært på Stadion!:)


Var også på ein god indisk (samme?) i ein by i kveld, men såg kampen på pc på hotellet før me gjekk ut
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Tom C on July 20, 2017, 20:05:03 PM
Quote from: Giles on July 20, 2017, 19:58:50 PM
Forsvaret var ikke topp, men alle unntatt deg Krakra ser at det er det offensive spillet som er Brann sitt problem. Og det er LAN sitt ansvar slik han legger opp spillet,  men også valget av spillere, spesielt på midtbanen. Ser grått ut lenger framme også. Forsvarerne har knapt et spillalternativ framover på banen og ender med tilbakespill til keeper. Elendig.


Hallo i luken. Du kan begynne med valgene de i det bakerste leddet tar også. Mulig det er LAN som ber de om det, men det er faen meg høl i hodet å konsekvent leite etter støttepasninger uansett hvilke alternativer som finnes framover i banen. Det må da for pokker gå an å slå ballen opp i banen i stedet for å krampeaktig leite etter noen å slå i støtte på eller evt keeper dersom man ikke finner støttepasnings-alternativer...? Det grenser jo til det komiske hvordan Brann skal spille i det bakre leddet.
Overvurderte spillere både i forsvar midtbane og angrep.


Mulig det er LAN?
Slå ballen opp på hvem? Er det Sivert eller Barmen som skal ta i mot de pasningene?

Slik vi spiller nå har vi én spiller som skal ta i mot pasninger når vi stopper motstander og det er Orlov. Om han da rekker å komme seg opp til midtbanen fra forrige dødball han var med på å forsvare.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on July 20, 2017, 20:06:57 PM
Problemet er i alle fall ikkje mangel på rullering i midtforsvaret!!!
Heller ikkje at Braaten var skada.
Men feil uttak av offensive spelarar, og for lite rullering på midtbanen og på backplass.
Denne må LAN ta på sin kappe.



Hvem skal vi sette inn offensivt da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 20, 2017, 20:10:06 PM
Quote from: Giles on July 20, 2017, 19:58:50 PM
Forsvaret var ikke topp, men alle unntatt deg Krakra ser at det er det offensive spillet som er Brann sitt problem. Og det er LAN sitt ansvar slik han legger opp spillet,  men også valget av spillere, spesielt på midtbanen. Ser grått ut lenger framme også. Forsvarerne har knapt et spillalternativ framover på banen og ender med tilbakespill til keeper. Elendig.
To baklengs hjemme holder ikke i Europa. Branns offensive mangler har da alle visst om helt siden Brann rykket opp. Brann prioriterte i vinter å blåse så og si hele overgangsbudsjettet på en stopper som uten et solid kollektiv foran seg fremstår helt ordinær. Offensivt gjorde man ingenting. Det var valget Brann gjorde. Man skulle basere en ny sesong på forsvar. Nå ser en hvor langt det rekker når man ikke er i flytsonen. Ikke veldig langt.

Det eneste lyspunktet i dag var de som har vært i kulden hele året. Skaanes var vår beste spiller og Orry hadde et bra innhopp. At de to er for dårlige til at det kan rulleres har jeg ingen tro på. Til neste kamp vil jeg se Orry inn for Heltne Nilsen og Barmen ned. Hvis Braaten er klar er det ikke Skaanes som skal ned. Børven på topp. Spiller Grønner bra skal han fortsette i midtforsvaret.


Slutt med det maset om at Brann ikke hentet en offensiv spiller i vinter. Vi kunne hentet Messi, men det hadde ikke hjulpet en dritt siden han måtte være med ned på egen corner og alene måtte ta hodeduellene fra klareringene etter cornerne.
LAN legger opp til en skikkelig kjipastil som funket fint i obos og i fjor. Det fungerer ikke lenger. Vi hadde 3-4 kamper hjemme i vår hvor vi scoret først og klarte å spille litt fotball mot bunnlag eller lag ute av form.

Etter det har det vist seg hvor feige vi er. Nei, vi er ikke Norges beste offensive lag, men vi prøver pokker ikke mye på å bli det heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on July 20, 2017, 23:12:02 PM
Quote from: osoerli on July 20, 2017, 20:06:57 PM
Problemet er i alle fall ikkje mangel på rullering i midtforsvaret!!!
Heller ikkje at Braaten var skada.
Men feil uttak av offensive spelarar, og for lite rullering på midtbanen og på backplass.
Denne må LAN ta på sin kappe.



Hvem skal vi sette inn offensivt da?

Børven frå start i staden for Orlov iallefall. Bildøy på kanten, Skaanes og Orry som indreløper, Barmen sentralt, Haugen og SHN på benken. Islendingen for Nouri
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SK

Så du forrige kamp ? Børven var elendig og svakere enn Orlov.

Vi bør heller få innpå Azar tidligere. Helt utrolig at jeg sier det, egentlig.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on July 20, 2017, 23:23:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 20, 2017, 23:12:02 PM
Quote from: osoerli on July 20, 2017, 20:06:57 PM
Problemet er i alle fall ikkje mangel på rullering i midtforsvaret!!!
Heller ikkje at Braaten var skada.
Men feil uttak av offensive spelarar, og for lite rullering på midtbanen og på backplass.
Denne må LAN ta på sin kappe.



Hvem skal vi sette inn offensivt da?

Børven frå start i staden for Orlov iallefall. Bildøy på kanten, Skaanes og Orry som indreløper, Barmen sentralt, Haugen og SHN på benken. Islendingen for Nouri


Børven funker like lite som Orlov. Det er ikke noen av deres feil, men hva i alle dager skulle Børven klart mutters alene på topp med langballer mot seg som ikke Orlov klarer?
Det kan godt være Bildøy hadde funket på kanten, men da burde i alle fall LAN gitt han 1 minutt tidligere i år slik at han kunne vært litt inne i det.
Orry har minimalt å bidra med på dette laget. Ja, han dro en overstegsfinte som folk åpenbart ble blendet av, men han har ikke mye mer enn Remi Johansen å bidra med på dette laget.

Skaanes var Branns beste i dag og typen jeg har etterlyst lenge. Jeg hadde gjerne sett han som indreløper også, når Braaten/Vega er tilbake. Han er en løpsmaskin av en annen verden og han tør å gå av folk med trøkket sitt.

Når sist gjorde Barmen det? Det er uansett overvurdert hvor viktig den duellkraften er med Barmen. Viktigere å skape noe enn å vinne hundre dueller på midten som allikevell havner hos motstander.
Barmen-plasseringen er jeg enig i.
Haugen er vår beste spiller jevnt over, så jeg ser ingen verdens grunn til å benke han. Nouri klarer seg mer enn greit nok, bytt heller islendingen inn for Ruben.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on July 20, 2017, 23:41:34 PM
Quote from: osoerli on July 20, 2017, 23:23:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 20, 2017, 23:12:02 PM
Quote from: osoerli on July 20, 2017, 20:06:57 PM
Problemet er i alle fall ikkje mangel på rullering i midtforsvaret!!!
Heller ikkje at Braaten var skada.
Men feil uttak av offensive spelarar, og for lite rullering på midtbanen og på backplass.
Denne må LAN ta på sin kappe.



Hvem skal vi sette inn offensivt da?

Børven frå start i staden for Orlov iallefall. Bildøy på kanten, Skaanes og Orry som indreløper, Barmen sentralt, Haugen og SHN på benken. Islendingen for Nouri


Børven funker like lite som Orlov. Det er ikke noen av deres feil, men hva i alle dager skulle Børven klart mutters alene på topp med langballer mot seg som ikke Orlov klarer?
Det kan godt være Bildøy hadde funket på kanten, men da burde i alle fall LAN gitt han 1 minutt tidligere i år slik at han kunne vært litt inne i det.
Orry har minimalt å bidra med på dette laget. Ja, han dro en overstegsfinte som folk åpenbart ble blendet av, men han har ikke mye mer enn Remi Johansen å bidra med på dette laget.

Skaanes var Branns beste i dag og typen jeg har etterlyst lenge. Jeg hadde gjerne sett han som indreløper også, når Braaten/Vega er tilbake. Han er en løpsmaskin av en annen verden og han tør å gå av folk med trøkket sitt.

Når sist gjorde Barmen det? Det er uansett overvurdert hvor viktig den duellkraften er med Barmen. Viktigere å skape noe enn å vinne hundre dueller på midten som allikevell havner hos motstander.
Barmen-plasseringen er jeg enig i.
Haugen er vår beste spiller jevnt over, så jeg ser ingen verdens grunn til å benke han. Nouri klarer seg mer enn greit nok, bytt heller islendingen inn for Ruben.


Noen av disse: Grønner, Ari, Orry, Skålevik
Tren på langskudd

krakra

Quote from: nero on July 20, 2017, 22:18:41 PM
Skaanes jobbet steinhardt, men han var jo like hjelpeløs som de andre, ja.
Helt meningsløs påstand. Det manglet på avslutningene ja, men han skapte da de sjansene vi hadde. At han var hjelpesløs er rett og slett langt fra virkeligheten.

ostraume

Skaanes var frisk helt klart og vår beste i går, men det skorter vitterlig på den siste involveringen. Kunne hatt 2-3 assist og et mål i går, det ender opp i ingen store sjanser.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Innleggene var ikke all verdens nei. Forhåpentligvis sitter den detaljen når han  får spille fast, som han bør framover. Men ser du på innleggssituasjonene så var det mange bortgjemte medspillere også. Det er ikke bare, bare å slå gode innlegg når den eneste som er på offensiven i boksen er Orlov. Skudd er derimot noe han bør terpe. Han hadde iallefall to gode avslutningsmuligheter.

nero

Quote from: krakra on July 21, 2017, 07:35:09 AM
Quote from: nero on July 20, 2017, 22:18:41 PM
Skaanes jobbet steinhardt, men han var jo like hjelpeløs som de andre, ja.
Helt meningsløs påstand. Det manglet på avslutningene ja, men han skapte da de sjansene vi hadde. At han var hjelpesløs er rett og slett langt fra virkeligheten.


Han løp jo mye, så ingen skal ta han på innsatsen, men hva i all verden kom ut av det? Han hadde ett godt løp, men gikk seg fast. Hadde kanskje ikke all verdens med pasningsalternativer, greit nok. Skapte han flere sjanser? Og innleggene/avslutningene var generelt håpløse. Det beste en kan si er at han var mindre dårlig enn en del andre der utpå.
Lions led by donkeys.

Giles

Skaanes spilte meget godt på et dårlig lag. Innleggene kunne vært bedre, men hvor var medspillerne?

krakra

Quote from: nero on July 21, 2017, 08:41:51 AM
Quote from: krakra on July 21, 2017, 07:35:09 AM
Quote from: nero on July 20, 2017, 22:18:41 PM
Skaanes jobbet steinhardt, men han var jo like hjelpeløs som de andre, ja.
Helt meningsløs påstand. Det manglet på avslutningene ja, men han skapte da de sjansene vi hadde. At han var hjelpesløs er rett og slett langt fra virkeligheten.


Han løp jo mye, så ingen skal ta han på innsatsen, men hva i all verden kom ut av det? Han hadde ett godt løp, men gikk seg fast. Hadde kanskje ikke all verdens med pasningsalternativer, greit nok. Skapte han flere sjanser? Og innleggene/avslutningene var generelt håpløse. Det beste en kan si er at han var mindre dårlig enn en del andre der utpå.
Han skapte flere sjanser ja. Han kom alene med keeper, han avsluttet også på en retur og hadde iallefall en levering til Haugen som kunne blitt noe hvis Haugen hadde fått en bedre touch. Det er ikke hjelpesløst i en kamp der vi ellers skaper så og si ingenting. Selv om avslutningene var dårlig. Han gikk seg ikke så ofte fast, men avleveringene var svake. Det handler dog mye om at det ofte ikke var spillere å levere til. Skaanes spilte bra, særlig de smarte bevegelsene hans var vanskelig for slovakene å håndtere.

Torvanger

Etter å ha sett cornermålet til Ruzomberok i reprise, er det bare å slå fast at den hadde Piotr i det minste forsøkt å ta. Horwath står limt fast, han bør kunne lese av ballbanen at den er på vei mot hodet til slovaken og at han kanskje må gripe inn. Jeg tror også at Horwath har brakt mer usikkerhet inn i laget, kanskje Piotr har mer betydning enn man skulle tro. Det er selvsagt flere årsaker til Branns nedtur, men jeg tror ikke det hjelper at Brann må ty til en keeper som er flere klasser under Piotrs nivå.

Ninja-Bob

Då Skaanes gjekk på løp hadde me i alle fall ballen i laget nokre sekund, berre det var bedre enn 90% av resten av kampen.

Lasaron

Skaanes er på oppadgående, men han skal rett på benken når Braaten er klar. Gilli Rolantson har nemlig klippekort så da kan han spille dårlig i mange kamper på rad uten at det får konsekvenser. I likhet med mange andre.
Tren på langskudd

krakra

Skal ikke overdriver dette da. LAN har gjerne latt spillere som har kommet inn ved skader få bli i førsteelleveren hvis de har levert og andre i samme posisjon ikke har levert. Den eneste som ikke har fått plass uansett hvor bra han leverer er Grønner, men i fjor var stopperne stort sett bra hele sesongen. Nå har stopperne vært svake i det siste, så det blir interessant å se hva som skjer hvis Grønner leverer en bunnsolid kamp.

Skaanes forventer jeg beholder plassen i førsteelveren på bekostning av SHN eller Gilli.

Lasaron

Ja, SHN og Gilli er blant de første i køen til å bli benkes. Barmen også, men det kan by på problemer å benke Barmen og SHN samtidig.

Det med Grønner og spennende mente du kanskje retorisk. Det er jo ikke spennende. Han ryker rett på benken igjen uansett.
Tren på langskudd

krakra

Vi får se. Han har prestert bra når han har vært inne før, men da har også det faste stopperparet vært solid. Dette er vel den dårligste perioden vi har sett av et stopperpar siden LAN tok over, og det blir jo en grei test på om konkurransen er reell eller bare prat.

Pelle

Quote from: osoerli on July 20, 2017, 23:07:42 PM
Quote from: Nixon on July 20, 2017, 22:12:35 PM
Quote from: dudo on July 20, 2017, 22:06:49 PM
Hva holder du som byens beste indiske?


He he, ikke Bergens. Hadde jeg vært i Bergen hadde jeg vært på Stadion!:)


Var også på ein god indisk (samme?) i ein by i kveld, men såg kampen på pc på hotellet før me gjekk ut


Kolkata Kebab 22/1A, Bhupendra Bose Ave, Bidhan Sarani, Shyam Bazar, Kolkata, West Bengal 700004, India  ?  ;D
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Go Up