• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sarpsborg 08, søndag 16.07.17, kl. 20.00

Started by Billy Elliott, July 10, 2017, 12:13:15 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:38:14 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:37:35 AM
Hvilke av de poengene vi har tatt, hadde vi ikke tatt uten Wormgoor?


Håpløst og tullete spørsmål.
Hvorfor? Vi har stort sett tatt poeng i kamper der vi har vært det klart beste laget, og der vi har stengt av motstander tidlig og knapt latt dem etablere angrep. Vi har overhodet ikke vært avhengig av "Eliteseriens beste forsvar" i disse kampene. De jevne kampene har vi stort sett tapt eller spilt uavgjort i. Kommer ikke pÃ¥ en eneste kamp der strÃ¥lende stopperspill har sikret oss poeng. 

Og at vi er så avhengige av forsvarsspillet skyldes jo nettopp at Brann har prioritert å bruke tid og ressurser på forsvaret, og ikke forsterket offensivt.

krakra

Vi hadde altså aldri ligget på topp 4 uten Wormgoor. To poeng bak oss, med en kamp mindre spilt og med en langt bedre formkurve, finner vi Haugesund med vårt tidligere fjerdevalg som sin viktigste stopper...

Henki

Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:41:10 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:38:14 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:37:35 AM
Hvilke av de poengene vi har tatt, hadde vi ikke tatt uten Wormgoor?


Håpløst og tullete spørsmål.
Hvorfor?


Fordi det er et spørsmål det er umulig å svare på.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Selv om Acosta har karantene nå, får vi neppe se Grønner. Tipper han blir solgt i ferien, og at vi ender opp med en dårligere erstatter.

LAN har startet en form for rullering alt for sent, det tror jeg er grunnen til at Brann, og mange av spillerne, er stabilt dårligere nå. Dette ser ikke ut som en formdupp, de er kortere. Vi ha en seier på de syv siste eliteseriekampene, det er elendig og langvarig. LAN er i ferd med å rive ned sitt eget byggverk. Trist. Sartoppstillingen mot Sarpsborg tyder på at han ikke har innsett det enda, for han kjører på.

Jeg var enormt fornøyd med at Brann endelig var blitt et lag spillere ble bedre av å være i. Nå har det snudd.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:47:38 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:41:10 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:38:14 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:37:35 AM
Hvilke av de poengene vi har tatt, hadde vi ikke tatt uten Wormgoor?


Håpløst og tullete spørsmål.
Hvorfor?


Fordi det er et spørsmål det er umulig å svare på.
Kanskje man ikke bare burde slenge ut påstander om at vi aldri hadde ligget på topp 4 uten ham da. For jeg kommer ikke på mange kamper der Wormgoor har vært kampavgjørende. Og når laget rett bak oss på tabellen har spilleren som var bak Grønner i køen som sin beste stopper så er det overhodet ingen umulighet at vi hadde klart oss med Grønner.

Henki

Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:51:36 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:47:38 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:41:10 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:38:14 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:37:35 AM
Hvilke av de poengene vi har tatt, hadde vi ikke tatt uten Wormgoor?


Håpløst og tullete spørsmål.
Hvorfor?


Fordi det er et spørsmål det er umulig å svare på.
Kanskje man ikke bare burde slenge ut påstander om at vi aldri hadde ligget på topp 4 uten ham da. For jeg kommer ikke på mange kamper der Wormgoor har vært kampavgjørende. Og når laget rett bak oss på tabellen har spilleren som var bak Grønner i køen som sin beste stopper så er det overhodet ingen umulighet at vi hadde klart oss med Grønner.


Kanskje man skal slutte å fordumme debatten ved å stille spørsmål man vet det ikke er mulig å svare på, bare fordi man ønsker å ri sin egen kjepphest. Eller sitter du med fasiten på hvor mange poeng vi hadde hatt med Grønner istedet for Wormgoor?
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:56:54 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:51:36 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:47:38 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:41:10 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:38:14 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:37:35 AM
Hvilke av de poengene vi har tatt, hadde vi ikke tatt uten Wormgoor?


Håpløst og tullete spørsmål.
Hvorfor?


Fordi det er et spørsmål det er umulig å svare på.
Kanskje man ikke bare burde slenge ut påstander om at vi aldri hadde ligget på topp 4 uten ham da. For jeg kommer ikke på mange kamper der Wormgoor har vært kampavgjørende. Og når laget rett bak oss på tabellen har spilleren som var bak Grønner i køen som sin beste stopper så er det overhodet ingen umulighet at vi hadde klart oss med Grønner.


Kanskje man skal slutte å fordumme debatten ved å stille spørsmål man vet det ikke er mulig å svare på, bare fordi man ønsker å ri sin egen kjepphest. Eller sitter du med fasiten på hvor mange poeng vi hadde hatt med Grønner istedet for Wormgoor?
Det hadde ikke vært umulig å svare på hvis det faktisk hadde vært kamper der Wormgoor har vært kampavgjørende.

Henki

Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:59:29 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:56:54 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:51:36 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:47:38 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:41:10 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:38:14 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:37:35 AM
Hvilke av de poengene vi har tatt, hadde vi ikke tatt uten Wormgoor?


Håpløst og tullete spørsmål.
Hvorfor?


Fordi det er et spørsmål det er umulig å svare på.
Kanskje man ikke bare burde slenge ut påstander om at vi aldri hadde ligget på topp 4 uten ham da. For jeg kommer ikke på mange kamper der Wormgoor har vært kampavgjørende. Og når laget rett bak oss på tabellen har spilleren som var bak Grønner i køen som sin beste stopper så er det overhodet ingen umulighet at vi hadde klart oss med Grønner.


Kanskje man skal slutte å fordumme debatten ved å stille spørsmål man vet det ikke er mulig å svare på, bare fordi man ønsker å ri sin egen kjepphest. Eller sitter du med fasiten på hvor mange poeng vi hadde hatt med Grønner istedet for Wormgoor?
Det hadde ikke vært umulig å svare på hvis det faktisk hadde vært kamper der Wormgoor har vært kampavgjørende.


Så, hvor mange poeng hadde Brann hatt med Grønner istedet for Wormgoor?
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: Henki on July 17, 2017, 11:16:16 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:59:29 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:56:54 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:51:36 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:47:38 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:41:10 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:38:14 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:37:35 AM
Hvilke av de poengene vi har tatt, hadde vi ikke tatt uten Wormgoor?


Håpløst og tullete spørsmål.
Hvorfor?


Fordi det er et spørsmål det er umulig å svare på.
Kanskje man ikke bare burde slenge ut påstander om at vi aldri hadde ligget på topp 4 uten ham da. For jeg kommer ikke på mange kamper der Wormgoor har vært kampavgjørende. Og når laget rett bak oss på tabellen har spilleren som var bak Grønner i køen som sin beste stopper så er det overhodet ingen umulighet at vi hadde klart oss med Grønner.


Kanskje man skal slutte å fordumme debatten ved å stille spørsmål man vet det ikke er mulig å svare på, bare fordi man ønsker å ri sin egen kjepphest. Eller sitter du med fasiten på hvor mange poeng vi hadde hatt med Grønner istedet for Wormgoor?
Det hadde ikke vært umulig å svare på hvis det faktisk hadde vært kamper der Wormgoor har vært kampavgjørende.


Så, hvor mange poeng hadde Brann hatt med Grønner istedet for Wormgoor?
Det vet jeg ikke. Sannsynligvis omtrent like mange.

Henki

Quote from: krakra on July 17, 2017, 11:16:46 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 11:16:16 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:59:29 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:56:54 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:51:36 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:47:38 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:41:10 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 10:38:14 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 10:37:35 AM
Hvilke av de poengene vi har tatt, hadde vi ikke tatt uten Wormgoor?


Håpløst og tullete spørsmål.
Hvorfor?


Fordi det er et spørsmål det er umulig å svare på.
Kanskje man ikke bare burde slenge ut påstander om at vi aldri hadde ligget på topp 4 uten ham da. For jeg kommer ikke på mange kamper der Wormgoor har vært kampavgjørende. Og når laget rett bak oss på tabellen har spilleren som var bak Grønner i køen som sin beste stopper så er det overhodet ingen umulighet at vi hadde klart oss med Grønner.


Kanskje man skal slutte å fordumme debatten ved å stille spørsmål man vet det ikke er mulig å svare på, bare fordi man ønsker å ri sin egen kjepphest. Eller sitter du med fasiten på hvor mange poeng vi hadde hatt med Grønner istedet for Wormgoor?
Det hadde ikke vært umulig å svare på hvis det faktisk hadde vært kamper der Wormgoor har vært kampavgjørende.


Så, hvor mange poeng hadde Brann hatt med Grønner istedet for Wormgoor?
Det vet jeg ikke. Sannsynligvis omtrent like mange.


Bevis det.
Ballen skal fremover!

krakra


Henki

Ballen skal fremover!

krakra

Nemlig? Jeg ba ikke om bevis for noe som helst. Jeg ba en om å utdype påstanden om at vi aldri hadde ligget på topp 4 uten Wormgoor med å vise til hvilke kamper vi har tatt poeng i som vi ikke kunne tatt uten ham. Hvis du ikke ser forskjellen så kan jeg ikke hjelpe deg.

Henki

Quote from: krakra on July 17, 2017, 11:27:11 AM
Nemlig? Jeg ba ikke om bevis for noe som helst. Jeg ba en om å utdype påstanden om at vi aldri hadde ligget på topp 4 uten Wormgoor med å vise til hvilke kamper vi har tatt poeng i som vi ikke kunne tatt uten ham. Hvis du ikke ser forskjellen så kan jeg ikke hjelpe deg.


Haha, du spurte selv om hvilke poeng vi ikke hadde tatt uten Wormgoor på banen. Det spørsmålet er tullete, fordummende, og sett i lys av Grønner-kampanjen din, er det også svært ledende. Du skal få slippe å hjelpe meg, for du har mer enn nok med å komme deg ut av hjørnet du selv har malt deg inn i.
God sommer!
Ballen skal fremover!

Gulløl

July 17, 2017, 11:33:04 AM #114 Last Edit: July 17, 2017, 11:35:08 AM by Gulløl
Worm som stopper er en ting selv om jeg mener han er klart bedre  enn Grønner.
Worm som kaptein og lederfigur har i tillegg vært kjempeviktig for dette laget og poengfangsten i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Henki on July 17, 2017, 11:31:30 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 11:27:11 AM
Nemlig? Jeg ba ikke om bevis for noe som helst. Jeg ba en om å utdype påstanden om at vi aldri hadde ligget på topp 4 uten Wormgoor med å vise til hvilke kamper vi har tatt poeng i som vi ikke kunne tatt uten ham. Hvis du ikke ser forskjellen så kan jeg ikke hjelpe deg.


Haha, du spurte selv om hvilke poeng vi ikke hadde tatt uten Wormgoor på banen. Det spørsmålet er tullete, fordummende, og sett i lys av Grønner-kampanjen din, er det også svært ledende. Du skal få slippe å hjelpe meg, for du har mer enn nok med å komme deg ut av hjørnet du selv har malt deg inn i.
God sommer!
Ser at du er sint for et eller annet, og det har tydeligvis påvirket din evne til å lese og forstå tekst. Jeg forstår det, men det var et enkelt spørsmål, som enkelt kan svares på. Hvilke poeng hadde vi ikke tatt uten Wormgoor? Da er det bare å vise til kamper der Wormgoor har vært avgjørende for poengene. Men Wormgoor har sjeldent vært avgjørende. Det er derfor fult mulig at vi kunne klart oss helt fint med Grønner istedenfor ham hvis vi heller hadde brukt ressurser på offensive forsterkninger.

krakra

Quote from: Gulløl on July 17, 2017, 11:33:04 AM
Worm som stopper er en ting selv om jeg mener han er klart bedre  enn Grønner.
Worm som kaptein og lederfigur har i tillegg vært kjempeviktig for dette laget og poengfangsten i år.
Hvordan vet du det? Er det da Wormgoor som kaptein- og lederfigur som gjør at vi nÃ¥ har falt fullstendig sammen? 

Henki

Quote from: krakra on July 17, 2017, 11:35:27 AM
Quote from: Henki on July 17, 2017, 11:31:30 AM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 11:27:11 AM
Nemlig? Jeg ba ikke om bevis for noe som helst. Jeg ba en om å utdype påstanden om at vi aldri hadde ligget på topp 4 uten Wormgoor med å vise til hvilke kamper vi har tatt poeng i som vi ikke kunne tatt uten ham. Hvis du ikke ser forskjellen så kan jeg ikke hjelpe deg.


Haha, du spurte selv om hvilke poeng vi ikke hadde tatt uten Wormgoor på banen. Det spørsmålet er tullete, fordummende, og sett i lys av Grønner-kampanjen din, er det også svært ledende. Du skal få slippe å hjelpe meg, for du har mer enn nok med å komme deg ut av hjørnet du selv har malt deg inn i.
God sommer!
Ser at du er sint for et eller annet, og det har tydeligvis påvirket din evne til å lese og forstå tekst. Jeg forstår det, men det var et enkelt spørsmål, som enkelt kan svares på. Hvilke poeng hadde vi ikke tatt uten Wormgoor? Da er det bare å vise til kamper der Wormgoor har vært avgjørende for poengene. Men Wormgoor har sjeldent vært avgjørende. Det er derfor fult mulig at vi kunne klart oss helt fint med Grønner istedenfor ham hvis vi heller hadde brukt ressurser på offensive forsterkninger.


Hvis man er uenig med deg er man altså sint og har manglende evner til å forstå tekst. Mens Grønner-kampanjen din påvirker selvsagt ikke din måte å bedømme Wormgoors betydning for Brann-laget.
Ballen skal fremover!

Gulløl

Quote from: krakra on July 17, 2017, 11:36:25 AM
Hvordan vet du det? Er det da Wormgoor som kaptein- og lederfigur som gjør at vi nÃ¥ har falt fullstendig sammen?  


Håpløst å diskutere med deg, selvsagt må en se sesongen så langt samlet og under ett om en skal gi ut ris og ros. Brann ble før sesongen av de fleste spådd på 6-8 plass. Så langt har laget stort sett ligget på en av de første plassene på tabellen og nå ved 17 spilte kamper på en absolutt godkjent 4 plass vil de fleste si. I tillegg er laget fremdeles med i cup og går trolig videre i Europa. Synd du er misfornøyd med Worm, du er unntaket eller har det vært skryt omtrent hele veien av både supportere og eksperter. Men det er vel du som er den største eksperten. God sommer fra meg og !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

July 17, 2017, 11:59:24 AM #119 Last Edit: July 17, 2017, 12:04:33 PM by krakra
Sesongen er ikke over ennå, og hvis vi ikke snur denne elendige formen vi er i nå, så er vi fort under både 4. plass og 6.-8.-plass. Og uavhengig av hva noen spår så ville 6. plass vært en skuffende sesong for oss. Fjerdeplass er heller ikke særlig bra.
Skjønner ikke hvorfor du drar fram at vi fortsatt er med i cupen. Syns du det er en bra prestasjon?

Har jeg noe sted skrevet at jeg er misfornøyd med Wormgoor? Hvorfor bygge slike stråmenn? Jeg syns Wormgoor har gjort en bra jobb, men at han er noe hypet. Ser du på Rosenborg så har de en stopper som både har fart, duellstyrke og teknikk. Reginiussen står fram og dominerer i kamper der laget ikke henger sammen. Det har, sammen med Hansens keeperspill, vært en viktig grunn til at de fortsatt leder serien. Der har Wormgoor overhodet ikke vært.

Når du gir lederevnene hans æren for at vi gjør det bra, så må du tåle å bli bedt om å begrunne det, og spurt om du mener lederegenskapene også må ta skylden for den svake formen. Som leder og kaptein syns jeg ikke det virker som vi har klart å erstatte Demidov. Men det er kanskje vanskelig for en spiller som nettopp har kommet hit å fylle hans sko.

Ã?rsak

Det er en grunnleggende svakhet i branns (ugjenkjennelige) spillestil som trer frem i denne strådebatten som vel har sporet litt av. Og det at branns offensivt oppbyggende spill skal starte med stopperne. Ikke med DM, men med stopperne som skal oppføre seg som Martin Andresen. Slik oppstår overtall når pasningene lykkes. Og det gjør de knapt (Dette er et knepent argument FOR Grønner forresten).
Men vi tar poeng på grunn av de samme (dyktige) stopperne som header inn dødballmål.

Siste gjennomskuede spilletrekk er Bjørnebye-pasning til Kristoffer Flo-rmen. Lett å gjennomskue, lett å vinneren enn 55% av andreballene. Brann mister ballen fortere enn du klarer å si rumpeldunk.
Og dette er krise, spør du meg.

Jeg mener derfor at vi må bruke sommervinduet på å skaffe oss enda bedre stoppere, deretter backer, deretter keeper. Fordi gode angrep begynner der bak, med en knallgod bakre femmer.

Forresten var Kristiansen outstanding, Branns beste. Han gjorde rent bord defensivt, spesielt i første omgang. Brann har landets beste stopperne, og backpar. Stabilt gode. Også offensivt. Men vi trenger Martin Andresen-stoppere om det skal bli fart i LAN-stilen.

krakra

Vi har jo en god spillende stopper på benken.

Ã?rsak

Quote from: krakra on July 17, 2017, 12:49:48 PM
Vi har jo en god spillende stopper på benken.


Ja, jeg er ikke uenig.
Og det forklarer hvorfor Acosta (og Vito) ikke er Branns heteste salgsobjekter. De er ikke gode nok som spillende stoppere. Men de har det meste ellers, og begge har superb alder for utlandet.
Jeg blir derfor ikke overrasket om en av dem forsvinner til en klubb som allerede har en Martin Andresen.

Lasaron

Det kan også nevnes at Grønner har bra med mål i sin karierre i forhold til å være midtstopper. Han er minst like målfarlig som de to andre. Men han blir nok solgt nå, vi får en dårligere erstatter og et aldrende stopperpar.
Tren på langskudd

krakra

Og Brann bekrefter dermed atter en gang at vi ikke er en klubb for talenter. Hadde jeg vært et stort norsk talent hadde jeg heller gått til RBK, VIF, Molde, Sarpsborg, Godset, Odd, Haugesund, Lillestrøm, Sogndal, Stabæk eller Bodø/Glimt enn Brann dersom det hadde vært langsiktige, sportslige ambisjoner som lå til grunn. Når var sist Brann hentet en spiller under 20 år, videre utviklet ham og solgte ham for en god sum?

Finnes knapt eksempler på spillere vi har hentet, videreutviklet og solgt uansett alder etter gullet. Ojo er vel den beste historien.

Ricky


krakra


SK

Dette Grønner-maset har blitt en parodi. Nesten så man håper på at vi selger Grønner nå i sommer for å slippe alt sytet her inne angående dette.
Det er i hvert fall ingen andre steder at stopperparet Vito/Acosta blir utsatt for i nærheten av et så kritisk blikk som fra enkelte på dette forumet, uansett hvordan de leverer. Dette er ikke en diskusjon i det hele tatt andre steder.
Siste nå er tydeligvis at de skal ta ansvar for svakheter i Branns offensive spill også. Da kan man i så fall spørre om hvem som i løpet av de siste fem obligatoriske kampene våre har scoret de to eneste målene på de kampene. Som for øvrig begge var avgjørende for oss.

Hatleking

Ja, Wormgoor har vore veldig god for oss og er sjølvsagt soleklår i midtforsvaret. Han var sjølvsagt uheldig/klønete på målet i går, men det er vanskeleg med klabb og babb i feltet.

krakra

July 17, 2017, 14:15:51 PM #129 Last Edit: July 17, 2017, 14:22:36 PM by krakra
Du mener at stoppernes evner med ball ikke påvirker angrepsspillet? Vi er et lag der spissens viktigste arbeidsoppgaver er defensive, mens det å forvente bidrag fra stopperne i oppbyggingen av spillet er urimelig? Det sier jo alt om mentaliteten.

Jeg skiller ikke stopperne ut her. Jeg er kritisk til ballferdighetene og kreativiteten over hele linja. Piotr, Acosta, Heltne Nilsen, Barmen og Orlov. Fem av sju spillere i sentralrekken, som alle har svakheter i hva de gjør med ballen i beina. Barmen gjør få feil, men er veldig lite kreativ. Resten har rett og slett for begrensede ferdigheter. Mener du virkelig at dette ikke påvirker spillet?

Ute på sidene er det også svakheter når det gjelder innlegg.

Nei, stopperparet får ikke så mye kritikk. Uansett hvordan de leverer. Når Brann blir rundspilt og Stabæk skaper et tosifret antall sjanser mot oss og beskriver som "solid" og "ruvende" kommer i beskrivelsen av stopperne, så har de veldig gode vilkår.

Stopperne er gode i duellene, og for noen er det visst alt som betyr noe i fotball, men erkjenner man at fotball handler om mer enn dueller, så er det noen åpenlyse svakheter også i midtforsvaret.

Falkman

Quote from: SK on July 17, 2017, 14:10:35 PM
Dette Grønner-maset har blitt en parodi. Nesten så man håper på at vi selger Grønner nå i sommer for å slippe alt sytet her inne angående dette.
Det er i hvert fall ingen andre steder at stopperparet Vito/Acosta blir utsatt for i nærheten av et så kritisk blikk som fra enkelte på dette forumet, uansett hvordan de leverer. Dette er ikke en diskusjon i det hele tatt andre steder.
Siste nå er tydeligvis at de skal ta ansvar for svakheter i Branns offensive spill også. Da kan man i så fall spørre om hvem som i løpet av de siste seks obligatoriske kampene våre har scoret de to eneste målene på de kampene. Som for øvrig begge var avgjørende for oss.



Kunne ikke blitt  mer enig. Uansett, om vi vinner eller taper, det spiller ingen rolle, dette gnÃ¥let om Grønner blir et  tema etter hver fordømte kamp. Tror dessverre ikke det hjelper Ã¥ selge ham, heller.  da blir gjennomgangsmelodien " hvis vi bare ikke hadde solgt Grønner"! Og sÃ¥nn har vi det gÃ¥ende. Til han legger opp antagelig.

SK

Quote from: krakra on July 17, 2017, 14:15:51 PM
Du mener at stoppernes evner med ball ikke påvirker angrepsspillet? Vi er et lag der spissens viktigste arbeidsoppgaver er defensive, mens det å forvente bidrag fra stopperne i oppbyggingen av spillet er urimelig? Det sier jo alt om mentaliteten.


Med det offensive spillet vi viser for tiden, så må fokuset være helt andre steder enn ballspillingen til stopperparet, for å si det sånn. Det blir en fotnote i den sammenhengen. Det er ikke slik at vi hadde vært tydelig bedre offensivt hvis Acosta hadde vært litt bedre med ballen i beina. Vito er jo allerede brukbar på det området.

krakra

Quote from: SK on July 17, 2017, 14:31:59 PM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 14:15:51 PM
Du mener at stoppernes evner med ball ikke påvirker angrepsspillet? Vi er et lag der spissens viktigste arbeidsoppgaver er defensive, mens det å forvente bidrag fra stopperne i oppbyggingen av spillet er urimelig? Det sier jo alt om mentaliteten.


Med det offensive spillet vi viser for tiden, så må fokuset være helt andre steder enn ballspillingen til stopperparet, for å si det sånn. Det blir en fotnote i den sammenhengen. Det er ikke slik at vi hadde vært tydelig bedre offensivt hvis Acosta hadde vært litt bedre med ballen i beina. Vito er jo allerede brukbar på det området.
Ja, Vito er brukbar, men det er ikke Acosta. Han pælmer ballen panisk unna så fort det er litt press. Og da hjelper det jo ikke at Vito er bra med ballen. Og det er klart at det svekker spillet når vi ikke klarer å få satt i gang spillet bakfra hvis motstander står høyt, og det er Acosta som vinner ballen. Det er problemer i alle ledd at det ikke er mer enn én spiller som er god med ballen. Ikke bare forsvaret, men det er en svakhet i forsvaret og.

osoerli

Er det nokon som seriøst meinar Grønner er ein betre og meir kreativ offensiv pasningsspelar enn Wormen eller Acosta?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Selvsagt en bedre pasningsspiller enn Acosta.

Lasaron

Jeg mener seriøst at Grønner er bedre enn Acosta i den offensive delen av spillet.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Hva kråken og lasaronen mener er vel ingen i tvil om ;-)
Men at Acosta er så håpløs med ballen som Krakara skal ha det til er bare tull. Han finner ofte passningsalternativer han men problemet er at ruben og SHN spesielt ofte sender ballen i retur på Acosta istedenfor å finne andre løsninger enten pga at de har brukt for lang tid med ballen eller pga liten bevegelse. Og dette hadde ikke Grønner løst opp i om han var på banen.
Mot 08 fant Acosta flere ganger alternativer å spille på i mellomrom for Barmen og SHN beveget seg litt. Sjelden det ble noe av det men når alterativet bød seg fram hadde Acosta ingen problemer med å benytte dette.
Også litt artig at når jeg sa at det i en kamp ikke var midtstopperne som var det største problemet men forsvarsjobben til midtbanen så var det en som slengte voldsomt med leppen at det var helt feil å snakke om midtbanen Det var forsvarerne som var ansvarlig og nå lanserer samme mann at angrepsspillet er pga midtstopperne og alt blir bedre med Grønner.
Vet ikke hvor mange kamper Krakara har vært på (ser ut som han alltid kommenterer her inne under kampene) men om du stikker på en kamp og ser litt utenfor der ballen er (som gjerne er det som vises på tv) så kan en følge med spilleres bevegelser når stopperne har ballen. Og så kan du etter å ha sett det forklare hva stopperne bør gjøre?
Acosta har et par ganger vært litt kreativ i mangel på alternativer så han har gått sjøl og vist at han faktisk kan dra av en mann eller to.
Poenget er at Grønner ikke vil løse noe. Han er ikke bedre med ballen i beina, men kan antageligvis slå litt bedre langpassning, men hvem skal han slå den til? Er kun Barmen og Orlov som er i stand til å vinne en hodeduell.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Grønner er blitt en besettelse for Krakra.

krakra

July 17, 2017, 15:44:07 PM #139 Last Edit: July 17, 2017, 15:45:57 PM by krakra
Hæ? Hvem sa at det var feil å snakke om midtbanen? Jeg husker at det var en som unnskyldte forsvaret med at midtbanen gjorde en dårlig jobb, og en annen som mente at både midtbanen og forsvaret som gjorde en dårlig jobb. Husker ingen som sa at det var feil å snakke om midtbanen.

Alle, selv Piotr, slår jo en pasning som treffer nå og da når de har tid på seg. Det er under press at Acostas begrensninger kommer fram. Der Vito holder roen, klarer å vende av eller kombinerte med backen slik at vi holder ballen i laget så pælmer Acosta den enten opp eller ut. Der er det en stor forskjell mellom stopperne, og det er en svakhet hos Acosta. Grønner er bedre på dette enn Acosta, og hadde nok vært enda bedre hvis han hadde spilt regelmessig.

Ninja-Bob

Quote from: Hatleking on July 17, 2017, 14:12:41 PM
Ja, Wormgoor har vore veldig god for oss og er sjølvsagt soleklår i midtforsvaret. Han var sjølvsagt uheldig/klønete på målet i går, men det er vanskeleg med klabb og babb i feltet.


At han lagde frispark i den posisjonen på det tidspunktet er mykje vanskeligare å akseptere enn at han var nestsist på ballen som gjekk i mål.

Billy Elliott

Til alle dere som ikke ønsker noen Grønner-diskusjon, og finner den parodisk, et enkelt spørsmål: synes dere det er sunn klubbdrift å kvitte seg med to av landets største stoppertalenter for en slikk og ingenting (for det er dit vi er på vei), og heller satse på to utlendinger som enten har fylt 30 eller snart gjør det?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Vizitery1

Acosta og Vito er uten tvil de 2 beste midtstopperene i klubben, både med og uten ball.

gladiporno

Uten ball, sannsynligivis. Med ball, ikke tale om. Grønner slår langt bedre pasninger enn Wormgoor og Acosta. Offensivt vil Brann tjene på å ha Grønner på banen. Spørsmålet er om Brann kommer styrket av det totalt sett.

Falkman

July 17, 2017, 17:43:33 PM #144 Last Edit: July 17, 2017, 17:50:37 PM by Falkman
Quote from: Billy Elliott on July 17, 2017, 17:00:57 PM
Til alle dere som ikke ønsker noen Grønner-diskusjon, og finner den parodisk, et enkelt spørsmål: synes dere det er sunn klubbdrift å kvitte seg med to av landets største stoppertalenter for en slikk og ingenting (for det er dit vi er på vei), og heller satse på to utlendinger som enten har fylt 30 eller snart gjør det?


Helt greit  Ã¥ diskuterer Grønner. men man trenger jo ikke  gjøre det etter hver forbanna kamp. og iallefall ikke det evindelige, med argumenter som har blir gjentatt x antall ganger.

Spiller liten rolle hvor spillerne  kommer fra for min del. Kjekt med lokale spillere som lykkes, men det er ogsÃ¥ det. Knudsen sÃ¥ jeg ikke noe potensiale i, sÃ¥ han ser jeg ikke for meg at vi kunne fÃ¥tt  noe særlig med penger for, uansett.

Grønner er bra han, men ikke lenger noe talent, han fyller 24 Ã¥r til neste Ã¥r. Hadde han spilt fast kunne vi kanskje solgt ham til Braunschweig eller Beveren for 2,3 mill om et par Ã¥r, neppe mer. Acosta og Wormgaar holder fint et par Ã¥r til. Da har det kanskje  dukket opp noen virkelige lokale talenter, som kan ta over.

Corran

Quote from: krakra on July 17, 2017, 15:44:07 PM
Hæ? Hvem sa at det var feil å snakke om midtbanen? Jeg husker at det var en som unnskyldte forsvaret med at midtbanen gjorde en dårlig jobb, og en annen som mente at både midtbanen og forsvaret som gjorde en dårlig jobb. Husker ingen som sa at det var feil å snakke om midtbanen.

Alle, selv Piotr, slår jo en pasning som treffer nå og da når de har tid på seg. Det er under press at Acostas begrensninger kommer fram. Der Vito holder roen, klarer å vende av eller kombinerte med backen slik at vi holder ballen i laget så pælmer Acosta den enten opp eller ut. Der er det en stor forskjell mellom stopperne, og det er en svakhet hos Acosta. Grønner er bedre på dette enn Acosta, og hadde nok vært enda bedre hvis han hadde spilt regelmessig.

Min konklusjon er at du rett og slett ikke har god nok fotballforståelse så videre diskusjon er ikke nødvendig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

July 17, 2017, 18:03:46 PM #146 Last Edit: July 17, 2017, 18:05:41 PM by Billy Elliott
Svar til Falkman:
Pallesen, som du ikke ser noe potensiale i, er fast på et lag som har flere poeng enn oss om de vinner hengekampen sin. Grønner var stort sett strålende hver gang han fikk sjansen i fjor både hos oss og på U21-landslaget. Men ingen av dem er verdt å satse på? Ingen av dem kan ha noen verdi hverken for videresalg eller som bidragsytere hos oss? Er det ikke derfor vi driver med talentsatsing, for å skape egne spillere i stedet for å måtte kjøpe og lønne dyre utenlandsimporter? For å drive sunt? Er det noen andre suksessfulle lag i Norge som ikke dyrker frem unge spillere og gir dem tillit?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Nei. For historien gjentar seg jo bare. Stort talent, stor framtid, ingen spilletid, må gjøre seg fortjent uten en eneste sjanse eller får ikke spille til tross for at han gjør seg fortjent, forsvinner og er enten "for dårlig" eller en "svikter".

Det er sånn Branns "talentarbeid" fungerer og det er liten grunn til å tro at det vil endre seg med det første. Se på hva som har skjedd med Stenevik og Bildøy.

Knudsen som du ikke så noe potensiale i er forøvrig en av nøkkelspillerne på et lag som for tiden framstår som en størremedaljekandidat enn oss.

krakra

Quote from: Corran on July 17, 2017, 18:03:38 PM
Quote from: krakra on July 17, 2017, 15:44:07 PM
Hæ? Hvem sa at det var feil å snakke om midtbanen? Jeg husker at det var en som unnskyldte forsvaret med at midtbanen gjorde en dårlig jobb, og en annen som mente at både midtbanen og forsvaret som gjorde en dårlig jobb. Husker ingen som sa at det var feil å snakke om midtbanen.

Alle, selv Piotr, slår jo en pasning som treffer nå og da når de har tid på seg. Det er under press at Acostas begrensninger kommer fram. Der Vito holder roen, klarer å vende av eller kombinerte med backen slik at vi holder ballen i laget så pælmer Acosta den enten opp eller ut. Der er det en stor forskjell mellom stopperne, og det er en svakhet hos Acosta. Grønner er bedre på dette enn Acosta, og hadde nok vært enda bedre hvis han hadde spilt regelmessig.

Min konklusjon er at du rett og slett ikke har god nok fotballforståelse så videre diskusjon er ikke nødvendig
Min konklusjon er at enten mangler språkforståelse, hukommelse eller ærlighet/integritet hvis du tror noen påstod at midtbanen ikke skulle snakkes om etter Stabækkampen. Så jeg er enig i konklusjonen din. Du er dog ganske alene om å mene at forsvaret ikke var dårlig mot Stabæk.

Ricky

Quote from: Billy Elliott on July 17, 2017, 17:00:57 PM
Til alle dere som ikke ønsker noen Grønner-diskusjon, og finner den parodisk, et enkelt spørsmål: synes dere det er sunn klubbdrift å kvitte seg med to av landets største stoppertalenter for en slikk og ingenting (for det er dit vi er på vei), og heller satse på to utlendinger som enten har fylt 30 eller snart gjør det?


Sunn klubbdrift kan vel defineres som å oppnå så gode resultater som mulig over tid for de midlene som finnes til rådighet. Nå har jo riktignok bare LAN og co fått prøve seg i 1,5 år i Eliteserien så langt, men for min del synes jeg det ser veldig lovende ut.

Go Up