• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

STABĂ?K-BRANN 09.07.2017 20:00 (Runde 16)

Started by Torvanger, July 03, 2017, 10:21:28 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Falkman on July 10, 2017, 08:52:42 AM
Quote from: Lasaron on July 10, 2017, 08:45:50 AM
Riktignok skulle fÞrste mÄlet blitt annulert for offside, og det andre mÄlet var en tabbe av Piotr (nok en gang), men hele Brann var dÄrlige, treneren ogsÄ. Er alle trÞtte og leie?


Veldig  pussig om de har blitt helt utslitt av Ă„ spille en kamp i uken, slik tilfellet har vĂŠrt i det siste.Det er jo nĂ„ hardkjĂžret begynner. Forutsatt Ecup-suksess vel og merke. og akkurat nĂ„ virker det vel heller tvilsomt, slik  de presterer for Ăžyeblikket.


Det er iallfall et faktum at mange presterer langt dÄrligere enn i vÄr, av de som har klippekort. Jeg tror de er tynt. LAN har jo ogsÄ et knallhardt treningsregime, og det tar kanskje tid Ä bygge opp en kropp som tÄler hardkjÞr lenge.
Tren pÄ langskudd

Lasaron

Quote from: Torvanger on July 10, 2017, 09:38:02 AM
I retrospekt er det bare Ä innse at dette var et pinlig tap, StabÊk viste de samme defensive svakhetene som i hjemmekampen og det er rett og slett elendig av laget LAN at man ikke klarte Ä utnytte dette. Byttene kom ogsÄ alt for sent, meninglÞst mye for sent.


Ja, StabĂŠk var ikke spesielt gode. Dette var elendig av Brann.
Tren pÄ langskudd

krakra

Det er jo litt typisk. Hvis midtbanen stenger fullstendig og knapt lar motstander etablere et eget angrep fÄr stopperne de beste karakterene fordi stopperne mÄ fÄ Êren nÄr motstander ikke skaper noen sjanser.(Sandefjord-kampen som ett eksempel) NÄr motstander, et av de mest formsvake lagene i eliteserien, skaper sjanse etter sjanse sÄ er det midtbanen som fÄr skylden og de svakeste karakterene. Fordi midtbanen lot motstanderne etablere angrep. Det sier litt om vilkÄrene stopperne har.

Torvanger

NÄ bÞr det ogsÄ tas med i beregningen at StabÊks alt for tidlige mÄl, et mÄ som burde vÊrt avblÄst for offside, preger kampen og gir StabÊk flere farlig overgangsmuligheter. Brann mÄ stÄ hÞyere og det er grenser hva SHN kan klare Ä stoppe alene, nÄr bÄde Haugen og Barmen er med oppe i angrep. At det glipper pÄ 0-2 er Piotrs feil ene og alene, det er ingen bombe at det vil oppstÄ muligheter for motstander, nÄr de leder 1-0 og det er der vi mÄ stole pÄ at Piotr er god nok. Det merkelige med Piotr er at han ofte redder umulige baller, mens han slipper inn noen latterlig enkle mÄl innmellom. 2-0 til StabÊk skal rett og slett ikke gÄ inn!

Corran

Quote from: krakra on July 10, 2017, 09:48:09 AM
Det er jo litt typisk. Hvis midtbanen stenger fullstendig og knapt lar motstander etablere et eget angrep fÄr stopperne de beste karakterene fordi stopperne mÄ fÄ Êren nÄr motstander ikke skaper noen sjanser.(Sandefjord-kampen som ett eksempel) NÄr motstander, et av de mest formsvake lagene i eliteserien, skaper sjanse etter sjanse sÄ er det midtbanen som fÄr skylden og de svakeste karakterene. Fordi midtbanen lot motstanderne etablere angrep. Det sier litt om vilkÄrene stopperne har.

Eg evner Ä se helheten (om eg e god pÄ analysere det eg ser er en annen diskusjon) bÄde nÄr det gÄr bra og nÄr det gÄr dÄrlig. Eg evner ogsÄ Ä se de individuelle prestasjonen og gjerne det som skjer nÄe spillere ikke er nÊr ballen samt hvordan de beveger seg i forhold til hverandre og hvem som gir ordre. Dette er ikke sÄ lett nÄr en ser kampen pÄ tv som nÄr en ser den live og fÄr litt bedre overblikk.
Du virker det som om bare sutrer over at andre har andre meninger enn deg samtidig som du bombastisk legger fram dine egne meninger som eneste fasit, Og om det blir en diskusjon sÄ kommer det hersketeknikker og ovenfra og ned holdning som eg aldri har sett maken til.
Og StabÊk har gjerne vÊrt formsvak men de har ogsÄ pÄ sitt beste vÊrt et av de beste lagene i serien og kan spille godt mot hvem som helst og dÄrlig mot hvem som helst.
Det er i flere kamper Brann har sluppet inn 0 mÄl og andre enn stopperne har fÄtt de beste karakterene og det er atter andre igjen som gjerne har fÄtt skryt for sin jobb.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 10, 2017, 07:35:44 AM
Quote from: Klaus_Brann on July 10, 2017, 00:43:56 AM
Quote from: krakra on July 09, 2017, 16:36:47 PM
Quote from: SK on July 09, 2017, 14:20:22 PM
Quote from: krakra on July 09, 2017, 14:10:05 PM
To strÄmenn pÄ ett kort innlegg. Grattis.

Poenget var at antall baklengs alene ikke nÞdvendigvis forteller om forsvaret har gjort en god jobb. Som i Saprsborgkampen og StabÊkkampen. Under middels innsats fra forsvaret, selv om antall baklengs tyder pÄ noe annet.


StrÄmenn ? Det er jo din egen argumentasjon (midtbane og Piotr). Man leter med lys og lykter etter argumenter for Ä fÄ GrÞnner innpÄ. Diskusjonen startet med det, ikke at forsvaret hadde vÊrt for dÄrlig. Vi hadde som sagt aldri hatt diskusjonen med en annen midstopper pÄ benken.
Forsvaret vÄrt er ikke, og har ikke vÊrt perfekt. Men det fungerer godt, og de leverer gode resultater. Da bytter man ikke.
Argumentasjon for at det er helt feil Ä bruke antall baklengs alene for Ä mÄle nivÄet pÄ forsvaret.

Holdningen om at man ikke rullerer dersom ingen spiller seg ut er jeg forresten helt imot. Jeg lurer pÄ hvordan enkelte kunne garantere GrÞnner sÄ mye spilletid i Är dersom den holdningen skulle ligge til grunn



Skader og karantener.
Hvorfor var man sÄ skrÄsikker pÄ at vi skulle fÄ mange skader og karanterer? Virker som gjetting for min del, som enn sÄ lenge har slÄtt ganske feil ut.


Jeg tror ikke jeg har vÊrt skrÄsikker, men det er jo ikke akkurat unaturlig at folk skader seg eller mÄ ut med karantener.
Uansett er ikke forsvaret vÄrt stÞrste problem. Det er fremover vi sliter mest.

Folk har latt seg blende av mÄlforskjellen vÄr, men hvis man ser pÄ hvem vi har mÞtt og slÄtt hjemme ser man fort at det er bunnlag, middelmÄdige lag eller lag som slet pÄ den tiden vi mÞtte dem.

Jeg tror ikke det er noen formdupp vi har nÄ, jeg tror det er sÄ enkelt som at vi mÞter god motstand som vi nesten ikke har mÞtt i Är og nÄr de stenger av for vÄre vante angrepsmÞnster har vi ikke mulighet til Ä spille motstanderen ut fordi balltempoet vÄrt er et av landets dÄrligste.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

krakra

July 10, 2017, 13:51:31 PM #206 Last Edit: July 10, 2017, 13:55:26 PM by krakra
Ja, det er kamper der vi har sluppet inn 0 mÄl og andre enn stopperne har fÄtt best karakter, men da har det vÊrt offensive spillere som har fÄtt pÄ bakgrunn av de offensive prestasjonene. Eller Piotr i kamper der vi har vÊrt svake defensivt. Det har ikke skjedd at SHN har fÄtt hovedÊren for at vi har stengt igjen, selv om motstander knapt har bevegd seg over midtbanen, men han fÄr som regel skylden nÄr vi ikke presterer defensivt. Det er urettferdig og nok noe agendastyrt. At stopperne ikke var dÄrlige i gÄr er iallefall en mening jeg helt klart mener mÄ vÊre styrt av en eller annen form for agenda. For det renner ikke inn sÄ mange sjanser imot bare fordi ankeret svikter. Da mÄ flere ha sviktet.

Ta 1-0-mĂ„let. Det er svakt av midtbanen Ă„ la StabĂŠkspilleren prikke en pasning inn i feltet, men det er ogsĂ„ veldig svakt av forsvaret Ă„ ha Ohi gĂ„ opp helt alene og heade inn i feltet der den samme StabĂŠkspilleren fĂ„r avslutte to ganger pĂ„ rad, uten at noen tar ham ut. Det gĂ„r ikke an Ă„  si "Det var midtbanen som ikke gjorde jobben sin. SĂ„ ikke skyld pĂ„ forsvaret". Det var gjennomgangen hele kampen. Det var svakt press fra midtbanen pĂ„ den som slo stikkerne, samtidig var det ofte bare for angrepet Ă„ stikke, sĂ„ hadde de parkert forsvaret. Det er dĂ„rlig forsvarsspill.

Klaus_Brann

Quote from: Billy Elliott on July 10, 2017, 08:36:04 AM
Det mest oppsiktsvekkende LAN sa i gÄr, ble sagt i pausen. PÄ spÞrsmÄl om hva planen for andre omgang var, kom svaret at det var Ä score pÄ en dÞdball. Ikke rart spillet vÄrt fremstÄr som planlÞst, hvis dÞdballer er eneste fokus.


Herregud. Det er helt utrolig.
Det forklarer en hel del, dessverre. Jeg begynner Ä lure pÄ om LAN i det hele tatt evner Ä ta oss videre offensivt.

Vi har hatt noen sinnsyke kontringsmÄl hjemme i Är. Nesten resten av mÄlene har kommet fordi vi fÄr rom av et dÄrlig forsvar eller pÄ dÞdball.
Fellesnevneren er vel at vi ikke oftest scorer pga. egen fantastiske angrepskapasitet.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on July 10, 2017, 09:42:30 AM
Quote from: Falkman on July 10, 2017, 08:52:42 AM
Quote from: Lasaron on July 10, 2017, 08:45:50 AM
Riktignok skulle fÞrste mÄlet blitt annulert for offside, og det andre mÄlet var en tabbe av Piotr (nok en gang), men hele Brann var dÄrlige, treneren ogsÄ. Er alle trÞtte og leie?


Veldig  pussig om de har blitt helt utslitt av Ă„ spille en kamp i uken, slik tilfellet har vĂŠrt i det siste.Det er jo nĂ„ hardkjĂžret begynner. Forutsatt Ecup-suksess vel og merke. og akkurat nĂ„ virker det vel heller tvilsomt, slik  de presterer for Ăžyeblikket.


Det er iallfall et faktum at mange presterer langt dÄrligere enn i vÄr, av de som har klippekort. Jeg tror de er tynt. LAN har jo ogsÄ et knallhardt treningsregime, og det tar kanskje tid Ä bygge opp en kropp som tÄler hardkjÞr lenge.


Jeg tror ikke det er sÄ mye det det gÄr pÄ. Se pÄ hvem vi har mÞtt og slÄtt i vÄr vs. hvem vi har mÞtt og spilt uavgjort/tapt mot nÄ i det siste.
Tror ikke det er tilfeldig at vi vant mot de svake og nÄ sliter mot de som kan og tÞr Ä spille ball.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on July 10, 2017, 13:48:53 PM
Quote from: krakra on July 10, 2017, 07:35:44 AM
Quote from: Klaus_Brann on July 10, 2017, 00:43:56 AM
Quote from: krakra on July 09, 2017, 16:36:47 PM
Quote from: SK on July 09, 2017, 14:20:22 PM
Quote from: krakra on July 09, 2017, 14:10:05 PM
To strÄmenn pÄ ett kort innlegg. Grattis.

Poenget var at antall baklengs alene ikke nÞdvendigvis forteller om forsvaret har gjort en god jobb. Som i Saprsborgkampen og StabÊkkampen. Under middels innsats fra forsvaret, selv om antall baklengs tyder pÄ noe annet.


StrÄmenn ? Det er jo din egen argumentasjon (midtbane og Piotr). Man leter med lys og lykter etter argumenter for Ä fÄ GrÞnner innpÄ. Diskusjonen startet med det, ikke at forsvaret hadde vÊrt for dÄrlig. Vi hadde som sagt aldri hatt diskusjonen med en annen midstopper pÄ benken.
Forsvaret vÄrt er ikke, og har ikke vÊrt perfekt. Men det fungerer godt, og de leverer gode resultater. Da bytter man ikke.
Argumentasjon for at det er helt feil Ä bruke antall baklengs alene for Ä mÄle nivÄet pÄ forsvaret.

Holdningen om at man ikke rullerer dersom ingen spiller seg ut er jeg forresten helt imot. Jeg lurer pÄ hvordan enkelte kunne garantere GrÞnner sÄ mye spilletid i Är dersom den holdningen skulle ligge til grunn



Skader og karantener.
Hvorfor var man sÄ skrÄsikker pÄ at vi skulle fÄ mange skader og karanterer? Virker som gjetting for min del, som enn sÄ lenge har slÄtt ganske feil ut.


Jeg tror ikke jeg har vÊrt skrÄsikker, men det er jo ikke akkurat unaturlig at folk skader seg eller mÄ ut med karantener.
Uansett er ikke forsvaret vÄrt stÞrste problem. Det er fremover vi sliter mest.

Folk har latt seg blende av mÄlforskjellen vÄr, men hvis man ser pÄ hvem vi har mÞtt og slÄtt hjemme ser man fort at det er bunnlag, middelmÄdige lag eller lag som slet pÄ den tiden vi mÞtte dem.

Jeg tror ikke det er noen formdupp vi har nÄ, jeg tror det er sÄ enkelt som at vi mÞter god motstand som vi nesten ikke har mÞtt i Är og nÄr de stenger av for vÄre vante angrepsmÞnster har vi ikke mulighet til Ä spille motstanderen ut fordi balltempoet vÄrt er et av landets dÄrligste.
Forsvaret er ikke spesielt svakt, men i det siste har det framstÄtt som et helt ordinÊrt Eliteserieforsvar. Og det skal vÊre vÄr store styrke. SÄ nÄr det ikke presterer pÄ topp, sÄ preger det hele laget.

Angrepsspillet fÄr mer skryt enn fortjent pÄ grunn av fem kamper der vi har scoret 20 mÄl. PÄ de resterende 11 kampene har vi 10 mÄl. Det er veldig svakt, og vi sviktet absolutt pÄ de offensive forsterkningene i vinter. Men det var samtidig en prioritering klubben gjorde da man valgte Ä bruke mye penger og fokus pÄ Ä hente en ny stopper.

Corran

Quote from: krakra on July 10, 2017, 13:51:31 PM
Ja, det er kamper der vi har sluppet inn 0 mÄl og andre enn stopperne har fÄtt best karakter, men da har det vÊrt offensive spillere som har fÄtt pÄ bakgrunn av de offensive prestasjonene. Eller Piotr i kamper der vi har vÊrt svake defensivt. Det har ikke skjedd at SHN har fÄtt hovedÊren for at vi har stengt igjen, selv om motstander knapt har bevegd seg over midtbanen, men han fÄr som regel skylden nÄr vi ikke presterer defensivt. Det er urettferdig og nok noe agendastyrt. At stopperne ikke var dÄrlige i gÄr er iallefall en mening jeg helt klart mener mÄ vÊre styrt av en eller annen form for agenda. For det renner ikke inn sÄ mange sjanser imot bare fordi ankeret svikter. Da mÄ flere ha sviktet.

SÄ var det pÄ an igjen med at andres meninger mÄ vÊre styrt av agendaer. Ka mÄte er dette Ä diskutere pÄ?
NÄr det gjelder SHN sÄ kan jeg ikke snakke for andre men jeg har gitt ham masse kred nÄr det har vÊrt pÄ sin plass og eg forbeholder meg retten til Ä si han er dÄrlig Är han er det uten Ä bli beskyldt for at det skulle vÊre agenda styrt Ka pokkers agenda skulle det vÊre?.
Og g mener ikke stopperne gjorde en god jobb i gÄr men eg mener en mÄ se litt bakom spillet og se hvem som gjorde hva og hvilke problemer som oppsto og hvorfor de gjorde det. I gÄr var hovedgrunnen etter min mening at midtbanen og til dels backer lot StabÊk komme for lett til. Og eg tror mine bÞrskarakterer ikke er sÄ veldig langt unna de fleste aviser og lignende Eg gir dem begge 4. Du gir 4 og Acosta 3, men du gir vel alltid Acosta lavere karakter enn de fleste andre for siden du er opptatt av agendaer sÄ er det vel slik at pÄ seg selv kjenner en andre og du konsekvent gir ham lavt for Ä fremheve din sak med at GrÞnner mÄ fÄ plassen hans? Men uansett er det ikke slik at jeg fritar stopperne for skyld og lar meg styre av angendaer. Jeg gir dem sin del av skylden men evner ogsÄ Ä se at SHN spesielt og resten av fÞrsteforsvarerene gjÞr en dÄrlig jobb i gÄr
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

July 10, 2017, 14:08:17 PM #211 Last Edit: July 10, 2017, 14:10:02 PM by Klaus_Brann
Quote from: krakra on July 10, 2017, 13:51:31 PM
Ja, det er kamper der vi har sluppet inn 0 mÄl og andre enn stopperne har fÄtt best karakter, men da har det vÊrt offensive spillere som har fÄtt pÄ bakgrunn av de offensive prestasjonene. Eller Piotr i kamper der vi har vÊrt svake defensivt. Det har ikke skjedd at SHN har fÄtt hovedÊren for at vi har stengt igjen, selv om motstander knapt har bevegd seg over midtbanen, men han fÄr som regel skylden nÄr vi ikke presterer defensivt. Det er urettferdig og nok noe agendastyrt. At stopperne ikke var dÄrlige i gÄr er iallefall en mening jeg helt klart mener mÄ vÊre styrt av en eller annen form for agenda. For det renner ikke inn sÄ mange sjanser imot bare fordi ankeret svikter. Da mÄ flere ha sviktet.

Ta 1-0-mĂ„let. Det er svakt av midtbanen Ă„ la StabĂŠkspilleren prikke en pasning inn i feltet, men det er ogsĂ„ veldig svakt av forsvaret Ă„ ha Ohi gĂ„ opp helt alene og heade inn i feltet der den samme StabĂŠkspilleren fĂ„r avslutte to ganger pĂ„ rad, uten at noen tar ham ut. Det gĂ„r ikke an Ă„  si "Det var midtbanen som ikke gjorde jobben sin. SĂ„ ikke skyld pĂ„ forsvaret". Det var gjennomgangen hele kampen. Det var svakt press fra midtbanen pĂ„ den som slo stikkerne, samtidig var det ofte bare for angrepet Ă„ stikke, sĂ„ hadde de parkert forsvaret. Det er dĂ„rlig forsvarsspill.


Stopperne var dÄrlige i gÄr.

Nja til 1-0. Problemet der er at vi er pÄ vei ut, men Acosta er nÞlende med Ä lÞpe ut og opphever offsiden pÄ ballen slÄtt til Ohi og resten av laget er for langt fra han til Ä rekke Ä gÄ i duell med han.
Vi er fÞrst og fremst (som vanlig) for trege med Ä gÄ ut der og for dÄrlige til Ä holde linja i forsvaret med Acosta der.

SÄnn er det jo nÄr vi forsvarer oss, spesielt borte. Vi skal helst ligge med 10 mann bak ballen. Da er veien lang frem.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

krakra

July 10, 2017, 14:09:54 PM #212 Last Edit: July 10, 2017, 14:14:26 PM by krakra
BÄde Vito og Acosta spilte til treere defensivt, men Vito hadde endel gode oppspill som trekker ham opp. SHN ga jeg ogsÄ tre.
 Du unnskylder stopperne jo. Du sier jo at stopperne ikke var dĂ„rlige, men at midtbanen sviktet. Jeg sier at begge var dĂ„rlige. For at midtbanen svikter unnskylder ikke at stopperne svikter i neste omgang.

Hvis et problem oppstÄr fordi SHN gjÞr en dÄrlig innvolvering, og Acosta eller Vito gjÞr en veldig dÄrlig jobb med Ä lÞse det, mÄ man da velge mellom hvem av SHN og Acosta/Vito som var svak? Eller kan man si begge to?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 10, 2017, 14:09:54 PM
BĂ„de Vito og Acosta spilte til treere defensivt, men Vito hadde endel gode oppspill som trekker ham opp.  Du unnskylder stopperne jo. Du sier jo at stopperne ikke var dĂ„rlige, men at midtbanen sviktet. Jeg sier at begge var dĂ„rlige. For at midtbanen svikter unnskylder ikke at stopperne svikter i neste omgang.

Hvis et problem oppstÄr fordi SHN gjÞr en dÄrlig innvolvering, og Acosta eller Vito gjÞr en veldig dÄrlig jobb med Ä lÞse det, mÄ man da velge mellom hvem av SHN og Acosta/Vito som var svak? Eller kan man si begge to?


Hva snakker du om? Jeg sier jo ordrett at stopperne var dÄrlige i gÄr.
Jeg var ikke enig med deg i at det var svakt Ä ikke vÊre i duellen med Ohi. Det svake var at vi ikke kom oss ut tidlig nok til bÄde Ä sette press pÄ han slo ballen til Ohi og Ä sette Ohi i offside.

Vi mÄ vÊre enige bak der. Enten mÄ vi rykke ut der og presse dem eller sÄ mÄ vi stÄ og ta duellene. Det nytter ikke Ä halvveis gjÞre det.

Nei, man mÄ ikke velge.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

krakra

Det var et svar til Corran som jeg skrev fÞr du hadde lagt inn ditt innlegg. Enten mÄ man jo markerere ut en spiller, eller sette ham i offside. Det svake er at vi ikke gjÞr noen av delene. Det hadde jo ikke vÊrt null problem om Ohi var umakert dersom han var i offside. Men det svakeste er at mÄlscoreren er sÄ upresset pÄ to avslutninger.

Corran

Quote from: krakra on July 10, 2017, 14:09:54 PM
BÄde Vito og Acosta spilte til treere defensivt, men Vito hadde endel gode oppspill som trekker ham opp. SHN ga jeg ogsÄ tre.
 Du unnskylder stopperne jo. Du sier jo at stopperne ikke var dĂ„rlige, men at midtbanen sviktet. Jeg sier at begge var dĂ„rlige. For at midtbanen svikter unnskylder ikke at stopperne svikter i neste omgang.

Hvis et problem oppstÄr fordi SHN gjÞr en dÄrlig innvolvering, og Acosta eller Vito gjÞr en veldig dÄrlig jobb med Ä lÞse det, mÄ man da velge mellom hvem av SHN og Acosta/Vito som var svak? Eller kan man si begge to?

Nei eg har IKKE unskyldt stopperne eg har sagt min mening om problemene defensivt i gÄr. Eg har videre sagt at jeg ikke syntes stopperne var gode i gÄr, MEN at de stÞrste defensive problemene skyldes dÄrlige fÞrsteforsvarere og da spesielt SHN som hadde en meget dÄrlig kamp hvor han flere ganger var skyld i brudd i mot og hvor StabÊk ble i overtall. For eksempel 2-0 mÄlet kom etter en slik situasjon. SÄ jeg har sagt at alle var svake MEN at i gÄr var ikke stopperne det stÞrste problemet.

Og ved Ä si det fÄr jeg vite at jeg har en agenda som jeg ikke fÄtt svar pÄ hva er
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Du sier problemet som om det bare er et problem, og vi diskuterer hva det var. Det kan vÊre problemer i flere ledd og det var det i gÄr. StabÊk kom seg for enkelt igjennom bÄde midtbanen og forsvaret.

Giles

Acosta er Branns beste stopper, ferdig med det. Vito er litt vel treg i vendingen men er likevel bedre enn GrÞnner. Midtbanen vinner ikke ball lenger og det er grunnen til at det sviktet bakover. I tillegg blir SHN ofte for sent ute og indrelÞperne konstant pÄ etterskudd. Pjotr burde stoppet begge mÄlene.

Spelaren

De fĂŠrreste keepere hadde stoppet 0-1.
GĂ„ av.


Lasaron

Brann skal vĂŠre gode nok til Ă„ vinne selv om StabĂŠk tar tidlig ledelse. Den saken er bare helt inormt grei.
Tren pÄ langskudd

Giles

Pjotr hadde to sinnsvake og helt unÞdvendige utboksinger de fÞrste fem minuttene hvorav en fÞrte til StabÊk gjenvinning og baklengs nummer 1. Han var upresset med liten fart pÄ ballen og skapte en fÞlgesituasjon hvor det ble mÄl. MÄl to kunne han han reddet men kan dele skylden med SHN og ikke minst Vito som meget enkelt ble vendt bort av Ohi.

blobby winters

Quote from: Spelaren on July 10, 2017, 16:25:55 PM
De fĂŠrreste keepere hadde stoppet 0-1.


Helt enig. Men, de fleste ville ha holdt ballen i stedet for Ä bokse ut i farlig omrÄde i forkant av 0-1

Spelaren

Quote from: blobby winters on July 10, 2017, 22:28:19 PM
Quote from: Spelaren on July 10, 2017, 16:25:55 PM
De fĂŠrreste keepere hadde stoppet 0-1.


Helt enig. Men, de fleste ville ha holdt ballen i stedet for Ä bokse ut i farlig omrÄde i forkant av 0-1


En dÄrlig klarering er noe helt annet, dessuten - hvor var forsvaret pÄ ballen som blei lempet inn mot Ohi? Og hvorfor fikk Hanche-Olsen stÄ mutters aleine?
GĂ„ av.

Klaus_Brann

Quote from: gladiporno on July 10, 2017, 18:51:55 PM


Vet ikke om det er faderen eller sonen du snakker om, men sonen sier i alle fall dette til Brann.no;

"- Vi var ikke konsentrerte i starten, og det Ăždela egentlig hele kampen for oss, mener han."

Da har vi virkelig lite tro pÄ det nÄr ETT mÄl etter to minutter Þdelegger hele kampen for oss...

Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on July 10, 2017, 22:30:36 PM
Quote from: blobby winters on July 10, 2017, 22:28:19 PM
Quote from: Spelaren on July 10, 2017, 16:25:55 PM
De fĂŠrreste keepere hadde stoppet 0-1.


Helt enig. Men, de fleste ville ha holdt ballen i stedet for Ä bokse ut i farlig omrÄde i forkant av 0-1


En dÄrlig klarering er noe helt annet, dessuten - hvor var forsvaret pÄ ballen som blei lempet inn mot Ohi? Og hvorfor fikk Hanche-Olsen stÄ mutters aleine?


Som sagt over. Forsvaret var halvveis pÄ vei ut, minus Acosta som opphever offsiden pÄ Ohi.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on July 11, 2017, 00:57:12 AM
Quote from: gladiporno on July 10, 2017, 18:51:55 PM


Vet ikke om det er faderen eller sonen du snakker om, men sonen sier i alle fall dette til Brann.no;

"- Vi var ikke konsentrerte i starten, og det Ăždela egentlig hele kampen for oss, mener han."

Da har vi virkelig lite tro pÄ det nÄr ETT mÄl etter to minutter Þdelegger hele kampen for oss...




Det er uholdbart Ă„ si slike ting, enda verre hvis det er sant.
Tren pÄ langskudd

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

NÄ er det greit Ä ikke lese LANs uttalelser som fanden leser bibelen. MÄl preger alltid kamper. Det er ingenting kontroversielt med det. SÄ tar han kanskje litt i nÄr han sier at det Þdelegger hele kampen, men man skjÞnner hva han mener.

Billy Elliott

NÄr planen er 0-0 er det klart at mye blir Þdelagt om man slipper inn mÄl.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Quote from: Lasaron on July 11, 2017, 06:28:46 AM
Quote from: Klaus_Brann on July 11, 2017, 00:57:12 AM
Quote from: gladiporno on July 10, 2017, 18:51:55 PM
Jeg synes det er bekymrende at Nilsen tilsynelatnde legger mye skyld pÄ gÄrsdagens fadese pÄ den tidlige scoringen imot. IfÞlge BA sa han fÞlgende om baklengsmÄlet:
– Det Ăždelegger ekstremt mye! Da mĂ„ vi endre kampplanen med en gang.
Dette er jo reneste sludder. MÄlet kom etter to minutter. Det er over nitti minutter igjen Ä spille. StabÊk vil ikke legge seg bakpÄ pÄ hjemmebane pÄ grunn av en grytidlig ledelse. Ingenting behÞver Ä endres fÞr langt ute i kampen. Hvis kampplanen var sÄ skjÞr at den klapper sammen sporenstreks ved tidlig baklengs, var den ikke mye verdt.

Vet ikke om det er faderen eller sonen du snakker om, men sonen sier i alle fall dette til Brann.no;
"- Vi var ikke konsentrerte i starten, og det Ăždela egentlig hele kampen for oss, mener han."
Da har vi virkelig lite tro pÄ det nÄr ETT mÄl etter to minutter Þdelegger hele kampen for oss...

Det er uholdbart Ă„ si slike ting, enda verre hvis det er sant.

Er vel ikke noe gale i Ä si dette i etterkant. Det er jo et rent fakta at det tidlige mÄlet preget kampen og Þdela mye for Bann. Det kunne jo alle se.
At en i etterpÄklokskapens navn sier noe sÄnt ser jeg ingen problem med.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


SK

NÄ mÄ vi ikke overdrive uttalelsene til LAN heller angÄende det tidlige mÄlet. Selvsagt er det negativt for en kampplan at man fÄr et baklengs etter to minutter, og kanskje spesielt pÄ bortebane. Jeg fikk i hvert fall inntrykket av at LAN ogsÄ trakk frem mye annet som vi ikke var godt nok og at vi var for dÄrlige over hele linjen.

Corran

Quote from: gladiporno on July 11, 2017, 23:21:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 11, 2017, 00:57:12 AM
Quote from: gladiporno on July 10, 2017, 18:51:55 PM
Jeg synes det er bekymrende at Nilsen tilsynelatnde legger mye skyld pÄ gÄrsdagens fadese pÄ den tidlige scoringen imot. IfÞlge BA sa han fÞlgende om baklengsmÄlet:

– Det Ăždelegger ekstremt mye! Da mĂ„ vi endre kampplanen med en gang.

Dette er jo reneste sludder. MÄlet kom etter to minutter. Det er over nitti minutter igjen Ä spille. StabÊk vil ikke legge seg bakpÄ pÄ hjemmebane pÄ grunn av en grytidlig ledelse. Ingenting behÞver Ä endres fÞr langt ute i kampen. Hvis kampplanen var sÄ skjÞr at den klapper sammen sporenstreks ved tidlig baklengs, var den ikke mye verdt.


Vet ikke om det er faderen eller sonen du snakker om


1) Nei det er ikke sludder. Kampbildet kan helt klart endres etter en tidlig scoring. Og gjorde det helt sikkert her ogsÄ. Planen til Brann var sikkert Ä vÊre mer tÄlmodige og de mÄtte nÄ litt hÞyere og ta tak i kampen pÄ en annen mÄte. SÄ jo kampbildet endrer seg. HÞrt uttrykket "mÄl preger kamper" (egentlig ganske flÄsete;-)). SÄ selv om det er lang tid igjen sÄ pÄvirkes lagene og kampbildet av mÄlet.
2) Har ikke sett uttalelsen bortsett fra sitatet, som er tatt ut av en stÞrre artikkel og ser ut til Ä vÊre svar pÄ et direkte spÞrsmÄl, sÄ skal ikke vÊre bombastisk her, men pÄ et generelt grunnlag sÄ er det helt greit av en trener Ä forklare/bortforklare et tap til pressen etter kampen, Dette er helt vanlig og har ingen innvirkning pÄ spillernes psykologi neste gang det kommer et mÄl i mot. Om han messer om det i garderoben sÄ er det en helt annen ting, men regner med det er en litt annen tone og blir sagt helt andre ting der. Og han har jo ogsÄ sagt at spillerne ikke var pÄ og at de ikke var gode.

Og Ă„ kalle det Skarsfjord sjargong er Ă„ trekke det meget langt. Da husker du ikke Skarsfjord godt nok. Dette er barnemat i forhold :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

En merker at vi er i en liten motgangsperiode. LAN hadde nok latterlige utspill i fjor som knapt ga et skuldertrekk. NÄ idioterklÊres han for Ä komme med selvfÞlgeligheter. De er ingen trenere som ikke mener at tidlige baklengs pÄvirker kamper de til slutt taper. Det er en helt standard vurdering og det sier seg selv at det pÄvirker kampen. Selv om StabÊk ikke endret taktikken nevneverdig sÄ kan de spille med en helt annen ro. Vi fÄr ikke stresset dem, gjort del utÄlmodige og utnyttet eventuelle feil det medfÞrer.

Corran

En annen ting med tidlig mÄl for nettopp et lag som StabÊk er at de er unge og husker 5-0 for et par uker siden og nok kunne ha tendenser til hÞye skuldre. NÄr de fikk det mÄlet sÄ slapp de ned skuldrene og fikk nÞdvendig selvtillit
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

gladiporno

Quote from: Corran on July 12, 2017, 10:31:28 AM

1) Nei det er ikke sludder. Kampbildet kan helt klart endres etter en tidlig scoring. Og gjorde det helt sikkert her ogsÄ. Planen til Brann var sikkert Ä vÊre mer tÄlmodige og de mÄtte nÄ litt hÞyere og ta tak i kampen pÄ en annen mÄte. SÄ jo kampbildet endrer seg. HÞrt uttrykket "mÄl preger kamper" (egentlig ganske flÄsete;-)). SÄ selv om det er lang tid igjen sÄ pÄvirkes lagene og kampbildet av mÄlet.
2) Har ikke sett uttalelsen bortsett fra sitatet, som er tatt ut av en stÞrre artikkel og ser ut til Ä vÊre svar pÄ et direkte spÞrsmÄl, sÄ skal ikke vÊre bombastisk her, men pÄ et generelt grunnlag sÄ er det helt greit av en trener Ä forklare/bortforklare et tap til pressen etter kampen, Dette er helt vanlig og har ingen innvirkning pÄ spillernes psykologi neste gang det kommer et mÄl i mot. Om han messer om det i garderoben sÄ er det en helt annen ting, men regner med det er en litt annen tone og blir sagt helt andre ting der. Og han har jo ogsÄ sagt at spillerne ikke var pÄ og at de ikke var gode.

Og Ă„ kalle det Skarsfjord sjargong er Ă„ trekke det meget langt. Da husker du ikke Skarsfjord godt nok. Dette er barnemat i forhold :-)

krakra

Hvis kampplanen var Ä vÊre tÄlmodig, og gjÞre StabÊk frustrerte og utnytte feil, sÄ forandrer det selvfÞlgelig planen nÄr de scorer med en gang. Og det har jo vÊrt oppskriften pÄ bortebane hele tiden under LAN, sÄ det er ikke utenkelig at det var planen denne gangen ogsÄ.

Lasaron

Men Brann skal vÊre gode nok til Ä slÄ StabÊk pÄ bortebane, selv om de scorer et tidlig mÄl. Det skal ikke vÊre Þdeleggende.
Tren pÄ langskudd

krakra

LAN sier ikke at det alene Þdela. De Þdela den opprinnelige kampplanen og det kan sikkert stemme hvis planen var Ä gjÞre StabÊk utÄlmodige, men han peker ogsÄ pÄ at vi er for dÄrlige.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 11, 2017, 07:34:12 AM
NÄ er det greit Ä ikke lese LANs uttalelser som fanden leser bibelen. MÄl preger alltid kamper. Det er ingenting kontroversielt med det. SÄ tar han kanskje litt i nÄr han sier at det Þdelegger hele kampen, men man skjÞnner hva han mener.


Sonen som sa det. LAN er litt mildere i sin beskrivelse av hva mÄlet hadde Ä si.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

krakra

Litt verre nÄr det kommer fra SHN for han var elendig, og det hadde lite med kampplanen Ä gjÞre for han har hanglet i hele sommer.

Go Up