• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Vålerengen, søndag 02.07, kl. 20.00

Started by Billy Elliott, June 26, 2017, 13:10:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Det nærmer seg med stormskritt et av årets stadionhøydepunkter. VIF og deres klan kommer på besøk. Et oppgjør det tidligere har luktet svidd av, men som av diverse årsaker har ligget noe brakk de senere årene. Blant annet fordi flere av kampene har blitt lagt midt i fellesferien. I år kommer kampen akkurat i tide før de fleste drar avgårde til Syden, og dermed kan det igjen bli en meget godt besøkt kamp, med påfølgende elektrisk stemning.

Mine beregninger tilsier at vi kan nå 11.000 solgte allerede i morgen. Det er meget sterkt hele seks dager før kampstart. Til sammenligning klarte Engen selv kun å trekke smått patetiske 11.400 til sitt "storderby" forrige lørdag på en solrik sommerdag, og veldig mange av dem var bortesupportere.

Dette er også kampen Finne kommer hjem til Brann stadion for første gang. Hva slags mottakelse vil han få? Og, vil han synge med på Nystemten slik som Huse og Palle? (selvsagt ikke, den lille rotten).

LANs mannskap har ingen karantener eller skader å tenke på. Dermed blir fort dette startoppstillingen:

Piotr
Nouri - Vito - Acosta - Ruben
SHN
Haugen - Barmen
Braaten - Orlov - Gilli

Jeg kan ikke se at Engen har noen karantener heller. De stilte slik mot LSK sist:

Sandberg
Lundström - Nation - Jääger - Lindkvist
Grindheim - H. Stengel
Holm - Zahid - Finne
Moa

Toppscorere så langt:
Brann
Orlov - 4
Haugen - 3
Gilli - 3
Barmen - 3
Braaten - 3

Engen
Finne - 4
Zahid - 4
Nation - 3

De siste fem oppgjørene mellom lagene på Brann Stadion har endt slik:
2016: 4-1
2014: 2-3
2013: 3-1
2012: 1-2
2011: 1-4
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

blobby winters

Blir  spennende og sikkert jevnt.
Vil den 12. mann være forskjellen?

Hva slags stemning skal den 12. mannen skape?

Hater VIF? Buing og piping når Finne får ballen?
eller
Bare synge om hvor mye vi elsker Bergen og Brann, synge om lidenskap for Brann og la klanen fortelle Finne at VIF hater Bergen by?

Tom C

Hoho.. Lo godt av beskrivelsen av Finne. Han kan faktisk minne litt om en rotte... 😂

Ellers stålsetter jeg meg for å takle muligheten for at Finne oppskriftsmessig skal senke gamleklubben...

Hadde jo vært typisk.
Aldri mer Obos....

Spelaren

Det beste er om Finne ignoreres, både her og på Stadion.

(med mindre han scorer hattrick-selvmål)
Gå av.

Alonso Solis

Finne bør ignoreres, men vi kunne jo gjerne hatt noen hilsningsord til Stig Lillejord i anledning Finnes homecoming?

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on June 26, 2017, 19:58:58 PM
Det beste er om Finne ignoreres, både her og på Stadion.

(med mindre han scorer hattrick-selvmål)


Blæh, kjenner denne snusfornuftige tilnærmingen til å være fotballsupporter byr meg litt imot. Ja, det er sikkert objektivt sett den riktige innstillingen å ha, men for meg er fotball følelser. Ikke bare positive følelser alltid, noen ganger også negative. Det er en del av hva som gjør det gøy. Det skal meldes litt fra tribunene, og alt trenger ikke være så forbannet positivt hele tiden.

Hva angår Finne er det en spiller som nøster opp negative følelser hos meg. Ikke for måten han forlot oss. Det var egentlig nokså forståelig i lys av datidens trenersituasjon, og klubbens totale vanstyre. Men at han så velger VIF i returen, det provoserer. Nettopp fordi han er bergenser (angivelig), vokst opp like ved Stadion, og Brann-produkt. Da synes jeg det er rart at han velger en klubb hvor supporterne synger om hvor mye de hater byen hans i omtrent annenhver sang. Hadde han valgt Molde hadde det liksom vært noe annet. Derfor kommer jeg til å stemme i både i pipekonsert, og eventuelle negative sanger rettet mot Finne og hans agent på søndag (innenfor rimelighetens grenser). Og det får faen meg være greit.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SK

Foreslår at vi driter i Finne. Vi har viktigere ting å konsentrere oss om.

Alonso Solis

Quote from: Billy Elliott on June 26, 2017, 23:00:54 PM

Blæh, kjenner denne snusfornuftige tilnærmingen til å være fotballsupporter byr meg litt imot. Ja, det er sikkert objektivt sett den riktige innstillingen å ha, men for meg er fotball følelser. Ikke bare positive følelser alltid, noen ganger også negative. Det er en del av hva som gjør det gøy. Det skal meldes litt fra tribunene, og alt trenger ikke være så forbannet positivt hele tiden.

Hva angår Finne er det en spiller som nøster opp negative følelser hos meg. Ikke for måten han forlot oss. Det var egentlig nokså forståelig i lys av datidens trenersituasjon, og klubbens totale vanstyre. Men at han så velger VIF i returen, det provoserer. Nettopp fordi han er bergenser (angivelig), vokst opp like ved Stadion, og Brann-produkt. Da synes jeg det er rart at han velger en klubb hvor supporterne synger om hvor mye de hater byen hans i omtrent annenhver sang. Hadde han valgt Molde hadde det liksom vært noe annet. Derfor kommer jeg til å stemme i både i pipekonsert, og eventuelle negative sanger rettet mot Finne og hans agent på søndag (innenfor rimelighetens grenser). Og det får faen meg være greit.


Jeg er egentlig helt enig med deg. Men jeg mistenker Finne for å ikke være et tenkende vesen og at vi derfor kan rette (den så absolutt berettigede) aggresjonen mot mannen som tilsynelatende tenker for ham, nemlig Stig Lillejord.

Vi kan selvsagt benytte anledningen til å pisse på Finne siden han først er på visitt og heller spare Lillejord-trakasseringen til en annen gang, men jeg mener likevel at vi på et eller annet tidspunkt bør uttrykke vår mening om Lillejord. Jeg regner med vi har en ganske så unison mening om dette makkverket av en agent.

Giles

Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.

Nixon

La han få høre det. Men ikke la det bli et stort fokus under kampen.
Rød makt på Hansa

Torvanger

VIF har en keeper som kan finne på endel rart og et forsvar som ikke akkurat er potte tett. På tross av de liker de å stå høyt på banen, noe som bør borge for at LAN velger et annet spissalternativ enn Orlov. Børven virker jo å være helt ute i kulden, så jeg tipper at det enten blir Skålevik eller Braaten som midtspiss og hvis Daniel blir valgt, så flankeres han av Vega og Gilli. Barmen er tilbake og det tror jeg man kommer til å merke, at midtbanen får stabilitet og trygghet igjen. Jeg blir ikke overrasket om Brann smeller til med en storseier igjen.

Nixon

Quote from: Torvanger on June 27, 2017, 08:54:02 AM
Børven virker jo å være helt ute i kulden


Han er vel skadet med nye hofteproblemer.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


En del hetsing hører naturligvis med. Men hvis hovedfokuset blir liggende der, signaliserer man jo enorme komplekser, både overfor Vålerengen og byen de kommer fra. og det er vel ikke meningen?

Billy Elliott

Quote from: Falkman on June 27, 2017, 10:25:57 AM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!


En del hetsing hører naturligvis med. Men hvis hovedfokuset blir liggende der, signaliserer man jo enorme komplekser, både overfor Vålerengen og byen de kommer fra. og det er vel ikke meningen?


Jeg tror folk hadde hatt jækli godt av å slutte å bry seg så mye om hva de tror andre mener om oss. I min verden inkluderer et oppgjør mot VIF en god del ralling om både motstanderlag, spillere og by. Klanen selv klarer jo ikke å slutte å synge om hvor mye de hater Bergen. Betyr det at de har komplekser?

Uansett blir aldri hovedfokuset liggende der. 90% (for ikke å si 99) av sangene våre handler om eget lag og spillere. Dermed tror jeg det er meget lite å bekymre seg over.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Når det gjelder valget, så er jo spørsmålet hvilke alternativer han hadde. Dersom Brann ikke var interessert så syns jeg ikke det er noe svik å gå til VIF. Ikke noe større svik enn at Braaten og særlig Nouri gikk til oss. De blir neppe hetset for å si det sånn. Dersom han valgte VIF over Brann er det en annen sak, men det vet vi ikke. Mange påstår jo at han ikke er god nok for oss uansett, så hvis Brann er enig i det hadde han vel ikke noe særlig valg. I såfall mener jeg fortsatt at det var verre av Huseklepp å vrake oss og heller gå til en direkte konkurrent. Men han sjarmerer jo buksene av folk når han synger Nystemten og snakker om hvor god han er i Brann og fikk jo «legendestatus» da han forlenget med en årslønn på tre millioner og lovnader om at Brann ikke skulle kreve all verdens for ham. Så hva han gjør er visst ikke så farlig.

Gulløl

Når Strømsgodet supporterne hetser egne spillere fra tribunen(Bugge Pettersen saken) er det innenfor at vi hetser motstanderens spillere litt av og til. Unionen klarer å få fingern fra sin egen lag spiller. Bataljonen er så snille at det er lenge siden en spiller på motstanderlaget har gitt oss fingern. Vi skal fortsatt oppføre oss fint, men litt hetsing av spillere på motstandlaget er innenfor uansett om de heter Bård Finne eller noe noe annet. Klare en å hetse litt og samtidig blande inn humor er det flott noe vi har klart før.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Trenger ikke vise til andre supportere. Vi hetsetjo Finne mens han var her, så hvorfor ikke hetse ham når han er på motstanderlaget? Den gang scorte han riktignok hattrick etterpå.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 10:46:09 AM
Når det gjelder valget, så er jo spørsmålet hvilke alternativer han hadde. Dersom Brann ikke var interessert så syns jeg ikke det er noe svik å gå til VIF.


Brann fikk jo aldri vite at han var tilgjengelig. Lillejord sendte en kryptisk SMS til Soltvedt om potensiale for å signere "en skikkelig god offensiv spiller" (eller noe slik), men nektet å si hvem det gjaldt. Bare kort tid tidligere hadde han uttalt at Finne ikke skulle noen steder, fordi treningshverdagen i Tyskland var så fantastisk. Finne selv kunne jo tatt initiativ til at Brann kunne være med i kampen om han, men det gadd han aldri, og snek seg heller inn på Valle.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Kryptisk og kryptisk. Det var vel uansett Deila som kontaktet Finne, mens Brann aldri viste interesse så hvis Brann faktisk ville ha Finne får de dele det ansvaret.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 11:23:20 AM
Kryptisk og kryptisk. Det var vel uansett Deila som kontaktet Finne, mens Brann aldri viste interesse så hvis Brann faktisk ville ha Finne får de dele det ansvaret.


Brann hadde jo fått beskjed bare uker tidligere at han ikke var tilgjengelig. Hvorfor skulle de bruke noe mer ressurser på å gå etter en spiller som ikke skulle noen steder, ifølge Lillejord?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

June 27, 2017, 11:27:49 AM #22 Last Edit: June 27, 2017, 11:30:33 AM by Corran
Edit: Det var vist mange svar kommet inn her fra jeg skrev ferdig og til jeg trykket Lagre ;.)

ohh nå kommer det et lengre innlegg om hvem som er/ikke er rivaler ;-)

Men det må no være plass til både negative sanger om Vif og Finne. Er en del av fotballene å hate litt og slenge dritt til andre som fortjener det i større eller mindre grad så lenge en ikke begynner å hetse uskyldige tredjeparter eller rasisme (rasisme mot Oslo er innafor).
De som ikke vil ha "negative" sanger og lignende er vel de samme som var enige med Davy at det var skandaløst når Hore Andre Flo ble hetset litt. Eneste som kunne kreve en unnskyldning den gangen var vel horene, men den måtte i så fall Flo gi dem da det var han som bragte vanry over yrkesgruppen deres
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 11:26:03 AM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 11:23:20 AM
Kryptisk og kryptisk. Det var vel uansett Deila som kontaktet Finne, mens Brann aldri viste interesse så hvis Brann faktisk ville ha Finne får de dele det ansvaret.


Brann hadde jo fått beskjed bare uker tidligere at han ikke var tilgjengelig. Hvorfor skulle de bruke noe mer ressurser på å gå etter en spiller som ikke skulle noen steder, ifølge Lillejord?
VIF lot seg nå iallefall ikke lure av de uttalelsene. Brann har vel knapt vært i direkte kontakt med verken Finne eller agenten siden overgangen.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 11:32:16 AM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 11:26:03 AM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 11:23:20 AM
Kryptisk og kryptisk. Det var vel uansett Deila som kontaktet Finne, mens Brann aldri viste interesse så hvis Brann faktisk ville ha Finne får de dele det ansvaret.


Brann hadde jo fått beskjed bare uker tidligere at han ikke var tilgjengelig. Hvorfor skulle de bruke noe mer ressurser på å gå etter en spiller som ikke skulle noen steder, ifølge Lillejord?
VIF lot seg nå iallefall ikke lure av de uttalelsene. Brann har vel knapt vært i direkte kontakt med verken Finne eller agenten siden overgangen.


Du tror det er helt utelukket at Lillejord hadde indikert for Deila og VIF at her var det en åpning før de tok kontakt?

Og hvorfor skulle Brann (for øvrig en helt annen ledelse enn den som var her når Finne forsvant) holde kontakten med en spiller og agent som gang på gang gikk ut i media å avviste at noen retur var aktuell?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Som sagt. VIF gjorde det jo. Situasjoner forandrer seg. Finne har byttet klubb før etter at Lillejord har sagt i avisen at det ikke er aktuelt. Syns en profesjonell klubb bør snakke med partene, istedenfor å forholde seg til artikler i BT. Hadde de hatt noen interesse for Finne burde de jo kontaktet ham eller agenten. Det syns jeg er helt naturlig.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 11:39:22 AM
Som sagt. VIF gjorde det jo. Situasjoner forandrer seg. Finne har byttet klubb før etter at Lillejord har sagt i avisen at det ikke er aktuelt. Syns en profesjonell klubb bør snakke med partene, istedenfor å forholde seg til artikler i BT. Hadde de hatt noen interesse for Finne burde de jo kontaktet ham eller agenten. Det syns jeg er helt naturlig.
Han skal ikke dra noen steder! Han skal bli værende og kjempe om plassen. Heidenheim kjemper om opprykk. Det er en tøff kamp om plassene, og mange kamper fremover. Jeg har en løpende dialog med klubbledelsen. De avviser enhver henvendelse på Bård. Han er definitivt i deres fremtidsplaner, sier en bestemt Lillejord til BA.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Da har vel Brann lært at de ikke må kommunisere med spillere og agenter gjennom mediene, men faktisk ta kontakt hvis de ønsker en spiller. Alle skjønte da vel at Lillejord smurte på når han sa at det var helt aktuelt for en spiller ute i kulden å bytte klubb.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:20:58 PM
Da har vel Brann lært at de ikke må kommunisere med spillere og agenter gjennom mediene, men faktisk ta kontakt hvis de ønsker en spiller. Alle skjønte da vel at Lillejord smurte på når han sa at det var helt aktuelt for en spiller ute i kulden å bytte klubb.


Eller kanskje Lillejord og Finne har lært at om de ønsker seg tilbake til Brann (den eneste norske klubben han noensinne skulle spille for, må vite), så går de ikke ut i lokalpressen og sier ting som «han skal ikke dra noen steder!» og «de (eierklubb) avviser enhver henvendelse på Bård».
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Det er vel gjerne slik at Brann ikke ønsket Finne i den forstand at de ikke hadde noe prekært behov for han. Og at Lillejord sin holdning gjorde at klubben ikke gjorde noen fremstøt. Hvor mye energi skal egentlig en klubb bruke på "utilgjengelige" spillere? Men jeg har forstått det slik at dersom Brann hadde fått vite at Finne var på vei tilbake til Norge hadde de gjort et fremstøt.

Så man kan jo gjerne skylde på begge parter. Jeg for min del tror ikke at Finne hadde veldig lyst å komme tilbake til Brann på dette tidspunktet.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Har sansen for "Sånn klapper Enga" m.m, men håper at det ikke blir for mye fokus på Finne, for det blir litt klamt, i og med at Finne ikke er en så viktig spiller. Han hadde neppe fått tillit i dagens Brannlag, så dersom noen vil hetse en potensiell benkesliter i Brann, som forsøker å restart karrieren i en klubb der han får ubegrenset tillit, så be my guest.

krakra

Quote from: Nixon on June 27, 2017, 12:27:16 PM
Det er vel gjerne slik at Brann ikke ønsket Finne i den forstand at de ikke hadde noe prekært behov for han. Og at Lillejord sin holdning gjorde at klubben ikke gjorde noen fremstøt. Hvor mye energi skal egentlig en klubb bruke på "utilgjengelige" spillere? Men jeg har forstått det slik at dersom Brann hadde fått vite at Finne var på vei tilbake til Norge hadde de gjort et fremstøt.

Så man kan jo gjerne skylde på begge parter. Jeg for min del tror ikke at Finne hadde veldig lyst å komme tilbake til Brann på dette tidspunktet.
Men er det et svik hvis klubben ikke ønsket spilleren?

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on June 27, 2017, 12:30:34 PM
Har sansen for "Sånn klapper Engen" m.m, men håper at det ikke blir for mye fokus på Finne, for det blir litt klamt, i og med at Finne ikke er en så viktig spiller. Han hadde neppe fått tillit i dagens Brannlag, så dersom noen vil hetse en potensiell benkesliter i Brann, som forsøker å restart karrieren i en klubb der han får ubegrenset tillit, så be my guest.


Finne er fast på Engens venstrekant. På vår venstrekant er Gilli fast. Synes det er merkelig å påstå at Finne ville vært benkesliteren i den konkurransen.

Det kan vel for øvrig argumenteres for at ikke bare er han en viktig spiller for Engen, men den viktigste, all den tid han er topscorer i klubben (med like mange goller som vår topscorer).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 12:26:19 PM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:20:58 PM
Da har vel Brann lært at de ikke må kommunisere med spillere og agenter gjennom mediene, men faktisk ta kontakt hvis de ønsker en spiller. Alle skjønte da vel at Lillejord smurte på når han sa at det var helt aktuelt for en spiller ute i kulden å bytte klubb.


Eller kanskje Lillejord og Finne har lært at om de ønsker seg tilbake til Brann (den eneste norske klubben han noensinne skulle spille for, må vite), så går de ikke ut i lokalpressen og sier ting som «han skal ikke dra noen steder!» og «de (eierklubb) avviser enhver henvendelse på Bård».
Det var kanskje ikke så viktig å gå til Brann, men noe svik er det ikke når klubben ikke har vist noen interesse overhodet siden han forlot oss. Brann holder da kontakt med en rekke spillere som forlater oss. Austin har de blant annet uttalt at de har snakket med flere ganger. Finne var ikke en av dem. Da har de heller ingenting å klage på når han har et annet sted. Det er verre med spillere som vraker tilbud fra oss og går til konkurrenten vår.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:39:04 PM
Quote from: Nixon on June 27, 2017, 12:27:16 PM
Det er vel gjerne slik at Brann ikke ønsket Finne i den forstand at de ikke hadde noe prekært behov for han. Og at Lillejord sin holdning gjorde at klubben ikke gjorde noen fremstøt. Hvor mye energi skal egentlig en klubb bruke på "utilgjengelige" spillere? Men jeg har forstått det slik at dersom Brann hadde fått vite at Finne var på vei tilbake til Norge hadde de gjort et fremstøt.

Så man kan jo gjerne skylde på begge parter. Jeg for min del tror ikke at Finne hadde veldig lyst å komme tilbake til Brann på dette tidspunktet.
Men er det et svik hvis klubben ikke ønsket spilleren?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:40:54 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 12:26:19 PM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:20:58 PM
Da har vel Brann lært at de ikke må kommunisere med spillere og agenter gjennom mediene, men faktisk ta kontakt hvis de ønsker en spiller. Alle skjønte da vel at Lillejord smurte på når han sa at det var helt aktuelt for en spiller ute i kulden å bytte klubb.


Eller kanskje Lillejord og Finne har lært at om de ønsker seg tilbake til Brann (den eneste norske klubben han noensinne skulle spille for, må vite), så går de ikke ut i lokalpressen og sier ting som «han skal ikke dra noen steder!» og «de (eierklubb) avviser enhver henvendelse på Bård».
Det var kanskje ikke så viktig å gå til Brann, men noe svik er det ikke når klubben ikke har vist noen interesse overhodet siden han forlot oss. Brann holder da kontakt med en rekke spillere som forlater oss. Austin har de blant annet uttalt at de har snakket med flere ganger. Finne var ikke en av dem. Da har de heller ingenting å klage på når han har et annet sted. Det er verre med spillere som vraker tilbud fra oss og går til konkurrenten vår.


Vi fikk jo aldri sjansen til å komme med noe tilbud? Når agenten en måned før skriker ut i lokalpressen at Finne «ikke skal noen steder!», så er det vel ikke naturlig å komme med noe tilbud? Da ser man seg etter andre alternativer.

Om den situasjonen så plutselig skulle endre seg, og man likevel vil tilbake til Norge, så er det vel naturlig å si ifra om det? Ikke bare forhandle i det stille med VIF.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:51:13 PM
Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:39:04 PMMen er det et svik hvis klubben ikke ønsket spilleren?


Du kan ikke konkludere med at klubben ikke ønsket spilleren. Du kan mene at Brann burde vært mer frempå, men "uønsket" blir for sterkt når klubben ikke fikk sjansen til å si ja eller nei.

Når det gjelder svik så hadde jeg i bunn og grunn små problemer med at han gikk til VIF. Jeg ser på han som en tapt sak for Brann. Det er en del av forhistorien som jeg har større problemer med. Men det er vel gjennomdiskutert og vel så det...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 13:04:32 PM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:51:13 PM
Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.
Som sagt. VIF brukte mer ressurser på det, og det endte med en overgang. Så kan du gjerne spekulere i at det var Lillejord som kontakten dem i hemmelighet, men det finnes det vel ikke belegg for. At situasjonen snur kjapt er helt vanlig i fotballen, så ønsker man en spiller er det gjerne lurt å forhøre seg og ikke bare lese aviser. Selvfølgelig slenger man ikke ut bud uten videre. Man kontakter gjerne spilleren først, men å tro at alle overganger skjer fordi agenten har tatt kontakt først tror jeg er litt på viddene. Det høres ut som en amatørmessig måte å drive spillerlogistikk på.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 13:06:51 PM
Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 13:04:32 PM
Quote from: krakra on June 27, 2017, 12:51:13 PM
Alle hadde mulighet til å gi et tilbud. Bare å ta kontakt det. Koster jo ingenting. Mener du virkelig at en profesjonell klubb skal forholde seg til agenter og spillere gjennom medieoppslag? Isåfall har du skremmende lav forståelse for hvordan spillet fungerer.

Så alle spillere som vil til Brann må si ifra til dem? Det er ikke bare det at Brann ikke kontaktet Finne dette vinduet. De har jo ikke hatt kontakt med ham siden han dro.
Som sagt. VIF brukte mer ressurser på det, og det endte med en overgang. Så kan du gjerne spekulere i at det var Lillejord som kontakten dem i hemmelighet, men det finnes det vel ikke belegg for. At situasjonen snur kjapt er helt vanlig i fotballen, så ønsker man en spiller er det gjerne lurt å forhøre seg og ikke bare lese aviser. Selvfølgelig slenger man ikke ut bud uten videre. Man kontakter gjerne spilleren først, men å tro at alle overganger skjer fordi agenten har tatt kontakt først tror jeg er litt på viddene. Det høres ut som en amatørmessig måte å drive spillerlogistikk på.


Men hvis Brann hadde fått mulighet til å gi bud da, på lik linje med VIF, tror du Finne ville vurdert oss? Hvis ja, hvorfor i all verden ga ikke da Lillejord og spilleren hans beskjed til SKB om at her er det en åpning?

Altså noe slik «jeg vet at jeg nettopp sa at en retur til Norge er totalt uaktuelt for Finne, men nå har ting plutselig endret seg. Er dere interessert?». Sånn i stedet for å sende kryptiske SMSer.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Når en klubb som har en god historikk med talentutvikling og en trener som har det samme tar kontakt og viser stor interesse og har planer for deg i førsteelveren så er det vel lite interessant å trygle en eksklubb som ikke har gitt lyd fra seg siden du forlot den? Situasjonen hadde selvfølgelig vært en annen hvis også Brann hadde vist aktiv interesse og faktisk hadde planer for hvordan vi skulle bruke Finne, men det er selvfølgelig ikke aktuelt å droppe VIF når de viser såpass interesse bare fordi Brann sier seg villige til å la ham komme etter at man har spurt dem først.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 14:17:37 PM
Når en klubb som har en god historikk med talentutvikling og en trener som har det samme tar kontakt og viser stor interesse og har planer for deg i førsteelveren så er det vel lite interessant å trygle en eksklubb som ikke har gitt lyd fra seg siden du forlot den? Situasjonen hadde selvfølgelig vært en annen hvis også Brann hadde vist aktiv interesse og faktisk hadde planer for hvordan vi skulle bruke Finne, men det er selvfølgelig ikke aktuelt å droppe VIF når de viser såpass interesse bare fordi Brann sier seg villige til å la ham komme etter at man har spurt dem først.


Ok, men da er han en sviker da. Man kan ikke i det ene øyeblikket stå og skrike «det er uaktuelt å komme hjem til Norge!», for så i det neste beskylde Brann for å ha vist for lite interesse når man ikke gang gadd å informere om at man hadde skiftet mening og likevel ville hjem. Vel har både Soltvedt og LAN vist fantastiske evner som sporstlig ledelse i Brann, men tankelsere er de ikke.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Så fordi han ikke trygler om å få komme til Brann, så er han en sviker? Hva med Huseklepp da? Er man interessert i en spiller så ringer man og sjekker. Gjør man ikke det er man enten inkompetent, eller ikke spesielt interessert. Hvorfor gå til en klubb som ikke er spesielt interessert når man har et tilbud fra en klubb som både er veldig interessert, har en plan for deg og er beviselig dyktig på spillerutvikling?

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 14:39:16 PM
Så fordi han ikke trygler om å få komme til Brann, så er han en sviker? Hva med Huseklepp da? Er man interessert i en spiller så ringer man og sjekker. Gjør man ikke det er man enten inkompetent, eller ikke spesielt interessert. Hvorfor gå til en klubb som ikke er spesielt interessert når man har et tilbud fra en klubb som både er veldig interessert, har en plan for deg og er beviselig dyktig på spillerutvikling?


Hvorfor vise interesse og lage plan for en spiller som har sagt en retur er uaktuelt? Det er en meget merkelig måte å leve livet sitt på i så fall. Et nei betyr ikke nei, det betyr vis mer interesse og push mer på? Særlig når Lillejord hadde gått ut preemptivt, før et eventuelt tilbud kunne komme, for å si at ethvert bud ville bli kontant avvist og at klienten hans ikke skulle noen steder. Sitter man seg da ned og lager en plan for spilleren?

Dette er for øvrig samme Lillejord som sa at Brann er den eneste norske klubben Finne noensinne ville spille for. Da kunne man kanskje forvente at de ga en lyd om en retur til Norge plutselig ble aktuell, eller?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Finne har aldri sagt at en retur er er uaktuell.  Det var Lillejord som sa i media at et klubbytte var uaktuelt.  Noe han også sa før Finne forlot Køln og nle haugevis av spillere og agenter sier hele tiden før de flytter på seg likevel. Så alle skjønner at det er idiotisk å bare forholde til  medieuttalelser. Hadde Brann virkelig ønsket å hente Finne så hadde de tatt kontakt. Det tror jeg du skjønner innerst inne. Jeg er for eksempel helt sikker på at Brann har vært i kontakt med Nyland selv om han i media sa at han ville bli i utlandet. Profesjonelle klubber sitter ikke bare og venter på å bli kontaktet.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 27, 2017, 15:45:18 PM
Finne har aldri sagt at en retur er er uaktuell.  Det var Lillejord som sa i media at et klubbytte var uaktuelt.  Noe han også sa før Finne forlot Køln og nle haugevis av spillere og agenter sier hele tiden før de flytter på seg likevel. Så alle skjønner at det er idiotisk å bare forholde til  medieuttalelser. Hadde Brann virkelig ønsket å hente Finne så hadde de tatt kontakt. Det tror jeg du skjønner innerst inne. Jeg er for eksempel helt sikker på at Brann har vært i kontakt med Nyland selv om han i media sa at han ville bli i utlandet. Profesjonelle klubber sitter ikke bare og venter på å bli kontaktet.


Seriøst? Ser du ikke forskjellen på at Nyland sier han helst vil bli i utlandet, og Lillejord som kategorisk benekter at Finne skal noe sted, og attpåtil forsikrer om at ethvert bud vil bli kontant avvist av klubben han spiller for?

Jeg skjønner heller ikke, hvis det er slik at Lillejord flyr rundt og spyr ut masse piss på klientens vegne, som han faktisk ikke mener selv, hvorfor ikke Finne bare sparker han og får seg ny representasjon?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

blobby winters

Mange diskusjoner rundt agent, klubber og hvem som kontakter hvem.
Til syvende sist er det spilleren som takker ja eller nei til et tilbud.
Hvis jeg hadde vokst opp rundt Stadion, var Brann supporter, var produkt av Brann talentutvikling, kunne jeg ALDRI ha tatt på med Vålerenga drakt.

Jeg håper Finne angrer på det valget.

Jeg tror han angrer mer på det valget dersom han hører hvor mye vi heier for Bergen og Brann enn hvis han blir buet og hetset.
Kanskje det bare er gammeldags meg, men jeg ville ihvertfall fått en følelse av at jeg spiller for feil lag.

Superjack

Finne bør få massiv pipekonsert, makan til fjott. Vif er og blir en erkefiende. Men at mesteparten av oppmerksomheten skal rettes mot eget lag er klart. Men litt temperatur må det være lov å ha. Må ikke bli helt golf og sjakktendenser i fotballen heller.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: Billy Elliott on June 27, 2017, 09:51:02 AM
Quote from: krøvel vellevold on June 27, 2017, 09:31:16 AM
Quote from: Giles on June 27, 2017, 08:38:00 AM
Lite klasse i å sutre å pipe om Finne. Minner meg om en snurt svigermor. Totalt feil fokus.


Ja det virker som enkelte er mer opptatt av å hate VIF og Finne enn å elske Brann. Scorer vi på søndag, blir det vel like pinlig som i fjor da vi begynte å synge anti-VIF-sanger som det første etter scoringene. Helt latterlig fokus! Da skal vi jo selvsagt hylle vårt eget lag. Men neida... Fokus på VIF var viktigst da også. Flaut!
Legg ned hele klubben!

Go Up