• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stordugnad "FULLT HUS på Staddaen" mot VIF

Started by Gulløl, June 22, 2017, 11:11:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Jeg kunne tenkt meg å prøve det feltet en gang.

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on June 29, 2017, 15:43:21 PM
Meget gledelig utvikling, men kan noen forklare meg hvorfor felt B (mellom SPV og Bob), selger såpass dårlig? Greit nok at det er i svingen, men er ikke utsikten derfra nokså najs? Ser i alle fall slik ut på bilder (aldri sittet der under kamp selv).


Tror det har sammenheng med at dette feltet noen år har vært avsperret helt frem til de siste dagene før kampstart og blitt åpnet etter behov. Dermed har folk innarbeidet vanen med kjøpe på andre felt. Jeg satt der selv for 10-12 år siden og da solgte det mye bedre og like fort som nabofeltet på tribunen. Ellers er dette feltet brukt delvis til plasser for familie til spillerne og ansatte, de sitter øverst og mot Sparebanken Vest, det var ihvertfall slik før og jeg tror det er slik fremdeles.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

4-3-3

Quote from: Alonso Solis on June 28, 2017, 21:23:18 PM
Quote from: Torvanger on June 27, 2017, 12:43:16 PM




Er det "Norway Terrorsquad" som står på flagget deres? Hva faen?


Står "Enga Terrorsquad" på flagget. Tror for øvrig ikke at dette er en ren casuals-gjeng, men noe imellom ultras og casuals.

Gulløl

Torsdagen ble en ny dag med høyt salg, hele 950 billetter.
Ved midnatt er det solgt totalt ca. 13350.
Holder stø kurs mot 16000. Trenger et snitt siste tre dager på omtrent 900 for klare det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Salget har vært økende denne uken.
Mandag:700
Tirsdag: 700
Onsdag: 900
Torsdag: 950
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Vil knallvær og strandliv ta litt luften ut av billettkjøp idag? "Vi drar på hytten!".

Buljongmannen


Torvanger

Kalkulatoren min sier 13.589, eller 13.600 om vi skal runde av. Det kommer minimum 15.000.

Gulløl

Salg på kampdag pleier å ha et snitt på 1200-1500. Men jeg har sett variasjoner helt fra 500 (fra et par 16 mai kamper og Rosenborg kamper) og helt opp til 2500. Våger ikke tippe hva dagssalget blir til denne kampen, men har tro på vi klarer snittet siste  tre dager på 900 for å klare 16000.
Brann er ganske forsiktig med å kjøre stemning og Brann feberen opp rundt kampen, siste antydning fra klubben til media var 14000 for et par dager siden. Hvorfor ikke våge å fortelle byen at dette virkelig er en storkamp publikumsmessig helt opp mot 16 mai nivå og at en forventer omtrent 16000 innenfor portene. Dette vil vekke opp ytterlige kjøpere og salget får mer energi.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Samtidig må man ikke skremme folk bort, ved å nesten indikere at det knapt er billetter igjen. Jeg tipper en av årsakene til at det kan gå tregt på kampdagen 16 mai, er at de fleste tror at det er game over.

Belfort

Quote from: Torvanger on June 30, 2017, 10:00:39 AM
Samtidig må man ikke skremme folk bort, ved å nesten indikere at det knapt er billetter igjen. Jeg tipper en av årsakene til at det kan gå tregt på kampdagen 16 mai, er at de fleste tror at det er game over.


Ja, de er vel redd for å ta en Sampdoria 89 på nytt..

Nixon

Jeg minnes en tidligere billettsjef som fikk mye kritikk for å hype opp kampene for mye slik at folk trodde at det nærmest var utsolgt. Det endte ofte med at det kom færre tilskuere enn det som ble spådd.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Ca. 25 % nedgang i salget første 12 timer av dette døgnet i forhold til i går.
Kun 170 billetter solgt hittil i dag mot 220 på samme tid i går.
Men det er de neste timene som normalt er de beste salgstimene, så vi får se om salget får opp farten igjen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Folk er på stranden og i parken nå, de som ikke er på jobb.

Gulløl

280 billetter solgt hittil i dag. 320 solgt på samme tidspunkt i går.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Quote from: Gulløl on June 30, 2017, 12:47:32 PM
280 billetter solgt hittil i dag. 320 solgt på samme tidspunkt i går.


Egentlig ikke så hakkande gæli, i og med at det var lett overskyet igår vs knallblått idag. Hvem er det som sitter inne og surfer av dem som har fri idag?

Gulløl

June 30, 2017, 17:28:30 PM #116 Last Edit: June 30, 2017, 17:31:29 PM by Gulløl
Forutatt at der er litt igjen på VIP og restaurantplasser kan Brann melde av 14000 er passert inn kl. 20.

Med den salgstakten som er nå tyder det på at tilskuertallet havner mellom 15000 og 15500. Mange som har stått på for at tallet skal bli så bra. Blir den klart mest besøkte kampen i år, bortsett fra 16 mai kampen. Når en også tar inn i helheten av en del allerede har reist på ferie er dette strålende.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Når vi ikke 16? Kjenner på at det er litt skuffende.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

VG-podkasten med Bernt Hulsker påstod forresten i dag at minst 1000 Engen-supportere ville ta turen over fjellet. Lite i salget som tyder på det, men hadde vært kult om det var sant.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on June 30, 2017, 18:56:34 PM
Når vi ikke 16? Kjenner på at det er litt skuffende.


Skal ikke gi 16 helt opp enda. Kampdagssalget er alltid vanskelig å beregne. Med litt mer blest og vinklinger rundt kampen i dag og i morgen hadde en vel holdt trykket bedre oppe. En må gi folk som enda ikke har bestemt seg og er på vippen grunner til å bestemme seg for å gå.
Tror ellers det blir ganske perfekt Stadion vær, hadde vel vært mange flere som hadde grunner til å holde seg hjemme om tempraturen også søndags kveld hadde vært 22 grader. Men nå melder de 12 grader og litt småregn under kampen og mer regn før på dagen. Nå kan en sitte inn og kjede seg hele søndagen og gå på Stadion om kvelden når de begynner å lette mer : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on June 30, 2017, 19:37:23 PM
Quote from: Billy Elliott on June 30, 2017, 18:56:34 PM
Når vi ikke 16? Kjenner på at det er litt skuffende.


Skal ikke gi 16 helt opp enda. Kampdagssalget er alltid vanskelig å beregne. Med litt mer blest og vinklinger rundt kampen i dag og i morgen hadde en vel holdt trykket bedre oppe. En må gi folk som enda ikke har bestemt seg og er på vippen grunner til å bestemme seg for å gå.
Tror ellers det blir ganske perfekt Stadion vær, hadde vel vært mange flere som hadde grunner til å holde seg hjemme om tempraturen også søndags kveld hadde vært 22 grader. Men nå melder de 12 grader og litt småregn under kampen og mer regn før på dagen. Nå kan en sitte inn og kjede seg hele søndagen og gå på Stadion om kvelden når de begynner å lette mer : )


Ja er det kraftig regn ved kampstart kl 20 du regner(!) som "å lette mer"? Det er i hvert fall det Yr melder nå...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on June 30, 2017, 19:05:31 PM
VG-podkasten med Bernt Hulsker påstod forresten i dag at minst 1000 Engen-supportere ville ta turen over fjellet. Lite i salget som tyder på det, men hadde vært kult om det var sant.


Hulsker tøver og overdriver som vanlig, han husker vel hvordan det var for 8 - 12 år siden når han var der med Molde og VIF. Til denne kampen har Klanen kun tatt ut 160 billettter, de er en fallende klan.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on June 30, 2017, 19:43:15 PM
Quote from: Billy Elliott on June 30, 2017, 19:05:31 PM
VG-podkasten med Bernt Hulsker påstod forresten i dag at minst 1000 Engen-supportere ville ta turen over fjellet. Lite i salget som tyder på det, men hadde vært kult om det var sant.


Hulsker tøver og overdriver som vanlig, han husker vel hvordan det var for 8 - 12 år siden når han var der med Molde og VIF. Til denne kampen har Klanen kun tatt ut 160 billettter, de er en fallende klan.


Korrekt, og flott er det. Kem gidder å heie på slikt et drittlag.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

June 30, 2017, 19:50:46 PM #123 Last Edit: June 30, 2017, 19:52:47 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on June 30, 2017, 19:39:20 PM
Ja er det kraftig regn ved kampstart kl 20 du regner(!) som "å lette mer"? Det er i hvert fall det Yr melder nå...


Stoler på pent.no. Mellom kl.18.00 og 00.00 har yr fra 0,0 til 0,8 mm og storm 0,9 mm. Litt duskregn tåler alle bergensere. Greit nok at dette er meldingen litt sør for Bergen, men pytt pytt kan vel ikke bli store forskjellen. Dette været kombinert med 12 grader tangerer det perfekte Stadion vær i min bok   : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Brann melder nå at 14000 er passert og HER BLIR DET MYE FOLK.
Og helt uten fokus på de dyreste billettene  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Etter å ha vært noe svakt salg på dagtid i forhold til i går har salget tatt seg opp i kveld. På kveldtimene har det gått 75 billetter i timen i snitt, omtrent som i går kveld, Trøkket er tilbake, vi har passert 14200 solgte. Passert 800 solgte hittil i dag : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

The Boss

Takk for glimrende oppdateringer gulløl :-)

Gulløl

Billettsalget har hold godt koken i dag, selv om det er litt nedgang fra onsdag og torsdag.
Det er solgt 820 billetter gjennom dagen.
Ved midnatt er det solgt totalt ca. 14230.
Dette basert på at det fremdeles er ca. 100 billetter igjen på VIP og restaurantplasser (stipulert)

Salget hittil denne uken:
- Mandag: 700
- Tirsdag: 700
- Onsdag: 900
- Torsdag: 950
- Fredag: 820

Faktisk passerer vi 15000 før vi starter på søndagen om det selges 770 eller mer i morgen. Et greit lørdagsmål : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Vil også si takk til Gulløl. Dine oppdateringer blir satt pris på.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Noen burde absolutt tipse NRK om Branns billettsalg minutt for minutt...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Hittil på denne flotte lørdagen er vi helt i rute med salget i går på samme tidspunkt.
Toget tøffer videre, ALLE skal på denne kampen. De som ikke har kjøpt billett vet hva de må gjøre i dag.
Vi kan ringe i bjellen for 15 000 rundt midnatt om dette holder seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hittil solgt 400 billetter i dag. Det er solgt litt mer en i går på samme tidspunkt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

The Boss

Slik jeg ser det er det ganske nøyaktig 1.000 sitteplasser igjen, 700 ståplasser, og 650 på bortefeltet.
Betyr dette at vi har solgt over 15.300 billetter?

Gulløl

Quote from: The Boss on July 01, 2017, 19:13:11 PM
Slik jeg ser det er det ganske nøyaktig 1.000 sitteplasser igjen, 700 ståplasser, og 650 på bortefeltet.
Betyr dette at vi har solgt over 15.300 billetter?


Omtrent 14900 er solgt. Rest 2786.

Fordeling omtrent:
- 964 sitteplasser.
- 1074 ståplasser.
- 648 på bortefeltet.
- 100 på VIP og restaurant (stipulert).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Billettene går fremdeles unna i godt tempo, klarte å passere 15000 før midnatt  : )
Det er solgt ca. 800 billetter gjennom lørdagen, nesten like mye som i går.
Ved midnatt er det solgt totalt ca. 15030.
Dette basert på at det fremdeles er ca. 100 billetter igjen på VIP og restaurantplasser (stipulert)

Salget hittil denne uken:
- Mandag: 700
- Tirsdag: 700
- Onsdag: 900
- Torsdag: 950
- Fredag: 820
- Lørdag: 800

Målet for salget på kampdag bør være å passere 16000, men det kan kanskje bli litt for tøft å klare. Uansett det blir et nesten stappfullt Stadion, det er bare å glede seg til kamp : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: The Boss on July 01, 2017, 19:13:11 PM
Slik jeg ser det er det ganske nøyaktig 1.000 sitteplasser igjen, 700 ståplasser, og 650 på bortefeltet.
Betyr dette at vi har solgt over 15.300 billetter?


Nei. Det kan være en del skjulte ledige. F.eks. på resturantplassene som vel er fra rad 13 og opp på SpV, i tillegg til VIP-plassene oppunder taket. Til en vanlig kamp er det antagelig totalt ca 500 ledige her. Kanskje mindre denne gang. Mitt utgangspunkt er at det er 15913 plasser på de feltene man kan se antall ledige. Så trekker jeg fra antall ledige ut fra det. Så legger jeg vanligvis til et anslag på ca 1200 solgte av ca 1750 vip-/restaurantplasser. Det anslaget ser nemlig ut til å passe bra med det totale antallet solgte som av og til blir opplyst på brann.no før kampene. Men så ser det ut til at det antall ledige salget starter på på Store Stå og felt T fremdeles ikke er nedjustert til "normal kapasitet", så man kan altså legge til 400 til. Ut fra dette regnestykket kommer jeg nå frem til 13359 på de "synlige" + et en vill gjetning på 1400 på VIP/restaurant + disse 400 "for mange ledige" på SS og T. Og da kommer jeg frem til 15159. Så jeg er litt usikker på hvorfor Gulløl mener det er solgt 15030 hvis det er bare 100 igjen på VIP/restaurant, for da er det i så fall solgt 15409.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

July 02, 2017, 09:57:33 AM #138 Last Edit: July 02, 2017, 09:59:12 AM by Torvanger
Bør ikke Brann promotere ståplassene etterhvert?

Ut fra mine beregninger nå, er det et sted mellom 15500 og 16.000 i dette nå.

dokken

July 02, 2017, 10:23:11 AM #139 Last Edit: July 02, 2017, 10:29:13 AM by dokken
Ikke at det vanligvis er et stort problem, men: burde ikke Brann fått et billettsystem som gjør det umulig å la et ledig sete stå igjen? Dvs at hvis du feks skal ha tre seter, så må du kjøpe inntil andre solgte seter. Det er vanlig andre steder, og gjør at man ikke får sånne ledige enkeltseter midt i feltene.

Folk kvier seg for å kjøpe et enkeltsete midt mellom ukjente, og vi har ofte 20-30 slike på et felt. Dersom man fikk pakket folk litt mer, ville de ledige setene komme samlet ytterst på feltet, og dermed vært mer attraktive (er også kjekkere å sitte på et enkeltsete hvis det er ut mot trappen).

Som sagt: sjelden et problem, men vi ser det 16. mai og feks nå. Blir gjerne et hundretall ledige seter til sammen av det, som er vanskelige å selge.

Ellers: synd at drittværet er tilbake. Med gårsdagens vær er jeg ganske sikker på at vi lett ville passert 16.500 i kveld. Mer skeptisk nå. Ståplassene uten tak på felt T neppe særlig attraktive i dag. Og siden VIF holder på 800 seter, selv om de neppe blir flere enn 200, forsvinner mange ellers gode seter under tak der. Det samme skjedde 16. mai, da det også pissregnet (har det gjort annet i år?). Folk kjøper ikke plasser ute i regnet, derfor er det tåpelig at gode plasser under tak står tomme.

Gulløl

July 02, 2017, 12:37:37 PM #140 Last Edit: July 02, 2017, 12:53:07 PM by Gulløl
Det er solgt ca. 712 billetter hittil i dag. Totalt ca. 15740 (noe feilmargin pluss/minus vil det være).

Ser billettene forsvinner fort på felt T nå, først ble det tatt ut 200 så ble det tatt ut 100. Tipper det er til kampanjen de tar ut fordi det ikke er nok sitteplasser igjen.

Nå kan vi med sikkerhet si at vi passerer 16000 før kampstart  : ) . Kanskje nærmer vi oss 16500 også.

Dagens tilskuertall er veldig bra for en 02 juli kamp, mange har mobilisert kraftig og fått mye folk på kamp.

Nå siste timene kan det være problemer å finne sitteplasser ved siden av hverandre om en synes det er for dyrt på Sp.Vest. Men det er fremdeles en mulighet på felt D på Frydenbø om en skynder seg.

Brann burde gått ut nå og informert hvor det er billetter igjen, spesielt de billigste, og hvor de finner de i billettkartet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Fantastisk! Enig i at Brann må ut nå å informere om ledige plasser. Selg gjerne inn en liten forhåndsnotis til nettavisene også.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

Tror det må være passert 16000 nå etter hvert. 14517 solgt på de feltene der man kan sjekke (ikke inkl. de øverste radene på nedre SPV), så kan man f.eks. tippe 1500 solgte (av ca 1791) vip- og restaurantplasser. Da er vi i så fall på 16017. Da har jeg altså tatt med i betraktningen at antall ledige fremdeles starter 100 for høyt på SS og 300 for høyt på T. Skjønt, det kan de jo ha rettet underveis i salget, så da er i så fall salget bare 15617.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Med 500 klansfolk og en kamp jeg regner med fremdeles klassifiseres som en høyrisikokamp, så er det vel ikke spesielt sannsynlig at feltet over klanen åpnes for hjemmepublikum?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dokken

500 klansfolk? Vi snakker vel heller 200. Men tror ikke det er sannsynlig at bortefeltet skrumpet inn, nei. Det blir ett felt med røde seter i kveld - der som ViF-supporterne står.

Dermed klarer vi neppe "mer enn" ca 16.500-17.000 på kampen. For å nærme oss kapasiteten på 17.800 må bortefeltet være utsolgt også. Det skjer jo ikke med den gjengen fra Oslo.

krøvel vellevold

Tatt ut ca 350 billetter på bortefeltet nå, men en del av dette er sikkert bare printet ut til salg i døren.

Legg ned hele klubben!

Torvanger

En VIFFer på VGD antyder at 500 kommer og at majoriteten løser billett ved døren.

kabelmann

Jepp. Er visstnok årets bortetur for klanen, dette her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Go Up