• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sarpsborg 08 - Brann søndag 25.06 kl 18:00

Started by Torvanger, June 20, 2017, 08:47:54 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Ett poeng er mer enn godkjent kamputviklingen tatt i betraktning. Kanskje den tøffeste bortekampen vår i år.
Gå av.

krakra


Hatleking


Giles

Maksimalt utbytte. Seier hadde vært større comeback enn Lasarus.

Norlings hund

Helt fint resultat for vår del. Synd at Barmen ble syk, dette hadde virkelig vært en kamp for Barmen.

Nixon

Et spesielt viktig poeng når det er mot en medaljekonkurrent. Men ikke bra at vi blir utspilt såpass mye i løpet av kampen. Vi har en del vanskelige bortekamper igjen som vi må vinne skal vi henge med helt der oppe.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Dette resultatet var et ran omtrent på nivå med Nokas, «Skrik» og «Madonna». Et fullstendig ufortjent bortepoeng. Men takk!

Og skjerpings i neste kamp, om vi får be!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Norlings hund

Kampen ble ødelagt av vinden. Vanskelig bortekamp mot en god motstander, på kunstgress og med vanskelig vind og en dommer som dømte fullstendig vilkårlig. Det er et ganske bra resultat.

Når det er sagt, mener jeg vi burde ha startet med Braaten som indreløper og Vega på kant. Savnet av Barmen var enormt i dag.

Hatleking

I Doddo-chatten leflast det med tanken om eit trenarskifte etter svakt spel i denne kampen. Tankar?

Norlings hund

Quote from: Hatleking on June 25, 2017, 19:17:41 PM
I Doddo-chatten leflast det med tanken om eit trenarskifte etter svakt spel i denne kampen. Tankar?


Det er i chatten folk er dritings, og ikke Doddo selv som har fått et par for mye?

Spelaren

Quote from: Hatleking on June 25, 2017, 19:17:41 PM
I Doddo-chatten leflast det med tanken om eit trenarskifte etter svakt spel i denne kampen. Tankar?


Me bryr oss for mykje om det som skrives på nett, er mine tanker. Kven som helst kan sende inn eit teit spørsmål til doddos chat.
Gå av.

Superjack

1. Omgang var katastrofe. Og å prøve å spille ut høyt og langt, når det var åpenbart for alle med noenlunde fungerende øyne og pittelitt læringsevner å se at det ikke funket var ekstremt frustrerende å se på. Skaanes er desverre litt for veik, litt for treg og litt for mye på etterskudd hele veien. Har desverre ingen fremtid i Brann. Ut til Obos i sommer.
Brannsupporter.

Norlings hund

Quote from: Spelaren on June 25, 2017, 19:20:24 PM
Quote from: Hatleking on June 25, 2017, 19:17:41 PM
I Doddo-chatten leflast det med tanken om eit trenarskifte etter svakt spel i denne kampen. Tankar?


Me bryr oss for mykje om det som skrives på nett, er mine tanker. Kven som helst kan sende inn eit teit spørsmål til doddos chat.


Jeg stemmer for å hente inn RBH igjen, uansett stilling, fremfor å sparke Nilsen. Hva skjer?

Hatleking

Quote from: Spelaren on June 25, 2017, 19:20:24 PM
Quote from: Hatleking on June 25, 2017, 19:17:41 PM
I Doddo-chatten leflast det med tanken om eit trenarskifte etter svakt spel i denne kampen. Tankar?


Me bryr oss for mykje om det som skrives på nett, er mine tanker. Kven som helst kan sende inn eit teit spørsmål til doddos chat.


Det er litt moro då!

Norlings hund

June 25, 2017, 19:24:35 PM #114 Last Edit: June 25, 2017, 19:26:25 PM by Norlings hund
Quote from: Superjack on June 25, 2017, 19:20:54 PM
1. Omgang var katastrofe. Og å prøve å spille ut høyt og langt, når det var åpenbart for alle med noenlunde fungerende øyne og pittelitt læringsevner å se at det ikke funket var ekstremt frustrerende å se på. Skaanes er desverre litt for veik, litt for treg og litt for mye på etterskudd hele veien. Har desverre ingen fremtid i Brann. Ut til Obos i sommer.



Jeg er ikke helt uenig, men det var ufattelig vanskelige vindforhold i dag. Denne kampen hadde sett helt annerledes ut på en ordentlig stadion uten motvind/medvind, noe 08 er langt mer vant til enn vi er.

Helt enig i at savnet av Barmen var enormt i dag.

Torvanger

June 25, 2017, 19:26:23 PM #115 Last Edit: June 25, 2017, 21:35:38 PM by Torvanger
Ikke mange som henter poeng i Særp og færre som henter poeng i Bergen, Brann er godt i rute og det er suverent at Piotr fikk spilt på seg mer selvtillit. Piotr skal IKKE selges i årets sesong, han kan bli matchvinner i viktige kamper i høst. Ellers er det greit at Barmenhatere får sett hvilken betydning Kristoffer har, for det var usedvanlig veikt og puslete det Skaanes leverte. Orry gjorde et fint innhopp og nå er det dags for å gi Vega tillit på bekostning av Gilli.

krakra

Skaanes leverte nettop en god kamp mot Stabæk. Sier seg selv at en kamp der Brann ikke klarer å få noe etablert spill ikke passer ham. Men det er ikke sånn Brann skal spille. Påfallende hvor fort enkelte vil avskrive lokale spillere. Brann må da han en ambisjon om en fotball som kler Skaanes bedre enn de greiene her.

Gulløl

En indreløper av klasse inn i sommerens overgangsvindu må være 1 prioritet. Er tynt om Haugen eller Barmen er ute. Har du en på blokken Soltvedt, dette er viktig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings hund

Quote from: Torvanger on June 25, 2017, 19:26:23 PM
Ikke mange som henter poeng i Særp og færre som henter poeng i Bergen, Brann er godf i rute og det suverent at Piotr fikk spilt på seg mer selvtillit. Piotr skal IKKE selgeds i årets sesong, han kanbli matchvinner i biktige kamper i høsy. Ellers er det greit at Barmenhatere får sett hbilken betydning Kristoffer har, for det var usedvanlig veikt og puslete det Skaanes leverte. Orry gjorde et fint innhopp og nå er det dsgs cor å gi Vega tillit på bekostning av Gilli.


Skaanes kan på ingen måte erstatte Barmen, spesielt ikke i kamper som dette. Braaten inn på midten og Vega inn på kanten ville ha funket langt bedre. Og LAN burde ha vært klar over vindforholdene før lagoppstillingen ble klar.

krakra

En indreløper av klasse som syns det er ok å spille 5-6 kamper i året? Eller en som skal danke ut TLs beste midtbanespiller for tiden eller vår kanskje mest utpregede rollespiller?

Norlings hund

Quote from: krakra on June 25, 2017, 19:28:11 PM
Skaanes leverte nettop en god kamp mot Stabæk. Sier seg selv at en kamp der Brann ikke klarer å få noe etablert spill ikke passer ham. Men det er ikke sånn Brann skal spille. Påfallende hvor fort enkelte vil avskrive lokale spillere. Brann må da han en ambisjon om en fotball som kler Skaanes bedre enn de greiene her.


Her burde man dog ha visst at det ikke var en kamp for Skaanes.

krakra

Quote from: Norlings hund on June 25, 2017, 19:33:13 PM
Quote from: krakra on June 25, 2017, 19:28:11 PM
Skaanes leverte nettop en god kamp mot Stabæk. Sier seg selv at en kamp der Brann ikke klarer å få noe etablert spill ikke passer ham. Men det er ikke sånn Brann skal spille. Påfallende hvor fort enkelte vil avskrive lokale spillere. Brann må da han en ambisjon om en fotball som kler Skaanes bedre enn de greiene her.


Her burde man dog ha visst at det ikke var en kamp for Skaanes.
Brann hadde nok ambisjoner om å føre spillet mer. LAN uttalte jo før kampen at man kunne se et mer offensivt Brann. Jeg syns ikke det er galt å være litt offensive. Når det ikke satt gjorde vi grep. Midtbanen fikk nesten utelukkende i ansvar å stoppe Sarp pluss at Haugen skulle slå farlige dødballer. Da passer ikke Skaanes inn, men er det feil å gå inn i kampen med litt større ambisjoner enn kun å stanse Sarpsborg?

Norlings hund

Quote from: krakra on June 25, 2017, 19:32:38 PM
En indreløper av klasse som syns det er ok å spille 5-6 kamper i året? Eller en som skal danke ut TLs beste midtbanespiller for tiden eller vår kanskje mest utpregede rollespiller?


Det får vi ikke hentet. Det er viktigere å bruke troppen vi har på riktig måte, jeg forstår ikke hvorfor Skaanes spilte i dag når kampplanen tydeligvis ikke passet. Evt. fulgte ikke spillerne kampplanen, det er også et alternativ.

Norlings hund

Quote from: krakra on June 25, 2017, 19:36:04 PM
Quote from: Norlings hund on June 25, 2017, 19:33:13 PM
Quote from: krakra on June 25, 2017, 19:28:11 PM
Skaanes leverte nettop en god kamp mot Stabæk. Sier seg selv at en kamp der Brann ikke klarer å få noe etablert spill ikke passer ham. Men det er ikke sånn Brann skal spille. Påfallende hvor fort enkelte vil avskrive lokale spillere. Brann må da han en ambisjon om en fotball som kler Skaanes bedre enn de greiene her.


Her burde man dog ha visst at det ikke var en kamp for Skaanes.
Brann hadde nok ambisjoner om å føre spillet mer. LAN uttalte jo før kampen at man kunne se et mer offensivt Brann. Jeg syns ikke det er galt å være litt offensive. Når det ikke satt gjorde vi grep. Midtbanen fikk nesten utelukkende i ansvar å stoppe Sarp pluss at Haugen skulle slå farlige dødballer. Da passer ikke Skaanes inn, men er det feil å gå inn i kampen med litt større ambisjoner enn kun å stanse Sarpsborg?


Nei, der er vi skjønt enige. Jeg tror kampplanen og instruksjonene fra LAN ofte ikke stemmer helt overens med slik spillerne faktisk spiller ute på banen. Jeg tror f.eks. ikke at vi legger oss bakpå fordi LAN ber spillerne om det, men at vi av og til bare blir spilt lavt.

krakra

I toppkampene borte har vi nok bevisst lagt oss nedpå. Det sa jo LAN selv før han hintet om at vi skulle være mer offensive i dag. Det mentale har mye  å si. Sarpsborg fikk spille på seg selvtillitt hjemme. For oss var det motsatt. En god start kunne gitt en helt annen kamp.

Norlings hund

Ja, akkurat. Og en god start i kraftig motvind er ganske vanskelig å få til.

krakra

Hadde vi klarte å holde ballen nede hadde nok ikke vinden spilt så stor rolle. Preget ikke Sarpsborg all verdens.

krakra

Det er mye verre at Heltne Nilsen og stopperne faller såpass igjennom. Det er i sånne kamper de må stå fram. Det nytter ikke å bare flyte på kollektivet.  Wormgoor får pluss for utligningen, men de slet i forsvaret i dag. Som de gjorde mot Stabæk.

Giles

Ingen grunn til å slakte Skaanes. Ingen stor kamp, men Brann hadde knapt eget spill eller to pasninger på rad. Hadde passet bra med en annerledes spisstype, som 18 åringen på Særp.

Spelaren

Quote from: Giles on June 25, 2017, 19:59:41 PM
Ingen grunn til å slakte Skaanes. Ingen stor kamp, men Brann hadde knapt eget spill eller to pasninger på rad. Hadde passet bra med en annerledes spisstype, som 18 åringen på Særp.


Korfor klarer me aldri å hente disse talentfulle, tekniske atletene? Eller, med Niasse i bakhodet, få dem til å fungere?
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on June 25, 2017, 20:00:33 PM
Quote from: Giles on June 25, 2017, 19:59:41 PM
Ingen grunn til å slakte Skaanes. Ingen stor kamp, men Brann hadde knapt eget spill eller to pasninger på rad. Hadde passet bra med en annerledes spisstype, som 18 åringen på Særp.


Korfor klarer me aldri å hente disse talentfulle, tekniske atletene? Eller, med Niasse i bakhodet, få dem til å fungere?
Det er ikke vanlig med så veldig stor tålmodighet for slike spillere i Brann. En halv dårlig sesong og de avskrives og selges.

osoerli

Quote from: Norlings hund on June 25, 2017, 19:24:35 PM
Quote from: Superjack on June 25, 2017, 19:20:54 PM
1. Omgang var katastrofe. Og å prøve å spille ut høyt og langt, når det var åpenbart for alle med noenlunde fungerende øyne og pittelitt læringsevner å se at det ikke funket var ekstremt frustrerende å se på. Skaanes er desverre litt for veik, litt for treg og litt for mye på etterskudd hele veien. Har desverre ingen fremtid i Brann. Ut til Obos i sommer.



Jeg er ikke helt uenig, men det var ufattelig vanskelige vindforhold i dag. Denne kampen hadde sett helt annerledes ut på en ordentlig stadion uten motvind/medvind, noe 08 er langt mer vant til enn vi er.

Helt enig i at savnet av Barmen var enormt i dag.


Så du meiner ein høg ganske treg spelar hadde fungert betre enn ein mindre litt raskare mot S08's hurtige spel langs bakken?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Uavgjort i denne kampen er greit. Piotr var kjempegod, og spilte med dette prisen opp på seg selv. Dobbelt bra. Forøvrig spår jeg at Sarpsborg kommer til å selge seg ut av gullkampen i sommer.
Tren på langskudd

Alonso Solis

Det er jo andre faktorer som spiller inn her, som forståelse, plasseringsevne, duellkraft, relasjoner etc.

At Skaanes gjorde det bra mot Stabæk sier egentlig veldig lite. Vega gjorde det også bra. Hadde de satt meg inn i en kamp vi ledet 4-0 (?) hadde muligens jeg sett ok ut også.

Skaanes har dessverre bevist at han ikke er god nok for dette nivået. Han er fullstendig ute av stand til å heve et lag. Han er en flytspiller på samme måte soim Vega, og slike spillere trenger vi ikke.

Lasaron

Det er noe jeg har tidd stille om en stund, men nå kommer det igjen. Når skal Brann slutte med lange innkast? Det fører aldri til noe. Det er som et slapt innlegg der motstanderne allerede har fått organisert seg. Slutt med det. LAN, ta grep. Gilli, ikke gidd.
Tren på langskudd

Corran

Svak kamp og mye dårlig, Brann var dårlg, vinden var dårlig og dommerne var dårlig
Men ser en kun på resultatet så var ikke det så ille med et poeng. Og det er et godt tegn når et lag har en veldig dårlig dag og allikevel får et poeng.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Lasaron on June 25, 2017, 20:49:45 PM
Det er noe jeg har tidd stille om en stund, men nå kommer det igjen. Når skal Brann slutte med lange innkast? Det fører aldri til noe. Det er som et slapt innlegg der motstanderne allerede har fått organisert seg. Slutt med det. LAN, ta grep. Gilli, ikke gidd.

er vel mye bedre med de lange som ikke blir noe av (har vært et par farligheter på lange kast i år) og som de gjerne kan vinne 2-3 eller 4 ballen igjen på enn de korte til Ruben som stadig vekk havner hos motspiller og angrep i mot.
Er for ofte at Brann har kast og motstander ender opp med ballen, da tar jeg heller de lange hvor det ikke blir slått kontra så raskt i mot

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Leffen

Meget heldige som fikk poeng i dag. Første omgang var bås. Sarpsborg lekte seg. Kom bedre med i andre omgang, men jevnt over var det ganske slapt. Var letta når han Diatta gikk av, en av stopperne kunne fort røket på rødt og straffe mot han.

Satt på langsiden (beklager) og den vinden var helt ellevill. Ballen stoppet når den kom høyt nok, og falt bom ned. At Brann fortsatt valgte å slå høyt og langt er et under (også et under at det ikke settes opp en vindfanger bak bortetribunen. Er jo helt åpent ut der)

krakra

Quote from: Alonso Solis on June 25, 2017, 20:45:21 PM
Det er jo andre faktorer som spiller inn her, som forståelse, plasseringsevne, duellkraft, relasjoner etc.

At Skaanes gjorde det bra mot Stabæk sier egentlig veldig lite. Vega gjorde det også bra. Hadde de satt meg inn i en kamp vi ledet 4-0 (?) hadde muligens jeg sett ok ut også.

Skaanes har dessverre bevist at han ikke er god nok for dette nivået. Han er fullstendig ute av stand til å heve et lag. Han er en flytspiller på samme måte soim Vega, og slike spillere trenger vi ikke.
Hehe. Og noen spurte nettopp hvorfor talentfulle,  tekniske atleter ikke slår til i Brann.

Lasaron

Quote from: Corran on June 25, 2017, 20:53:40 PM
Quote from: Lasaron on June 25, 2017, 20:49:45 PM
Det er noe jeg har tidd stille om en stund, men nå kommer det igjen. Når skal Brann slutte med lange innkast? Det fører aldri til noe. Det er som et slapt innlegg der motstanderne allerede har fått organisert seg. Slutt med det. LAN, ta grep. Gilli, ikke gidd.

er vel mye bedre med de lange som ikke blir noe av (har vært et par farligheter på lange kast i år) og som de gjerne kan vinne 2-3 eller 4 ballen igjen på enn de korte til Ruben som stadig vekk havner hos motspiller og angrep i mot.
Er for ofte at Brann har kast og motstander ender opp med ballen, da tar jeg heller de lange hvor det ikke blir slått kontra så raskt i mot




Ruben Kristiansen nøler nesten like mye som Hanstveit gjorde, og det er for dårlig. Fakiri var mesteren. Holdningen var at innkast brukes til å sette spille raskt i gang igjen, kast med en gang til en ledig medspiller. Sånn skal det gjøres.
Tren på langskudd

Alonso Solis

Quote from: krakra on June 25, 2017, 21:07:28 PM
Hehe. Og noen spurte nettopp hvorfor talentfulle,  tekniske atleter ikke slår til i Brann.


Vet ikke helt hva du sikter til her.

Men Skaanes og Vega er henholdsvis 22 og 24 år. De er ikke unge talenter lengre, de burde være etablerte spillere nå. Hva du legger i ordet "atleter" forstår jeg heller ikke helt. Er disse to spillerene mer atletisk enn feks. Braaten eller Nouri?

Spelaren

Quote from: krakra on June 25, 2017, 21:07:28 PM
Hehe. Og noen spurte nettopp hvorfor talentfulle,  tekniske atleter ikke slår til i Brann.


Skaanes har vært hos oss ganske lenge nå. Nok av tid til å bevise at han er noe mer enn det som vises nå.
Gå av.

krakra

Quote from: Alonso Solis on June 25, 2017, 21:13:10 PM
Quote from: krakra on June 25, 2017, 21:07:28 PM
Hehe. Og noen spurte nettopp hvorfor talentfulle,  tekniske atleter ikke slår til i Brann.


Vet ikke helt hva du sikter til her.

Men Skaanes og Vega er henholdsvis 22 og 24 år. De er ikke unge talenter lengre, de burde være etablerte spillere nå. Hva du legger i ordet "atleter" forstår jeg heller ikke helt. Er disse to spillerene mer atletisk enn feks. Braaten eller Nouri?
Jeg sikter selvsagt til den ekstreme trangen enkelte har til å avskrive slike spilletyper hvis de har en svak periode. Vega hadde en vårsesong i fjor der han var vår beste offensive spiller. Vi var svekket hver gang han var ute. Tullete å kalle ham en flytspiller. Han virker derimot å være avhengig av selvtillitt. Noe som er vanligere hos slike spillertyper enn hos duellspillere og støttepasningseksperter som f.eks. Barmen. Fordi de spiller på små marginer. Skaanes er ikke en individualist,  men en lagspiller som har sine styrker i kombinasjonsspill, driv og bevegelser uten ball.En spiller ssom naturligvis preges når han nesten ikke spiller og som passer svært dårlig i en slik kamp.

Det er ikke lenge siden det var sterke stemmer som ville kvitte seg med Haugen fordi han aaaldri ville ta steget i Brann. Da var han eldre enn det Skaanes er nå. Jeg mener at presset på å kvitte seg med spillere som ikke fungerer optimalt og hente nye skinnende spillere er en årsak til at vi har slitt med å bygge noe varig. Tålmodighet og langsiktighet har vært fremmedord. Det har bedret seg under LAN. Det har vært fokus på å bruke det man har. Dog mener jeg fokuset er litt for sterkt på 12-13 spillere og for lite på de bak.

krakra

Quote from: Spelaren on June 25, 2017, 21:19:46 PM
Quote from: krakra on June 25, 2017, 21:07:28 PM
Hehe. Og noen spurte nettopp hvorfor talentfulle,  tekniske atleter ikke slår til i Brann.


Skaanes har vært hos oss ganske lenge nå. Nok av tid til å bevise at han er noe mer enn det som vises nå.
Er vel nesten ordrett det man sa om Haugen for rundt to år siden?

Giles

Vel, vel, alle kan ikke beholdes i 5 ventår. Men Skaanes var ikke problemet i dag. Hele midtbanen var under pari og spesielt Heltne som ble solid avslørt. Og det var mye mer bekymringsfullt enn Skaanes sin prestasjon. Kan se ille ut mot Zahid og Fredheim Holm. VIF er minst like gode på det Særp er gode på.

Hatleking

Quote from: Giles on June 25, 2017, 21:46:10 PM
Vel, vel, alle kan ikke beholdes i 5 ventår. Men Skaanes var ikke problemet i dag. Hele midtbanen var under pari og spesielt Heltne som ble solid avslørt. Og det var mye mer bekymringsfullt enn Skaanes sin prestasjon. Kan se ille ut mot Zahid og Fredheim Holm. VIF er minst like gode på det Særp er gode på.


Det er to heilt forskjellige ting. Sarspborg er veldig, veldig gode heime - ganske mykje betre enn VIF. No skal VIF spele mot oss på Stadion der me har ein enorm sjølvtillit og har laga massevis av mål. Det var mange som sleit i vinden i dag. Slik det vart då var det vanskeleg for dei defensive spelarane våre.

Corran

Quote from: Giles on June 25, 2017, 21:46:10 PM
Vel, vel, alle kan ikke beholdes i 5 ventår. Men Skaanes var ikke problemet i dag. Hele midtbanen var under pari og spesielt Heltne som ble solid avslørt. Og det var mye mer bekymringsfullt enn Skaanes sin prestasjon. Kan se ille ut mot Zahid og Fredheim Holm. VIF er minst like gode på det Særp er gode på.

08 har vel vært bedre enn vif på det de er gode på i år?
Og en helt annen kamp hvor SHN og et par andre vil bevise litt ekstra for klubben som satt dem på benken.
Og det er hjemme kamp så et helt annet utgangspunkt
Men dog ikke sikker på seier
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on June 25, 2017, 21:59:48 PM
Og en helt annen kamp hvor SHN og et par andre vil bevise litt ekstra for klubben som satt dem på


Dersom myten er sann om tidligere spillere som skårer mot gamleklubben har vi fire potensielle målskårere. Det burde holde!
Rød makt på Hansa

Giles

Lettere å være Heltne på gress, ikke minst dårlig gress. Men jeg er bekymret for at VIF, som Særp vil være i stand til å spille seg gjennom rommene rundt en Heltne på etterskudd. Spørs om Brann får styre noe særlig. VIF har mest posession i serien. Vi får se.

dudo

VIF sliter på kontringer imot, dette vet selvsagt LAN. Jeg tipper vi kommer til å ligge mye dypt og lokke dem frem, og så må vi være presise i kontraspillet. Kan gå veldig bra!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up