• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

ROSENBORG-BRANN 07.05.2017 20:00 Lerkendal stadion

Started by Torvanger, May 02, 2017, 08:05:09 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Denne kampen har jeg ingen forventninger til, spesielt siden SHN kludret det til med sitt tredje gule kort mot Viking, noe som fører til omrokkering og at vi ikke kan stille med vårt sterkeste lag. I tillegg har LAN ekstrem respekt for RBK og kommer garantert til å risikere så lite som mulig og la trønderne spille ball. Jeg tror det beste vi kan håpe på er uavgjort, men at det etter all sannsynlighet ender med tap.

Så får vi se om Brann og LAN kan gjøre de forhådndstipsene til skamme.

Sannsynlig lagoppstiling:

Piotr

Nouri, Acosta, Vormgoor, Kristiansen

Haugen, Barmen, Skaanes

Gilli, Børven, Braaten

Min oppstilling:

Piotr

Nouri, Acosta, Vormgoor, Kristansen

Haugen, Barmen, Braaten

Gilli, Orlov, Vega

Braaten kan erstatte Barmen langt bedre enn Skaanes, Vega er like god defensivt som Braaten som spissflanke og kanskje kommer gjennombruddet på Lerkendal, samt at jeg heller ønsker enn mann- og balljagende Orlov, enn en litt mer forsiktig Børven.

PS! Kan det bli 4-5-1 med islendingen og Gilli på flankene?

Corran

Tror nok dessverre at det blir Orry Larsen fra start i denne kampen.
Om han eller Barmen tar SHN sin plass er jeg litt usikker på.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Det eneste lille flaket av positivitet man kan finne er vel at RBK i alle fall har Jevtovic ute, muligens også Helland med skade. Ellers er det lite som taler til vår fordel.

I min bok er dette allerede skrevet opp som tap. Når man i tillegg vet at kampen etter der igjen, mot Molde, blir nok en meget vanskelig oppgave, blir det bare enda mer ergerlig at vi klønet det til mot Viking. Etter to fine seire på rad, kan vi fort stå med 1 poeng etter de tre neste.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Det er på tide med en overraskende seier der oppe.
Gå av.

Superjack

Barmen inn sentralt og Braathen som indreløper. Børven på topp, med Gilli og Vega på sidene.
Brannsupporter.

osoerli

Me treng musklar og teknikk.  Vega er god mot gode lag.  Tippar er med frå start og at Braaten blir trekt ned som indreløper sidan Barmen etter all sannsynleghet blir plassert sentralt.  Orlov kjem til å få lite til mot sterke RBK-stopperar.  Det blir meir behov for teknikk og smarte bevegelsar.  Altså Børven.  Kampens aller største problem kjem til å bli Barmen sentralt som beveger seg alt for langsomt for rolla, men vi har vel ingen som kan løysa det noko betre.  Det kunne kanskje vore ein ide og trekt Wormen fram eit hakk, og satt inn Grønner, men det tvilar eg på Nilsen tør gamble med.  Sannsynleg lag:

                    Piotr
Nouri      Wormen    Acosta    Ruben
 Haugen       Barmen      Braaten
  Vega          Børven          Gilli
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Jeg skjønner ikke helt dette med at Barmen beveger seg sakte. Mannen er 1.90, har lange ben og beveger seg raskere enn man tror. Han plasserer seg i tillegg smart. Barmen har spilt i denne rollen ifjor, med suksess, han er ikke uvant med rollen.

Corran

Ja tull at Barmen beveger seg for langsomt, men om han klarer å omstille seg fra sin vante rolle til SHN rollen og den type beveglesesmønster er en annen ting.
Tror LAN tenker defensiv trygghet i denne kampen og da blir det fort Gilli og Braaten på kantene.
Tror ikke han trekker ned Braaten som enkelte nevner her.
Tror også at Orlov starter da han er bedre i førsteforsvarer rollen enn Børven.
Så det satses vel på at vi ikke skal slippe inn mål og med flaks klare 1 poeng og maks flaks 3.
Mitt tips er 0 poeng og klart tap med 2-3 mål
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

LAN bør etterhvert ha skjønt at det ikke nytter å forsvare seg til poeng, i 90 minutter mot RBK, spesielt om man ikke har scort det første målet. Står det 0-0 etter 30, 45, 60, så vil det etterhvert smelle, om man bare står med ryggen mot veggen, for før eller siden kommer den rette dødballen.

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Nå har RBK spilt tre mer eller mindre svake kamper på rad (og typisk nok fått med seg syv poeng likevel), så da slår de jo selvfølgelig til med årsbeste mot oss. F.eks. 6-0 og fire scoringer av Bendtner...
Legg ned hele klubben!

Torvanger


SK

Quote from: Corran on May 02, 2017, 11:23:02 AM
Mitt tips er 0 poeng og klart tap med 2-3 mål


Dette er dessverre gjennomgangsmelodien de fleste ganger vi besøker Trondheim, hvor vi ikke er i nærheten av noe som helst. Jeg vil tro at vi har svakere statistikk en snittet blant Eliteserie-lagene på Lerkendal. Det har i hvert fall vært fire klare tap på rad der.
På tide at vi snur det, uten at jeg har særlig troen selv heller.

krøvel vellevold

Quote from: SK on May 02, 2017, 19:52:38 PM
Quote from: Corran on May 02, 2017, 11:23:02 AM
Mitt tips er 0 poeng og klart tap med 2-3 mål


Dette er dessverre gjennomgangsmelodien de fleste ganger vi besøker Trondheim, hvor vi ikke er i nærheten av noe som helst. Jeg vil tro at vi har svakere statistikk en snittet blant Eliteserie-lagene på Lerkendal. Det har i hvert fall vært fire klare tap på rad der.
På tide at vi snur det, uten at jeg har særlig troen selv heller.


For noen år siden var vi faktisk det laget RBK tok færrest poeng mot på Lerkendal over en periode på 10-15 år. Må gjerne ha vært fra 1997 til 2011.

62: SEIER
68: tap
69: tap
70: uavgjort
71: SEIER
72: tap
73: tap
74: SEIER
75: uavgjort
76: tap
77: SEIER
79: tap
81: tap
83: tap
85: tap
87: uavgjort
88: uavgjort
89: tap
90: tap
91: tap
92: tap
93: SEIER
94: tap
95: tap
96: tap
97: uavgjort
98: tap
99: SEIER
00: uavgjort
01: uavgjort
02: tap
03: uavgjort
04: tap
05: tap
06: uavgjort
07: tap
08: uavgjort
09: uavgjort
10: tap
11: SEIER
12: tap
13: tap
14: tap
16: tap
Legg ned hele klubben!

SK

Det er godt mulig. Uansett, så er det ekstremt sjelden mellom hver seier der oppe. Men det gjelder nok også for andre lag.
Det som gjør inntrykket så dårlig, hvis man ikke kun ser på utfallet av kamp, er hvor gjennomført vi ofte taper de gangene det ender med null poeng. Klokkeklare 3-0 tap o.l. hvor vi aldri var i nærheten av noe som helst er ikke uvanlig. Føler at andre lag ofte er mer med på notene der oppe selv om de taper, enn hva vi er.


Torvanger

May 03, 2017, 10:28:20 AM #16 Last Edit: May 03, 2017, 12:36:28 PM by Torvanger
Quote from: Ninja-Bob on May 03, 2017, 07:28:53 AM
Helland ser ut til å bli klar søndagens kamp, i følge Eurosport.

http://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2017/hellands-skade-kartlagt_rbk_sto6151293/story.shtml



Bakenga er mer vrien enn Helland. På en tung Lerkendalmatte, kommer ikke Helland helt til sin rett.

Thorstein22

Kommer til å bli totalt skrekkelig. Endelig får Rosenborg det spillemessige gjennombruddet, Bendtner hattrick og fullstendig helvette.

krøvel vellevold

Quote from: Thorstein22 on May 03, 2017, 11:42:23 AM
Kommer til å bli totalt skrekkelig. Endelig får Rosenborg det spillemessige gjennombruddet, Bendtner hattrick og fullstendig helvette.


Og etter kampen sier Kåre Ingebrigtsen "I dag va dagen da det mæste klaffa. Uten tvil bæste kampen vi har spælt i mi ti i Rosenborg"
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Torvanger on May 03, 2017, 10:28:20 AMPå en tunge Lerkendalmatte


Er det noen grunn til å tro at gressetmatten er tung? Såvidt jeg kan se har de mye det samme fine været som her.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on May 03, 2017, 12:12:38 PM
Quote from: Torvanger on May 03, 2017, 10:28:20 AMPå en tunge Lerkendalmatte


Er det noen grunn til å tro at gressetmatten er tung? Såvidt jeg kan se har de mye det samme fine været som her.


Den så tung ut da de spilte mot AAFK hjemme.

Gulløl

May 03, 2017, 13:01:43 PM #21 Last Edit: May 03, 2017, 13:05:47 PM by Gulløl
Dette er laget som kan vinne over RBK.

                   

I et travelt mai program valgte jeg Orlov på spissplass i denne kampen, så kan Børven ha topp energi inn mot 13 mai og 16 mai kampene. Wormgoor med sin rutine vil ta SHN sin rolle på en bra måte, vil mangle noen egenskaper i rollen men vil være mer pasningssterk fremover en SHN. Inn med Grønner, spillesugen og full av energi. Barmen må fortsette på indreløperplass, alle alternativene er for langt unna kvalitetsmessig. Taper Brann midtbanekampen mot RBK er kampen tapt, derfor bør ikke Orry Larsen eller Skaanes starte denne kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Noen fare for at de blir mange bortesupportere på søndag?

Torvanger

Quote from: Gulløl on May 03, 2017, 13:01:43 PM
Dette er laget som kan vinne over RBK.

                     

I et travelt mai program valgte jeg Orlov på spissplass i denne kampen, så kan Børven ha topp energi inn mot 13 mai og 16 mai kampene. Wormgoor med sin rutine vil ta SHN sin rolle på en bra måte, vil mangle noen egenskaper i rollen men vil være mer pasningssterk fremover en SHN. Inn med Grønner, spillesugen og full av energi. Barmen må fortsette på indreløperplass, alle alternativene er for langt unna kvalitetsmessig. Taper Brann midtbanekampen mot RBK er kampen tapt, derfor bør ikke Orry Larsen eller Skaanes starte denne kampen.


Nå er fireren bak samkjørt, jeg ønsker ikke å forrykke den balansen, på tross av at Grønner er en fullgod erstatter. Endringen i ankerrolle er uansett tvingende nødvendig og man kan spørse seg om det beste er å la 10 av 10 posisjoner stå uberørt og at det beste er å sette en ny mann, fra benken, inn i SHNs posisjon. Kan Kasper Skaanes gjøre en jobb i denne rollen, eller blir han for puslete? Løpskapasiteten er der, pasningsfoten og teknikken også, kunne Norlings favoritt vært en løsning?

Piotr

Nouri Vito, Acosta Ruben

Haugen Skaanes Barmen

Braaten Børven Gilli

Superjack

Quote from: Torvanger on May 03, 2017, 14:02:04 PM
Quote from: Gulløl on May 03, 2017, 13:01:43 PM
Dette er laget som kan vinne over RBK.

                      Leciejewski
  Nouri - Grønner   –   Acosta - Kristiansen 
       Haugen - Wormgoor  -  Barmen         
      Braaten  –   Orlov  -   Rólantsson


I et travelt mai program valgte jeg Orlov på spissplass i denne kampen, så kan Børven ha topp energi inn mot 13 mai og 16 mai kampene. Wormgoor med sin rutine vil ta SHN sin rolle på en bra måte, vil mangle noen egenskaper i rollen men vil være mer pasningssterk fremover en SHN. Inn med Grønner, spillesugen og full av energi. Barmen må fortsette på indreløperplass, alle alternativene er for langt unna kvalitetsmessig. Taper Brann midtbanekampen mot RBK er kampen tapt, derfor bør ikke Orry Larsen eller Skaanes starte denne kampen.


Nå er fireren bak samkjørt, jeg ønsker ikke å forrykke den balansen, på tross av at Grønner er en fullgod erstatter. Endringen i ankerrolle er uansett tvingende nødvendig og man kan spørse seg om det beste er å la 10 av 10 posisjoner stå uberørt og at det beste er å sette en ny mann, fra benken, inn i SHNs posisjon. Kan Kasper Skaanes gjøre en jobb i denne rollen, eller blir han for puslete? Løpskapasiteten er der, pasningsfoten og teknikken også, kunne Norlings favoritt vært en løsning?

Piotr

Nouri Vito, Acosta Ruben

Haugen Skaanes Barmen

Braaten Børven Gilli


Besnærende tanke, med Skaanes sentralt.
Men som du spør Torvanger, jeg ser også for meg at han blir altfor lett. Løpskraften er der, men har han fysikken til å rydde opp når det gjøres balltap?
Om LAN kjører klassisk LAN taktikk så blir det alt inn på å drepe kampen. Gå for 0-0 fra start.
Da blir det Barmen sentralt, Haugen og kanskje Orry på midten og Gilli, Orlov og Braathen på topp.

Jeg håper LAN gjør noe smart og uventet, men LAN må fortsatt forholde seg til det faktum at Brann innehar veldig få klassespillere på topp nasjonalt nivå. Vil faktisk påstå at det bare er Piotr, Wormgoor og Braathen, eventuelt Børven om formen stiger enda litt, som er der.
Resten er basert på et lagmaskineri som er gjennomdrillet, topp fokusert og med stor arbeidsinnsats.

Om RBK kjører full tenning og like kjapp å omstille tempo som de var i enkelte øyeblikk i mesterfinalen, så har ikke Brann sjanse, i havet....

5-1 Bendtner scorer 4 mål. Har null tro på denne kampen.
Brannsupporter.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Ikke Orry fra start. Ikke. Heller Skaanes eller Braaten som indreløpere. Jeg går for Skaanes.
Tren på langskudd


oslo øst

er bortefeltene utsolgt ?? er det tryggest å kjøpe på feltet over ??

Gulløl

May 03, 2017, 23:45:11 PM #29 Last Edit: May 03, 2017, 23:47:50 PM by Gulløl
Quote from: oslo øst on May 03, 2017, 22:22:13 PM
er bortefeltene utsolgt ?? er det tryggest å kjøpe på feltet over ??


Nei ikke utsolgt. Det er fremdeles 77 ledige billettter. Kjøp her:
http://www.ticketmaster.no/event/rosenborg-brann-billetter/515839
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 03, 2017, 18:05:20 PM
Rosenborg er kjedelig.
http://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/adressa-kommentator-stempler-rosenborg-som-kjedelig/a/23987595/


RBK har bare kommet til 12. flest avslutninger i årets eliteserie, i følge nifs.no. De har hatt 50. Brann har hatt 72.
Videre har de kommet til 6. flest avslutninger på mål. De har hatt 25. Vi har hatt 29.
VGs sjansestatistikk viser 4,33 pr kamp. Vi har 5,83.
Hvis VGs sjansestatistikk avgjorde hver enkelt kamp, skulle RBK hatt 11 poeng nå. Vi skulle hatt 18!!!
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on May 04, 2017, 05:56:22 AM
Quote from: Gulløl on May 03, 2017, 18:05:20 PM
Rosenborg er kjedelig.
http://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/adressa-kommentator-stempler-rosenborg-som-kjedelig/a/23987595/


RBK har bare kommet til 12. flest avslutninger i årets eliteserie, i følge nifs.no. De har hatt 50. Brann har hatt 72.
Videre har de kommet til 6. flest avslutninger på mål. De har hatt 25. Vi har hatt 29.
VGs sjansestatistikk viser 4,33 pr kamp. Vi har 5,83.
Hvis VGs sjansestatistikk avgjorde hver enkelt kamp, skulle RBK hatt 11 poeng nå. Vi skulle hatt 18!!!



Det forteller dessverre alt om at Brann har dårligere kvalitet på avslutterne sine, mye dårligere kvalitet.

Gulløl

Quote from: Torvanger on May 04, 2017, 10:24:53 AM
Det forteller dessverre alt om at Brann har dårligere kvalitet på avslutterne sine, mye dårligere kvalitet.

Ja kombinert med flaks og uflaks. Og evnen til å vippe jevne kamper sin vei, noe Brann var flinkere til i fjor en i sesonginnledningen i år. RBK har fått i overkant godt betalt hittil i denne sesongen, fortjener en smell nå gjerne på søndag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Foreslår at Brann gjør som i 2011 og bare kjører rett over Rosenborg. Gode minner.
https://www.youtube.com/watch?v=oeC1EInwzhI
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Quote from: Gulløl on May 03, 2017, 23:45:11 PM
Quote from: oslo øst on May 03, 2017, 22:22:13 PM
er bortefeltene utsolgt ?? er det tryggest å kjøpe på feltet over ??


Nei ikke utsolgt. Det er fremdeles 77 ledige billettter. Kjøp her:
http://www.ticketmaster.no/event/rosenborg-brann-billetter/515839


Hvor har du det tallet fra? Den linken går såvidt jeg ser kun til hjemmefeltene. Har Brann lagt ut feil link?

Og hvor mange plasser har vi totalt på Lerkendal nå? I fjor tror jeg vi var godt over 500 der, men det var lørdagskamp. Søndag kl 20 er et vanskelig tidspunkt for tilreisende.

Ellers er det visst "bare" solgt ca 14.000 til kampen så langt, så det blir nok langt fra fullt på Lerkendal. Skal vel også godt gjøres at de passerer fjoråret, da det var ca 19.500 på tilsvarende kamp i april.

Gulløl

Quote from: dokken on May 04, 2017, 12:36:27 PM
Hvor har du det tallet fra? Den linken går såvidt jeg ser kun til hjemmefeltene. Har Brann lagt ut feil link?


Mener jeg la ut Brann sin link, men den funket ikke gjennom forumet til bortefeltet. Men en kan gå inn selv fra Brann sin side her: http://www.brann.no/billetter/bortekamp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve


Gulløl

Brann skriver følgende under linken jeg la inn i forrige innlegg:
Vi har fått 306 billetter tilsendt fra arrangøren. Disse selges i resepsjonen på Stadion. Benytt inngang 7x i BOB-tribunen.


Dette er vel billetter på RB feltet tror jeg, ser ut som utsolgt men er reservert til salgs i resepsjonen ?
Og så er det nettsalg i tillegg på SB feltet der det er 68 billetter igjen.
Går ut fra at om etterspørselen blir stor blir også restbeholdningen på RB feltet lagt ut på nettsalg.
Det har vel vært vanlig at Brann får begge nevnte felt på Lerkedal.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on May 04, 2017, 11:04:27 AM
Foreslår at Brann gjør som i 2011 og bare kjører rett over Rosenborg. Gode minner.
https://www.youtube.com/watch?v=oeC1EInwzhI


Bajter var god, skulle ha signert han
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

huleste

Quote from: Gulløl on May 04, 2017, 13:17:09 PM
Brann skriver følgende under linken jeg la inn i forrige innlegg:
Vi har fått 306 billetter tilsendt fra arrangøren. Disse selges i resepsjonen på Stadion. Benytt inngang 7x i BOB-tribunen.


Dette er vel billetter på RB feltet tror jeg, ser ut som utsolgt men er reservert til salgs i resepsjonen ?
Og så er det nettsalg i tillegg på SB feltet der det er 68 billetter igjen.
Går ut fra at om etterspørselen blir stor blir også restbeholdningen på RB feltet lagt ut på nettsalg.
Det har vel vært vanlig at Brann får begge nevnte felt på Lerkedal.


Står ikke den teksten under Songdal-kampen? Fikk inntrykk av at det gjelder den kampen og ikke denne.

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Grepene-Brann-treneren-tvinges-til-a-ta-for-storkampen-235012b.html

Sannsynlig lag basert på dagens trening:

Piotr Leciejewski
Amin Nouri, Vito Wormgoor, Bismar Acosta, Ruben Kristiansen
Fredrik Haugen, Kristoffer Barmen, Peter Orry Larsen
Daniel Braaten, Jakob Orlov, Gilli Rólantssson.
Rød makt på Hansa

Gulløl

May 04, 2017, 14:39:10 PM #41 Last Edit: May 04, 2017, 14:40:57 PM by Gulløl
Quote from: huleste on May 04, 2017, 13:57:11 PM
Står ikke den teksten under Songdal-kampen? Fikk inntrykk av at det gjelder den kampen og ikke denne.


Ja du har rett i det, ser det nå. Men tror RB feltet på Lerkendal blir åpnet for bortesupportere om SB feltet blir utsolgt. RBK klarer uansett ikke selge ut Lerkendal til denne kampen, så de har nok dette feltet i bakhånd til Brann supportere men er ikke helt sikker. Det tryggeste er å kjøpe blant de billettene som fremdeles er ledig til bortesupportere, altså 59 stk. som er i rest.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Quote from: Gulløl on May 04, 2017, 13:04:02 PM
Quote from: dokken on May 04, 2017, 12:36:27 PM
Hvor har du det tallet fra? Den linken går såvidt jeg ser kun til hjemmefeltene. Har Brann lagt ut feil link?


Mener jeg la ut Brann sin link, men den funket ikke gjennom forumet til bortefeltet. Men en kan gå inn selv fra Brann sin side her: http://www.brann.no/billetter/bortekamp


Aha. 58 ledige igjen på det feltet nå, som vel betyr at det er solgt rundt 300.

I fjor hadde vi nabofeltet også, så regner med at det blir åpnet for salg når dette er fylt opp.

Gulløl

Klipp fra Brann bloggen etter RBK kampen på Lerkendal i april i fjor som endte 3-0:

Selv var vi ca 500 i rødt på bortefeltet. Det er det meste vi har vært på Lerkendal på mange år. Det ble ikke noe særlig trøkk fra oss. En stor andel var antagelig studenter og andre hordalendinger som bor i området. De aller fleste tilreisende fra supportermiljøet stod helt nede ved banen hvor det er lang avstand til taket og lang avstand til dem som stod øverst på bortefeltet. Dermed forsvant lyden bare ut i luften. Men vi kan slå fast at lørdag er en god dag for mobilisering til bortefeltet i Trondheim.

Bør vel være muligheter for at det blir over 400 Brann supportere. Noe mindre en i fjor blir det nok siden den kampen var på en lørdag og bedre dag for mobilisering og reising i forhold til jobb.
Ellers bør vel de tilreisende fra supportermiljøet som lager mest lyd og synger mest denne gang plassere seg mer oppunder taket for å unngå at lyden også i år forsvinner ut i luften. Eller er det en egen greie og mer kult å stå nede ved gjerdet og banen for å komme på TV ?  ;)  Trodde det viktigste var å gi laget følelse av støtte men forsvinner mye av lyden blir det mindre av det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 04, 2017, 22:55:12 PM
Klipp fra Brann bloggen etter RBK kampen på Lerkendal i april i fjor som endte 3-0:

Selv var vi ca 500 i rødt på bortefeltet. Det er det meste vi har vært på Lerkendal på mange år. Det ble ikke noe særlig trøkk fra oss. En stor andel var antagelig studenter og andre hordalendinger som bor i området. De aller fleste tilreisende fra supportermiljøet stod helt nede ved banen hvor det er lang avstand til taket og lang avstand til dem som stod øverst på bortefeltet. Dermed forsvant lyden bare ut i luften. Men vi kan slå fast at lørdag er en god dag for mobilisering til bortefeltet i Trondheim.

Bør vel være muligheter for at det blir over 400 Brann supportere. Noe mindre en i fjor blir det nok siden den kampen var på en lørdag og bedre dag for mobilisering og reising i forhold til jobb.
Ellers bør vel de tilreisende fra supportermiljøet som lager mest lyd og synger mest denne gang plassere seg mer oppunder taket for å unngå at lyden også i år forsvinner ut i luften. Eller er det en egen greie og mer kult å stå nede ved gjerdet og banen for å komme på TV ?  ;)  Trodde det viktigste var å gi laget følelse av støtte men forsvinner mye av lyden blir det mindre av det.


ja også jeg lurer på hvorfor man absolutt skal stå helt nede ved banen - og helst med en masse flagg viftende. Det må jo være for å komme på tv. Lyden blir jo vel så bra av at man står så nært taket som mulig, selv om det skulle innebære at lyden får 10 meter lenger å gå til banen. Man merker det jo på Stadion også. De bortesupporterne som stiller seg øverst på bortefeltet, hører man bedre enn dem som står nederst. Og står man bakerst, kan man vifte med så mye flagg man vil uten å ødelegge utsikten for dem bak. Men som sagt; da kommer man vel ikke på tv.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

May 05, 2017, 06:03:32 AM #45 Last Edit: May 05, 2017, 06:06:19 AM by krøvel vellevold
For øvrig ser jeg i dagens BT at også Soltvedt er en del av denne "norske fotballfamilien" der alle skal heie hverandre frem i Europa. Vi vil visst heller ta igjen et RBK lag som har blitt bedre, enn fordi RBK har blitt dårligere. Joda, det er kanskje bittelitt ekstra stas å vinne serien i en liga som er 15. best i Europa enn å være best i en liga som er 30. best i Europa. Men har vi noe valg? Kan vi velge å vinne ligaen ved å være bedre enn et RBK som er enda bedre enn nå?

Jeg vil heller ha gull enn sølv - uansett nivået på ligaen. Heller gull i en liga som er 30. best i Europa og med et RBK som "ikke er hva de var", enn evig sølv i en liga som er 15. best i Europa. For ærlig talt; når gullet feires er det vel få som bryr seg om vi vant fordi RBK var dårligere enn før. Det er jo en del av gamet. Jeg vil tro at bergenserne ble mer glad for gull i 2007 enn 4.plass i 1996 og sølv i 1997, selv om vi meget mulig holdt et høyere nivå for 20 år siden enn i gullsesongen. Var det noen i 2007 som følte en bismak i gullfeiringen over tanken på at RBK og norsk liga generelt kanskje ikke var så gode som tidligere?
Det er tittelen som teller. Og den teller som en - 1 - tittel, uansett om den kom i en liga som var 30. best eller 15. best. Det er ikke slik at seriegull tatt i Norge i 1997 teller som to, mens dagens seriegull teller som 0,8.

Det er de norske lagene som er våre konkurrenter. Det er de som er våre rivaler. Det er dem vi sammenlignes med 24-7, og det store flertall av obligatoriske kamper handler om. Om vi vant i en god eller dårlig liga, blir mer av akademisk interesse. Ingen bryr seg den dagen vi tar gull. Og sjansen for gull er mye større hvis RBK går glipp av mesterligainntekter, enn om de får dem.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Olympiakos har nå 12 seriemesterskap på rad. Tipper at greske fotballsupportere er henrykte. Tenk så greit å ha noe å strekke seg etter.
Gå av.

Torvanger


krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on May 05, 2017, 08:16:28 AM
Olympiakos har nå 12 seriemesterskap på rad. Tipper at greske fotballsupportere er henrykte. Tenk så greit å ha noe å strekke seg etter.


ja og det der merkelige greiene med at Brann liksom blir bedre av at RBK blir bedre. At hvis kanskje 5 miller av RBKs 300 mill mesterligainntekter skulle dryppe på oss (f.eks. mot at vi gir fra oss vår beste spiller til dem), så vil det føre oss nærmere Rosenborg og gjøre oss til et lag å regne med i Europa...
Legg ned hele klubben!

ostraume

Dette handler vel mer om hvordan man angriper det mentalt. Solvtvedt er neppe mer glad i RBK enn den gjengse Stadion-gjenger.

Realitet: Vi har en klubb med dobbelt så høy omsetning som neste på listen. I teorien skal de vinne ligaen hvert år.

Hvordan skal vi så tenke på det? Tenke at RBK "bør" vinne, og kjempe om 2. plass? "Vente" på at de gjør feilkjøp for å så ta de? Eller si at det er greit at de er gode, og vi skal bli bedre?

Det siste er en mer offensiv mental innstilling som er riktig for en sportssjef å fronte.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up