• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvilket år er denne drakten fra?

Started by Ã?stlendingen, April 26, 2017, 10:10:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ã?stlendingen

Hei!
Min bror har nylig skaffet seg denne drakten, men er den ekte? Jeg klarer ikke helt å plassere årstall for drakten..? Lett og lett uten hell. På forhånd takk!


Nixon

Denne var helt ny for meg og min første tanke er at denne ikke er ekte.

En kjapp gjennomgang på årgangene på brann.no fra 1963 og frem til i dag viser ingen slike drakter. Og da må jo spørsmålet bli om Brann hadde drakt fra Umbro og med reklame på brystet før den tid? Jeg er skeptisk.

Den hadde uansett ikke gått inn på listen over ikoniske branndrakter!;)
Rød makt på Hansa

osoerli

April 26, 2017, 10:49:51 AM #2 Last Edit: April 26, 2017, 10:56:32 AM by osoerli
Første året Brann hadde draktsponsor var vel i 1982.  Det var Vesta, og Patrick var draktleverandør.
Brann hadde Umbro 2002-2006.  Dnb var draktsponsor til og med 2003, og SPV frå 2004 til i dag.  Einaste eg tenker er noko E-Cup greier.  Det har vel hendt at Brann hadde avtale om draktsponsor kun i heimleg serie og cup.  Og at dei eventuelt hadde annan draktsponsor i E-cup?

Brann spelte E-cup mot Suduva i 2002 og mot Vantaan Allianssi og Lokomotiv Moskva i 2006.  Kan det ha vært i denne drakten?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on April 26, 2017, 10:49:51 AMBrann spelte E-cup mot Suduva i 2002 og mot Vantaan Allianssi og Lokomotiv Moskva i 2006.  Kan det ha vært i denne drakten?


Nei, drakten ble ikke brukt i disse kampene.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Brann har aldri hatt en drakt med den reklamen på.

Utmedsnolken

Quote from: osoerli on April 26, 2017, 10:49:51 AM
Første Ã¥ret Brann hadde draktsponsor var vel i 1982.  Det var Vesta, og Patrick var draktleverandør.
Brann hadde Umbro 2002-2006.  Dnb var draktsponsor til og med 2003, og SPV frÃ¥ 2004 til i dag.  Einaste eg tenker er noko E-Cup greier.  Det har vel hendt at Brann hadde avtale om draktsponsor kun i heimleg serie og cup.  Og at dei eventuelt hadde annan draktsponsor i E-cup?

Brann spelte E-cup mot Suduva i 2002 og mot Vantaan Allianssi og Lokomotiv Moskva i 2006.  Kan det ha vært i denne drakten?


aldri i livet om denne drakten er så ny, eller "ekte". Ser mest ut som en natt-trøye de har slengt noen logoer på, men hvis du blar gjennom de historiske lagbildene så er det 1960-1970 de spilte med drakter i denne stilen. http://historie.brann.no/lagbilder/
"og der snubler Sæternes igjen"

Corran

Ser ut som en reklame trøye som noen har fått laget til en eller annen tilstelning
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

yashin

Det der tror jeg er en drakt fra ungdomsavdelingen. De spilte med det designet mens A-laget hadde et annet Umbro-design på begynnelsen av 2000-tallet.

U-avdelingen har også ofte hatt andre sponsorer enn A-laget. Dette kan være noe så obskurt som en junior II-drakt eller noe slikt. Det kan også være en trøye fra en eller annen showkamp. Brann old boys mot Liverpool Legends, eller lignende.

Brann har aldri hatt Mix Sport eller Sportmix, eller hvordan det nå skal sies, som offisiell sponsor.

Spelaren

GÃ¥ av.

Corran

Er det ikke damesnitt på den drakten forresten Buer kraftig inn i livet og ut igjen ved hoftene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up