• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Viking laurdag 29.04 kl 18

Started by hasunds, April 23, 2017, 23:27:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hasunds

Vi er på gang. Ta med deg vener eller familie og møt opp. Viking fekk opptur med 3-0 mot odd sist. Framleis billettar att!
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Torvanger

Jeg stiller og kanskje min far... Nei, han skal bort til helgen.

osoerli

Framleis ingen karantener, men både Acosta, Wormen og Heltne Nilsen har 2 gule.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Acosta, Wormo og Nilsen kan fort få gult alle sammen i denne kampen...
Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Superjack on April 24, 2017, 21:59:09 PM
Acosta, Wormo og Nilsen kan fort få gult alle sammen i denne kampen...


Ja ville vært typisk inn mot Lerkendal oppgjøret. Om sønnen ikke snart klarer å holde kjeft får faderen gi han i ræven.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Etter dagens Cupkamp, noen som går inn fra start?
Brannsupporter.

Lasaron

Tren på langskudd

osoerli

April 26, 2017, 19:23:06 PM #7 Last Edit: April 26, 2017, 19:29:00 PM by osoerli
Quote from: Lasaron on April 26, 2017, 19:21:38 PM
Nei. Det blir samme lag som sist.


Hvis ikkje Grønner går inn for ikkje å risikera at begge midtstopparane må stå over mot RBK?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Quote from: osoerli on April 26, 2017, 19:23:06 PM
Quote from: Lasaron on April 26, 2017, 19:21:38 PM
Nei. Det blir samme lag som sist.


Hvis ikkje Grønner går inn for ikkje å risikera at begge midtstopparane må stå over mot RBK?


Da får Grønner rødt mot Viking etter en lett hjerneblødning og så klarer både Acosta og Vormen å få gult i tillegg....
Brannsupporter.

Billy Elliott

Det er ikke ofte Sportsklubben vinner tre kamper på rad. Skjedde faktisk to ganger i fjor, men historisk sett, svært sjelden. Med Viking på oppadgående, og en Samuel i kalasform, lukter dette litt mageplask.

Stavangerklubben presser hardt høyt i banen, noe de hadde stor suksess med både mot RBK og Odd. Bør vi vurdere å rett og slett bare slå langt, over presslinjen deres? I så fall bør kanskje Orlov, eller til og med Karadas, vurderes fra start. Det er også essensielt at den som spiller høyrekant, mest sannsynlig Braaten, jobber godt hjem for å demme opp for Samuel. Odd fikk virkelig svi for å gi han for mye rom.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Kan ikke helt se hvorfor Orlov skal starte selv om vi slår langt. Børven har vel de siste kampene vist at han er nesten like god i hodedueller som Orlov men er bedre i å styre ballen i en fornuftig rettning
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Bildøy og Stenevik havner på tribunen. Mest sannsynligvis Skaanes også. Tipper de ikke risikerer noe når kampprogrammet er så tett. Egentlig burde fjerdemann vært Orry, siden alle de resterende er bedre enn ham. Men hvis han benkes også er det veldig få til å gå inn på midten. Braaten, kanskje. Vega? Samtidig blir det på en måte litt urettferdig å sende Skålevik på tribunen nok en gang etter kampen i går. Både Skålevik og Orlov spilte 90 minutter, Skålevik scorte to og Orlov ingen. Men tipper Orry er med og Skålevik på tribunen, kanskje Ari.
Tren på langskudd

blobby winters

Quote from: Billy Elliott on April 27, 2017, 10:02:53 AM
Det er ikke ofte Sportsklubben vinner tre kamper på rad. Skjedde faktisk to ganger i fjor, men historisk sett, svært sjelden. Med Viking på oppadgående, og en Samuel i kalasform, lukter dette litt mageplask.

Stavangerklubben presser hardt høyt i banen, noe de hadde stor suksess med både mot RBK og Odd. Bør vi vurdere å rett og slett bare slå langt, over presslinjen deres? I så fall bør kanskje Orlov, eller til og med Karadas, vurderes fra start. Det er også essensielt at den som spiller høyrekant, mest sannsynlig Braaten, jobber godt hjem for å demme opp for Samuel. Odd fikk virkelig svi for å gi han for mye rom.


Takk for intersant innlegg og nøye vurdering av motstanderen. Bare 1 ting jeg er usikker på i din vurdering...
"Presser hardt høyt i banen....slå langt, over presslinjen deres"
Betyr ikke det at det blir bedre med noen som truer bakrommet i stedet for Orlov?
Annen fordel blir at de ikke risikere å presse så høyt og vil ligge dypere i banen for å forsvare bakromet.
Hvorfor tenker du at Orlov passer bedre enn Børven eller Skålevik?

Spelaren

April 28, 2017, 12:16:48 PM #13 Last Edit: April 28, 2017, 13:11:45 PM by Spelaren
Med 3-0 eller tilsvarende margin er vi på topp, folkens. Og derfor blir det garantert et massivt magaplask :P .
2-0 er jo faktisk nok, ja!
Gå av.

Morkel

Quote from: Spelaren on April 28, 2017, 12:16:48 PM
Med 3-0 eller tilsvarende margin er vi på topp, folkens. Og derfor blir det garantert et massivt magaplask :P .


2-0 holder vel, siden vi da har flere scorede mål enn RBK.

Gud

Quote from: Morkel on April 28, 2017, 12:28:14 PM
Quote from: Spelaren on April 28, 2017, 12:16:48 PM
Med 3-0 eller tilsvarende margin er vi på topp, folkens. Og derfor blir det garantert et massivt magaplask :P .


2-0 holder vel, siden vi da har flere scorede mål enn RBK.


Vi vil bare kunne lede frem til mandag kveld mtp at Sarpsborg og RBK møter hverandre da.
Men vi tar alt vi får.

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on April 28, 2017, 15:22:38 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/I-denne-lagdelen-gjor-Brann-treneren-nesten-aldri-bytter-234692b.html

Nilsen ser ut til å begynne med samme lag tredje kampen på rad.

Det beste er å lese i slutten av artikkelen, hvor Nilsen viser at han er forberedt taktisk på Viking. Det er utrolig digg å ha en trener som uttaler seg med kompetanse og trygghet om situasjoner som må løses. Han legger selvsagt ikke frem planen sin, men jeg er overbevist om at vi kommer til å løse den taktiske midtbanekrigen lørdag. Den grusomme optimismen er absolutt tilbake.

Sent fra min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Nixon on April 28, 2017, 15:22:38 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/I-denne-lagdelen-gjor-Brann-treneren-nesten-aldri-bytter-234692b.html

Nilsen ser ut til å begynne med samme lag tredje kampen på rad.


Quote from: dudo on April 28, 2017, 15:45:15 PM
Quote from: Nixon on April 28, 2017, 15:22:38 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/I-denne-lagdelen-gjor-Brann-treneren-nesten-aldri-bytter-234692b.html

Nilsen ser ut til å begynne med samme lag tredje kampen på rad.

Det beste er å lese i slutten av artikkelen, hvor Nilsen viser at han er forberedt taktisk på Viking. Det er utrolig digg å ha en trener som uttaler seg med kompetanse og trygghet om situasjoner som må løses. Han legger selvsagt ikke frem planen sin, men jeg er overbevist om at vi kommer til å løse den taktiske midtbanekrigen lørdag. Den grusomme optimismen er absolutt tilbake.

Sent fra min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ninja-Bob

Quote from: dudo on April 28, 2017, 15:45:15 PM
Det beste er å lese i slutten av artikkelen, hvor Nilsen viser at han er forberedt taktisk på Viking. Det er utrolig digg å ha en trener som uttaler seg med kompetanse og trygghet om situasjoner som må løses. Han legger selvsagt ikke frem planen sin, men jeg er overbevist om at vi kommer til å løse den taktiske midtbanekrigen lørdag. Den grusomme optimismen er absolutt tilbake.


Ja, det er rett og slett fordømt tillitsvekkande!

Torvanger

Nå som Brann er i flyt, er alt LAN gjør og sier riktig og det verste er jo at det nettopp er slik det er, han vår Ferguson!

Henki

Quote from: Spelaren on April 28, 2017, 12:16:48 PM
Med 3-0 eller tilsvarende margin er vi på topp, folkens. Og derfor blir det garantert et massivt magaplask :P .
2-0 er jo faktisk nok, ja!



Typisk Brann å bare vinne 1-0 da... :D
Ballen skal fremover!

Corran

Er vel mer typisk at vi taper. Liker ikke all optimismen. Må gå galt dette. Blir vel et forsmedelig 2-3 måls tap
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Henki on April 28, 2017, 19:43:07 PM
Quote from: Spelaren on April 28, 2017, 12:16:48 PM
Med 3-0 eller tilsvarende margin er vi på topp, folkens. Og derfor blir det garantert et massivt magaplask :P .
2-0 er jo faktisk nok, ja!



Typisk Brann å bare vinne 1-0 da... :D


De av oss som tror på både det ene og det andre heller nok mot at 1-0 kanskje er det beste. Tabelltopp kan umulig føre noe godt med seg...
Rød makt på Hansa

Gamleørn

Lukter tap her ja. Faretruende mye optimisme.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Lasaron

April 29, 2017, 09:42:15 AM #25 Last Edit: April 29, 2017, 09:52:04 AM by BBB-mod
Tren på langskudd

Superjack

Blitt overrasket såpass mange ganger etter at LAN overtok at jeg blir ikke overrasket om Brann overkjører Viking.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Lasaron on April 29, 2017, 09:42:15 AM


Tviler på at LAN i denne kampen går inn for å drepe motstanderens spill. For det var det som skjedde i den kampen. For så å ta mer sjanser når Tromsø var oppgitt, fristrert og spilte i gåtempo.

Kjør opp med den intensiteten og måten å spille på som mot Haugesund og Strømsgodset. Funker helt fimt.
Brannsupporter.

dudo

Det var sikkert ikke ondt ment, Lasaron, men skal vi ikke bare la være å lage økenavn som spiller på hudfarge?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-mod

Quote from: dudo on April 29, 2017, 09:48:55 AM
Det var sikkert ikke ondt ment, Lasaron, men skal vi ikke bare la være å lage økenavn som spiller på hudfarge?


Jo, det skal vi la være. Innlegget er nå moderert, og så holder vi oss unna denslags heretter.

Mvh
BBB-mod

Lasaron

Quote from: dudo on April 29, 2017, 09:48:55 AM
Det var sikkert ikke ondt ment, Lasaron, men skal vi ikke bare la være å lage økenavn som spiller på hudfarge?


Nei, det var ikke ment slik. Det navnet jeg skrev er en bibelsk person fra GT, en av vennene til Daniel i løvehulen. Alle de vennene til Daniel har litt fengende navn, for å si det slik, og helt siden jeg hørte om Adegbenro har jeg alltid tenkt på denne andre, på en måte "hørt" det.

Vel, historien om de vennene er gjerne for ukjent til at mange har hørt den, og da er det gjerne ikke så overraskende om folk tolker det i andre baner. Det minner om han Shaqiri fra Sveits som jeg blandet med Fakiri og Shakira. Jeg mente ikke noe mer vindt med det enn jeg gjør når jeg sier navnet på landet Montenegro, for å si det sånn. Men det var uklokt. Jeg trekker det tilbake  :-\
Tren på langskudd

Spelaren

Gå av.

Huff

Dette var ikke veldig imponerende, forrige kamps storspiller har vært spesielt svak om en ser bort fra finteorgansmen på slutten...

Og, ja, jeg kommenterer her fordi jeg er på hytten...

SeLyren

April 29, 2017, 17:56:04 PM #33 Last Edit: April 29, 2017, 17:57:40 PM by SeLyren
Det gjør du rett i Huff, hyttelivet er et godt liv.

Når det gjelder kampen så har det vært bleike greier. Det er litt rart at vi gir vekk så mye av spillet, vi styrer jo ikke kampen i det hele tatt. Vi har grei kontroll men det er ikke mer enn hva det må være. Viking er ikke ufarlig. Braaten, Haugen, Gilli og Børven har hatt en skuffende omgang, kanskje det blir bedre etter.

Heia Brann.

SeLyren

Eg blir så forbanna av å se dette drittet her. Viking får fullt fortjent 1 poeng i denne kampen, Brann har vært så jævlig defensiv at eg spyr. FAEN

pidre

Viking var bra. Tabbe frisparket til sønnen ga Viking ein siste mulighet.
Saludar a los monos!

Hatleking

Viking-spelaren som pressa Nouri låg i offside då ballen vart slått, men tel ikkje det sidan han ikkje var i ballen?

Giles

Brann klarte ikke bedre. Viking har bedre ballspillende lag og det viste seg mer og mer utover i kampen. Burde og skule vunnet men fortjente ikke bedre.

SeLyren

Vi skal jo skape mer en det vi gjør i dag. Det er pinlig at når det endelig kommer litt folk på stadion, så er det dette de blir servert. For en traust og kjip forestilling, der vi tilslutt fikk som vi fortjente. 90 min med antifotball og 0 % risiko bør og ble ikke premiert.

Belfort

Brann blir til slutt felt for sin egen feighet. Man må være hissigere på å kvele en fotballkamp

Joggi Bogga

Vanlig opplegg. Lå i kortene. Vi må satse på flere mål hvis vi skal gjøre et ærlig forsøk på å vinne serien.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

SeLyren

Quote from: Joggi Bogga on April 29, 2017, 18:59:33 PM
Vanlig opplegg. Lå i kortene. Vi må satse på flere mål hvis vi skal gjøre et ærlig forsøk på å vinne serien.

Ja det låg i kortene kan du si, men eg trodde ikke på utligning alikavel. Brann anno 2016 hadde ikke sluppet inn det målet der.

Billy Elliott

Et enkelt råd til alle Brann-spillere og -ansatte som var involvert i dagens fadese: legg opp. Dere skjemte dere ut i påsyn av hele fotballnorge. Elendig.

Merk: overdriver kanskje litt. Men fy faen, da. Skjerp dere.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Bataljonenspusekatt

Quote from: Billy Elliott on April 29, 2017, 19:04:21 PM
Et enkelt råd til alle Brann-spillere og -ansatte som var involvert i dagens fadese: legg opp. Dere skjemte dere ut i påsyn av hele fotballnorge. Elendig.

Merk: overdriver kanskje litt. Men fy faen, da. Skjerp dere.

Er ikke større fadese enn mot Tromsø. Men når Viking kan gruse Odd og holde RBK så er Brann greie. Men enig at de bør spille som mot godset det var morro

Joggi Bogga

Quote from: SeLyren on April 29, 2017, 19:03:42 PM
Quote from: Joggi Bogga on April 29, 2017, 18:59:33 PM
Vanlig opplegg. Lå i kortene. Vi må satse på flere mål hvis vi skal gjøre et ærlig forsøk på å vinne serien.

Ja det låg i kortene kan du si, men eg trodde ikke på utligning alikavel. Brann anno 2016 hadde ikke sluppet inn det målet der.


Det tror jeg alle Brannårganger kunne. LAN gambler med å spille på ørsmå marginer. Vi vil ha flyt og holde inn, men må også stålsette oss for marginer mot flere kamper på rad. Feks neste.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Kjell249

Viking er god mot 4-3-3 lag og hindrer oss effektivt i å få noe etablert spill. Vi har veldig god kontroll bakover i andre omgang, men skaper ikke veldig mye selv heller. Surt!!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Billy Elliott

Quote from: Bataljonenspusekatt on April 29, 2017, 19:11:47 PM
Quote from: Billy Elliott on April 29, 2017, 19:04:21 PM
Et enkelt råd til alle Brann-spillere og -ansatte som var involvert i dagens fadese: legg opp. Dere skjemte dere ut i påsyn av hele fotballnorge. Elendig.

Merk: overdriver kanskje litt. Men fy faen, da. Skjerp dere.

Er ikke større fadese enn mot Tromsø. Men når Viking kan gruse Odd og holde RBK så er Brann greie. Men enig at de bør spille som mot godset det var morro


Mot Tromsø spilte vi godt, og var uheldige. I dag spiller vi grisedårlig i 90 min og er egentlig heldig som slipper med uavgjort.

Viking er gode til å presse høyt. Det skrev jeg allerede mange dager før kampen. At LAN ikke oppdaget det før langt ute i andreomgang, og gjorde grep for å endre på ting, er ganske utrolig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hatleking

April 29, 2017, 19:19:06 PM #47 Last Edit: April 29, 2017, 19:25:45 PM by Hatleking
Quote from: Billy Elliott on April 29, 2017, 19:17:36 PM
Quote from: Bataljonenspusekatt on April 29, 2017, 19:11:47 PM
Quote from: Billy Elliott on April 29, 2017, 19:04:21 PM
Et enkelt råd til alle Brann-spillere og -ansatte som var involvert i dagens fadese: legg opp. Dere skjemte dere ut i påsyn av hele fotballnorge. Elendig.

Merk: overdriver kanskje litt. Men fy faen, da. Skjerp dere.

Er ikke større fadese enn mot Tromsø. Men når Viking kan gruse Odd og holde RBK så er Brann greie. Men enig at de bør spille som mot godset det var morro


Mot Tromsø spilte vi godt, og var uheldige. I dag spiller vi grisedårlig i 90 min og er egentlig heldig som slipper med uavgjort.

Viking er gode til å presse høyt. Det skrev jeg allerede mange dager før kampen. At LAN ikke oppdaget det før langt ute i andreomgang, og gjorde grep for å endre på ting, er ganske utrolig.


Me hadde fleire sjanser og store sjanser enn Viking. Dei skapte vel ingenting i den andre omgangen? Spelemessig sleit me, men me forsvarte oss veldig bra. Frykteleg surt å miste sigeren heilt i slutten igjen, men eg synst det er bra at me klarar å nøytralisere ting såpass bra på ein dårleg dag.

EDIT: Og det var sjølvsagt offside. Dobbelt så surt.

SeLyren

April 29, 2017, 19:47:49 PM #48 Last Edit: April 29, 2017, 19:57:18 PM by SeLyren
Quote from: Joggi Bogga on April 29, 2017, 19:17:04 PM
Quote from: SeLyren on April 29, 2017, 19:03:42 PM
Quote from: Joggi Bogga on April 29, 2017, 18:59:33 PM
Vanlig opplegg. Lå i kortene. Vi må satse på flere mål hvis vi skal gjøre et ærlig forsøk på å vinne serien.

Ja det låg i kortene kan du si, men eg trodde ikke på utligning alikavel. Brann anno 2016 hadde ikke sluppet inn det målet der.


Det tror jeg alle Brannårganger kunne. LAN gambler med å spille på ørsmå marginer. Vi vil ha flyt og holde inn, men må også stålsette oss for marginer mot flere kamper på rad. Feks neste.

Det var ikke slik eg mente det. Eg mente ikke at 2016 utgaven av Brann var bedre enn dagens, men at vi ikke kan regne med å ha like mye "stang inn" i år som vi hadde i fjor. 2017 blir vel kanskje et mer normalt år, i forhold til flaks. Vi må prøve å kvele kampene, gå for mål nummer to. Ihvertfall på hjemmebane.

Torvanger

Heltne Nilsen fjaset det til med ball ut til innkast, fryktelig unødig sleiv, som ga Viking en type overgangsmulighet, i og med at innkastet ble tatt raskt. Lykketreff at Vikinginnlegget fant pannebrasken til Vikingspilleren. LAN la for øvrig lage unødig lavt, etter scoringen, pussig at han lot laget gi fra seg initiativet på den måtrn.

Go Up