• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

LILLESTR�M-BRANN 23.04.2017 20:00 �rÄsen stadion

Started by Torvanger, April 18, 2017, 08:35:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Ja kjĂžr pĂ„ med BĂžrven i denne kampen ogsĂ„.  Bortekampane har blitt litt dĂ„rleg betalt hittil.  DĂ„ mĂ„ kanskje andre ting prĂžvast.  Ut med Orlov, inn med BĂžrven.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Tror forresten krakra er inne pÄ noe nÄr det gjelder Acosta og dommerne. Vi mÄ vÊre Êrlig nok til Ä si at Acosta er en grisespiller. Det kan virke som dommerne er obs pÄ han.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Grisespiller er Ä ta litt vel hardt i synes jeg, men han har en uvane med Ä gÄ inn for hardt i hodedueller bakfra, og med for mye armbruk. Ellers synes jeg han er relativt fair, men hard i duellene. Blir litt som med Austin i sin tid. Blir straffet for dueller som ville blitt hyllet i England.
Aldri mer Obos....

Torvanger

IgÄr, pÄ det gule kortet, durer Acosta inn med albuene fÞrst, rett i nakken pÄ FKH-spilleren. Hvorfor klarer Vito Ä unngÄ det, hver gang og ikke Acosta?

krakra

Quote from: Tom C on April 18, 2017, 10:33:36 AM
Grisespiller er Ä ta litt vel hardt i synes jeg, men han har en uvane med Ä gÄ inn for hardt i hodedueller bakfra, og med for mye armbruk. Ellers synes jeg han er relativt fair, men hard i duellene. Blir litt som med Austin i sin tid. Blir straffet for dueller som ville blitt hyllet i England.

Corran

Var vel ikke albuen men underarmen. Men det er noe han godt kan legge av seg. Austin og Badji gjorde vel ogsÄ begge dette og brukte litt tid pÄ Ä legge det delvis fra seg
I gÄr vil jeg si Vito var heldig som ikke fikk et gult kort og han hadde en som var pÄ grensen til frispark/straffe akkurat pÄ streken av 16 (ute pÄ siden men dog). Var sikker pÄ at dommeren skulle blÄse der.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Med Erlandsen som trener i LSK blir vel dette knokkelkamp, klassisk LSK siste 15 Ă„r.
Jeg har ikke sett LSK sine kamper i Är, men om det er knokkelkamp kan LAN enten velge Ä gÄ i krigen pÄ samme nivÄ og spille med Azar pÄ topp, eller kanskje han skal prÞve Ä flytte ballen ned og spille fotball.

Kanskje en fotrapp SkÄlvik kan passe pÄ topp?
Ellers sÄ hÄper jeg det blir likt som mot Haugesund.
Brannsupporter.

Belfort

Quote from: Superjack on April 18, 2017, 10:57:39 AM
Med Erlandsen som trener i LSK blir vel dette knokkelkamp, klassisk LSK siste 15 Ă„r.
Jeg har ikke sett LSK sine kamper i Är, men om det er knokkelkamp kan LAN enten velge Ä gÄ i krigen pÄ samme nivÄ og spille med Azar pÄ topp, eller kanskje han skal prÞve Ä flytte ballen ned og spille fotball.

Kanskje en fotrapp SkÄlvik kan passe pÄ topp?
Ellers sÄ hÄper jeg det blir likt som mot Haugesund.



Et desperat LSk lag i denne kampen. Erlandsen har forĂžvrig en utrolig god statistikk mot Brann i sin trener karriere.

Tom C

Quote from: krakra on April 18, 2017, 10:40:38 AM
Quote from: Tom C on April 18, 2017, 10:33:36 AM
Grisespiller er Ä ta litt vel hardt i synes jeg, men han har en uvane med Ä gÄ inn for hardt i hodedueller bakfra, og med for mye armbruk. Ellers synes jeg han er relativt fair, men hard i duellene. Blir litt som med Austin i sin tid. Blir straffet for dueller som ville blitt hyllet i England.


Les innlegget mitt en gang til. Som du sikkert skjÞnte fÞrste gangen du leste det, sÄ er jeg enig i at han gÄr over grensen i luftduellene, men at han i andre typer dueller etter mitt syn for det meste bare er knallhard, og ikke ufin.
Aldri mer Obos....

Alonso Solis

Hvordan blir det Ä fÄ billetter til borteseksjonen i denne kampen? Blir det utsolgt?

dokken

Quote from: Alonso Solis on April 18, 2017, 18:23:39 PM
Hvordan blir det Ä fÄ billetter til borteseksjonen i denne kampen? Blir det utsolgt?


Tror du kan ta det med veldig ro. Er sikkert plass til 1000 pÄ det feltet, og vi har vel pleid Ä vÊre maks 500 i LillestrÞm.

Spelaren

Hadde vĂŠrt gĂžy om me fikk lett match, unnskyld kamp, ved jernbanen. Mon tro om me matcher, unnskyld kamper, innsatsen me hadde mot FKH?
GĂ„ av.

ostraume

Quote from: Torvanger on April 18, 2017, 08:35:05 AM
en av de mest traumatiske og irriterende borteKAMPENE (ikke matchene, Petter og KrÞvel) jeg har vÊrt med pÄ, i min relativt sett, i forhold til endel andre supersupportere, spede bortebanekarriere. (befinner meg nok over snittet uansett)

PÄ tross av at LSK floppet hjemme mot HFK og igÄr borte mot AAFK, kommer matchen sÞndag 23.04 til Ä bli en unik affÊre



Det spÞrsmÄlet jeg sitter igjen med her er: Er dette er genialt pun fra Torvanger eller kun en morsom miss to linjer senere? (Ä, unnskyld: bom).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SeLyren

Fra no av blir det innfÞrt strenge sprÄkregler for hva forumet gjelder. No skal alt skrives som det uttales, det er kun ekte gatebergensk som gjelder. Takk til Torvanger som blir gjort til et eksempel pÄ hvordan en isje skal formulere seg.

Henki

Quote from: ostraume on April 19, 2017, 07:51:04 AM
Quote from: Torvanger on April 18, 2017, 08:35:05 AM
en av de mest traumatiske og irriterende borteKAMPENE (ikke matchene, Petter og KrÞvel) jeg har vÊrt med pÄ, i min relativt sett, i forhold til endel andre supersupportere, spede bortebanekarriere. (befinner meg nok over snittet uansett)

PÄ tross av at LSK floppet hjemme mot HFK og igÄr borte mot AAFK, kommer matchen sÞndag 23.04 til Ä bli en unik affÊre



Det spÞrsmÄlet jeg sitter igjen med her er: Er dette er genialt pun fra Torvanger eller kun en morsom miss to linjer senere? (Ä, unnskyld: bom).


Men sier man "eg" eller "ej" i Bremanger?
Ballen skal fremover!

Corran

Ej er vel mer pÄ SunnmÞre/mÞre enn i sogn og Fjordane?
PrÞvde Ä sÞke pÄ de og fant ikke noe om akkurat det, men skarre r er vist pÄ vei inn til Bremanger til noens store fortvilelse
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Hehe, er vi igang med dialektprat her ogsÄ? Jeg har et vagt minne om at Torvanger sa "ej", derfor valgte jeg den lÞsningen. Det kan godt vÊre at Bremingene sier "eg", men i mitt minne vil Atle Torvanger vÊre en "ej"-mann.

Spelaren

GĂ„ av.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Torvanger

April 19, 2017, 12:55:22 PM #22 Last Edit: April 19, 2017, 13:14:11 PM by Torvanger
Quote from: ostraume on April 19, 2017, 12:18:26 PM
Hvordan kan vi trekke inn Peg Mattigas i dette?



Hehehe!! Jeg husker fÞrste intervjuet jeg hÞrte/sÄ, pÄ NRK, i direktesendt kamp mellom Djerv 1919 og et lag jeg ikke husker navnet pÄ, der superinnbytter for Haugesundslaget, Per Mathias HÞgmo, ble intervjuet. "Nei, Ê sto no Ä tjiksa pÄ sidelinja, sÄ fekk Ê beskjed om at Ê skulle inn".

Og bare for Ă„ ta et annet minne, Atle Torvanger i et tv-intervju etter at det 2-2 og omkamp, i mĂžtet med RBK:

"Sett Ă„ lett, Ă„ alt i ett, so e det no rettferdig!"

Ikke spÞr meg hvorfor jeg husker disse replikkene. jeg husker ogsÄ Kalle BjÞrklund, som kommenterte hÞydepunkter fra nok en 0-0-kamp hjemme pÄ Stadion, pÄ TV Bergen, der han utbrÞt, etter at et skudd blir fyrt av like over tverrliggeren, fra en Brannangriper: "Och skott, det e hÀrligt att se!"

nero

Lions led by donkeys.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: Giles on April 19, 2017, 12:35:40 PMSĂ„ offensiv holdning/offensivt spill er helt nĂždvendig. Spill som hjemme.


Leste nettopp i BA at BÞrven mente at Brann nÄ er sÄ gode at de kan sette premissene pÄ bortebane mot fysiske lag som LillestrÞm. De trenger ikke Ä bruke fysikk mot fysikk, men heller spille de ut.
RÞd makt pÄ Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on April 19, 2017, 17:26:37 PM
Quote from: Giles on April 19, 2017, 12:35:40 PMSĂ„ offensiv holdning/offensivt spill er helt nĂždvendig. Spill som hjemme.


Leste nettopp i BA at BÞrven mente at Brann nÄ er sÄ gode at de kan sette premissene pÄ bortebane mot fysiske lag som LillestrÞm. De trenger ikke Ä bruke fysikk mot fysikk, men heller spille de ut.


Liker selvtilliten som er i dagens Brannlag. Knallhard jobbing og stor tro pÄ egne ferdigheter.
Det har vi ikke sett siden 2006 og 2007.

Veldig veldig spent pÄ hvordan det gÄr i neste 2-3 kampene. Tror det kommer til Ä definere resten av sesongen.

Brannsupporter.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Quote from: Billy Elliott on April 20, 2017, 14:27:43 PM


Erlandsen presterte Ä snuble hjemme mot FKH, jeg vil ikke kalle det snubling om Brann setter LSK pÄ plass, sÞndag kveld, for Brann er et mye bedre og sterkere lag enn begge.

blobby winters

Quote from: Nixon on April 19, 2017, 17:26:37 PM
Quote from: Giles on April 19, 2017, 12:35:40 PMSĂ„ offensiv holdning/offensivt spill er helt nĂždvendig. Spill som hjemme.


Leste nettopp i BA at BÞrven mente at Brann nÄ er sÄ gode at de kan sette premissene pÄ bortebane mot fysiske lag som LillestrÞm. De trenger ikke Ä bruke fysikk mot fysikk, men heller spille de ut.


Det kan gÄ sÄ lenge vi ikke lager frispark og kan unngÄ hjÞrnespark. Jeg ser det for meg allerede...
80/20 ballinnehav til Brann.
Jobbet som mauer og rundspilt de uten Ä fÄ scoring
LSK fÄr frispark eller hjÞrnespark i det 89. min og da blir det innlegg heading og vi taper 1-0

Kagain

I sÄ fall er det garantert Kippe som stanger inn dette innlegget...

osoerli

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Borven-ma-pa-benken-234249b.html

TĂžys og svada frĂ„ Pamer.  Orlov var ikkje spesielt god mot Kristiansund.  Og me har jo ikkje sanka sĂ„ vanvittig med poeng i bortekampane hittil.  Mot LSK bĂžr BĂžrven starte.  Fordi han er betre teknisk, smartare i bevegelsen, ein mykje betre avsluttar, og faktisk betre pĂ„ hovudet.  Mogleg Orlov er hakket sterkare i hovudduellen, men treff no uansett ikkje alltid ballen reint.  Den sprett gjerne litt i hytt og pine.  Det einaste eg ser Orlov er betre i er som fĂžrsteforsvarer.  Men her skal me ikkje forsvara oss til 1 poeng.  Her skal det angripast, hurtig, langs bakken.  Her gĂ„r me for seier.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

GullĂžl

Det er vel bare spissplassen det er tvil om hva LAN velger. Om det det blir Orlov eller BÞrven er vanskelig Ä forutsi. Personlig hÄper jeg BÞrven blir valgt og laget blir slik:
                       
                     

Braaten mÄ fortsette pÄ hÞyrekanten etter storspillet mot FKH, LAN mÄ ikke tulle med Ä sette han over pÄ venstre igjen. Rólantsson er bedre pÄ venstre eller hÞyrekant sÄ bare greit at han blir der, selv om han var middels mot FKH. Vega er formmessig bak de to andre. Kunne tenkt meg Ä sett Haldor Stenevik de siste 20 - 30 minuttene pÄ venstrekanten, men ikke sikkert han kommer med i troppen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

ostraume

SkÄlevik starter pÄ venstre kant. Du leste det her fÞrst.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

GullĂžl

BÄde Wormgoor og Acosta fÄr karantene ved neste gule kort. Her mÄ LAN vÊre lur og smart. Tar en eller begge spillerne et "strategisk" gult kort pÄ slutten av LillestrÞm kampen og tar karantene mot Viking risikerer de ikke Ä sone for gule kort i storkampene mot Molde og Rosenborg. Mot de to medaljefavorittene bÞr den beste midtstopperduoen vÊre disponibel. Mot bunnlaget Viking som kun har scoret et mÄl pÄ fire kamper gÄr det fint at GrÞnner spiller pÄ midtstopperplass, eventuelt ogsÄ Karadas.
Kan gule kort sones i cupen(mot Austevoll) er det enda bedre, men er usikker pÄ om dette er mulig.

Mulig dette var en vidlÞftig strategisk teori/plan inn mot gule kort men jeg tar sjansen, fÄr hÞre hva presidenten sier ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann


ostraume

Vito og eller Acosta fÄr garantert gult mot LSK. Ingen strategi nÞdvendig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SeLyren

Quote from: ostraume on April 21, 2017, 18:41:58 PM
Vito og eller Acosta fÄr garantert gult mot LSK. Ingen strategi nÞdvendig.

Enig. Er ganske sikker pÄ at begge fÄr gult mot LSK. Og da er det vel duket for GrÞnner-Karadas mot Viking.
Men det eg tror faktisk en slik karantene gjelder ogsÄ i cupen, slik GullÞl var inne pÄ.

Corran

Karantene for gule/rÞde kort sones i samme turnering sÄ karantene i serien sÄ kan den ikke sones i cupen.
2 gule i cup og en mÄ stÄ over neste cup kamp
rÞdt i cup sÄ kan soning bli satt til seriekamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Vi må snart få slutt på dette tullet med karantene etter tre kort. Det er totalt usaklig! Til nød etter fire, men da etter engelsk modell hvor de "slettes" etter halvspilt serie om man ikke allerede har pådratt seg karantene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


GullĂžl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann


Morkel

To poeng snitt har vĂŠrt en garanti for medalje siden Tippeligaen gikk over til 16 lag. I de fleste sesongene var det godt nok for sĂžlv. Vinner vi i dag er vi der. Da ligger vi i rute med seier mot Viking og det obligatoriske tapet i Trondheim.

Med tap i dag vil vi nok mest sannsynlig havne litt bak kobbelet, det blir fort 5 poeng opp til medalje etter denne runden. TromsĂž faller nok av etterhvert, men Sarpsborg og Molde vil garantert vĂŠre der oppe.

Ett poeng er ikke krise med tanke pÄ historien, men vi mÄ gi jernet i dag. GÄr vi for 1 poeng, blir det fort 0.

Ninja-Bob

Har me slutta heilt med å offentliggjere kamptropp?

SeLyren

Quote from: Morkel on April 23, 2017, 15:18:26 PM
To poeng snitt har vĂŠrt en garanti for medalje siden Tippeligaen gikk over til 16 lag. I de fleste sesongene var det godt nok for sĂžlv. Vinner vi i dag er vi der. Da ligger vi i rute med seier mot Viking og det obligatoriske tapet i Trondheim.

Med tap i dag vil vi nok mest sannsynlig havne litt bak kobbelet, det blir fort 5 poeng opp til medalje etter denne runden. TromsĂž faller nok av etterhvert, men Sarpsborg og Molde vil garantert vĂŠre der oppe.

Ett poeng er ikke krise med tanke pÄ historien, men vi mÄ gi jernet i dag. GÄr vi for 1 poeng, blir det fort 0.

Sarpsborg vil garanter vÊre der oppe? Hvorfor er du sÄ sikker pÄ det? Eg tviler pÄ at Sarpsborg kan levere som de har gjort gjennom en hel sesong. Er dog enig med at vi mÄ gÄ hard og offensivt ut i dag, fra start.
Her er det kun 3p som gjelder og vi mÄ holde spillet pÄ bakken, ikke spille ballen der LSK er best.
Dere husker vel Nord-Irland-Norge der Lagerbecks menn spillte lange baller i 90 min, mot 3 midtstoppere som var fantastisk i luften.

Nixon

RÞd makt pÄ Hansa


Spelaren

Sikkert fornuftig, regner med Karadas blir Ä sjÄ mot slutten uansett utfall.
GĂ„ av.

GullĂžl

Tre poeng bak Rosenborg med seier i dag, det er lov Ä hÄpe :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Go Up