• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2017

Started by Lasaron, April 04, 2017, 08:30:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Quote from: dudo on August 15, 2017, 11:34:11 AM
Jo, men da får vi ingen forsterkninger for pengene.


Om Brann føler seg rimelig sikker på salget etter at overgangsvinduet er stengt kan det kanskje være mulig å få Mohn til å forskuttere pengene slik at inntekten kan brukes til forsterkninger før det norske vinduet stenger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

August 15, 2017, 11:50:20 AM #801 Last Edit: August 15, 2017, 11:55:55 AM by Belfort
Samuel på det nærmeste klar for Rosenborg. Var vi aldri med her?? Er det slik at Hardball og Mohn ikke vil bidra på større overganger lengre?

dudo

Vi har verken 15-20 mill til enkeltspillere (eller flere spillere, for den saks skyld), i tillegg er vi ikke i nærheten av å kunne tilby samme potensielle sportslige utfordringer og utstillingslokale. Vi må konsentrere oss om spillere RBK ikke ønsker eller ikke vet om.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

August 15, 2017, 14:47:46 PM #803 Last Edit: August 15, 2017, 14:58:56 PM by osoerli
Quote from: Belfort on August 15, 2017, 11:50:20 AM
Samuel på det nærmeste klar for Rosenborg. Var vi aldri med her?? Er det slik at Hardball og Mohn ikke vil bidra på større overganger lengre?


LAN skal kun ha nordiske spelarar.
(Estland er rekna som Norden)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Alzheimer/Silverspurs

Sarpsborg ser ut til å jakte tre nye mann før vindauget stenger. Bakenga og Stengel er to av dei.

Belfort

Quote from: osoerli on August 15, 2017, 14:47:46 PM
Quote from: Belfort on August 15, 2017, 11:50:20 AM
Samuel på det nærmeste klar for Rosenborg. Var vi aldri med her?? Er det slik at Hardball og Mohn ikke vil bidra på større overganger lengre?


LAN skal kun ha nordiske spelarar.
(Estland er rekna som Norden)


Eller som har dokumentert noe i en nordisk liga

osoerli

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on August 15, 2017, 14:59:11 PM
Sarpsborg ser ut til å jakte tre nye mann før vindauget stenger. Bakenga og Stengel er to av dei.


Jobbar Bakenga nok defensivet etter LAN sin smak?  Vel så bra som Børven skulle eg tru.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Alt er på hold til etter at mirakeltribunen til SiB gir oss frie tøyler!
Gå av.

Gulløl

Om Skålevik eventuelt blir solgt til Viking for den prisen som er antydet i BT (1,0-2,0 mill) må han erstattes før vindet stenger. Håper Brann da er kjapp og refinansierer noe av de midlene i Alexander Dang som ved nyttår er bosmanspiller. Også i år har han en imponerende scoringsstatistikk, 14 scoringer på 14 kamper. Han er PostNord-ligaens soleklare toppscorer. Han er nå oppe 132 scoringer på tre og en halv sesong. Han scorer mye mål uansett hvilket nivå han spiller på ser det ut til. Jævlig synd om han også havner i Sarpsborg eller en annen klubb østpå og blir en kjempesuksess der istedenfor i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Nei jeg regner det ikke som realistisk at Brann skal være med på den pengegaloppen RBK kjører nå. Virker som de sier en sum, klubben sier nei, RBK dobler og ikke bryr seg om å holde igjen. Og regner med det samme gjelder når spiller og agent skal få sin godtepose.

Kagain

Quote from: Xminator on August 15, 2017, 16:22:21 PM
Nei jeg regner det ikke som realistisk at Brann skal være med på den pengegaloppen RBK kjører nå. Virker som de sier en sum, klubben sier nei, RBK dobler og ikke bryr seg om å holde igjen. Og regner med det samme gjelder når spiller og agent skal få sin godtepose.


...og det er egentlig helt greitt at Brann ikke er med på den galoppen. Ja, det betyr jo at det ikke er noen virkelig spennende nysigneringer som kommer, men så slipper de å få enda dårligere økonomi.

Billy Elliott

Om noen er villig til å gi oss penger for Skålevik er det bare å slå til. La oss si 3,5 inn for Piotr og 1 mill for Skåle og vi bør ha nok midler til å hente en god venstrekant.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SK

1 mill for Skålevik ? SELG! Et salg av han svekker oss ikke i det hele tatt.

SeLyren

Nåja, Skålevik kunne gjort en meget bra jobb som 1 av 2 spisser i et annet system. Han scoret jo litt for oss i fjor. Men å bruke han som kant funker ikke. Men det er sikkert best, for Brann og for Skålevik at han kommer seg videre.

Billy Elliott

August 15, 2017, 16:47:36 PM #814 Last Edit: August 15, 2017, 16:49:40 PM by Billy Elliott
I artikkelen om at Skålevik ønskes til Stavanger, står det at vinduet stenger midnatt onsdag? Jeg trodde det stengte torsdag? Uansett må Soltvedt jobbe fort nå. Ser ikke helt poenget med å tviholde på spillere som Piotr og Skålevik når det kommer millionbud. Selv om det ikke er mulig å hente erstattere nå, kan det være greit å bli kvitt dem når det faktisk er kjøpevillig interesse.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Morkel

Quote from: SK on August 15, 2017, 16:37:11 PM
1 mill for Skålevik ? SELG! Et salg av han svekker oss ikke i det hele tatt.


Hvis vi ikke får inn en erstatter svekker det oss på bredde. Vi har allerede en av Tippeligaens 3 tynneste staller. Vi er også skadeutsatt på vingen nå. Greit at Skålevik ikke er tippeligaens beste ving, men han er ikke en Cato Hansen som ikke bidrar i det hele tatt.

Jeg også er svært lysten på at Brann skal få inn 2-3 offensive spillere som kan bidra mer kreativt, men vi skal ikke selge bare fordi man ikke synes han er god nok. Det kan svekke oss i medaljekampen.

NB! Hvis Bildøy er klar for å ta innbytterplassen på vingen så ville det muligens vært den beste løsningen. Han har tross alt det kreative grunnlaget (hvis ferdighetsnivået er der). Men det er nok urealistisk at LAN satser på en ung spiller sånn det ser ut nå. Gjorde det i Hødd, men har vel ikke helt vært der i Brann.

SK

Jeg er ikke enig i at vi svekkes på bredde heller. Skålevik har spilt ganske mye i sommer og bidratt med sånn cirka null og niks utenom resultatløs jobbing. Han burde ikke være vanskelig å erstatte med spillere vi allerede har. Vega er tilbake fra skade, og allerede der har vi styrket oss fra Skålevik. Når Braaten forhåpentligvis er tilbake er Skålevik ytterligere overflødig. I tillegg har vi jo Bildøy som du nevner. Det burde holde og vel så det.
Det er ingen grunn til å tviholde på stallfyll hvis vi kan få greie summer for de. Det har vi ikke råd til.

krakra

Skålevik viste i fjor at han er en god backup. I år har det ikke vært det samme, men nivået er jo der ennå. Må bare få det ut. Bildøy er åpenbart ikke en spiller LAN har tillitt til.

Gulløl

Quote from: krakra on August 15, 2017, 17:16:29 PM
Skålevik viste i fjor at han er en god backup. I år har det ikke vært det samme, men nivået er jo der ennå. Må bare få det ut. Bildøy er åpenbart ikke en spiller LAN har tillitt til.


Nå ble han 17 år i vår, fremdeles veldig ung, litt tidlig å snakke om manglende tillit. Bildøy tilhører U-avdelingen fremdeles selv om han trener en del med A-laget. Men enig i at et par tre innhopp burde han fått allerede i eliteserien, så kunne LAN vurdert han videre ut fra det han viser. I LAN sitt spillemønster betyr det mye at kantene bidrar defensivt, tipper Bildøy mangler en del der foreløpig i LAN sine øyne.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Skålevik virker å være lengre unna i år en i fjor. Og når han etter min mening er den mest begrensede spilleren i stallen, er han en naturlig mann å kvitte seg med dersom det kan bety en ny offensiv spiller inn.

Men jeg tror at alt dette kommer i seneste laget for både salg og kjøp. Tviler på at noe skjer i dette vinduet.
Rød makt på Hansa

Spelaren

BA skriver nå at også medaljerival S08 har meldt sin interesse for Skålevik. Budrunde, anyone?
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on August 15, 2017, 19:35:20 PM
BA skriver nå at også medaljerival S08 har meldt sin interesse for Skålevik. Budrunde, anyone?


S08 har vært i dialog med Brann om å låne Skålevik men fikk blankt avslag. Brann ønsker ikke å forsterke en rival. Et kjøp av Skålevik er ikke aktuelt sier sportslig leder i Sarpsborg 08, Thomas Berntsen til BA. Så overskriften er mer klart mer spennende en innholdet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Ok, greit å få den avklart. Lån, liksom.
Gå av.

haak

Søderlund på vei heim. Tenk om vi hadde hatt muskler til å hente han.

Nixon

Berntsen har kanskje Norges beste nese for spillere med uforløst potensiale, så dersom han vil ha Skålevik bør vi kanskje tviholde på han!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Manglende overganger handler neppe bare om lite midler, men også svært begrenset oversikt. Hvis rapportene er rett kunne vi fått rundt to mill for Grønner og en mill for Skålevik. Tre mill for to spillere LAN har svært begrenset tillit til og som neppe har noen framtid i klubben. Det hadde vi greit klart å hente en trygg backup på stopperplass for og fortsatt hatt midler til å faktisk forsterke på kant. Hvis vi hadde hatt oversikt og et snev av kreativitet på overgangsmarkedet. Samme med Piotr. Horwath holder mål. Det burde ikke være vanskelig å finne en brukbar tredjekeeeper uten at han koster all verdens. Vi hadde vært litt svekket på keeperplass, men sterke nok og hatt midler til å forsterke der vi trenger det.

Slikt krever imidlertid at man har en viss oversikt. I tilegg tror jeg Brann er feige også her. De tørr ikke satse på spillere fra lavere divisjoner, eller utenfor Norden.

Xminator

August 15, 2017, 20:44:07 PM #826 Last Edit: August 15, 2017, 20:48:24 PM by Xminator
Quote from: Nixon on August 15, 2017, 20:19:02 PM
Berntsen har kanskje Norges beste nese for spillere med uforløst potensiale, så dersom han vil ha Skålevik bør vi kanskje tviholde på han!:)


Eller ihvertfall forholde oss til dem som andre klubber forholder seg til oss når de tror vi har penger.

Ellers treffer Kråken litt i siste avsnitt. Jeg mener de har bundet seg for mye til "liten stall" filosofien. Det ligger litt redsel for å svare for at spillere ikke lykkes. Sakene om manglende spilletid sliter på den sportslige ledelsen. JEG mener Brann burde hatt en stall med minst 26 utespillere. Ja, det er mange som faller gjennom og ikke får spilletid. Samtidig gir det større spillerom for å ta de sjansene Kråken snakker om. Det er ikke krise om en (eller 6) av de ikke slår til. Jeg velger å tro at om LAN har en 19-åring i stallen som han ser tar nivået, så får de sjansen. Det Hødd-laget han pinte oss med har jo nå flere profiler i toppen av norsk fotball.

krakra

En stor stall med en trener som er livredd for å gjøre endringer? Halv laget hadde jo stått uten en kamp. Hva slags stemning hadde det blitt da?

Nixon

Noen burde tatt en gjennomgang på hvordan Nilsen regjerte oppe i Ulsteinvik. Hvor stor stall hadde han, byttet han mye eller lite på laget og fikk unge spillere sjansen?

Det hadde vært interessant om Nilsen er så konservativ, eller om det er situasjonsbetinget her i Bergen der presset selvsagt er mye større.
Rød makt på Hansa

krakra

August 15, 2017, 21:11:45 PM #829 Last Edit: August 15, 2017, 21:27:05 PM by krakra

stigh


Superjack

LAN overtok Hødd når de måtte kvitte seg med / si opp alle betalte spillere. Om jeg ikke tar feil så overtok han med gutte/juniorlaget der bl.a spillere som hans egen sønn spilte som måtte ta jobben som A-lags spillere.
Brannsupporter.

Lasaron

Og BA skriver at Ruben Kristiansen er aktuell for utlandet. Vinduet stenger om 25 timer, og fortsatt er ingen kommet inn. Hvis det ender slik er det sensasjonelt kjedelig. Det bør komme som en kuriositet i sportsnyhetene i Europa.

Søderlund tipper jeg er god nok til å styrke laget. Gammel nok er han også. Lån er uaktuelt. Vi skal bygge lag. Med gamle spillere.
Tren på langskudd

stigh

Eg tror Søderlund ender i Bergen. Her vet han at får spille og kan ende opp på benker fortsatt om ingen andre vil ha han

Morkel

Quote from: krakra on August 15, 2017, 21:11:45 PM
Alle vet da at det var noen unge spillere som fikk sjansen og utviklet seg under LAN i Hødd. Hvilke omstendigheter som var der vet jeg ikke. Det kan jo være at klubben, i motsetning til Brann, tok konsekvensen av lite midler og ga treneren beskjed om å fokusere på utviklingsarbeidet. Han hadde en ung stall. Om det var noe han ønsket eller ikke vet ikke jeg.

Billy Elliott

Søderlund ville vært et enormt løft. Landslagsspiss, toppscorer-potensiale, men også en som jobber steinhardt defensivt og vinner masse dueller. En tilnærmet perfekt LAN-spiss, tør jeg påstå. Fiks dette Soltvedt, og jeg skal ikke klage på deg igjen (på en god stund).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SeLyren

August 15, 2017, 21:58:37 PM #836 Last Edit: August 15, 2017, 22:01:17 PM by SeLyren
Søderlund, det er noe RBHsk over det. Lån da får eg håpe.
Men det er en oppgradering fra Orloven. Hadde helst sett en ving inn.

Huff

Klart sportslig løft, garantert dyr i drift og en hundrededel av videresalgspotensialet til RBKs investeringer.

Hatleking

Søderlund verkar å vere ein direkte oppgradering av Orlov. Han er god på det Orlov er god på, og mykje betre på dei felta svensken slit. Ein slik signering hadde vore topp, men eg tvilar på at det blir noko av. I tillegg blir det då veldig mange spissar med mindre ingen fér.

Billy Elliott

August 15, 2017, 22:13:41 PM #839 Last Edit: August 15, 2017, 22:15:34 PM by Billy Elliott
Quote from: Huff on August 15, 2017, 22:04:03 PM
Klart sportslig løft, garantert dyr i drift og en hundrededel av videresalgspotensialet til RBKs investeringer.


Skulle man få det til, regner jeg nesten med det ville vært med eksterne midler. Noe særlig videresalgspotensiale er det ikke, men han kunne vært en toppspiss for klubben i 3-4 år. Det burde trumfe det meste. Det er en av Norges to foretrukne landslagsspisser vi snakker om her.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

http://www.madeinfoot.com/infos/article-mercato-soderlund-piste-en-norvege-et-en-allemagne-200969.html

Fransk-engelsk google oversettelse:

Mercato - Söderlund tracked in Norway and Germany
Arriving a year and a half ago in the Forez, for about 2 million euros, Alexander Söderlund should not be long to leave. Indeed, according to RMC, ASSE would have placed its 30-year-old striker on the list of departures, hoping for a dry transfer or a loan with full payroll. Loans, precisely, would have been proposed by Norwegian and German clubs ...
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Alzheimer/Silverspurs

August 15, 2017, 22:51:31 PM #842 Last Edit: August 15, 2017, 23:01:22 PM by Alzheimer/Silverspurs
Søderlund inn, Skålevik ut, Muhammad på Florø inn. Det hadde vore bra. Har vore dødt rundt Muhammad etter litt blest i vår, men han er like god som før. Ving uten defensive fibre. Dei burde også sjekke ut stopparen Runar Hove i same klubb. Eit beist av ein spelar. Livsfarleg på offensive dødballar og også konge i eige felt. Tippar han går til Eliteserien etter årets sesong.

OmOssSjølOgHansaøl

Søderlund hadde vært en klar forsterkning i en av de viktigste posisjonene å forsterke.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

Søderlund er nokså lik Orlov, men litt betre på alt.  Har igrunn aldri likt han noko særleg, men han passar nok bra i LAN-stilen.  Håpar det også blir jobba med alternativer.  Tar gjerne Bakenga i staden.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

August 15, 2017, 23:45:47 PM #845 Last Edit: August 15, 2017, 23:52:35 PM by Billy Elliott
Quote from: osoerli on August 15, 2017, 23:25:25 PM
Tar gjerne Bakenga i staden.


Galskap. Til og med Viking sa nei til han. Ikke en 433-spiller i det hele tatt (i alle fall ikke i LANs 433), ryktes å ha store holdningsproblemer, har prestert særs lite siden han kom tilbake fra utlandet, og du vil heller ha han enn landslagsspiss Søderlund? Galskap.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

dudo

Søderlund? No-brainer!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Det er en oppgradering ja. Problemet nå i høst har derimot vert å kantene, så noe burde skjedd der også.

Lasaron

Søderlund startet åtte og kom innpå ni kamper i fjor. St Etienne kom på 8. plass. Innbyttene var av type litt 60-75. minutt. Startet så sent som 17. mai.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Billy Elliott on August 15, 2017, 23:45:47 PM
Quote from: osoerli on August 15, 2017, 23:25:25 PM
Tar gjerne Bakenga i staden.


Galskap. Til og med Viking sa nei til han. Ikke en 433-spiller i det hele tatt (i alle fall ikke i LANs 433), ryktes å ha store holdningsproblemer, har prestert særs lite siden han kom tilbake fra utlandet, og du vil heller ha han enn landslagsspiss Søderlund? Galskap.


Du misforstår.  Eg tar Søderlund.  Men om den dealen går i vasken, tar eg gjerne Bakenga i staden.  Bakenga er no godt vandt med 433, om ikkje under LAN.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up