• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2017

Started by Lasaron, April 04, 2017, 08:30:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kai-Olai

Quote from: krakra on August 08, 2017, 13:58:14 PM
Nesten 30 år, forsvarsspiller og kommer ikke før neste år. Får ikke dette fram entusiasmen i Bergen så vet ikke jeg.


Ryktes at han skal omskoleres til midtstopper, for å holde Grønner skjerpet i konkurranse om benken! ;)

Eivind


Xminator

Quote from: krakra on August 08, 2017, 13:58:14 PM
Nesten 30 år, forsvarsspiller og kommer ikke før neste år. Får ikke dette fram entusiasmen i Bergen så vet ikke jeg.


Så hva er galt med å ta konsekvensen av at Nouri ikke vil forlenge og ha stallen klar i posisjonen før 2018?

Har egentlig veldig vanskelig for å se hvilken back Brann kunne signert for å skape entusiasme. Det er likevel noe de må gjøre.

Xminator

Quote from: Eivind on August 08, 2017, 22:23:59 PM
Vi kjøper sikkert denne karen for 6 mill om to år.
http://www.sogndalfotball.no/nyheiter/ny-kantspelar-inn


Hvor mange spillere har Sogndal i stallen nå? Teller 32 spillere på hjemmesiden deres, men det er vel ikke helt oppdatert. De gjør noe Brann ikke gjør. Har en stor stall for å fange opp formspillere. Om du ser på Sogndal med Kråkebriller, så er det mange muligheter for å kritisere Sogndal for manglende spilletid for lokale unge spillere. De har en strategi der de bevist har mange spillere og ser hvem som flyter opp til toppen. Det er veldig mange som IKKE lykkes i Sogndal.

Billy Elliott

Som man kan se av oversikten (http://www.nettavisen.no/sportspill/omtale/her-er-sommerens-overganger-i-eliteserien/3423359160.html) er Brann et av få lag som ikke har foretatt seg noe som helst i sommer (teller ikke med Teniste, da han ikke kommer før neste år). Spennede å se om det skjer noe de neste 8 dagene.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Kanskje Brann kan ta en Vevatne og desperat kjøpe ham ut av kontrakten allerede nå?
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on August 09, 2017, 09:09:55 AM
Kanskje Brann kan ta en Vevatne og desperat kjøpe ham ut av kontrakten allerede nå?


Ville i så fall vært et stort løft, ikke bare for laget, men hele byen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Buljongmannen

August 09, 2017, 09:34:33 AM #707 Last Edit: August 09, 2017, 09:36:33 AM by Buljongmannen
Synes det er fornuftig å hente inn Taijo Teniste nå til neste år, som erstatter/dobbel dekning på back. Da slipper de å styre med det i vinter.

Men alderen hans er en klar melding til alle talenter som vurderer Brann.

Lenge siden ryktene i oslo sa at Nouri er på vei til vif. Patetisk at han etter hver kamp siden i vinter har kommet bort for å applaudere fansen, selv etter tap og terningkast 2 på børsen. Og like pinlig som patetisk at mange av oss klapper og vinker tilbake. Planen hans hele tiden har vært å stikke gratis. Men han har vel skjønt at han må bygge litt goodwill, dersom han ønsker å slippe plagsomme Brann-fans resten av livet.

Xminator

Nouri har en kontrakt, han har fullført kontrakten og det må vi nesten respektere. Han kom som ferdig utviklet spiller og reiser i omtrent samme tilstand. Har vanskelig for å forstå at det skal være provoserende.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on August 09, 2017, 12:11:04 PM
Nouri har en kontrakt, han har fullført kontrakten og det må vi nesten respektere. Han kom som ferdig utviklet spiller og reiser i omtrent samme tilstand. Har vanskelig for å forstå at det skal være provoserende.


Ja det er et litt vittig paradoks at det i fotballsammengeng faktisk forventes av en spiller å ikke bli ut kontrakten, og at det er skandale hvis de faktisk følger kontrakten og kontraktstiden. Jada, jeg skjønner jo at det har med muligheten for overgangssum å gjøre, men det er likevel litt paradoksalt.
Legg ned hele klubben!

Buljongmannen

Da har dere misforstått. Det er patetisk av spilleren å ikke være ærlig.

krøvel vellevold

Quote from: Buljongmannen on August 09, 2017, 13:56:00 PM
Da har dere misforstått. Det er patetisk av spilleren å ikke være ærlig.

Jeg bare påpeker paradokset om at det forventes av en spiller å ikke følge kontakten.
Legg ned hele klubben!

Buljongmannen

Samme visen hver gang: Utsette forhandlinger, ikke bli enig, utsette neste runde, ikke bli enig.

Forstår ikke hvorfor Jonsson ikke fikk sjansen tidligere i sesongen. Det skal koste å utsette kontraktforhandlingene. Og det skal koste å vise så tydelig at man ikke ønsker å ta del i prosjektet "Seriegull til Sportsklubben Brann".

Jeg vet veldig godt at det er slik det er i moderne fotball. Men det virker ikke som Soltvedt og LAN henger helt med.

krakra

Nouri var jo klasse tidligere i år. Da vraker man ikke spilleren. Han har signert kontrakt for tre år, og er ikke forpliktet til å bli her lengre enn det. I sommer har han hatt en dalende kurve, og da er terskelen lavere for å satse på framtiden.

krakra

Quote from: Buljongmannen on August 09, 2017, 13:56:00 PM
Da har dere misforstått. Det er patetisk av spilleren å ikke være ærlig.
Nouri har aldri lagt skjul på at han kom til å forsvinne. Forhandlingene ble avsluttet før sesongen, og da var begge parter klare på at han sannsynligvis ville forsvinne. Så tok man den opp igjen nå, og de er like klare på at han forsvinner. Hva er det Nouri har gjort som er så uærlig? Er det uærlig å takke fansen fordi man forsvinner etter sesongen?

Spelaren

Nouri er strengt tatt ikkje noe annet enn spillere me mer enn gjerne selv henter under lignende omstendigheter. Og han har levert over all forventning; en stødig, god og aldri skadet back som bidro masse til vår første medalje på lang tid. Det er helt greit at han drar etter sesongen, og håper nå at det satses på Jonsson etter at Nouris formkurve har dalt.
Gå av.

Xminator

Det er forskjell på en etablert spiller som kommer for INGEN overgangssum og en ----
-> en etablert spiller som kommer for solid overgangssum og en ----
-> spiller som bruker Brann som springbrett og stikker gratis samme dag som han leverer noe som ligner på eliteseriestandard?

Hvor har Nouri vert uærlig? Har han stått på scene i sentrum og sagt "Når vi står her igjen neste sesong"?
Kanskje han har takket nei til en klubb som ville gitt Brann en god overgangssum bare for å stikke gratis? Flo...
Har han stått frem og lovet evig troskap til Brann og skal aldri spille for noen andre i hele sitt liv kyss på klubbmerket?

Akkurat nå har vi strengt tatt ingen spillere jeg ville kalt uærlige om de stod ut kontrakten. Det har veldig mye å gjøre med at de lokale som er her har vert svært lojale over tid. Og at de legionærene vi har er etablerte spillere som enten har prestert eller "floppet" og i begge tilfeller betyr det ikke så mye.

Haugen for eksempel har nå være lojal og prestert over tid. Om han velger å gå ut kontrakten så tenker ikke jeg at han står i noen form for takknemlighetsgjeld. Synd for investorene selvsagt, kanskje burde han sett litt mot det, men reglene er slik de er og han har vert så lenge i klubben nå at det er en helt ærlig sak å gå som bosman.

Giles

Nouri har ingenting å beklage. Har prestert gjennomgående meget bra for Brann. Fortjente blomster og jubel etter siste kamp er fullt ut passende. Usaklig surmuling er lavmål.

SeLyren

Quote from: Giles on August 09, 2017, 16:05:21 PM
Nouri har ingenting å beklage. Har prestert gjennomgående meget bra for Brann. Fortjente blomster og jubel etter siste kamp er fullt ut passende. Usaklig surmuling er lavmål.

Støttes!


Lasaron

Tren på langskudd


Kai-Olai

Gauseth puttet jo mot oss i kveld, og glir rett inn i aldersprofilen (33 år)! Regner med han signerte før bussen forlot Isaksen Stadion.

osoerli

August 10, 2017, 00:21:32 AM #723 Last Edit: August 10, 2017, 00:28:20 AM by osoerli
Han raske Bojang frå Mjøndalen som kjørte karusell med Ruben.
23 år.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

brannl

Gjermund Aasen har jeg faktisk litt troen på. Selg Piotr og sleng med Bakenga, så har vi hatt et greit vindu.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Quote from: ostraume on August 10, 2017, 09:37:34 AM
Husker LAN etterlyste spillere som kan true bakrom i vinter. Hvor er de, Soltvedt? Gilli er kanskje rask, men han er ingen bakromsspiller.


Trur han meinte raske spissar, ikkje raske kantar.  Kjøp Bojang! Ikkje superteknisk kanskje, men meir teknisk enn Orlov og Skålevik i alle fall.
(Sjøl om det i går var lite bakrom for Brann å true)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Det er litt deprimerende å se hvilken hylle vi kan hente spillere fra. Jeg tror vi bergrenser oss noe fryktelig ved å kun se på spillere i Norden.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

brannl

Quote from: ostraume on August 10, 2017, 09:37:34 AM



Jeg ser på Aasen som en spiller som er kreativ, som spiller på noe høy risiko. Har en meget bra dødball og innleggsfot. Har også grei fart, og er svært løpssterk, noe LAN setter pris på. Er på mange måter lik Haugen som spillertype. Synes han er best som indreløper, men kan også spille ving. Er også bra i en 10-er, men jeg mener han er bedre som indreløper. Hadde forøvring 6 assist for Tromsø i fjorårets sesong, noe som er en assist mindre en det Haugen hadde. Har dog gått tråere i årests sesong, men kan nok sees i sammenheng med at han ikke har ønsker å signere ny kontrakt med Tromsø. Har også vært en del utenlandsk interesse for han.

Gepard

Aasen er en veldig bra spiller, uten at jeg vet noe om hvordan han vil passe inn i Brann.

Brann velger helt tydeligvis å holde seg til norden, og jeg er skeptisk på om det er lurt i det lange løp. Er sjelden særlig verdi i å hente der i forhold til vidersalg, og en klubb som brann kunne defintivt trengt å begynne å få betalt for spillerne sine.

Men mulig de ser på seg selv som inkompentente til å for eksempel hente spillere som Diatta og Badji mm. Men klubber som Sarpsborg og sogndal får det tydeligvis til.. Tom viking har hentet Gull i Adegbendro..

Få Peddien tilbake ..

Belfort

Quote from: Gepard on August 10, 2017, 11:00:37 AM
Aasen er en veldig bra spiller, uten at jeg vet noe om hvordan han vil passe inn i Brann.

Brann velger helt tydeligvis å holde seg til norden, og jeg er skeptisk på om det er lurt i det lange løp. Er sjelden særlig verdi i å hente der i forhold til vidersalg, og en klubb som brann kunne defintivt trengt å begynne å få betalt for spillerne sine.

Men mulig de ser på seg selv som inkompentente til å for eksempel hente spillere som Diatta og Badji mm. Men klubber som Sarpsborg og sogndal får det tydeligvis til.. Tom viking har hentet Gull i Adegbendro..

Få Peddien tilbake ..


Slik jeg har forstått det er det LAN som har fått det for seg at han kun kan stole på nordiske spillere eller spillere som har erfaring fra nordisk liga!


osoerli

Andre klubbar er flinkare til å ta vare på spelarane utanom det sportslege.  For spelarar frå Afrika er familie langt viktigare enn her.  Nyttar ikkje å hente ein ung spelar frå Afrika og plassera han på eit hotellrom.  Han må følgjast opp aktivt også utanfor Brann.  Vertsfamilie er ein absolutt nødvendighet.  Sjøl for vaksne spelarar.  Dette er krevande og ein må eit apparat for det.  Utan det er det glemmesak å henta spelarar direkte frå Afrika.  Afrikanske spelarar som har vore i Norge nokre år før dei kjem til Brann, kan fungera greit på eigahand.  Ojo og Bentley fungerte jo greit.  Badji, Dramé, Jaiteh og Monkam bl.a. sleit nok vesentleg meir med trivselen.  Og ein som ikkje trivest utanfor banen.  Presterer dårlegare på banen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

August 10, 2017, 11:38:22 AM #733 Last Edit: August 10, 2017, 11:40:53 AM by Billy Elliott
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Quote from: Xminator on August 10, 2017, 11:07:54 AM


Mulig, men det er litt matte i det også. Utenom Stenevik og Hatakka har vi 22 spillere med proffkontrakt akkurat nå. La oss si at du vil utvide til 25. Da må Brann hente og lønne tre ekstra spillere. Det kan fort koste like mye som å hente en god.
Tren på langskudd

Nixon

Men hvordan kan Sogndal flotte seg med en så stor stall?
Mange lavtlønte studenter?
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

August 10, 2017, 12:40:15 PM #736 Last Edit: August 10, 2017, 12:47:17 PM by Billy Elliott
Apropos Sogndal, så synes jeg Brann bør gjøre et fremstøt mot Johan Hove i sommer. Er fremdeles bare 16 år, men har levert med stor ro og pasningssikkerhet de gangene jeg har sett han i år. Et stort, stort talent.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Søderlund er tilgjengelig. En perfekt LAN-spiss som jobber steinhardt. Kjenn din besøkelsestid, Soltvedt. Plukk opp telefonen, ring Mohn, og kjøp, kjøp, kjøp.

http://www.eurosport.no/fotball/ligue-1/2017-2018/alexander-soderlund-kan-vende-hjem_fot_sto6283535/story.shtml
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Er ikke han veldig skadeutsatt?
Rød makt på Hansa

Gulløl

Problemet er nok ikke at Trond Mohn ikke vil gi penger, det har han gjort hvert år over mange år. Det har stort sett bare vært å ringt han og han har stilt opp har jeg inntrykk av. Problemet tror jeg er at Rune Soltvedt er for feig til å ringe. Grådig redd for mislykkes med investeringer for midler som kommer som gaver. Trygt og godt for han med gratis spillere, kan hende Brann blir en middelshavfarer men de har ikke "sølt bort penger" fra Mohn og kan ikke kritiseres for det. Kan sies mye om Roald Bruun-Hanssen og hans spillerinvesteringer for Mohn sine penger, men redd for å ringe og bruke av "vekslepengene" til byens rikeste mann som er god for mange milliarder var han ikke. Jeg begynner å bli ganske pissed off av dagens sportsjef Rune Soltvedt som tror at god trening og et lag bestående stort sett av "typen Helge Haugen spillere" hentet på bosman markedet er godt nok.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg har ingen tro på at det handler om feighet. I så fall må hele Brann være feige, og ikke bare Soltvedt. For han har selvsagt ikke så mye makt som dette innlegget indikerer.

Jeg tror det handler mye mer om at klubben vil være selvstendig og ikke være avhengig av Mohn. For Soltvedt har da vitterlig tatt i mot mye penger fra Mohn siden han overtok.
Rød makt på Hansa

ostraume

Ja, men jeg tror Gulløl har et poeng i antagelsen om at Geniet var hakket ivrigere på å gå på tiggerferd til Onkel Trond.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on August 10, 2017, 13:22:13 PM
Ja, men jeg tror Gulløl har et poeng i antagelsen om at Geniet var hakket ivrigere på å gå på tiggerferd til Onkel Trond.


Absolutt, og det er jo det jeg skriver. Klubben ønsker å være mer uavhengig nå enn før. Men det er et standpunkt som garantert ikke springer ut fra feighet.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on August 10, 2017, 13:23:43 PM
Quote from: ostraume on August 10, 2017, 13:22:13 PM
Ja, men jeg tror Gulløl har et poeng i antagelsen om at Geniet var hakket ivrigere på å gå på tiggerferd til Onkel Trond.


Absolutt, og det er jo det jeg skriver. Klubben ønsker å være mer uavhengig nå enn før. Men det er et standpunkt som garantert ikke springer ut fra feighet.


Haha, snakk om å lure seg selv hvis de innbiller seg at de skal gjøre seg uavhengig av onkel Trond. De vil være avhengig av ekstern hjelp i mange år fremover.

Spelaren

Det ryktes at Tjernås var tilstede på Møhlenpris i går kveld for å undersøke om det var noen midtbanekrigere å hente. Dessverre passet ingen inn i vår profil.
Gå av.

Gulløl

August 10, 2017, 13:54:51 PM #745 Last Edit: August 10, 2017, 13:58:41 PM by Gulløl
Mulig feighet er et litt sterkt ord. Men redd for mislykkes med investeringer for midler som kommer som gaver mener jeg er en riktig antagelse. Godt mulig det ligger gjennomsyret i klubben opp til VJ og styret. Sparsomligheten må ikke ta helt overhand, og midler fra støttespillere slår ikke negativt ut budsjettmessig. Og noen investeringer kan øke inntektene. Mener det burde vært mulig å fått til et solid budsjett som var klart til dette overgangsvinduet åpnet, ved hjelp av Mohn og Hardball. Nå virker det som det er 0 kr disponibelt, men at det kanskje blir brukt midler om spillere blir solgt. Når Brann gikk opp på 1 plass i eliteserien 19 juni burde ikke følelsen av at dette var godt nok snike seg inn, slik det ble inn mot 2008 sesongen etter gullsesongen 2007. Det meste tyder nå på at sesongen 2017 blir en sesong et godt stykke under middels  i historiebøkene. Fiasko i Europa og cup, og med medaljehåp i det blå når en ser hva Sarpsborg og Molde presterer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Jeg tror ikke det skyldes reddhet i det hele tatt. Jeg tror Brann ønsker å klare seg uten Mohn og bygge en solid klubb. RBH kjørte motsatt og vi så hvordan det gikk.

Billy Elliott

Problemet er kanskje nå at vi på under to måneder har spilt oss så langt ut av alle konkurranser at man ikke ser noe poeng i å forsterke. Hadde vi fremdeles hatt Europa (ikke veldig sannsynlig etter to møter med Everton), cup og vært nærmere RBK hadde man muligens sett verdien av å investere skikkelig, men når man allerede er ute av det meste så sittes det heller stille i båten.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


krakra

Skjønner ikke hvorfor folk sier han er en lav hylle. Han har levert jevnt med målpoeng, vært en viktig spiller for TIL. Han har de egenskapene LAN verdsetter og de egenskapene vi trenger offensivt.

Go Up