• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2017

Started by Lasaron, April 04, 2017, 08:30:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Enig i påstand isolert sett. Men hadde de fått resten av kollektivet til å fungere like godt?
Hadde LAN hatt en litt annen taktikk da?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Heistad er jo ekstremversjonen av Børven på godt og vondt. Strålende offensiv, men ganske ubrukelig i gjennvinngsfasen og som "signalspiller" er usikker på at han hadde vært LANs førstevalg. LAN vraker lett de sterke individualistene hvis de ikke løser de kollektive arbeidsoppgavene

Xminator

Helstad hadde ikke fått gode arbeidsvilkår i Brann slik Brann spiller.

Var ikke Eikrem på utgående kontrakt i Sverige også, eller ble det signert noe nytt der?

ostraume

Misfornøyd med benketilværelse i alle fall.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: Xminator on May 30, 2017, 05:29:08 AM
Helstad hadde ikke fått gode arbeidsvilkår i Brann slik Brann spiller.

Var ikke Eikrem på utgående kontrakt i Sverige også, eller ble det signert noe nytt der?


Går ut til nyttår, men vil bort allerede nå på grunn av manglende spilletid. Dog tipper jeg en Molde-retur er det soleklart mest aktuelle for han.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Ok, de fins også, spillere med Helstads målteft og som samtidig jobber æsen av seg. Men de er selvsagt dyre og de spiller nok ikke i ES.

Billy Elliott

Etter å ha sett han mot Viking i går er jeg heller ikke fremmed for at vi legger inn et bud på Jradi i sommer. Også hans kontrakt går ut etter sesongen (ifølge Transfermarkt), og bør kunne være mulig å få inn til en rimelig penge.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Bjørn Maars Johnsen tatt ut i troppen til Lagerbäck.  Var ikkje han nemnt her inne i vinter?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Quote from: osoerli on May 30, 2017, 12:45:58 PM
Bjørn Maars Johnsen tatt ut i troppen til Lagerbäck.  Var ikkje han nemnt her inne i vinter?


Jeg nevnte han i alle fall støtt og stadig i fjor sommer, da han var kontraktløs.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Quote from: Billy Elliott on May 30, 2017, 13:07:12 PM
Quote from: osoerli on May 30, 2017, 12:45:58 PM
Bjørn Maars Johnsen tatt ut i troppen til Lagerbäck.  Var ikkje han nemnt her inne i vinter?


Jeg nevnte han i alle fall støtt og stadig i fjor sommer, da han var kontraktløs.


hmmm snakkar me tenesteforsømmelse av Tjærnås?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

blobby winters

Quote from: Billy Elliott on May 30, 2017, 08:32:31 AM
Quote from: Xminator on May 30, 2017, 05:29:08 AM
Helstad hadde ikke fått gode arbeidsvilkår i Brann slik Brann spiller.

Var ikke Eikrem på utgående kontrakt i Sverige også, eller ble det signert noe nytt der?


Går ut til nyttår, men vil bort allerede nå på grunn av manglende spilletid. Dog tipper jeg en Molde-retur er det soleklart mest aktuelle for han.


Jeg tippet at dersom Finne skulle tilbake til Norge var Brann-retur soleklart mest aktuelle for han.
Jeg tror Eikrem kan bli overtalt

Lasaron

Det vil sikkert spille inn hvordan Molde og Brann ligger an på tabellen når en eventuell overgang kan finne sted.
Tren på langskudd

dudo

Sinnsyk longshot, men Gytkjær rykket ned til tysk nivå tre i dag. Han hadde om ikke annet passet veldig bra inn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Til sommeren. Send Skaanes på lån. Hent inn Johnny Furdal istedenfor, da får vi en spiller som virkelig kan gjøre en forskjell når han kommer inn. Ja jeg vet at han nettopp har blitt 30 år, men Braaten og Karadas er 35 år. Midtbanen til Brann trenger Furdal sin kreativitet og geniale pasninger, i det minste som superinnbytter. Er noen i tvil om han er god nok, så følg med på kampen i morgen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

https://www.adressa.no/100Sport/fotball/Eliteseriens-toppscorer-ble-solgt-for-20-millioner-i-januar-Na-gis-han-bort-gratis-236637b.html

Gytkjær fristilt fra kontrakten. Ønsker seg sikkert ikke til verken Norge eller Bergen, men her må vi i hvert fall ta en telefon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Gytkjær er vel en perfekt LAN-spiller?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Lasaron

Tren på langskudd

dudo

Quote from: Hatleking on June 01, 2017, 13:48:49 PM
Quote from: dudo on June 01, 2017, 13:33:59 PM
https://www.adressa.no/100Sport/fotball/Eliteseriens-toppscorer-ble-solgt-for-20-millioner-i-januar-Na-gis-han-bort-gratis-236637b.html

Gytkjær fristilt fra kontrakten. Ønsker seg sikkert ikke til verken Norge eller Bergen, men her må vi i hvert fall ta en telefon.


Kven skal då ut?

Hvem som helst, han er i en helt annen klasse enn våre spisser.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vekkreist

Quote from: Gulløl on May 30, 2017, 21:21:38 PM
Til sommeren. Send Skaanes på lån. Hent inn Johnny Furdal istedenfor, da får vi en spiller som virkelig kan gjøre en forskjell når han kommer inn. Ja jeg vet at han nettopp har blitt 30 år, men Braaten og Karadas er 35 år. Midtbanen til Brann trenger Furdal sin kreativitet og geniale pasninger, i det minste som superinnbytter. Er noen i tvil om han er god nok, så følg med på kampen i morgen.


Han er god nok syns jeg.

Hent han!

Gulløl

Quote from: vekkreist on June 01, 2017, 16:06:12 PM
Quote from: Gulløl on May 30, 2017, 21:21:38 PM
Til sommeren. Send Skaanes på lån. Hent inn Johnny Furdal istedenfor, da får vi en spiller som virkelig kan gjøre en forskjell når han kommer inn. Ja jeg vet at han nettopp har blitt 30 år, men Braaten og Karadas er 35 år. Midtbanen til Brann trenger Furdal sin kreativitet og geniale pasninger, i det minste som superinnbytter. Er noen i tvil om han er god nok, så følg med på kampen i morgen.


Han er god nok syns jeg.

Hent han!


Og det kan det godt hende at LAN kommer til å gjøre. Furdal vil tilføre midtbanen til Brann egenskaper den ikke har for mye av i dag. En spiller som kan rullere med Barmen og Haugen uten at laget blir svekket på indreløperposisjon. Så kan Orry Larsen være fjerde valget som indreløper. Skaanes på utlån for sin egen del og utvikling. Løp og kjøp Soltvedt !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Alonso Solis

Men Furdal har jo hatt disse kvalitetene lenge. Man må nesten regne med at han har blitt vurdert av Brann mtp. alder og nivå, men funnet for lett? At det har stått litt ekstra om han i lokalpressen de siste dagene endrer jo ikke det.

osoerli

Furdal løper ikkje mange nok km i løpet av ein kamp etter LAN's smak. Men hadde han vore 10 år yngre.   Toget er nok gått i høve Brann.  Men rart at ikkje Sogndal eller Sandefjord har henta han.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Furdal vil og koste. Skal vi kaste 2 millioner på Nest for denne spilleren? Meningsløst. For all del en bra spiller, men Brann-toget er gått.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SeLyren

Quote from: osoerli on May 30, 2017, 14:16:11 PM
Quote from: Billy Elliott on May 30, 2017, 13:07:12 PM
Quote from: osoerli on May 30, 2017, 12:45:58 PM
Bjørn Maars Johnsen tatt ut i troppen til Lagerbäck.  Var ikkje han nemnt her inne i vinter?


Jeg nevnte han i alle fall støtt og stadig i fjor sommer, da han var kontraktløs.


hmmm snakkar me tenesteforsømmelse av Tjærnås?

Ikke vet eg, men det går kaldt nedover ryggen på meg ved tanken på å hente en spiss på 1.95. En Jan Koller type har eg helst ikke lyst å se i Brann. Har vi ikke nok hodestyrke?

Norlings hund

Quote from: SeLyren on June 02, 2017, 16:53:00 PM
Quote from: osoerli on May 30, 2017, 14:16:11 PM
Quote from: Billy Elliott on May 30, 2017, 13:07:12 PM
Quote from: osoerli on May 30, 2017, 12:45:58 PM
Bjørn Maars Johnsen tatt ut i troppen til Lagerbäck.  Var ikkje han nemnt her inne i vinter?


Jeg nevnte han i alle fall støtt og stadig i fjor sommer, da han var kontraktløs.


hmmm snakkar me tenesteforsømmelse av Tjærnås?

Ikke vet eg, men det går kaldt nedover ryggen på meg ved tanken på å hente en spiss på 1.95. En Jan Koller type har eg helst ikke lyst å se i Brann. Har vi ikke nok hodestyrke?


Har sett ham lansert på forumet tidligere (husker ikke av hvem) for omtrent ett år siden. Nå er han tatt opp på landslaget, og vil koste betydelig mer enn tidligere.

dudo

Maars var vel uten kontrakt også?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

June 05, 2017, 00:04:02 AM #227 Last Edit: June 05, 2017, 00:10:34 AM by Gulløl
Brann trenger en indreløper inn i sommer, minst på nivå med Barmen og Haugen, men helst bedre. Brann er sårbare om en eller begge er ute med kort, skader eller må betjene andre posisjoner(slik som i kveld). Denne posisjonen må være første prioritet i sommerens overgangsvindu foran et tett kampprogram med serie, cup og kvalifisering til Europa League. Skaanes og Orry Larsen er ikke fullgode erstattere, noe de fleste ser. Indreløperne i Brann er blant de som løper mest og er utsatt for slitasje og skader, noe som kan merkes utover sommeren og høsten i et tett kampprogram.
Prioritet nummer to er en kantspiller med minst like gode kvaliteter som de vi har, men med klart bedre innleggsfot. Håper inderlig styret og Soltvedt ser behovet. Soltvedt sier selv at laget og stallen et skjørt byggverk, så skal ikke så mye til før laget faller nedover på tabellen og går ut av både cup og kvalifisering til Europa League. Plasseringsmessig er det store inntekter å hente/tape i serie og begge turneringene, så her må en være smart å investere rett for å få avkastning. At det er investorer og støttespillere i Bergen som er villig til å hjelpe er jeg overbevist om nå som laget puster RBK i nakken. En gylden mulighet, ikke sikkert Brann posisjonsmessig får denne muligheten igjen de neste årene, det er nå en må trø til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: osoerli on June 02, 2017, 11:34:27 AM
Furdal løper ikkje mange nok km i løpet av ein kamp etter LAN's smak. Men hadde han vore 10 år yngre.   Toget er nok gått i høve Brann.  Men rart at ikkje Sogndal eller Sandefjord har henta han.


Ja, isolert sett så er det vel heller tvilsomt at Furdal blir tatt inn av LAN. Men jeg tror kanskje at Brann er litt mer åpne for å hente inn folk andre (lavere) steder fra nå enn før. Jeg ser at det står flere artikler (bak diverse betalingsmurer) om hvordan Dang har sluttet å være byløve og nå har tatt tak i seg selv. Stemmer dette kan det vel hende at LAN er interessert i å gå han sjansen trass i at han har prøvd seg på Brann tidligere, men blitt veid og funnet for lett...

Lasaron

Har tenkt på en ting. Om Nouri forsvinner, kan Vega omskoleres til back? Har inntrykk av at Vega alltid løser sine defensive oppgaver forbilledlig, kanskje han kan bli en habil back som er forrykende offensivt?
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Ikkje så dumt tenkt, men han er jo venstrefota, er han ikkje, og mykje av korleis back/ving-spelet vårt er basert på at Nouri overlappar med Braaten og kjem ned til dødlinja. Det betyr dog ikkje at me ikkje kan endre på dette, sjølvsagt.

Torvanger

Overgangsvinduet åpner 21 juni.....tikk-takk........

Ordstyrar

Det norske overgangsvinduet er    21. juli - 18. august. Du må nok smøre deg med tålmodighet.
https://www.fifatms.com/itms/worldwide-transfer-windows-calendar/

Torvanger

Quote from: Ordstyrar on June 06, 2017, 13:46:04 PM
Det norske overgangsvinduet er    21. juli - 18. august. Du må nok smøre deg med tålmodighet.
https://www.fifatms.com/itms/worldwide-transfer-windows-calendar/


Ok, tiiiiiiiiiiiiik.......taaaaaaaak........

stigh

Ser en samuelsen i west ham ikke utelukker eliteserie spill. Hadde jo vært en perfekt ving som vi trenger med teknikk  og fart

dudo

Quote from: stigh on June 07, 2017, 12:08:00 PM
Ser en samuelsen i west ham ikke utelukker eliteserie spill. Hadde jo vært en perfekt ving som vi trenger med teknikk  og fart

Snakker han lån eller overgang? Spennende type.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Kan godt låne ham en periode (minimum ut sesongen)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kjell249

Kan ikke se for meg at LAN vil gi han startplass...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

SKBCPH

Austin er ledig på markedet igjen, men så drar han litt på årene også da...
- Vi har den treneren vi har.

Billy Elliott

To andre som er ledig på markedet og gratis å hente i sommer er Zlatko Tripic og Fredrik Guldbrandsen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

June 07, 2017, 19:21:45 PM #240 Last Edit: June 07, 2017, 19:53:02 PM by Gulløl
Zlatko Tripic burde være høyaktuell, en spiller med strålende innleggsfot som både kan gi godt med assist, men også mål. Driblesterk, som publikum vil elske.
Hardarbeidende, en spillertype som LAN nok vil like i sitt system.

Jeg hadde et par innlegg her på forumet om han i fjor sommer. Klipper inn:
____________________


________________________

Talentspeider Lars Tjærnås i Brann så dette om Tripic (som  fotballekspert for 100 prosent sport) i januar 2015:
Klipp:
- De selger på mange måter x-faktoren i laget. Han varierer veldig, men på sitt beste er det han som er i stand til å snu en kamp nesten alene. Det er få driblere i norsk fotball generelt, og han er en spiller som kan drible og derfor skape ubalanse hos motstander. Dessuten har han et tilslag som gjør han til en god avslutter, sier Tjærnås.
http://www.fvn.no/100Sport/fotball/eliteserien/Tripic-pa-vei-til-tysk-fotball-488224_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Med Tripic, Rólantsson, Braaten og Vega vil Brann ha fire gode kantspillere med forskjellige egenskaper å rullere på i serien, cupen og i Europa fremover. Burde da være godt rustet i kantposisjonene.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Zlatko Tripic hadde vært en kjempesignering. Sist han ble diskutert regnet jeg ham for uaktuell for norsk fotball, men nå kan han trenge å restarte karrieren. Han er riktignok kamprusten og neppe i stand til å løfte Brann på kort sikt, men når han er tilbake i form, har han potensialet til å løfte et hvilket som helst norsk lag.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

Start har Skålevik på blokka
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Alonso Solis

Kan man spørre hvor du har det fra?

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

I følge overskriften er det jo bare en oppramsing av hvilke spisser som har utgående kontrakter eller sliter med spilletid i sine klubber. Dette ramses opp pga at Start trener vil hente spiss
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: Corran on June 08, 2017, 07:55:47 AM
I følge overskriften er det jo bare en oppramsing av hvilke spisser som har utgående kontrakter eller sliter med spilletid i sine klubber. Dette ramses opp pga at Start trener vil hente spiss


De hentet jo nettopp legenden Dany N'Guessan! Grådige jævler...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Leffen

Føler det er på tide med en signering som virkelig viser ambisjoner. Forrige var vel Marcus Pedersen (ingen suksess, jeg vet, men var da en spiller på et nivå som skapte blest. Og antageligvis trakk et par ekstra til stadion)

Spelaren

Gjertm prøver å lokke Zlatan via twitter. Får sjå om det fungerer.
Gå av.

Go Up