• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2017

Started by Lasaron, April 04, 2017, 08:30:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Det ville vært typisk Brann under Bruun å hente Even Hovland. Det må ikke skje. Spiss, deretter kant, må prioriteres.
Tren på langskudd

krakra

Hvorfor må spiss prioriteres? Vi har jo 3,5 gode spisser. Prioriter kant og indreløper, og kanskje back.

krakra

Er det ikke påfallende forskjell på hvordan det går mellom Sogndalspillerne vi henter, og Sogndalspillerne Molde henter? Flo og Hovland på landslaget. Sarr følges av klubber fra de største fotballandene.
For oss er Piotr her ennå, Grorud floppet og den store signeringen Badji var vel en blandet suksess før han ble solgt for noen kroner.

Hadde jeg vært Koomson og fått valget mellom Brann og Molde hadde jeg gått til Molde. De presterer ikke bra som lag for tiden, men er et langt bedre springbrett enn oss. Videreutvikling og salg av spillere er noe Brann må bli bedre på hvis vi ønsker oss de mest attraktive spillerne. Særlig de yngre.

tsrqpo

Nå tror jeg ikke Molde har Samme tiltreknigskraft eller evne nå som di hadde i gullårene. Halve Molde (hva blir det, et par tusen? :) roper på Solskjærs avgang, å klubben underpresterer mtp hvor pengedopet de er. Ikke har di Europaspill heller.
Om talentene drømmmer seg til Molde nå så forstår eg ikkje det..

Torvanger

Brann har en force, naturgress. Utenlandske klubber foretrekker nok å hente spillere som spiller primært på gress.

Lasaron

Quote from: krakra on May 26, 2017, 17:05:16 PM
Hvorfor må spiss prioriteres? Vi har jo 3,5 gode spisser. Prioriter kant og indreløper, og kanskje back.


Fordi en klassespiss vil løfte laget enormt.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: krakra on May 26, 2017, 19:22:33 PM
Er det ikke påfallende forskjell på hvordan det går mellom Sogndalspillerne vi henter, og Sogndalspillerne Molde henter? Flo og Hovland på landslaget. Sarr følges av klubber fra de største fotballandene.
For oss er Piotr her ennå, Grorud floppet og den store signeringen Badji var vel en blandet suksess før han ble solgt for noen kroner.

Hadde jeg vært Koomson og fått valget mellom Brann og Molde hadde jeg gått til Molde. De presterer ikke bra som lag for tiden, men er et langt bedre springbrett enn oss. Videreutvikling og salg av spillere er noe Brann må bli bedre på hvis vi ønsker oss de mest attraktive spillerne. Særlig de yngre.


Rart innlegg. Verken Grorud eller Badji har spilt under LAN. De spilte mens Brann var en klubb spillere stort sett ble dårligere av å være i. Slik er det ikke nå lenger.
Tren på langskudd

krakra

Ok. Hvor mange spillere har vi nå under LAN som er aktuelle for klubber i en stor liga?

krakra

Quote from: Lasaron on May 26, 2017, 23:07:17 PM
Quote from: krakra on May 26, 2017, 17:05:16 PM
Hvorfor må spiss prioriteres? Vi har jo 3,5 gode spisser. Prioriter kant og indreløper, og kanskje back.


Fordi en klassespiss vil løfte laget enormt.
Enormt faktisk. Vi har en klassespiss. Han er på benken. Vi hadde en annen klassespiss. Han solgte vi til Godset. LAN vurderer spissene etter andre kvaliteter enn vanlig.  Utifra de kvalitetene LAN verdsetter er Orlov en klassespiss. Super førsteforsvarer, godt oppspillspunkt og scorer ok med mål.

krakra

Quote from: tsrqpo on May 26, 2017, 19:46:58 PM
Nå tror jeg ikke Molde har Samme tiltreknigskraft eller evne nå som di hadde i gullårene. Halve Molde (hva blir det, et par tusen? :) roper på Solskjærs avgang, å klubben underpresterer mtp hvor pengedopet de er. Ikke har di Europaspill heller.
Om talentene drømmmer seg til Molde nå så forstår eg ikkje det..

Hvem bryr seg om det når de ser at spillere som presterer der blir aktuelle for større klubber med en gang? Molde er det beste springbrettet til Europa bak RBK. Brann er et stykke bak. Også bak klubber som Godset, Odd og VIF.

Lasaron

Quote from: krakra on May 26, 2017, 23:22:42 PM
Ok. Hvor mange spillere har vi nå under LAN som er aktuelle for klubber i en stor liga?


Vet ikke. Hvor mange har Molde?
Tren på langskudd

krakra

De har Sarr iallefall. Blir ikke overrasket hvis spillere som Svendsen, Hestad og Strand er aktuelle for større klubber enn våre heller.

Xminator

Quote from: krakra on May 26, 2017, 19:22:33 PM
Er det ikke påfallende forskjell på hvordan det går mellom Sogndalspillerne vi henter, og Sogndalspillerne Molde henter? Flo og Hovland på landslaget. Sarr følges av klubber fra de største fotballandene.
For oss er Piotr her ennå, Grorud floppet og den store signeringen Badji var vel en blandet suksess før han ble solgt for noen kroner.

Hadde jeg vært Koomson og fått valget mellom Brann og Molde hadde jeg gått til Molde. De presterer ikke bra som lag for tiden, men er et langt bedre springbrett enn oss. Videreutvikling og salg av spillere er noe Brann må bli bedre på hvis vi ønsker oss de mest attraktive spillerne. Særlig de yngre.


Men når solgte egentlig Molde sist en spiller til noe som ikke er en bakgårdsklubb?

Chrisstah

Quote from: krakra on May 26, 2017, 11:18:17 AM
Quote from: Chrisstah on May 25, 2017, 15:19:51 PM
Quote from: Lasaron on May 25, 2017, 10:50:28 AM

Jeg regner det som usannsynlig at ingen av disse forsvinner. Haugen må Brann gjøre alt de kan for å forlenge med. Grønner er bedre enn Acosta, og bør dermed spille på bekostning av Acosta.


Grønner bedre enn Acosta ?
Grønner er god, men det er helt fair at han er 3dje valget pdd.
Det blir en vanskelig diskusjon uansett, da man helt sikkert kan argumentere for begge parter.
Syns Jonas har gjort en bra figur når han har spilt i år. Hadde vært kult om han danker ut Acosta men da må han opp et hakk på det meste.

Acosta/Vito er antakeligvis det beste stopperparet i serien for øyeblikket.
Acosta har nytt fordelen av å spille fast hele tiden. Være den som trener med førstelaget på hver trening og utviklet et solid samspill med hele laget. Grønner er inn og ut. Spiller sporadiske kamper med forskjellige stoppermakkere. Til tross for det er Acosta i bestefall marginalt bedre. Acosta har ikke akkurat storspilt i år, og kanskje han også kunne hatt godt av å merke at det er en reell kamp om plassene. Får Grønner spille regelmessig over en periode er det naturlig at han hever seg, og da er han forbi Acosta.

Reginiussen/Skjelsvik er nok bedre enn Acosta/Vito


Han er nok marginalt bedre som du sier,
Jonas må også bevise på Trening at han fortjener å spille fast kamp etter kamp.
Ellers syns jeg det er veldig fint at at vi har 3 gode midtstoppere. Når hadde vi det sist?

Jonas kommer til å bli viktig for oss.
Om det sånn er at han skulle bli solgt, så vil vi hente en jevngod spiller.
Tydelig at LAN er opptatt av å ha god dekning bak.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Trening og kamp er vilt forskjellige ting. Grønner har bevist i kamp at han fortjener å spille mer. Det er vel det som må telle mest? Det er der poengene tas. Neste gang Acosta pådrar seg karantene bør han ikke komme inn på laget igjen hvis Grønner gjør jobben bra. Da er det reell konkurranse.

Vi vil da ha tre gode stoppere om Grønner blir prioritert foran Acosta også?

Jose Arrogantio

Molde har en trener med et godt agentnettverk.

Det er lite ved resulaten e deres de siste par årene som tilsier at de er spesielt bedre på spillerutvikling per dags dato. Jeg kan heller ikke komme på en eneste spiller de har solgt nylig som har slått til i en stor liga.

krakra

Quote from: Xminator on May 27, 2017, 14:07:37 PM
Quote from: krakra on May 26, 2017, 19:22:33 PM
Er det ikke påfallende forskjell på hvordan det går mellom Sogndalspillerne vi henter, og Sogndalspillerne Molde henter? Flo og Hovland på landslaget. Sarr følges av klubber fra de største fotballandene.
For oss er Piotr her ennå, Grorud floppet og den store signeringen Badji var vel en blandet suksess før han ble solgt for noen kroner.

Hadde jeg vært Koomson og fått valget mellom Brann og Molde hadde jeg gått til Molde. De presterer ikke bra som lag for tiden, men er et langt bedre springbrett enn oss. Videreutvikling og salg av spillere er noe Brann må bli bedre på hvis vi ønsker oss de mest attraktive spillerne. Særlig de yngre.


Men når solgte egentlig Molde sist en spiller til noe som ikke er en bakgårdsklubb?
Kommer jo an på hva du ligger i bakgårdsklubber, men de solgte til Red Bull Salzburg og Basel i fjor sommer.

krakra

Linnes til Galatasary vinteren 2016. I følge rapportene fikk Molde 30 mill der. Det vel nesten mye som vi til sammen har solgt spillere for siden gullet.

Norlings hund

Resultater snakker for seg selv, og der har Molde hatt noe å fare med. Det vil bli vesentlig lettere for oss å trekke til oss spillere som er aktuelle for videresalg, enten de er på utgående kontrakt eller koster penger, om vi fortsetter å gjøre det bra i serien.

Flere av salgsobjektene Molde har, ville de hatt null sjanse på i fremtiden om de konkurrerte med oss som hadde bedre resultater - med mindre det er snakk om høyere lønn hos dem.

Så hele den argumentasjonen er ganske meningsløs.

krakra

De spillerne som ikke har ambisjoner om annet enn TL ser nok på resultatene til klubbene ja. De med større ambisjoner ser selvfølgelig heller på mulighetene til å komme seg videre til Europa. Der ligger Molde flere hakk foran oss. Selv om vi har dårligere resultater.

Corran

Om en spiller vil ut så må de gå til de som gjør det best og som spiller i Europacup. Dette er springbrettet ut foruten gjennom landslagsspill.
Molde har gjort det bedre enn oss og kunne bruke mer peng enn oss de siste årene før 2016.
Molde har også i noen av disse årene hatt manu helten solskjær som mange har hatt som forbilde og dermed har det vært med på å gjøre molde mer attraktiv for spillere og da spesielt unge spillere.
Om Molde ikke snur trenden de har vært inne i siden i fjor så vil de ikke være attraktive lengre.
Spiller Brann jevnlig ecup så blir de mer og mer attraktive for spillere som vil ut
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Selvfølgelig må han ikke til den klubben som gjør det best og spiller Europacup hvis den andre klubben har langt bedre kontakter og er mer annerkjent i utlandet og dermed leverer flere spillere til utlandet enn oss. Hvem var best av Molde og Brann i fjor? Hvem var det beste springbrettet?

Molde hentet og solgte spillere før og etter Solskjær også. På et annet nivå enn Brann har vært på. Molde har ikke brukt noe særlig mer penger enn oss på spillere. Bare etter nedrykket at vi ikke har vært et av de aller mest handlekraftige lagene i ligaen.

Corran

Jammen en klubb er ikke mer anerkjent i utlandet hvis de ikke gjør det bra. Det tar noen år med motgang/nedgang eller oppgang/framgang før det får en effekt.
Tror du virkelig at Molde med de ansatte de har i dag, men med kun 5-9 plasser de neste 5 årene er mer attraktiv for spillere og mer anerkjent i utlandet og klarer å levere flere spillere til utlandet enn Brann med de samme ansatte de har i dag, men kun med 1-3 plasser de neste 5 årene?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

May 27, 2017, 18:21:41 PM #173 Last Edit: May 27, 2017, 18:24:49 PM by krakra
Molde solgte da spillere for mer enn vi noen gang har gjort før de begynte å vinne serien og spille i Europa. De solgte Mame for 50 millioner for eksempel. Ja, jeg tror Molde vil være mer attraktive for ambisiøse spillere med 5-9. plasser enn oss fram til vi faktisk beviser at vi er et bra springbrett. Den andre Diouf solgte de for 15 millioner halvveis ut i Solskjærs første sesong. Selvsagt hjelper det med suksess, men det er virkelig ikke alt.

Morkel

Quote from: krakra on May 27, 2017, 18:21:41 PM
Molde solgte da spillere for mer enn vi noen gang har gjort før de begynte å vinne serien og spille i Europa. De solgte Mame for 50 millioner for eksempel. Ja, jeg tror Molde vil være mer attraktive for ambisiøse spillere med 5-9. plasser enn oss fram til vi faktisk beviser at vi er et bra springbrett. Den andre Diouf solgte de for 15 millioner halvveis ut i Solskjærs første sesong. Selvsagt hjelper det med suksess, men det er virkelig ikke alt.


Men er det noen andre spillere enn Mame som gikk fra Molde, Odd eller Strømsgodset for mye penger før de begynte å få resultater? Jeg er enig i at resultater ikke er alt. Men på sikt så vil det ha noe å si og det har hatt mye å si for de tre overnevnte klubbene.

krakra

De solgte den andre Diouf midtveis inn i Solskjærs første sesong for 15 millioner også. Godset og Odd er noe annet. De har ikke det samme kontaktnettet og standingen som Molde.

Spelaren

Molde hadde garantert klart å selge en Ojo til en langt mer attraktiv klubb enn Genk, eksempelvis.
Gå av.

Billy Elliott

Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 15:27:23 PM
Molde har en trener med et godt agentnettverk.


Moldes trener kjenner kun én agent. Hans beste venn revolver-Jim. For øvrig en karakter jeg aldri ønsker Brann skal ha noe som helst med å gjøre. Lillejord er en ting. Jimmy er på et helt annet nivå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Morkel

Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 19:37:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 15:27:23 PM
Molde har en trener med et godt agentnettverk.


Moldes trener kjenner kun én agent. Hans beste venn revolver-Jim. For øvrig en karakter jeg aldri ønsker Brann skal ha noe som helst med å gjøre. Lillejord er en ting. Jimmy er på et helt annet nivå.


Mange sympatiske idrettstjerner som ofte virker for gode til å være sanne har ofte en "fall from grace" i løpet av eller etter karrieren. Lance Armstrong, Tiger Woods og Ryan Giggs er eksempler på dette. Hvis dette noen gang skulle skje med Solskjær skal jeg garantere at Jimmy er innblandet på ett eller annet vis. 

Jose Arrogantio

Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 19:37:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 15:27:23 PM
Molde har en trener med et godt agentnettverk.


Moldes trener kjenner kun én agent. Hans beste venn revolver-Jim. For øvrig en karakter jeg aldri ønsker Brann skal ha noe som helst med å gjøre. Lillejord er en ting. Jimmy er på et helt annet nivå.


Solskjær kjenner selvfølgelig flere agenter/trenere/ledere gjennom sin status som suksesspiller som har gått i lære under en av tidenes største trenere.

Jeg vil også våge å påstå at Molde hadde fått mindre for begge Dioufene uten Solskjærs tilknytning til Molde.

Billy Elliott

Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 21:07:34 PM
Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 19:37:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 15:27:23 PM
Molde har en trener med et godt agentnettverk.


Moldes trener kjenner kun én agent. Hans beste venn revolver-Jim. For øvrig en karakter jeg aldri ønsker Brann skal ha noe som helst med å gjøre. Lillejord er en ting. Jimmy er på et helt annet nivå.


Solskjær kjenner selvfølgelig flere agenter/trenere/ledere gjennom sin status som suksesspiller som har gått i lære under en av tidenes største trenere.

Jeg vil også våge å påstå at Molde hadde fått mindre for begge Dioufene uten Solskjærs tilknytning til Molde.


Ja, det blir fort mye penger når onkel Jim sitter på begge sider av bordet. Til alle og enhver.

Jeg anbefaler deg å slutte og bruke Solskjær og Molde som noe kroneksempel for hvordan man bør bedrive overgangsvirksomhet i Norge. Ja, de har generert store summer, men til hvilken pris? Dette er ikke slik jeg ønsker Brann skal drive:

http://www.josimar.no/artikler/solskjaers-selvmal/3049/

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Er et lite under at det ikke er blitt mer bråk av en del av det samarbeidet mellom de to.
At det er mye urent spill eller i alle fall spill i gråsonen er det vel liten tvil om?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on May 27, 2017, 23:33:53 PM
Er et lite under at det ikke er blitt mer bråk av en del av det samarbeidet mellom de to.
At det er mye urent spill eller i alle fall spill i gråsonen er det vel liten tvil om?



Solskjær har mye goodwill som en av Norges beste spillere gjennom tidene.

Corran

Var han egentlig så god som han huskes?
Føler at Solskjær er en av de som huskes mye bedre enn det han faktisk var.
Han var god, men han var jo stort sett reserve på manu og om jeg ikke husker feil var han en del innbytter på landslaget og. Erindrer i alle fall diskusjoner om at han burde spille fra start.
Han er jo blitt legende pga 2 ting i manu og det er overtidsmålet og det at han ikke ville selges/lånes ut men bli værende og kjempe seg inn på laget.

Og ikke missforstå meg Solskjær var en meget god spiller, men huskes han som bedre enn han faktisk var? Og om han er en av Norges beste gjennom tidene sier det mest om ham eller om kvaliteten på norske spillere ;-)
Personlig mener jeg Solskjær er et stykke bak i køen på en slik liste.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SK

Solskjær er oppskrytt både som spiller, trener og person. Uten at det betyr at han ikke har levert bra i karrieren. En person som John Arne Riise ligger etter mitt syn f.eks. langt foran OGS som spiller, men han er ikke PK nok for Ola Dunk. Carew er også foran.


SK

Mye av grunnen til OGS sin status i United var at han fant seg i å være innbytter i mange år, fremfor å søke utfordringer andre steder som de fleste andre spillere ville ha gjort. Spillere som er så lojale mot en klubb, får en status som overgår det de har vist som spiller. Litt som f.eks. Geddi.
Så hadde OGS også en del gode sesonger hvor han var mer enn en superinnbytter, men han hadde ikke toppnivået til Carew.
Carew var nøkkelspiller på et lag som tapte CL-finalen på straffekonk. Der var ikke Solskjær, selv om han kom inn og avgjorde med et heldig mål i 99, i en kamp United vant ufortjent.
Carew satt vel heller ikke på benk like mye som Solskjær gjorde ellers i karrieren. Han har også langt flere landskamper.
De to spillerne er nær hverandre, men av ovennente årsaker holder jeg Carew foran.


Xminator

Til helvete med carew og solskjær. Spor tilbake til OVERGANGER for BRANN. Det er overhode ikke noen grunn til at Brann skal stå med luen i hånden i forhold til de andre "nest beste" klubbene i Norge akkurat nå. De har vaske det Bruuune ut av gangene på Stadion og selv om byggverket omtales som "skjørt" så er det en grunnmur i klubben igjen. Det er en spillerstall der man må våge å både hente etablerte spillere, men også utfordrere.

Hovland skal i utgangspunktet være Demidov-klasse. Det vil se merkelig ut om han skal trappe ned i Sogndal i en alder av 28 år. Han vil ha ambisjoner om mer. Slike spillere må Brann være klar til å hente.Så går det selvsagt ut over Grønner, men dette er konkurranseidrett. Det er poengene til BRANN som betyr noe. Ikke karrieren til enkeltspillere. Hovland til Brann vil i utgangspunktet styrke stallen OG åpne for at Grønner kan få spilletid i en annen eliteserieklubb. Eller prøve seg i Sverige eller Danmark.

Så kan man si at det er andre posisjoner som er viktigere å styrke. Det vil ikke si at det er LETTERE. Det er 11 spillere på Brann som presterer kamp etter kamp. Det er ikke sikkert spillerene som KAN styrke Brann akkurat der vi til enhver tid føler oss svakest er tilgjengelig. Da må man se på hva som faktisk er tilgjengelig, som kan heve laget uten at vi gir 3 ganger markedspris til Sogndal.

krakra

Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 22:01:11 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 21:07:34 PM
Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 19:37:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 15:27:23 PM
Molde har en trener med et godt agentnettverk.


Moldes trener kjenner kun én agent. Hans beste venn revolver-Jim. For øvrig en karakter jeg aldri ønsker Brann skal ha noe som helst med å gjøre. Lillejord er en ting. Jimmy er på et helt annet nivå.


Solskjær kjenner selvfølgelig flere agenter/trenere/ledere gjennom sin status som suksesspiller som har gått i lære under en av tidenes største trenere.

Jeg vil også våge å påstå at Molde hadde fått mindre for begge Dioufene uten Solskjærs tilknytning til Molde.


Ja, det blir fort mye penger når onkel Jim sitter på begge sider av bordet. Til alle og enhver.

Jeg anbefaler deg å slutte og bruke Solskjær og Molde som noe kroneksempel for hvordan man bør bedrive overgangsvirksomhet i Norge. Ja, de har generert store summer, men til hvilken pris? Dette er ikke slik jeg ønsker Brann skal drive:

http://www.josimar.no/artikler/solskjaers-selvmal/3049/


Nei fysj. En agent som skaffer klubben store talenter som bidrar til suksess før han bidrar til at de blir solgt for flere titalls millioner. Sånne vil vi ikke ha noe med å gjøre.

krakra

May 28, 2017, 12:43:11 PM #189 Last Edit: May 28, 2017, 12:46:07 PM by krakra

Billy Elliott

Quote from: krakra on May 28, 2017, 12:41:30 PM
Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 22:01:11 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 21:07:34 PM
Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 19:37:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 15:27:23 PM
Molde har en trener med et godt agentnettverk.


Moldes trener kjenner kun én agent. Hans beste venn revolver-Jim. For øvrig en karakter jeg aldri ønsker Brann skal ha noe som helst med å gjøre. Lillejord er en ting. Jimmy er på et helt annet nivå.


Solskjær kjenner selvfølgelig flere agenter/trenere/ledere gjennom sin status som suksesspiller som har gått i lære under en av tidenes største trenere.

Jeg vil også våge å påstå at Molde hadde fått mindre for begge Dioufene uten Solskjærs tilknytning til Molde.


Ja, det blir fort mye penger når onkel Jim sitter på begge sider av bordet. Til alle og enhver.

Jeg anbefaler deg å slutte og bruke Solskjær og Molde som noe kroneksempel for hvordan man bør bedrive overgangsvirksomhet i Norge. Ja, de har generert store summer, men til hvilken pris? Dette er ikke slik jeg ønsker Brann skal drive:

http://www.josimar.no/artikler/solskjaers-selvmal/3049/


Nei fysj. En agent som skaffer klubben store talenter som bidrar til suksess før han bidrar til at de blir solgt for flere titalls millioner. Sånne vil vi ikke ha noe med å gjøre.


Du har ingen betenkeligheter med hvordan de gjør det?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Quote from: Billy Elliott on May 28, 2017, 12:45:28 PM
Quote from: krakra on May 28, 2017, 12:41:30 PM
Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 22:01:11 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 21:07:34 PM
Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 19:37:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 15:27:23 PM
Molde har en trener med et godt agentnettverk.


Moldes trener kjenner kun én agent. Hans beste venn revolver-Jim. For øvrig en karakter jeg aldri ønsker Brann skal ha noe som helst med å gjøre. Lillejord er en ting. Jimmy er på et helt annet nivå.


Solskjær kjenner selvfølgelig flere agenter/trenere/ledere gjennom sin status som suksesspiller som har gått i lære under en av tidenes største trenere.

Jeg vil også våge å påstå at Molde hadde fått mindre for begge Dioufene uten Solskjærs tilknytning til Molde.


Ja, det blir fort mye penger når onkel Jim sitter på begge sider av bordet. Til alle og enhver.

Jeg anbefaler deg å slutte og bruke Solskjær og Molde som noe kroneksempel for hvordan man bør bedrive overgangsvirksomhet i Norge. Ja, de har generert store summer, men til hvilken pris? Dette er ikke slik jeg ønsker Brann skal drive:

http://www.josimar.no/artikler/solskjaers-selvmal/3049/


Nei fysj. En agent som skaffer klubben store talenter som bidrar til suksess før han bidrar til at de blir solgt for flere titalls millioner. Sånne vil vi ikke ha noe med å gjøre.


Du har ingen betenkeligheter med hvordan de gjør det?
Hvilke lover og regler bryter de og hvem er ofrene? Disse betenkelighetene er jo bare moralisme.

Billy Elliott

Quote from: krakra on May 28, 2017, 12:47:05 PM
Quote from: Billy Elliott on May 28, 2017, 12:45:28 PM
Quote from: krakra on May 28, 2017, 12:41:30 PM
Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 22:01:11 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 21:07:34 PM
Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 19:37:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 15:27:23 PM
Molde har en trener med et godt agentnettverk.


Moldes trener kjenner kun én agent. Hans beste venn revolver-Jim. For øvrig en karakter jeg aldri ønsker Brann skal ha noe som helst med å gjøre. Lillejord er en ting. Jimmy er på et helt annet nivå.


Solskjær kjenner selvfølgelig flere agenter/trenere/ledere gjennom sin status som suksesspiller som har gått i lære under en av tidenes største trenere.

Jeg vil også våge å påstå at Molde hadde fått mindre for begge Dioufene uten Solskjærs tilknytning til Molde.


Ja, det blir fort mye penger når onkel Jim sitter på begge sider av bordet. Til alle og enhver.

Jeg anbefaler deg å slutte og bruke Solskjær og Molde som noe kroneksempel for hvordan man bør bedrive overgangsvirksomhet i Norge. Ja, de har generert store summer, men til hvilken pris? Dette er ikke slik jeg ønsker Brann skal drive:

http://www.josimar.no/artikler/solskjaers-selvmal/3049/


Nei fysj. En agent som skaffer klubben store talenter som bidrar til suksess før han bidrar til at de blir solgt for flere titalls millioner. Sånne vil vi ikke ha noe med å gjøre.


Du har ingen betenkeligheter med hvordan de gjør det?
Hvilke lover og regler bryter de og hvem er ofrene? Disse betenkelighetene er jo bare moralisme.


Skjønner. Vel, da tror jeg vi står såpass langt fra hverandre at vi bare får være enige om å være uenige.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Dang med 2 nye mål Nests bortesier på Høddvoll, der strilene vant 3-2.

Klaus_Brann

Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 22:01:11 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 21:07:34 PM
Quote from: Billy Elliott on May 27, 2017, 19:37:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 27, 2017, 15:27:23 PM
Molde har en trener med et godt agentnettverk.


Moldes trener kjenner kun én agent. Hans beste venn revolver-Jim. For øvrig en karakter jeg aldri ønsker Brann skal ha noe som helst med å gjøre. Lillejord er en ting. Jimmy er på et helt annet nivå.


Solskjær kjenner selvfølgelig flere agenter/trenere/ledere gjennom sin status som suksesspiller som har gått i lære under en av tidenes største trenere.

Jeg vil også våge å påstå at Molde hadde fått mindre for begge Dioufene uten Solskjærs tilknytning til Molde.


Ja, det blir fort mye penger når onkel Jim sitter på begge sider av bordet. Til alle og enhver.

Jeg anbefaler deg å slutte og bruke Solskjær og Molde som noe kroneksempel for hvordan man bør bedrive overgangsvirksomhet i Norge. Ja, de har generert store summer, men til hvilken pris? Dette er ikke slik jeg ønsker Brann skal drive:

http://www.josimar.no/artikler/solskjaers-selvmal/3049/




Godt vi ikke driver sånn ja. Det Solskjær og Solbakken gjør, med NFFs velsignelse selvsagt, er noen av de styggere sidene ved fotball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Billy Elliott

May 29, 2017, 14:24:57 PM #195 Last Edit: May 29, 2017, 14:26:35 PM by Billy Elliott
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Hadde det vært opp til meg, ville jeg prøvd å kjøpe Nwakali fra City. Han kommer aldri til å spille seg inn på det laget, og klubben trenger å bli kvitt folk, mer enn de trenger penger. Kunne vært en bra Haugen-erstatter på sikt.

Ellers ville jeg prøvd meg på et bud på rundt 2-3 millioner på Mos. Han er på utgående, og AaFK må selge nå, eller miste han gratis etter sesongen. Verdt et forsøk.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Kan vi snart slutte å nevne Ojo?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

 Joakim Våge Nilsen

Austin må jo alltid være aktuell på denne siden av fylte 40. Og dit har han ett stykke.

Torvanger

Påstand: Hadde Brann hatt en goalgetter av Helstads kaliber, hadde Brann ledet serien klart.

Go Up