• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2017

Started by Lasaron, April 04, 2017, 08:30:26 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

May 12, 2017, 09:43:33 AM #100 Last Edit: May 12, 2017, 09:48:48 AM by krakra
Skålevik og Grønner er ikke unggutter, men spillere som etterhvert bør etablere seg i TL. Nytter ikke med lovnader om mye spilletid fra Bataljonenforumet. Skaanes er laaangt unna fast spilletid. Lan vil ikke starte med ham og Haugen samtidig. Da er han bare aktuell når Haugen er ute og selv da må han konkurrere med Orry. Særlig Skaanes bør nok finne seg en ny klubb.

Nixon

Quote from: Gulløl on May 12, 2017, 09:09:47 AMEllers hadde vel dagens type artikkel fra BT vært utenkelig i den trønderske Adressa rettet mot tre av de yngre og mest talentfulle spillere i Rosenborg stallen selv om den stallen er større en Brann sin. Har nok med at i Trondheim forstår journalistene som dekker RBK at skal en forbli den beste klubben i Norge og hevde seg litt i Europa må en ha en stor og bred stall. I Bergen og Brann er det vel middelmådighet som skal dyrkes og helst ikke ha mer en elleve gode spillere på eliteserienivå i stallen, da blir det trolig en jojo tilværelse og masse misnøye og kritiske ting å fokusere på.


For de første tror jeg neppe at du har lest mye Adresseavisa opp gjennom årene. Kjetil Kroksæter har rett nok sluttet, men at de ikke kunne hatt en slik kommentar er bare tull.

For de andre virker det ikke som at du har lest saken. Den går direkte på de aktuelle spillerne og deres utvikling, og ikke på klubbens behov. Pamer skriver sågar at klubben har behov for en stor og bred klubb. Så kritikken her skytes på helt feil skive. Mye bedre hadde de vært å diskutert sak; om spillerne skal bli i en klubb som ikke se ut til å satse på de.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Kan gjerne diskutere den enkleste reservespillers utvikling, men er vel mest interesant for spilleren selv. Det store og interessante spørsmålet for klubben og de fleste supporterne som ønsker å få frem en stabil Brann toppklubb som tar titler og medaljer jevnlig er hvem og hvilke type spillere og hvor de skal hentes fra som skal fylle en stall på 22-24 spillere der det til enhver tid vil være omtrent 8-10 spillere med lite spilletid der klubben "ikke ser ut til å satse på de". Om Pamer ikke lager en artikkel på emnet er det fint om noen andre kan svare på det for jeg vet ikke. Lillejord bruker også ofte begrepet "ikke vil satse på" på spillere som ikke får spille fast på Brann. I Rosenborg holder reservene et betydelig større nivå en reservene i Brann, bør slik sett i utgangspunktet være et større problem der. I Brann vil flere av reservene om de forlater klubben måtte nøye seg med å gå til lag på nedre tabellhalvdel (i stor fare for å rykke ned) eller en Obos klubb, vet ikke om det nødvendigvis i alle tilfeller vil gi et løft i utvikling. For noen spillere kan det være riktig å forlate Brann for andre ikke. Grønner har en lysende fremtid i Brann mener jeg og fikk mye spilletid i fjor, i år vet vi ikke for sesongen har nylig startet. Ut fra det som stod i en artikkel denne uken har Grønner den tålmodigheten som skal til så honnør til han.

Personlig har jeg mer sansen for artikler der det er fokus på Brann sin utvikling som klubb en reservene sitt ve og vel. Der har Tormod Bergesen en veldig bra artikkel på en helside i dagens BA.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Christian

Quote from: Nixon on May 12, 2017, 09:45:56 AM
For de andre virker det ikke som at du har lest saken. Den går direkte på de aktuelle spillerne og deres utvikling, og ikke på klubbens behov. Pamer skriver sågar at klubben har behov for en stor og bred klubb. Så kritikken her skytes på helt feil skive. Mye bedre hadde de vært å diskutert sak; om spillerne skal bli i en klubb som ikke se ut til å satse på de.

krakra

12 kamper fra start er ikke mye spilletid på det punktet i karrieren Grønner er. Han var U21-landslagskaptein i fjor. Ser man på de andre stopperne på dette U21-landslaget så spilte Yttergård Jensen(som er to år yngre) 11 kamper fra start, Rosted 21 kamper fra start, Høibråten 14 kamper fra start og Glesnes 24 kamper fra start. Du finner ikke spillere på samme alder og nivå som Grønner som spilte mindre enn ham i fjor. Så å si at han spilte mye i fjor er bare tull. Like tullete som "garantiene" om at han ville spille mye i år. Stopperparet er satt. Det er ingen reell konkurranse, og Grønner spiller de kampene Acosta og Wormgoor ikke kan. Hvor mye det blir er det ingen som har kontroll på.

Du kan ikke sammenligne RBK og Brann. Hvis en norsk spiller etablerer seg i førsteelveren til RBK er han nesten automatisk aktuell for både landslaget og større klubber i Europa. Det er en helt annen gevinst for å vente tålmodig der enn i Brann.

Situasjonen for Skålevik, Grønner og Skaanes hadde også vært en ganske annen hvis treneren hadde hatt tillit til å la dem ta over når de foran dem forsvinner. Istedenfor henter man spillere utenifra som skyver de bak i køen. Utsiktene for en plass i førsteelveren med det første er ikke spesielt gode.

krakra

Quote from: Christian on May 12, 2017, 12:08:41 PM
Quote from: Nixon on May 12, 2017, 09:45:56 AM
For de andre virker det ikke som at du har lest saken. Den går direkte på de aktuelle spillerne og deres utvikling, og ikke på klubbens behov. Pamer skriver sågar at klubben har behov for en stor og bred klubb. Så kritikken her skytes på helt feil skive. Mye bedre hadde de vært å diskutert sak; om spillerne skal bli i en klubb som ikke se ut til å satse på de.
Formålet er kanskje å starte en debatt om hvorfor Brann ikke er den beste klubben å være i for lokale spillere som ønsker et gjennombrudd?

ostraume

En ting er om Pamer hadde ment at de faktisk burde spille (slik krakra kanskje gjør). I så fall henger det logisk på greip.

Det som er underlig er at pamer sier: "La meg understreke: Jeg mener ikke at alle tre burde vært satset på. Lars Arne Nilsen kan knapt klandres for at han ikke har gjort plass til noen av dem." 

Altså: Disse tre lokale unge spillerne er i følge Pamer akkurat passelig god til å sitte på benken til Brann, et TL-lag på middels nivå. Konklusjon: Derfor bør de skifte klubb.

Javel?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

May 12, 2017, 13:07:45 PM #107 Last Edit: May 12, 2017, 13:15:45 PM by krakra
Brann sliter med kombinasjonen av høy terskel for de lokale å spille seg inn i en førsteelver, og liten gevinst når de først kommer inn. Vi har nok ingen spillere på shortlisten til landslaget, og klubbene i de store ligaene sikler neppe over så mange av de heller. Det virker som det er flere lag der veien til både landslag og Europa er kortere fra førsteelveren. RBK er åpenbar, Molde er ganske klar, men også Odd, VIF og Godset virker å være bedre karriereveier, selv om de ikke nødvendigvis er bedre lag enn oss.

Vi har en trener som satser på kollektivet og ferdigheter som ikke nødvendigvis er veldig attraktivt for de større klubbene. Det er bra for laget i sin helhet, men gjør oss kanskje ikke veldig attraktiv for de mest ambisiøse spillerne eller et bra sted å være for de største talentene.

Det har jo vært snakket mye om Stenevik og Bildøy. I Stabæk har de en like ung spiller som spiller fast og dette kombinerer de med godt spill og enn så lenge gode resultater.

En spiller som Skålevik tror jeg lever fint med å være squad-player på et medaljelag. Grønner har fått unge, så der har vi flaks. Skaanes tror jeg derimot forsvinner ganske fort hvis han ikke nærmer seg førsteelveren snart. Hvis Haugen forsvinner og han erstattes uten ifra av en lignende type, som gjør at Skaanes er like langt unna førsteelveren så tror jeg han forsvinner i samme eller påfølgende vindu.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Quote from: Nixon on May 12, 2017, 09:45:56 AM
Quote from: Gulløl on May 12, 2017, 09:09:47 AMEllers hadde vel dagens type artikkel fra BT vært utenkelig i den trønderske Adressa rettet mot tre av de yngre og mest talentfulle spillere i Rosenborg stallen selv om den stallen er større en Brann sin. Har nok med at i Trondheim forstår journalistene som dekker RBK at skal en forbli den beste klubben i Norge og hevde seg litt i Europa må en ha en stor og bred stall. I Bergen og Brann er det vel middelmådighet som skal dyrkes og helst ikke ha mer en elleve gode spillere på eliteserienivå i stallen, da blir det trolig en jojo tilværelse og masse misnøye og kritiske ting å fokusere på.


For de første tror jeg neppe at du har lest mye Adresseavisa opp gjennom årene. Kjetil Kroksæter har rett nok sluttet, men at de ikke kunne hatt en slik kommentar er bare tull.


Du tek nok litt feil.  Kroksæter kjefta Bakenga huden full då han ikkje ville forlenga kontrakten med RBK.  Mens Pamer kjefta på Brann-fans som peip på Finne då han ikkje ville forlenga kontrakten.  Du finn neppe større motpolar i sportsjournalistikken enn Pamer og Kroksæter i slike saker.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

Quote from: osoerli on May 11, 2017, 21:26:23 PM

Ikkje?  Tja, Finne vart jo mykje betre av å sitja på benken i Køln og Heidenheim


Ja, hørt rykter om at han ble kjøpt av en toppklubb i Norge på grunn av høyt nivå på benkeslitingen :)

Lasaron

Kjetil Kalve med nytt mål i kveld, da Fyllingsdalen tapte 1-2 mot Lysekloster. Da er han oppe i syv mål på seks kamper.
Tren på langskudd

Lasaron

Alexander Dang med mål i kveld også, for Nest som ligger på andreplass i 2. divisjon. Har fem mål på seks kamper.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Lasaron on May 14, 2017, 22:32:42 PM
Alexander Dang med mål i kveld også, for Nest som ligger på andreplass i 2. divisjon. Har fem mål på seks kamper.



Dang er en målmaskin. Kan vi få en byttehandel i sommer, Dang hit og en fra oss dit? A-lagsjunior fra vår stall, med potensiale? Bildøy eller Stenevik? Soltvedt indikerte jo at de nå også så etter gode spillere i alderen 22+, både på andre og tredje nivå, Dang er 26 og kan ha mange sesonger igjen.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on May 16, 2017, 09:42:53 AM
Quote from: Lasaron on May 14, 2017, 22:32:42 PM
Alexander Dang med mål i kveld også, for Nest som ligger på andreplass i 2. divisjon. Har fem mål på seks kamper.



Dang er en målmaskin. Kan vi få en byttehandel i sommer, Dang hit og en fra oss dit? A-lagsjunior fra vår stall, med potensiale? Bildøy eller Stenevik? Soltvedt indikerte jo at de nå også så etter gode spillere i alderen 22+, både på andre og tredje nivå, Dang er 26 og kan ha mange sesonger igjen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Gå av.

osoerli

Quote from: Torvanger on May 16, 2017, 09:42:53 AM
Quote from: Lasaron on May 14, 2017, 22:32:42 PM
Alexander Dang med mål i kveld også, for Nest som ligger på andreplass i 2. divisjon. Har fem mål på seks kamper.



Dang er en målmaskin. Kan vi få en byttehandel i sommer, Dang hit og en fra oss dit? A-lagsjunior fra vår stall, med potensiale? Bildøy eller Stenevik? Soltvedt indikerte jo at de nå også så etter gode spillere i alderen 22+, både på andre og tredje nivå, Dang er 26 og kan ha mange sesonger igjen.


Lugna ned.  Først skal han scora 30 mål på ein heil sesong.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

Quote from: Billy Elliott on May 16, 2017, 09:51:45 AM


Ganske lojal type ja. Må ha tungveiende grunner for å flytte på seg virker det som. Har jo trent med Brann noen ganger, men det har ikke endt med noe spesielt...

OmOssSjølOgHansaøl

Det viktigste med sommerens overgangsvindu blir tydeligvis ikke å forsterke, men å beholde Haugen og Orlov. Forlengelse med Braaten og Nouri vil selvfølgelig også være et stort pluss. Vi ser ut til å være i den luksussituasjonen at vi først og fremst trenger å hente inn nye hvis noen av de faste blir langtidsskadet ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

blobby winters

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on May 16, 2017, 20:02:09 PM
Det viktigste med sommerens overgangsvindu blir tydeligvis ikke å forsterke, men å beholde Haugen og Orlov. Forlengelse med Braaten og Nouri vil selvfølgelig også være et stort pluss. Vi ser ut til å være i den luksussituasjonen at vi først og fremst trenger å hente inn nye hvis noen av de faste blir langtidsskadet ...

Ninja-Bob

Quote from: blobby winters on May 16, 2017, 21:58:42 PM
En erstatter for sønnen som er like god defensivt men kan også slå gode lange og hurtige fremover pasninger.


Du meiner Kristoffer Barmen, altså? Neida, berre kødda. Eller?

Hatleking

Jo Inge Berget og Eikrem verkar å vere på veg vekk frå Malmø.

http://www.tv2.no/sport/9133588/

Jose Arrogantio

Quote from: Hatleking on May 17, 2017, 13:38:45 PM
Jo Inge Berget og Eikrem verkar å vere på veg vekk frå Malmø.

http://www.tv2.no/sport/9133588/


Om de krever minst 2.2 millioner hver for å bli i Malmø så blir de nok for dyre for oss.

Hatleking

Quote from: Jose Arrogantio on May 17, 2017, 14:07:42 PM
Quote from: Hatleking on May 17, 2017, 13:38:45 PM
Jo Inge Berget og Eikrem verkar å vere på veg vekk frå Malmø.

http://www.tv2.no/sport/9133588/


Om de krever minst 2.2 millioner hver for å bli i Malmø så blir de nok for dyre for oss.


Det er nok ikkje veldig realistisk nei, men det er iallfall verdt å nemne.

Kagain

Men hvor skulle de brukes. Skulle Wolf Eikrem vært indreløper?

M.I.P

Quote from: Kagain on May 18, 2017, 16:58:38 PM
Men hvor skulle de brukes. Skulle Wolf Eikrem vært indreløper?


Ble ganske så imponert over spilleren nr 10  Gilbert Koomson fra Sogndal i går, syntes han viste veldig gode takter mot Brann, minnet meg litt om en spe utgave av Bråten, da tenker jeg på situasjoner der de er omringet av motstandere, og allikevel kommer ut av situasjonen med ballen, hadde også en god speed, noe jeg føler vi kunne trengt litt mer av.


Føler vi ville hatt mye større nytte av en slik spiller, men kan ikke si jeg har sett spilleren veldig mye, så litt tynt grunnlag og slå i bordet med, derfor lurte jeg på om det er noen andre som har fulgt litt med på denne spilleren.

Billy Elliott

Quote from: M.I.P on May 22, 2017, 12:50:28 PM
Quote from: Kagain on May 18, 2017, 16:58:38 PM
Men hvor skulle de brukes. Skulle Wolf Eikrem vært indreløper?


Ble ganske så imponert over spilleren nr 10  Gilbert Koomson fra Sogndal i går, syntes han viste veldig gode takter mot Brann, minnet meg litt om en spe utgave av Bråten, da tenker jeg på situasjoner der de er omringet av motstandere, og allikevel kommer ut av situasjonen med ballen, hadde også en god speed, noe jeg føler vi kunne trengt litt mer av.


Føler vi ville hatt mye større nytte av en slik spiller, men kan ikke si jeg har sett spilleren veldig mye, så litt tynt grunnlag og slå i bordet med, derfor lurte jeg på om det er noen andre som har fulgt litt med på denne spilleren.


Var i fjor kjent som ligaens assistkonge. Har begynt å score mål også denne sesongen, og leverte hat-trick mot Viking. Hadde vært digg å ha i Brann, men aldri i verden om Sogndal selger til oss (for under 10 mill.).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Miller

Quote from: Ninja-Bob on May 16, 2017, 23:37:39 PM
Quote from: blobby winters on May 16, 2017, 21:58:42 PM
En erstatter for sønnen som er like god defensivt men kan også slå gode lange og hurtige fremover pasninger.


Du meiner Kristoffer Barmen, altså? Neida, berre kødda. Eller?


Inn med indreløper i Haugen eller bedre klasse og Barmen i rollen til trenersønnen. Da har du en solid 3'er på midten. Nilsen hadde mot Molde (med forbehold om de gangene jeg så bort) kun 1 (!!) pasning fremover hvor han ikke var 100 % alene. Går kun i støttepasninger og på tvers. Ja han rydder mye, men den jobben klarer Barmen like bra.

Leffen

Komsoon var bortimot klar for MLS for 5 millioner i vinter. Det hadde virkelig vært en konge signering! Men spiller han ikke 10'er i Sogndal? Kan vel da gjøre nytte for seg på vingen og.

Wolf Eikrem og. Mye målpoeng på han i Allsvenskan. Tror han greit danker ut Barmen om han kommer.

Gulløl

May 23, 2017, 13:04:08 PM #129 Last Edit: May 23, 2017, 13:06:49 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

May 23, 2017, 13:09:16 PM #130 Last Edit: May 23, 2017, 13:13:56 PM by krakra
Han spiller høyrekant i 3-4-3

Ellers er vel supertalentet Herman Stengel bosmanspiller. Anders Trondsen og Mathias Normann er også spillere vi virkelig burde sjekke ut. Trondsen og Haugen på hver sin side av SHN(eller Barmen) hadde vært en klassemidtbane. Normann kan nok danke ut sønnen på ankerplassen. Aursnes er kanskje mulig å lokke til Brann. Har ikke helt slått til i Molde. Gyasi i AaFK er også spennende, selv om han ikke har vært like god så langt i år som han var på høsten i fjor.

Men dette er jo spillere som allerede har slått til i TL, og med en pris deretter. Hadde vært fett om speidingen etterhvert ga resultater i en skikkelig juvel.

Torvanger

Komson er litt uryddig, det er det eneste jeg har å utsette på ham, men han var flink å skape ubalanse med sine rykk og dragninger hit og dit.

dudo

Han var som nevnt enig med en MLS-klubb, men besto ikke den medisinske testen. Det bør enten gjøre han uaktuell, eller drive ned prisen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Alonso Solis

Jeg håper virkelig vi er ferdig med å sponse saftbygden. Vi har alltid måtte betale voldsom overpris for Sogndal-spillere, og jeg har en bang anelse om at det ikke akkurat vil bli bedre med Bakke som trener...

Gulløl

Quote from: Alonso Solis on May 23, 2017, 17:52:05 PM
............, og jeg har en bang anelse om at det ikke akkurat vil bli bedre med Bakke som trener...


Etter Robert Hauge dansen blir det nok 50 % påslag ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Torvanger

May 24, 2017, 19:32:45 PM #136 Last Edit: May 24, 2017, 21:43:19 PM by Torvanger
Lysekloster - Brann ble såpass kjedelig etter 2-0 at jeg så slutten av Nest-Ulf og det er bare en ting å si, Dang er mye mer enn bare en goalgetter. Han er god med mann i rygg, råsterk, med lavt tyngdepunkt tverrvender han rundt og er ekstremt ekkel for motstanderne å forholde seg til. Den målgivende pasningen til 2-0 var det klasse over og for en ekstrem fart han har, spurtet fra Ulf-forsvaret på 2-0, men var uheldig med touchen da han skulle runde keeper. Dang, og Furdal for den del, har ingenting i 2 divisjon å gjøre, jeg vil gå så langt som å si at de begge kunne tilført Brann noe. Akinyemi er også en spennende spiller. Generelt sett syns jeg Nest holder et stygghøyt nivå, ekstremt pasnings- og ballsikkert lag. Zachariassen er åpenbart ikke den eneste med snitt. Samtidig bør også folk skjønne at Eliteserien ikke er La Liga, forskjellen er ikke så stor mellom de tre øverste divisjonene som man skulle håpet på.

http://www.sandnesulf.no/nyheter/slik-ble-cupeventyret-odelagt-av-nest-sotra




Corran

Så da ut på høydepunkt video som om det var en heldig seier
Og litt av en situasjon der Ulf keeper bærer Nest spiller av banen. Utrolig at dommer bare ser på sånn halveis :-) 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Hvem er aktuelle for å forlate Brann i kommene vindu? Her er mine spekulasjoner. De jeg ikke nevner anser jeg som sikkert at kommer til å bli værende ut året. Jeg vurderer ikke utlån som mulighet, selv om det kan være det.

Horwath - Virker å være komfortabel med rollen, men som utlending er vel terskelen lavere for å hoppe på et annet tilbud om sjansen byr seg, og om Brann er fornøyd med utviklingen til Pettersen.

Nouri - Siden kontrakten går ut etter sesongen. Skal Brann få noe for ham, må han selges i sommer. Jeg tror dog at så lenge Brann henger med i noe som minner om gullkamp blir han værende.

Grønner - Bør være misfornøyd med spilletiden. Er mulig å få noe for.

Skaanes - Er nok misfornøyd med spilletiden etter mange år som squad-spiller. Er mulig å få noe for.

Haugen - Kontrakten går ut om ett år, og han er vår beste spiller. Er mulig å få en del for.

Vega - Er nok misfornøyd med spilletiden. Tipper der er klubber der ute som har tro på at de kan lære ham å ta bedre valg, da blir han god.

Orlov - Kontrakten varer bare ut året, men tipper han blir værende så lenge Brann har los på gull.

Skålevik - Er nok misfornøyd med spilletiden og kan være aktuell for klubber som Sandefjord og Sogndal.

Acosta - Har fortsatt et visst salgspotensiale, og er som utlending kanskje åpen for nye eventyr. Spørs hvordan Brann ser på Grønner. Har nok lyst på gull med Brann.

Jeg regner det som usannsynlig at ingen av disse forsvinner. Haugen må Brann gjøre alt de kan for å forlenge med. Grønner er bedre enn Acosta, og bør dermed spille på bekostning av Acosta.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Corran on May 25, 2017, 10:27:25 AM
Så da ut på høydepunkt video som om det var en heldig seier
Og litt av en situasjon der Ulf keeper bærer Nest spiller av banen. Utrolig at dommer bare ser på sånn halveis :-) 



Nja, denne videoen er lagt ut på Ulfs sider og har ikke med flere av Nests fete sjanser. Totaldominans i 2 omgang.

Chrisstah

Quote from: Lasaron on May 25, 2017, 10:50:28 AM

Jeg regner det som usannsynlig at ingen av disse forsvinner. Haugen må Brann gjøre alt de kan for å forlenge med. Grønner er bedre enn Acosta, og bør dermed spille på bekostning av Acosta.


Grønner bedre enn Acosta ?
Grønner er god, men det er helt fair at han er 3dje valget pdd.
Det blir en vanskelig diskusjon uansett, da man helt sikkert kan argumentere for begge parter.
Syns Jonas har gjort en bra figur når han har spilt i år. Hadde vært kult om han danker ut Acosta men da må han opp et hakk på det meste.
Acosta/Vito er antakeligvis det beste stopperparet i serien for øyeblikket.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gamleørn

Jeg føler meg ikke trygg med Alex Horwath som andrekeeper. Sitter med hjertet i halsen hver gang ballen nærmer seg han når han spiller. Jeg synes rett og slett ikke han er en god nok keeper til å være andrekeeper i brann. En andrekeeper er ment for å gi konkurranse til førstekeeperen, noe som han ikke er i nærheten av, selv når Piotr har kostet oss for flere poeng allerede. Horwath har kontrakt ut 2017, og ser ikke helt behovet for å fornye den. Vi har Markus Pettersen, og jeg vet ikke om han er klar til å ta opp kampen med Piotr enda. Om ikke, er det mange spennende keepere, også lokale, som kan gi Piotr litt mer konkurranse enn Alex Horwath iallefall. Stefan Hagerup på ullkisa f.eks. Tidligere sogndalkeeper som ikke er så langt unna piotr ferdighetsmessig. Sikkert billig i drift. Hent han inn på en treårskontrakt, send Pettersen på lån, og hent opp en jr/ ung keeper som tredjekeeper.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

krakra

Det er jo en idealistisk tanke, men at en keeper på tilnærmet nivå med Piotr, eller Piotr selv, vil akseptere å sitte på benken særlig lenge er urealistisk. Du kan ikke ha en av ligaens beste keepere, og samtidig ha en andrekeeper som kan være en reell konkurrent. Til det er keeperplassen for spesiell. Der spiller du enten så og si alt, eller så og si ingenting.

krakra

Quote from: Chrisstah on May 25, 2017, 15:19:51 PM
Quote from: Lasaron on May 25, 2017, 10:50:28 AM

Jeg regner det som usannsynlig at ingen av disse forsvinner. Haugen må Brann gjøre alt de kan for å forlenge med. Grønner er bedre enn Acosta, og bør dermed spille på bekostning av Acosta.


Grønner bedre enn Acosta ?
Grønner er god, men det er helt fair at han er 3dje valget pdd.
Det blir en vanskelig diskusjon uansett, da man helt sikkert kan argumentere for begge parter.
Syns Jonas har gjort en bra figur når han har spilt i år. Hadde vært kult om han danker ut Acosta men da må han opp et hakk på det meste.

Acosta/Vito er antakeligvis det beste stopperparet i serien for øyeblikket.
Acosta har nytt fordelen av å spille fast hele tiden. Være den som trener med førstelaget på hver trening og utviklet et solid samspill med hele laget. Grønner er inn og ut. Spiller sporadiske kamper med forskjellige stoppermakkere. Til tross for det er Acosta i bestefall marginalt bedre. Acosta har ikke akkurat storspilt i år, og kanskje han også kunne hatt godt av å merke at det er en reell kamp om plassene. Får Grønner spille regelmessig over en periode er det naturlig at han hever seg, og da er han forbi Acosta.

Reginiussen/Skjelsvik er nok bedre enn Acosta/Vito

Xminator

Hovland er ledig på markedet fra sommeren av. Selvsagt er det posisjonen vi er godt forspent i, men Hovland er nok en spiller som ville hevet stopperparet enda ett hakk. Og en type spiller Brann bør se mot uavhengig av om det er keeper, back, midtbane, ving eller spiss.

Tom C

Må si jeg likte det jeg så av spissen til Egersund, Bubacarr Sumareh, som sendte Viking på hodet ut av cupen. Meget bra fart, og i tillegg bra teknikk. Muligens verd å kikke nærmere på?
Aldri mer Obos....

krakra

Så stopper og kant er er det folk mener Brann bør bruke ressursene på i år?

Tom C

Kommer vel an på hvordan kontraktsforhandlingene går fremover med de fem som snart kan skifte beite...
Aldri mer Obos....

Corran

Quote from: krakra on May 26, 2017, 12:25:25 PM
Så stopper og kant er er det folk mener Brann bør bruke ressursene på i år?

Kant JA, Trenger vel en som kan ta over for Braaten og holde minst hans toppnivå og det ser ikke ut som det er Vega pr nu. Gilli har tatt den andre kanten og der trenger vi en god backup om ikke en av de unge tar steg og kan være backup. Skaanes har jeg gitt opp
Midtstopper trenger vi ikke, I så fall kun et fjerde valg for vi har tre meget habile midtstoppere pr i dag

Back derimot er eg litt usikker på om vi ikke trenger noe inn om Nouri forsvinner. Jeg har troen på Jonsson og at han kan ta en backplass men om Gilli skal være kant så mangler vi en backup på back. Eller et førstevalg
Så trenger vi en backup for Barmen og Haugen for Orry og Skaanes er ikke gode nok slik de har sett ut til nå når de har fått sjansen.
Spisser har vi to som er dugandes men om Orlov forsvinner trenger vi en ny. Skaalevik er ikke helt der men kan vel benyttes som kant backup. Synes han er bedre kant enn Skaanes (etter hva de har vist i år)
SHN var den jeg var mest opptatt av at de trengte en backup for men Barmen har overbevist meg i den rollen og hadde Barmen hatt en god nok utfordrer tro jeg han kunne utfordret SHN i større grad

Så JA til kant og NEI tim midtstopper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

PS Og så kan en jo alltid trenge bedre spillere i alle posisjoner om en skal bli bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up