• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TIL - Brann, søndag 02 april, kl.18.00 (runde 1 )

Started by Gulløl, March 24, 2017, 13:25:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Helt grei kamp Et poeng mer enn forventet men likefult surt å tape to poeng på slutten.
Sjokkerende nok var Ruben beste backen i dag. Nouri solgte seg flere ganger og var dårlig sammen med Gilli.
Ellers helt ok kamp, men som sagt skuffende at det blir såpass stort press i mot på slutten og at de får et mål på slutten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ett poeng på Alfheim er historisk sett ok+.

Brann var lenge best, og så fikk Tromsø etterhvert initiativet i kampen. Det burde begrenset seg til et kvarters tid og så skulle Brann justert seg og tatt over igjen. I stedet bare varte og varte det. Dobbeltbyttet hjalp ingenting. Her må trenerteamet sitte seg ned og finne ut av hvorfor Brann aldri klarte å jevne ut spillet igjen.

Nouri var bra offensivt, men sleit med islendingen defensivt. Fint mål av Orlov.
Tren på langskudd

Giles

Først og fremst en middelmådig kamp. Midtbanen blir begrenset med en så offensivt svak sentral midtbanespiller som Heltne. Han har også åpenbare tempoproblemer som han blir avslørt på jevnt og trutt. Men mye svake pasninger over hele linjen, stereotypt og urytmisk, så jevnt over er det tilfeldighetene som rår. Savner rett og slett konturene av et spill med mening. Men konkurransedyktige likevel i en rotekamp som første serierunde ofte er. Tror Brann må stole på marginer og godt defensivt spill i år også.

Torvanger

Bare en sak før jeg legger TIL-kampen død, Braaten og SHN dette holder rett og slett ikke, dere opptrer som to knøttespillere: (gjør Piotr noe feil?)


Billy Elliott

Quote from: krakra on April 02, 2017, 18:57:00 PM
Quote from: Billy Elliott on April 02, 2017, 18:55:18 PM
Sier alt om hvordan denne sesongen kommer til å bli. Der vi i fjor hadde marginene på vår side holdt unna i slike kamper slipper vi nå inn.
Vi tapte på Alfheim i fjor.


Korrekt, men jeg refererte til kamper der vi tok ledelsen 1-0. Det hadde vi ikke for vane å gi fra oss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Xminator

Ett poeng er jo ett mer enn normalt. Samtidig utrolig surt å ikke få en perfekt start på sesongen. Bare Molde av bortelagene som har 3 poeng så langt, men om vi nå vinner hjemme så er det en helt grei start på noe som ikke blir krise.

Torvanger

Det er 14 andre lag som skal gjeste Alfheim, jeg er sikker på at noen av våre tøffeste konkurrenter på øvre halvdel, vil ende opp med både og smultring i sine respektive kamper der oppe.

Lasaron

Brann var under et langvarig press fra Tromsø da Brann gjorde et dobbeltbytte. Inn kom Børven og Skaanes. Ingenting skjedde. Var kampbildet et som passet Børven? Langt ifra. Er Børven typen til å komme inn og snu et slikt kampbilde som var? Nei. Det hadde vært bedre å beholdt Orlov på banen, i forklokskapens navn. Hva så med Skaanes? Vel, han har løpskraft, og vi burde kanskje kunne forvente at han kunne klare å forstyrre motstanderne mer enn en sliten Haugen. Men er Skaanes egnet til å endre et slikt kampbilde som var satt seg? Neppe. Han har andre styrker.

Karadas kunne vært bra å byttet innpå. Enten kunne man bitt i det sure eplet, og bare prøve å ri det inn. Da kunne Karadas hjulpet med sin defensive styrke. Eller han kunne vært et tanksenter der framme som skulle holde på ballen, det kunne endret kampbildet litt. Vega kunne også utgjort en forskjell med sin kombinasjon av fart, teknikk og evne til defensivt arbeid. Som innbytter mot slitne bein kunne han utgjort en Huseklepp-effekt.

Når kampbildet ble som det ble, skulle Haugen og Braaten blitt tatt ut, Vega og Karadas bli satt inn, Karadas og Orlov vært tanksentre der fremme i en skeiv 4-3-3 og skulle vært i forsvar på hver dødball, og Vega hatt en Huseklepp-rolle, bare bedre defensivt. 

Her mener jeg LAN for en gangs skyld bommet med byttene.
Tren på langskudd

ostraume

Tja.

Eller så ville Karadas inn gjort at vi ble enda mer baktung, og satt under ekstra press.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Tror ikke det. I så tilfelle ville det jevnet seg ut og vel så det å ha hans duellstyrke i feltet. Børven og Skaanes er mye mindre opplagte kandidater hvis vil skal ri inn en trepoenger. For å endre kampbildet funker de heller ikke.

Tren på langskudd

Lasaron

Børven er først og fremst god når det er et visst type kampbilde, der han kan være en rev i boksen. Da utnytter han et kampbilde. Han er ikke den som preger eller endrer (med mindre han scorer mål, men da er vi tilbake til kampbildet igjen).

Skaanes har absolutt kvaliteter til å være med å kunne prege en kamp fra start. Han fikser mye løping, og hurtig pasningsspill langs bakken. Kombinasjoner. Bevegelige trekanter. I et kampbilde der Brann jager scoring og har initiativet, men stanger og stanger, kan Skaanes komme inn og utgjøren en forskjell. I går? Nei.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on April 03, 2017, 11:29:58 AM
Børven er først og fremst god når det er et visst type kampbilde, der han kan være en rev i boksen. Da utnytter han et kampbilde. Han er ikke den som preger eller endrer (med mindre han scorer mål, men da er vi tilbake til kampbildet igjen).

Skaanes har absolutt kvaliteter til å være med å kunne prege en kamp fra start. Han fikser mye løping, og hurtig pasningsspill langs bakken. Kombinasjoner. Bevegelige trekanter. I et kampbilde der Brann jager scoring og har initiativet, men stanger og stanger, kan Skaanes komme inn og utgjøren en forskjell. I går? Nei.


Dette synst eg blir for snevert. Skaanes tilfører innsats og løpsstyrke, samt evne til å halde på ballen - noko som er essensielt for å kunne kjempe tilbake initiativet i kampen. Børven er ein spelar som er bra all round og er ein god trugsel offensivt, men som ein også må sjå litt opp for i bakrom.

krakra

Børven er en pusling som kler krigestilen til LAN veldig dårlig. Skal han funke må vi spille en annen fotball.

Lasaron

Quote from: Hatleking on April 03, 2017, 11:45:38 AM
Quote from: Lasaron on April 03, 2017, 11:29:58 AM
Børven er først og fremst god når det er et visst type kampbilde, der han kan være en rev i boksen. Da utnytter han et kampbilde. Han er ikke den som preger eller endrer (med mindre han scorer mål, men da er vi tilbake til kampbildet igjen).

Skaanes har absolutt kvaliteter til å være med å kunne prege en kamp fra start. Han fikser mye løping, og hurtig pasningsspill langs bakken. Kombinasjoner. Bevegelige trekanter. I et kampbilde der Brann jager scoring og har initiativet, men stanger og stanger, kan Skaanes komme inn og utgjøren en forskjell. I går? Nei.


Dette synst eg blir for snevert. Skaanes tilfører innsats og løpsstyrke, samt evne til å halde på ballen - noko som er essensielt for å kunne kjempe tilbake initiativet i kampen. Børven er ein spelar som er bra all round og er ein god trugsel offensivt, men som ein også må sjå litt opp for i bakrom.


Jeg har ikke lagt merke til at Skaanes er god til å holde på ballen.
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Eg tenkte at det var eit relativt offensive bytte, Børven er farligare i bakrom enn Orlov, og Skaanes har fart og løpskraft, og kan i tillegg prøve å etablere spel utover kick & run, som me har klagd på at det blir for mykje av. Men, mykje vitigare, det funka jo dessverre ikkje i det heile tatt.

nummer9

Antar Børven inn var en tanke om å få inn en bakromstrussel. Dessverre betalte det seg ikke. Jeg følte i alle fall at TIL ikke lå like høyt med forsvarsrekken etter han og Skaanes inn, men kan være jeg husker feil.

SeLyren

Visst det var bakrommet som skulle trues er vel Skålevik kjappere enn hva Børven er. Eg er enig med Lassaron på denne, LAN bommet faktisk med byttene. Men han har truffet så mange ganger at han er i solid pluss.

Hatleking

Quote from: Lasaron on April 03, 2017, 12:46:54 PM
Quote from: Hatleking on April 03, 2017, 11:45:38 AM
Quote from: Lasaron on April 03, 2017, 11:29:58 AM
Børven er først og fremst god når det er et visst type kampbilde, der han kan være en rev i boksen. Da utnytter han et kampbilde. Han er ikke den som preger eller endrer (med mindre han scorer mål, men da er vi tilbake til kampbildet igjen).

Skaanes har absolutt kvaliteter til å være med å kunne prege en kamp fra start. Han fikser mye løping, og hurtig pasningsspill langs bakken. Kombinasjoner. Bevegelige trekanter. I et kampbilde der Brann jager scoring og har initiativet, men stanger og stanger, kan Skaanes komme inn og utgjøren en forskjell. I går? Nei.


Dette synst eg blir for snevert. Skaanes tilfører innsats og løpsstyrke, samt evne til å halde på ballen - noko som er essensielt for å kunne kjempe tilbake initiativet i kampen. Børven er ein spelar som er bra all round og er ein god trugsel offensivt, men som ein også må sjå litt opp for i bakrom.


Jeg har ikke lagt merke til at Skaanes er god til å holde på ballen.


Det er alltid kjekt å lære noko nytt!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on April 03, 2017, 08:03:08 AM
Bare en sak før jeg legger TIL-kampen død, Braaten og SHN dette holder rett og slett ikke, dere opptrer som to knøttespillere: (gjør Piotr noe feil?)




Piotr er altfor dårlig på scoringen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Ikke enkelt å være LAN.
Hadde han byttet inn Azar i stedet for Børven ville jeg ha klaget...
- Skal ikke vi sette inn en bakromstrussel slik at treige Tromsø backer ikke tør å presse så høyt?
- hvordan har du nå tenkt å skåre kontringsmål med Azar på banen i stedet  for Børven?

Nå i etterpåklokskap kan jeg kritisere LAN for at vi manglet luftstyrke på defensive dødballer.

Lasaron

Var det bakromstrussel LAN ville ha kunne han valgt Skålevik.
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Quote from: blobby winters on April 03, 2017, 19:26:24 PM
Ikke enkelt å være LAN.
Hadde han byttet inn Azar i stedet for Børven ville jeg ha klaget...
- Skal ikke vi sette inn en bakromstrussel slik at treige Tromsø backer ikke tør å presse så høyt?
- hvordan har du nå tenkt å skåre kontringsmål med Azar på banen i stedet  for Børven?

Nå i etterpåklokskap kan jeg kritisere LAN for at vi manglet luftstyrke på defensive dødballer.


Dette!!

osoerli

Quote from: Torvanger on April 03, 2017, 08:03:08 AM
Bare en sak før jeg legger TIL-kampen død, Braaten og SHN dette holder rett og slett ikke, dere opptrer som to knøttespillere: (gjør Piotr noe feil?)



Wangberg har handa på skuldera til Braaten som då faktisk hjelper Wangberg til å koma høgt nok. Me ser etter kampen at Braaten tar dette opp med Wangberg. Sorte hanskar på mørke skuldre. Hadde eg vore NFF, så hadde eg krevd obligatoriske kvite hanskar til eine laget og signalgule til deg andre.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Quote from: osoerli on April 03, 2017, 23:10:59 PM
Quote from: Torvanger on April 03, 2017, 08:03:08 AM
Bare en sak før jeg legger TIL-kampen død, Braaten og SHN dette holder rett og slett ikke, dere opptrer som to knøttespillere: (gjør Piotr noe feil?)



Wangberg har handa på skuldera til Braaten som då faktisk hjelper Wangberg til å koma høgt nok. Me ser etter kampen at Braaten tar dette opp med Wangberg. Sorte hanskar på mørke skuldre. Hadde eg vore NFF, så hadde eg krevd obligatoriske kvite hanskar til eine laget og signalgule til deg andre.



Nå ser jeg den og det må man kalle en dommerglipp.

Uansett, dette skjer i alle kamper, hele tiden, noen ganger fanger dommeren det opp, andre ganger ikke og selvsagt skal han unnlate å se det, når Brann trenger det som minst...

Velvel, spist er spist.

osoerli

Nesten umogleg å sjå når dei har svarte hanskar og me har svart drakt.  Her må Brann ta grep og alltid bruka hanskar i same farge som trøya til motstandarden, slik at ikkje dommaren ser når me held i trøyer eller juksar i hodeduellar på denne måten.  Materialforvaltaren har ein jobb å gjera.  Mørkeblå hanskar må handlast inn før torsdag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up