• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2017 - trolig rolig (bonus : 2018-møtet)

Started by Spelaren, March 06, 2017, 10:28:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

I morgen er det duket for årsmøte på Brann Stadion. For to år siden var det det famøse Tennfjord hei og hadet-møtet som etterlot seg en klubb i "krise" (ja, for nedrykket var jo kun en digresjon) og ikkje minst en krangel der medlemsmassen som støttet Samnøy ble beskyldt for å være det eine og det andre og at klubben no definitivt var fortapt.

To år seinere leverer me eit fint lite overskudd tross halvering av gavene frå Mohn, er i skrivende stund landets nest beste klubb inntil det motsatte er bevist og gyver løs på 2017 med ecup i sikte. Fenomenalt, som det også kan sies, og eg priser meg lykkelig over at Tennfjord forsvant ut av bildet sammen med den lydopptakfelte Sandnes. Ro og harmoni preger klubben og det er ikkje ventet at årsmøtet i morgen vil by på store overskrifter.

Her er BTs nyhetssak om saken (abo). Det skal bl.a diskuteres om å skille mellom æresmedlemsskap og hedersmerker.

2018-møtet nevnt litt nederst :)
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Tipper møtet blir unnagjort på rekordtid.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Det morsomste sitatet etter den gang da (2015):

Aarebrot: "Brann-supporterne må nøye seg med å drikke øl på Fotballpuben, og overlate til dem som har greie på juss og økonomi å styre Sportsklubben" - eksepsjonelt komisk med tanke på at "dem som har greie på juss" så til de grader har dummet seg ut på det feltet senere.
GÃ¥ av.

Lasaron

Supporterbermen viste seg å ha totalt rett.

Jeg må innrømme jeg sliter med motivasjonen for å komme i morgen. Kanskje jeg ser på meg selv som et vaktbikkjemedlem. Jeg blir værende som medlem, og kommer når noe står på spill. Jeg meldte meg inn like etter at Skarsfjord fikk forlenget kontrakten, og har vært medlem siden. Nå er ting på stell, og jeg tenderer mot å bli et passivt medlem. Jaja, vi får se. Skal du, Spelaren?
Tren på langskudd

Spelaren

GÃ¥ av.

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2017, 10:44:11 AM
Tipper møtet blir unnagjort på rekordtid.


Det blir ikke noe diskusjon om ombyggingen av stadion, altså?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Er kunstgress på Stadion noe tema for tiden ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Quote from: Billy Elliott on March 06, 2017, 14:15:46 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 06, 2017, 10:44:11 AM
Tipper møtet blir unnagjort på rekordtid.


Det blir ikke noe diskusjon om ombyggingen av stadion, altså?


Vil tro det kommer noe informasjon om fremdriften, i hvert fall. Håper vi får se noen nye og litt bedre tegninger. Og alle kan stille spørsmål om det når Eivind Lunde eller Vibeke Johannesen har sine oppsummeringer av året som har vært.

Jeg forstår hvis det ikke blir fullt hus på et såpass "uspennende" årsmøte som i år. Men håper de som er medlemmer, og har anledning, tar turen likevel. Er en grei mulighet til å få god informasjon om hva som skjer, økonomien og de lange linjene. Dessuten kan man altså stille spørsmål til de ansvarlige.

Pleier å være gratis kaffe og vestlandslefser e.l., og ganske hyggelig stemning, med unntak av 2010, muligens 2011 og 2015.

dokken

Quote from: Gulløl on March 06, 2017, 14:23:21 PM
Er kunstgress på Stadion noe tema for tiden ?



Står noe om det i årsmeldingen, side 6. Klarer ikke å klippe fra den, men her er linken: http://epapir.info/Brann_%C3%A5rsrapport/#/6/

Kort fortalt: Ingen beslutning tatt, ser på ulike løsninger, inkludert hybrid, utelukker ikke å fortsette med naturgress i mange år fremover.

Mitt tips er at de vil vente til evt tribunebygging med å endre underlag.

Spelaren

Kjenner for øvrig det hadde vært greit med ein liten oppdatering på graset nå som det går mot vår. Vinteren har vel vært av de bedre?
GÃ¥ av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on March 06, 2017, 17:06:24 PM
Kjenner for øvrig det hadde vært greit med ein liten oppdatering på graset nå som det går mot vår. Vinteren har vel vært av de bedre?


Har me beskytta graset med plastduk gjennom det verste?

Lasaron

Desember var svært varm. Januar varm og februar mild.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on March 06, 2017, 21:33:27 PM
Desember var svært varm. Januar varm og februar mild.


Og utgangspunktet slik banen var ved sesongslutt i fjor er noe av det beste jeg har sett etter en sesong. Gresset er nok absolutt bra når mesterfinalen mot Rosenborg spilles 29 mars. Varmekablene er vel slått på i februar slik de pleier og bidrar de også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

GÃ¥ av.

dokken

Quote from: Gulløl on March 06, 2017, 23:34:18 PM
Quote from: Lasaron on March 06, 2017, 21:33:27 PM
Desember var svært varm. Januar varm og februar mild.


Og utgangspunktet slik banen var ved sesongslutt i fjor er noe av det beste jeg har sett etter en sesong. Gresset er nok absolutt bra når mesterfinalen mot Rosenborg spilles 29 mars. Varmekablene er vel slått på i februar slik de pleier og bidrar de også.


Hvis dere kommer på årsmøtet, kan dere ta en titt på gresset med egne øyne. Pleier å være flott utsikt over stadion-matten.

Gulløl

March 07, 2017, 15:00:49 PM #15 Last Edit: March 07, 2017, 15:08:07 PM by Gulløl
Brann burde forlengst fått opp et eller to webkamera inne på Stadion på sin hjemmeside. Dette er det relativt liten kostnad med. Kan være noen i Bergen som kan være interessert i å sponse og drifte dette også, eventuelt reklame finansiert slik at Brann ikke får noen kostnader i det hele tatt. Er nok større interesse for "å følge livet" inn på Stadion en Brann tror. Når Brann begynner å bygge den nye tribunen kan en følge fremdriften der også. I forkant av hjemmekamper gjennom sesongen er det nok interesse fra en del av Brann fansen å kikke innom å se hvordan gressmatten ser ut før kampene også.
VIF har f.eks. kamera på Valle som gir bilder minst enn gang i timen.
http://www.vpn.no/vpn-spesial/stadionsaken-vpn-spesial/2015/10/vi-folger-stadionbygging/
BT kan eventuelt få det blant sine web kamera, tipper det blir et av kameraene som får flest klikk.
I markedsføring av Brann og Stadion er dette et positivt grep/tiltak som noen bør ta tak i og ordne rimelig raskt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Gulløl on March 07, 2017, 15:00:49 PM
Brann burde forlengst fått opp et eller to webkamera inne på Stadion på sin hjemmeside. Dette er det relativt liten kostnad med. Kan være noen i Bergen som kan være interessert i å sponse og drifte dette også, eventuelt reklame finansiert slik at Brann ikke får noen kostnader i det hele tatt. Er nok større interesse for "å følge livet" inn på Stadion en Brann tror. Når Brann begynner å bygge den nye tribunen kan en følge fremdriften der også. I forkant av hjemmekamper gjennom sesongen er det nok interesse fra en del av Brann fansen å kikke innom å se hvordan gressmatten ser ut før kampene også.
VIF har f.eks. kamera på Valle som gir bilder minst enn gang i timen.
http://www.vpn.no/vpn-spesial/stadionsaken-vpn-spesial/2015/10/vi-folger-stadionbygging/
BT kan eventuelt få det blant sine web kamera, tipper det blir et av kameraene som får flest klikk.
I markedsføring av Brann og Stadion er dette et positivt grep/tiltak som noen bør ta tak i og ordne rimelig raskt.


Dette er en god idé. Det der hadde jeg nørdet meg opp på. Noen burde forøvrig age en tråd som heter "Viktig og seriøs melding til Gorm", slik at han slipper å følge med på absolutt alt pjatt vi skriver her, men får meg seg slikt som dette.
(og evt. det med plastduken da, som noen må ta tak i synes jeg)
Kanskje.

Nixon

Quote from: Finfin respons on March 07, 2017, 16:26:14 PM
Noen burde forøvrig age en tråd som heter "Viktig og seriøs melding til Gorm", slik at han slipper å følge med på absolutt alt pjatt vi skriver her, men får meg seg slikt som dette.


Eventuelt (og nå slenger jeg bare ut et crazy forslag her...) kan man sende Gorm og Brann en mail. Kanskje noe radikalt, men jeg ser for meg at det kan være tilnærmet like effektivt!;)
Rød makt på Hansa


Lasaron

Quote from: Finfin respons on March 07, 2017, 16:26:14 PM
Quote from: Gulløl on March 07, 2017, 15:00:49 PM
Brann burde forlengst fått opp et eller to webkamera inne på Stadion på sin hjemmeside. Dette er det relativt liten kostnad med. Kan være noen i Bergen som kan være interessert i å sponse og drifte dette også, eventuelt reklame finansiert slik at Brann ikke får noen kostnader i det hele tatt. Er nok større interesse for "å følge livet" inn på Stadion en Brann tror. Når Brann begynner å bygge den nye tribunen kan en følge fremdriften der også. I forkant av hjemmekamper gjennom sesongen er det nok interesse fra en del av Brann fansen å kikke innom å se hvordan gressmatten ser ut før kampene også.
VIF har f.eks. kamera på Valle som gir bilder minst enn gang i timen.
http://www.vpn.no/vpn-spesial/stadionsaken-vpn-spesial/2015/10/vi-folger-stadionbygging/
BT kan eventuelt få det blant sine web kamera, tipper det blir et av kameraene som får flest klikk.
I markedsføring av Brann og Stadion er dette et positivt grep/tiltak som noen bør ta tak i og ordne rimelig raskt.


Dette er en god idé. Det der hadde jeg nørdet meg opp på. Noen burde forøvrig age en tråd som heter "Viktig og seriøs melding til Gorm", slik at han slipper å følge med på absolutt alt pjatt vi skriver her, men får meg seg slikt som dette.
(og evt. det med plastduken da, som noen må ta tak i synes jeg)


Hvis en tråd hadde hatt det navnet, "Viktig og seriøs melding til Gorm", tror jeg det hadde blitt umulig for meg å ikke tulle i den. Jeg tror det er ordet "seriøs" som hadde trigget useriøsiteten.
Tren på langskudd

dokken

Kan glede Stråmyhr og alle andre med at både stadionmatten og treningsfeltet er dekket av plastduk. Vanskelig å si hvordan det ser ut under.

Spelaren

Quote from: dokken on March 07, 2017, 18:40:00 PM
Kan glede Stråmyhr og alle andre med at både stadionmatten og treningsfeltet er dekket av plastduk. Vanskelig å si hvordan det ser ut under.


Ligger garantert en haug lokalungdom under og blir kvelt.
GÃ¥ av.

SeLyren

Quote from: Spelaren on March 07, 2017, 18:47:50 PM
Quote from: dokken on March 07, 2017, 18:40:00 PM
Kan glede Stråmyhr og alle andre med at både stadionmatten og treningsfeltet er dekket av plastduk. Vanskelig å si hvordan det ser ut under.


Ligger garantert en haug lokalungdom under og blir kvelt.

God gjødsel det.

Spelaren

Styret gjenvalgt, ingen kontroverser. Plankekjøring.
GÃ¥ av.

Utmedsnolken

blir kjedelig med webcam når matten er tildekket. Kan vi forby plastduk eller kjøpe en ny gjennomsiktig?
"og der snubler Sæternes igjen"

Tom C

Alternativt kan ett av webkameraene være et closeup-cam, som ligger under duken helt ned mot gresset. Sånn at man bokstavelig talt kan se gresset gro... Sånn minutt-for-minutt greie som var sånn i vinden en periode...
Aldri mer Obos....

Nixon

Jeg hører at de skal male noen kontorer på Stadion. Jeg vil gjerne se den malingen tørke...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on March 08, 2017, 10:25:25 AM
Jeg hører at de skal male noen kontorer på Stadion. Jeg vil gjerne se den malingen tørke...


SÃ¥ du er negativ til forslaget altsÃ¥, ikke sÃ¥ uventet. Det er ganske vanlig med webkamera pÃ¥ mellomstore og større fotballstadion nedover i Europa sÃ¥ ikke sÃ¥ veldig spesielt om det kommer pÃ¥ Brann Stadion ogsÃ¥. Bra at noen er positive, har ogsÃ¥ fÃ¥tt positiv feedback fra en Brann ansatt som vil ta det opp videre :) 
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on March 08, 2017, 16:15:09 PMSå du er negativ til forslaget altså, ikke så uventet.


Nå var det først og fremst en videreføring av kommentaren om å se gresset gror. De kan gjerne sette opp et kamera for min del, selv om interessen for et kamera som i bunn og grunn bare skal vise fargen på gresset vil være minimal vil jeg tro. Dersom det blir utbygging vil det selvsagt bli større interesse.
Rød makt på Hansa


Go Up