• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter LAN

Started by Torvanger, February 20, 2017, 09:17:46 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Som ellers i samfunnet vil personlig kjemi være en faktor her. Soltvedt og Knutsen hadde noen år sammen i Brann for litt over 10 år siden. Dersom kjemien ikke var god da, så kan det ha innvirkning nå.

Men dersom egoet til Soltvedt hindrer en Knutsen-overgang så  kommer det til å bli bråk!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Noen med kontakter innad, må formidle til rette vedkommende at det ikke er akseptabelt.
Tren på langskudd

Spelaren

Sannheten er at Knutsen og Soltvedt likte å parkere på samme sted.
Gå av.

Nixon

bt.no/sport/i/EW38Q3/sportssjefen-bare-noen-faa-gode-kandidater-igjen

Branns sportssjef Rune Soltvedt sier at klubben snart kan ha en ny trener på plass. - Bare noen få, gode kandidater igjen.

Har det vært noen gode aktuelle kandidater?;)
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on August 07, 2020, 13:45:42 PMbt.no/sport/i/EW38Q3/sportssjefen-bare-noen-faa-gode-kandidater-igjen

Branns sportssjef Rune Soltvedt sier at klubben snart kan ha en ny trener på plass. - Bare noen få, gode kandidater igjen.

Har det vært noen gode aktuelle kandidater?;)

Det blir bråk, skepsis og etterpåklokskap uansett hvem som blir den salvede.
Ballen skal fremover!

SK

Knutsen har vært usannsynlig hele tiden, og dette bare forsterker det. For hvis de nå allerede har en trener på plass om noen dager, så kan de vanskelig ha fått på plass en avtale med Knutsen, med alle de utfordringer det inkluderer, så raskt.

Corran

Tar det med en klype salt når det er på twitter ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Knutsen er ikke et alternativ så lenge de har gått ut og sagt de ikke kan kjøpe noen fri.
I tillegg til det har Knutsen gjort det helt klart at han ikke vil avbryte kontrakten og i alle fall ikek midt i sesong. Han er veldig takknemlig ovenfor b/g som har gitt ham tilliten.

At folk fremdeles tror/håper på Knutsen skjønner eg ikkje.

Eneste alternativet er å ansette ny trener ut 2021 og så hente ham om han ønsker, men da er han gjerne klar for enda større oppgaver.

Så min anbefaling er glem Knutsen for eller blir dere bare skuffet.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Corran on August 07, 2020, 14:48:10 PMKnutsen er ikke et alternativ så lenge de har gått ut og sagt de ikke kan kjøpe noen fri.
I tillegg til det har Knutsen gjort det helt klart at han ikke vil avbryte kontrakten og i alle fall ikek midt i sesong. Han er veldig takknemlig ovenfor b/g som har gitt ham tilliten.

At folk fremdeles tror/håper på Knutsen skjønner eg ikkje.

Eneste alternativet er å ansette ny trener ut 2021 og så hente ham om han ønsker, men da er han gjerne klar for enda større oppgaver.

Så min anbefaling er glem Knutsen for eller blir dere bare skuffet.
Dette blir litt barnslig naivt. Hvis Knutsen vil til Brann er det nok null problem å midler til å kjøpe ham fri. Hvis Soltvedt og/eller Johannessen da innstiller på noen andre nærmest av prinsipielle grunner så må de sparkes.

Huff

Håper inderlig at styret er på banen, hvis sportssjefen ikke vil ansette den klart beste kandidaten fordi han er redd for sin egen posisjon er dette totalt uakseptabelt, men ikke noe nytt eller veldig spesielt i arbeidslivet.




krakra

Quote from: Nixon on August 07, 2020, 13:45:42 PMbt.no/sport/i/EW38Q3/sportssjefen-bare-noen-faa-gode-kandidater-igjen

Branns sportssjef Rune Soltvedt sier at klubben snart kan ha en ny trener på plass. - Bare noen få, gode kandidater igjen.

Har det vært noen gode aktuelle kandidater?;)
«Noen få»? Eller bare en? Og har det helt reelt vært noe mer enn en? Det skrives jo bare om Ingebrigtsen. Hvem andre har blitt vurdert seriøst ?

Superjack

Jeg tror det står mellom to kandidater: Ingebrigtsen og Knutsen.

Løsningen kan være på plass før kampen mot Molde. Da tipper jeg det er Ingebrigtsen.

Dette kan tyde på at den andre kandidaten er Knutsen:

«Soltvedt svarer slik på spørsmål om Brann har bestemt seg for om de må ha en løsning på trenerspørsmålet nå, eller om de kan vente til etter sesongen.

- Det henger sammen med de ulike kandidatene, og hva som er mulig å få til»

Om dette siste er ulovlig i forhold til opphavsrett og bt.no må Moderator gjerne slette denne.
Brannsupporter.

Lasaron

Ja, det kan virke som om minst en av kandidatene som gjenstår er en som krever en midlertidig løsning først.
Tren på langskudd

Superjack

Vi får vente og se. Men skulle Soltvedt lande en av de to, etter bare en uke jobb, så har han garantert ikke startet mandag denne uken, og SKB fremstår mye mer proff i trenerbytte enn f.eks Koteng Ballklubb
Brannsupporter.

steinbygger

Det skal være noen koblinger mellom Eirik Bakke og sentrale personer i og rundt Brann så blir ikke veldig overrasket hvis han fremdeles står på en liste. Min personlige favoritt er Seyi Olofinjana så håper ihvertfall at de har ringt og sjekket om konen vil hjem til Bergen.

Lasaron

Eirik Bakke. Mannen som har gjort Sogndal til et stabilt 1.divisjonslag.
Tren på langskudd

SK

Eirik Bakke kommer til å skape sånn cirka 0,00 % entusiasme i Bergen. Går ut fra at klubben ikke er så tonedøv. En direkte nedgradering fra LAN.

krakra

Selvfølgelig er ikke Bakke aktuell. Det er to klart bedre, lokale kandidater i samme divisjon og flere langt mer spennende kandidater fra andre steder. Eneste punktet han checker av på er at han bruker ung spillere. Ellers er spillet kjipt, resultatene under middels og han har ingen trenererfaring over OBOS.

pidre

Quote from: SK on August 07, 2020, 17:36:01 PMEirik Bakke kommer til å skape sånn cirka 0,00 % entusiasme i Bergen.

Yep, akkurat det samme som Ingebrigtsen.
Saludar a los monos!

Superjack

Tror Ingebrigtsen kan skape litt entusiasme.
Brannsupporter.

SK

Quote from: pidre on August 07, 2020, 18:17:01 PM
Quote from: SK on August 07, 2020, 17:36:01 PMEirik Bakke kommer til å skape sånn cirka 0,00 % entusiasme i Bergen.

Yep, akkurat det samme som Ingebrigtsen.

Å sidestille disse to på denne måten er jo helt useriøst.

Lasaron

Quote from: krakra on August 07, 2020, 18:11:39 PMSelvfølgelig er ikke Bakke aktuell. Det er to klart bedre, lokale kandidater i samme divisjon og flere langt mer spennende kandidater fra andre steder. Eneste punktet han checker av på er at han bruker ung spillere. Ellers er spillet kjipt, resultatene under middels og han har ingen trenererfaring over OBOS.

Nja. Han vet også litt om hvordan trøkket kan være i og rundt klubben, etter 4,5 år som spiller i en heftig periode. Han var vel en viktig stemme i spillerstallen under avsettelsen av både Mjelde og S. Nilsen.

For å presisere: Jeg er negativ til Bakke som branntrener.
Tren på langskudd

Superjack

Blir særdeles overrasket om Bakke blir presentert.

Holder fortsatt på at pengene kan plasseres på Ingebrigtsen eller Knutsen.
Brannsupporter.

Spelaren

Gå av.

Henki

Quote from: pidre on August 07, 2020, 18:17:01 PM
Quote from: SK on August 07, 2020, 17:36:01 PMEirik Bakke kommer til å skape sånn cirka 0,00 % entusiasme i Bergen.

Yep, akkurat det samme som Ingebrigtsen.

I og med at i hvert fall jeg kommer til å bli entusiastisk  hvis Ingebrigtsen blir ansatt, kan vi jo kanskje putte på noen tusendelers entusiasme. Om ikke annet.
Ballen skal fremover!

Nixon

Selvsagt er det koblinger mellom Bakke og folk i Brann. Han har jo spilt her, og vært i fotballmiljøet i alle år etterpå. Men han blir ikke trener i Brann. Garantert!
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Ifølge BA kan Ingebrigtsen om kort tid bli presentert som ny Brann-trener. Og, se her:

https://www.bt.no/sport/i/wP7omA/det-er-noe-galt-med-oss-naar-vi-oensker-oss-tilbake-det-er-det-enest

Allerede før han er ansatt har han begynt å sutre.

Jeg føler dette er en forspilt mulighet. Knutsen var klar til å komme etter sesongen. Absolutt alt i det siste intervjuet hans med BT tilsa det. Nå hopper vi i stedet på det første og beste.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Ja, denne «stakkars meg»-retorikken tror jeg vi får se mye om. På Skarsfjord-nivå. Alle offentlige personer «mobbes» og mange må takle vanvittig mye styggere sjikane enn trenere.

Superjack

Kan hende at Brann måtte ha betalt mye for Knutsen etter sesongen også.
Brannsupporter.

Nixon

https://www.ba.no/narmer-seg-brann-avklaring/s/5-8-1358689?access=granted

BA melder det samme; at han kan bli klar til helgen. Men skal uansett ikke lede laget mot Molde.

Men for et utgangspunkt for en trener i Brann! Han kommer til å ha en kollega oppe i Bodø hengene over seg som en mørk mørk skygge. En trener som ingen vet om kunne kommet til Brann etter sesongen. Alt er basert på noen sitater om at Brann er en spennende klubb med stort potensiale og at ingen vet hva fremtiden bringer, eller hva han enn sa.
Rød makt på Hansa

Huff

Hvis det bekreftes at Knutsen har vært interessert i å gå til Brann etter sesongen, men at Soltvedt har vært uinteressert og gått for Ingebrigtsen så skal det bli interessant å følge dette.

Kanskje Ingebrigtsen får føle det fortjengeren hans opplevde da han skulle overta RBK, at supporterne ønsker han til helvete vekk fra første sekund?

Branns nye trener, en svoren Rbk-supporter.

Billy Elliott

Quote from: Superjack on August 07, 2020, 20:20:03 PMKan hende at Brann måtte ha betalt mye for Knutsen etter sesongen også.

Det er svært, svært sjelden at det koster særlig mye å løse trenere fra kontrakt. Kanskje noen millioner, men neppe særlig mye mer enn en Holmen Johansen, Eggen Rismark eller en halv Berisha.

Når en trener først bestemmer seg for at han heller ønsker å være et annet sted og uttrykker dette, klarer man som oftest å komme til en fornuftig, minnelig løsning.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Huff on August 07, 2020, 20:26:44 PMHvis det bekreftes at Knutsen har vært interessert i å gå til Brann etter sesongen, men at Soltvedt har vært uinteressert og gått for Ingebrigtsen så skal det bli interessant å følge dette.

Ja, hvis det bekreftes. Da blir det helt klart oppstyr. Men hvis det ikke blir bekreftet, skal man gi en ny trener litt arbeidsro?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg leste det intervjuet med KI i BT, og ble lite imponert. Når jeg nå nettopp så oppslaget om at han nærmer seg signering, var skuffelse min umiddelbare følelse.
Tren på langskudd

krakra

Jeg lurer fortsatt på om Brann seriøst har vurdert andre kandidater enn Ingebrigtsen. Virker ikke sånn.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on August 07, 2020, 20:27:59 PMDet er svært, svært sjelden at det koster særlig mye å løse trenere fra kontrakt. Kanskje noen millioner, men neppe særlig mye mer enn en Holmen Johansen, Eggen Rismark eller en halv Berisha.

Men det er vel svært sjelden at treneren til seriemesteren (la oss nå si at de vinner der oppe) med halvannet år igjen av kontrakten blir forsøkt hentet av en konkurrent. Husk at det kan gi gode penger til klubben dersom de gjør det godt i Europa i 2021. Ingen grunn til at de i utgangspunktet skal gi ved dørene. Horneland med ett år igjen av kontrakten kostet trønderne 3 millioner etter harde forhandlinger.

Men klart. Dersom Knutsen skyver familien foran seg kan jo prisen synke. Brann har jo selv en historie å gi ved dørene i slike tilfeller.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on August 07, 2020, 20:36:11 PMJeg leste det intervjuet med KI i BT, og ble lite imponert. Når jeg nå nettopp så oppslaget om at han nærmer seg signering, var skuffelse min umiddelbare følelse.

100% enig. Å starte Brann-karrieren med å sutre om at pressen og supportere er så slemme er neppe noe sjakktrekk når man skal ta over Brann.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: krakra on August 07, 2020, 20:37:06 PMJeg lurer fortsatt på om Brann seriøst har vurdert andre kandidater enn Ingebrigtsen. Virker ikke sånn.

Når utgangspunktet var å ikke hente trenere under kontrakt var vel utvalget noe redusert. Hvem andre kunne det egentlig blitt?

Spørsmålet blir jo også hvor seriøst de vurderte en midlertidig løsning nå og et større utvalg av kandidater etter sesongen.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on August 07, 2020, 20:40:31 PMSpørsmålet blir jo også hvor seriøst de vurderte en midlertidig løsning nå og et større utvalg av kandidater etter sesongen.

Det er nettopp dette som er spørsmålet.

Nixon

Er det noen som har tenkt på at denne Knutsen oppe i Bodø når har utrolig stor makt over det som skal skje i Brann og Bergen de neste par årene? Han må jo tenke litt på hva han kan si med tanke på egen klubb og egne supportere, men det skal ikke mange insinuasjoner til før det eksploderer med misnøye her nede. Holdt på å si at det kan bli gøy, men det blir vel å strekke det vel langt...
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Lurer på hvor mye fakta, evnt. spekulasjon det lå bak tweeten fra Pamer:

«Tror nok at KK kunne tenke seg «hem» etter sesongen. Derimot ikke like sikker på at de som skal finne ny trener til Brann vil det like sterkt.»

Som ble fulgt opp med:

«Han er bestekamerat med Per-Ove Ludvigsen. Kan være noen ser det som en trussel. Og nedsiden er at han ikke vil komme nå.»

Håper han utbroderer dette i neste podd.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SK

August 07, 2020, 21:06:20 PM #1141 Last Edit: August 07, 2020, 21:07:55 PM by SK
Folk har tilnærmet null holdepunkter for å kritisere Soltvedt for å ikke gå etter Knutsen. At han skulle kunne gå til Brann etter sesongen er jo bare gjettelek. Selv om han evt. skulle ønske det selv (noe han ikke har gjort, i hvert fall ikke offentlig), er det andre biter som også skulle ha falt på plass. Skulle Brann virkelig ha gjort et midlertidig valg nå for et slikt sjansespill som man ikke vet om hadde ordnet seg engang? Det sier seg selv at Soltvedt ikke kan spille slik hasard.

Det er også usikkert om Knutsen ville ha gjort en bedre jobb enn Ingebrigtsen. Han har ingen erfaring med en klubb og setting som den Brann er i. Jeg er ikke negativ til fyren, men dette fremstilles voldsomt unyansert. Man skulle jo tro det er Teitur som ansettes for en tredje periode her fremfor Ferguson, jf. stemningen hos enkelte.
Hvis Soltvedt faktisk klarer å lande det beste alternativet som nå var tilgjengelig, skal vi være veldig fornøyde.

Billy Elliott

Svaret vil vi kun få om Knutsen selv avslører om han ble kontaktet eller ikke.

Håper Pamer (som går såpass hardt ut) og BT vil ettergå dette. Hvis man ikke sitter på noe som helst, virker det litt tanketomt å gå ut på Twitter med slike spekulasjoner.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

Med tanke på omdømme og historikk, vil ikke KI ha mye å gå på før kritikken kommer, hverken fra media, supportere eller spillere.

Det er nesten som å be om trøbbel å ansette han.
Saludar a los monos!

SK

Sett at Soltvedt ikke har tatt kontakt, så er det vanskelig å ta han på det uansett. Han kan jo bare begrunne det med at Knutsen er under kontrakt, og at Brann ikke går etter trenere som er i en slik situasjon. Det har vi vel ikke gjort før, og at man evt. har fortsatt å følge det prinsippet er ryddig. Generelt er det utidig å gå etter andre lags trenere på den måten. Folk kan selvsagt være uenig i det,
men Soltvedt kan begrunne det med dette alene og ha sitt på det tørre.

SK

Quote from: pidre on August 07, 2020, 21:26:31 PMMed tanke på omdømme og historikk, vil ikke KI ha mye å gå på før kritikken kommer, hverken fra media, supportere eller spillere.

Det er nesten som å be om trøbbel å ansette han.


Ute i den virkelige verden, virker Kåre I. å ha et langt bedre omdømme enn hva han har hos mange her på forumet. Så ser ikke noen grunn til at han skal ha mindre å gå på enn evt. andre trenere. Det vil selvsagt komme litt an på hvordan han oppfører seg, men det gjelder for alle.

Huff

Hva skjer hvis Ingebrigtsen virkelig lykkes?

Min gjetning involverer et fly til Værnes, Kjernen og allsang til Bilde tån ivers...

Falkman

Knudsen får heller ta over i 2023, da. Innen den tid har nok Ingebrigtsen for lengst blitt så lei av Pamer og co at han har funnet seg noe annet å gjøre. Eller like sannsynlig, blitt bedt om å gjøre det.

Nixon

Quote from: SK on August 07, 2020, 21:29:22 PMUte i den virkelige verden, virker Kåre I. å ha et langt bedre omdømme enn hva han har hos mange her på forumet.

Hvis vi baserer oss på det Morfar skrev litt lenger oppe her så fikk han raskt ut et potensiale i bartelaget som forgjengeren ikke hadde klart. Han fikk gode resultater med tre seriegull og to cupgull på sine tre første år, og fikk frem gode spillere som så ble solgt for bra med penger. Jeg skal være fornøyd med mindre enn dette de tre første årene for å si det sånn.
Rød makt på Hansa

Nixon

Om det er verdt noe så sier Pål André Helland dette når han blir spurt om Ingebrigtsen er en bra match for Brann: Det tror jeg faktisk. Har det humøret og offensiviteten som trengs i Bergen. Sterk personlighet og et positivt humør.
Rød makt på Hansa

Go Up