• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter LAN

Started by Torvanger, February 20, 2017, 09:17:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Gå av.

Lasaron

Quote from: Corran on October 18, 2019, 14:07:47 PMLasaron: Du glemte at det hadde mest sannsynlig vært 5 poeng mer på de manglende straffene i starten av sesongen hvor dommeren i ettertid innrømmet at det skulle vært straffer

Glemte og glemte, fru Blom. Jeg nevnte jo "elendige dommere."
Tren på langskudd

Huff

For meg blir det litt meningsløst å snakke om resultatetene, og uflaks denne sesongen. Jeg er sikker på at publikum hadde tilgitt LAN en sesong med svake resultater, men det er ingenting annet å lene seg på. Brann er dritkjedelige.

Sesongen er nesten over og jeg har betalt 3000kr på en genuint positiv opplevelse, og en haug med dritkjedelig fotball. Jeg har sittet og kjedet vettet av meg i kamp etter kamp på tidspunkter der jeg kunne gjort hyggelige ting med familie og venner, og slik er det ekstremt mange som føler det.


Pamer tar feil i dagens BT når han skriver om den stabile kjernen til Brann der folk om forlenge uansett. I nettopp denne kjernen er det jo nå haugevis som er i ferd med å gi opp, folk som møtte opp hjemme mot Strømmen og Levanger, og som har tiår bak seg på stadion.

Giles

Så lenge Brann spiller anti-fotball vil det store publikum holde seg borte. Og jo lenger det varer jo større skade på omdømmet.
Brann skal være fandenivoldsk innstilling, profiler, seriemesterskap i april, storkjeftet og best. Det skal rive i sjelen å gå på stadion og du må ha et håp om at det store kan skje.
LAN må gå.

fortune

Quote from: Huff on October 18, 2019, 19:47:40 PMPamer tar feil i dagens BT når han skriver om den stabile kjernen til Brann der folk om forlenge uansett. I nettopp denne kjernen er det jo nå haugevis som er i ferd med å gi opp, folk som møtte opp hjemme mot Strømmen og Levanger, og som har tiår bak seg på stadion.

Det har du nok helt rett i. Med utgangspunkt i det såkalte Z-feltet, hvor man finner mange som har utgjort den harde kjerne i 20-30 år, har mange nå fått nok. I starten av sesongen var det godt belegg og mye synging fra dette feltet, nå er det betydelig færre som møter opp enn solgte sesongkort. Og engasjementet er stadig fallende, folk forlater stadion tidlig og deltar knapt på sangene.

First is first, second is nothing

Lasaron

Ledelsen tror nok det vil snu med gode resultater, og at LAN vil få til gode resultater. Massive rop fra tribunene er kanskje det eneste som kan føre til endring.
Tren på langskudd

Kagain

Når vi snakker om Per Ove, er han ikke tilknyttet Brann lengre? Jeg ser liksom ikke noe av han i media eller noe jeg vil regne som hans stempel på andre ting. Det nærmeste var vel å invitere Scharner og Olofinjana til Brann. Artig nok var Scharner ikke snau og leverte litt kritikk...

Lasaron

Jeg har forstått det slik at POL ønsker minst mulig oppmerksomhet, og har fått viljen sin.
Tren på langskudd

Corran

Her er en av grunnene til at LAN sikkert sitter trygt
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/sjekk-sjansetabellen-og-grat/o/5-8-1157997
Pga at ut i fra slike statistikker så er det bare at de har vært dårlige på å sette sjansene og kan bortforklare med at denne sesongen har vært stang ut og at de tross alt kunne vært i toppen med "normal" uttelling og det selv om de har hatt mange skader og lang karantene.

Eg sier ikke det er riktig, men at det fort er slike ting de legger til grunn. Og deres konklusjon blir jo fort da at det også hadde kommet mer folk om de hadde hatt "marginene" på sin side
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: Corran on October 20, 2019, 13:10:49 PMHer er en av grunnene til at LAN sikkert sitter trygt
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/sjekk-sjansetabellen-og-grat/o/5-8-1157997
Pga at ut i fra slike statistikker så er det bare at de har vært dårlige på å sette sjansene og kan bortforklare med at denne sesongen har vært stang ut og at de tross alt kunne vært i toppen med "normal" uttelling og det selv om de har hatt mange skader og lang karantene.

Eg sier ikke det er riktig, men at det fort er slike ting de legger til grunn. Og deres konklusjon blir jo fort da at det også hadde kommet mer folk om de hadde hatt "marginene" på sin side

Det kan det fort være at du har rett i, men konklusjonen deres vil likevel være gal. Det er ikke de dårlige resultatene som er hovedgrunnen til at folk ikke bryr seg, men at det er dørgende kjedelig å se brann spille kamper. Det ville det også vært dersom vi hadde hatt «mer flaks».

Forøvrig vil et lag som ikke er opptatt av at de beste avslutterne skal få målsjansene ofte ende opp med denne type utslag. Så det er ikke overraskende at årets Brann-lag fremstår som uheldige..
First is first, second is nothing

Lasaron

De to siste linjene var interessante, og kanskje rette. Dog ville det jo vært_litt_gøyere om vi hadde hatt "mer flaks".
Tren på langskudd

krakra

Nest knuste Sandnes Ulf 3-0 i dag. Hadde det ikke vært for poengtrekkene hadde de vært mer eller mindre klar for kvalikk snart.

Synd hvis Landro går til Sandnes Ulf. Men samtidig blir det spennende å se hva han får til når han får bygge lag over tid.

Lasaron

Men Nest spiller ikke akkurat en fotball som fyller tribunene der ute. Det er gjerne ikke type fotball det står på, men tilskuersnittet er fryktelig lavt.
Tren på langskudd


Lasaron

Det er klart. Han passer på å si sånne ting i ny og ne, men mener lite med det.
Tren på langskudd

Superjack

LAN er en feig trener. Bare å slå fast. Nå har feigheten spredd seg i hele laget.

Jeg hadde kjempetro på prosjekt LAN, men nå sprekker det. Ingen spillere utpå der tør miste ball.

I tillegg er det tydelig dårlig i garderoben også. På annet vis kan ikke utspillene til Koms, Bamba og nå Berisha tolkes.

Stall må renses, trener må nok skiftes.
Brannsupporter.

Spelaren

Feigheten er ekstremt utbredt. Gang på gang velger en midtbanespiller plassert godt inne på motstanders halvdel å feige ut og spille bakover når han mottar en ball. Ikkje bare pga manglende tro på egne ferdigheter, men også trolig pga lagets lave tyngdepunkt. Bak ham har han sannsynligvis 9 medspillere, foran en enslig spiss som er bundet opp av 3-4 forsvarere.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on October 21, 2019, 09:34:00 AMFeigheten er ekstremt utbredt. Gang på gang velger en midtbanespiller plassert godt inne på motstanders halvdel å feige ut og spille bakover når han mottar en ball. Ikkje bare pga manglende tro på egne ferdigheter, men også trolig pga lagets lave tyngdepunkt. Bak ham har han sannsynligvis 9 medspillere, foran en enslig spiss som er bundet opp av 3-4 forsvarere.

Også den med alle mann i boksen ved dødball imot.

En Komson eller Bamba i angrep vil binde opp minst 1, ofte 2 spillere i mitstanderen, og kunne gi utgangspunkt for en kontring. Men for LAN er det alle mann bak ballen, eller ikke noe.

De som jeg føler hemmes mest av denne feigheten er backene. For der det ser naturlig ut å få til en overlapp og å sette fart for innlegg, der snus det opp, og spilles tilbake.
Brannsupporter.

Miller

Akkurat nå så forventer og håper jeg noen starter et "LAN må gå" rop mot Bodø Glimt. Det er på tide å si ifra! Stor frustrasjon, synkende publikumstall, synkende interesse, dårlige resultater, frustrerte spillere og en trener / sportslig ledelse som ikke evner å se at de er på feil spor.

ACHTUNG

Tror virkelig LAN at folk er fornøyd, så lenge vi unngår tap? Det er åpenbart at han sier en ting til mediene, for å frita seg selv for skyld, for han ønsker for alt i verden at Brann skal tørre mer og være mer på og offensive, men spillerner klarer det ikke! Det er din feil, LAN, du har prentet inn "for guds skyld, ikke mist ballen" og "unngå overganger", så mye og ofte til spillerne, at de ikke evner å slå om. Og jeg er bombesikker på at LAN ikke messer om at de skal dundre til etter pause, med ledelsen 1-0, da er det heller å unngå det 08 eventuelt er farlige på.

Kagain

Det må nok gjøres en større innsats med å snu tankegangen til spillerne igjen. Spesielt om det er LAN som må gjøre det, siden det er han som har snudd dem til det defensive i utgangspunktet. Men vi får se, så lenge LAN styrer skuten er det også han som må snu den, da selvfølgelig med hjelp fra spillerne. Så da kan man ikke gjøre noe annet enn å ønske lykke til...

Lasaron

Jan Jönsson har nettopp forlenget med Stabæk til ut 2022. Steffen Landro går i forhandlinger med hardtsatsende Ulf.
Tren på langskudd

Lasaron

Steffen Landros Nest er fortsatt på vinnersporet. Spørsmålet melder seg, kan de rykke opp? Jeg tror ikke det. Kan Steffen Landro gjøre en bedre jobb med Brann enn LAN? Jeg tror det.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on October 27, 2019, 17:13:33 PMSteffen Landros Nest er fortsatt på vinnersporet. Spørsmålet melder seg, kan de rykke opp? Jeg tror ikke det. Kan Steffen Landro gjøre en bedre jobb med Brann enn LAN? Jeg tror det.

Kunne LAN og Steffen bytter plass. Sende LAN på utlån til Nest ut kontraktsperioden og signere Steffen som ny trener?
Brannsupporter.

Superjack

Ja til Steffen som trener i Brann. Norsk fotball blør tilskuere fra tilnærmet åpne sår.
Sist ute med klaging er Bakke i Sogndal. VIF klarer tromme sammen i overkant av 2000 tilskuere, Brann ligger snart på 5000 i reelt oppmøte.

NFF må godta personligheter, og det starter med klubbene. Steffen er en personlighet som ikke nødvendigvis sier alt med filter. Brann trenger det, og ikle minst Norsk fotball trenger det.



Brannsupporter.

Miller

"Etter Branns sjette kamp på rad uten seier slår Christian Eggen Rismark det fast: Brann-spillerne sliter med at de er engstelige for å mislykkes og for ofte velger det trygge fremfor det offensive."

Takk skal du f... meg ha LAN! Når spillere sier dette i media er det gale. Noe må seriøst skje snart, for dette er virkelig krise. Publikum har allerede rømt, hva er neste?

Spelaren

Mitt Halloween-kostyme i år er Brann-trener Nilsen. Skremmer fanden på flatmark her i Bergen i hvert fall...
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on October 29, 2019, 13:10:46 PMMitt Halloween-kostyme i år er Brann-trener Nilsen. Skremmer fanden på flatmark her i Bergen i hvert fall...
Pass på sukkerinntaket .......
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Danny1

Tror LAN skal få seg en oppkjøring og sesonginnledning til for å rette opp psykologi og spillersystem. Grunnet tidligere prestasjoner, denne sesongen har vært elendig.

Håper helst på Landro neste. Entusiasmen til Mjelde, fotballnerd og vinnervilje som LAN + litt sirkus og galskap er helt perfekt.

Glimt generasjonen Knutsen har nå har det vel vært snakk om en god stund før Knutsen kom til klubben? Og han er enda gråere enn LAN utad
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Lasaron

Tre spillere nekter å spille mer under Leif Gunnar Smerud på U21. Uten å ta stilling til konflikten, virker det som om Smerud og LAN tenker mye likt.

Danny1, det er fire spillere på rundt 20 år som har spilt mye for Glimt. Er det de du tenker på? Bjørkan, Berg, Evjen og Hauge? Jeg har mine tvil på om de hadde vært like god i dag om LAN hadde overtatt på det tidspunktet Knutsen gjorde det. Apropos Knutsen, han var en liten fest å ha som lærer. Han var alt annet enn grå innad.
Tren på langskudd

Danny1

Quote from: Lasaron on October 29, 2019, 18:22:16 PMDanny1, det er fire spillere på rundt 20 år som har spilt mye for Glimt. Er det de du tenker på? Bjørkan, Berg, Evjen og Hauge? Jeg har mine tvil på om de hadde vært like god i dag om LAN hadde overtatt på det tidspunktet Knutsen gjorde det. Apropos Knutsen, han var en liten fest å ha som lærer. Han var alt annet enn grå innad.
Kan godt være jeg tenker på de, overhørte bare at en sportsjournalist mener VIF har en gylden generasjon up and coming og at det ligner på situasjonen i glimt for et par år siden. Hadde nok ikke skjedd med LAN i Brann, men så er det jo et annet press og ambisjonsnivå i  Bergen enn i Bodø. Tror du Knutsen hadde gjort det samme i Brann? Kjekt han er artig innad, sikkert en fin type, spent på hvordan neste sesong blir for de. Har per nå en god følelse på Landro en gang i fremtiden.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Billy Elliott

Landro takket nettopp nei til Sandnes Ulf. Har han fått nyss om at et mer spennende tilbud er på trappene?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Miller

Quote from: Billy Elliott on November 04, 2019, 14:02:25 PMLandro takket nettopp nei til Sandnes Ulf. Har han fått nyss om at et mer spennende tilbud er på trappene?

Vi får leve i håpet! Han er i det minste en som kan skape engasjement

Lasaron

Quote from: Miller on November 04, 2019, 14:59:52 PM
Quote from: Billy Elliott on November 04, 2019, 14:02:25 PMLandro takket nettopp nei til Sandnes Ulf. Har han fått nyss om at et mer spennende tilbud er på trappene?

Vi får leve i håpet! Han er i det minste en som kan skape engasjement

Hvor står dette? Kan han være aktuell for Brann? La oss håpe. Det vil iallfall gjøre meg begeistret og engasjert.
Tren på langskudd

SKBCPH

Sandnesposten skriver det, og referer til et intervju med BT, som ikke BT selv har sak på, i tillegg skriver SillyseasonNOR det på Twitter.
- Vi har den treneren vi har.

SK

Tror enkelte virkelig at det kan være mer enn 0 % sjanse for at Landro trener Brann neste år? I så fall på tide å ta en realitetsorientering, for det skjer rett og slett ikke.

Spelaren

Nilsen får (minst) en sesong til av styret, tipper eg. Mohn er sikkert med på en forsterkning i vinter ettersom partoutkortfornyingen trolig går trått. Et rivjern med pasningsfot på midten, eksempelvis.
Gå av.

Kagain

Quote from: Spelaren on November 05, 2019, 07:02:15 AMNilsen får (minst) en sesong til av styret, tipper eg. Mohn er sikkert med på en forsterkning i vinter ettersom partoutkortfornyingen trolig går trått. Et rivjern med pasningsfot på midten, eksempelvis.

Ser for meg at det blir en ny trefot som er en røver på å springe og slikt. Ja, Brann solgte jo en slik, men kanskje tenker LAN at det var DET som gjorde at sesongen ser ut til å avslutte på tragisk vis. Kanskje Mohn kan være med på å kjøpe Løkberg tilbake, bare for 10 millioner eller noe? Han har jo gjort det godt i Viging, tross alt...

Kai-Olai

Da har Landro signert for Ulf, så da kan han strykes fra listen.

Det vil jo si at Sæternes er ledig? Han kan jo gå rett inn som spillende trener? Passer jo aldersprofilen!

Lasaron

Synd. Det blir spennende for ham å trene en klubb som er mer helprofesjonelle, og med mer entusiasme og folk rundt. Og et skikkelig stadion.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on November 05, 2019, 15:07:38 PMSynd. Det blir spennende for ham å trene en klubb som er mer helprofesjonelle, og med mer entusiasme og folk rundt. Og et skikkelig stadion.

Blir enda en gress til kunstgress-klubb, det der. De kan gjerne bli i OBOS.
Gå av.

Lasaron

Jeg klarer ikke helt å lande i den kunstgressdebatten. I det siste har jeg blitt mer pro-natur, men en god kunstgressmatte er jo så mye bedre enn den på Ågotnes, for eksempel.

Eliteseriespill på Ågotnes ville ikke tatt seg ut. Eliteseriespill på Østerhus Arena vil ta seg helt greit ut. Den saken er bare helt inormt grei.
Tren på langskudd

Brannfan23

At Lan kommenterer at noen få supportere er etter han, vitner en mann under press. Under normale omstendigheter, hadde han ikke kommet med et sånt utsagn.

Lasaron

John Arne Riise blir trener for Flint i 3. divisjon. Målet er å bli trener i PL. Kanskje han kan bruke Brann som et springbrett??????
Tren på langskudd

Giles

Bytt ut sidrumpa tankegang med en spansk trener. Bli kvitt trege trestokker samtidig. Vil aldri kunne gjøre det godt utenfor Norge med trege spillere og superprimitiv holdning og spillestil.

BBB-mod

Fra Eivind i en stengt tråd:

Det finnes vel knapt en brannsympatisør som ikke er enig nå; LAN må ut.

Likegyldigheten har truffet Brann knallhardt og er det verste en fotballklubb kan oppleve.

Klubben råtner på rot og den massive kritikken og flukten av tilskuere vil kunne sette dype spor i mange år fremover. Det er ikke bare å knipse for å få tilbake dem som faller av lasset nå.

Skrekkscenarioet er at Brann går gjennom en hel oppkjøring og starter sesongen 2020 med LAN bak spakene. Engasjementet foran neste sesong vil da være på samme bunnivå som nå. Og mest sannsynlig går også den sesongen i dass før styret innser at noe MÅ gjøres.

Jeg har ingen tro på at en storsignering vil bøte på dette. LANs tillit hos publikum er så tynnslitt at folk tror ikke på "produktet" han skal servere uansett.

Men hvor er reaksjonene fra tribunen? Hvor er kravet om at nok er nok?

Start en mobilisering nå - få LAN ut.

Nixon

Jeg ser på et sosialt medium at jeg fornyet partoukortet mitt i 2013 på denne dagen. Det var i sannhet en gledens dag!

Men lite visste vi at det skulle bli verre året etter...
Rød makt på Hansa

Huff

Mons Ivar Mjelde går i fotballpreik meget langt i å indikere at LAN må gå fordi forholdet til supporterne ikke kan repareres, nå skriver Pamer at det ikke er historieløst å kreve trenerens avgang i BT, igjen litt indirekte.

Håper snøballen har begynt å rulle, for å bruke Mjeldes metafor, og håper Brann innser dette før det er for sent. For LANs del håper jeg ting skjer på en verdig måte. Mjelde er forøvrig skremmende relevant når han snakker om å frykte det som skjer dersom de som nå forlater stadion i hopetall får nye vaner. LAN snakket om at det ikke var krise, og det er kanskje ikke sportslig krise selv om det er elendig for tiden, men det er krise i Brann og den er kanskje  i ferd med å få formidable dimensjoner.

Frykter ledelsen ikke klarer å se forbi det som jo, helt objektivt, kun er en sesong med svake resultater. Det er andre årsaker til at LAN må gå.

Spelaren

Pamer har rett. Det er uvesentlig å minne om gamle dagers synder når en skal vurdere Brann i dag. Molde hadde for ni år siden null gull, nå går de mot nr fire.

Penger og kompetanse, ikkje tilfeldige militærtjenester eller lignende.
Gå av.

SKBCPH

Pamer treffer spikeren så til de grader på hodet her, hvert fall for min del. Han setter ord på det meste av hva jeg tenker om situasjonen per dags dato. For meg finnes det ikke et alternativ, LAN må gå.
- Vi har den treneren vi har.

Go Up