• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter LAN

Started by Torvanger, February 20, 2017, 09:17:46 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Gulløl on May 05, 2019, 21:13:17 PMBlir nok Kjetil Knutsen.

4-3-3 mann som kjenner klubben utmerket, som fremstår mindre talentfiendtlig og mer likandes i media enn LAN. Har hatt stor suksess i sine to siste klubber og har atpåtil fått RBH til å fremstå som en komplett noldus.

Det siste er i seg selv nok til at dette bør bli mannen. Landro er spennende, men Brann bør for en gangs skyld tenke kontinuitet og utvikling fremfor å begynne helt på nytt.

krakra

Jeg mener at det største kvalitetsprovet på Kjetil Knutsen er at han har fått sparken av RBH to ganger.
Det bør være grunn til å ansette ham allerede.

Giles

En offensiv trener med humør og som tør å vinne. Seire eller dø, det er innstillingen.

SK

Her lar folk seg som vanlig blende alt for lett. Sier ikke at Knutsen er feil mann for en evt. fremtidig rolle, men man har alt for få holdepunkter til å si at han er rett mann. Han har mindre å vise til enn LAN hadde på tilsvarende tidspunkt i karrieren.

Billy Elliott

May 05, 2019, 21:55:30 PM #204 Last Edit: May 05, 2019, 21:58:08 PM by Billy Elliott
BT har nå to saker om kampen på fronten. Den ene bærer overskriften «LAN: - Den beste kampen vi har spilt i år», den andre har tittelen «En av tidenes dårligste fotballkamper er over».

Det er et eller annet med virkelighetsoppfatningen her.

Tror det blir lenge til man kan begynne å seriøst vurdere forslagene som kommer i denne tråden, men man skal ikke se bort fra at kampen i dag var en slags begynnelse på slutten for LAN. Hvor lang slutten blir er dog spørsmålet. Jeg tror den blir ganske lang.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Jose Arrogantio

Problemet er at laget er så spesialspisset LANs plan A og rensket for talenter at skal man ansette ny trener må man være tålmodig med neste og belage seg på noen år som middelhavsfarere. Ikke at det er argument for å la LAN bli om han viser seg å ikke være riktig trener for Brann lengre, men det er viktig at treneren etterpå får tid på seg til å sette sitt lag.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Jose Arrogantio on May 05, 2019, 22:07:29 PMProblemet er at laget er så spesialspisset LANs plan A og rensket for talenter at skal man ansette ny trener må man være tålmodig med neste og belage seg på noen år som middelhavsfarere. Ikke at det er argument for å la LAN bli om han viser seg å ikke være riktig trener for Brann lengre, men det er viktig at treneren etterpå får tid på seg til å sette sitt lag.

Jeg er svoren LAN-tilhenger på grunn av alt det han har gjort på få år, men kjøper selvfølgelig argumentene med tanke på om han er riktig mann videre.

Han har tatt oss fra en klubb som har vært i ubalanse til å bli stabile. Brann er jo kjent for ustabile prestasjoner, dårlig økonomistyring osv.

Nå peker pilene i riktig retning hva angår økonomi, og vi har 2, 3 og 4(?) plass på de siste 3 sesongene.

Altså stabilisert oss i toppen. Vi ender på topp 5 i år også; gjennom en lang sesong jevner det seg ut mtp marginer.

Handsen mot godset, viking-kampen, dagens kamp hvor motstander scorer på eneste sjanse; gjennom en hel sesong vippes de fleste av disse kampene i vår favør. Foreløpig har vi fått meget dårlig betalt. På en «rettferdig» tabell hadde vi fort hatt 6-7 poeng ekstra.

Godt mulig det trengs en annen for å ta oss fra er stabilt topp 5-lag til å bli et dominerende lag; men tør klubben å ofre det LAN gir?

I alle år har man sett skakkjørt økonomi og varierende resultater; når har vi endelig en stabil plattform. Forutsigbart, men gjerne noe kjedelig.

Bytter vi ut LAN så må ny trener bygge opp stall etter sin spillestil slik du skriver. Det tar tid. Sjansen for noen år midt på tabellen/nedre halvdel før man ser framgang økercda betraktelig.

Ny trener er altså lotto, mens LAN er en garantist for stabilitet. For å si det slik; brann rykker ALDRI ned med LAN. Med ny trener kan alt skje.

Gepard

Personlig mener jeg LAN er en glimrende trener for Brann, men at han trenger en bedre sportslig leder over seg. Overgangene som soltvedt har stått for de siste vinduene er helt krise, har knaåt f¨tt til noe som helst, kun gått for navn. Vi mangler en Thomas berntsen til å serve LAN sin trenergjerning. Kan også virke som om han kunne trengt litt hjelp med det offensiv spillet.

SK

Soltvedt knapt fått til noe som helst? Han har levert bra med begrensede ressurser. De kjøpene han har gjort med mer penger i bakhånd har også stort sett virket fornuftige. Her vil jeg snu på det, og si at det er LAN som ikke evner å ta ut potensialet i troppen.
Riktignok en enorm ripe i lakken i fjor til Soltvedt ved salget av Heltne, det må sies.

Er ikke noen tilhenger av å bytte ut LAN nå, bare så det er sagt. Han må få sjansen til å bedre på tingene, er tross alt første gangen han som Brann-trener møter motgang.
Men denne påstanden om at en eventuell ny trener trenger årevis på å spille inn sitt eget lag før man oppnår gode resultater, den kjøper jeg ikke. Spesielt ikke i en klubb med ressurser, som Brann. Kanskje en sesong for å tune seg inn, men that's it.

Jose Arrogantio

Quote from: SK on May 05, 2019, 23:43:50 PMSoltvedt knapt fått til noe som helst? Han har levert bra med begrensede ressurser.

[...]

Spesielt ikke i en klubb med ressurser, som Brann. Kanskje en sesong for å tune seg inn, men that's it.

Bør kanskje bestemme deg om Brann har ressurser eller ikke ;)


Superjack

Skifte av LAN nå er i mine øyne helt feil fokus, historieløst og latterlig.

Det er noe forknytt over laget, som har ført til 6 tapte poeng (Viking og Ranheim kampene) Laget virker bunnsolid i treningskampene i vinter, og kommer tilbake. Selv med en 7-8 plass i årets serie bør ikke LAN være diskusjonstema.
Brannsupporter.

Spelaren

Hvis det ender med en 7-8. plass etter at Nilsen og Soltvedt har svidd av så mange millioner, er det på sin plass å være kritisk. Det er et problem med Nilsens taktikk at me kjøper dyre spillere som leverer middelmådig og langt under det prislappen skulle tilsi.

Koomson: 4-5 millioner, har levert uhyre variabelt. Fungerer som sirup i kontringer, ubesluttsom og svak i avslutningsøyeblikket. Til hans forsvar kan det sies at Branns angrepsspill er dårlig planlagt.

Berisha: 5-6 (?) millioner, har levert enkelte assist og situasjoner. Måltørke etter en rekke svake avslutninger. Til hans forsvar det samme, Branns angrepsspill er dårlig planlagt. Lange baller mot en spiller på 1.70 liksom.

Bamba: 8-9 millioner, har levert enkelte flotte mål. Blir som regel lett tatt når langballene kommer, går seg ofte fast og svikter foran mål. Med all benketiden nylig er det fristende å karakterisere ham som et bomkjøp. KBK ble bedre etter at han dro.

Dirigent Nilsen har øvd inn paukespillet, perkusjonistene og de dype strykerne - og overlatt fiolinistene og øvrige musikere med lette instrumentkasser til seg selv, uten takt og tone. Når så de førstnevnte svikter, noe som skjer hver bidige kamp nå, så må me alltid håpe på noen tilfeldige harmonier som slår heldig ut. Det er ikkje bærekraftig over tid og kommer til å bli Nilsens bane. Hvis løsningen hans igjen nå er å svi av ørten millioner på en eller annen formspiller i Eliteserien så er det en fallitterklæring av dimensjoner.
Gå av.

ACHTUNG

Branns fremtidige trenerduo, finner man i Bodø. LAN bør få mulighet til å rette opp skuten før sommeren, men dersom det går skeis med både serie og EL, da bør Branns styre ta kontakt med KK. Jeg tror LAN er på fullstendig ville veier, på flere måter, men det kan hende at både jeg og andre må ete i oss ordene, på ny.

kabelmann

Er disse begrensede midlene til Soltvedt bare en  myte? Hadde vært interessant å se hvor mye han har hatt å rutte med vs. gullaget 2007.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brannfan23

Quote from: ACHTUNG on May 06, 2019, 09:46:56 AMBranns fremtidige trenerduo, finner man i Bodø. LAN bør få mulighet til å rette opp skuten før sommeren, men dersom det går skeis med både serie og EL, da bør Branns styre ta kontakt med KK. Jeg tror LAN er på fullstendig ville veier, på flere måter, men det kan hende at både jeg og andre må ete i oss ordene, på ny.
Skal man erstatte LAN, så bør man sikte høyt. KK er akkurat i samme nivå som LAN og selv om han gjør det bra i Glimt akkurat nå, er ikke sikkert han vil slå til i Brann. Er et helt annet press og omstendighet i Bergen enn småbyen Bodø. Og bare vent etter sommeren, Glimt kommer til å falle lengre ned i tabellen.

ACHTUNG

Høyt? Norling? Høyt er ikke alltid høyt, om det ikke er match mellom klubb og trener. KK har bein i nesen, han dyrker en offensiv, underholdende fotball, der mye går på få touch. Glimt spiller så lynhurtig og presist, at motstanderne ikke henger med i svingene.

Brannfan23

Quote from: ACHTUNG on May 06, 2019, 12:47:03 PMHøyt? Norling? Høyt er ikke alltid høyt, om det ikke er match mellom klubb og trener. KK har bein i nesen, han dyrker en offensiv, underholdende fotball, der mye går på få touch. Glimt spiller så lynhurtig og presist, at motstanderne ikke henger med i svingene.
Trener som KK passer bedre i småklubber. Ja de spiller bra fotball, men er det garanti for at han klare å gjennomføre det samme i Brann? Neppe etter min mening. Å hente en topptrener fra Allsvenskan er ikke noe høyt nivå.

Nixon

Quote from: Brannfan23 on May 06, 2019, 13:14:15 PMÅ hente en topptrener fra Allsvenskan er ikke noe høyt nivå.

I hvilken verden lever du? Tror du virkelig at Brann har råd til og er attraktive nok til å hente en trener fra et høyere nivå enn det? Det er jo bare å se på hvilke problemer Rosenborg hadde så skjønner alle at det er helt utopisk.

Både Brannhistorien og egentlig hele fotballhistorien viser at det å hente trener er et sjansespill uten sidestykke. En trener kan ha suksess et sted og floppe et annet sted. Det er ingen selvfølge at Knutsen klarer å overføre det han gjør i Bodø til Brann. Men det gjør han likevel ikke noen noen dårligere kandidat enn andre trenere. Det er bare så fordømt usikkert!
Rød makt på Hansa

Gepard

LAN er for meg den perfekte branntrener, han holder beina på jorden når det går bra og har autoritet blant spillerne til å holde deres bein også på jorden. Ha har klart å jobbe inn en holdning i spillergruppen om at fotball er toppidrett, samt fått til en sammensveiset spillergruppe. Vi ser lite av daffhet blant brannspillerne, og de kan sjelden eller aldri taes for innsatsen de legger ned, dette er for meg det aller viktigste en trener må få til

Det eneste minuset jeg ser er samhandlingen offensivt, som fort er toppen av kransekaken, om det hadde vært perfekt i tillegg til alt det andre, hadde vi vært en gullkandidat hvert år.

Mulig han trenger noen med seg i trenerteamet med spisskompetanse på angrepspill\avsluttnigner ?

Kan ikke se for meg at vi kunne fått en bedre trener en LAN, spesielt når en tenker på at det er svært gunstig å ha en trener med lokal tilhørighet som ikke stikker med en gang en større klubb evt skulle ville hente han. Se for deg en spansk ung trener, med ambisjoner. Brann spiller herlig tikitakka fotball i en sesong, Fck får opp øynene for ham, selvsagt stikker han videre , og det kjapt. Klubben står på bar bakke, må hente inn en helt annen type trener og alt ender i kaos.

Kontinuitet er alfa omega på trenersiden, se på hva Fagermo nå får til i Skien, det skjer pga klubb\spillermateriell\trener har fått holde på i noen år.

LAN er inne i en vanskelig periode, spillerstallen er utvidet og man skal prøve å bruke dens bredde for å delta i europa samt holde formen på høsten. Dette er per nå kinking, for en har ikke fått satt spillet enda. Men jeg tror det kommer, hvis spillerne skjerper seg litt på siste tredjedelen

Det aller siste man bør gjøre er å så tvil om LANs kvalitet som Branntrener, etter min mening er han det aller beste vi kan ha, hvis en ser  det i et litt lengre perspektiv enn en sesong eller to.

SK

May 06, 2019, 14:33:36 PM #219 Last Edit: May 06, 2019, 14:35:30 PM by SK
Quote from: Jose Arrogantio on May 06, 2019, 01:14:35 AM
Quote from: SK on May 05, 2019, 23:43:50 PMSoltvedt knapt fått til noe som helst? Han har levert bra med begrensede ressurser.

[...]

Spesielt ikke i en klubb med ressurser, som Brann. Kanskje en sesong for å tune seg inn, men that's it.

Bør kanskje bestemme deg om Brann har ressurser eller ikke ;)



De har det nå, men det var mer begrenset for noen år siden, store deler av perioden hvor Soltvedt har jobbet i Brann. Det er i hovedsak siste året (cirka) han har kunnet dra til litt.

Spelaren

Det eneste minuset? Hva med en keepersituasjon som har gitt oss den dårligste dekningen på mange år? Eller et forsvar som hver bidige kamp ikkje klarer å holde rent bak? Dette tilbudet tross for masse penger brukt på overganger og lønn.

Utviklingen går feil vei.
Gå av.

Billy Elliott

May 06, 2019, 16:38:41 PM #221 Last Edit: May 06, 2019, 16:49:14 PM by Billy Elliott
Historiene om mental klikking på treninger når spillere mister ballen på siste tredjedelen i den nyeste Ballspark-podkasten er noe alarmerende, men forklarer en del. Slikt skaper ikke akkurat et klima hvor det er lett for spillerne å utfolde seg i angrepsspillet, og det er ikke spesielt rart at det blir mange pasninger på tvers og bakover med et slikt fokus.

Ifølge Pamer er det også noe murring i spillergruppen, men dette ble ikke utbrodert.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Quote from: Billy Elliott on May 06, 2019, 16:38:41 PMIfølge Pamer er det også noe murring i spillergruppen, men dette ble ikke utbrodert.

En spillergruppe som er i den situasjonen laget er nå, klart det blir murring. Noe annet ville være direkte rart.
Brannsupporter.

Eivind

Quote from: Billy Elliott on May 06, 2019, 16:38:41 PMHistoriene om mental klikking på treninger når spillere mister ballen på siste tredjedelen i den nyeste Ballspark-podkasten er noe alarmerende, men forklarer en del. Slikt skaper ikke akkurat et klima hvor det er lett for spillerne å utfolde seg i angrepsspillet, og det er ikke spesielt rart at det blir mange pasninger på tvers og bakover med et slikt fokus.

Ifølge Pamer er det også noe murring i spillergruppen, men dette ble ikke utbrodert.

Var jo dette Skaanes blåste ut om da han forlot Brann.

- Når jeg får beskjed om at det viktigste er å ikke miste ballen, så blir man jo opptatt av det. Jeg er en kreativ spiller og liker å teste ut ting. Det stimulerer og motiverer meg når jeg kan prøve på ting uten å være redd for å feile. Derfor har jeg ofte tenkt at det er tøft å komme seg gjennom treningene.

At vi sliter fremover på banen handler om nettopp dette. Spillerne er ribbet for selvtillit.

Som jeg har sagt tidligere; LAN har gjort en kjempe jobb men nok får være nok. Man hører det av bekjente, man hører det på stadion, man ser det på tilskuertallene og engasjement : Brann fenger ikke folket. De er drit kjedelig å se på.

Mulig LAN klarer å snu trenden og kommer tilbake i sporet med å krige oss til seier i jevne kamper.

Men et offensivt sprudlende lag som begeistrer har vi sett lite til og kommer ikke til å se særlig mer under LAN.

Intervjuene, talentsynet og satsingen gir meg mer og mer Skarsfjordvibber. Kjernen på bataljonen kommer aldri til å gå imot LAN. De serverte vel for faen vafler og klemmer til Skars til siste dag.

Men spør mannen i gaten, alle som ikke bryr seg lenger eller ikke gidder å gå på stadion. De er mett av LAN og null underholdning.

LAN ut.

Ninja-Bob

Koomson er vel eit veldig godt bilete på nettopp dette. Han er livredd for å miste ballen og ender opp med å nøle og nøle og det heile blir totalt ufarlig.

Eivind

Quote from: SK on May 05, 2019, 23:43:50 PMEr ikke noen tilhenger av å bytte ut LAN nå, bare så det er sagt. Han må få sjansen til å bedre på tingene, er tross alt første gangen han som Brann-trener møter motgang.

Hvordan kan du si det? Våre to siste høstsesonger har ikke lignet grisen og må så absolutt karaktiseres som motgang.

Faktum er at om ikke mange kamper har vi spilt en hel sesong (i antall kamper) med bedrøvelig fotball, underholdning og poengfangst.

SeLyren

Spillerene er livredde for å gjøre feil. Det er essensen og forklaringen på alt. LAN ut!

SK

Quote from: Eivind on May 06, 2019, 19:49:38 PM
Quote from: SK on May 05, 2019, 23:43:50 PMEr ikke noen tilhenger av å bytte ut LAN nå, bare så det er sagt. Han må få sjansen til å bedre på tingene, er tross alt første gangen han som Brann-trener møter motgang.

Hvordan kan du si det? Våre to siste høstsesonger har ikke lignet grisen og må så absolutt karaktiseres som motgang.

Faktum er at om ikke mange kamper har vi spilt en hel sesong (i antall kamper) med bedrøvelig fotball, underholdning og poengfangst.

Det kommer an på definisjonen av det, men selv om vi har hatt svake perioder vil jeg ikke betegne det to høstsesongene som motgang på samme måten som det vi ser nå. Da rotet vi vekk gull/medaljeplasseringer som man i utgangspunktet hadde hatt liten tro på at vi skulle oppnå. Man kunne der støtte seg på en god vårsesong begge  gangene, og det er langt unna den totale underpresteringen, med tilhørede kritiske blikk overalt fra, som vi ser nå.

Danny1

For en latterlig sutring. 7 kamper spilt. Vi er marginer unna toppkamp. Aldri utspilt. Lysår fra flaue 0-8 mot Molde,  2-0 mot Fyllingen borte cupen og Levanger 1-4.

LAN må bli.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

1908

Sutring? Når hadde vi noen gode kamper på rad sist???

Danny1

Quote from: 1908 on May 06, 2019, 22:23:59 PMSutring? Når hadde vi noen gode kamper på rad sist???
Kamper eller resultater? De 7 siste har ikke vært dårlige. De har vært middels til gode.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

1908

Middels gode? Hva skal til for at Brann spiller en dårlig kamp for din del?

Danny1

May 06, 2019, 22:55:34 PM #232 Last Edit: May 06, 2019, 23:02:32 PM by Danny1
Quote from: 1908 on May 06, 2019, 22:45:14 PMMiddels gode? Hva skal til for at Brann spiller en dårlig kamp for din del?

Jeg nevnte skandalkamper, i mine øyne, over. Dårlige kamper kan heller være Sarbsborg B 2014 (åpningskamp), Brann-TIL H 2010. Smellene hjemme mot Sogndal i 15 og Kristiandsund i 17. Mjøndalen B kvalikk. Kamper der spillet er dårlig eller innsatsen er fraverende.

Kamper Brann er best og bør normalt vinne med ok utelling, er ikke dårlige, spør du meg.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

1908

Så score 1 mål.. 2-3 sjanser og resten av kampen består av støttepasninger på tvers og bakover, det er bra kamper for deg?

Danny1

Quote from: 1908 on May 06, 2019, 23:09:24 PMSå score 1 mål.. 2-3 sjanser og resten av kampen består av støttepasninger på tvers og bakover, det er bra kamper for deg?

Ikke dårlige og ikke gode. Kommer an på om det er borte eller hjemme, type motstander, hvor mye de dominerer spillet og hvor stor angrepvilje de har utenom sjansene. Middels/grei.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Spelaren

Quote from: Danny1 on May 06, 2019, 23:30:29 PM
Quote from: 1908 on May 06, 2019, 23:09:24 PMSå score 1 mål.. 2-3 sjanser og resten av kampen består av støttepasninger på tvers og bakover, det er bra kamper for deg?

Ikke dårlige og ikke gode. Kommer an på om det er borte eller hjemme, type motstander, hvor mye de dominerer spillet og hvor stor angrepvilje de har utenom sjansene. Middels/grei.

Min innvending mot dette er at motstandere nå har forstått at det å la Brann "dominere" banespillet betyr null og niks for kampens utfall. Én sjanse er det som trengs på Opdal, ett brudd på midten etter x antall formålsløse pasninger mellom midtbane og forsvar så kan det smelle inn et mål. Mens me har elendig uttelling på siste 1/3.
Gå av.

Eivind

Quote from: Danny1 on May 06, 2019, 22:20:40 PMFor en latterlig sutring. 7 kamper spilt. Vi er marginer unna toppkamp. Aldri utspilt. Lysår fra flaue 0-8 mot Molde,  2-0 mot Fyllingen borte cupen og Levanger 1-4.

LAN må bli.

Var virkelig fjorårets kamper mot Molde lysår unna?

Gepard

Brann spillerne må ta seg sammen og putte ballen i mål, og store deler av Bergen må ta noen dype pust med magen og innse at realiteten er at marginene har vært EKSTREMT mot Brann så langt i vår, ikke til å tro faktisk, og det er vel det som gjør at folk må ha noe å skylde på

Jeg tror det snur

Gulløl

May 07, 2019, 10:33:14 AM #238 Last Edit: May 07, 2019, 10:35:25 AM by Gulløl
Trener Brann spillerene på skudd innenfor 25 meteren kun i mindre grad ? I år virker det som at Stoffi sin bestemor kan gjøre det bedre, sikkert fandens oldemor også. Står de offensive spillerne til Brann igjen etter trening og terper og terper foran mål slik Bård Finne gjør på Valle ? Brann spillerne har sannelig nok fritid til egentrening og nå må skuddtrening og situasjoner og kombinasjoner foran mål prioriteres. Og LAN må gi de lov til å ta mer risiko i angrepsspillet. Noen må TA SEG SAMMEN !!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ninja-Bob

Skulle så gjerne sett eitt einaste løp diagonalt mot første stolpe på eitt einaste innlegg, slik dei sa at dei øvde på i vinter. Egentlig skulle eg rett og slett gjerne sett eitt einaste offensivt trekk som fører til sjansar eller aller helst mål som ikkje kjem frå ein tabbe hos motstandarlaget. Me kan ikkje kun leve på andre sine feil, då blir me jo berre parasittar, det me må er å ha eit eige spel som produserar sjansar og mål.

SeLyren

Og hva er vitsen med å ha to gode spisser visst de ikke involveres i spillet? Veton tar løp etter løp, gode initiativ, men kommer den direkte pasningen som sender han igjennom i bakrom? Nei selfølgelig ikke, ballen blir spillt en runde eller to til, fra kant til midtstopper.... Hvor er spillet sentralt i banen? Hva er vitsen med å spille rundt på kant når 1 av 25 innlegg er gode? Når spissen vår ikke har en reel sjangs mot midtstopperene.

3-5-2 er løsningen på problemet. Vi må spille med Bamba og Veton sentralt, på topp. Og visst vi skal fortsette med 4-3-3, hva med å erstatte Kristiansen mdz Gilli? Vi har tapt noen poeng på Kristiansen i år.

Tom C

Dette. Legger merke til det samme som SeLyren. Berisha går på løp nesten konstant, og har drøssevis med muligheter til å få pasning i rommene han oppsøker/lager, men ballen kommer aldri. Isteden venter de til løpene er ferdig, tar et par ekstra tversoverpasninger fo syns skyld, og venter til man blir presset til å enten slå tilbake til keeper, eller slå en ball fram til Berisha med snø på. Utrolig merkelig kampopplegg. Vi må tørre å komme mer rundt på kantene og overlappe, selv om det er en risiko for å blottlegge oss mer bakover. Er nesten så jeg ikke orker å se på Brann spille når jeg vet at enhver kamp kommer til å bestå av 95% tversover og støttepasninger i bakre ledd, og resten luftige langpasninger på hodet til banens minstemann. Underhold meg for pokker!
Aldri mer Obos....

Danny1

Quote from: Eivind on May 07, 2019, 09:33:40 AM
Quote from: Danny1 on May 06, 2019, 22:20:40 PMFor en latterlig sutring. 7 kamper spilt. Vi er marginer unna toppkamp. Aldri utspilt. Lysår fra flaue 0-8 mot Molde,  2-0 mot Fyllingen borte cupen og Levanger 1-4.

LAN må bli.

Var virkelig fjorårets kamper mot Molde lysår unna?

Nei. Men årets sesongstart har vært lysår unna. Fjorårets kamper mot Molde var 2 elendige kamper i en ellers god sesong.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Danny1

Quote from: Spelaren on May 07, 2019, 08:38:50 AM
Quote from: Danny1 on May 06, 2019, 23:30:29 PM
Quote from: 1908 on May 06, 2019, 23:09:24 PMSå score 1 mål.. 2-3 sjanser og resten av kampen består av støttepasninger på tvers og bakover, det er bra kamper for deg?

Ikke dårlige og ikke gode. Kommer an på om det er borte eller hjemme, type motstander, hvor mye de dominerer spillet og hvor stor angrepvilje de har utenom sjansene. Middels/grei.

Min innvending mot dette er at motstandere nå har forstått at det å la Brann "dominere" banespillet betyr null og niks for kampens utfall. Én sjanse er det som trengs på Opdal, ett brudd på midten etter x antall formålsløse pasninger mellom midtbane og forsvar så kan det smelle inn et mål. Mens me har elendig uttelling på siste 1/3.
Bortsett fra den første setningen din er det vanskelig å være uenig. Jeg tror motstanderne legger seg bakpå fordi det for dem det minste av to onder, ikke fordi de mener det betyr null og niks for kampens utfall.

Branns presspill er pr nå bedre enn Branns evne til å spille seg gjennom lavtliggende lag. Så godt at lagene ikke tørr å prøve eget spill en gang, og heller legger seg lavt, t.o.m på egen hjemmebane. Men selv med denne taktikken, har Brann skapt mer enn nok av sjanser til å vinne alle kampene med normal uttelling. Selv om det er den delen avspillet Brann har mest å gå på - angrep mot etablert.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Giles

Brann har lang vei å gå. Synes det er rart at LAN ikke innser det åpenbare i at Branns spill ikke har framdrift og at ballen stort sett går på tvers og bakover, i det uendelige. Forutsigbart og lett å forsvare seg mot. Om Brann ikke kommer seg ut av denne sirupen kan det bli kamp for livet. Brann er ikke for gode til å rykke ned. Ikke i 2014 og ikke i 2019.
Laget framstår urytmisk og frustrert og trenger noe annet enn en selvfornektende trener som akkurat nå minner om komiske Ali.
Håper dog på en forløsning, men med tap på Nadderud bør det blinke rødt.

Lasaron

Brann er best og dominerer, men er for dårlig på å trenge gjennom og på avslutninger. De andre vet at de bare trenger 1-2 sjanser for å score.
Tren på langskudd

osoerli

Kjetil Knutsen med Erik Huseklepp som assistent.

Det verkar som LAN er i si eiga boble for tida og nektar å sjå realitetar, eller motta innspel utanfrå bobla.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gepard

Quote from: osoerli on May 08, 2019, 10:31:13 AMKjetil Knutsen med Erik Huseklepp som assistent.

Det verkar som LAN er i si eiga boble for tida og nektar å sjå realitetar, eller motta innspel utanfrå bobla.

Der har du en spennende resept på ny heistilværelse.

Giles

Klopp eller en med liknende innstilling er løsningen.
Heldigvis vinner positiv fotball og holdninger fram på høyeste nivå. Eneste vei framover.

Ninja-Bob

Huseklepp har ikkje det som skal til for å bli ein god Brann-trenar, gløym det, heilt uaktuelt. Ja takk til bedre offensivt spel, men Huseklepp er rett og slett ikkje klok nok til å bli ein god trener på eliteserienivå, og han manglar heilt autoriteten som trengst for å få eit lag til å spele godt saman.

Go Up