• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter LAN

Started by Torvanger, February 20, 2017, 09:17:46 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Miller

Litt mer reelt etter denne kampen...

Drita lei hele far/sønn greien, begge hører hjemme på ett bunnlag. De har gjort en kjempe jobb frem til denne sesongen, men nå tilfører de absolutt ingenting til klubbem.

Quote from: Nixon on August 06, 2017, 21:12:20 PM
Jeg trodde det skulle ta kortere tid før denne kampen enn nå etter. Ingen grunn til å ta Nilsen etter kampen i kveld.

Spelaren

Det er tjenesteforsømmelse om Sivert starter mot Odd.
Gå av.

Lasaron

Uten seier mot Odd mister jeg troen på LAN.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

Vel, jeg er langt nærmere å miste troen på Soltvedt enn LAN. Gi LAN offensive spillere med litt kvalitet, så tror jeg fortsatt han kan skape et topplag - i norsk målestokk.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Laguttaket mot Odd må statuere et eksempel. Ut med Wormgoor og SHN!
Tren på langskudd

Corran

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 09, 2017, 20:55:26 PM
Vel, jeg er langt nærmere å miste troen på Soltvedt enn LAN. Gi LAN offensive spillere med litt kvalitet, så tror jeg fortsatt han kan skape et topplag - i norsk målestokk.

Soltvedt kan vel ikke gi noe som helst om han ikke får penger til det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Mohn har vel fortsatt lommeboken åpen om me nedverdiger oss å spørre?
Gå av.

Miller

Quote from: Lasaron on August 09, 2017, 20:59:31 PM
Laguttaket mot Odd må statuere et eksempel. Ut med Wormgoor og SHN!


Veldig enig med deg der. Problemet er en alvorlig tynn stall når han ikke tør bruke f,eks Bildøy (og Stenevik) til noe.

Inn med Grønner og Perry mot Odd. Få Barmen i den dype.

Lasaron

Du mener Orry. Perry vil jeg ha meg frabedt, men han har kanskje riktig alder.
Tren på langskudd

Miller

Quote from: Lasaron on August 09, 2017, 21:46:03 PM
Du mener Orry. Perry vil jeg ha meg frabedt, men han har kanskje riktig alder.


Kanskje på tide å legge seg for meg :p Orry selvfølgelig

Kai-Olai


Lasaron

Jeg vet ikke om den typen retorikk skal legges så mye vekt på. Retorikken kan bidra til å løfte opp spillerne som er her, samt bidra til at vi betaler mindre for spillere vi henter. Vi fremstår ikke desperate.
Tren på langskudd

krakra

Når laget møter motgang og spillerne viser at selvtilliten ikke er på topp så skal ikke treneren stå i media og si at stallen ikke er god nok. Og selv om det er mangler, så er stallen mer enn god nok til å levere bedre enn de har gjort i sommer. Ser gjerne noen offensive forsterkninger, som jeg gjorde i vinter etter gullet og etter en god vårsesong, men denne tanken om at hver gang vi møter motgang så er det noe vi skal kjøpe oss ut av er jeg glad Brann har lagt fra seg.

De må ha en litt mer helhetlig og langsiktig strategi enn at de baserer spillerkjøpene sine på formsvikter de fleste lag opplever.

Nixon

Det er jo en balansegang dette i forhold til hva slags signaler man skal gi. Men når f.eks. argumentet mot klippekort er at spillerne blir slappe og presterer dårligere, kan man også videreføre det argumentet med at signaler om nye spillere inn kan gi ekstra motivasjon til de som allerede er her.

Men forøvrig helt enig i at panikkjøp ved formsvikt neppe er en god løsning.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Eg trodde ideen med speider var at me skulle være forberedt til enhver tid slik at ingen kjøp var av den panikkartede sorten. Nå har Tjernås vært speider gjennom to dørgendes kjedelige overgangsvindu, er det noe poeng i å beholde ham egentlig?
Gå av.

krakra

Quote from: Nixon on August 10, 2017, 08:41:00 AM
Det er jo en balansegang dette i forhold til hva slags signaler man skal gi. Men når f.eks. argumentet mot klippekort er at spillerne blir slappe og presterer dårligere, kan man også videreføre det argumentet med at signaler om nye spillere inn kan gi ekstra motivasjon til de som allerede er her.

Men forøvrig helt enig i at panikkjøp ved formsvikt neppe er en god løsning.
Jeg syns man skal forsterke hvert vindu. Det jeg mener er at man ikke bør endre overgangsplanene bare fordi vi er inne i en dårlig trend. Det bør ligge en mer helhetlig tanke bak spillerlogistikken enn at han henter utifra formen laget er i når overgangsvinduet er åpent.

Kai-Olai

Som Spelaren sier, så er jo problemet at det aldri burde vært noe kjøp basert på panikk. Til og med mormor på 87 ser at Brann trenger spillere som scorer mål.

Barmen og Orlov er våre mest målfarlige spillere, og har scoret 10 mål hver på drøyt halvannen sesong. Det er mindre enn Helstad puttet alene i 2007.

Lasaron

Som en annen har vært inne på, hvorfor skal en målfarlig spiss gå til Brann? Der er jo rollen slik at det nærmest er meningen at man ikke skal score så mange mål. De spissene som scorer mest er en type spiller LAN ikke ønsker seg som midtspiss.
Tren på langskudd

ostraume

Hva er dette for tull? LAN ønsker seg en arbeidssom spiss som er en god førsteforsvarer. Dette er da helt normalt i all internasjonal fotball? Om han i tillegg scorer masse mål er det selvsagt en stor pluss. Det er jo ikke sånn at det ene utelukker det andre? Typer som Gytkjær og Søderlund er eksempler på spillere som både jobber og scorer.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Men verken Gytkjær eller Søderlund jobber like mye som Orlov. Og all den defensive jobbingen går utover det offensive. Jeg tror ikke nødvendigvis Gytkjær hadde blitt prioritert foran Orlov under LAN.

At spissene skal jobbe, også defensivt, er nok de fleste trenere enig i, men LAN drar dette lengre enn de andre.

ostraume

Tja, kanskje det. Jeg kan være enig i at Orlov er ekstrem, men det er da ikke negativt?

Orlov holdt på å miste plassen i vår, men Børven gjorde desverre ikke sine saker bra nok. I tillegg til noe fysisk "smårusk."

Det blir spekulering selvsagt, men jeg tror nok Gytkjær f.eks hadde tatt plassen ganske så lett.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Det som er negativt er at det kan virke som det er veldig vanskelig å danke ut Orlov uten å være like god på det defensive.
Børven var bra før han ble vraket.

ostraume

Børven var bra, men Orlov herjet jo i vår og vant den duellen fair and square. Mål scorte han og. Det er vi vel enige i? Eller synes du Børven var bedre i den perioden? I så fall får vi bare være enig om å være uenige.

Så etter min mening så halter premisset ditt. En totalpakke som er bedre enn Orlov vil bli valgt foran, Gytkjær er et eksempel på en sånn spiller.

Det blir dessuten fordumming av debatten når det feilaktige premisset ("må være like god som Orlov defensivt") blir til Lasaron sin "Der er jo rollen slik at det nærmest er meningen at man ikke skal score så mange mål."

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on August 10, 2017, 08:52:10 AM
Eg trodde ideen med speider var at me skulle være forberedt til enhver tid slik at ingen kjøp var av den panikkartede sorten. Nå har Tjernås vært speider gjennom to dørgendes kjedelige overgangsvindu, er det noe poeng i å beholde ham egentlig?


Ja, for han har Excel-ark med oversikt over alle spillere i Norge på utgående kontrakt. Det er en stor jobb å oppdatere.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Quote from: ostraume on August 10, 2017, 10:16:45 AM


Det blir dessuten fordumming av debatten når det feilaktige premisset ("må være like god som Orlov defensivt") blir til Lasaron sin "Der er jo rollen slik at det nærmest er meningen at man ikke skal score så mange mål."




Orlov-rollen er slik at spissen ikke kommer til så mange sjanser som en spiss normalt gjør, mens andre spillere gjerne kommer til flere sjanser enn de normalt gjør. Færre sjanser betyr normalt færre mål.
Tren på langskudd

actanon

Quote from: Spelaren on August 10, 2017, 08:52:10 AM
Eg trodde ideen med speider var at me skulle være forberedt til enhver tid slik at ingen kjøp var av den panikkartede sorten. Nå har Tjernås vært speider gjennom to dørgendes kjedelige overgangsvindu, er det noe poeng i å beholde ham egentlig?


Hva vet vi. Kanskje han foreslår en haug med spillere fra overalt, men LAN vil helst ha nordiske spillere eller i det minste med erfaring fra lignende ligaer...
Rikard Norling er vår mann!

Gulløl

August 10, 2017, 16:45:44 PM #76 Last Edit: August 10, 2017, 16:51:13 PM by Gulløl
Tjernås foreslår nok en del spillere som han har god tro på. Men derfra og til at LAN og Soltvedt blir enige med han om at det er en god investering og at økonomi og andre detaljer skal falle på plass er et stykke vei. Nå vet jeg ikke hvor mange av de som er i stallen som har kommet fra Tjærnås anbefalingene. Tror det ganske få, ihvertfall som har bidratt mye til førsteelleveren. Hadde jeg hatt en jobb som det ikke kom "resultater" ut av tror jeg at jeg hadde sluttet selv om det var en kjekk jobb. Men virker som Soltvedt og Tjærnås er fornøyd begge to, så det kan være ting vi ikke ser.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/skarsfjords-advarsel-til-brann-treneren/s/5-8-629040

Hvilke gode råd er det Skarsfjord har?

Hvis noen vet hva Nilsen har i vente er det jo han.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 11, 2017, 06:58:36 AM
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/skarsfjords-advarsel-til-brann-treneren/s/5-8-629040

Hvilke gode råd er det Skarsfjord har?

Hvis noen vet hva Nilsen har i vente er det jo han.


Han advarer mot å ha suksess med Brann, for da blir det bare sammenlignet med det når motgangen kommer.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2017, 08:09:44 AM
Quote from: Nixon on August 11, 2017, 06:58:36 AM
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/skarsfjords-advarsel-til-brann-treneren/s/5-8-629040

Hvilke gode råd er det Skarsfjord har?

Hvis noen vet hva Nilsen har i vente er det jo han.


Han advarer mot å ha suksess med Brann, for da blir det bare sammenlignet med det når motgangen kommer.


Ja, spiller man godt får man forventninger. Forventninger er press. Det er ubehagelig. Det lureste er å spille dårlig.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on August 11, 2017, 08:09:44 AM
Quote from: Nixon on August 11, 2017, 06:58:36 AM
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/skarsfjords-advarsel-til-brann-treneren/s/5-8-629040

Hvilke gode råd er det Skarsfjord har?

Hvis noen vet hva Nilsen har i vente er det jo han.


Han advarer mot å ha suksess med Brann, for da blir det bare sammenlignet med det når motgangen kommer.


Skarsfjord veit vel ikkje all verden om å ha suksess med Brann.  Det er meir Monsamjelden sitt bord.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Malimba

Skarsfjord veit vel ikkje all verden om å ha suksess med Brann.  Det er meir Monsamjelden sitt bord.
[/quote]

Monsamjelden eller Andresen?:)  ;D ;D
E bonde som kjøre traktor, ikkje le av meg då!!

ostraume

Hei Malimba. Gøy å se deg.

Du er tilsyneltaende en av disse som mente at Andresen var den reelle treneren i Brann og at MIM ikke tilførte noe særlig til gullet?

Si, meg: Hva synes du om Andresesn sin trenerkarriere? Du husker kanskje at han fikk seg jobb i Engen, med stor frihet til å lage opplegg, og mange midler å handle for.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Malimba

Hei ostraume, gøy å se deg og:)
Ja, faktisk så er eg ein av dei som meiner at Andresen styrte Brannlaget med jernhånd. Ein trengte ikkje mange % syn på øynene for å se det.
Mjelde var treneren som fikk skryt for å ta gullet heim te Bergen, flinke mannen. Du er vel ein av dei som trur Mjelde hadde klart det med samme Brannlag som vi har idag?

Andresen sin videre trenerkarriere driter eg sånn kjempelangt i, ser ikkje at det har nokke med saken å gjøre.
E bonde som kjøre traktor, ikkje le av meg då!!

Spelaren

Quote from: Malimba on August 11, 2017, 14:35:19 PM
Du er vel ein av dei som trur Mjelde hadde klart det med samme Brannlag som vi har idag?


Stråmann.
Gå av.

ostraume

Jeg synes Andresen sin videre karriere er meget relevant. Hvis du ikke kan/vil se at det har noe med saken å gjøre så tror jeg ikke jeg kan hjelpe deg, men jeg kan prøve. Andresen sitt lag hadde en annen formasjon og en helt annen måte å spille og trene på. Hvorfor innførte han ikke "sin" måte i Brann?

MIM var en sterk pedagog, som hadde sin Bjøllesau som han fikk mye fra. At Andresen "egentlig" styrte Brannlaget er etter min mening bare tull.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SK

Sier ikke at Andresen styrte hele Brannlaget, men hvis man skal diskutere på denne måten er det vel relevant å se på Mjelde sin karriere i etterkant også.


Lasaron

Jeg tror vi kan si det slik: Mjelde klarte noe som mange ville klart. Ikke alle, men mange. Av alle som har trent et eliteserielag fra år 2000 og frem til i dag tipper jeg ca 70% ville klart det. Ok, la oss si 60-70%.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on August 11, 2017, 16:48:27 PM
Jeg tror vi kan si det slik: Mjelde klarte noe som mange ville klart. Ikke alle, men mange. Av alle som har trent et eliteserielag fra år 2000 og frem til i dag tipper jeg ca 70% ville klart det. Ok, la oss si 60-70%.


Du tenker å ta over Brann etter nestennedrykket i 2002 og så vinne gull noen år etterpå?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Malimba on August 11, 2017, 14:35:19 PM

Ja, faktisk så er eg ein av dei som meiner at Andresen styrte Brannlaget med jernhånd.


Det ironiske er jo at Brann vant gull det året der Mjelde distanserte seg mest fra Andresen...
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: Lasaron on August 11, 2017, 16:48:27 PM
Jeg tror vi kan si det slik: Mjelde klarte noe som mange ville klart. Ikke alle, men mange. Av alle som har trent et eliteserielag fra år 2000 og frem til i dag tipper jeg ca 70% ville klart det. Ok, la oss si 60-70%.


Dette er en helt spinnvill påstand. Hva sier det om oss at dette kan være en rådende holdning? Se på Brann sin historie. Burde vi ikke heller diskutere hvor på Stadion MIM sin statue skal settes opp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

August 11, 2017, 17:46:36 PM #91 Last Edit: August 11, 2017, 17:48:16 PM by nero
Lions led by donkeys.

Miller


Lasaron

Quote from: Nixon on August 11, 2017, 17:07:42 PM
Quote from: Lasaron on August 11, 2017, 16:48:27 PM
Jeg tror vi kan si det slik: Mjelde klarte noe som mange ville klart. Ikke alle, men mange. Av alle som har trent et eliteserielag fra år 2000 og frem til i dag tipper jeg ca 70% ville klart det. Ok, la oss si 60-70%.


Du tenker å ta over Brann etter nestennedrykket i 2002 og så vinne gull noen år etterpå?
Tren på langskudd

Superjack

LAN har skapt et topplag ut av vrakgodset i Brann, MIM
har skapt gull av platina.

Dessuten regner jeg med at LAN bukkes av til taktfast applaus etter sesongen 2029, etter å ha ledet Brann til sitt 9. seriemesterskap og 5. cupgull under hans ledelse. Treneren som skal overta er gjerne ikke en gang startet i sin treningsgjerning enda.
Brannsupporter.

Torvanger

Akkurat i dette nu ønsker jeg ny langtidskontrakt, men det kan endre seg, hehe!

Lasaron

LAN har hatt sin første motgangsperiode. Den ble noe lang. Vi var spent på hvordan han kom til å takle det. Når det gjelder dette med humør, måte å være på osv. kan det se ut til at han har taklet det ganske bra.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on August 22, 2017, 14:14:08 PM
LAN har hatt sin første motgangsperiode. Den ble noe lang. Vi var spent på hvordan han kom til å takle det. Når det gjelder dette med humør, måte å være på osv. kan det se ut til at han har taklet det ganske bra.


Eg synst verken det at perioden var lang eller at me var veldig dårlege i den perioden. Det var mange jamne kampar som vippa feil veg - me vart ikkje slått med braksifre som mange lag i stor motgang kan oppleve. Problemet var helst at me fekk ein tydeleg nedsving i ein veldig viktig periode, noko som gjorde at me rauk ut i begge cupane. Då sit det ekstra i. Viss me er tilbake no i betre slag ser det fortsatt lyst ut for medalje. Det er ganske utruleg at me ligg eitt poeng bak sølv etter motgangen.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

dudo

Herlig typete type!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up