• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Malmø-Brann Laurdag 25.02.2017 kl 15 eller 16

Started by hasunds, January 03, 2017, 14:38:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Crispo

Quote from: pidre on February 25, 2017, 16:13:09 PM
Svakt av ein framtidig landslagsstoppar. Ellers virker det som alle våre stoppere liker seg best på høgresida. Acosta såg ukomfortabel ut i venstreposisjon.

Registrerer ellers at Malmø er eit knepp og to opp ferdighetsmessig.


Tidligere U-landslagsstoppar..... Mistenker Grønner har en lang vei til A landslaget.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Tom C

2-1 Børven. Synes vi gjør en respektabel innsats, på tross av litt rusk i begynnelsen av andre...
Aldri mer Obos....

Torvanger

Klasse av Børven, dukk opp-mål, der han styrer ballen inn. Det ser enkelt ut, men du skal være der.

OmOssSjølOgHansaøl

Nesten 2-2 etter at Børven satte Skålevik fint opp. Fortsett med dette!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

... og vi får i det minste en bekreftelse på at Leciejewski fremdeles holder høyt nivå.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Barmen og Nouri inn etter 70 minutter, sistnevnte (interessant nok) som venstreback for Kristiansen ... Da har vel alle utespillerne fått prøve seg litt.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger

Brann er et bedre lag enn Malmø, dersom man skal legge denne kampen til grunn.

Tom C

Oh satan. Den så jeg i vinkelen fra Vega...! Godt forsøk. Vi skaper nå ihvertfall sjanser, så det er da noe.
Aldri mer Obos....

Torvanger



Tom C

Tror ihvertfall Grønner skal si seg fornøyd med å være tredje valg frem til han presterer på et jevnere nivå.
Og der blåser nesten Børven ballen i nærmeste hjørne. Er jo faktisk litt gøy å se på Brann nå. Fortjener en utlikning nå.
Aldri mer Obos....

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Crispo

Rødt kort! Er det virkelig mulig, Grønner!!!! PATETISK!

Kai-Olai

Noen som fortsatt sliter med å forstå signeringen av Vito?

Tom C

Oioioio, har du sett? Kanon i undersiden av tverrligger fra nesten død vinkel fra Børven igjen. Artig.

Ikke like artig med en dommer som ikke skjønner hva en treningskamp er... Munnbruk? Give me a føkking break.
Aldri mer Obos....

Ninja-Bob

Absurd dømming, då. Skulle gjerne høyrt kva ein må seie for å umiddelbart få eitt til gult kort der. Skulle tru ein måtte få tid til å ytre ein heil setning i det minste.

Kjell249

Er Grønner god og smart nok til å være et tredje valg? Eller bør vi prioritere å hente en midtstopper til?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Hatleking

Quote from: Ninja-Bob on February 25, 2017, 16:43:22 PM
Absurd dømming, då. Skulle gjerne høyrt kva ein må seie for å umiddelbart få eitt til gult kort der. Skulle tru ein måtte få tid til å ytre ein heil setning i det minste.


I tillegg er det i ein treningskamp. Tydelegvis ein dommar med markeringsbehov.

Crispo

Quote from: Kjell249 on February 25, 2017, 16:44:38 PM
Er Grønner god og smart nok til å være et tredje valg? Eller bør vi prioritere å hente en midtstopper til?


Ja, det er en mer fornuftig diskusjon det, enn å diskutere om Grønner skal være førstevalg...

Torvanger

Spillemessig har Brann pisset på Malmø, det har vært klasseforskjell til tider. Jeg trodde det skulle bli ballposession så det holdt, fra MFF, men Brann har jo totaldominert. Jeg driter i resultatet, dette lover VELDIG bra.

Tom C

Uansett om slutten på kampen blir ødelagt av et idiotisk rødt kort, så må jeg si det er flere på Brann som har vist lovende tendenser. Spesielt Vega og Børven fremover, og synes også HAugen var god på midten. Vito har også vært solid bak.
Aldri mer Obos....

krakra

Quote from: Crispo on February 25, 2017, 16:46:00 PM
Quote from: Kjell249 on February 25, 2017, 16:44:38 PM
Er Grønner god og smart nok til å være et tredje valg? Eller bør vi prioritere å hente en midtstopper til?


Ja, det er en mer fornuftig diskusjon det, enn å diskutere om Grønner skal være førstevalg...
Nei, det er en idiotisk diskusjon. Grønner var bunnsolid som tredjevalg i fjor og noen rotete treningskamper over en måned før seriestart forandrer ingenting. Trist å si at noen såkalte supportere har tydelige agendaer mot enkeltspillere på Brann.

OmOssSjølOgHansaøl

OK, da ble sluttresultatet 2-1 og tap. Men Brann viser at de absolutt holder godt skandinavisk nivå og er godt i rute til sesongen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Ninja-Bob

Med fare for å seie meg enig med Pamer (gulp), det var heilt herlig å sjå Børven som faktisk har giftige avsluttingar. Veldig lovande.

osoerli

Mykje bra av Brann.  Svakt forsvarsspel innimellom.  Grønner dagens klovn.  Glad for at Wormen vart kjøpt.  Vega mykje involvert.  Børven er på hogget.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Veldig gledelig å se Børven på vei tilbake til gamle takter. Det var høy kvalitet i mye av det han gjorde U dag. Skaanes og Vega også solid mens Haugen fortsetter som han har holdt på i år. Det er noen spillere som gir et lite håpe om et mer underholdende Brann-lag i år. Skulle gjerne sett mer produktive kanter da

haak

Vito er jo 10 ganger bedre med ball enn Demidov. var meget god idag.

Billy Elliott

Quote from: Kjell249 on February 25, 2017, 16:44:38 PM
Er Grønner god og smart nok til å være et tredje valg? Eller bør vi prioritere å hente en midtstopper til?


Ville jo vært toppen av idioti rett etter å ha gitt bort stortalentet Pallesen til Haugsund for småpenger.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Ninja-Bob on February 25, 2017, 16:53:05 PM
Med fare for å seie meg enig med Pamer (gulp), det var heilt herlig å sjå Børven som faktisk har giftige avsluttingar. Veldig lovande.


Bare så synd at Orlov kommer til å bli prioritert foran.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Tror ikke Orlov blir prioritert foran hvis Børven fortsetter som i dag. Han var veldig god. Det er riktignok en treningskamp, men det mottaket og skuddet han hadde viser kvaliteter de andre spissene ikke har.


Tom C

Nei, pokker heller. Dersom Børven leverer samme prestasjoner i de neste kampene også, så skal han faen meg være førstevalg på spissplass. Noe annet vil være latterlig.
Aldri mer Obos....

Kagain

BA melder at det var oppløftende, trass i tap. Hva var oppløftende med denne kampen? Dere som har sett kampen, så dere noe oppløftende?

Ninja-Bob

Vega var god, Børven var god, og minst eitt av måla imot var på grunn av ein individuell feil.

Torvanger

Quote from: Kagain on February 25, 2017, 17:03:45 PM
BA melder at det var oppløftende, trass i tap. Hva var oppløftende med denne kampen? Dere som har sett kampen, så dere noe oppløftende?


Det spillmessige og den kjøligheten og roen de har, i alle spillets faser. De kjørte power play til tider i Malmøs straffefelt. Minuset er selvsagt kvaliteten på aslutningene. Skal man trekke frem enketlspillere, så var Vega, Børven, Haugen, SHN, Gilli og Vito veldig gode, kanskje med virvelvinden Vega som nummer en, han går mot en god sesong.

Billy Elliott

Quote from: krakra on February 25, 2017, 17:00:07 PM
Tror ikke Orlov blir prioritert foran hvis Børven fortsetter som i dag. Han var veldig god. Det er riktignok en treningskamp, men det mottaket og skuddet han hadde viser kvaliteter de andre spissene ikke har.


Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det tidvis ble Hawaiifotball i andre omgang. Mye av grunnen var nok at Orlovs duellkraft forsvant ut. Så selv om Børven leverte bra, tror jeg neppe LAN ønsker seg mer av slike kampbilder.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Oppløftende kamp på flere måter, selv om jeg på ingen måte ble like imponert som noen her. Vi hadde mye ball, men det var mye trilling på tvers og bakover. Totalt sett synes jeg at Malmö var det beste laget, men vi gjorde en mye bedre figur enn jeg hadde fryktet på forhånd.

Det mest gledelige var godt spill av Børven. Han har noe i seg som de andre spisskonkurrentene ikke har. Vega viste også en del bra, men jeg mistenker kanskje at svenskene tok dette litt mer som en treningskamp enn Brann, og de lot han få lov til å løpe litt mer med ball enn om det hadde vært en viktig kamp.
Rød makt på Hansa

Torvanger


Ninja-Bob

Quote from: Billy Elliott on February 25, 2017, 17:19:39 PMMen det er jo ikke til å stikke under en stol at det tidvis ble Hawaiifotball i andre omgang. Mye av grunnen var nok at Orlovs duellkraft forsvant ut. Så selv om Børven leverte bra, tror jeg neppe LAN ønsker seg mer av slike kampbilder.

Trur du ikkje dette hadde mykje å gjere med det at Brann plutselig måtte jage mål på 2-0 og så 2-1 i andre omgang, mens det var 0-0 i første? Syntes Børven var god defensiv, men det var definitivt mindre struktur over spelet vårt i andre omgang.

Torvanger

MFF-fan tar Grønner i forsvar:

För övrigt så blir det tjafs och ryckigt spel varje gång Andreas Ekberg dömer. Tycker faktiskt synd om Brannspelaren som blev utvisad. Tycker verkligen MFF att han duger att döma oss när vi själva kan välja fritt? Kanske dags att börja bearbeta förbundet redan nu så att vi slipper honom och Hbg-Karlsson? De pallar ju tydligen inte trycket att döma oss.

Och kommentatorn sen! Betonade allt som vore det en bilbingoutropning/schlagerrecension på lokalradion.

Klaus_Brann

Quote from: Falkman on February 25, 2017, 14:32:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 25, 2017, 14:29:19 PM
Prøver meg på årets første ønskelag;

Piotr

Gilli Acosta Wormgoor Kristiansen

Haugen Helten Larsen

Braaten Børven Vega




10 av 11 ønsker oppfyllt. Orlov starter istedenfor Børven.


Kampbildet viste fort at vi burde startet med Børven. Det fikk han vist ettertrykkelig i 2. omgang. Deilig å se at Børven er på gang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Ninja-Bob on February 25, 2017, 15:45:22 PM
Saknar ikkje Demidov.


Wormgoor er en bedre midtstopper hittil virker det som. Om han er en bedre ledertype/kaptein er vanskelig å si.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Tom C on February 25, 2017, 15:52:18 PM
Quote from: Torvanger on February 25, 2017, 15:49:28 PM
Quote from: Tom C on February 25, 2017, 15:37:07 PM
Quote from: Torvanger on February 25, 2017, 15:18:28 PM
LAN er seg selv lik, en 28 år gammel Orry fremfor Branns beste midtbanespiller, Barmen. Han er litt klessetryne av og til, denne LAN.



Du er faktisk milevis høyere enn LAN på min liste over klessetryner ihvertfall...


Ooooooooohhh!


Føyer seg inn i rekken av smarte sitater fra deg.. Skjønner du ikke hvor idiot du høres ut som kaller LAN klessetryne fordi han prøver Orry Larsen på midten fremfor Barmen i en treningskamp i februar?


Jeg tror nok ikke det bare er prøving. Det kan likegodt være et signal til Barmen om at han ikke har en sikker plass om han ikke vil forlenge. Samme som med Nouri.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kagain on February 25, 2017, 17:03:45 PM
BA melder at det var oppløftende, trass i tap. Hva var oppløftende med denne kampen? Dere som har sett kampen, så dere noe oppløftende?


Det aller meste var oppløftende i dag.
Det første målet er litt tafatt, men ikke noe mer enn man kan vente mot et godt lag.
Starten av andre omgang var elendig. Nilsen rotet og slo feilpasninger i hytt og pine. Laget ble kanskje litt ustrukturert av de mange byttene og så kom tabben til Grønner.

Offensivt var vi milevis bedre enn de aller fleste kampene i fjor. Deilig å se.

Orlov bruker et dårlig touch og fem år på å avslutte, slik at Malmö-forsvareren får blokkert skuddet hans.
Børvens touch er så enormt mye bedre. Skuddene også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Billy Elliott on February 25, 2017, 17:19:39 PM
Quote from: krakra on February 25, 2017, 17:00:07 PM
Tror ikke Orlov blir prioritert foran hvis Børven fortsetter som i dag. Han var veldig god. Det er riktignok en treningskamp, men det mottaket og skuddet han hadde viser kvaliteter de andre spissene ikke har.


Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det tidvis ble Hawaiifotball i andre omgang. Mye av grunnen var nok at Orlovs duellkraft forsvant ut. Så selv om Børven leverte bra, tror jeg neppe LAN ønsker seg mer av slike kampbilder.


Når snakker du om? I starten av 2. omgang ble det Hawaii-fotball pga. sønnen og alle byttene.
Det roet seg utover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 25, 2017, 18:50:29 PM
Oppløftende kamp på flere måter, selv om jeg på ingen måte ble like imponert som noen her. Vi hadde mye ball, men det var mye trilling på tvers og bakover. Totalt sett synes jeg at Malmö var det beste laget, men vi gjorde en mye bedre figur enn jeg hadde fryktet på forhånd.

Det mest gledelige var godt spill av Børven. Han har noe i seg som de andre spisskonkurrentene ikke har. Vega viste også en del bra, men jeg mistenker kanskje at svenskene tok dette litt mer som en treningskamp enn Brann, og de lot han få lov til å løpe litt mer med ball enn om det hadde vært en viktig kamp.


Så du kampen fra bak mål eller på bt?
På tv så det i alle fall ut som noe annet enn det du beskriver.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl


Brann hade med sig en röststark klack. Sjöng sånger om att ta guld med Norling. Hade även en på "vår" melodi "Dirty old town". Försökte också få igång "Alla heter Glenn i Göteborg".



http://www.svenskafans.com/fotboll/mff/bilder-fran-brann-matchen-566848.aspx
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Herlig stemning på kampen! Supporterene er også i god rute før sesongen. Mest humoristiske oppvisningen fra oss så lenge jeg har vært med

Go Up