• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Vito Wormgoor

Started by Kagain, December 19, 2016, 14:37:45 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa!

Zolkan

Kom til Brann. Klubben hvor spillerne har all makt. Her skulle Brann vært mer kynisk mye tidligere

Zolkan

Spelaren

Har falt litt i kvalitet, så eg griner ikkje veldig over en eventuell exit. Drar på årene, mangler fart og er meget dyr i drift. Meget god i luften, stort sett sikker som straffeeksekutør og en kraftig plugg å ha bak der. Skal ha takk for innsatsen!
Legg ned Kina / Kinen.

Chrisstah

Vito er meget viktig for oss, så håper vi kan dra dette i land. Om ikke skal han uansett ha takk for innsatsen. Spennende å se hvem vi har på blokken.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Huff

Quote from: Chrisstah on July 23, 2019, 14:13:46 PMVito er meget viktig for oss, så håper vi kan dra dette i land. Om ikke skal han uansett ha takk for innsatsen. Spennende å se hvem vi har på blokken.

Er det gitt at vi har noen på blokken?
Flokken har talt med føttene, tribunene står nesten tomme, gå av.

SK

Dette er bare bra, mannen er alt for dyr i drift. Det beste hadde
vært å få solgt han nå i sommer, så kan vi bruke høsten på å spille inn Rismark med Løfgren som backup eller lignende.

Superjack

Tror Vito hadde håp om å vise seg frem i EL. Når det håper er ute så går han for beste alternativ han kan få til nå i sommer. Brann kan klare swg uten i høstsesongen, få inn noen få kroner og se etter solid erstatter.

Hvem er 25-28 år, og tydelig leder som midtstopper i Norden?
Brannsupporter.

haak

Jacob Glesnes var jo linket til Brann i vinter.

Utmedsnolken

Ikke noe poeng å betale lønnen hans ett halvt år til. Selg unna og slipp de andre til.
"og der snubler Sæternes igjen"

Giles

Avgårde med han. Prisen står ikke i forhold til kvaliteten. Ikke i nærheten.

opplett

Håper Løfgren får prøve seg mer som resultat av dette. Har troen på fyren.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Kagain

Kan bli spennende å se om Brann i det hele tatt klarer å selge han. Jeg tviler. Brann har ikke vært god til å selge spillere de har lyst til å bli kvitt...

I mellomtiden hos S08: "Selger keeper for 10 millioner. Ble hentet til klubben gratis" - Og dette er klubben som ligger ganske langt nede på tabellen.

Chrisstah

Quote from: Huff on July 23, 2019, 15:07:57 PM
Quote from: Chrisstah on July 23, 2019, 14:13:46 PMVito er meget viktig for oss, så håper vi kan dra dette i land. Om ikke skal han uansett ha takk for innsatsen. Spennende å se hvem vi har på blokken.

Er det gitt at vi har noen på blokken?

Tja aldri si aldri, men jeg er vil tro at Sportslig ledelse har vært klar over dette en stund og at en erstatter er i kikkerten.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lasaron

Ja, Sarpsborg gjentar seg. Man bør reflektere over hvorfor. Det kan umulig bare ha med å gjøre at spillerne er så sinnsykt gode.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

Lasaron

En venn av meg mente at vi kan få litt for Wormgoor. At han er en type spiller som noen klubber bare må ha på plass til sesongstart. Det kan være noe i det. Kanskje 1 mill? 2?

Superjack

Dette går jo litt på hva som tilbys Wormgoor i personlige betingelser osv. Han fikk vel en grei sign on fee når han gikk til Brann. Så dette er fort noe Vito sitter med. Er han villig å vente til nyttår, vil klubbene som er villig å betale mest i lønn vente til nyttår eller vil de han han nå?

2-4 mill i overgangssum for Vito og en frigitt lønnsutgift på 2-3 millioner så kan det handles ganske høyt i hyllene i det Nordiske markedet. Det er nok mulig å be om litt penger fra Mohn også, når de ikke har bedt om penger der på et års tid.

Brannsupporter.

krakra

July 24, 2019, 11:59:47 AM #367 Last Edit: July 24, 2019, 12:03:00 PM by krakra
Samtidig trenger vi nok en arvtaker for Acosta snart. Hans pil peker mer nedover enn Vito og han fyller 33 år i år. Virker ikke like eksplosiv som på sitt beste. Tror Glesnes hadde vært en bra kapteinerstatter. Yngre og raskere enn Vito. Like god med ball. Har nok ikke den samme kynismen ennå, men det kan LAN lære ham. Fredrik Semb er også et solid navn og en leder- og vinnertype, men han blir nok dyrere. Iallefall hvis Godset rykker ned. Kanskje Stefan Strandberg er villig til å jobbe hjem igjen? For Acosta vil jeg ha noe ungt og bra. Ulrik Fredriksen ble lansert av BT. Han vil nok koste litt, men Sogndal er i økonomiske problemer og rykker neppe opp i år. Så neppe så dyr. Så håper jeg Løfgren får sjansen til å vise seg fram etterhvert. Eggen er jeg tja til. Han er tung og treg, men med den rekke makkeren kan hans offensive kvaliteter være gull verdt.

Lasaron

Mye bra her, Krakra. Jeg er alltid positiv til å hente lokale, nærmest latterlig positiv. Glesnes kan bli bra. Føles rett.

Kagain

Er ikke svensken ganske kjappfotet av seg? Kan hende at Brann allerede har erstattere for Acosta og Wormgoor i Löfgren og Rismark.

Superjack

Acosta signerte vel en 3 årskontrakt i vinter? Så han kan det bli vanskelig å få ut. Så er fort at det ikke blir erstatter inn om Vito går. For de trenger ikke 4 gode stoppere der bare 2 får spille med bare seriekamper igjen ut sesongen.
Brannsupporter.

Giles

Semb er ultratreg og vil floppe, Glesnes helt ute av det defensivt. Strandberg bør holde nivået men han var ingen supermann før han reiste utenlands, stygg skadehistorikk. Tenk nytt før disse resirkuleres.

haak

Jesper Løfgren har vært god hver gang han har fått spille. Selg Vito nå og sats på de 3 vi har ut sesongen.

Superjack

Quote from: haak on July 24, 2019, 20:26:12 PMJesper Løfgren har vært god hver gang han har fått spille. Selg Vito nå og sats på de 3 vi har ut sesongen.

Enig her, om Vito går i sommer, bruk de 3 som er igjen. Så kan det også vurderes om Vito må erstattes eller om erstatteren finnes i barnebarnet eller Løfgren.

Brannsupporter.

Kagain

Hvordan ser det ut på stopperfronten i Brann 2? Er det noen andre kandidater som kan være aktuelle som backup for backupen (om f.eks. Löfgren blir pekt ut som Wormgoor-erstatter) der?

La oss for diskusjonens grunn anta at LAN vil se på slike løsninger også.

Lasaron

Diskusjonen blir for hypotetisk. Gidder ikke. Finn ut selv på kretsen sine kampfaktasider hvis du tror det kan bli aktuelt å bruke noen derfra.

Supertzar

Quote from: krakra on July 24, 2019, 11:59:47 AMSamtidig trenger vi nok en arvtaker for Acosta snart. Hans pil peker mer nedover enn Vito og han fyller 33 år i år. Virker ikke like eksplosiv som på sitt beste. Tror Glesnes hadde vært en bra kapteinerstatter. Yngre og raskere enn Vito. Like god med ball. Har nok ikke den samme kynismen ennå, men det kan LAN lære ham. Fredrik Semb er også et solid navn og en leder- og vinnertype, men han blir nok dyrere. Iallefall hvis Godset rykker ned. Kanskje Stefan Strandberg er villig til å jobbe hjem igjen? For Acosta vil jeg ha noe ungt og bra. Ulrik Fredriksen ble lansert av BT. Han vil nok koste litt, men Sogndal er i økonomiske problemer og rykker neppe opp i år. Så neppe så dyr. Så håper jeg Løfgren får sjansen til å vise seg fram etterhvert. Eggen er jeg tja til. Han er tung og treg, men med den rekke makkeren kan hans offensive kvaliteter være gull verdt.

Strandberg har signert toårs(?) med Ural har han Ikkje? Tenar 10 mill+ i året der.

krakra

Vito som tjener tre millioner i året er i BA og sutrer over at han ikke ble tilbudt mer.

Hadebra

Corran

Han sutrer jo ikke. Han sier han forstår klubben og ingen vonde følelser ovenfor klubben.
Er bare at han etter eget utsagn kanskje var naiv og trodde det var mer å kunne hente og at han mener at han fortjener et lønnshopp etter tre gode år.
Og om han får en del mer i andre klubber i utlandet så er jo han på et punkt i karieren hvor det er viktig å hente ut så mye som mulig mens han kan.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Selvfølgelig sutrer han. At han er litt lurere enn visse andre og slenger på en «respekterer klubben» forandrer ikke det. Vito fikk alt for høy lønn da han signerte sist(selv om den ikke kunne kritiseres for vi «ikke visste hva han fikk») og det ville vært galskap å gi ham en treårskontrakt med enda høyere lønn nå. Samme lønn var for høyt i seg selv.

Hadde han signert kontrakten ville han med dens utløpt tjent nærmere 20 millioner på seks år her. Det er eeeeeeekstremt vanskelig å få noen som helst sympati med en fyr i starten av 30-årene som snakker om at han er i et punkt i karrieren der han må tenke på pengene  som begrunnelse for at han er skuffet over er tilbud på ti milloner over tre år. Bortskjemt kaller man det.(det er han ikke alene om i den bransjen selvfølgelig)

Vil han tjene mer penger andre steder så vær så god. Han skylder ikke Brann noe og må få stikke hvis han vil. Men han har underprestert i år og han er kaptein for et lag som virker ribbet for engergi, selvtillit og vinnerinstinkt. Da skulle en tro han hadde andre budskap enn hvor skuffet han er over et tilbud på ti millioner for å spille fotball i tre år til.

SK

Synes ikke det er noe å kritisere han for. Det er naturlig å ønske en lønnsforhøyelse etter tre år, så lenge man ikke har gjort seg bort. Dette spesielt hvis man har interesse fra andre steder hvor man gjerne kan få mer. Når man skal signere kanskje den siste seriøse kontrakten i karrieren, er det klart at det økonomiske veier tungt for en spiller.
Synes det er riktig av Brann å ikke gi han noe mer, men det er jo en annen diskusjon.

Lurer for øvrig på hvor man har dette med 3 mill. i året fra. Hvis det er skattelistene, gir ikke de nødvendigvis et riktig bilde. Er det sign-on-fee her som er periodisert ut over flere år, som man regner som lønn? Ikke sikkert at dette elementet er en del av et nytt tilbud. Strengt tatt ikke alt vi vet her.

Kagain

July 29, 2019, 04:29:41 AM #381 Last Edit: July 29, 2019, 04:33:17 AM by Kagain Reason: Mer informasjon
Quote from: SK on July 29, 2019, 00:51:57 AMLurer for øvrig på hvor man har dette med 3 mill. i året fra. Hvis det er skattelistene, gir ikke de nødvendigvis et riktig bilde. Er det sign-on-fee her som er periodisert ut over flere år, som man regner som lønn? Ikke sikkert at dette elementet er en del av et nytt tilbud. Strengt tatt ikke alt vi vet her.

Noen medlemmer her på forumet har bestemt seg for at Vito får 3 kalde millioner i årslånn. Det har vært diskutert tidligere, men de har ikke gitt seg på det. Det som er interessant er at aviser som VG og Dagblabla etterhvert har bestemt seg for denne summen og siterer denne i sine saker. Jeg prøver å finne den originale artikkelen som meldt at Wormgoor var ferdig i Brann, for såvidt jeg husker siterte denne BA på at lønnen + sign-on til Wormgoor var på 3 millioner og ikke kun lønnen.

Jeg har dessverre ikke BA+ abonnement, så jeg kan ikke sjekke den artikkelen som presidenten linker til...

Edit: Fant Eurosport-artikkelen jeg mente jeg hadde lest det i.

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/avbryter-kontraktsforhandlinger-blir-ikke-enige-na_sto7384453/story.shtml

Her skriver de "30-åringen skal ifølge BA, med lønn og signeringsbonus, ha en inntekt på over tre millioner kroner i året." og ordet BA linker  til artikkelen som presidenten la til

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/alt-tyder-pa-at-wormgoor-er-ferdig-i-brann-vi-blir-ikke-enige-na/s/5-8-1097114

Nixon

Nå er det slik at for noen er glasset automatisk halvtomt og ikke halvfullt når det kommer til spillere som gjerne spiller som keeper, midtstopper eller spiss for Sportsklubben Brann. Det har mye å gjøre med de som ikke spiller der, men som burde spilt der.
Rød makt på Hansa!

SK

July 29, 2019, 09:26:33 AM #383 Last Edit: July 29, 2019, 09:28:48 AM by SK
Quote from: Kagain on July 29, 2019, 04:29:41 AM
Quote from: SK on July 29, 2019, 00:51:57 AMLurer for øvrig på hvor man har dette med 3 mill. i året fra. Hvis det er skattelistene, gir ikke de nødvendigvis et riktig bilde. Er det sign-on-fee her som er periodisert ut over flere år, som man regner som lønn? Ikke sikkert at dette elementet er en del av et nytt tilbud. Strengt tatt ikke alt vi vet her.

Edit: Fant Eurosport-artikkelen jeg mente jeg hadde lest det i.

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/avbryter-kontraktsforhandlinger-blir-ikke-enige-na_sto7384453/story.shtml

Her skriver de "30-åringen skal ifølge BA, med lønn og signeringsbonus, ha en inntekt på over tre millioner kroner i året." og ordet BA linker  til artikkelen som presidenten la til

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/alt-tyder-pa-at-wormgoor-er-ferdig-i-brann-vi-blir-ikke-enige-na/s/5-8-1097114

OK, takk. Jeg har BA+, og det som står der er at lønn og signeringsbonus gir han en årsinntekt på over 3 mill. i året, «i følge skattelistene» som de skriver.

ACHTUNG

Acosta og Rismark er ikke et godt nok stopperpar, til å dekke over tapet av Vito. Dersom hollenderen spiller ut sesongen, må noe gjøres i vinterpauisen, men dersom han blir solgt før vinduet stenger, da bør Soltved være føre var. Ledertyper som Vito vokser ikke på trær, det blir ikke lett.

krakra

Ser det fortsatt sås tvil om hvorvidt Vito tjener tre millioner ispedd Nixons alltid like verdifulle bidrag.

Om det er SOF spredd over hele perioden eller ren lønn er da vel ikke så nøye. Det er utgift for klubben og inntekt for spilleren. Hvis det ikke hadde vært en del av det nye tilbudet hadde det jo ikke vært samme betingelser. Det er få grunner til å fortsatt tvile på at han tjener over tre millioner i året. Snart får vi vel nye skattelister som igjen bekrefter det.

Og nei. Det er ikke noe galt i at han ønsker mer. På samme måte som at det ikke er noe galt i at andre spillere vil at Brann skal spille en annen fotball eller er misfornøyd med spilletiden. Problemet er jo å gå ut i media med det. Vito er trolig den best lønnede spilleren i klubben. Det tar ser seg dårlig ut at han er ute å klager på at han ikke får enda mer. Han er også kaptein og utad bør han fokusere mer på klubbens situasjon enn hans behov for flere millioner i året.

ACHTUNG

Vito må ta hensyn til seg selv og sin familie og sørge for at han kan tjenes så mye som mulig, før han legger støvlene på hyllen, derfor er det helt forståelig, at en spiller som har valgt å spille i et annet land, for å oppnå nettopp det, stiller krav. Om Krakra eller andre synsere har et problem med det, er Vito revnende likegyldig. Jeg støtter for øvrig Vito i hans eventuelle krav, dersom vi snakker om et tillegg på 500.000 til 1 mill i året, for det er hollenderen verdt. Regnestykket blir jo det vis a vis en ny spiller, som enten må kjøpes ut eller tilbys sign on fee sammen med lønn. Er denne spilleren et nivå eller mer ned vs Vito, så er det dårlig butikk for Brann.

krakra

Du mener Vito burde få opptil fire millioner i året?
En sikker vei å sende Brann ut på kjøret igjen det.

Han må gjerne kreve mer. Men han trenger ikke gå i media med det. Dette hensynet til familien kjøper jeg ikke helt. Skulle nesten tro at dette var den siste inntektsgivende jobben Vito skal ha. Han har trolig blitt tilbud ti millioner for tre år til i Brann etter å ha tjent like mye for de siste ti årene. Tror familien hans ville hatt en trygg økonomi jeg.

Lasaron

Jeg sår tvil om Vitos lederegenskaper. Dette fordi Brann så ofte svikter i avgjørende faser av kampene.

SK

Quote from: krakra on July 29, 2019, 12:18:51 PMSer det fortsatt sås tvil om hvorvidt Vito tjener tre millioner ispedd Nixons alltid like verdifulle bidrag.

Om det er SOF spredd over hele perioden eller ren lønn er da vel ikke så nøye. Det er utgift for klubben og inntekt for spilleren. Hvis det ikke hadde vært en del av det nye tilbudet hadde det jo ikke vært samme betingelser. Det er få grunner til å fortsatt tvile på at han tjener over tre millioner i året. Snart får vi vel nye skattelister som igjen bekrefter det.

Og nei. Det er ikke noe galt i at han ønsker mer. På samme måte som at det ikke er noe galt i at andre spillere vil at Brann skal spille en annen fotball eller er misfornøyd med spilletiden. Problemet er jo å gå ut i media med det. Vito er trolig den best lønnede spilleren i klubben. Det tar ser seg dårlig ut at han er ute å klager på at han ikke får enda mer. Han er også kaptein og utad bør han fokusere mer på klubbens situasjon enn hans behov for flere millioner i året.

Sier ikke at det er feil å legge sammen sign-on + ordinær lønn når man skal snakke om en årsinntekt. Men sign-on er normalt en éngangsgreie når man bytter klubb. Dette er ikke noe man automatisk kan forvente når man forlenger. Sett at Vito nå har 2 mil. i ordinær årslønn + sign-on på 3 mill som han opptjener 1 mill av i året. Da er lønnen 2 mill., som er mulig at det er dette han er blitt tilbudt videre. Jeg sier ikke at du tar feil eller noe, bare at det kan være en mulighet og at vi strengt tatt ikke vet dette for sikkert. Skattelistene er ikke alltid den mest korrekte kilden å bruke for en årsinntekt. Det kan selvsagt vise korrekt inntekt ganske treffende også hvis man kun mottar lønn og ikke har andre forhold.

Ellers synes jeg ikke man kan si at han sutrer. I og at med bruddet i forhandlingene skjedde nå, er det ikke unaturlig at det er en sak om dette nå hvor han svarer ærlig på hva som ligger til grunn. Antar at vi ikke hører noe mer til det etter dette.

krakra

Har sett det blitt sagt flere ganger at SOF bare er noe som betales når nye spillere signerer. Men hvor kommet det fra? Sist Brann var aktive med SOF mener jeg da at man også brukte det til å forlenge med spillere. F.eks fikk vel både Huseklepp og Helstad pene SOFer

Vito sier jo at det er samme betingelser som sist. Mistet han en sof verdt tre millioner i året så er det ikke samme betingelser.

Superjack

Quote from: Lasaron on July 29, 2019, 13:12:24 PMJeg sår tvil om Vitos lederegenskaper. Dette fordi Brann så ofte svikter i avgjørende faser av kampene.

Enig. Dette var mye sterkere egenskap med Demodov og også Sønnen på laget.
Brannsupporter.

Lasaron

Jeg tipper Krakra har rett i dette med lønn. Tipper Vito ønsker høyere totalinntekt for en ny treårskontrakt enn hva den nåværende gir.

Ninja-Bob

...og no annonserte hr. Wormgoor på Facebook at han skulle få ein unge til, så det kan jo ha noko med alt dette å gjere også.

Corran

Må gi Krakara rett i dette med at lønnen, uavhengig om det er inkludert SOF eller ikke er ca 3 mill i året og når han er blitt tilbudt ny kontrakt så er det nok samme sum.
Vito har da andre klubber som er interessert og som vil betale mer og da må han jo tenke på seg selv.
I dagens marked er det mer og mer sjelden med spillere som setter klubben foran seg selv. Kanskje en lokal spiller kunne gjort det men selv der er det nå nesten uhørt å ikke tenke på seg selv først og hva en kan tjene seg opp.

Og når det gjelder at Krakra sier "Dette hensynet til familien kjøper jeg ikke helt. Skulle nesten tro at dette var den siste inntektsgivende jobben Vito skal ha" så er det nå slik at mange fotballspillere ikke har noen utdanning eller noe å falle tilbake på. Noen får jobb i en klubb eller på tv, men det er langt fra alle. Så jo det er viktig for spillere å tjene så mye de kan i sin korte karrière for å legge grunnlag for sitt og familiens videre liv.

Og til slutt til Krakera: NEI det er ikke sutring det som kom fram i BA. Og det er sikkert ikke Vito som har løpt til media, men media som har kommet til ham siden han ikke har forlenget og det er avgjort at han ikke fortsetter i Brann etter denne sesongen.   
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Alle utspill i media kommer nok etter at media har tatt kontakt. Inkludert de som har fått et par spillere sendt på tribunen.

Og hvis Vito har tenkt å gå arbeidsledig resten av livet er det nok er større problem for familien enn at han bare får ti milloner for tre år til i Brann

Corran

Quote from: krakra on July 30, 2019, 10:39:28 AMAlle utspill i media kommer nok etter at media har tatt kontakt. Inkludert de som har fått et par spillere sendt på tribunen.

Og hvis Vito har tenkt å gå arbeidsledig resten av livet er det nok er større problem for familien enn at han bare får ti milloner for tre år til i Brann

Han har nok ikke tenkt å gå arbeidsledig, men fremtiden etter fotballen er jo usikker. Så om han kan legge seg opp 15 mill på 3 år så er nok det å foretrekke framfor 10 mill.

krakra

Jeg tror at å tjene mer er å foretrekke for de fleste. Men noen sympati med en som «bare» tjener tjue millioner på seks år før fylte 35 har jeg overhodet ikke. Noe bekymringer for økonomien tror jeg heller ikke Vito hadde trengt å ha med tre millioner i året her

Kagain

Jeg mener i alle fall at selv om Vito er god så er det ikke grunn til at Brann nok en gang skal sprenge lønnstaket for å beholde han. De får heller se om de kan kjøpe en 4-5 nye stoppere i stedet. Vi får aldri nok stoppere...

Corran

Quote from: krakra on July 30, 2019, 18:54:59 PMJeg tror at å tjene mer er å foretrekke for de fleste. Men noen sympati med en som «bare» tjener tjue millioner på seks år før fylte 35 har jeg overhodet ikke. Noe bekymringer for økonomien tror jeg heller ikke Vito hadde trengt å ha med tre millioner i året her
Har ei heller ingen sympati med en fotballspiller som tjener så mye, men det er naturlig for en person, og da spesielt en med kortere karriere enn vanlige arbeidstakere, å gå dit han/hun tjener mest mulig.
Hadde eg blitt tilbudt mye mer i lønn hos en annen bedrift enn den jeg er ansatt i så hadde jeg og byttet jobb.

Go Up