• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Europa League 2017

Started by Nixon, November 12, 2016, 09:31:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Quote from: Lasaron on June 24, 2017, 09:45:40 AMTil dere som holder til høyt på Hansa, har man god kontroll på hva som skjer på motsatt banehalvdel?


Supert høyt på Hansa, ja utsikten til motsatt banehalvdel er god og bedre en de fleste tror, ihverfall på de bakerste 6-7 radene. Liker en supporterstemning skal en sette seg omtrent på midten, da får en panoramautsikt til nettsus og får med seg stemningen fra både Store Stå og felt Z. Jeg hadde tidlige partoutkort på Sparebanken Vest noen år og før det på motsatt kortside, og har også vært en del på "gamle sitte" i tidligere tider. Synes personlig høyt på øvre Hansa på B-C er flott, og bra engasjerte folk som sitter der. På øvre A kan det det bli for daft og glissent med folk, og på øvre D (felt Z) kan det bli vel livlig og en må beregne å stå. Utsikten er som sagt god øverst på tribunen, men hva en liker stemningsmessig er smak og behag, slik sett er de fire øvre feltene forskjellig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Quote from: Alonso Solis on June 24, 2017, 04:03:38 AM
Har les litt på forumet til serberene for å se hva de skriver om oss. For det første er alle langt i fra sikker på at de vinner 1. runde, og skulle de gjøre det frykter de Brann enda mer. Endel av dem streamet Stabæk-kampen (har Stabæk møtt dete laget før?), og den skremte dem nok ytterlige.

Innimellom all rasismen (snakk om kulturforskjeller og hva som er greit å si...) kan man altså lese at de frykter at vi er et typisk, spillende skandinavisk lag som kollektivt jobber hardt helt til fløyten går. De anser det ikke som en umulig oppgave, men det virker som de er ganske samstemt i at vi er den store favoritten. I tillegg frykter de det faktum at vi er midt i sesong, noe de ikke er.

Ellers virker det som om det er en slags boikott på gang der veldig mange unnlater å møte på kamper. Dette begrunnes med en ubrukelig administrasjon... Høres kjent ut.


Stemmer at det er en form for boikott og interne stridigheter. Vært det helt siden han gangster-presidenten døde for noen år siden. Han er det forøvrig verdt å google, stilig type :D
Jeg var innom Novi Sad i fjor for å se en Torsdags-kamp, da var det kun litt over 1000 tilskuere og kanskje 100stk maks på supporterfeltet. Vi endte faktisk med å gå før kampslutt, for å se resten av en basketkamp mellom Vojvodina og Crvena Zvezda. Mer liv der!

Ingen av supporterne til Vojvodina har begynt å planlegge tur til Bergen, rett og slett fordi de er så usikker på om de går videre eller ikke. I tillegg er jo prisene litt spinnville, spesielt for de i Serbia som lever på 4000 kr i måneden.

Northside

Edit: Jeg måtte bare finne dette for dere  ;D

Her er tidligere klubbpresident Ratko_Butorovi:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ratko_Butorovi%C4%87



Trivelig type som dessverre døde i 2013. Etter det har det blitt en del rot i klubben igjen, slik det også var før han ble klubbpresident.

Spelaren

Quote from: Gulløl on June 24, 2017, 10:21:36 AM
Quote from: Lasaron on June 24, 2017, 09:45:40 AMTil dere som holder til høyt på Hansa, har man god kontroll på hva som skjer på motsatt banehalvdel?


Supert høyt på Hansa, ja utsikten til motsatt banehalvdel er god og bedre en de fleste tror, ihverfall på de bakerste 6-7 radene. Liker en supporterstemning skal en sette seg omtrent på midten, da får en panoramautsikt til nettsus og får med seg stemningen fra både Store Stå og felt Z. Jeg hadde tidlige partoutkort på Sparebanken Vest noen år og før det på motsatt kortside, og har også vært en del på "gamle sitte" i tidligere tider. Synes personlig høyt på øvre Hansa på B-C er flott, og bra engasjerte folk som sitter der. På øvre A kan det det bli for daft og glissent med folk, og på øvre D (felt Z) kan det bli vel livlig og en må beregne å stå. Utsikten er som sagt god øverst på tribunen, men hva en liker stemningsmessig er smak og behag, slik sett er de fire øvre feltene forskjellig.


Min gruppe på 4 kort har hatt tilholdssted på FB-B siste tre sesongene no, men vurderer å skifte beite til BT frå neste år, eller hva den nå heter... Noe pga litt enklere å ha med barn der borte, litt mindre sjanse for å få en hyler rett bak seg. I år har det på raden bak dukket opp en kar med eksepsjonell skingrende hylestemme. At folk synger med og hausser opp stemningen er alle tiders, men mr kappeskive på syre kan ta seg en god bolle.

Utsikten er alle tiders, og lyden frå bataljonen herlig. TIFO under innmarsj gir garantert kols og når det ser slik ut... magi.
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on June 24, 2017, 16:33:39 PM
I år har det på raden bak dukket opp en kar med eksepsjonell skingrende hylestemme. At folk synger med og hausser opp stemningen er alle tiders, men mr kappeskive på syre kan ta seg en god bolle.


Om det er samme person i 50 åra som satt (sitter ?) på bakerste benk mellom A og B for tre år siden er han jævlig slitsom. Vi måtte flytte til motsatt ende av B-feltet etter nedrykkssesongen, hører ikke primalskrikene lenger nå. Nedrykkssesongen var en vræl i dobbel betydning der vi satt. Ser det fremdeles er problemer å selge billetter i dette området, folk har vel fått erfaringer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Takk for tips. Høres ut som jeg kan like meg høyt oppe på Hansa, på midten eller med helling mot felt Z.
Tren på langskudd

Corran

Mitt første partoutkort var på sittetribunen bak gamle store stå Men når den skulle rives for å lage plass til pølsevipene så flyttet vi til BT hvor vi satt en god del år, men veldig irriterende at en hører bortesupporterne så godt selv om de er få, og for ikke snakke om når de har tromme med. Lidelse.
Det ble også litt tynt med folk der borte og alt for stor prosent unger. Og eg banner og steiker litt under kamp så ble ofte at en del unger satt måpende og så på meg istedenfor kampen ;-)
For fire sesonger siden så flyttet vi til C feltet på Hansa rett over midten og det er konge plasser. Sitter rett bak mål (nesten) og har god oversikt. Nok av folk som skriker litt og engasjerer seg så eg blir bare en i mengden på denne siden.
BT var sorgen etter 2008-2009 og ville aldri byttet tilbake dit
Gamle tribunen var fin og grei å sitte på God oversikt og fint liv
Hansa beste stedet jeg har hatt plass til nå
Tror jaggu meg at eg nærmer meg 25 år med partoutkort nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on June 24, 2017, 10:01:10 AM
Om publikum:

"they even have a solid atmosphere in the stadium as much as it sounds strange to teams from Scandinavia"

Så pleier det kanskje å være litt liv når det står 3-0 til pause :) .

Det var da virkelig ikke noe voldsomt til stemning. I hvert fall ikke av internasjonale standarder.
Legg ned hele klubben!

Nixon

https://www.bataljonen.no/europa-league-bergen-pa-tur/

Litt info fra Bataljonen. Det kan virke som at det blir en god gjeng der nede uansett hvem vi skal møte. Mange er sulteforet på spill i Europa, noe vel det gode oppmøtet i Malmö tidligere i vinter viste.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Spelaren on June 24, 2017, 16:33:39 PM
Quote from: Gulløl on June 24, 2017, 10:21:36 AM
Quote from: Lasaron on June 24, 2017, 09:45:40 AMTil dere som holder til høyt på Hansa, har man god kontroll på hva som skjer på motsatt banehalvdel?


Supert høyt på Hansa, ja utsikten til motsatt banehalvdel er god og bedre en de fleste tror, ihverfall på de bakerste 6-7 radene. Liker en supporterstemning skal en sette seg omtrent på midten, da får en panoramautsikt til nettsus og får med seg stemningen fra både Store Stå og felt Z. Jeg hadde tidlige partoutkort på Sparebanken Vest noen år og før det på motsatt kortside, og har også vært en del på "gamle sitte" i tidligere tider. Synes personlig høyt på øvre Hansa på B-C er flott, og bra engasjerte folk som sitter der. På øvre A kan det det bli for daft og glissent med folk, og på øvre D (felt Z) kan det bli vel livlig og en må beregne å stå. Utsikten er som sagt god øverst på tribunen, men hva en liker stemningsmessig er smak og behag, slik sett er de fire øvre feltene forskjellig.


Min gruppe på 4 kort har hatt tilholdssted på FB-B siste tre sesongene no, men vurderer å skifte beite til BT frå neste år, eller hva den nå heter... Noe pga litt enklere å ha med barn der borte, litt mindre sjanse for å få en hyler rett bak seg. I år har det på raden bak dukket opp en kar med eksepsjonell skingrende hylestemme. At folk synger med og hausser opp stemningen er alle tiders, men mr kappeskive på syre kan ta seg en god bolle.

Utsikten er alle tiders, og lyden frå bataljonen herlig. TIFO under innmarsj gir garantert kols og når det ser slik ut... magi.


Forresten, er det ikke noen søyler der oppe? Hvordan er risikoen for å få litt forhindret sikt pga søyle?
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on June 25, 2017, 14:27:32 PM
Forresten, er det ikke noen søyler der oppe? Hvordan er risikoen for å få litt forhindret sikt pga søyle?


Som du ser av dette bildet:


...så er det to søyler som potensielt kan hindre sikt. Me har plassert våre plasser på FB-B slik at søylen bak "N" i Frydenbø er utenfor synsfeltet hva banesikt angår. Den andre søylen dekker heller ingenting av interesse.
Gå av.

Spelaren

Quote from: Nixon on June 24, 2017, 23:16:15 PM
https://www.bataljonen.no/europa-league-bergen-pa-tur/

Litt info fra Bataljonen. Det kan virke som at det blir en god gjeng der nede uansett hvem vi skal møte. Mange er sulteforet på spill i Europa, noe vel det gode oppmøtet i Malmö tidligere i vinter viste.


Dette var utrolig godt skrevet av mr Madsen.
Gå av.

osoerli

Quote from: Lasaron on June 24, 2017, 09:45:40 AM
100 kr for partoutkortinnehavere er snilt. 200 kr for andre voksne er for dyrt. 50 kr for barn er bra. Bare to tribuner åpen? Tja, vinner vi fremover kan det bli feber.


Fornuftig prising meiner eg.  Og akkurat det eg føreslo lenger oppe i tråden.  Enkelt og lett forståeleg, og ein fin bonus til alle med partoutkort.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Ser ut som en med partoutkort kan bestille flere til 100 kr
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on June 25, 2017, 16:39:48 PM
Quote from: Nixon on June 24, 2017, 23:16:15 PM
https://www.bataljonen.no/europa-league-bergen-pa-tur/

Litt info fra Bataljonen. Det kan virke som at det blir en god gjeng der nede uansett hvem vi skal møte. Mange er sulteforet på spill i Europa, noe vel det gode oppmøtet i Malmö tidligere i vinter viste.


Dette var utrolig godt skrevet av mr Madsen.


Enig, men jeg er forbauset over denne kommentaren fra BGG;

"Skrike å hoie i gatene kan vi gjøre når vi er på tur i Norge."

Ikke engang "Her kommer Bergen sine gutter..."?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Northside

Quote from: krakra on June 27, 2017, 20:10:20 PM
Litt nervøse?


Nei, kjenner heldigvis gjengen i Novi Sad :)

Men tror det er et greit råd for de som ikke har vært på kamp i området før.

Falkman

Ser ut til å bli serbisk motstand på oss. Vojvodina leder allerede 2-0 hjemme mot Ružomberok

Spelaren

Quote from: Falkman on June 29, 2017, 19:27:24 PM
Ser ut til å bli serbisk motstand på oss. Vojvodina leder allerede 2-0 hjemme mot Ružomberok


To mål av Filip Malbašić, av det lille eg har sett av ham på youtube ser han ut som en plasseringssterk avslutter med brukbar teknikk. Ingen enorm fyr (1,82) men god i boks. Har tidligere vært i tysk 2. bundesliga uten å få spille.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on June 29, 2017, 19:52:37 PMHar tidligere vært i tysk 2. bundesliga uten å få spille.


Så sannsynligvis god nok til å spille fast i Eliteserien i Norge. På f.eks. Vålerengen...
Rød makt på Hansa

Falkman

nå endte det faktisk 2-1. så da er det vel rimelig åpent enda.

Henki

Hvor var det disse Rumpeldunk var fra igjen?
Ballen skal fremover!

Falkman


Morkel

Quote from: Nixon on June 29, 2017, 21:07:38 PM
Quote from: Spelaren on June 29, 2017, 19:52:37 PMHar tidligere vært i tysk 2. bundesliga uten å få spille.


Så sannsynligvis god nok til å spille fast i Eliteserien i Norge. På f.eks. Vålerengen...


Forskjellen er bare at denne Malbašić sto bak Kevin Volland, Sehad Salihovic, Roberto Firmino og Joselu i køen.

Gulløl

Klipp fra BT:
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Tjarnas-pa-plass-i-Serbia-Slik-vurderer-han-motstanderen-238093b.html

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Crispo

July 06, 2017, 12:35:20 PM #225 Last Edit: July 06, 2017, 12:42:14 PM by Crispo
Vises bortekampen i Europa league på Tv? Har sett en plass at ihvertfall hjemmekampen skal vises.

Morkel

Quote from: Crispo on July 06, 2017, 12:35:20 PM
Vises bortekampen i Europa league på Tv? Har sett en plass at ihvertfall hjemmekampen skal vises.


Det er kun hjemmekampene til RBK og Brann i Europa som har blitt sikret av Tv-kanalene. Det nevenes ikke i artikkelen grunnen for dette eller om det vil gjøres noe forsøk på å sikre seg bortekampene.

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Rosenborg-og-Branns-kvalifiseringskamper-vises-pa-TV-237657b.html

Crispo

Quote from: Morkel on July 06, 2017, 13:11:11 PM
Quote from: Crispo on July 06, 2017, 12:35:20 PM
Vises bortekampen i Europa league på Tv? Har sett en plass at ihvertfall hjemmekampen skal vises.


Det er kun hjemmekampene til RBK og Brann i Europa som har blitt sikret av Tv-kanalene. Det nevenes ikke i artikkelen grunnen for dette eller om det vil gjøres noe forsøk på å sikre seg bortekampene.

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Rosenborg-og-Branns-kvalifiseringskamper-vises-pa-TV-237657b.html


Vi finner vel bortekampen på en shady stream da tenker jeg :)

dudo

De må jo først vite med sikkerhet hvor bortekampen skal spilles.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Morkel

Quote from: dudo on July 06, 2017, 14:54:28 PM
De må jo først vite med sikkerhet hvor bortekampen skal spilles.


Det jeg reagerte på var at MTG i utgangspunktet også bare kjøpte hjemmekampene til RBK, og der visste man hvor bortekampen skulle spilles. Men nå ser jeg at Viasat også sender bortekampen, så da regner jeg med at det ordner seg for Brann også.

Morkel

Må si at Ruzemberok og Vojvodina ikke akkurat skremmer meg med måten de spiller på. Det er mye feilpasninger og ekstremt lav intensitet. Som å se en middels eliteseriekamp. Det betyr ikke at det blir enkelt, men akkurat i denne kampen var det ikke så mye spill å skryte av.

Morkel

Eneste situasjonen som er verdt å nevne er Ruzemberok som headet en corner i utsiden av stanga. Hvis vi møter dem er det greit å huske at vår gamle "venn" Sapara slår dødballene deres. Akkurat Sapara sine dødballer er ikke så hyggelige minner for oss.

Falkman

Huff, Sapara bringer dårlige minner, ja. Har likevel en fornemmelse av at slovakisk motstand er å foretrekke.

Morkel

Ruzemberok putter. Selvmål av serberne på dødball. På dette tidspunktet er vi på vei til Slovakia.

The Boss


Spelaren

Gå av.

The Boss


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

2-0 nå, Maslo med fin heading. Løper seg nydelig fri og header lett inn målet.
Gå av.

Morkel

Det slår meg at alt Slovakene skaper er på dødball. Man ser jo at serberne er teknisk og spillemessig bedre enn Ruzemberok, men de blir overkjørt på frispark og cornere.

Spelaren

Ruzemberok altså. Gratuletski med seieretski og velkomski til Bergenski.
Gå av.

krøvel vellevold

Er vel noen i BGG som er skuffet nå...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Etter hva jeg kan skjønne, gjør dagens resultat at Brann IKKE kan møte useedet motstand "gjennom bakveien" (å slå ut et lag med høy nok koeffisient til å bli seedet i runden etter), og vi får dermed meget tøff motstand i 3.kval.runde - hvis vi går videre, selvsagt. Skjønt, vi kan være heldig å møte et lag som i 2.kval.runde slår ut et lag som ville blitt seedet i 3.kval.runde.
Legg ned hele klubben!

Morkel

Quote from: krøvel vellevold on July 06, 2017, 20:54:27 PM
Etter hva jeg kan skjønne, gjør dagens resultat at Brann IKKE kan møte useedet motstand "gjennom bakveien" (å slå ut et lag med høy nok koeffisient til å bli seedet i runden etter), og vi får dermed meget tøff motstand i 3.kval.runde - hvis vi går videre, selvsagt. Skjønt, vi kan være heldig å møte et lag som i 2.kval.runde slår ut et lag som ville blitt seedet i 3.kval.runde.


Det er trist for jeg tror Vojvodina kunne passet LAN veldig godt. Ikke bare var de et hode lavere enn mange av våre spillere, men de var særdeles dårlige på dødball i mot. Noe de to målene var et greit bevis på.

Hvis vi nå ender opp med å trekke Galatasaray eller Zenit St.Petersburg i tredje runde (skulle vi komme dit) så er dette veldig kjedelig. Skulle man først trekke et så godt lag så får man vel nesten bare håpe det blir Everton eller AC Milan, så taper man, men får i hvertfall litt publikum på hjemmekampen. La oss si Everton. Det er vel begrenset hva AC Milan har av trekkraft i disse tider.

krøvel vellevold

July 06, 2017, 21:22:43 PM #244 Last Edit: July 06, 2017, 21:50:13 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Om Brann eventuelt går videre. Hvilke datoer skal de spille kampene i 3.kval.runde ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on July 06, 2017, 21:44:56 PM
Om Brann eventuelt går videre. Hvilke datoer skal de spille kampene i 3.kval.runde ?


27. juli og 3. august.

Trekningen neste fredag - altså dagen etter kamp 1 i 2.kval.runde.
Legg ned hele klubben!

krakra

Er det sånn at vi kan bli seedet i playoffen? Hvem må vi slå da?

Ricky

Bataljonen organiserer som kjent buss fra Budapest, men som alternativ kan det nevnes at Norwegian har morgenflygning direkte Bergen - Krakow torsdag 13.juli (avgang 06:50 fra Flesland) til en rimelig penge.

Krakow og Ruzomberok ligger begge langs samme europavei, så det burde være mulig å ordne seg transport med buss. Alternativt har man f.eks Sixt bilutleie på Krakow flyplass, så kan man kjøre selv frem og tilbake de 16 milene det er snakk om. Blir vel kanskje snakk om 600-700 kr pluss bensinutgiftene for å ha leiebilen i ett døgn. Altså peanøtter hvis man er flere som reiser.

Billy Elliott

Quote from: krøvel vellevold on July 06, 2017, 21:22:43 PM


Ja, med mindre man er helt enormt heldig er det altså god natt neste runde. Da får man i det minste håpe på en ting; man trekker et av de skikkelig store lagene, og får en skikkelig gøyal tur.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Go Up