• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Europa League 2017

Started by Nixon, November 12, 2016, 09:31:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Superjack on June 19, 2017, 11:06:40 AM
Ingen motstand i EL kvalliken er overkommelig motstand.


Vet du ikke hva "overkommelig" betyr, eller mener du med dette at vi faktisk ikke har sjans mot noen av lagene i kvaliken? Ut fra hva du skriver videre, ser det mest ut som det første. "Overkommelig" er ikke det samme som "lett".
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det har blitt irsk bonanza for de første norske lagene i trekningen. Bartepakket til Irland, og Odd og Haugesund til Nord-Irland.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2017, 12:07:18 PM
Quote from: Superjack on June 19, 2017, 11:06:40 AM
Ingen motstand i EL kvalliken er overkommelig motstand.


Vet du ikke hva "overkommelig" betyr, eller mener du med dette at vi faktisk ikke har sjans mot noen av lagene i kvaliken? Ut fra hva du skriver videre, ser det mest ut som det første. "Overkommelig" er ikke det samme som "lett".

Jeg mistenker at det mangler en u.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

June 19, 2017, 13:32:23 PM #153 Last Edit: June 19, 2017, 13:35:42 PM by krøvel vellevold
Israel, Albania, Serbia, Slovakia, Aserbajdsjan, Kypros, Gibraltar, Hviterussland, Litauen eller Nederland. Der havner vi iflg brann.no. Og vi kan konkludere med at geografien ikke ble tatt hensyn til i 2.kval.runde...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Maccabi Tel-Aviv FC (ISR) / FK Tirana (ALB)
FK  Vojvodina (SRB) /MFK Ruzomberok (SVK)
Gabala SC (Aze)
AEL Limassol FC (CYP) / St. Joseph FC (GIB)
FC Shakhtyor Soligorsk (BLR) / FK Sudava (LTU)
FC Utrecht


Hvem er best her? Utrecht?
Rød makt på Hansa

Norlings hund

Utrecht ble nettopp trukket mot Valetta, så de slipper vi.

Nixon

Det ble vinneren av FK Vojvodina (SRB) og MFK Ruzomberok (SVK).
Rød makt på Hansa

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kai-Olai

Kan bli fyr på tribunen, i det minste..

krøvel vellevold

Ikke det verste vi kunne fått reisemessig. Det blir gjerne Serbia. Det er en stor utfordring sportslig.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Brukbar trekning, er bare å dra skitne triks. Dommerne uti ecup er altmulig, så det er også en ukjent faktor.
Gå av.

Yngve

Brann møter vinneren av FK Vojvodina (Serbia) og MFK Ruzomberok (Slovakia). Vojvodina endte på tredjeplass i den serbiske ligaen i fjor.

Kai-Olai

Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2017, 13:49:01 PM
Ikke det verste vi kunne fått reisemessig. Det blir gjerne Serbia. Det er en stor utfordring sportslig.


Men hvis vi har planer om å løfte pokalen i mai 2018, så må vi gjennom noen store sportslige utfordringer. ;)

krøvel vellevold

Fikk vi borte først, forresten?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2017, 13:49:01 PM
Ikke det verste vi kunne fått reisemessig.


Slovakia er vel det enkleste i så måte. Det går f.eks. direktefly fra Bergen til flere byer i det sørlige Polen som ligger bare noen timer unna Ruzomberok.
Rød makt på Hansa

Morkel

Hvis det blir MFK Ruzomberok så blir det i hvert fall gjensyn med Marek Sapara.

Men det er vel mer realistisk at det blir serbisk motstand i runde 2.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 19, 2017, 13:55:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2017, 13:49:01 PM
Ikke det verste vi kunne fått reisemessig.


Slovakia er vel det enkleste i så måte. Det går f.eks. direktefly fra Bergen til flere byer i det sørlige Polen som ligger bare noen timer unna Ruzomberok.


Tipper de vil gå som Rumpeldunk her i by'n, og vi kommer til å bli latterliggjort hvis vi taper for et lag med et sånt navn.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Det er serberne som er seedet i den første runden, antar jeg? Slovakiske lag er vel heller ikke dårlige, så det er vel ikke helt gitt hvilke av disse to som vinner? (uten at jeg har noen stor peiling)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2017, 13:56:18 PM
Quote from: Nixon on June 19, 2017, 13:55:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2017, 13:49:01 PM
Ikke det verste vi kunne fått reisemessig.


Slovakia er vel det enkleste i så måte. Det går f.eks. direktefly fra Bergen til flere byer i det sørlige Polen som ligger bare noen timer unna Ruzomberok.


Tipper de vil gå som Rumpeldunk her i by'n, og vi kommer til å bli latterliggjort hvis vi taper for et lag med et sånt navn.


Eller Rozembork
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Fly til Beograd. Rimelig overnattinng og ikke minst mat og drikke. 3 pils koster 50-60 kr, overnatting 3-400 kr enn natten.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: Superjack on June 19, 2017, 14:00:20 PM
Fly til Beograd. Rimelig overnattinng og ikke minst mat og drikke. 3 pils koster 50-60 kr, overnatting 3-400 kr enn natten.


Verre er det at vi ikke vet hvor vi skal før en uke før, med mindre det ene laget vinner med kalassifre i første kamp.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2017, 13:56:18 PM
Tipper de vil gå som Rumpeldunk her i by'n, og vi kommer til å bli latterliggjort hvis vi taper for et lag med et sånt navn.


Vi bør jo ha en god sjanse, men vi var vel ikke utpreget heldig i denne trekningen.
Rød makt på Hansa

Morkel

Quote from: Nixon on June 19, 2017, 13:55:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2017, 13:49:01 PM
Ikke det verste vi kunne fått reisemessig.


Slovakia er vel det enkleste i så måte. Det går f.eks. direktefly fra Bergen til flere byer i det sørlige Polen som ligger bare noen timer unna Ruzomberok.


Det er Wien/Bratislava (3 timer tog) og Krakow (3 timer buss) som er de beste alternativene tror jeg. Hvis man skulle ønske å kombinere kampen med en tur til Praha er det også mulig, men da må du legge på to timer tog ekstra (5 timer tog).

Spelaren

Gå av.

Yngve

June 19, 2017, 14:08:26 PM #174 Last Edit: June 19, 2017, 14:14:32 PM by Yngve
Skal me tru på Wikipedia, er dei eit stabilt bra lag.

I følge UEFA har serbarane spelt 32 (!!) kvalikkampar sidan 2011/2012-sesingen og vunne 16 av dei. Men dei har aldri klart å kvalifisera seg til gruppespel. Men dei er røynde med dette.

I fjor rauk dei for AZ Alkmaar i siste hinder, etter å ha tapt 3-0 samanlagt.

Svært stabile på høgt nivå i heimleg serie er dei og.

Slovakarane er monaleg mindre røynde.

Begge landa ligg rett bak Noreg når ein ser UEFA-koeffisienten.

Corran

Ka var datoen for denne kampen?

Edit: Bestemte meg for ikke å være så lat så fant det sjøl
bortekamp 13. juli og hjemmekamp 20. juli.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dokken

Budapest ligger midt i mellom de to mulige motstanderne. Mange har allerede bestilt dit. Bare to-tre timer hver vei til henholdsvis Novi Sad og Ruzemberok

Morkel

Quote from: Yngve on June 19, 2017, 14:08:26 PM
Skal me tru på Wikipedia, er dei eit stabilt bra lag.

I følge UEFA har serbarane spelt 32 (!!) kvalikkampar sidan 2011/2012-sesingen og vunne 16 av dei. Men dei har aldri klart å kvalifisera seg til gruppespel. Men dei er røynde med dette.

I fjor rauk dei for AZ Alkmaar i siste hinder, etter å ha tapt 3-0 samanlagt.

Svært stabile på høgt nivå i heimleg serie er dei og.

Slovakarane er monaleg mindre røynde.

Begge landa ligg rett bak Noreg når ein ser UEFA-koeffisienten.


Fordelen med å møte lag som er tredje best i Serbia og Slovakia er at nivåforskjellen mellom de to beste lagene i disse landene og de som tidvis blander seg inn medaljestriden er ganske stor. I hvert fall i Serbia hvor Partizan og Røde Stjerne har byttet på første og andre plass siden tidenes morgen. Dette gjør at de mindre lagene aldri får bygd seg opp.

Men jeg vil fremdeles tro at Vojvojdina er et bedre lag enn Brann. Serbisk fotball har vært inne i en bølgedal både for klubber og landslag de siste årene, men de kjører fremdeles stilen som gjorde de beryktet på 70, 80 og 90-tallet. Kraftige og duellsterke spillere med høy arbeidskapasitet. Vi skal ikke undervurdere Ruzemberok, men jeg tror kanskje de passer Brann litt bedre spillestilmessig.  

dokken

Hektisk dag. Men altså: Det tar ca tre timer å kjøre mellom Budapest og Novi Sad (der FK Vojvodina kommer fra). Tog ser ut til å ta en god del lengre tid, 5-6 timer. Går vel også busser, som da trolig er raskere enn tog (veien er tydelig bedre enn toglinjen). Er jo grensepassering, så man må sikkert beregne litt tid.

Fra Budapest til Ruzemberok tar det ca fire timer å kjøre, i stikk motsatt retning. Ruzemberok er en liten by oppe i Tatra-fjellene, ikke så langt fra Zakopane i Polen. Derfor er nok offentlig transport mer begrenset den veien.

Uansett er man noenlunde i nærheten hvis man tar utgangspunkt i Budapest. Så det er vi noen som gjør.

KNUDSEN

Hva har folk betalt for flybilettene til Budapest og hvilken dag flyr folket ned?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

crm

Direktefly til Budapest mandag og direkte tilbake fredag. Wizzair
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on June 19, 2017, 13:49:21 PM
Brukbar trekning, er bare å dra skitne triks. Dommerne uti ecup er altmulig, så det er også en ukjent faktor.


La Sonen blomstre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Hørte noen hadde bestilt tur/retur for 10 torsk (ca 2000)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

KNUDSEN

Noen som har bestilt hotell?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Northside

Begynner å bli ganske mange som har booket fly til Budapest. Folk reiser nedover fra mandagen og utover. Hotell er litt overalt, men flere har booket i nærheten av metrostasjonen Deák Ferenc tér.
Det er uansett ikke noe stress i Budapest, billig taxi og masse puber spredd utover hele byen.
Ganske flott by for de som ikke har vært der, men regn med 30-40 varmegrader!

Blir satt opp buss i regi Bataljonen fra Budapest til kampen. Avreise ca 13:00 tipper jeg, og pris ca 200-300kr. Retur etter kampen.

Ruzemberok har jeg lite kjennskap til. Mindre klubb med en liten supportergjeng på kanskje 100stk på vanlige kamper. Fotballnivået i Slovakia er strengt tatt ganske dårlig. Var å så Slovan Bratislava mot Young Boys Bern i gruppespillet for 2-3 år siden hvor Slovan tapte.
Tur til Ruzemberok blir nok rolig og trygt. Eneste er mafia-vaktene i Slovakia (på kamper) som har dårlig rykte på seg. Her er et bilde jeg tok i Bratislava:
http://i.imgur.com/ybL4tne.jpg

Vojvodina er liksom lillebror i Serbia, alltid bak Partizan og Crvena Zvezda, både når det gjelder supportere og resultater.
Mye styr på tribunen der siste tiden med uenigheter og interne stridigheter, faktisk ganske dårlig oppmøte på seriekampene. Men de pleier å mobilisere i Europa, mot Viktoria Plzen i fjor var det fullsatt og full kok.
Jeg har heldigvis vært i Novi Sad 4 ganger tidligere. Nydelig by som er verdt å besøke! Kjenner supporterne til Vojvodina, så satser på at de lar oss være i fred. Kan dog være greit å ikke "ta seg til rette" med fyll og sang gatelangs der i byen.
Politiet på kampene i Serbia er beinharde. Full rustning, skjold og batonger uansett hvem som spiller. Men tviler på at vi får problemer. Eneste er at bussen gjerne blir grundig sjekket på grensen fra Ungarn til Serbia. Husk at Serbia ikke er med i EU, ergo passkontroll på den grenseovergangen.

Både Slovakia, Ungarn og Serbia har mye god billig mat å by på. Ikke minst er prisene på øl meget trivelig. Her er det bare til å bestille tur!

Nixon

Genialt med Bataljonsbuss fra Budapest uansett motstander. Tommel opp for det initiativet!

Håper dere blir en fin gjeng der nede. Prisen på direkteflyet som ble nevnt over her på mandag har i alle fall doblet seg og vel så det. Så det tyder på at noen har kjøpt!:)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Håper ansvarlige "faddere" kan holde styr på gruppen, alle skal heim igjen!

2016/2017 kvalrunde 1-4:
FK Vojvodina trakk 4388 i første kvalrunde mot Bokelj frå Montenegro. Deretter 4276 mot walisiske Connah's Quay Nomads. Så ble det respektable 8346 mot hviterussiske Dinamo Minsk før meget gode 10493 mot nederlanske AZ. Tipper SK Brann Bergen neppe trekker så mange.
Gå av.

Northside

Quote from: Spelaren on June 22, 2017, 08:44:27 AM
Håper ansvarlige "faddere" kan holde styr på gruppen, alle skal heim igjen!

2016/2017 kvalrunde 1-4:
FK Vojvodina trakk 4388 i første kvalrunde mot Bokelj frå Montenegro. Deretter 4276 mot walisiske Connah's Quay Nomads. Så ble det respektable 8346 mot hviterussiske Dinamo Minsk før meget gode 10493 mot nederlanske AZ. Tipper SK Brann Bergen neppe trekker så mange.


Kan ikke forvente at Serberne møter i hopetall for å se serieleder Brann, når Bergensere selv ikke en gang gidder å se laget sitt.

Stadion til Vojvodina er ganske åpen med løpebane osv. Kun trøkk der når Partizan eller Zvezda kommer på besøk. Dog pleier Balkan-klubbene å mobilisere flere til EL-kampene enn seriekampene. Zvezda hadde vel over 40 000 tilskuere mot Ventspils for en tid tilbake.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on June 22, 2017, 10:31:07 AMDog pleier Balkan-klubbene å mobilisere flere til EL-kampene enn seriekampene.


Sikkert fordi det er en sterk nasjonalfølelse i tidligere Jugoslavia. De er jo fremdeles en ung nasjon og har opplevd borgerkrig, osv.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Rosenborg-og-Branns-kvalifiseringskamper-vises-pa-TV-237657b.html

Discovery har sikret seg rettighetene til Branns kamper i EL-kvaliken, men idiotisk nok kun hjemmekampene.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on June 22, 2017, 12:21:10 PMmen idiotisk nok kun hjemmekampene.


Det er vel fordi hjemmelaget har rettighetene til sin kamp og at det må to forhandlinger til for å få vist begge. Så alt håp er nok ikke ute.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Hvilke muligheter til å se kampene er det for alle oss som er i utlandet på ferie og har en internetlinje ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Er jo kun bortekampen som er av interesse at de viser på tv.
Måtte forandre ferien min så kan ikke ta fri når bortekampen er
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

KNUDSEN

Noen som vet når på dagen bortekampen vil gå?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Nixon

Mulig det har vært nevnt her tidligere, men når trekkes neste runde?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 23, 2017, 11:50:20 AM
Mulig det har vært nevnt her tidligere, men når trekkes neste runde?


Dagen etter første kamp i 2.kval.runde.
Legg ned hele klubben!

yashin

Quote from: Nixon on June 22, 2017, 12:37:15 PM
Quote from: Billy Elliott on June 22, 2017, 12:21:10 PMmen idiotisk nok kun hjemmekampene.


Det er vel fordi hjemmelaget har rettighetene til sin kamp og at det må to forhandlinger til for å få vist begge. Så alt håp er nok ikke ute.


De vet jo ennå ikke hvem som skal selge den rettigheten, så det tar nok litt tid før det er klart.

Alonso Solis

June 24, 2017, 04:03:38 AM #197 Last Edit: June 24, 2017, 04:07:28 AM by Alonso Solis
Har les litt på forumet til serberene for å se hva de skriver om oss. For det første er alle langt i fra sikker på at de vinner 1. runde, og skulle de gjøre det frykter de Brann enda mer. Endel av dem streamet Stabæk-kampen (har Stabæk møtt dete laget før?), og den skremte dem nok ytterlige.

Innimellom all rasismen (snakk om kulturforskjeller og hva som er greit å si...) kan man altså lese at de frykter at vi er et typisk, spillende skandinavisk lag som kollektivt jobber hardt helt til fløyten går. De anser det ikke som en umulig oppgave, men det virker som de er ganske samstemt i at vi er den store favoritten. I tillegg frykter de det faktum at vi er midt i sesong, noe de ikke er.

Ellers virker det som om det er en slags boikott på gang der veldig mange unnlater å møte på kamper. Dette begrunnes med en ubrukelig administrasjon... Høres kjent ut.

MFK Ruzomberok har jeg dessverre ikke funnet noe forum hos. Om noen skulle ramle over et hadde jeg satt pris på om jeg kunne fått tilsendt linken.

Lasaron

100 kr for partoutkortinnehavere er snilt. 200 kr for andre voksne er for dyrt. 50 kr for barn er bra. Bare to tribuner åpen? Tja, vinner vi fremover kan det bli feber.

Siden jeg sitter på en tribune som kanskje skal rives, kan det være greit å prøve ut å sitte høyt på Hansa. Jeg var med borte mot Kristiansund og var da på kortside for første gang på lenge. Vi satt/stod lavt, og det var vanskelig å bedømme dybden på motsatt banehalvdel. Ting som så farlig ut var ikke farlig likevel, osv. Irriterende. Til dere som holder til høyt på Hansa, har man god kontroll på hva som skjer på motsatt banehalvdel?
Tren på langskudd

Spelaren

Om publikum:

"they even have a solid atmosphere in the stadium as much as it sounds strange to teams from Scandinavia"

Så pleier det kanskje å være litt liv når det står 3-0 til pause :) .
Gå av.

Go Up