• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Europa League 2017

Started by Nixon, November 12, 2016, 09:31:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Forøvrig kan vi luke ut Satans lag som mulig motstander i gruppespillet i taperturneringen. Men de kan ende opp i sluttspillet av å gjøre det dårlig i vinnerturneringen.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Kjell249 on May 25, 2017, 09:17:27 AM
Gitt interessen i Bergen for kamper mot internasjonale lag, vil jeg tro de aller fleste vil foretrekke en god gammeldags 16 mai kamp med fullsatte tribuner fremfor EL finale...


Hva? Jeg hadde glatt byttet ut kamp på 16. mai på Stadion til fordel for en tur til Lyon og finale der! Først litt Paul Bocuse og så kamp etterpå!:)
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2017, 08:15:39 AM
Quote from: Superjack on May 25, 2017, 00:04:35 AM
Hvor går finalen? Tenker bestille hotell. 😊


Lyon 16. mai. Så Morgenprosesjonen blir byttet ut med EL-gull-prosesjon med åpen dobbeldekker gjennom byens gater.


Blir vel bare å flytte hovedprosesjonen også. Regner med både ordfører, byrådsleder vil være i Lyon. Kommer vel også til å være 60.000 bergensere som ALLTID har gått på stadion og som fortjener billett.

Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: Superjack on May 25, 2017, 18:23:49 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 25, 2017, 08:15:39 AM
Quote from: Superjack on May 25, 2017, 00:04:35 AM
Hvor går finalen? Tenker bestille hotell. 😊


Lyon 16. mai. Så Morgenprosesjonen blir byttet ut med EL-gull-prosesjon med åpen dobbeldekker gjennom byens gater.


Blir vel bare å flytte hovedprosesjonen også. Regner med både ordfører, byrådsleder vil være i Lyon. Kommer vel også til å være 60.000 bergensere som ALLTID har gått på stadion og som fortjener billett.




60 000 som alltid har gått på Stadion og fortjener billett? Latterlig! Knapt 40 000 som har vært på alle kampene og fortjener billett. Hvis det i det hele tatt er over 30 000.
Legg ned hele klubben!

Nixon

He he, hvor mange billetter får finalelagene? Hadde det vært fare for knapphet av billetter dersom vi mot alle odds hadde spilt oss til finalen?:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 25, 2017, 19:10:47 PM
He he, hvor mange billetter får finalelagene? Hadde det vært fare for knapphet av billetter dersom vi mot alle odds hadde spilt oss til finalen?:)


Nei. Vi hadde vel blitt 200 Brann-supportere. Europaligafinalen har jo ingen tradisjoner i Bergen, så ingen hadde brydd seg. Hadde kampen derimot gått på Anfield eller Old Trafford, og vi hadde møtt et engelsk lag - f.eks. Everton, så hadde det nok reist 2000 for å også få med seg Liverpool - Leeds i ligacupen dagen etter. Jeg ser for meg semifinalereturen mot Real Sociedad etter 1-1 borte i den første kampen. Brann klarer såvidt å selge 9000 billetter etter å ha redusert prisene til 100 kroner for voksne og 50 for barn. Flere kommer det ikke, for Real Sociedad er sannsynligvis ikke noe gode - sikkert dårligere enn Leyton Orient, så det trigger ikke. Dessuten har Brann bare vunnet 1-0 over Sandefjord i runden før i en kjedelig kamp. Og så regner det litt.
Legg ned hele klubben!


Nixon

Ahhh, kan nesten ikke vente til diskusjonene om hvorfor Brann-publikumet ikke kjenner sin besøkelsestid når Brann spiller i Europa for første gang siden 2008!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 29, 2017, 17:51:10 PM
Ahhh, kan nesten ikke vente til diskusjonene om hvorfor Brann-publikumet ikke kjenner sin besøkelsestid når Brann spiller i Europa for første gang siden 2008!:)


Nei. Er forberedt på at folk ikke har den minste teft. Folk kjenner kun til engelske lag, to spanske og et tysk lag. Kanskje et og annet italiensk. Det er det som kan trekke folk. Alt annet er i folks øyne bare boss og noe det er flaut å ryke for. Og var det sånn i 2008 da det faktisk VAR folk på kampene, så blir det i hvert fall slik nå når ingenting trekker folk til Stadion. Synd vi ikke skal ha treningskamp mot Leyton Orient eller Doncaster, for da kunne det blitt riktig folksomt på Stadion. Dem har jo folk til og med hørt om, så de må være gode.
Legg ned hele klubben!


Lasaron

Kommer litt an på hvordan man priser billettene.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: dokken on May 30, 2017, 13:50:25 PM


Jeg tviler på at vi klarer spesielt mye mer enn det nesten uansett vi møter.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Dei bør skjøna at billettane må prisast lågt.  Særleg om me møter relativt ukjent motstand.  100,- for alle med partoutkort.  200,- for resten.  Enkelt og lett forståeleg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

For å få folk burde de kjørt gratis for de med partoutkort i første runde de er med i.
Da kan de starte reklamene med "Stor pågang, over 6000 billetter alt solgt. Løp og kjøp så DU får være med på Europa festen. Kjøp til denne runden og få forkjøpsrett til neste runde om/når vi går videre"
Er jo bare å kjøre på Skader ikke å forsøke i alle fall ;-)
Folk er jo lett påvirkelig så lenge det blir matet inn med teskje gjennom facebook/twitter/instagram/snapchat/tinder og lignende.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Tom C

Enig. I og med at det er økonomisk lukrativt for Brann å avansere, så burde de ha sluppet flest mulig folk inn for en slikk og ingenting. Gratis for partoutkort og f.eks 50 for barn og 100 for voksne på hele stadion. Ihvertfall i de første rundene...
Aldri mer Obos....

Lasaron

Det blir i overkant raust igjen. Men de kan godt legge seg lavere enn på en eliteseriekamp i første runde.
Tren på langskudd

Superjack

Gi alle som kjøper billett gratis billett til runde 3 samt forkjøpsrett til eventuell videre kamper i EL. Ikke sikkert det gir noe særlig flere på kampen, men mulighet for skikkelig belønning gitt videre runder med spennende motstand.
Brannsupporter.

Chrisstah

http://www.totalsportek.com/money/europa-league-prize-money/ interessant lesing. Klarer vi mot alle odds å komme til gruppespill så kan vi smile hele veien til banken.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krøvel vellevold

June 04, 2017, 13:46:05 PM #118 Last Edit: June 04, 2017, 13:54:07 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2017, 13:46:05 PM


Heldigvis er ballen rund. Vil tro de aller fleste lag er bedre enn oss på papiret, men vi har et lag som på sitt beste skal kunne tette godt igjen og gi juling på dødballer. Dette er bonus for oss og vi har ingenting å tape.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krøvel vellevold

Quote from: Chrisstah on June 04, 2017, 14:17:45 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 04, 2017, 13:46:05 PM


Heldigvis er ballen rund. Vil tro de aller fleste lag er bedre enn oss på papiret, men vi har et lag som på sitt beste skal kunne tette godt igjen og gi juling på dødballer. Dette er bonus for oss og vi har ingenting å tape.


Vi har en sjans mot de fleste, men det betyr ikke at jeg regner Brann som åpenbar favoritt mot mer enn noen få. Dessverre kommer en exit mot de fleste av de mulige motstanderne, til å bli regnet som fiasko av opinionen. Som om det skulle være en selvfølge at vi burde slå ut lag fra Ungarn eller Serbia. Eller Aserbaijan og Kazakhstan for den saks skyld. Tror mange undervurderer slike land bare fordi de har rare navn. At lag derfra er på samme nivå som lag fra Kosovo og San Marino liksom.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

June 04, 2017, 22:24:40 PM #121 Last Edit: June 04, 2017, 22:26:34 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Henrik8

Er i Israel når en av kampene går. Håper hardt på Maccabi Tel Aviv eller Beitar Jerusalem.
Kjør over pakket 09`

Vizitery1

June 05, 2017, 12:48:11 PM #123 Last Edit: June 05, 2017, 12:51:36 PM by Vizitery1

krøvel vellevold

Ja etter hva jeg kan skjønne, så fører regelen om at man som useedet lag midlertidig overtar motstanderens koeffisient hvis man slår dem ut, til at de seedete lagene i 2.kval.runde uansett vil ha minimum 5,580. Og de lagene som er seedet i 1.kval.runde vil jo uansett ha sin vanlige koeffisient i 2.kval.runde, og da må det vel bli slik (som du skisserer) at de 29 seedete lagene fra 1.kval.runde som har under 5,580 i koeffisient, ikke vil bli seedet i 2.kval.runde.
Legg ned hele klubben!

dudo

Kan forresten noen fikse overskriften?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on June 05, 2017, 16:12:27 PM
Kan forresten noen fikse overskriften?

Apropos; hvorfor kommer det aldri overskrift på dine innlegg?
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on June 05, 2017, 16:21:18 PM
Quote from: dudo on June 05, 2017, 16:12:27 PM
Kan forresten noen fikse overskriften?

Apropos; hvorfor kommer det aldri overskrift på dine innlegg?

Det har sikkert noe med at jeg bruker tapatalk å gjøre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on June 05, 2017, 18:00:31 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 05, 2017, 16:21:18 PM
Quote from: dudo on June 05, 2017, 16:12:27 PM
Kan forresten noen fikse overskriften?

Apropos; hvorfor kommer det aldri overskrift på dine innlegg?

Det har sikkert noe med at jeg bruker tapatalk å gjøre.


Trodde det var det der gamle Nexus-brettet ditt som gjorde det.
Gå av.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Vizitery1

Det nærmer seg endelig trekning, og kanskje det er på tide med litt oppdatert reiseinformasjon.

Russland (Ikkje aktuelt før evt 3. kvalik runde)  -   fortsatt direkte oppmøte på ambassade.
Hviterussland - ved ankomst flyplassen i Minsk kan det ordnes der for nordmenn.
Aserbadsjan - kan i fra 2017 ordnes og betales via nett og dukker opp i e-posten 3 dager seinere.
Tyrkia - som Aserbadsjan, må ordnes, betalest via nett og mottas på mail før avreise.
Israel - ordnes ved ankomst

Resten av UEFA er visumfritt.

Morkel

Jeg håper på et lag fra eller i nærheten en stor by sentralt i Europa, men som er overkommelig motstand. Rangers hadde vært gøy (hvis de er seedet i andre runde?). Direktefly fra Bergen, morsomt lag med mye liv og samtidig ikke umulig å slå enn så lenge de har vært nede med brukket rygg og økonomi en stund. Ellers kunne jeg tenke meg Mlada Boleslav (nær Praha), Slovan Bratislava, Røde Stjerne, Hadjuk Split. Men jeg sier overkommelig med et "men", alle de kampene der er jo vanskelige.

Nixon

Jeg håper for guds skyld at Brann går videre fra de to første kampene. Ellers går jeg glipp av hele "Europa-eventyret" i år!
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Morkel on June 15, 2017, 23:27:14 PM
Jeg håper på et lag fra eller i nærheten en stor by sentralt i Europa, men som er overkommelig motstand. Rangers hadde vært gøy (hvis de er seedet i andre runde?). Direktefly fra Bergen, morsomt lag med mye liv og samtidig ikke umulig å slå enn så lenge de har vært nede med brukket rygg og økonomi en stund. Ellers kunne jeg tenke meg Mlada Boleslav (nær Praha), Slovan Bratislava, Røde Stjerne, Hadjuk Split. Men jeg sier overkommelig med et "men", alle de kampene der er jo vanskelige.


Direktefly tur/retur Bergen - Glasgow eller Bergen - Edinburgh er pissedyrt, bare til opplysning.

Spelaren

Bataljonen chartrer vel Statsraaden?
Gå av.

Corran

På bortetur med Statsraaden hadde vært klasse :-)
Rekekr akkurat bortekampen om vi har hjemme først og akkurat hjemmekampen om det er borte først ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Er gjengen på Fotikken sjøsterke? Sette sjøben og slike greier ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Tja, det er vel flere av dem som kommer til å ende opp på Skipperstuen etterhvert?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Høy nok promille utligner jo sjøgangen.
Gå av.

Vizitery1

Trekning av 1. kvalik runde kl 13, og 2. kvalik runde kl 14:30.  Dette kan sees live hos uefa via stream.

dudo

Quote from: Vizitery1 on June 17, 2017, 11:49:58 AM
Trekning av 1. kvalik runde kl 13, og 2. kvalik runde kl 14:30.  Dette kan sees live hos uefa via stream.

På mandag
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Morkel

Så begge rundene trekkes Mandag? Da innebærer vell det at alle fra runde 1 regnes som useedet uansett koeffisient?

krøvel vellevold

Quote from: Morkel on June 18, 2017, 01:05:00 AM
Så begge rundene trekkes Mandag? Da innebærer vell det at alle fra runde 1 regnes som useedet uansett koeffisient?


Nei. Seedingen for 2. kval.runde tar utgangspunkt i at det er de seedete lagene fra 1. kval.runde som går videre. Brann kan som useedet lag i 2. kval.runde enten trekke et lag som er direkte kvalifisert til 2. kval.runde (og seedet der) eller vinneren av en kamp fra 1.kval.runde hvor det seedete laget derfra ville blitt seedet i 2. kval.runde. Om det useedete laget likevel skulle gå videre, får det ingenting å si. Brann møter laget fra den kampen uansett. Dermed kan vi i teorien møte et lag som ville blitt useedet i 2. kval.runde og til og med ha lavere koeffisient enn oss.

Legg ned hele klubben!

Superjack

Blir det Serbisk motstand så stiller jeg på bortekamp. Sånn er det bare.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Jeg håper selvsagt på enkel motstand og et sted det er enkelt å reise til.

Når det gjelder det første, så er det gjerne å håpe på at et useedet lag overgår seg selv i første kval.runde og slår ut det seedete laget vi eventuelt trekkes mot. Lag fra Andorra, San Marino, Gibraltar, Luxembourg, o.l. er nok å foretrekke sportslig sett. Hvis vi skal holde oss til lag som er seedet i 1. kval.runde og vil bli seedet i 2. kval.runde, så er vel Ventspils fra Latvia så absolutt å foretrekke.

Reisemessig håper jeg vi unngår Aserbajdsjan, Kasakhstan, Armenia, Georgia, Hviterussland (går forsåvidt greit hvis visum er enkelt å fikse), Israel, Moldova, Makedonia, o.l. Det absolutt beste reisemessige må jo være steder med gode flyforbindelser fra Bergen (eventuelt via en mellomlanding), relativt kort reisevei, ingen visum-greier, et sted hvor ting og tang funker normalt, osv. HJK Helsinki, AIK, Ventspils (en busstur fra Riga), Shamrock Rovers, Brøndby, Aberdeen og Flora Tallinn er eksempler på den kategorien.

Pose og sekk må vel være å trekke Ventspils. Det er vel ganske gode flyforbindelser til Riga, det går greit å komme seg til Ventspils derfra, og Ventspils er en absolutt overkommelig motstander. Eller vi kan være heldige å trekke det seedete laget som skal møte Shamrock Rovers og at sistnevnte likevel vinner. Dublin er greit å reise til, og Shamrock er absolutt en motstander vi skal kunne slå.
Legg ned hele klubben!

Morkel

Shamrock Rovers hadde vært rått. Dyrere å dra til Dublin enn Latvia, men tror en tur dit blir med legendarisk. Og som du sier, Shamrock er overkommelig motstand.

krøvel vellevold

June 19, 2017, 09:37:43 AM #146 Last Edit: June 19, 2017, 09:41:34 AM by krøvel vellevold
Til første kval.runde ser det ut til at man legger lagene inn i trekningsgrupper som er noenlunde geografisk betinget, så sant det har latt seg gjøre uten å gjøre gruppene for ujevne. Det ser også ut til at de har tenkt å sette lagene inn i trekningsgrupper til 2.kval.runde - etter at trekningen til 1.kval.runde er ferdig, og jeg regner da med at det vil være etter samme lest. Så forhåpentlig er det et tegn om at vi slipper unna landene som er lengst borte.

http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/news/newsid=2477938.html


Slik jeg forstår dette, skal Odd enten til Latvia, Færøyene, Wales, Nord-Irland eller Kosovo, mens FKH enten skal til Irland, Estland, Wales, Island eller Nord-Irland.
Legg ned hele klubben!

Superjack

Ingen motstand i EL kvalliken er overkommelig motstand. Brann, fra Europas svakere ligaer, med et landslag som er dårligere enn Færøyene. Brann kan komme langt, om de har samme innsats og fokus som om de skulle møte Mansjester Junaitid eller Real Madrid eller anndre topplag. Slik Molde gjorde i EL.
Da kan dette bli bra. Gleder meg, Gleder meg, Gleder meg.
Brannsupporter.

osoerli

Vises denne trekninga live nokon stad?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kai-Olai


Go Up