• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2017

Started by Nixon, November 10, 2016, 09:55:32 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Det eneste jeg ikke var spesielt begeistret for, med hensyn til Vikingkampen, er at det i tillegg til å være en treningskamp, er et vestlandsderby. Og at Brann ikke stiller med den skarpeste førsteelleveren fra start og i tillegg hviler Børven, det er virker veldig rart. Orlov scorer jo kun om han får et innlegg overraskende i hodet, de sjansene han hadde til å score i første omgang, er jeg sikker på at Børven hadde ordnet.

Torvanger

BRANN-HAUGESUND 16.03.2017 16:30

Brann - FKH torsdag 16.03, er en match der jeg tror LAN kommer til å prioritere det som etter all sannsynlighet blir førsteelleveren som starter bort på Alfheim. TIL-kampen kommer ikke til å være kampen da Brann skal vise sitt nye jeg, det tror jeg kommer til å påvirke valg av lagoppstilling og taktikk, derfor senser jeg at følgende 11 blir sendt utpå, med forebehold om at Vito er tilbake:

Piotr

Gilli, Acosta, Vormgoor, Kristiansen

Haugen, SHN, Barmen

Braaten, Orlov, Vega

Orlov er en mer løpe-baken-av-seg-type enn Børven, langt mindre målfarlig, men jeg tror at LAN ønsker å drille inn Orlov fra start i kampene som kommer, med Børven inn etterhvert i 2 omgang.

dudo

Jeg håper at Jònsson tar én av backene. (skriver jeg navnet riktig?)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on March 13, 2017, 12:33:39 PM
Jeg håper at Jònsson tar én av backene. (skriver jeg navnet riktig?)


Nei, det er fullstendig feil. Det skal skrivast Jónsson.

Nixon

Hadde jeg bestemt:

Piotr
Nouri, Acosta, Vormgoor, Gilli
Haugen, Sønnen, Barmen
Braaten, Børven, Vega
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Hatleking on March 13, 2017, 12:34:47 PM
Quote from: dudo on March 13, 2017, 12:33:39 PM
Jeg håper at Jònsson tar én av backene. (skriver jeg navnet riktig?)


Nei, det er fullstendig feil. Det skal skrivast Jónsson.

Rett skal være rett!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Dette er det beste laget i 4-3-3:

Piotr
Nouri - Vito - Acosta - Gilli
Haugen - SHN - Barmen
Vega - Børven - Braaten

Grønner og Ari er nær plass.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Lasaron on March 13, 2017, 13:55:42 PM
Dette er det beste laget i 4-3-3:

Piotr
Nouri - Vito - Acosta - Gilli
Haugen - SHN - Barmen
Vega - Børven - Braaten

Grønner og Ari er nær plass.



Du har nok rett, men vær obs på at LAN kommer til å ta Tromsø på det ytterste alvor og at han kan finne på å kjøre mer defensivt enn hva han vil gjøre videre i sesongen. Orlov er nok en bedre førsteforsvarer enn Børven. Og se ikke bort fra at det kan bli Gilli og Braaten på flankene, med Jönsson og Kristiansen/Nouri på backene.

krakra

Hva slags lag er det dere setter opp? Er ikke Wormgoor fortsatt skadet? Om Gilli er bedre enn Kristiansen er vanskelig å si, men jeg ville satte pengene mine på at han er bedre defensivt iallefall. Kristiansen eier ikke overblikk. Helt krise noen ganger.

Nixon

Quote from: krakra on March 13, 2017, 14:09:50 PMEr ikke Wormgoor fortsatt skadet?


Jo, ved nærmere ettertanke har det vel stått at han kan trene på La Manga, men neppe spille kamper. Så da blir det Grønner og Acosta. Hvis da ikke Nilsen skaper litt rabalder og starter med Karadas...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Den eneste posisjonen der karadas er bedre enn Grønner, er som spiss.
Tren på langskudd

Kjell249

Med Karadas på banen får vi mye mer trykk på dødballer. Det så vi på slutten av første omgang mot Viking, hvor vi kjørte over de og burde scoret et eller to mål...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Bra å ha Karadas på benken så han kan slettes innpå mot slutten altså

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Na-kan-han-fa-et-stopperproblem-232215b.html

I dag trente Grønner alternativt mens Acosta stod over treningen. I tillegg er ikke Wormgoor kampklar. Så stopperparet på torsdag sier seg ikke selv for øyeblikket.
Rød makt på Hansa

ostraume

Vi får låne en av Haugesund.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Karadas og Barmen kan fungere bra det. Om alle de som er småskadet blir ute kan dette muligens bli laget som Nilsen velger:

               Piotr
Gilli- Karadas - Barmen - Kristiansen
  Haugen - SHN - Skaanes
     Vega - Orlov - Braaten
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Vi har da en ungdomsstopper med til La Manga? Hvorfor skal han være uaktuelt hvis alternativet er å spille med en indreløper som stopper? Det er vel på tide å få kjørt inn Barmen som stopper nå etter den tullete vrakingen?

Lasaron

Quote from: krakra on March 14, 2017, 17:54:15 PM
Vi har da en ungdomsstopper med til La Manga? Hvorfor skal han være uaktuelt hvis alternativet er å spille med en indreløper som stopper? Det er vel på tide å få kjørt inn Barmen som stopper nå etter den tullete vrakingen?


Tror jeg er enig i den. Slik det ser ut nå må Barmen starte mot Tromsø, dermed bør han starte mot Haugesund også, som indreløper. Vi må spille inn flest mulig spillere i sine posisjoner, spille inn laget. Skal Nouri spille, skal han spille back, osv. Så hvis både Grønner, Acosta og Vito er ute til denne kampen, får Roman spille.
Tren på langskudd

SeLyren

Barmen trenger ikke spilles inn. Barmen-Nilsen-Haugen kjenner hverandre godt og relasjonene dem i mellom sitter vell som en kule. Kjør Barmen som stopper og la Skaanes få spille seg varm, det er min oppfordring.

krakra

Skulle vi spilt samme stilen som i fjor, så hadde jeg vært enig, men når LAN har sagt at vi skal legge om stillen og kjøre et helt annet press så er det nye roller som må øves inn. Noe som helst bør gjøres før serien starter.

krakra

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Na-kan-han-fa-et-stopperproblem-232215b.html

Er det forresten bare jeg som får opp en proaktiv-reklame med Torgeir Bjarmann som modell på venstre side av denne artikkelen?

Torvanger

Quote from: krakra on March 14, 2017, 19:25:09 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/Na-kan-han-fa-et-stopperproblem-232215b.html

Er det forresten bare jeg som får opp en proaktiv-reklame med Torgeir Bjarmann som modell på venstre side av denne artikkelen?


Jeg skjønner ikke hva du mener med proaktiv, om du mener meglerhuset, eller om selve reklamen er proaktiv på en måte, men på min er det kun banner til høyre, Bergen City Marathon.

Gulløl

BA melder at det går mot Grønner og Karadas som midtstoppere mot FKH.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Kampen mot Haugesund vises vel kl 1630 på Eurosport om noen ikke har fått det med seg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Blir interessant å se hvem av Børven og Orlov som foretrekkes på topp i dag. Vi begynner å nærme oss den tiden da første 11'eren skal drilles inn. Slik vi kjenner LAN endrer han ikke mye på den, når han først har bestemt seg.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Tror det blir Orlov som starter på topp men håper at Børven er blitt såpass løpssterk og i form at det blir han.
Tror Brann starter slik, etter de siste oppdateringene på skadefronten (fra BA):

                 Piotr
Gilli- Grønner - Karadads - Kristiansen
   Haugen - SHN - Barmen
      Vega - Orlov - Braaten

I forhold til Viking kampen går Acosta og Orry ut(begge skadet) og Grønner og Barmen kommer inn om det blir laget over. Tror ellers at Jonsson er ganske nær å utkonkurrere Kristiansen på venstreback og har en mulighet til å få starte, hurtigheten hans kan være nyttig mot Huseklepp i dag. Nouri er vel helt ute i kulden på grunn av kontrakts situasjonen, eller hadde han vel startet på høyreback.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on March 16, 2017, 12:00:45 PM
Tror det blir Orlov som starter på topp men håper at Børven er blitt såpass løpssterk og i form at det blir han.
Tror Brann starter slik, etter de siste oppdateringene på skadefronten (fra BA):

                 Piotr
Gilli- Grønner - Karadads - Kristiansen
   Haugen - SHN - Barmen
      Vega - Orlov - Braaten

I forhold til Viking kampen går Acosta og Orry ut(begge skadet) og Grønner og Barmen kommer inn om det blir laget over. Tror ellers at Jonsson er ganske nær å utkonkurrere Kristiansen på venstreback og har en mulighet til å få starte, hurtigheten hans kan være nyttig mot Huseklepp i dag. Nouri er vel helt ute i kulden på grunn av kontrakts situasjonen, eller hadde han vel startet på høyreback.


Er det ikke mer nærliggende å tro at Jonsson utkonkurrer Gilli på høyreback enn Kristiansen på venstre?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Kristiansen har vært dårlig i lang tid.
Tren på langskudd

Billy Elliott

March 16, 2017, 12:42:57 PM #378 Last Edit: March 16, 2017, 12:45:44 PM by Billy Elliott
Quote from: Lasaron on March 16, 2017, 12:27:53 PM
Kristiansen har vært dårlig i lang tid.


Ja, men alle de andre alternativene er vel høyrebacker som også kan spille på venstre. Med trykk på kan. Det er ikke ideelt å ha en hel venstreside uten et eneste habilt venstreben (jada, så kan man sikkert diskutere hvor habilt Kristiansen sitt ben er...).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Straffe!!!

Her er laget, i henhold til BA:
Brann (4-3-3): Piotr Leciejewski - Gilli Rólantsson, Azar Karadas, Jonas Grønner, Ruben Kristiansen - Fredrik Haugen, Sivert Heltne Nilsen, Kasper Skaanes - Deyver Vega, Torgeir Børven, Daniel Braaten.

Ganske interessant, om man forutsetter at det er toppet lag utfra tilgjengelige spillere. Det er fornuftig å anta at Bismar og Wormgoor hadde spilt, men ellers er både Skaanes og Børven fra start - istedet for Barmen og Orlov.

Lasaron

Brann.no oppgir at Barmen er skadet. Med de skadene Brann oppgir er jeg enig med hele startelleveren, bortsett fra at Kristiansen burde ut og Ari inn.
Tren på langskudd

Gulløl

March 16, 2017, 15:39:00 PM #381 Last Edit: March 16, 2017, 15:43:33 PM by Gulløl
Kjedelig at Barmen også er blitt skadet, er det strekk ? Skaanes får en god mulighet å vise seg frem som indreløper sammen med Haugen, og om to så "lette" og offensive spillere kan fungere når de spiller sammen. Spennende at Børven starter, håper på mål i dag og.

                      Leciejewski
 Rolantsson - Karadas -  Grønner - Kristiansen
        Haugen - Heltne Nilsen - Skaanes
               Vega - Børven - Braaten


Benken: Horwath, Jonsson, Orlov, Skålevik, Stenevik, Nouri, Misje Roman, Bildøy, Fantoft.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Lasaron on March 16, 2017, 15:36:43 PM
Brann.no oppgir at Barmen er skadet. Med de skadene Brann oppgir er jeg enig med hele startelleveren, bortsett fra at Kristiansen burde ut og Ari inn.


Ja, og så ville jeg byttet ut Gilli med Nouri.
Tren på langskudd

Gulløl

Bra at vi har knivskarp konkurranse mellom fire backer, men mulig at det kan bli for jevnt. Der det er tynnest for tiden er på midtstopper- og indreløperplass med to spillere ute med skader i hver posisjon. Må noen ut blant midtstopperne i dag er det vel Nouri eller Misje Roman som er de mest aktuelle erstatterne. På indreløperplass har en mulighet å trekke ned Braaten eller sette inn Fantoft.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on March 16, 2017, 15:57:16 PM
Quote from: Lasaron on March 16, 2017, 15:36:43 PM
Brann.no oppgir at Barmen er skadet. Med de skadene Brann oppgir er jeg enig med hele startelleveren, bortsett fra at Kristiansen burde ut og Ari inn.


Ja, og så ville jeg byttet ut Gilli med Nouri.


Nouri er nok godt begravd i fryseboksen helt til han eventuelt signerer ny kontrakt eller forsvinner etter sesongen. Den reelle konkurransen er mellom Gilli, Kristiansen og Jonsson.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Det er jo null ballkontroll i dagens Brannlag!

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on March 16, 2017, 16:40:44 PM
Det er jo null ballkontroll i dagens Brannlag!


Meeeeget svake greier så langt, ja. Det er for øvrig litt trist å se oss stille med Karadas og Grønner i midtforsvaret, når Pallesen stiller i hvitt på motsatt side av banen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Giles

Syltynt, et tilløp med Vega og Haugen. Kun Haugen med rent treff på ballen. Men en eventuell ballspiller har dårlige kår i dette laget. Banen og vinden gjør det ikke lettere, det skal sies.

Billy Elliott

March 16, 2017, 16:55:19 PM #388 Last Edit: March 16, 2017, 16:58:47 PM by Billy Elliott
Rekkevidden og duellstyrken til Barmen er dypt savnet. Skaanes blir konstant løpende imellom.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Brann har trent på banene og blitt vant til vinden på en snart to uker lang treningsleir, men det virker som om det er første gang de spiller på banen og at de er helt satt ut av at det er vind. FKH virker mye mer på!

dokken

Virker som om Brann sliter veldig med naturgresset på La Manga. Synes ballkontrollen har vært adskillig bedre i de kampene vi har hatt på kunstgress i vinter. I Malmø var jeg ganske imponert over pasningskvaliteten.

Er det bare vi som alltid spiller drit på La Manga, eller er dette et fenomen blant alle norske lag? Kan noen huske en god kamp der nede?

Torvanger

Nouri er bedre enn både Gilli og Ruben, horribelt å benke ham.

Billy Elliott

Oppsummering så langt; 35 minutter med rot.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger


Falkman

Har Huseklepp vært borti ballen enda?

Torvanger

Har Brann bare 1 mann igjen på corner???!!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

Braaten avfyrte et skudd! Jeg gjentar, Braaten avfyrte et skudd!!! (...og det ble nesten mål).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Braaten har våknet, alle vet jo at han har en skuddfot innerst inne. Men den vinden, dersom det er et problem på La Manga er det helt ok at de til neste år skal til Marbella.

SeLyren

Tror eg aldri har sett Braaten skyte, ser ikke kampen så eg har fremdeles ikke sett det. Var det fenomenalt?

Go Up