• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2017

Started by Nixon, November 10, 2016, 09:55:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Quote from: Billy Elliott on February 13, 2017, 13:02:27 PM
Disse afrikanerne til Sogndal er jækla gode.


Ja, lurer på hvilken speider de har i arbeid...

vekkreist

Sogndal hentet denne Chidi istedenfor Peter Orry Larsen, såvidt jeg har forstått.

Virker som en bra backup plan...

Spesielt nå som POL allerede er blitt skadet hos Brann :(

Billy Elliott

Quote from: Belfort on February 13, 2017, 13:02:34 PM
Chidi har vært meget bra for Sogndal


Ja, både han og Komsoon.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

vekkreist

Braaten da, skyyyyt ballen i mål da for f..!!! Han gjorde det samme sist kamp, hadde flere muligheter til å måke ballen i mål, men han sentrer...igjen ..og igjen..

osoerli

Quote from: Belfort on February 13, 2017, 13:03:10 PM
Quote from: Billy Elliott on February 13, 2017, 13:02:27 PM
Disse afrikanerne til Sogndal er jækla gode.


Ja, lurer på hvilken speider de har i arbeid...


Ingen speider hos Sogndal funker betre enn 1 speider i Brann
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Sogndal i stangen! Magisk av Chidi (spesielt) og Komsoon i forkant.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Belfort

Quote from: osoerli on February 13, 2017, 13:14:41 PM
Quote from: Belfort on February 13, 2017, 13:03:10 PM
Quote from: Billy Elliott on February 13, 2017, 13:02:27 PM
Disse afrikanerne til Sogndal er jækla gode.


Ja, lurer på hvilken speider de har i arbeid...


Ingen speider hos Sogndal funker betre enn 1 speider i Brann


Hvis det er slik at Nilsen ikke vil ha spillere som han ikke kjenner til, så er jo poenget med speider borte.

vekkreist

Synd at ikke noen hos Brann oppdaget at Chidi var "up for grabs"

Billy Elliott

Vi blir overkjørt nå. Saftlaget skaper farlighet på farlighet. Vi klarer ikke å komme oss over midtbanen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Belfort

Skremmende og se hvor langsom Barmen er i forflyttningene sine

vekkreist

Barmen blir rundspilt og utspilt gang på gang idag..

Billy Elliott

Det er straks gått 20 min. av andre omgang. Jeg tror ikke Vega har vært borti ballen en eneste gang siden han kom inn i pausen.

EDIT: Til nå...der løp han ballen over dødlinjen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

vekkreist

For en forferdelig 2 omgang Brann spiller

Meget heldig at ikke Sogndal leder med flere mål

Billy Elliott

Hvordan i svarte helvete ble ikke det mål til Lerum FK?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Belfort

At ikke Sogndal leder denne kampen er helt utrolig

Billy Elliott

Det kan se ut som afrikanerne er byttet ut, men vi henger fremdeles ikke med på tempoet her.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Og der er det utrolig at ikke Vega scorer...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

vekkreist

Dobbeltsjanse først Børven og så Vega..

Endelig skjedde det noe andre veien !

ostraume

Nye store sjanser til Brann her....Vi klarer oss bedre etter at SIL har byttet ut hele laget.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Litt bedre fra oss nå, men det skal sies at Sogndal har gjort veldig mange bytter etter hvert.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Slutt 0-0. Elendig av oss frem til de siste 15 min. Før det ble vi overkjørt av et friskt Sogndal-lag ledet an av nyervervelsen Chidi. Vi skapte noen farligheter mot slutten, når det var reserverne til saftkokerne som stod igjen. Må opp mange hakk før vi er klar til seriestarten. Heldigvis en del dager igjen til det.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

0-0. Denne kampen var jo tidlig i Sogndal sin treningsleir. Er det lov å håpe på at Brann dermed var mer slitne, trøtte og leie?
Tren på langskudd

ostraume

Litt streng der, Billy. Det var vel bare det første kvarteret av andre omgang vi ble skikkelig pisset på.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Brann gjorde seks bytter i pause og Sogndal ett. For de som de gjør et poeng av at Brann ble bedre da Sogndal begynte med sine bytter. Vi ble aldri overkjørt. Har folk glemt hvordan det ser ut når Brann blir overkjørt? Sogndal startet andreomgang best, men skapte ikke veldig mye. Brann var best i førsteomgang. Før noen av lagene hadde gjort noen bytter.


Hatleking

Quote from: Torvanger on February 13, 2017, 14:27:23 PM


Du såg ikkje kampen? Han var alt anna enn keisam. Det var mange sjansar. At det vart 0-0 er utruleg.

Falkman

Quote from: Billy Elliott on February 13, 2017, 14:22:17 PM
Slutt 0-0. Elendig av oss frem til de siste 15 min. Før det ble vi overkjørt av et friskt Sogndal-lag ledet an av nyervervelsen Chidi. Vi skapte noen farligheter mot slutten, når det var reserverne til saftkokerne som stod igjen. Må opp mange hakk før vi er klar til seriestarten. Heldigvis en del dager igjen til det.


Så ikke kampen, men utifra "live"-rapportene, virker det da som vi var det beste laget i 1.omgang??

Belfort

Quote from: Torvanger on February 13, 2017, 14:27:23 PM


Forundrer meg ikke dersom avtalen med Tjernås snart opphører.

vekkreist

Det er tross alt 5 treningskamper igjen før møtet med Rosenborg 29 mars ("Unicef Mesterfinalen")

Velger å tro at vi løfter oss flere hakk opp mot den kampen..

krakra

Skaanes-Haugen er en indreløperduo jeg håper vi får se mer av i år. Særlig i kamper vi skal føre. Litt rufsete i starten, men det ble bra etterhvert. Skaanes var helttent. Stenevik startet dårlig, men avsluttet bra. Alle stopperne var solide. Backene var derimot rimelig rufsete, Gilli og Vega overbeviste ikke, Barmen danket ikke akkurat ut SHN og Børven var mye nesten på topp. Ingen stor kamp, men ingen dårlig kamp heller. Sogndal har aggressive og tente og en fin oppkjøringsmotstander.

Belfort

Skaanes har frekvens i beina sine og en enorm løpskapasitet. Hvis man bare klarer og materialisere spillet sitt i målgivende og mål, blir han umulig og holde utenfor førstelaget.

ostraume

Barmen som DM var en stor skuffelse. Noen stygge og livsfarlige feilpasninger, i tillegg til generell rundingsbøye.

Ellers enig med krakra at de 6 byttene i pausen må tas med i vurderingen når vi ser på hvor mye vi slet i starten av andre omgang.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: Falkman on February 13, 2017, 14:30:04 PM
Quote from: Billy Elliott on February 13, 2017, 14:22:17 PM
Slutt 0-0. Elendig av oss frem til de siste 15 min. Før det ble vi overkjørt av et friskt Sogndal-lag ledet an av nyervervelsen Chidi. Vi skapte noen farligheter mot slutten, når det var reserverne til saftkokerne som stod igjen. Må opp mange hakk før vi er klar til seriestarten. Heldigvis en del dager igjen til det.


Så ikke kampen, men utifra "live"-rapportene, virker det da som vi var det beste laget i 1.omgang??


Uenig i den vurderingen. Ikke at Sogndal var noe særlig bedre enn oss i første (var kanskje litt for skarp og generaliserende i mitt første sammendrag), men jeg vil påstå at begge var omtrent like dårlig. Brann skapte vel en eller to halvsjanser eller noe sånn i 1. omgang, og det var det. Vi slet stort med å skape noe som helst, før Songdal gjorde masse bytter mot slutten.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

February 13, 2017, 17:03:55 PM #183 Last Edit: February 13, 2017, 17:06:16 PM by krakra
Det er jo rett og slett ikke riktig. Selv om det ikke var noe fyrverkeri fra vår side så hadde i flere sjanser i første og burde scoret ihvertfall ett mål. Barmen hadde to store sjanser og Haugen hadde en god avslutningsmulighet pluss noen småsjanser. Sogndal hadde en sjanse og vi var best i første.

Framstillingen av at vi slet helt til de begynte å bytte er også uriktig. Det var vi som førte kampen, så var det vi som gjorde mange bytter. Da tok Sogndal over helt til de gjorde noen bytter. Da tok vi over igjen.

Torvanger

Begge lag hadde noen ekstreme sjanser ser det ut til, det er jo et under at det ikke ble Brannmål mot slutten.

Lasaron

Viljar Birkeland spilte nok minutter til at det kanskje går an å gjøre seg opp en mening om hvordan han klarte seg. Noen som så kampen som kan si noe?
Tren på langskudd

Falkman

Den ene missen til saftkokerne er jo en instant Youtube-klassiker, forstår godt at Pamer lo seg i hjel da han så den! Lover ikke godt for neste generasjon Flo!

Lasaron

La oss si at neste kamp mot Malmö hadde vært seriekamp, og man måtte tatt ut en tropp på 18. Hvem måtte være hjemme da? Hatakka og Heggland, selvsagt, og to til. Aktuelle kandidater der er Orry, Orlov og Stenevik. Tror det hadde blitt to av de tre.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Lasaron on February 14, 2017, 13:06:21 PM
La oss si at neste kamp mot Malmö hadde vært seriekamp, og man måtte tatt ut en tropp på 18. Hvem måtte være hjemme da? Hatakka og Heggland, selvsagt, og to til. Aktuelle kandidater der er Orry, Orlov og Stenevik. Tror det hadde blitt to av de tre.


Ikke helt lett å si, ut over Heggland og Hatakka (og tredjekeeper Pettersen). Siden troppen minimum bør bestå av to keepere og fem forsvarere, synes jeg at syv personer i bakre rekker gir seg selv: Leciejewski, Horwath, Nouri, Wormgoor, Acosta, Grønner og Kristiansen - som jeg fortsatt tror er bankers på venstrebacken. På midtbanen bør Heltne Nilsen og Haugen være sikre både i troppen og på førstelaget. Basert på treningskampene tror jeg også Braaten er sikret en plass i troppen, selv om han ikke nødvendigvis får starte. Faktisk tror jeg også at Gilli, som backup til de to backene, ganske sikkert også er blant de 18.

Da gjenstår ni spillere: Orry, Skaanes, Barmen, Orlov, Skålevik, Karadas, Vega, Stenevik og Børven. Disse slåss altså om syv plasser: indreløper, venstre og høyre kant (i konkurranse med Braaten og Gilli som jeg allerede har "tatt ut" til troppen), midtspiss og tre benkeplasser.

Blant disse tror jeg det enn så lenge er veldig jevnt. Ingen av dem har ennå vist seg godt nok frem i oppkjøringen, så hvem som helst av dem kan havne utenfor troppen. Men om jeg skal gjette, tror jeg at det akkurat nå hadde vært Orry og enten Stenevik eller Skålevik som måtte ha blitt hjemme.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger

February 15, 2017, 13:59:17 PM #189 Last Edit: February 15, 2017, 14:02:51 PM by Torvanger

Nixon

Kampen skal ikke gå på naturgress, men på en kunstgressbane like ved.
Rød makt på Hansa

huleste

Blir det felles samlingssted i Malmø?

SeLyren

Når det gjelder sist kamp mot Sogndal, så var det interessant å se at de konsekvent angrep på venstre siden vår, eg såg bare 2.omg men då var det i hvertfall svært tydelig. Det er klart at Kristiansen-Stenevik ikke er den mest solide forsvarsmuren å bryte igjennom, men eg drister meg til å mene at Kristiansen er det svake leddet i forsvaret og bør byttes ut så snart så mulig. Som backup kan han fungere bra, men som del av en etablert topp-3 klubbs første 11 er han for svak. Taktisk er han ikke god nok og han er direkte/indirekte avgjørende i alt for mange baklengs. Hadde han ikke hatt den farten han har hadde han spilt i lavere divisjoner.
Han har så mange teite involveringer, som er direkte klønete. Offensivt har han en tendens til å slippe balle for seint eller å gå seg fast mot en eller flere motspillere. Det er klart at det gjerne ikke er den posisjonen der det haster mest å forsterke, men på sikt bør Kristiansen byttes ut.

Nixon

Quote from: huleste on February 15, 2017, 17:41:20 PM
Blir det felles samlingssted i Malmø?


Det ryktes at BGG har noen blodsbrødre i den hyggelige bydelen Rosengård som skal fikse noe...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Nilsen vraker Nouri, Barmen og Orlov som har utgående kontrakter og som ikke har blitt enig med klubben.
Neppe tilfeldig.
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on February 22, 2017, 11:17:04 AM
Nilsen vraker Nouri, Barmen og Orlov som har utgående kontrakter og som ikke har blitt enig med klubben.
Neppe tilfeldig.


Grei melding å gje.
Samstundes ønskjer nok LAN så tidleg som mogleg å finna ut om desse kan erstattast internt, eller om det må hentast erstattarar.  Om då nokon av desse skulle forsvinna etter sesongen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 22, 2017, 11:17:04 AM
Nilsen vraker Nouri, Barmen og Orlov som har utgående kontrakter og som ikke har blitt enig med klubben.
Neppe tilfeldig.


Deilig med trenere som kjører en hard linje på sånt.
De har å signere eller så satses det på andre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tren på langskudd

Go Up