• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2017

Started by Nixon, November 06, 2016, 21:45:32 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Henki on August 21, 2017, 10:09:33 AM
Quote from: Buljongmannen on August 21, 2017, 09:21:30 AM
I går snakket folk om hvor mange poeng vi trenger for å unngå nedrykk. Jeg håper det ikke bare er jeg som nå ser oppover på tabellen...


Det gikk vel en kule varmt for noen og hver når det buttet som verst. Men nedrykk er selvsagt ikke noe vi trenger å diskutere i år. Det bør bli medaljekamp utover høsten. Det er veldig bra!


Jeg kan rekke hånden opp på den  ::)
Tren på langskudd

Lasaron

For å dra den helt ut. I nedrykksperspektiv var helgens resultater ganske dårlige for vår del, men vi fikk tre viktige poeng mot en konkurrent i nedrykksstriden. Nå mangler vi to poeng for å ha de magiske 36 poengene jeg anslår som sikkert.
Tren på langskudd

pidre

Ganske spesielt at det snakkes om nedrykk når 2/3 deler av sesongen er unnagjort, og vi er på 2. plass i en 16-lagsserie der 2 lag rykker direkte ned.

En slik innstilling må skape mange bekymringer i livet, er det ikke slitsomt?

Saludar a los monos!

Nixon

Neida, jeg tror svært få i denne byen klarer å slappe av før vi når "de magiske 36 poengene"!;)
Rød makt på Hansa

Torvanger

All tvil ble feid til side etter seieren mot Odd, helt utrolig at noen mener at 36 poeng er den magiske grensen.

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on August 21, 2017, 11:26:11 AM
Billy, RBK ligger nå an til 61, med flere poengtap i de 4 kommende i september, vil de dette ned under og mot 55. Hvorfor skal ikke da Brann ta mål av seg, om å være med hele veien inn?


Fordi det blir litt for urealistisk for min smak. Hvorfor i all verden skulle RBK bare ta 3 poeng i september etter kamper mot såpass svak motstand som Godset, VIF og Lillestrøm? Sistnevnte er øverst plassert på tabellen av dem, med niende plass. Den største utfordringen til bartene ligger i møtet med Sarp, men det er attpåtil en hjemmekamp mot et bortesvakt 08. Ville ikke overrasket meg om RBK stod med full eller nesten full pott etter september. 
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Lasaron on August 21, 2017, 11:41:59 AM
For å dra den helt ut. I nedrykksperspektiv var helgens resultater ganske dårlige for vår del, men vi fikk tre viktige poeng mot en konkurrent i nedrykksstriden. Nå mangler vi to poeng for å ha de magiske 36 poengene jeg anslår som sikkert.


Sånn av ren nysgjerrighet, hvor sannsynlig  anser du det for å være at 2 av de 3 lagene som nå ligger nederst når 36 poeng? For min del anser jeg den sjansen for å ligge på promillenivå.

Lasaron

Nå må dere ta dere en bolle og lese innleggene i sammenheng. Først rekker jeg opp hånden for at det gikk en kule varmt, så skriver jeg "for å ta den helt ut". Men her tar man det på rammeste alvor  :D

Men det kan være greit å ha en magisk grense for å komme på sikker plass, 13. plass. Jeg vurderer den å være på 36 poeng. Og så skal jeg ta meg en pjolter når vi når den. Dere andre kan surmule over at jeg har "mange bekymringer og et slitsomt liv" mens jeg feirer ny kontrakt med en pjolter  :)
Tren på langskudd

karkarkar

Quote from: Lasaron on August 21, 2017, 13:30:30 PM
Men det kan være greit å ha en magisk grense for å komme på sikker plass, 13. plass. Jeg vurderer den å være på 36 poeng. Og så skal jeg ta meg en pjolter når vi når den. Dere andre kan surmule over at jeg har "mange bekymringer og et slitsomt liv" mens jeg feirer ny kontrakt med en pjolter  :)


Pjolter? Pjolter Leciejewski?

Brann er i den heldige situasjonen at de kun har serien å konsentrere seg om, og samle kreftene rundt. Det er all grunn til å konsentrere seg om medaljer nå. Det er jo likevel alltid fint når det ikke lenger er teoretisk mulig å rykke ned.

Falkman

Quote from: Lasaron on August 21, 2017, 13:30:30 PM
Nå må dere ta dere en bolle og lese innleggene i sammenheng. Først rekker jeg opp hånden for at det gikk en kule varmt, så skriver jeg "for å ta den helt ut". Men her tar man det på rammeste alvor  :D

Men det kan være greit å ha en magisk grense for å komme på sikker plass, 13. plass. Jeg vurderer den å være på 36 poeng. Og så skal jeg ta meg en pjolter når vi når den. Dere andre kan surmule over at jeg har "mange bekymringer og et slitsomt liv" mens jeg feirer ny kontrakt med en pjolter  :)


Neida, det er ingenting galt med å sette grense Den var bare så merkelig høy. Etter at  16-lagsserien ble innført, har det aldri vært nødvendig å ta 36 poeng for havne på 13.plassen du snakker om. Og i min bok er det absolutt ingenting som tilsier at det blir nødvendig i år, heller. Tipper det holder med 32 poeng for  unngå kvalikk, til nød et poeng eller to til.

Spelaren

Tabellkalkulator, bare å leke seg. Eg klarte å få oss såvidt på nedrykk sammen med Viking dersom me går på 10 strake tap. 34 poeng, tre bak kvalik.

Gå av.

Spelaren

SUKSESS, trønderne kan faktisk fortsatt rykke direkte ned! Såvidt det er, også... ;D

Gå av.

Superjack

Jeg tror dessverre ikke det skjer, både på grunn av at RBK ikke dummer seg nok ut så mye, og Brann er heller ikke stabile nok, MEN:
Om RBK går videre i EL og har samme taktikk med at Europa er viktigere enn hjemlig serie, så kan de fort gå på flere blemmer som i helgen, og da er det ikke umulig å ta dem igjen over de 10 kampene som er igjen.

Tar gjerne seriegull på Stadion hjemme mot Tromsø (I tillegg til å sende dem ned) når RBK taper borte mot Odd.
Brannsupporter.

osoerli

Før siste serierunde har RBK, S08 og Brann alle 56 poeng.
Brann møter Tromsø heime, RBK møter Odds borte og S08 møter Molde borte.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Quote from: Falkman on August 21, 2017, 14:02:29 PM
Quote from: Lasaron on August 21, 2017, 13:30:30 PM
Nå må dere ta dere en bolle og lese innleggene i sammenheng. Først rekker jeg opp hånden for at det gikk en kule varmt, så skriver jeg "for å ta den helt ut". Men her tar man det på rammeste alvor  :D

Men det kan være greit å ha en magisk grense for å komme på sikker plass, 13. plass. Jeg vurderer den å være på 36 poeng. Og så skal jeg ta meg en pjolter når vi når den. Dere andre kan surmule over at jeg har "mange bekymringer og et slitsomt liv" mens jeg feirer ny kontrakt med en pjolter  :)


Neida, det er ingenting galt med å sette grense Den var bare så merkelig høy. Etter at  16-lagsserien ble innført, har det aldri vært nødvendig å ta 36 poeng for havne på 13.plassen du snakker om. Og i min bok er det absolutt ingenting som tilsier at det blir nødvendig i år, heller. Tipper det holder med 32 poeng for  unngå kvalikk, til nød et poeng eller to til.


To ganger i 16-lagsserien har laget på 14. plass fått 34 poeng. 34 poeng er altså for lavt til å sikre en 13. plass. Dermed ble det 36 poeng.
Tren på langskudd

pidre

August 21, 2017, 20:14:59 PM #815 Last Edit: August 21, 2017, 20:17:09 PM by pidre
36 poeng altså! RBK har 41, så der oppe trekker dei nok eit lettelsens sukk nå ... Kanskje vert det ein karsk også, for feire at dei unngjekk nedrykk ;)
Saludar a los monos!

Torvanger

August 21, 2017, 20:21:10 PM #816 Last Edit: August 21, 2017, 20:24:37 PM by Torvanger
08 fikk kun 1 poeng mot Godset, Brann 34, 08 35 og RBK 41.

Slår Brann Sogndal, mens RBK og 08 avgir enten to eller alle poengene mot henholdsvis Godset og VIF i runde 21, er vi med for full musikk.

Superjack

Seier mot Sogndal er rett og slett kritisk. En kamp av gangen og alt det der.
Brannsupporter.

Buljongmannen

Molde mister muligens toppscoreren. Brann er (heldigvis?) ikke i nærheten av å ha en spiller som, hittil, har scoret 11 mål.

Sarp og Molde selger sølvet? Og kampprogrammet til remabk gjør at vi tar gullet?

http://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/heftig-budkrig-om-bjorn-bergmann-sigurdarson/a/24125006/

Billy Elliott

Hadde gjerne sett at både Sigurdasson, Diatta, Midtsjø, Ibrahim og Ohi ble solgt før vinduet stenger. Da snakker man seriøs svekkelse av alle lagene rundt oss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Vinner AJAX, er et par RBKere avgårde før 31/8, hvis ikke ingen.

Hup AJAX!!

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on August 24, 2017, 20:41:25 PM
Vinner AJAX, er et par RBKere avgårde før 31/8, hvis ikke ingen.

Hup AJAX!!


Du er god på jinxingen. Det kan ingen ta fra deg.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Gå av.

Falkman

Quote from: Spelaren on August 24, 2017, 22:09:01 PM


Jepp. Rbk derimot, skal sannsynligvis spille EL tre døgn før vi møter dem på stadion. håper de må til Kiev eller noe i den stilen der!

Morkel

Quote from: Billy Elliott on August 24, 2017, 12:58:31 PM
Hadde gjerne sett at både Sigurdasson, Diatta, Midtsjø, Ibrahim og Ohi ble solgt før vinduet stenger. Da snakker man seriøs svekkelse av alle lagene rundt oss.


Midtsjø er allerede på vei til Nederland for medisinsk test hos AZ.

Spelaren

Brann inviterer for øvrig til et åpent medlemsmøte onsdag 13. september kl 1830. Tema som blir tatt opp er fysisk trening (hvordan og hvorfor), verdien "bry oss" samt litt oppdatering av 'mulig' utbygging. Andre tema som hvordan belage seg på nye 15 år uten nubbesjans på gull forbigås i stillhet.
Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: Falkman on August 24, 2017, 22:30:55 PM
Quote from: Spelaren on August 24, 2017, 22:09:01 PM
Taktikeren LAN var smart i å lede oss ut av cupene, nå er veien til seriegullet vidåpen. Årets trener.


Jepp. Rbk derimot, skal sannsynligvis spille EL tre døgn før vi møter dem på stadion. håper de må til Kiev eller noe i den stilen der!


Blir fort til at serien utsettes noen uker for at rbk skal få optimal oppladning
"og der snubler Sæternes igjen"

Morkel

Quote from: Utmedsnolken on August 25, 2017, 07:40:33 AM
Quote from: Falkman on August 24, 2017, 22:30:55 PM
Quote from: Spelaren on August 24, 2017, 22:09:01 PM


Jepp. Rbk derimot, skal sannsynligvis spille EL tre døgn før vi møter dem på stadion. håper de må til Kiev eller noe i den stilen der!


Blir fort til at serien utsettes noen uker for at rbk skal få optimal oppladning


Ja, tenkte på det samme. Det der er en luksus som forbeholdes ett lag i Norge.

Spelaren

Molde slo rbk 1-0 med kun to hviledager etter seieren borte mot Fenerbahçe. Deretter to hviledager etter U mot Ajax før Tromsø ble most. Så slo de Celtic, fikk to hviledager og slo Aafk. 2015.
Gå av.

krøvel vellevold

RBK skal spille sine ti siste seriekamper etter at resten av serien er over. Dette for at RBK ikke skal slite seg ut under gruppespillet, og for at de skal holde det gående hele vinteren frem til 1/16-finalen. Brann - RBK skal nå spilles søndag 7. januar.

Dette er fake news.
Legg ned hele klubben!

Superjack

Quote from: krøvel vellevold on August 25, 2017, 08:04:31 AM
RBK skal spille sine ti siste seriekamper etter at resten av serien er over. Dette for at RBK ikke skal slite seg ut under gruppespillet, og for at de skal holde det gående hele vinteren frem til 1/16-finalen. Brann - RBK skal nå spilles søndag 7. januar.

Dette er fake news.


Er egentlig ikke morsomt, for blir helt sikkert store endringer i terminlisten til RBK sin fordel.
Brannsupporter.

Spelaren

De endret da ingenting for Molde i 2015, kun en seriekamp i kvaliken fordi både de og Strømsgodset skulle ut i ecup.
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on August 25, 2017, 10:02:01 AM
De endret da ingenting for Molde i 2015, kun en seriekamp i kvaliken fordi både de og Strømsgodset skulle ut i ecup.


Men nå er det "hele Norges Rosenborg" det er snakk om.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Gulløl on August 25, 2017, 10:10:28 AM
Quote from: Spelaren on August 25, 2017, 10:02:01 AM
De endret da ingenting for Molde i 2015, kun en seriekamp i kvaliken fordi både de og Strømsgodset skulle ut i ecup.


Men nå er det "hele Norges Rosenborg" det er snakk om.


Utlover skuddpremie på den neste som jeg hører ytre de ordene der.

Superjack

RBK er uspiselig, treneren og alle andre der. At NFF har lagt til rette for RBK i årtier er ingen hemmelighet, der Odd, Molde eller andre klubber har fått null hjelp har til og med cupfinalen blitt flyttet for å legge til rette for RBK
Brannsupporter.

Gulløl

Søndag 22 oktober kl.20 har Brann hovedkamp mot Rosenborg på Eurosport. Et tidspunkt som neppe blir flyttet. Torsdag 19. oktober er spilledato i gruppespillet. Får satse på at trønderpakket får bortekamp lengst mulig borte mot tøff og røff motstand. Hjem til Trondheim fredags ettermiddag. Litt sodd og mye karsk på kvelden som restitusjon. Reise til Bergen lørdag foremiddag der de surrer seg bort noen timer på den nye flotte terminalen. Kjører bybanen opp og ned til Flesland fem ganger fordi Kåre synes det er gøy. Sjekker så inn på det ekslusive P-Hoteles (over Forballpuben)ut på kvelden. Byens tjuagutter har allerede begynt å samle kinaputter som skal brukes natt til søndag for å "feire" hele Norges Rosenborg. Og så er det velkommen til et fullsatt Brann Stadion med 17686 tilskuere. Resultat 3-1 til Brann og Brann inntar 1 plassen på tabellen foran RBK på målforskjellen. Kåre er veldig sur og skylder tapet på at gresset var for våt og at en tilskuer på pølseVIPen hadde reist seg opp og ropt noe stygt til han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Har alle fått med seg Torvangers nye heltestatus på VGD?  ;D
Gå av.

osoerli

Quote from: Spelaren on August 25, 2017, 11:11:38 AM
Har alle fått med seg Torvangers nye heltestatus på VGD?  ;D

Nei. Fortel !
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Spelaren on August 25, 2017, 11:11:38 AM
Har alle fått med seg Torvangers nye heltestatus på VGD?  ;D


Det er vel heller overbærenhet han blir vist. Litt som med han litt enkle fyren som tusler rundt i nabolaget og samler tomflasker...;)
Rød makt på Hansa

Superjack

Bør vel ta en kamp av gangen. Håper at RBK gjengen fortsatt er høy på prestasjonen mot Ajax og dummer seg ut mot Strømsgodset og Brann klarer å kjempe inn 3 poeng mot Sogndal.

Da er sesongen plutselig helt åpen igjen.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: Superjack on August 25, 2017, 11:43:26 AM
Bør vel ta en kamp av gangen. Håper at RBK gjengen fortsatt er høy på prestasjonen mot Ajax og dummer seg ut mot Strømsgodset og Brann klarer å kjempe inn 3 poeng mot Sogndal.

Da er sesongen plutselig helt åpen igjen.


Som om Brann vinner det som er igjen...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

RBKs 10 siste: Godset (b) 1 p, VIF (h) 3 p, LSK (b) 1 p, S08 (h) 1 p, TIL (b) 1 p, Brann (b) 0 p, Stabæk (h) 3 p, AaFK (b) 3 p, Viking (h) 3 p, Odd (b) 1 p = 58 poeng.

Branns 10 siste: SIL (h) 3 p, SF (b) 3 p, VIF (b) 1 p, Kr.sund (h) 3 p, MFK (b) 1 p, RBK (h) 3 p, FKH (b) 1 p, LSK (h) 3 p, Godset (b) 3 p, TIL (h) 3 p = 58 poeng.

I så fall vil Brann få minumum +27 i målforskjell. Hvis RBK da vinner med kun ett mål i sine fire seire, og taper med ett mot Brann, får de +26 i målforskjell.

Tror ikke vi skal holde pusten for at dette går inn...
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: Nixon on August 25, 2017, 11:34:15 AM
Quote from: Spelaren on August 25, 2017, 11:11:38 AM
Har alle fått med seg Torvangers nye heltestatus på VGD?  ;D


Det er vel heller overbærenhet han blir vist. Litt som med han litt enkle fyren som tusler rundt i nabolaget og samler tomflasker...;)



Hehe! På forum kan man spille roller og på VGD kjører jeg bare fjas, bevisst idioti. Her inne er det vel mer 10% tull og resten saklig. VGD har jo endt opp med å bli et forum der man diskuterer hvert enkelt lag i separate tråder, tidligere var det mer åpen debatt, derfor har det bare endt med at jeg kjører mer en "provokativ" rolle, for å folk litt igang. Men veldig aktiv der, det er jeg ikke, om man sammenligner med andre Brannfans.

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on August 25, 2017, 11:55:17 AM
RBKs 10 siste: Godset (b) 1 p, VIF (h) 3 p, LSK (b) 1 p, S08 (h) 1 p, TIL (b) 1 p, Brann (b) 0 p, Stabæk (h) 3 p, AaFK (b) 3 p, Viking (h) 3 p, Odd (b) 1 p = 58 poeng.

Branns 10 siste: SIL (h) 3 p, SF (b) 3 p, VIF (b) 1 p, Kr.sund (h) 3 p, MFK (b) 1 p, RBK (h) 3 p, FKH (b) 1 p, LSK (h) 3 p, Godset (b) 3 p, TIL (h) 3 p = 58 poeng.

I så fall vil Brann få minumum +27 i målforskjell. Hvis RBK da vinner med kun ett mål i sine fire seire, og taper med ett mot Brann, får de +26 i målforskjell.

Tror ikke vi skal holde pusten for at dette går inn...


Jeg tror du får helt rett i at RBK ender under 60, for pr nå ligger de an til 61. Men jeg tror ikke Brann runder 55 og 08 er så til de grader svekket av Trondsen-avgangen, at de neppe utgjør noen trussel, hverken mot RBK eller Brann. MEN, etter neste runde kan Brann være 4 poeng bak RBK, om Godset klarer å vinne, på tross av at stopperparet er suspendert og da får man se om trønderne klarer å holde hodet kaldt hjemme mot VIF og borte mot LSK. Blir luken tettet tidlig til RBK, kan mye skje.

Jeg har en liten følelse av at Deilas VIF kan få en oppsving etter flyttingen til Valle, seier i neste kamp og første kamp på ny bane, kan gi ny boost før Lerkendal.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on August 25, 2017, 12:05:21 PM
Jeg tror du får helt rett i at


Det var ikke noe tips for hvordan det går, men et budsjett for hva som må til.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: Torvanger on August 25, 2017, 12:05:21 PM
Jeg har en liten følelse av at Deilas VIF kan få en oppsving etter flyttingen til Valle, seier i neste kamp og første kamp på ny bane, kan gi ny boost før Lerkendal.


Tror ikke det. I starten blir underlag og omgivelsene nesten bortebane for VIF også, bortsett fra publikumsstøtten. I den andre kampen de får på Valle skal nok vi 1000-1500 Brann supportere som stiller oppveie greit støtten Klanen gir.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Rosenborg fikk den tøffeste bortekampen, mot Zenit, i runden før de skal til Brann stadion. Det kan slå begge veier.

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/competitions/General/02/49/58/80/2495880_DOWNLOAD.pdf
- Vi har den treneren vi har.

Falkman

Quote from: glennbergen on August 25, 2017, 14:44:30 PM
Rosenborg fikk den tøffeste bortekampen, mot Zenit, i runden før de skal til Brann stadion. Det kan slå begge veier.

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/competitions/General/02/49/58/80/2495880_DOWNLOAD.pdf


Hadde håpet de skulle få en enda lengre reise, men St Petersburg er forsåvidt kronglete nok, det. Kan  neppe være noe annet en klar fordel for oss, selv om de skulle få  med seg et godt resultat, og spille på seg selvtillitt.

krøvel vellevold

Quote from: Falkman on August 25, 2017, 16:03:15 PM
Quote from: glennbergen on August 25, 2017, 14:44:30 PM
Rosenborg fikk den tøffeste bortekampen, mot Zenit, i runden før de skal til Brann stadion. Det kan slå begge veier.

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/competitions/General/02/49/58/80/2495880_DOWNLOAD.pdf


Hadde håpet de skulle få en enda lengre reise, men St Petersburg er forsåvidt kronglete nok, det. Kan  neppe være noe annet en klar fordel for oss, selv om de skulle få  med seg et godt resultat, og spille på seg selvtillitt.


De flytter vel seriekampen til mandag. Noe Brann selvsagt bør motsette seg.
Legg ned hele klubben!

SKBCPH

Satser på at TV-avtalen med Discovery er såpass klar på sånne kamper som Brann - Rosenborg søndag klokken åtte at den ikke blir flyttet på.
- Vi har den treneren vi har.

Go Up