• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2017

Started by Nixon, November 06, 2016, 21:45:32 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

2016 var ikke så gale det. Plasseringsmessig meget bra +, underholdende angreps fotball var det ikke mye av men mye spenning i kampene var det.
Og gikk hjem sjeldnere skuffet enn i alle sesonger siden 2007 så vil si at det var beste sesongen siden 2007 og at kråken overdriver litt ;-)
Og at LAN er så fryktelig sur e jo bare tull, Han kan være litt surmaget innimellom, men kem bryr seg vel om det?
E vel mye verre med en trener som gliser og er munter etter en dårlig kamp?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Altså hvis folk bare vil avfeie at det helt opp mot siste serierunde var under 10.000 på kampene i en sesong der vi kjempet om sølv med at "de gikk glipp av sølv" og at de selv var fornøyd så får de bare gjøre det. Jeg håper Brann har en litt mindre arrogant tilnærming til det faktum at Brann ikke klarte å vekke noen særlig interesse i Bergen i fjor heller, før aller siste serierunde og en kamp mot Rosenborg. Mot TIL var det så lite som 6500 på kamp. Mot Molde i nest siste hjemmekamp var det 9000.

Giles

Resultatmessig fantastisk sesong, spillemessig middels. Treneren gjorde det beste ut av det han hadde til disposisjon, noe han også var tydelig på. Jeg er derfor forundret over at Brann ikke har forsterket offensivt og jeg er redd Krakra har rett. Litt stang ut i år og interessen kan dale ytterligere. Men Brann er også uhyre svake på å mobilisere/skape engasjement og viser det overtydelig med håndteringen av den såkalte mesterkampen. Det er også en faktor når tribunene skal fylles. Det må vel også innrømmes at tribunelivet ikke er helt som før, og ingen trommer kan løse det(RBK messingen er et mareritt) Brann skal være følelser som får fritt utløp og når spillere og publikum spiller på lag kan det bli bra, trekker tilskuere gjør det også.

Lasaron

Quote from: dokken on March 22, 2017, 12:53:29 PM
Da jeg begynte å gå på Stadion, på slutten av 80-tallet, var jeg storfornøyd hvis Brann hadde to gode hjemmekamper med storseire i løpet av en sesong. Og da regnet vi 3-1 som storseier.

I fjor hadde vi både 4-1 over vif-pakket og 6-0 over aafk. Begge terningkast 6-kamper. Vi hadde kok mot Rbk og knuste Molde på hjemmebane. Så var det selvsagt endel transportetapper, men det var det jammen i 2007 også. Den gang stønnet folk over 2-2 mot Start og 2-1 over TIL på hjemmebane.

På bortebane hadde 2016 også mye gøy- fra euforien da vi klarte 2-2 i Drammen, via den perfekte kontringsfotballen mot Odd og drama over alle drama mot Start.

Synes folk er rimelig historieløse hvis de klager da. Ja, alle håper Brann skal spille litt mer sprudlende offensivt. Men øyeblikkene, jubelen og dramatikken var fullt til stede. Norsk fotball har aldri vært, og kommer aldri til å bli 90 min estetisk nytelse.


La oss heller ikke glemme Barcelona-light-målet mot Glimt der Barmen puttet pent.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Ingenting om dramaet på trening i dag?
Sjokk at Heltne var involvert, hehe. Noen som vil utdype?

https://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/hissig-azar-pa-brann-trening/s/5-8-539988
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Quote from: krakra on March 22, 2017, 17:45:10 PM
Altså hvis folk bare vil avfeie at det helt opp mot siste serierunde var under 10.000 på kampene i en sesong der vi kjempet om sølv med at "de gikk glipp av sølv" og at de selv var fornøyd så får de bare gjøre det. Jeg håper Brann har en litt mindre arrogant tilnærming til det faktum at Brann ikke klarte å vekke noen særlig interesse i Bergen i fjor heller, før aller siste serierunde og en kamp mot Rosenborg. Mot TIL var det så lite som 6500 på kamp. Mot Molde i nest siste hjemmekamp var det 9000.

Har ikke sagt noe om at oppmøtet var det beste siden 2007. Antall mennesker på kamp sier ikke nødvendigvis noe om kvaliteten på sesongen? Ja det kan si noe men det er ikke nødvendigvis tilfelle.
At det var lite folk på mange kamper tror jeg heller skyldes vannstyre i litt for mange år som endte i degradering til 1 div.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Tom C

Quote from: Lasaron on March 22, 2017, 18:46:50 PM
Quote from: dokken on March 22, 2017, 12:53:29 PM
Da jeg begynte å gå på Stadion, på slutten av 80-tallet, var jeg storfornøyd hvis Brann hadde to gode hjemmekamper med storseire i løpet av en sesong. Og da regnet vi 3-1 som storseier.

I fjor hadde vi både 4-1 over vif-pakket og 6-0 over aafk. Begge terningkast 6-kamper. Vi hadde kok mot Rbk og knuste Molde på hjemmebane. Så var det selvsagt endel transportetapper, men det var det jammen i 2007 også. Den gang stønnet folk over 2-2 mot Start og 2-1 over TIL på hjemmebane.

På bortebane hadde 2016 også mye gøy- fra euforien da vi klarte 2-2 i Drammen, via den perfekte kontringsfotballen mot Odd og drama over alle drama mot Start.

Synes folk er rimelig historieløse hvis de klager da. Ja, alle håper Brann skal spille litt mer sprudlende offensivt. Men øyeblikkene, jubelen og dramatikken var fullt til stede. Norsk fotball har aldri vært, og kommer aldri til å bli 90 min estetisk nytelse.


La oss heller ikke glemme Barcelona-light-målet mot Glimt der Barmen puttet pent.


Barmen-målet var fantastisk, men kanonen fra Haugen mot Start, var rein poesi. Sjelden en ball klistres så hardt og presist opp i vinkelen fra såpass langt hold. Fikk litt Ahlsen-vibber, for de av dere som er gamle nok til å ha opplevd det...
Aldri mer Obos....

Hatleking



Falkman

Kjedelig fargevalg. lei svarte bortedrakter.

Nixon

Ja, den var helt grei, men kjedelig.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Passer fint med idéen om at heimelaget skal stå for underholdningen.
Gå av.

Lasaron

Tren på langskudd

dudo

Stilren og bra, spør du meg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Eg veit ikkje kva folk forventar av ei bortedrakt. Dette var då absolutt ikkje gale.

Lasaron

Blant annet at den ikke har gråfarge.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on March 23, 2017, 22:10:36 PM
Blant annet at den ikke har gråfarge.


Designen vår tatt i betraktning burde det ikkje overraske noen.
Når var det me hadde blå? Scoret ikkje Strandli borte mot TIL i en sånn?
Gå av.

Corran

Synes den var bra eg. Men eg liker sort bortedrakt og denne var blant de bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Men er den grå eller er det bare tette hvite striper som gjør at det ser grått ut?
"og der snubler Sæternes igjen"


esp123

https://kroneball.wordpress.com/2017/03/16/eliteserien-2016-goals-vs-expected-goals/

Ganske interessant lesning. Og ikke spesielt positivt sett med Brann-øyne foran denne sesongen....

Giles


Corran

Selv en olding som meg har hørt om High as a kite, introen var vel grei som en intro men ellers boss
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Quote from: esp123 on March 24, 2017, 09:28:43 AM
https://kroneball.wordpress.com/2017/03/16/eliteserien-2016-goals-vs-expected-goals/

Ganske interessant lesning. Og ikke spesielt positivt sett med Brann-øyne foran denne sesongen....

Ai! Det var verre (eller bedre) enn forventet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Tynne greier den hymnen der. Mangler fuzzgitar.
Gå av.

Lasaron

Driver og følger med på tabelltipsene til Nettavisen og VG. Begge har vurdert Aalesund og begge beskriver Vito sin betydning for lagets fantastiske høst som nærmest total. (Ok, de bruker ikke ordet total, men.....).
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on March 24, 2017, 22:40:57 PM
Driver og følger med på tabelltipsene til Nettavisen og VG. Begge har vurdert Aalesund og begge beskriver Vito sin betydning for lagets fantastiske høst som nærmest total. (Ok, de bruker ikke ordet total, men.....).


For øvrig begynner vel tipset til VG å bli ganske klart etter hvert.

Foreløpig har de VIF som 4, S08 som 5, Godset som 7, LSK som 8, TIL som 9, AaFK som 12, Sogndal som 13 og SF som 16.

De har altså ikke rangert 1, 2, 3, 6, 10, 11, 14 og 15.

Lagene som er igjen er RBK, MFK, Odd, Brann, FKH, KBK, Stabæk og Viking.

Da er mitt tips at de har RBK som 1, MFK som 2, Odd som 3, Brann som 6, FKH som 10, Viking som 11, Stabæk som 14 og KBK som 15.

6 og 10 er jeg forsåvidt litt usikker på rekkefølgen. Litt overrasket over at de i så fall setter fjorårets nr. 4 på 10.plass. Men det vil jo egentlig være enda mer rart om de har fjorårets nr. 2 der. Med mindre de mener fjoråret bare var flaks. Jeg regner med at det er RBK, MFK og Odd de har som topp tre.
Legg ned hele klubben!

Morkel

Quote from: krøvel vellevold on March 24, 2017, 22:54:47 PM
Quote from: Lasaron on March 24, 2017, 22:40:57 PM
Driver og følger med på tabelltipsene til Nettavisen og VG. Begge har vurdert Aalesund og begge beskriver Vito sin betydning for lagets fantastiske høst som nærmest total. (Ok, de bruker ikke ordet total, men.....).


For øvrig begynner vel tipset til VG å bli ganske klart etter hvert.

Foreløpig har de VIF som 4, S08 som 5, Godset som 7, LSK som 8, TIL som 9, AaFK som 12, Sogndal som 13 og SF som 16.

De har altså ikke rangert 1, 2, 3, 6, 10, 11, 14 og 15.

Lagene som er igjen er RBK, MFK, Odd, Brann, FKH, KBK, Stabæk og Viking.

Da er mitt tips at de har RBK som 1, MFK som 2, Odd som 3, Brann som 6, FKH som 10, Viking som 11, Stabæk som 14 og KBK som 15.

6 og 10 er jeg forsåvidt litt usikker på rekkefølgen. Litt overrasket over at de i så fall setter fjorårets nr. 4 på 10.plass. Men det vil jo egentlig være enda mer rart om de har fjorårets nr. 2 der. Med mindre de mener fjoråret bare var flaks. Jeg regner med at det er RBK, MFK og Odd de har som topp tre.


Det er VG. De kan finne på å putte Brann på 10 plass. Om bare for å få masse oppmerksomhet og klikk for det. Men ja, 6.plass virker mer sannsynlig. Det er nok heller ikke et dårlig tips siden Brann ennå trenger tid på seg før de kan etablere seg helt i toppen. 

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Preseason agurknytt disse tipsene. Halvkvalifisert gjetning enhver sofasupporter kunne ha gjort, kun egnet til å skaffe en hardt presset mediebransje dyrebare klikk.
Gå av.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 24, 2017, 22:54:47 PMLagene som er igjen er RBK, MFK, Odd, Brann, FKH, KBK, Stabæk og Viking.

Da er mitt tips at de har RBK som 1, MFK som 2, Odd som 3, Brann som 6, FKH som 10, Viking som 11, Stabæk som 14 og KBK som 15.


Brann-tipset slo til. VG har Brann som nummer 6. En grei vurdering det. Vi er rett nok kapable til å gjøre det bedre, men historien viser at overraskelseslag gjerne får en nedtur sesongen etter, pluss at det sannsynligvis blir hardere å ta medalje i år enn i fjor.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on March 25, 2017, 07:43:03 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 24, 2017, 22:54:47 PMLagene som er igjen er RBK, MFK, Odd, Brann, FKH, KBK, Stabæk og Viking.

Da er mitt tips at de har RBK som 1, MFK som 2, Odd som 3, Brann som 6, FKH som 10, Viking som 11, Stabæk som 14 og KBK som 15.


Brann-tipset slo til. VG har Brann som nummer 6. En grei vurdering det. Vi er rett nok kapable til å gjøre det bedre, men historien viser at overraskelseslag gjerne får en nedtur sesongen etter, pluss at det sannsynligvis blir hardere å ta medalje i år enn i fjor.


Syns kanskje VG har noe lavt terningkast på angrep og benken. Og Skaanes best som ving? Har de særlig grunnlag for å hevde det?

Men det er en del interessant statistikk VG kommer med. Brann best på hodet, Kristiansen overraskende god på gjenvinninger, Haugen klart best i serien på frispilling osv.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Spelaren on March 25, 2017, 01:07:57 AM
Preseason agurknytt disse tipsene. Halvkvalifisert gjetning enhver sofasupporter kunne ha gjort, kun egnet til å skaffe en hardt presset mediebransje dyrebare klikk.


Desse terningkasta verkar å vere konstruert slik at ein får ønska tabellplassering. Terningkast 4 på eit forsvar med dobbel dekning på alle plassar i tillegg til å ha fjorårssituasjonen bak seg? To i angrep?

Nixon

Quote from: Hatleking on March 25, 2017, 12:16:14 PMDesse terningkasta verkar å vere konstruert slik at ein får ønska tabellplassering.


Til en viss grad er det nok slik. Men at det settes spørsmålstegn med angrepet vårt er da helt naturlig. Børven har vist lovende takter i oppkjøringen, men var dårlig i fjor. Han har alt å bevise. De andre har heller ingen forhistorie med å skåre mange mål for klubben.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on March 25, 2017, 12:32:52 PM
Quote from: Hatleking on March 25, 2017, 12:16:14 PMDesse terningkasta verkar å vere konstruert slik at ein får ønska tabellplassering.


Til en viss grad er det nok slik. Men at det settes spørsmålstegn med angrepet vårt er da helt naturlig. Børven har vist lovende takter i oppkjøringen, men var dårlig i fjor. Han har alt å bevise. De andre har heller ingen forhistorie med å skåre mange mål for klubben.


Det er absolutt lov å lure på kvar me står i angrep, men er det ein toar i ES-samanheng? Nei!

Lasaron

Det hadde ikke vært urimelig med 5 på forsvaret, 4 på benken og 3 på angrepet. Vi får se hvilke terningkast de andre lagene får på forsvaret.
Tren på langskudd

dudo

Hvor mange målpoeng har dette angrepet vårt? Jeg skjønner godt at vi vurderes i nedre tredel av skalaen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Ja, det fortjener ikke en firer heller.

Nå er det jo slik at måten Brann angriper på legger opp til at mange av målpoengene skal komme fra midtbanespillerne, kanskje i større grad enn hos alle de andre lagene i ES.
Tren på langskudd

Falkman

Anders Pamer frekventerer tydeligvis ikke dette forumet i særlig grad. For i så fall kunne han ikke unngått i få meg seg at 5-millionersmannen Kristoffer Tokstad ikke lenger er Sarpborg-spiller, jfr dagens vurdering av nevnte lag i  BT. En grei bekreftelse på at han fremdeles legger prestisje i å ikke kjenne til motstanderlagenes spillere.

dudo

Hvor er han blitt av?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking


Lasaron

Riksmedia gjør alt de kan for å støtte LAN i å dempe forventningene foran sesongen. Denne sesongen blir et korrektiv. Vi kommer til å tape to kamper på rad, de andre lagene når oss igjen, vi hadde enormt med marginer med oss i fjor osv.

Jeg tror disse manglende forventningene kan ende opp med å gi oss en sesongstart tilsvarende den som i fjor. Jeg tror det kan være gunstig.
Tren på langskudd

Lasaron

Etter å ha lest alt Nettavisen og VG har kommet med av sine tips for serien så langt er det to ting som slår meg. Flere av våre medaljerivaler virker ikke å ha styrket set i overgangsvinduet, Brann ser ut til å ha kommet godt fra det når det gjelder skader, og flere av de samme lagene har ikke noe imponerende forsvar. Det ble visst tre ting.
Tren på langskudd

Xminator

Det kommer til å gå til helvete. Sammenlignet med i fjor. Magefølelsen sier at vi blir straffet for absolutt alt av feil og er tilbake på ett mer historisk normalt antall Brannbaklengs. Sånn ca 52. Og uten noe mer offensivt spill.

32-52 i målforskjell og nerver utenpå branndrakten før september.

Henki

Quote from: Xminator on March 29, 2017, 10:14:56 AM
Det kommer til å gå til helvete. Sammenlignet med i fjor. Magefølelsen sier at vi blir straffet for absolutt alt av feil og er tilbake på ett mer historisk normalt antall Brannbaklengs. Sånn ca 52. Og uten noe mer offensivt spill.

32-52 i målforskjell og nerver utenpå branndrakten før september.


Jeg tror ikke vi kommer til å slippe inn så veldig mange flere mål enn i fjor. Men jeg tror heller ikke vi kommer til å score så mange. Poengfangsten kommer sikkert til å normalisere seg dog, så jeg tipper oss mellom 5. og 10.plass.
Ballen skal fremover!

Torvanger

Dersom LAN ser at det ikke fungerer med mer offensiv fotball enn ifjor, kan alle være trygge på at det blir en ny sesong med igjenmuring bak, så man skal ikke frykte at det blir mange baklengs.

Norlings hund

Quote from: Lasaron on March 28, 2017, 20:48:36 PM
Etter å ha lest alt Nettavisen og VG har kommet med av sine tips for serien så langt er det to ting som slår meg. Flere av våre medaljerivaler virker ikke å ha styrket set i overgangsvinduet, Brann ser ut til å ha kommet godt fra det når det gjelder skader, og flere av de samme lagene har ikke noe imponerende forsvar. Det ble visst tre ting.


Dessuten har vi "uforutsigbare Barmen". Like uforutsigbar som at Vikinglotto trekkes på onsdag.

Gulløl

BT tipper Brann på 7 plass i fredagens avis. BA har tidligere tippet Brann på 5 plass. Nøkterne og fornuftige tips fra byens aviser ut fra den stallen fattige Brann i rød sone har sett muligheten å bygge.
Og tips jeg går ut fra at avisene måler prestasjonene opp mot utover i sesongen. Altså at de ikke "hogger hodet av LAN" om det blir en 6 plass ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up