• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2017

Started by Nixon, November 06, 2016, 21:45:32 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

En fantastisk sesong er kronet med sølv. Det er selvsagt litt prematurt å starte en 2017-tråd allerede i kveld, men det får heller våge seg!:)

Så hva kan vi vente oss neste år? Mange tror at det vil bli vanskeligere å ta medalje enn i år, at f.eks. Molde vil gjøre en bedre sesong. Det kan godt være, men det er ingen grunn til at ikke vi skal kunne utvikle oss videre og bite godt fra oss.

Men når begynner murringen dersom vi får en dårlig start? Hvem kommer til å starte den første Nilsen-må-gå-tråden? Og vil Nilsen selv takle søkelyset fra pressen dersom det går dårlig?

Det er mange spørsmål og få svar, men jeg merker at jeg allerede gleder meg til neste sesong. Får håpe oversikten over treningskampene kommer snart!:)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

blobby winters


dudo

Hæ? Har ingen startet en Nilsen-må-gå-tråd enda?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Men vi må luke ut alle ettmålstapene på bortebane. Det er en god start. Og så bør vi utvikle oss offensivt. Jeg tror vi kommer til å se mye mer fra Vega neste år, og at han endelig kan sette preg på TL. Så trenger vi alternativer både på venstrekanten og på topp.

Jeg synes også vi burde sett nøye på venstrebacken Meling hos Stabæk, spesielt om de rykker ned. Spissen til B/G bør også være på blokken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Den defensive femmeren holder bra klasse, men noe å gå på på backene. Offensivt er det bare Haugen som har levert til medaljenivå. Ellers har Vega vist tendenser. Ellers er det endel rom for forbedringer på spillermarkedet. En ny spiss og venstrekant bør prioriteres. Så håper jeg Gilli kan ta venstrebacken fra Kristiansen.

Corran

Sa nettopp til madammen at nå gjelder det å glede seg over sølvet for neste år kommer det til å være forventninger til Brann og motbakken starter. Fikk beskjed i retur om at Kos deg nå en stund over sølvet før de begynner å tenke på at det kommer til å gå dårlig neste år. Kun  Bergensere/Brannsupportere som kan være så pessimister og begynne å forberede seg på den neste nedturen kun 5 minutter etter at feiringen er startet.
Men litt seriøst, med det mannskapet vi har i fag gjentar vi ikke sølvet i alle fall er min mening. Vi er i alle fall avhengig av en god start slik vi fikk i år om vi skal komme topp 4.
Må ha minst en målscorer og en kant inn og da på meget godt TL nivå. Videre bør Gilli vise seg bedre enn Kristiansen på back eller Kristiansen bli bedre.
Og så vil jeg ha inn en utfordrer til SHN og en utfordrer til Barmen og Haugen. Gjerne en som viser seg bedre enn en av dem.   
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Nokon som har ein live oppdatering frå fotballpuben?  Tok Barmen seg ein pils?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on November 07, 2016, 00:52:46 AM
Nokon som har ein live oppdatering frå fotballpuben?  Tok Barmen seg ein pils?

Fin i farten på BT-live sin sending, nystemten med ekte innlevelse ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

LAN sa i intervju etter på ballspark etter kampen at han er usikker på om det vil bli forsterket noe mtp økonomien. Han er forberedt på at man kanskje må begynne forfra igjen..

Billy Elliott

Quote from: dudo on November 06, 2016, 22:44:21 PM
Jeg synes også vi burde sett nøye på venstrebacken Meling hos Stabæk, spesielt om de rykker ned.


Aldri i verden om vi har sjans på å signere Meling. Han drar til utlandet, eventuelt RBK eller Molde.

Vi må heller ikke glemme at vi allerede har to venstrebacker i stallen, som etter alle solemerker ikke skal noe sted med det første.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SeLyren

Quote from: Billy Elliott on November 07, 2016, 09:27:23 AM
Quote from: dudo on November 06, 2016, 22:44:21 PM
Jeg synes også vi burde sett nøye på venstrebacken Meling hos Stabæk, spesielt om de rykker ned.


Aldri i verden om vi har sjans på å signere Meling. Han drar til utlandet, eventuelt RBK eller Molde.

Vi må heller ikke glemme at vi allerede har to venstrebacker i stallen, som etter alle solemerker ikke skal noe sted med det første.

Brann skal spille e-cup, det skal ikke Molde. Brann e Hot Molde Not

Billy Elliott

Quote from: SeLyren on November 07, 2016, 10:07:28 AM
Quote from: Billy Elliott on November 07, 2016, 09:27:23 AM
Quote from: dudo on November 06, 2016, 22:44:21 PM
Jeg synes også vi burde sett nøye på venstrebacken Meling hos Stabæk, spesielt om de rykker ned.


Aldri i verden om vi har sjans på å signere Meling. Han drar til utlandet, eventuelt RBK eller Molde.

Vi må heller ikke glemme at vi allerede har to venstrebacker i stallen, som etter alle solemerker ikke skal noe sted med det første.

Brann skal spille e-cup, det skal ikke Molde. Brann e Hot Molde Not


Brann skal spille kvalik til e-cup. Som oftest betyr en kamp på Stadion, og en på et jorde i Latvia, og så god natt.

Meling spilte vel forresten kvalik til Europa med Stabæk i år. Var det et lag fra Wales de røk mot?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SeLyren

November 07, 2016, 10:50:14 AM #13 Last Edit: November 07, 2016, 10:58:47 AM by SeLyren
Eg er helt med deg på at Brann bør forsøke å hente Meling, det hadde vært en klassesignering, men eg er ikke enig i at Molde er en mer attraktiv klubb enn Brann, pdd. Solskjær effekten er død og begravet. Og eg vill tro at vi har en sjanse til å hente han viss han ikke går utenlands. Når det er sagt er det posisjoner som er mer prekære. Indreløper, spiss og kant.

Billy Elliott

Quote from: SeLyren on November 07, 2016, 10:50:14 AM
Eg er helt med deg på at Brann bør forsøke å hente Meling, det hadde vært en klassesignering, men eg er ikke enig i at Molde er en mer attraktiv klubb enn Brann, pdd. Solskjær effekten er død og begravet. Og eg vill tro at vi har en sjanse til å hente han viss han ikke går utenlands. Når det er sagt er det posisjoner som er mer prekære. Indreløper, spiss og kant.


1. Jeg har ikke sagt at Brann bør prøve å hente Meling. Jeg har sagt det motsatte. Fordi jeg ikke tror vi har sjans på han, og fordi vi allerede har to habile venstrebacker. Pengene bør brukes andre steder.

2. Molde er mer attraktive av følgende grunn: de har uendelig mye mer penger enn oss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SeLyren

Eg ser jo nå at det var Dudo som foreslo å kikke nærmere på Meling, og jeg er enig med han. Når det gjelder Molde må en jo nesten bosette seg der, og det nuller ut lønnsargumentet. Molde er en ganske så kjip liten by og eg tror nå som Brann har fått vind i seilene med sølv og spill i Europa, ja da er vi faktisk mer attraktive.

Hatleking

Me må ha ein større stall neste sesong. No rauk me tidleg i cupen i år. Neste år blir me forhåpentlegvis med ei god stund lenger. I tillegg har me E-cup som LAN er veldig begeistra for. Viss me då skal kunne klare å kjempe i TL så må me ha inn både kvalitet og rett og slett fleire spelarar.

Gulløl

November 07, 2016, 13:06:15 PM #17 Last Edit: November 07, 2016, 13:09:35 PM by Gulløl
Quote from: Hatleking on November 07, 2016, 12:55:18 PM
Me må ha ein større stall neste sesong. No rauk me tidleg i cupen i år. Neste år blir me forhåpentlegvis med ei god stund lenger. I tillegg har me E-cup som LAN er veldig begeistra for. Viss me då skal kunne klare å kjempe i TL så må me ha inn både kvalitet og rett og slett fleire spelarar.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

21 utespillere i stallen vil være passelig.
Tren på langskudd

tintin

FOR en sesong 2017 KAN bli. RBK blir nok ikkje mye svakere, vi bør helst forsterke for å kjempe om topp 4 tror eg, resultatmessig en del stang inn i andre sine kamper i år... Odd blir nok å regne med i tillegg til godset og molde.. Bak der kan jo alt skje... og VIF med ny stadion satser vel gjerne friskt i overgangsvinduet og, og da har vi potensielt 6 klubber i tillegg til noen overraskelser (skjer jo nesten alltid) som kan kjempe om topp 4 neste år. Spennende blir det uansett... Fallhøyden for SKB er stor:)
Sølv 2006
Sølv 2016
Gull 2007
Gull 2017 :)
Nedrykk 2024...

The Boss

Går vi inn i andre kval-runde til Europa League? Noe som betyr følgende kampdatoer: 13 & 20 Juli.

Nixon

Quote from: The Boss on November 07, 2016, 23:56:47 PMGår vi inn i andre kval-runde til Europa League?


Vi gjør det dersom bartene vinner cupfinalen. Hvis ikke tar Kongsvinger den plassen etter det jeg har lest.

Så da er vi alle trøndere 20. november?;)
Rød makt på Hansa

krakra

November 08, 2016, 00:19:50 AM #22 Last Edit: November 08, 2016, 00:24:54 AM by krakra
Spent på hva LAN kan få ut av Gilli og Vega neste sesong. To spillere med ekstremferdigheter(henholdsvis fart og teknikk) som ikke helt har klart å omsette det i produktivitet. LAN har gjort underverker med Haugens evne til å utnytte egenskapene sine til å produsere mål og sjanser. Han hadde fem mål og 11 assist på 74 starter og 28 innhopp i TL før årets sesong. På 24 starter og tre innhopp har han scoret fem og hatt åtte målgivende i år. Nesten en dobling i antall målpoeng. Også Barmen har scoret noen mål i år. Får han til det samme med Gilli og Vega vil det løfte angrepsspillet flere hakk, tror jeg.

ostraume

Haugen har hatt en flott sesong, men det blir litt feil å telle opp assists i år kontra tidligere år. Den største forskjellen er at han er først-i-alt, og tar dødballer. Tidligere har han vært bak Huseklepp (merkelig nok) og Larsen i den køen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Det jeg vil se neste år er bedre offensiv fotball. Brann tok sølv med å spille den aller kjipeste fotballen i Tippeligaen. Ikke bare er bedre offensiv fotball nødvendig mtp. oppslutning rundt klubbens prestasjoner, men måten Brann spiller på for øyeblikket gjør man utrolig sårbar for marginer imot. Brann tok sølv ved å skyte desidert minst i TL, det er ganske eksepsjonelt og kommer ikke til å holde neste år.


Spelaren

Quote from: esp123 on November 08, 2016, 11:46:40 AM
den aller kjipeste fotballen i Tippeligaen


Aller, faktisk. Er det vgd.no det her?
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on November 08, 2016, 12:46:26 PM
Quote from: esp123 on November 08, 2016, 11:46:40 AM
den aller kjipeste fotballen i Tippeligaen


Aller, faktisk. Er det vgd.no det her?


Det er nemleg gjort forskning på dette. Det er diverre bevist at me har spelt verdens mest keisame fotball nokonsinne.

nummer9

Quote from: Hatleking on November 08, 2016, 12:52:04 PM
Quote from: Spelaren on November 08, 2016, 12:46:26 PM
Quote from: esp123 on November 08, 2016, 11:46:40 AM
den aller kjipeste fotballen i Tippeligaen


Aller, faktisk. Er det vgd.no det her?


Det er nemleg gjort forskning på dette. Det er diverre bevist at me har spelt verdens mest keisame fotball nokonsinne.

Citation needed!  ;)

Hatleking

Quote from: nummer9 on November 08, 2016, 12:54:10 PM
Quote from: Hatleking on November 08, 2016, 12:52:04 PM
Quote from: Spelaren on November 08, 2016, 12:46:26 PM
Quote from: esp123 on November 08, 2016, 11:46:40 AM
den aller kjipeste fotballen i Tippeligaen


Aller, faktisk. Er det vgd.no det her?


Det er nemleg gjort forskning på dette. Det er diverre bevist at me har spelt verdens mest keisame fotball nokonsinne.

Citation needed!  ;)


Men... forskning!

esp123

Vi skyter minst (!), vi lager flest frispark, flest kort, tredje laveste pasningssikkerheten, nestlavest antall kortepasninger osv. osv.. Aller kjipeste er kanskje å dra det litt langt, men det er ikke langt ifra. Er det slik man ønsker at Brann skal fremstå?


Lasaron

I denne sesongen var det greit. Totalen gav jo den gøyeste sesongen siden 2007 (med 2011 på en god andreplass). Men jeg forventer fremgang i 2017, det gjør jeg jo. Jeg tror også det kommer.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: esp123 on November 08, 2016, 16:00:48 PM
Vi skyter minst (!), vi lager flest frispark, flest kort, tredje laveste pasningssikkerheten, nestlavest antall kortepasninger osv. osv.. Aller kjipeste er kanskje å dra det litt langt, men det er ikke langt ifra. Er det slik man ønsker at Brann skal fremstå?




Nei, at Brann tar medalje istedet for å ligge midt på tabellen, eller rykke ned, er for drøyt. Vi må nok ta en telefon til Stocholm. Eller til han der Rune som sist ble sett på Hønefoss.
Ballen skal fremover!

Xminator

Quote from: esp123 on November 08, 2016, 16:00:48 PM
Vi skyter minst (!), vi lager flest frispark, flest kort, tredje laveste pasningssikkerheten, nestlavest antall kortepasninger osv. osv.. Aller kjipeste er kanskje å dra det litt langt, men det er ikke langt ifra. Er det slik man ønsker at Brann skal fremstå?


Det ordner seg sikkert med enda ett år økte treningsdoser og bedre konkurranse i stallen.

esp123

November 08, 2016, 16:36:08 PM #33 Last Edit: November 08, 2016, 16:37:49 PM by esp123
Quote from: Lasaron on November 08, 2016, 16:17:44 PM
I denne sesongen var det greit. Totalen gav jo den gøyeste sesongen siden 2007 (med 2011 på en god andreplass). Men jeg forventer fremgang i 2017, det gjør jeg jo. Jeg tror også det kommer.


Ja, men det er poenget mitt. Det var en veldig bra sesong, men det som er godt nok i år er ikke godt nok neste år! Brann er Brann, vi skal ikke være et kynisk lag som kun spiller på resultat. Det er veldig få lag i verden som fyller stadion med slik fotball...

Det må gå an å stille kritiske spørsmål selv om man får bra resultater!

Man bør nok utnytte momentumet man har nå til å forsterke. Vi trenger forsterkninger i alle lagdeler for å gjenskape denne sesongen og utvikle spillestilen i en retning som er Brann verdig.

Først og fremst trenger vi en venstrekant, en dyptliggende playmaker (beklager FM-lingoen) og en spiss. Kanskje en stopper og en venstreback, men det blir muligens noe urealistisk...

Giles


krakra


Gulløl

November 08, 2016, 18:12:03 PM #36 Last Edit: November 08, 2016, 18:14:22 PM by Gulløl
Vi har vel en absolutt akseptabel backup og konkurrent til SHN i Barmen. Spilt godkjent pluss de gangene han har prøvd seg om har utviklingpotensiale når han blir mer vant med rollen, i tillegg er han offensiv bedre en SHN. Ser mer for for at vi henter to indreløpere, minst en av de med gode offensive kvaliteter og skuddstyrke. BT melder i ettermiddag at Remi Johansen får lov til å finne ny arbeidsgiver, blir ikke satset på i 2017.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Vi har Skaanes og Stenevik på vei fram. LAN liker begge og jeg tviler på at han vil skyve de to hakk bak i noen eller hente noen som skal være bak dem. Får vi en god kant ryker nok Braaten ut av førsteelveren og da er han og et alternativ på indreløper. Tipper vi nøyer oss med en der

Huff

Quote from: krakra on November 08, 2016, 18:50:35 PM
Vi har Skaanes og Stenevik på vei fram. LAN liker begge og jeg tviler på at han vil skyve de to hakk bak i noen eller hente noen som skal være bak dem. Får vi en god kant ryker nok Braaten ut av førsteelveren og da er han og et alternativ på indreløper. Tipper vi nøyer oss med en der


Enig. Jeg tror LAN prioriterer kvalitet fremfor kvantitet. Ettersom LAN ikke er trenertypen som roterer mye er dette også lurt.

Når dette er sagt håper jeg på to kantspillere. Etter min mening var det som indreløper Braaten var god i år, som kant var han høyst middelmådig, og jeg tror han blir dårligere neste sesong. Dessuten mener jeg en ideellt sett bør satse på Gili som back.

esp123

Quote from: krakra on November 08, 2016, 17:45:28 PM

I 4-3-3 må den "dype" midtbanespilleren ihvertfall tilby noe offensivt. Egentlig er den veldig viktig hvis man skal ha et eget spill offensivt. SHN tilbyr ingen verdens ting offensivt. Det går altfor treigt med han, og det preger Brann sitt spill, spesielt mot etablert. Skal vi fortsette med samme kyniske spillestilen som i år så holder han mål, men hvis vi skal over på mer attraktiv offensiv fotball så holder han ikke mål i det hele tatt.

Vi må gjerne satse på Barmen i den rollen, men da må en god indreløper inn for han.

Corran

Ikke helt enig med deg. Synes at SHN har blitt mye bedre på å ikke sinke spillet. Ja av og til litt enkle pasninger men blitt bedre i å "tilby" noe offensivt. Er enig med at han må bli bedre men har tatt store steg i riktig retning i forhold til i fjor. Da satt eg og irriterte meg over ham og at han ødela så mye offensivt og når jeg tenker etter kan jeg ikke huske at jeg har gjort det i år
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Heller ikke enig. SHN har fungert godt i sin rolle. Han bidrar offensivt helt ok, og kan heller ikke se at han sinker spillet. Han har vært meget god som ballvinner og innpisker. Han vinner også ofte andreballer høyt i banen. SHN er også en ledertype og taktisk smart. At vi skal ha en "playmaker" i hans rolle høres rart ut.
Saludar a los monos!

osoerli

Lets Make Brann Great Again
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on November 09, 2016, 08:19:09 AM
Lets Make Brann Great Again


Som vi sa til Nilsen ; "You're hired".
Gå av.

pidre

Saludar a los monos!

esp123

Vel, vi skaper så og si ingenting mot etablert. Grunn nummer 1; Sivert Heltne Nilsen.

Spesielt når vi skal spille med "5 spisser", som LAN så fint sier det, da må vi ha en defensiv midtbanespiller som er god med ballen. Heltne Nilsen har for dårlig rekkevidde i pasningsspillet, og er for dårlig til å finne både mellomrommet og vingene. Offensivt tilbyr han så og si nada. Han må alltid bruke flere touch i pasningsspillet, og da går det for tregt. Heltne Nilsen er også den i Brann-laget med flest pasninger per kamp, så den defensive midtbanerollen er ekstremt viktig i det offensive spillet mot etablert slik vi spiller under LAN.

Ja, SHN er god defensivt, god taktisk og er en ledertype, men det går så altfor tregt med han. Og det holder ikke hvis vi skal utvikle oss videre.


Giles

Meget god analyse. Veldig synlig for den som vil se. SHN har gjort en utmerket jobb i LANs poengkampanje men har udiskutable svakheter. Varig suksess må bygges på noe annet enn årets superkyniske(og helt nødvendige) kampinnstilling. Det vet LAN godt og det har han gjentatt hele veien.
Der er det ikke bare SHN det står på men posisjonen er utvilsomt viktig så mye ballkontakt sentral midtbane har.

Belfort

November 11, 2016, 09:57:39 AM #47 Last Edit: November 11, 2016, 10:47:32 AM by Belfort
Quote from: esp123 on November 10, 2016, 13:53:50 PM
Vel, vi skaper så og si ingenting mot etablert. Grunn nummer 1; Sivert Heltne Nilsen.

Spesielt når vi skal spille med "5 spisser", som LAN så fint sier det, da må vi ha en defensiv midtbanespiller som er god med ballen. Heltne Nilsen har for dårlig rekkevidde i pasningsspillet, og er for dårlig til å finne både mellomrommet og vingene. Offensivt tilbyr han så og si nada. Han må alltid bruke flere touch i pasningsspillet, og da går det for tregt. Heltne Nilsen er også den i Brann-laget med flest pasninger per kamp, så den defensive midtbanerollen er ekstremt viktig i det offensive spillet mot etablert slik vi spiller under LAN.

Ja, SHN er god defensivt, god taktisk og er en ledertype, men det går så altfor tregt med han. Og det holder ikke hvis vi skal utvikle oss videre.




Meget god analyse! Dette er også noe Pamer snakker om. Den defensive midtbanen må ha en som er litt bedre offensivt enn SHN

Superjack

Quote from: Belfort on November 11, 2016, 09:57:39 AM
Quote from: esp123 on November 10, 2016, 13:53:50 PM
Vel, vi skaper så og si ingenting mot etablert. Grunn nummer 1; Sivert Heltne Nilsen.

Spesielt når vi skal spille med "5 spisser", som LAN så fint sier det, da må vi ha en defensiv midtbanespiller som er god med ballen. Heltne Nilsen har for dårlig rekkevidde i pasningsspillet, og er for dårlig til å finne både mellomrommet og vingene. Offensivt tilbyr han så og si nada. Han må alltid bruke flere touch i pasningsspillet, og da går det for tregt. Heltne Nilsen er også den i Brann-laget med flest pasninger per kamp, så den defensive midtbanerollen er ekstremt viktig i det offensive spillet mot etablert slik vi spiller under LAN.

Ja, SHN er god defensivt, god taktisk og er en ledertype, men det går så altfor tregt med han. Og det holder ikke hvis vi skal utvikle oss videre.




Meget god analyse! Dette er også noe Pamer snakker om. Den defensive midtbanen må ha en som er litt bedre enn SHN


Ikke så sikker på om dette er punktet vi skal se på å skifte ut person i.
SHN har gjort jobben han er satt til på en utmerket måte, og han er kanskje ikke verdens beste ballbehandler. Men det er sjelden han mister ballen, stor pasningssikkert, om enn han tar sikre valg og slår mer kort enn langt. Men dette er stillingsbeskrivelsen i denne posisjonen.

Får assosiasjoner til maset om å skifte ut Helge Haugen fra Brann i 2004, 5 og 6. Han var god nok i massevis i jobben han gjorde, og det var en tabbe å prøve å skifte han ut i en Gashi eller Bakke eller andre.

Med bedre relasjoner mellom SHN og spillerne rundt og fremfor SHN så er jeg rimelig sikker på at også spill mot etablert vil bedre seg.
Husk også at i år fra start var å ligge dypt, kontrollert og ta de muligheten som kom. Det har vært veldig få kamper der Brann har spilt mot lag som har lagt opp til og latt Brann styre kampene.

Dette vil endre seg neste sesong. Flere lag kommer til å legge seg bakpå og Brann vil måtte ta ansvar i kampene selv. Kommer som et resultat av at Brann nå vil bli antatt bedre. Tror vi skal se SHN i en slik rolle i et lag satt opp for slike situasjoner før vi begynner å klage.

Jeg mener at en ny spiss, og en venstre kant er mye viktigere enn å se etter en SHN erstatter. Kanskje til og med en venstre indreløper er viktigere enn å se på plassen til SHN.
Brannsupporter.

SeLyren

Kan Barmen fylle denne rollen? Han gjør jo nesten ingen pasningsfeil og er en solid duellspiller, dog mangler han litt frekvens. Han har hatt solide kamper i den rollen de gangene han har måtte steppe inn for Sivert.
Eg mener uansett at Sivert, tross sine mangler er en god spiller for Brann også i 2017. Han gir masse juling og er en knallhard type. De aller fleste lag trenger en slik spiller, en slik hardhaus. Er heller ikke enig med at han er så begrenset som han blir beskrevet lengre oppe. Men han har jo absolutt forbedringspotensiale, heldigvis for oss er han bare 24år og defensive midtbanespillere er vell på sitt beste rundt 28-30.

Det som også taler for Sivert er at han kan være en bærebjelke/ledertype i laget de neste 10 årene, uten en voldsom fare for å bli snappet opp av utlandet. Visst vi skulle hatt en spiller som kriget like bra som Nilsen samtidig som han var kreativ og god offensivt, ja da hadde han ikke vært lenge i Brann. Selv om det ikke er noe mål i seg selv, å ha spillere som ikke er gode nok for utlandet. Det er uansett et poeng.
 

Go Up