• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2017

Started by Gulløl, October 11, 2016, 17:02:29 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Da har Brann åpnet partoutkortsalget for 2017.
Linker til Brann og BA:
http://www.brann.no/news/article/gfam84ked77c1mdysj4kgajrp/title/na-starter-partoutkort-salget
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/slik-skal-brann-fylle-disse-setene/s/5-8-442285

Har Brann enda ikke kommet med solgt antall for 2016 ?  Status pr. 09 mars var i hvert fall 5860. Tipper det havnet på sluttsalg ca.6300.

Hvor mye partoutkort er det realistisk at Brann kan selge for 2017 sesongen ? Klarer vi medalje i år er det etter min mening realistisk å tro på 7000. Tviler på at Brann budsjetterer med høyere en det.

Statistikk antall solgte partoutkort siden "gullet kom hem":
2016: ca. 6 300
2015: 5 300 (Obos)
2014: 6 700 (året Brann bommet fryktelig på målet på 8000)
2013: 7 000
2012: 8 200
2011: 8 000
2010: 10 196
2009: 11 700
2008: 13 020
2007: 13 065
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/slik-skal-brann-fylle-disse-setene/s/5-8-442285

Neste år kommer partoutkortet med barnevakt. Det skal bli spennende å se om Bataljonen Ung endelig kommer på beina. Det må da være nesten 10 år siden konseptet ble tenkt ut.
Rød makt på Hansa

dokken

Quote from: Gulløl on October 11, 2016, 17:02:29 PM
Da har Brann åpnet partoutkortsalget for 2017.
Linker til Brann og BA:
http://www.brann.no/news/article/gfam84ked77c1mdysj4kgajrp/title/na-starter-partoutkort-salget
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/slik-skal-brann-fylle-disse-setene/s/5-8-442285

Har Brann enda ikke kommet med solgt antall for 2016 ?  Status pr. 09 mars var i hvert fall 5860. Tipper det havnet på sluttsalg ca.6300.

Hvor mye partoutkort er det realistisk at Brann kan selge for 2017 sesongen ? Klarer vi medalje i år er det etter min mening realistisk å tro på 7000. Tviler på at Brann budsjetterer med høyere en det.

Statistikk antall solgte partoutkort siden "gullet kom hem":
2016: ca. 6 300
2015: 5 300 (Obos)
2014: 6 700 (året Brann bommet fryktelig på målet på 8000)
2013: 7 000
2012: 8 200
2011: 8 000
2010: 10 196
2009: 11 700
2008: 13 020
2007: 13 065


Denne statistikken forteller jo mye av publikumssvikten de siste årene. I 2007 trengte vi bare å selge 4000 enkeltbilletter for å fylle stadion. I år har vi måttet selge 11.000 enkeltbilletter - og det er mildt sagt en tung oppgave.

Jeg tror også at 7000 er et greit og realistisk mål. Husk at det i så fall vil bety over 10 prosent oppgang fra et år til et annet. Hadde du tatt med årene frem til 2007, ville vi sett at antallet p-kort jevnt og trutt, før det tok av i 2007/08. Det tar tid å bygge opp en sånn masse, for mye handler om at kompiser henger seg på de som allerede har, og at folk gjør det til en sosial greie å gå på Stadion sammen.

Jeg tviler vel ærlig talt på at vi noen gang vil se tall som i 2007-09 igjen, men på lang sikt hadde det vært kjekt med 10.000 partoutkort og opp mot 15.000 i snitt.

Dessuten: for meg som publikummer er det et poeng at de som kjøper p-kort faktisk bruker dem og fyller setene sine. Brann vil vel først og fremst ha pengene, men jeg håper det ikke blir en masse sponsorkort som aldri brukes, slik Viking, Molde og VIF opererer med.

Gulløl

Brann kjører også denne gang med en ordrebekreftelse på partoutkort bestillingen der 80 - 90 % av teksten ikke har noe med bestillingen å gjøre. Noe som burde kunne justeres lett i systemet. Er vel ikke meningen å gi inntrykk til 7000 partoutkort kjøpere i vinter at en er amatører gjennom en ordrebekreftelse de fleste vil flire av og lure på hva Brann holder på med. Fikset til helgen Brann ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Om en ønsker å skifte plass på samme felt, korleis fungerer det? Vurderer å flytte noen meter...
Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: Spelaren on October 12, 2016, 17:52:36 PM
Om en ønsker å skifte plass på samme felt, korleis fungerer det? Vurderer å flytte noen meter...
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Da var supporterplikten unnagjort en drøy halvtime før rabatt-fristen!:)

Så nå tar det vel bare noen dager før Gulløl etterlyser de første tallene fra Brann...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Eg ordnet det for min gruppe tidligere i dag. Hadde vært kjekt om noen tusen av "gjestene" på Stadion satte av noen kroner til et partoutkort til neste år. Prosjekt Nilsen/Soltvedt/Johannessen har definitivt gjort seg fortjent til det.
Gå av.

Corran

Ble fornyet i går så det er i boks
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

tempo2

November 11, 2016, 12:35:30 PM #11 Last Edit: November 11, 2016, 12:44:15 PM by tempo2
Sjekka prisen på fritt sete i dag, da dette var vanskelig å finne ut før tirsdag. Den hadde steget fra 2000 som var prisen på mitt partoutkort før sessongen i år og til 2500. Inkludert avgifter. Blir vel 25 % prisøkning det. Ingen som har påpekt dette i sølvrusen. Ser at på bataljonen er prisen omtrent den samme som fjor, så da finst det håp..😉

Lasaron

Vi er tre som har fornyet (den fjerde flytter langt vekk).
Tren på langskudd

Endre

http://www.brann.no/news/article/9zgqwfxiwqfw1pqsyqs5j5sf2/title/kjop-tv-abonnement-med-partoutkort

Nå kan man få Partoutkort på kjøpet, om man bestiller Canal Digital-abonnement. Så vidt jeg kan se kan man bestille et abonnement til ca 2500,- per år og få gratis partoutkort. Høres ut som en bra deal for dem som ikke allerede har ordnet seg.
Tilbudet sier at du får et gavekort, men ikke noe om verdien på gavekortet. Vil nesten anta at det er snakk om billigste type, men det står ikke noe konkret om dette i tilbudet.

dudo

Parabol. Hvorfor i helvete har de skilt de to avdelingene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

1908

http://www.ba.no/sport/nyheter/skbrann/25-prosent-dyrere-a-kjope-sesongkort-pa-stadion/s/5-8-479792

Opp 25% er vel det dummeste de kan finne på når de alt sliter med å fylle stadion...
Burde ha fryst prisene for neste år..

Gulløl

Det interessante og det som gir et best bilde av prisstigningen på Stadion er snitt-økning for alle de 17686 plassene. Tipper den er ikke på så mange prosent. At to småfelt som felt P (Fjordkraft) og felt A (nedre Frydenbø) har 25 % stigning trekker ikke noe særlig opp. For de mange halvveis og mindre Brann interesserte(for de er det mange av) som bare leser overskrifter om Brann kan de få inntrykk av at alle partoutkort har steget 25 %. Og da blir det fysj og fy og diskusjoner og raske konklusjoner rundt kantinebordene i byen om hvor grådige de er blitt oppe på Staddan etter at de tok sølv.
Håper flest mulig har gjort som meg og vært økonomisk og benyttet seg av det meget gunstige tilbudet og kjøpt sesongkort før 7 november for her var det mye å spare på mange av feltene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Typisk BA. Når det er skandaletørke og potte tett på ryktebørsen må de lage en litt unøyaktig sak for å få klikk og engasjement. Det oser agenda lang vei!
Rød makt på Hansa

Spelaren

FAKE NEWS som de sier på internett for tiden.
Gå av.

dokken

Gledelig p-kortsalg: http://www.brann.no/nyheter/pen-vekst-i-partoutkort-salget

4050 er høyeste tall på dette tidspunktet siden 2012, tror jeg. Og vi bør være i rute til å selge 7000+ i år. I så fall får vi en base som er minst 5-600 høyere enn i fjor. Håper og tror vi kan passere 7200, som er en økning på 750. Det må være bra, fra et år til et annet.

I så fall kan målet være å klare minst 10.000 på alle kamper. I fjor ramlet vi under to ganger. Dessuten kan vi håpe på 13.000 i snitt totalt, dersom vi har grei sportslig suksess.

dokken

January 09, 2017, 14:17:04 PM #20 Last Edit: January 09, 2017, 14:36:25 PM by dokken
Har sjekket diverse medier, og sett på sesongkortsalget rundt nyttår:

RBK: 6000 (400 flere enn samme tidspunkt i fjor)
Brann: 4050 (400 flere)
Viking: Gir ikke tall, men sier de har 15 prosent oppgang
VIF: 2097 til nyttår. Det er faktisk like mange som de endte med i 2016 (fnis)
Odd: "Noen hundre over fjoråret" - som i fjor var 2100 til jul
LSK: 2022
Sandefjord: 600
Kristiansund: Rundt 2000, salget er stoppet i påvente av at ny tribune blir bygget.

Kristiansund viser for øvrig dette med "begrensningens motivasjon" eller hva det heter. KBK har en bitteliten stadion med 3000 plasser. Det har holdt lenge i OBOS, der de stort sett hadde rundt 2000 på kampene. Men nå har folk kjøpt sesongkort som gale for å sikre seg plass mot Molde og RBK. Dermed skal de nå sette opp en ny tribune med 1000 nye plasser - men den avgjørelsen ble tatt først etter at sesongkortene var "utsolgt". Lurt.

Skal vi tippe at RBK ender med 10.800 sesongkort, vi med 7100, Odd med 5800, VIF med 4000 og LSK med 3500.

Billy Elliott

Quote from: dokken on January 09, 2017, 14:17:04 PM
Skal vi tippe at RBK ender med 10.800 sesongkort, vi med 7100, Odd med 5800, VIF med 4000 og LSK med 3500.


Jeg har vanligvis ikke vært så overbevist om at spillerkjøp og slik påvirker p-salget i betydelig grad, men i år tror jeg faktisk det kan ha en del å si. Sportslig gjorde vi en meget god sesong i fjor, noe som bør borge for en god oppgang i salget, men på den annen side var spillet stort sett dørgende kjedelig, og stadionopplevelsen ble av den grunn ikke alltid det helt store (med noen unntak).

Skulle vi gå gjennom vintervinduet uten betydelige offensive forsterkninger, tror jeg fort den gode tendensen vi har sett i salg av p-kort til nå, kan kjølne.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Klaus_Brann

Quote from: dokken on January 09, 2017, 14:17:04 PM
Har sjekket diverse medier, og sett på sesongkortsalget rundt nyttår:

RBK: 6000 (400 flere enn samme tidspunkt i fjor)
Brann: 4050 (400 flere)
Viking: Gir ikke tall, men sier de har 15 prosent oppgang
VIF: 2097 til nyttår. Det er faktisk like mange som de endte med i 2016 (fnis)
Odd: "Noen hundre over fjoråret" - som i fjor var 2100 til jul
LSK: 2022
Sandefjord: 600
Kristiansund: Rundt 2000, salget er stoppet i påvente av at ny tribune blir bygget.

Kristiansund viser for øvrig dette med "begrensningens motivasjon" eller hva det heter. KBK har en bitteliten stadion med 3000 plasser. Det har holdt lenge i OBOS, der de stort sett hadde rundt 2000 på kampene. Men nå har folk kjøpt sesongkort som gale for å sikre seg plass mot Molde og RBK. Dermed skal de nå sette opp en ny tribune med 1000 nye plasser - men den avgjørelsen ble tatt først etter at sesongkortene var "utsolgt". Lurt.

Skal vi tippe at RBK ender med 10.800 sesongkort, vi med 7100, Odd med 5800, VIF med 4000 og LSK med 3500.


Odd med 5800?!
Det høres jo helt sinnsykt ut. Hvor mange hadde de solgt i fjor når de stengte salget?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dokken

January 09, 2017, 16:37:12 PM #23 Last Edit: January 09, 2017, 16:40:02 PM by dokken
Odd solgte 5600 i fjor. Det gjøres veldig bra jobb av Håndlykken & co for å trekke folk der borte. Odd sitt snitt i fjor - en middelmådig sesong for dem - var 8039.

Også Molde selger veldig mange sesongkort i forhold til størrelsen. Fant ikke tall, men de har ligget på 6-7000 de siste årene. Skal sies at det er svært billig for idrettslag etc.

http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotball/Molde-fornoyd-med-salget-av-sesongkort---400-foran-fjoraret-204801b.html

Spelaren

Odd på 3. plass er langt fra middelmådig.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: dokken on January 09, 2017, 16:37:12 PM
Odd solgte 5600 i fjor. Det gjøres veldig bra jobb av Håndlykken & co for å trekke folk der borte. Odd sitt snitt i fjor - en middelmådig sesong for dem - var 8039.

Også Molde selger veldig mange sesongkort i forhold til størrelsen. Fant ikke tall, men de har ligget på 6-7000 de siste årene. Skal sies at det er svært billig for idrettslag etc.

http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotball/Molde-fornoyd-med-salget-av-sesongkort---400-foran-fjoraret-204801b.html



Ja, Odd har fått en driv de siste årene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

I Molde og omegn selger foreninger og lag sesongkort istedenfor dopapir og skrapelodd. Kjøpes nok endel inn av veldedig grunnlag og av foreldre uten at de brukes særlig mye
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on January 10, 2017, 10:02:55 AM
I Molde og omegn selger foreninger og lag sesongkort istedenfor dopapir og skrapelodd. Kjøpes nok endel inn av veldedig grunnlag og av foreldre uten at de brukes særlig mye


Ja, er det ikke slik at idrettslaget mottar en tilsvarende sum som det partoutkortet koster? Det er jo en grei måte å gjøre dugnaden sin på, men baksiden er at Molde vel til tider har hatt mange tomme partoutkort-seter på kampene sine.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on January 10, 2017, 10:14:32 AM
Quote from: Utmedsnolken on January 10, 2017, 10:02:55 AM
I Molde og omegn selger foreninger og lag sesongkort istedenfor dopapir og skrapelodd. Kjøpes nok endel inn av veldedig grunnlag og av foreldre uten at de brukes særlig mye


Ja, er det ikke slik at idrettslaget mottar en tilsvarende sum som det partoutkortet koster? Det er jo en grei måte å gjøre dugnaden sin på, men baksiden er at Molde vel til tider har hatt mange tomme partoutkort-seter på kampene sine.


"Når du kjøper sesongkort gjennom Prosjekt Tilhørighet, gir TRG bortimot tilsvarende sum til den organisasjonen som du velger og som står ditt hjerte nærmest. Summen blir bestemt av hvor ofte du kommer på kamp, men minimum 80% av verdien på sesongkortet blir tildelt."
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

March 07, 2017, 14:31:15 PM #29 Last Edit: March 07, 2017, 14:34:45 PM by Gulløl
Nå er det bare 30 dager til første hjemmekamp (og 26 dager til seriestart).
Forhåpentligvis har Brann passert 6000 solgte før vi startet på mars måned ellers er det skuffende. Status pr. 09 mars i fjor var 5860. Brann bør klare 7000 solgte før salget avsluttes rundt 16 mai, med bra resultater i resten av treningskampene og god markedsføring. Kan ikke si jeg har merket noen stor offensiv på markedsføring av partoutkort i det siste men det kommer vel nå utover i mars kan jeg tenke meg. Noen som vet hva Brann budsjetter med på solgte partoutkort ? Klarer Brann å passere 7000 solgte må en helt tilbake til 2012 for å finne bedre tall.

Statistikk antall solgte partoutkort siden "gullet kom hem":
2016: ca. 6 300
2015: 5 300 (Obos)
2014: 6 700 (året Brann bommet fryktelig på målet på 8000)
2013: 7 000
2012: 8 200
2011: 8 000
2010: 10 196
2009: 11 700
2008: 13 020
2007: 13 065
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Utmedsnolken on January 10, 2017, 13:43:34 PM
Quote from: Nixon on January 10, 2017, 10:14:32 AM
Quote from: Utmedsnolken on January 10, 2017, 10:02:55 AM
I Molde og omegn selger foreninger og lag sesongkort istedenfor dopapir og skrapelodd. Kjøpes nok endel inn av veldedig grunnlag og av foreldre uten at de brukes særlig mye


Ja, er det ikke slik at idrettslaget mottar en tilsvarende sum som det partoutkortet koster? Det er jo en grei måte å gjøre dugnaden sin på, men baksiden er at Molde vel til tider har hatt mange tomme partoutkort-seter på kampene sine.


"Når du kjøper sesongkort gjennom Prosjekt Tilhørighet, gir TRG bortimot tilsvarende sum til den organisasjonen som du velger og som står ditt hjerte nærmest. Summen blir bestemt av hvor ofte du kommer på kamp, men minimum 80% av verdien på sesongkortet blir tildelt."


Dette må da fort bli dårlig økonomi? Hva står TRG for - hvem betaler tilbake? Men på den annen side hadde det ikke skadet å doble partoutkortsalget, tomme tribuneseter har vi jo nok av likevel..
Men blir det bra tribunekultur? På stadion er det vel NYE-NYE-tribunen fra slutten av nitti-tallet som brukes til fribilletter for dommere og til billilge idrettslags-kampanjer. Ikke det mest stemningsfulle feltet å sitte på, om man ser bort fra bortesupporternes tromming og vuvuzueleri.
Kanskje.

Nixon

Rød makt på Hansa

Bossmann

Hei folkens. Hva er billigste billettpris på stadion for voksen? Både sitte og ståplass.

sydnes76

Trodde du kunne kjøpe hva du ville jeg, Bossmann!

Gulløl

Ikke mye ablegøy med den nye billettsjefen foreløpig. Nå bør vel den godeste Mats Thorbjørnsen snart tre ut av skyggen og fleske til og geare opp byens befolkning på "Brann 2017". Ingen bør tvile det minste på hva forskjellige partoutkort og billetter koster, informasjon bør være så lett å finne at selv Bossmann klarer det med få klikk. Selv Stoffi sin bestemor bør klare å finne ut av det på sekunder.
Ellers burde vel billettsalget til første hjemmekamp om fire uker være i salg nå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

For faktisk å svare Bossmann:

Hvis du tenker enkeltbilletter, kan du (så fremt prisene er de samme som i fjor) få en billett til 150 kroner på det "hemmelige" T-feltet. Det er ståplass. Hold musepekeren på det hvite feltet foran Gamle Sitte (fjordkraft), så får du det opp. Her er det 150 for voksne og 50 for barn.

På dager med lite folk (de fleste) er det fullt mulig å finne seg en sitteplass lenger oppe med slik billett.

Foreløpig selges det ikke enkeltbilletter der, og det er ikke åpent for partoutkort.

Billigste sitteplass vil jeg tro er 200 kroner, på de to grønne feltene (A - Frydenbø og P - Fjordkraft). Det er free seating, men gode plasser under tak.

Hvis du snakker om partoutkort, så koster det 2400 på de to samme feltene - altså 160 pr kamp.

Billigste partoutkort for voksne er imidlertid på Store Stå - 2100 kroner og 140 kroner pr. kamp. Men da får du værsågod synge med og koke litt. Er du en mer sedat bossmann, ville jeg gått for sete.

Lasaron

Jeg lærte i min tid i Rema 1000 at bare der er prislapp på en vare, så selger den lettere. Jeg er enig. Kjør på med svært lettfattelige kampanjer der prisen kommer tydelig frem. La folk se at dette er en mulighet, og hva det koster. La det være lett å klikke seg gjennom prosessen.
Tren på langskudd

psv-hasund

Vi får vel krysse fingrene for at Brann ikke kopierer Rema 1000 sin nyeste salgsstrategi 😃

dokken

Quote from: Lasaron on March 09, 2017, 22:22:36 PM
Jeg lærte i min tid i Rema 1000 at bare der er prislapp på en vare, så selger den lettere. Jeg er enig. Kjør på med svært lettfattelige kampanjer der prisen kommer tydelig frem. La folk se at dette er en mulighet, og hva det koster. La det være lett å klikke seg gjennom prosessen.


Helt enig. Billettkartet til Brann er fortsatt altfor komplisert, med for mange kategorier og rotete oppsett. Vi som kjenner Stadion godt, finner frem. Men for nykommere og turister kan det ikke være helt enkelt å velge felt.

For øvrig: i dag er det 19 dager til denne "mesterfinalen" mot Rosenborg. Acosta vs Bendtner. Trondheim vs Bergen osv. Mye å spille på rent markedsføringsmessig.

Men fortsatt er ikke salget av enkeltbilletter til kampen startet. Siden kampen er inkludert i partoutkortet, skjønner jeg at det er litt komplisert å selge enkeltbilletter nå - men man kunne jo feks solgt billetter på felt med free seating nå. Så kan man sette prisen til 200 kroner - og la folk velge mellom å betale det for EN kamp eller 2400 for 16 kamper.

Gulløl

Kan TIL sitt nye konsept være en idé for Brann som heller ikke har noe spesielt godt tak på studentene ?

http://www.bt.no/100Sport/fotball/TIL-kapper-prisene-for-studenter-og-lanserer-et-nytt-konsept-231926b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger


dokken

Vi har jo faktisk studentbilletter, men jeg er usikker på om det er godt markedsført.

http://www.brann.no/billettinformasjon/student

Utmedsnolken

vi hadde jo sesongkort for studenter før seriegullet, men det forsvant vel kanskje når man kun selge flere sesongkort til høyere priser
"og der snubler Sæternes igjen"

Bossmann

Quote from: sydnes76 on March 09, 2017, 16:51:16 PM
Trodde du kunne kjøpe hva du ville jeg, Bossmann!


En kompis av meg nevnte at han får billett til 100 pr. kamp og derfor trengte han ikke partoutkort. Jeg måtte høre med forumet om det stemte. Merkelig om det skal være billigere med enkeltbilletter enn partout.

Bossmann

Quote from: dokken on March 09, 2017, 18:39:52 PM
For faktisk å svare Bossmann:

Hvis du tenker enkeltbilletter, kan du (så fremt prisene er de samme som i fjor) få en billett til 150 kroner på det "hemmelige" T-feltet. Det er ståplass. Hold musepekeren på det hvite feltet foran Gamle Sitte (fjordkraft), så får du det opp. Her er det 150 for voksne og 50 for barn.

Takk, Dokken.

På dager med lite folk (de fleste) er det fullt mulig å finne seg en sitteplass lenger oppe med slik billett.

Foreløpig selges det ikke enkeltbilletter der, og det er ikke åpent for partoutkort.

Billigste sitteplass vil jeg tro er 200 kroner, på de to grønne feltene (A - Frydenbø og P - Fjordkraft). Det er free seating, men gode plasser under tak.

Hvis du snakker om partoutkort, så koster det 2400 på de to samme feltene - altså 160 pr kamp.

Billigste partoutkort for voksne er imidlertid på Store Stå - 2100 kroner og 140 kroner pr. kamp. Men da får du værsågod synge med og koke litt. Er du en mer sedat bossmann, ville jeg gått for sete.

Gulløl

Quote from: Bossmann on March 12, 2017, 10:19:13 AM
En kompis av meg nevnte at han får billett til 100 pr. kamp og derfor trengte han ikke partoutkort. Jeg måtte høre med forumet om det stemte. Merkelig om det skal være billigere med enkeltbilletter enn partout.


Han har vel en eller annen form for rabatt, f.eks. er han pensjonist eller ufør slik at han får honnør rabatt. Hva svarer han selv ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

March 13, 2017, 16:20:48 PM #47 Last Edit: March 13, 2017, 16:32:07 PM by dokken

Giles


dokken

March 13, 2017, 17:26:01 PM #49 Last Edit: March 13, 2017, 17:36:25 PM by dokken
For å ta et lite regnestykke: La oss si at Brann "skremmer vekk" 300 personer i hver kamp pga dette kampdagstillegget, og at de 300 ellers ville kjøpt billetter til en snittpris på 250 kroner.

Det utgjør i så fall 300 x 15 x 250 kroner = 1,125 millioner kroner.

For å tjene inn igjen det inntektstapet, må Brann selge 1500 billetter i snitt hver kampdag (1500 x 15 x 50 = 1,125 millioner).

Jeg har ikke tallene fra i fjor, men tviler sterkt på at vi klarte å selge så mange på kampdagene da. Ofte flyttet tilskuertallet seg bare med få hundre fra oppdateringene om salget dagen før.

Poenget: Selv en ganske liten avvisningseffekt kan ende opp som økonomisk tap, så lenge prisøkningen gjelder relativt få, men avgjørende kunder (kunder som vipper mellom om de skal gå eller ikke).

Dessuten handler ikke dette bare om økonomi, men om å faktisk klare å fylle flere av de røde setene. 300 tilskuere mer pr kamp er like mange som det er plass til på et av sittefeltene på Frydenbø.

Go Up