• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal - Brann, 01.10.16 kl 18

Started by Lasaron, September 27, 2016, 12:15:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Dumt av Acosta, men forståelig.

Jeg skulle ønske man begynte å slå ned på overspilling slik Furebotn gjorde. Men forstår det ville vært en utfordring i praksis.

Billy Elliott

Fint å se at Mini og TV 2-damen tvinger Håvard Flo til å innrømme at dette var fryktelig urettferdig dømming.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Norlings hund

Quote from: Billy Elliott on October 01, 2016, 17:54:04 PM


Reaksjonen til Nilsen er også herlig, der han prøver å løfte opp skuespilleren ... litt sånn "Seriøst, gidder du? Alle vet at du ikke har vondt"

aleksanderhjelleseth

Quote from: Norlings hund on October 01, 2016, 17:58:34 PM
Quote from: Billy Elliott on October 01, 2016, 17:54:04 PM


Reaksjonen til Nilsen er også herlig, der han prøver å løfte opp skuespilleren ... litt sånn "Seriøst, gidder du? Alle vet at du ikke har vondt"

Nilsen er maskin, og maskiner liker ikke slikt.

krakra

Pinlig av Furebotn, men Acosta har hatt mange dumme episoder der han har sluppet billig unna og har ingenting å klage på

aleksanderhjelleseth

Er det ikke litt rart at Lan tar av Vega og erstatter han med Karadas? Vi skulle hatt en til å løpe i bakrommet...

blobby winters

Utrolig!
Ramslund får ikke 2. gule kort for det  >:( ??? :o

blobby winters

Og selvsagt blir han byttet ut før han blir utvisst

Nixon

Quote from: krakra on October 01, 2016, 18:02:10 PM
Pinlig av Furebotn, men Acosta har hatt mange dumme episoder der han har sluppet billig unna og har ingenting å klage på


Sant, men slik jeg ser det er det ikke store forskjellen mellom dette og strupetaket til Haugen som du helhjertet forsvarte. Spillerne må slutte å bruke fysiske virkemidler når de skal stå opp for lagkameratene sine.
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Litt av en kamp dette her. Viser Brækhus samme figthervilje seinere i kveld knocker hun Matis i 2.runde.

Huff

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 01, 2016, 18:07:36 PM
Er det ikke litt rart at Lan tar av Vega og erstatter han med Karadas? Vi skulle hatt en til å løpe i bakrommet...


Azar er gull på defensiv dødball, Orlov er ute og Skaanes erstatter ikke akkurat Barmen...

krakra

Quote from: Nixon on October 01, 2016, 18:19:15 PM
Quote from: krakra on October 01, 2016, 18:02:10 PM
Pinlig av Furebotn, men Acosta har hatt mange dumme episoder der han har sluppet billig unna og har ingenting å klage på


Sant, men slik jeg ser det er det ikke store forskjellen mellom dette og strupetaket til Haugen som du helhjertet forsvarte. Spillerne må slutte å bruke fysiske virkemidler når de skal stå opp for lagkameratene sine.
Forskjellen er at dette var et slag, som ofte gir kort selv om det er svakt, mens strupetak så og si aldri gir kort. Fysiske virkemidler er grei så lenge man skjønner hva man blir utvist og ikke for.

Finfin respons

Jeg vil se Skålevik for Rolantsson.
Dersom det er Braaten som må ut, så vet jeg ikke ..Johansen kan kanskje skyte inn et mål?
Kanskje.


Brann_ruler

Kommentatorne snakker om destruktive og defensive brann, hva i svarte er det Sogndal driver med da???? Uansett så fortjener alle som har spilt i dag ros (som ikke fikk rødt kort). Utrolig bra kjemping.

Nixon

Quote from: krakra on October 01, 2016, 18:31:53 PMForskjellen er at dette var et slag, som ofte gir kort selv om det er svakt, mens strupetak så og si aldri gir kort. Fysiske virkemidler er grei så lenge man skjønner hva man blir utvist og ikke for.


De er etter min mening alt for risikabelt å bevege seg bevisst inn i slike gråsoner. Man er avhengig av tolkningen og oppfattelsen til dommeren, reaksjonen til motspilleren og at man selv klarer å holde hodet noenlunde kaldt. Det er mye som kan gå galt. Da er det bedre å være bevisst på å holde seg unna slike reaksjoner. Det er da mange andre måter å reagere på der man sier i fra. Da slipper man røde kort slik som i dag, og karantener slik det gule kortet til Haugen bidro til inn mot denne kampen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Forøvrig meget sterkt å holde nullen her med en spille mindre. I kveld vant vi ett poeng!
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on October 01, 2016, 18:52:07 PM
Forøvrig meget sterkt å holde nullen her med en spille mindre. I kveld vant vi ett poeng!


Einig. Me klarte å halde Sogndal frå noko særleg til sjanser med ein mann mindre i over ein omgang. Det er veldig godkjend på bortebane og årets kamp der borte. No ventar Lillestrøm heime, og det bør bli siger.

Henki

Ballen skal fremover!

Finfin respons

Furedive står med hvite øyne og sier at han fikk fingre inn i begge øyne. Tror faktisk ikke han lyver.
Jaja.

Edit: Forsiden til BA nå. Ikke noe rusk i øyet i dét bildet i alle fall.
Hmmm.
Kanskje.

Billy Elliott

Hehe, Bakke oppsummerer Acosta-"slaget" fint: - Det der e berre ein skubb. Skulle vært gult.

Furediven er dog ikke enig: - Eg fekk kjempe ondt i augane. Eg har aldri filma.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Går Karadas opp dit neste sesong er det i det minste ett mannfolk der.
Gå av.

Norlings hund

Quote from: Finfin respons on October 01, 2016, 19:08:12 PM
Furedive står med hvite øyne og sier at han fikk fingre inn i begge øyne. Tror faktisk ikke han lyver.
Jaja.

Edit: Forsiden til BA nå. Ikke noe rusk i øyet i dét bildet i alle fall.
Hmmm.


Hadde du ventet at han skulle stå der og innrømme at han var en pingle og en taper?

Huff

Ett poeng er strålende med det utgangspunktet en har etter Acostas røde. Flaks er det heller ikke, sogningene skaper vel ikke mer enn et par halvsjanser. Med en hvilken som helst annen Brann-trener hadde vi blitt voldtatt på Fosshaugadndadndidn.

Det eneste som imponerte med med denne Kromoson-typen var kinnbeina hans, som av en eller annen grunn var betydelig lysere enn resten av huden. Fascinerende, men ikke nok til å kjøpe han. Nå kan det vel tenkes at han har prestert bedre i andre kamper...



Finfin respons

Quote from: Norlings hund on October 01, 2016, 19:13:44 PM
Quote from: Finfin respons on October 01, 2016, 19:08:12 PM
Furedive står med hvite øyne og sier at han fikk fingre inn i begge øyne. Tror faktisk ikke han lyver.
Jaja.

Edit: Forsiden til BA nå. Ikke noe rusk i øyet i dét bildet i alle fall.
Hmmm.


Hadde du ventet at han skulle stå der og innrømme at han var en pingle og en taper?


Nei. Reagerte på at øynene ikke var røde, men så er jeg ikke øyelege. Etter BA-bildet så tror jeg simpelthen han lyger. Da lyger han om at han aldri har filmet også. Da er jeg enig med Vadim: Pingle og taper. Han må leve med skammen resten av livet.
Kanskje.

Torvanger

Brann er i ferd med å bli et lag dommerne fort får i vrangstrupen, pga maset og det hissige gemyttet på enkelte spillere. DET gjør at det hagler med kort. SHN, Haugen og Demi syter hele tiden. Få en slutt på det tullet LAN!

Tom C

October 01, 2016, 19:46:27 PM #76 Last Edit: October 01, 2016, 19:48:39 PM by Tom C
Quote from: Tom C on September 30, 2016, 06:39:03 AM
Ser at dette er en dommer som elsker å markere seg med kort, så her lukter det nok en skandalekamp med 8-10 kort og sikkert en utvisning på Acosta også.
Synes det er utrolig trist at ikke dommerne i Norge kan se litt mot England, og nivået dommerne stort sett legger seg på der. Men etter å ha hørt dommersjefen uttale seg om saken, så er det nok utopi å håpe på at det skal skje, for ifølge ham er det Engelske dommere det er noe feil med. Vi i Norge følger visst den korrekte linjen for hva som skal blåses for. Merkelig at det da ikke går en runde uten kontroverser og skandaler, men det er vel sikkert ikke dommernes feil det heller.


Hadde ihvertfall delvis rett. Makan til talentløs dommer. Dessverre fullstendig forventet, og da blir man jo bare uendelig trist over at man faktisk har et sånt elendig dommernivå i Norge. Kanskje det hadde vært en ide å profesjonalisere dommer-bevegelsen et par hakk, og f.eks hentet inn dommere fra andre plasser, som har bevist at de har det som skal til? Er altfor mange fjotter med et eller annet fortrengt hevdelsesbehov blant de som løper rundt utpå der og dømmer i dag...

Et godt eksempel på vanviddet er at han gir gult kort til Braaten for en vanlig, uskyldig  takling, og gir det samme til mannen som var ganske nærmt å knekke noen ribbein og kanskje påføre nakkeskade på Nouri. Null konsekvens altså. Skjønner ikke at de ikke merker det selv...
Aldri mer Obos....

Lasaron

Bra forsvarskamp av Brann. Når det først blir utvisning på oss så tidlig, er uavgjort godkjent der oppe.

Jeg er så inderlig lei av filming. La oss huske dette til senere møter med Furubotn.

Demidov sitt intervju etter kampen står til en tier. Vil også gi honnør til TV2 for en utmerket sending etter kampslutt. Fint å toppe Demidovs slakt med slaget i Drammen der Demidov selv står som en bauta.
Tren på langskudd

Spelaren

Har det kommet noe nytt fra sykehuset, for øvrig? Går det greit med ham? Tenner uansett et lys for Furubotn i kveld.
Gå av.

Lasaron

Tipper forøvrig Acosta får tre kampers karantene av NFF.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on October 01, 2016, 20:10:49 PM
Tipper forøvrig Acosta får tre kampers karantene av NFF.


Og hvilken straff får Lundeby for tjenesteforsømmelse???

Lasaron

Quote from: Belfort on October 01, 2016, 20:24:21 PM
Quote from: Lasaron on October 01, 2016, 20:10:49 PM
Tipper forøvrig Acosta får tre kampers karantene av NFF.


Og hvilken straff får Lundeby for tjenesteforsømmelse???


Ingen. Han vil opprettholde sin frekvens i eliteseriekamper.
Tren på langskudd

Christian

En kan gjerne mene Demidov, Nilsen og resten skal roe ned, men eg tror det mest viser den viljen og ærgjerrigheten som lever i dette laget. De gir alt for å vinne og alt for hverandre. Det skal være tenning når noen utsetter medspillere for det Nouri fikk i trynet i dag. Er det noen andre som husker hvordan Sæternes tok Kippe etter han gjorde sitt beste for å ta ut Opdal..? Vi trenger litt av dette. Acosta skulle nok vært litt roligere og smartere i dag, men samtidig er det ikkje rare dytten har får rødt for.

Ellers vittig at Torvanger som jevnlig etterlyser galskap på tribunene forventer kald kalkulering fra spillerne til enhver tid...


Morkel

Quote from: Torvanger on October 01, 2016, 21:31:30 PM


Du bruker altså Ramsland som kilde? Rolige, avbalanserte, habile Ramsland.
Har du noen andre eksempler fra sesongen hvor Brannspillere klager overdrevent over situasjoner eller dommeravgjørelser? Eller noen insideinfo? Eller noe annet?

Jeg er åpen for å kjøpe det. Men på basis av en kamp og uttalelsene til den mest hodeløse spilleren på banen så blir det litt tynt. Han skulle vært utvist, kanskje to ganger. Det er ikke supert at Brannspillerne klager på at han ikke ble det, men det er på ingen måte et problem. Hvis det er noe som repeterer seg, er det verre. Men da ber jeg vennligst at du viser til de andre situasjonene.

haak

Etter overfallet fra Ramsland så skulle det faen meg bare mangle at Brannspillerne minner dommeren på en hårreisende dommeravgjørelse resten av kampen.

OmOssSjølOgHansaøl

I forkant av kampen ville jeg ha regnet ett poeng i Sogndal som et bonuspoeng i innspurten, og etter utvisningen er det et veldig bra resultat.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

At spillerne maser på dommeren etter det soleklare røde kortet som aldri kom og 2 situasjoner som burde gitt gult kort er vel helt naturlig.
Acosta sitt røde kan jeg være med å diskutere men slik jeg så det så sto han med fallesyken med hendene bortpå Acosta og Acosta skubbet dem vekk og traff ham så vidt i ansiktet.
Kunne kanskje gitt gult på det men selv det hadde eg syntes var litt strengt. Og forklaringen om at han fikk 2 fingre i øynene er jo egentlig et bevis på at det ikke var slag. For hvem slår vel noen i tryne med utstrakte fingre? Kan ikke tenke meg at Acosta slår slik. eneste som slår sånn er vel noen drama queens i fylle krangel på Finken.
Nei dritt dommer, svakt offensivt (naturlig nok) men sterkt defensivt spill og et viktig og fortjent poeng
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Ramsland. Først henretter han konen på Citypark, så filmer han på Acosta et rødt kort - for en type!

kabelmann

Quote from: Torvanger on October 01, 2016, 21:31:30 PM


Ramsland, som for øvrig var førstemann bort til dommeren når tumultene startet og gjorde "kort-bevegelser" (i mangel på et bedre ord) mot Brann-spillerne. Han skulle vel strengt tatt hatt gult for det også.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Jose Arrogantio


Jose Arrogantio

Quote from: Huff on October 01, 2016, 22:47:25 PM
Ramsland. Først henretter han konen på Citypark, så filmer han på Acosta et rødt kort - for en type!


Det var vel Furebotn som filmet. Ramsland prøvde bare å henrette Nouri.

olebrann3

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 01, 2016, 18:19:49 PM
Litt av en kamp dette her. Viser Brækhus samme figthervilje seinere i kveld knocker hun Matis i 2.runde.


Håper du tippet på det også

Torvanger

Ikke si at dere ikke har fått med dere at SHN, Demi og Haugen maser mye på dommeren. SHN er verst, dommerne må advare ham i hver fordømte kamp. Husker dere Haugens unødvendige strupegrep på Glimtspilleren? Han ber jo om gult! Han gjør det blant annet pga at vi har en kaptein som liker å tøffe seg selv

pidre

October 02, 2016, 08:53:52 AM #94 Last Edit: October 02, 2016, 09:11:09 AM by pidre
Nei vi syter ikke, synes derimot SHN, Demidov etc sier fra til dommeren når det berettiget. Det er helt ok - dette er engasjement og tenning, og slik skal det være. Det er fotballkamp, ikke golf eller tennis.

Torvanger synes kanskje at ingen skal reagere etter overfallet på Nouri? At våre spillere bare skal stå der, kanskje gi Ramsland et klapp på skulderen, for det er slikt som skjer, eller et lite anerkjennende nikk og tommelen opp til dommer?
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Corran on October 01, 2016, 22:45:10 PM
Acosta sitt røde kan jeg være med å diskutere men slik jeg så det så sto han med fallesyken med hendene bortpå Acosta og Acosta skubbet dem vekk og traff ham så vidt i ansiktet.

Enig, slik så jeg det også - Acosta feier bort hendene til Furbotn og treffer han da såvidt i ansiktet. Maks gult.
Saludar a los monos!

Spelaren

Quote from: pidre on October 02, 2016, 08:53:52 AM
Torvanger synes kanskje at ingen skal reagere etter overfallet på Nouri? At våre spillere bare skal stå der, kanskje gi Ramsland et klapp på skulderen, for det er slikt som skjer, eller et lite anerkjennende nikk og tommelen opp til dommer?


Det går an å la være å slå. Torvanger har selvsagt helt rett, det er for mye syting generelt fra en del spillere, og det blir for mye av det gode når vi nå snart har blitt tippeligaens råtasser. Acosta begynner bra, holder armene nede men så går han over streken. Og vi risikerer å miste ham ut sesongen om disiplinærnemnda er i det rette humøret.
Gå av.

Nixon

Quote from: pidre on October 02, 2016, 08:53:52 AMTorvanger synes kanskje at ingen skal reagere etter overfallet på Nouri? At våre spillere bare skal stå der, kanskje gi Ramsland et klapp på skulderen, for det er slikt som skjer, eller et lite anerkjennende nikk og tommelen opp til dommer?


Ja, og det er jo det som er så frustrerende for spillerne. For de har jo bare disse alternativene; det som Acosta gjorde og dette...
Rød makt på Hansa

sydnes76

Helt enig med Pidre. Hvordan kan noen som helst kalle det for et slag? Nå har jeg studert bilder og video både i går kveld og i morges, og klarer rett og slett ikke se noe annet enn en tilfeldig hånd i ansiktet etter Futebotn strekker ut hånden mot Acosta. Jeg kjenner jeg blir ufattelig provosert over hele situasjonen, og som bildene i ba viser så er jo hånden langt unna øynene. Hadde ikke trengt gult kort en gang.
At spillerne våre kriger, kjefter og spiller på grensen i blant, er herlig. Jeg håper den innstillingen består 100%.

Gulløl

October 02, 2016, 10:48:47 AM #99 Last Edit: October 02, 2016, 10:55:56 AM by Gulløl
Om Acosta får mer enn én kamps karantene av NFF er det en skandale.

-   Hendelsen skjedde like etter et alvorlig overall på Nouri som kunne skadet han alvorlig som dommeren feilaktig ikke gav rødt kort på. Hadde dommeren dratt opp det røde kortet omgående hadde neppe hendelsen med Acosta skjedd.
-    Furebotn provoserte Acosta med å plassere hendene på han. Acosta skubbet han bort med en liten dytt. Slike små dytter ser en ofte i feltet før corner, selv om det var urutinert(eller et uhell) av Acosta å komme opp i ansiktet til motspiller.
-    Furebotn viste en klar filming i Oscars klassen i etterkant av episoden, noe som ble ekstra tydelig da Hetle Nilsen prøvde å hjelpe han opp etter episoden.
-   Sogn Avis sitt bilde viser tydelig at Furebotn er en løgner når han påstår at han fikk fingrene i begge øynene. Neven til Acosta var i «skyveposisjon» rundt munnen til Furebotn.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up